Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Roztyly je bezbariérová, část schodů „ukousl“ výtah

Roztyly se v pátek staly jednačtyřicátou stanicí pražského metra, kam se bez problémů dostanou i matky s kočárky, hůře pohybliví či invalidé. Pomůže jim nový výtah, který zabral část širokého pevného schodiště. Všechny stanice budou bezbariérové do roku 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a76r30t36i25n 43R47u52z46i78c46k13a 1912888216277

Uzke schdody... tlacenice...

Vsimli jste si take, ze si lide na eskalatorechv metru stoupaji pouze po jednom za sebou? Kdo tohle proboha vymyslel?

Dole je ve stanici houf lidi, kteri ztraceji cas tim, nez se srovnaji do jedne rady na schody a pak sem tam nekdo kolem stojicich lidi na eskalatoru prochazi, aby dohnal ten cas ztraceny tim cekanim v houfu dole.

To moc inteligentni neni, snizila se kapacita eskalatoru na polovinu, lide ztraceji vice casu ve stanicich.

+1/−1
12.12.2015 14:37

G24a47b25r68i80e96l 88H54o71r32t66e29n 9851649533544

To má velmi jednoduché vysvětlení, pane Růžičko. Větší část cestujících zásadně nespěchá, takže dělají místo těm, kteří ano a kteří volnou levou stranou na eskalátoru "předbíhají".

0/0
12.12.2015 15:23

K69a25r94e14l 56D63r56d64a 6903555227319

Také jsem to musel rozdýchávat. Samovolně organizovaná stádová hloupost. ;-D

  V přepravní řádu se tomu po sametu věnovali, že je slušnost, když to provoz umožní, dovolit procházení ostatních. Dokonce k tomu byly jeden čas nějaké nálepky či pokyny - stůjte vpravo. Čekal bych, že dav obsadí eskalátor v plné šířce, je to rychlejší pro všechny a odpovídá to řádu. A mimo dav, ať si běhá každý jak je libo. Zkusil jsem to tak dělat, ale běžci jsou děsně arogantní a pořád otravovali, hádali se a dokonce prali, že mají na běhání právo i když je tam stovka lidí a není kam uhnout.

  Když jsem za Husáka jezdil do školy a spěchal jsem, tak jsem přece nastupoval přesně na ten konec vlaku, kde bylo k výstupu nejblíž. U schodů jsem pak byl první, a v běhání mi nic nebránilo. Tomu říkám spěchání.

  Postupně jsem musel akceptovat, že současná populace určila, že slušnost je stát na eskalátorech po jednom za sebou a nastupovat dlouze. A baví mě pak myškující "slušňáci", co dělají, že jsou přece běžci, aby jen celou frontu předběhli a zařadili se na eskalátor také vpravo. V podstatě se tady obhajuje existence hulvátství a říká se mu "slušnost". ;-D

  Pak to má další efekt. V rámci zdravého životního stylu také na eskalátorech běhám. A skutečně běhám. Současní mladí jsou líné lemry. Ono si to nese kafe, čumí to do mobilu... a jde to tempem slimáka, co blokuje pruh pro procházení. Takže ve výsledku je to stejně neslušné, jako pruh pro procházení rovnou blokovat.

  Funguje to jak na silnici. Myškování, blokování vlastním tělem, zdržování druhých, přednost mám vždy hlavně já a ne druhý apod. Žádné jasné pravidlo zde není, a asi ani nemůže být, a jde o zvyk, který většina lidí dobrovolně dodržuje. Chybí tomu víc ohleduplnosti.

  Ve výsledku je to asi skutečně "o slušnosti", ale velmi diskutabilní.

0/0
13.12.2015 7:11

K26a25r40e32l 63D80r45d89a 6213815137369

A čistě technicky. Podle šíře eskalátoru je určeno, zda je určen pro procházení (100-140 cm) a zda ne (cca méně než 100 cm). Úzké eskalátory v nákupních centrech nejsou určeny pro procházení. Šíře 100 cm v pražském metru je určená pro osobu s kufry nebo dvě stojící osoby vedle sebe. Pro procházení jsou určeny širší eskalátory 110 či 135 cm. Nicméně, v Praze se bude běžec domáhat průchodu i v nákupním centru. ;-D

  Na anglické Wikipedii je pak vysvětlení, že stání u jedné strany a umožnění procházení se zavedlo po celém světě. Bere se jako eskalátorová etiketa. ;-)

  Očividně jsme si ohleduplností za socialismu hlavu nezatěžovali. Teď ji musíme vrátit do života. A dost to bolí, zvlášť když jde na první pohled o pitomost. ;-D

0/−1
13.12.2015 7:35

K60a35r31e67l 79D89r86d55a 6333335817749

Koukal jsem jak jsou pěkně bezbariérově řešeny vlaky. Bezbariérový vagón má plošiny, široké dveře, vozíčkářský záchod. Dokonce, Hostivař má novou zastávku. Jezdit bezbariérově do centra by se dalo mnohem rychleji než MHD...

  Pak vystoupíte v Českých Budějovicích, výtah na perón. Paráda! Šup a jste na chodníku. A před nádražím zátarasy, aby chodci nelezli autům pod kola. Bariéra jako hrom. Takže se bezbariérově z nádraží nedostanete. Patrně máte udělat čelem vzad a jet zase bezbariérově do Prahy, tedy "Práglu". ;-D

  Mají tady podchody a zahlédl jsem zde plošinu snad na baterku, co je fakticky na prd. Na Smíchově jsme na ní zůstali.

  Fascinuje mě, jak se na jedné straně vynakládají miliardy, aby se pomohlo a na druhé straně sedí nějaký fouňa, co zase dobrá řešení křečovitě hatí a vykládá k tomu něco o bezpečnosti.

