Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D se asi odloží, dopravci se nedaří vykoupit pozemky

Z osmi set pozemků se Dopravnímu podniku zatím podařilo vykoupit jen deset. Město přitom chce, aby měl pražský dopravce v září 2016 nakoupeny všechny pozemky. Podle magistrátu by zpožděný výkup ale neměl stavbu ohrozit. Možná zažádají o stavební povolení bez pozemků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K37a92r18e70l 17D72v20o40r86a52k 2482538812146

To nema chybu, zari letosniho roku a jeste sedum metru. Pocitam dokonceni v roce 2116

"V září letošního roku se pražskému dopravci podařilo získat vůbec první. Jednalo se přibližně o sedm metrů čtverečních velkou parcelu v Kunraticích."

0/0
4.1.2016 11:49

B63o86h83u97s45l94a64v 76K15r14á76l10í18k 2521250529106

To se to plánujou stavby na cizích pozemcích...

0/0
3.1.2016 17:38

M91a43r79t30i10n 56R30u24z43i22c92k59a 1122498696977

To se ale planuje vzdy, kazdy kousek zeme nekomu patri. Jinak to nejde, nedovedu si predstavit, ze by se nejdriv vykoupili pozemky a pak se planovalo kudy metro povede? To nedava smysl.

Nicmene, proc je naplanovana stanice u nemocnice, kdyz vhodnejsi by byla stanice blize sidlisti u Sturovy ulice,...

0/0
4.1.2016 12:22

J14o53z40e79f 54S72t72e66b71i25l12a 3655407725127

Pochopitelně že to bude trvat dlouho, neb nejdříve úředníci magistrátu musí najít majitele pozemků, poté založit nepřehlednou s.r.o. v Karibiku, pozemky vykoupit pro s.r.o., a teprve potom vyjednávat z městem o ceně!

Takový, standardní postup místních zvyků a poměrů ;-)

0/0
3.1.2016 14:11

P87a71v98l47a 60S47k33o42u86m36a76l31o60v52á 4839540120360

Chce to pořádnýho diktátora - ten by vysypal pár křiklounům jednostranně pár tržních zlatek na stůl, sporným majitelům by nakakal nebo dal pár zlaťáků do depozita, než se to za padesát let vyjasní a zadal pokyn ke stavbě - tenhle Balučistán už prostě současnou míru demokracie neunese .....

+2/−2
2.1.2016 21:27

B40o20h47u70s22l30a47v 70K16r63á37l41í28k 2571130489896

Diktátoři žádné tržní zlatky nikomu nesypou, ti rovnou znárodňují a pak to znárodněné nechají zpustnout a shnít.

0/0
3.1.2016 17:47

K71a39r49e31l 47D66o29h96n92a27l 2951503165298

Potvrzuje se. Národ vyčuranků a bezmozků

+1/−1
2.1.2016 20:48

B41o56h63u13s42l91a50v 10K86r27á22l75í27k 2781580949586

Pokud si někdo plánuje postavit svůj dům na sousedově pozemku, tak to snad ani není vyčuránek.

0/0
3.1.2016 17:49

J73a56n 13D92l82o71u85h18ý 8716790503250

Jestli to nebude tím, že nejsou prachy....

0/0
2.1.2016 20:31

P36a30v74e64l 56S18l10a70d93o98v16n97í31k 6387623147346

Postavíme profesionální týmy a PROSTĚ to zařídíme.

Kde jsem to jen slyšel nebo četl?:-(:-/

+6/0
2.1.2016 20:23

K89a12r27e44l 32S46t76r58ž25a47n73o90v27s33k29ý 1698595705

Ještě že se metro, dálnice a železnice nezačaly stavět teprve dneska. Každý metr by byl porodem ježka.

+1/0
2.1.2016 20:20

B89o91h11u61s31l49a94v 87K78r57á96l93í61k 2421320149476

A víte, že když se stavěly železnice, tak si prostě museli investoři pozemky nakoupit a pokud se s někým nedomluvili, tak to museli vzít oklikou nebo měli smůlu?

+1/0
3.1.2016 17:50

O88t48o96m91a96r 37T87h97o91m61a 2955137816815

ohledně metra je na místě připomenout 50.vyroci od zahájení stavby 1.useku v lednu 1966, za tu dobu se postavily 3 linky s 61 stanicema, ale 4. linka bude horor pocitam tak jeste 10 let do otevření...

