Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D se asi odloží, dopravci se nedaří vykoupit pozemky

Z osmi set pozemků se Dopravnímu podniku zatím podařilo vykoupit jen deset. Město přitom chce, aby měl pražský dopravce v září 2016 nakoupeny všechny pozemky. Podle magistrátu by zpožděný výkup ale neměl stavbu ohrozit. Možná zažádají o stavební povolení bez pozemků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K77a68r51e73l 21D84v12o48r30a47k 2422908962166

To nema chybu, zari letosniho roku a jeste sedum metru. Pocitam dokonceni v roce 2116

"V září letošního roku se pražskému dopravci podařilo získat vůbec první. Jednalo se přibližně o sedm metrů čtverečních velkou parcelu v Kunraticích."

0/0
4.1.2016 11:49

B24o61h59u38s90l32a68v 85K54r35á35l48í66k 2371830259586

To se to plánujou stavby na cizích pozemcích...

0/0
3.1.2016 17:38

M43a19r29t78i83n 45R84u13z71i80c77k80a 1932218676917

To se ale planuje vzdy, kazdy kousek zeme nekomu patri. Jinak to nejde, nedovedu si predstavit, ze by se nejdriv vykoupili pozemky a pak se planovalo kudy metro povede? To nedava smysl.

Nicmene, proc je naplanovana stanice u nemocnice, kdyz vhodnejsi by byla stanice blize sidlisti u Sturovy ulice,...

0/0
4.1.2016 12:22

J26o69z90e74f 93S23t42e43b90i24l25a 3485717285737

Pochopitelně že to bude trvat dlouho, neb nejdříve úředníci magistrátu musí najít majitele pozemků, poté založit nepřehlednou s.r.o. v Karibiku, pozemky vykoupit pro s.r.o., a teprve potom vyjednávat z městem o ceně!

Takový, standardní postup místních zvyků a poměrů ;-)

0/0
3.1.2016 14:11

P63a15v88l97a 80S76k36o40u26m74a35l29o51v89á 4159590240660

Chce to pořádnýho diktátora - ten by vysypal pár křiklounům jednostranně pár tržních zlatek na stůl, sporným majitelům by nakakal nebo dal pár zlaťáků do depozita, než se to za padesát let vyjasní a zadal pokyn ke stavbě - tenhle Balučistán už prostě současnou míru demokracie neunese .....

+2/−2
2.1.2016 21:27

B55o50h67u92s49l63a30v 76K85r86á69l30í45k 2411520169246

Diktátoři žádné tržní zlatky nikomu nesypou, ti rovnou znárodňují a pak to znárodněné nechají zpustnout a shnít.

0/0
3.1.2016 17:47

K75a15r22e85l 25D88o38h74n10a68l 2921893525858

Potvrzuje se. Národ vyčuranků a bezmozků

+1/−1
2.1.2016 20:48

B63o10h80u25s77l15a70v 64K35r77á14l89í49k 2691940389936

Pokud si někdo plánuje postavit svůj dům na sousedově pozemku, tak to snad ani není vyčuránek.

0/0
3.1.2016 17:49

J75a45n 75D39l54o12u80h40ý 8616380283480

Jestli to nebude tím, že nejsou prachy....

0/0
2.1.2016 20:31

P93a36v85e43l 11S15l29a64d25o74v10n52í20k 6797433807346

Postavíme profesionální týmy a PROSTĚ to zařídíme.

Kde jsem to jen slyšel nebo četl?:-(:-/

+6/0
2.1.2016 20:23

K49a67r78e71l 74S27t54r75ž56a19n97o10v84s25k75ý 1528265405

Ještě že se metro, dálnice a železnice nezačaly stavět teprve dneska. Každý metr by byl porodem ježka.

+1/0
2.1.2016 20:20

B51o28h56u47s64l75a72v 78K10r44á32l28í74k 2671980159226

A víte, že když se stavěly železnice, tak si prostě museli investoři pozemky nakoupit a pokud se s někým nedomluvili, tak to museli vzít oklikou nebo měli smůlu?

+1/0
3.1.2016 17:50

O70t48o75m28a19r 40T66h54o95m31a 2645397586335

ohledně metra je na místě připomenout 50.vyroci od zahájení stavby 1.useku v lednu 1966, za tu dobu se postavily 3 linky s 61 stanicema, ale 4. linka bude horor pocitam tak jeste 10 let do otevření...

+3/0
2.1.2016 20:19

S10t92a48n91i62s77l11a13v 13M98a95r26e20š 7536375442394

Mám rád Vizualizace plné zeleně...

+5/0
2.1.2016 19:44

A10l79e13š 15J13a49n21á42č86e89k 3923674546173

Metro na na rodné sídliště v Libuši slibovali už za komančů, ale za mého života to asi nebude.