  Tedy ano, když mají Budějovice výtah na perón a řidiči zde mají přednost před chodci a semafor by to neřešil, tak je přece maličkost udělat výtahy i pod tu silnici, ne? Za státní prachy z Práglu by to jít mohlo, ne? ;-D

+1/0
12.12.2015 9:05

K73a80r93e60l 65D78r77d68a 6243855277209

Přechod v Budějovicích byl objeven. Plačme dojetím. ;-D

  Dávám pohled na východ z nádraží, bariéru a podchody. První, co mě napadlo jít směrem k Mercury, jako všichni co šli z vlaku na MHD, a jde to jen podchody. Šikana jako hrom.

https://goo.gl/maps/nhizLuaYoD92 

  To chtělo hodně promile tohle na Budějovičáky vymyslet. Asi se primátor potřeboval pomstít majiteli Mercury a vydusil Budějovičáky, co užívají MHD. ;-D

  Pokud se ale neleknete tmy a pustiny Nádražní a dáte se doprava, je bezbariérový přechod proti Lannově, tak jak to má být. Pokud se ale dáte doleva, za celý svůj život ulici nepřejdete a budete navždy bloudit pustinou. ;-D

  Místní si poradí, pro návštěvníka past. Jak "bezbariérové" Nádraží Holešovice. Líbilo by se mi bezbariérové cesty značit podobně jako turistické stezky. Nějaká šipka, navedení na správný chodník... Dostalo mě, když už jsme bezbariérovou cestu pracně pokusem a omylem v Holešovicích objevili, tak mladá se svým smyslem pro orientaci, zas a zase dorazí ke stejnému hloupému pangejtu a opět se celých 500 metrů znovu vrací a Holešovice si mapuje znovu. 

  Co je tak těžkého pochopit, že tohle je krutě bariérový přechod, kde se vyhodili peníze pro nic, jen pro legraci a vozíčkář, co přestupuje z metra na MHD na něj nesmí vjet? To dá přece rozum. Správný bezbariérový přechod je ten v pozadí u zastávky tramvaje, kam nechci. ;-D

https://goo.gl/maps/zVAiCcXgt3A2

  Protože jinak narazíte na tento veledůležitý bariérový vchod do prosperujícího podniku a prostě se na autobusy z metra nedostanete.

https://goo.gl/maps/exRUUttCgA92

0/0
13.12.2015 6:28

K95a44r60e15l 73D66r98d45a 6903225387819

Zdolat úspěšně tento pangejt je klíčový moment bezbariérové návštěvy pražské ZOO či Výstaviště oddechu Julka Fučíka. Nejfrekventovanější pangejt pro návštěvníky hlavního českého velkoměsta. ;-D

0/0
13.12.2015 6:37

T81o61m13á34š 75S44o61u11k39u22p 4213665460830

Ještěže na Roztylech není frekventovaný přestup z metra na autobusy, to by pak zúžení schodů mohlo vadit.

0/0
12.12.2015 2:56

K84a47r25e14l 89D68r22d91a 6853975387829

Má se tady stavět komerční zástavba, bude to 2. Chodov a zvolilo se stejné řešení. ;-)

  Na Chodově jsme tady vymysleli, že by výtah přímo do centra měl být uprostřed nástupiště. To by ty davy mačkající se u výstupu uvolnilo. Tak jen přimět majitele Centra Chodov, aby dal pár drobáků i do svých zákazníků. ;-D

  Ostatně, katastrofy v metru byly o úzkém vchodu. Chodov je nebezpečný. Stanici bych v tomto stavu koukal uzavřít. ;-D

0/0
12.12.2015 8:48

K30a56r88e30l 72K44r67p81a93t29a 5934916318985

Ty výtahy stavějte na místech, aby to nebylo na úkor davů vstupujících a vystupujících po schodech metra po jedněch úzkých schodech. Viz. třeba Chodov ... tam to bude brzy ještě horší, po rozšíření OC ... :-(

+4/0
11.12.2015 18:49

V80l37a51d83i51m74í17r 45H82o77l87ý 8124911646477

Zdraví lidé chodí pěšky, nebo si zavolají taxi.

0/−3
11.12.2015 21:37

E23v79ž19e15n 80P51o40l12á57k 3838698821933

Jak to souvisí s tím, že na Chodově se musí stát často na schody fronta, protože se tam dav nevejde?

+4/0
12.12.2015 8:22

J19a77n 12Z41i35e11g66l30e36r 1471836571728

Já bych to opravil, stavba výtahu na Můstku pro obě trasy A a B je již v plném proudu a otvírat se bude v únoru příštího roku. Také si myslím, že budování bezbariérových přístupů do stanic metra je důležité. Vozíčkáři a matky s kočárky o tom vědí své.

+8/0
11.12.2015 18:27

K24r75y47š89t70o85f 83L21a20n34í84k 1249280675555

by clovek nerekl, kolik stoji jednopatrovy vytah

+1/0
11.12.2015 18:15

D35a83v62i24d 37P33o86m19m62e22r 3649129936602

Taky žasnu. Za peníze v Praze dům.

0/0
11.12.2015 18:55

R39o68m97a80n 94P36o21l43á11č58e85k 5296799805

On je rozdíl ho dát do nového domu a nebo ho roubovat do stanice z roku 74 ;-)

+1/0
11.12.2015 22:49

J53o24s31e71f 88C12h27o42d85o53u87n73s43k79ý 4201776379830

V metru je to trochu technologicky složitější stavba.

0/0
12.12.2015 13:21

J34a34k90u54b 13R69o14u45s 3823460814452

Počítám, že minimálně půlka skončila za nehty funkcionářů DPP.

0/0
12.12.2015 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.