+3/0
2.1.2016 20:19

S78t61a78n91i23s42l88a49v 94M93a37r58e96š 7106275522224

Mám rád Vizualizace plné zeleně...

+5/0
2.1.2016 19:44

A57l93e29š 80J79a20n73á97č93e72k 3733324566423

Metro na na rodné sídliště v Libuši slibovali už za komančů, ale za mého života to asi nebude.

+6/0
2.1.2016 19:35

I90v75a74n 25P24a98p 9638402

Myslím že bude dřív metro v Brně než Déčko-))))))))

+4/−1
2.1.2016 19:05

J90i14ř10í 97K11h96e69i78l 9896974730183

Kdyby se při dnešní legislativě mělo v Praze začít stavět metro od základu, tak za 10let DPP nezprovozní ani "Husákovskej" první úsek Kačerov-Muzeum;-D

+5/0
2.1.2016 19:23

P83a54v86e61l 97S80l68a27d24o47v26n75í71k 6467933677306

Kačerov - Sokolovská

+1/0
2.1.2016 20:27

B34o12h38u22s93l62a38v 75K79r22á71l10í33k 2921820349816

Až na to, že Husák se stal prezidentem až jeden rok a dvacet dní po zprovoznění té trasy.

+1/0
3.1.2016 17:52

M33a17r30e86k 62D26e28m93č22á75k 9665824316395

No já nevím, ale pokud u něčeho nejde zjistit majitel, tak je otázka, jestli to vůbec lze považovat za něčí majetek. Na katastru snad někdo napsaný být musí, ne? A pokud tam nikdo není nebo je tam nějaká anonymní firma, která odmítne komunikovat, tak by asi dávalo smysl to prostě vyvlastnit.

+17/0
2.1.2016 17:27

L60u75k21á68š 72P71a79v70l60u34c33h 5315119559550

Ty pozemky má pod palcem Tonda Blanik

+15/0
2.1.2016 17:06

M23a24r32t92i46n 63R69u59z98i47c48k21a 1932988496617

Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Tam totiž některé pozemky, které spadaly do restituce majetku po prvorepublikovém velkostatkáři Juliu Bečvářovi, zaplombovali policisté. Dokud Útvar pro boj s organizovaným zločinem neuzavře vyšetřování, majitel nemůže dopravnímu podniku parcely prodat.

Komplikace nastaly také v sousedství Thomayerovy nemocnice.

Tak stanici postavte v blizkosti sidliste - pod krizovatkou ulic Zalesi a Sturova a udelejte poradny chodnik k thomajerovce...

+4/0
2.1.2016 16:16

T19o95m 89S41e49h56n81a23l 4611204535456

Omg,takze zase bude zajem milionu blokovat par joudu,kteri maji vzpominky,jak si na tom placku jako mali delali na pisku s mrtvou maminkou babovicky :-(

+14/−3
2.1.2016 15:16

M69i62c39h94a26l 48R66e61j51z60e38k 5916957155601

Zvlast ta mrtva majitelk je hodne zakerna.

+1/−1
2.1.2016 16:39

B69o34h32u68s76l61a83v 70K21r14á65l23í72k 2661500789846

A to ty vyše "miliony" nemají dost vlastních pozemků, aby si na nich stavěli svoje stavby pro ten svůj zájem? To musej stavět ausgerechnet na pozemcích těch pár joudů?

0/0
3.1.2016 17:55

D53a26v24i39d 83Z19a26j76d60á82k 8985672450601

Ja myslim, ze nebude az tak tezke najit majitele tech pozemku. Zeptejte se konselu z magistratu a mestskych casti.

+4/−1
2.1.2016 13:39

V49l53a51s31t53i36m86i84l 67S18v78o67b82o21d81a 7523888845194

Není 800 pozemků na podzemní dráhu trochu moc? :-)

+3/−2
2.1.2016 13:02

L17u51k88á45š 39Š50l23e51h10o11f10e71r 1533689145739

6 stanic, depo, parkoviste... To zabere dost mista.

+3/0
2.1.2016 13:12

J29i25n28d35ř57i65c41h 56Š31k15o50p42e64k 4775401200825

no pravděpodobně to bude důsledek malé průměrné výměry pozemků

+9/0
2.1.2016 13:25

T11o42m11á61š 84K23n85a72i42f66l 6173770957390

Videl jste nekdy katastralni mapu, nebo jen tak zvanite?

+14/−1
2.1.2016 14:34

L52u77k77á68š 68H90l33o58u85c57a88l 6182450711194

často se kritizuje prodloužení metra na severu Prahy do Letňan (byť umístění konečné není řešeno úplně šťastně), a přitom se chystá výstavba metra do Písnice kde jsou čtyři paneláky a pole.

+4/−21
2.1.2016 11:12

J45o32h68a60n 69Z42i12n40g27e62l 7432214713921

Krcske nádraží, nemocnice Krč, sídliště Krč, Lhotka, sídliště Libuš, Písnice, depo Písnice s autobusovým nádražím na Jižní Čechy.

+14/0
2.1.2016 11:24

V97l88a24d36i54m12í21r 98H61o50l23ý 8444771826257

Každopádně by se mělo "déčko" stavět až na Mírák. Konečná na Pankráci nic neřeší.

+3/0
2.1.2016 18:16

M13i94l15a49n 11M32a31j83e18r44č68í20k 1740470514156

Vždyť je zavržena (nedávno kýmsi oživená) varianta větvení Céčka na Pankráci = tam Déčko bude mít vlastní stanici/nástupiště "kdesi" pod úrovní té dosavadní Céčka a BUDE SE DÉČKO STAVĚT Z PANKRÁCE I K CENTRU - minimálně na Náměstí Míru (tzv. Mírák), aby se zajistila možnost :

1.) přímého přestupu mezi trasami metra D a A

2.) kapacitní a rychlé náhradní přepravy za uzavřený úsek Céčka vedený Nuselským tunelem

JENŽE:

1.) KAŽDÁ TRASA METRA SE STAVĚLA A ZPROVOZŇOVALA PO ČÁSTECH - tzv. na etapy, protože naráz je to nereálné (časově zdlouhavé a potenciálně již hotové části nepřinášejí užitek)

2.) SAMOSTATNÝ ÚSEK DÉČKA PANKRÁC - MÍRÁK BY BYL:

a) NEDOSTATEČNĚ VYUŽÍVANÝ (málokdo by mezi Pankrácí a Áčkem jezdil Déčkem místo přímé cesty Céčkem, kterým potřebuje jet na jih/od jihu)

b) PROBLEMATICKY PROVOZOVANÝ - kapacita současných dep metra je naplněna tak, kde by se obtížně udržovaly vlaky pro tento úsek Déčka, byť manipulační propojka tratí D a C na Pankráci má být postavena

= Z UVEDENÝCH DŮVODŮ "VYHRÁLA" VARIANTA VÝSTAVBY A ZPROVOZŇOVÁNÍ DÉČKA PRVNĚ ÚSEK DEPO PÍSNICE - PANKRÁC A PAK PANKRÁC - MÍRÁK!!

+1/0
2.1.2016 21:28

V56l22a86d92i59m10í92r 19H27o16l33ý 8334171206567

Výstavbu na etapy samozřejmě chápu, ale ty dvě stanice by snad už takovou zátěž nepředstavovaly.

Déčko se mělo stavět hlavně jako alternativa při uzavření Nuselského mostu.

Když pojedu z Písnice na Prahu 2, tak raději pojedu bez přestupů.

Jestli se nepletu, tak depo bude v Písnici a stále je ve hře možnost, že vlaky budou bez strojvedoucího, tudíž asi vlaky z trasy "D" nebudou použitelné na ostatních trasách.

Hlavně ať už se začne stavět i když jen Písnice - Pankrác.

+1/0
3.1.2016 1:25

M97i34l56a12n 59M47a15j31e90r74č66í39k 1270200424116

Jenže ty dvě stanice (Mírák a Nám.Bratří Synků - s propojením na Nádr.Vršovice) budou jistě technologicky složitější než stanice jižně od Pankráce = jejich výstavba bude náročnější časově i finančně,

A zadlužená Praha prostě nemá na účtech úspory ani výstavbu úseku metra D Písnice - Pankrác, ale všechny plánované investice musí uzpůsobovat plánovaným průběžným (ročním - zejména daňovým) příjmům!!

Déčko se sic plánuje jako alternativa k Nuseláku, ale ulehčit má Céčku i v úseku Pankrác - Kačerov, na nějž jezdí BUSy z jižní oblasti trasy Déčka.

Když by se prvně zprovoznilo Déčko Mírák - Pankrác, tak Vás (ani nikoho jiného) z Písnice na P2 bez přestupů nesveze.

Co vím je ROZHODNUTO, ŽE DÉČKO BUDE V AUTOMATICKÉM PROVOZU BEZ STROJVEDOUCÍCH S OCHRANNÝMI STĚNAMI MEZI NÁSTUPIŠTI A KOLEJEMI, ALE PODSTATNÉ TAKÉ JE, ŽE BUDOU JEZDIT PO KLASICKÝCH KOLEJÍCH (totožných s dosavadními trasami metra v Praze) = příslušné celé vlaky budou schopny minimálně manipulační jízdy po současných tratích metra (ať již tažením jiným vlakem řízeným člověkem nebo díky řízení člověkem z tzv. pomocného stanoviště v jednotlivých "automatických" vozech - to stanoviště/panel je instalováno i v každém tzv. vloženém voze i v zadní části tzv. řídících vozů současných vlaků metra).

NAVÍC V TAKOVÉM PŘÍPADĚ SI DOVEDU PŘEDSTAVIT, ŽE TECHNICKY BUDE MOŽNÉ VOZY DÉČKA POUŽÍT JAKO VLOŽENÉ VAGÓNY VLAKŮ SOUČASNÝCH TRAS METRA = pomocí vložení tří vozů Déčka mezi 2 řídící vozy schopné běžné jízdy (potřeba kompatibilního zabezpečovacího a příp. i řídícího systému) po příslušné trase (A/B/C) by se daly nahrazovat pro nějakou vadu, byť jen dočasně, chybějící vložené vozy současných tras metra.

Článek je o tom, že konečně je ochota stavbu začít, ale byla zanedbána její reálná příprava - nebyly předem zajištěny potřebné pozemky, jež se právně těžko a tedy dlouho získávají.

0/0
4.1.2016 0:06

M34i24l98a18n 86M65a95j32e53r94č22í40k 1830260974606

Jen dodávám, že nechápu, proč získání pozemků potřebných pro výstavbu MĚSTSKÉ podzemní dráhy (jejích stanic/vestibulů a přístupu k nim) zajišťuje dopravce - akciová/"soukromá" společnost (byť vlastněná městem)?

Respektive na webu je k dohledání informace, že pro DP tuto činnost dokonce/kupodivu zajišťuje soukromá firma IDS (Inženýring dopravních staveb) = ANO TA SAMÁ, KTERÁ PROKAZATELNĚ NEZVLÁDALA PRO PRAHU ZAJIŠTĚNÍ ŘÍZENÍ A DOZOR VÝSTAVBY TUNELOVÉHO KOMPLEXU BLANKA, který je součástí tzv. vnitřního Městského okruhu!!

0/0
4.1.2016 0:18

M11a34r22t21i50n 89R48u55z18i16c65k11a 1832428626907

Vsechny vlaky, ktere jezdi na trase A a C umoznuji automaticky provoz bez strojvedoucich, takze neni problem pouzit vlaky stejne konstrukce i na trasu D. S depem se uvazovalo z kapacitnich duvodu a take v pripade, ze se misto klasickeho metra bude stavet tzv. lehke metro, ale to bylo zamitnuto.

0/0
4.1.2016 12:18

M16i73l31a98n 91M20a48j20e68r60č78í15k 1520920894176

Vlaky na trase A a B jsou rekonstrukce starých ruských (tehdy resp. sovětských) vozů (vycházejících ze staleté konstrukce amerických vlaků metra), z nichž byly použity jen rozhodně skříně s dveřmi a asi i ještě rámy podvozků = JE TECHNICKY NEREÁLNÉ ZÍSKAT DALŠÍ TYTO VOZOVÉ SKŘÍNĚ V DOBRÉM TECHNICKÉ (NATOŽ PERFEKTNÍM - NOVÉM) STAVU, NAVÍC JE TO LOGICKY NESMYSL!!

Vlaky na trase C jsou sice moderní konstrukce z 90.let původně vyvinuté konsorciem firem, jehož součástí bylo ještě ČKD, ale po jeho krachu výrobu v Praze převzala společnost Siemens, ale ta již tento provoz také uzavřela. Byť by teoreticky mohla ty vlaky vyrobit v jiném svém závodě a TÍM SPÍŠ BY VOZY Z DÉČKA ŠLY POUŽÍT JAKO 3 VLOŽENÉ VOZY V SOUPRAVÁCH TRASY C, ALE LOGIKA ŘÍKÁ, ŽE PRO PLÁNOVANOU AUTOMATICKOU TRASU NENÍ TŘEBA VYRÁBĚT TZV. ŘÍDÍCÍ VOZY - respektive je vybavovat plnohodnotnou řídící kabinou.

Jenže i vlaky z Céčka měly před pár lety nějaký technický problém s praskáním rámů podvozků - potažmo extrémním vibrováním motorů k nim uchycených = VÝVOJ JE ZA 20 LET NĚKDE MNOHEM DÁL, TAKŽE LOGIKA ŘÍKÁ ZVOLIT NOVÁ VOZIDLA (odlišná od dosud v Praze provozovaných).

0/0
4.1.2016 15:45

J58o68s78e25f 85C29h88o82d33o59u61n78s58k39ý 4311696619580

v Písnici má být depo. Těžko by se postavilo někde v zástavbě...v LT žádné depo není.

+2/0
2.1.2016 11:25

E48v76ž51e75n 61P18o23l73á11k 3808398681503

Mně přijde naprosto logické, aby stanice s terminálem a P+R byla na okraji města mimo zástavbu. Problém Letňan je spíše kudy tam metro vede a že ignoruje jedno z největších nákupních center v ČR. Ostatně i Zličín stával v polích a je tam depo, stejně jako bude i v Písnici.

+14/0
2.1.2016 11:25

L65u23k74á92š 34H73l83o74u30c53a42l 6252680591854

problém Letňan je spíš v tom, že konečná měla být o jednu stanici dál, v sídlišti. a klidně poblíž nákupáku, v tom s vámi souhlasím. ale Letňany jsou proti Písnici obří městskou částí. ten terminál na jihu je potřebný, ale určitě šel naplánovat někde rozumněji, aby Déčko obsloužilo Modřany a Komořany, dvě velké sídliště

+4/0
2.1.2016 14:45

O41t19o30m57a44r 89T44h51o40m16a 2925277176715

Letmany jsou standardní terminalova konečná, akorát ze tam dodnes není zastavba kvůli přistávací draze letadel

+2/0
2.1.2016 17:03

M55a87r12i92a90n 21K22e45c64h38l44i87b73a73r 3550973439

Má tam být depo pro celou trasu a také obrovský automobilový a autobusový terminál pro lidi, kteří přijíždějí z jihu do Prahy. To nemůžete umístit uprostřed sídliště.

+2/0
2.1.2016 18:49

M49i62c87h69a70l 18C20h15a75l77u33p61a 6288800659673

Ten článek by šel shrnout do jedné věty - Metro nebude :-(.

+6/−1
2.1.2016 11:05

P57e96t53r 22R74u68m74p28l73i65k 4299107129693

Vy se divíte proč? Manažeři mají podnikový auta a vy si myslíte, že je používají na pracovní cesty? S lyžama na střeše toho moc nevykoupí a v zahraničí vůbec i když jsou zahraniční majitelé, tak s rodinnou to nechcou začínat.

0/−11
2.1.2016 11:04

J76a83k18u59b 80H67r18o67m28á40d84k79a 5155462665409

To je prece jasny, ze jsou to vsechno takovy predvolebni basnicky. Trasa D bude takovej evergreen i dalsich voleb. Neco jako rychlodraha na letiste. Vubec bych to nebral vazne.

+3/−2
2.1.2016 10:35

J75o26s17e18f 15C97h10o88d33o73u93n22s50k96ý 4511906159720

jak překvapivé....on někdo vážně věřil, že se to Déčko začne stavět??

+1/0
2.1.2016 10:34

P18e55t77r 19B31e83z10s49t39a35r81o89s87t68i 2819176353531

Věc ve veřejném zájmu, vyvlastnit...

+12/−16
2.1.2016 10:16

J82a93k61u71b 85H17r69o57m92á23d54k76a 5435422875109

Hmm. Pekny. A co kdyby ten pozemek byl vas, nebo by musel prijit do stoupy treba byt, ve kterem bydlite..

+7/−3
2.1.2016 10:30







Najdete na iDNES.cz