+6/0
2.1.2016 19:35

I48v50a20n 31P34a35p 9758452

Myslím že bude dřív metro v Brně než Déčko-))))))))

+4/−1
2.1.2016 19:05

J36i20ř66í 45K76h32e91i30l 9226264610903

Kdyby se při dnešní legislativě mělo v Praze začít stavět metro od základu, tak za 10let DPP nezprovozní ani "Husákovskej" první úsek Kačerov-Muzeum;-D

+5/0
2.1.2016 19:23

P63a58v55e27l 96S53l36a59d74o87v18n45í57k 6907563747986

Kačerov - Sokolovská

+1/0
2.1.2016 20:27

B31o12h18u63s64l53a92v 48K66r71á88l49í66k 2761750159626

Až na to, že Husák se stal prezidentem až jeden rok a dvacet dní po zprovoznění té trasy.

+1/0
3.1.2016 17:52

M53a89r94e91k 34D80e98m25č69á48k 9125314866855

No já nevím, ale pokud u něčeho nejde zjistit majitel, tak je otázka, jestli to vůbec lze považovat za něčí majetek. Na katastru snad někdo napsaný být musí, ne? A pokud tam nikdo není nebo je tam nějaká anonymní firma, která odmítne komunikovat, tak by asi dávalo smysl to prostě vyvlastnit.

+17/0
2.1.2016 17:27

L74u27k30á90š 23P53a36v98l14u61c78h 5395809479200

Ty pozemky má pod palcem Tonda Blanik

+15/0
2.1.2016 17:06

M18a21r41t39i93n 47R65u78z16i96c31k19a 1472938156907

Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Tam totiž některé pozemky, které spadaly do restituce majetku po prvorepublikovém velkostatkáři Juliu Bečvářovi, zaplombovali policisté. Dokud Útvar pro boj s organizovaným zločinem neuzavře vyšetřování, majitel nemůže dopravnímu podniku parcely prodat.

Komplikace nastaly také v sousedství Thomayerovy nemocnice.

Tak stanici postavte v blizkosti sidliste - pod krizovatkou ulic Zalesi a Sturova a udelejte poradny chodnik k thomajerovce...

+4/0
2.1.2016 16:16

T27o79m 85S23e32h45n85a61l 4611364535846

Omg,takze zase bude zajem milionu blokovat par joudu,kteri maji vzpominky,jak si na tom placku jako mali delali na pisku s mrtvou maminkou babovicky :-(

+14/−3
2.1.2016 15:16

M42i23c93h10a61l 15R61e37j69z90e91k 5486187475231

Zvlast ta mrtva majitelk je hodne zakerna.

+1/−1
2.1.2016 16:39

B92o91h43u87s15l98a70v 61K59r94á33l87í71k 2351790769676

A to ty vyše "miliony" nemají dost vlastních pozemků, aby si na nich stavěli svoje stavby pro ten svůj zájem? To musej stavět ausgerechnet na pozemcích těch pár joudů?

0/0
3.1.2016 17:55

D92a80v45i92d 12Z31a57j42d42á76k 8305352860461

Ja myslim, ze nebude az tak tezke najit majitele tech pozemku. Zeptejte se konselu z magistratu a mestskych casti.

+4/−1
2.1.2016 13:39

V15l83a32s91t68i27m47i48l 84S71v61o44b14o38d27a 7883128895234

Není 800 pozemků na podzemní dráhu trochu moc? :-)

+3/−2
2.1.2016 13:02

L34u54k37á11š 30Š90l70e85h55o71f31e50r 1353729575279

6 stanic, depo, parkoviste... To zabere dost mista.

+3/0
2.1.2016 13:12

J13i49n43d20ř59i30c54h 94Š73k41o66p26e29k 4245531740405

no pravděpodobně to bude důsledek malé průměrné výměry pozemků

+9/0
2.1.2016 13:25

T22o61m90á76š 82K12n10a97i40f90l 6753620317350

Videl jste nekdy katastralni mapu, nebo jen tak zvanite?

+14/−1
2.1.2016 14:34

L71u55k20á24š 48H68l79o63u13c10a42l 6362870341544

často se kritizuje prodloužení metra na severu Prahy do Letňan (byť umístění konečné není řešeno úplně šťastně), a přitom se chystá výstavba metra do Písnice kde jsou čtyři paneláky a pole.

+4/−21
2.1.2016 11:12

J66o40h28a56n 19Z23i20n66g49e29l 7472424213281

Krcske nádraží, nemocnice Krč, sídliště Krč, Lhotka, sídliště Libuš, Písnice, depo Písnice s autobusovým nádražím na Jižní Čechy.

+14/0
2.1.2016 11:24

V39l78a41d52i15m93í69r 18H10o14l16ý 8604571586907

Každopádně by se mělo "déčko" stavět až na Mírák. Konečná na Pankráci nic neřeší.

+3/0
2.1.2016 18:16

M44i55l23a75n 52M73a59j56e16r21č22í61k 1880690934116

Vždyť je zavržena (nedávno kýmsi oživená) varianta větvení Céčka na Pankráci = tam Déčko bude mít vlastní stanici/nástupiště "kdesi" pod úrovní té dosavadní Céčka a BUDE SE DÉČKO STAVĚT Z PANKRÁCE I K CENTRU - minimálně na Náměstí Míru (tzv. Mírák), aby se zajistila možnost :

1.) přímého přestupu mezi trasami metra D a A

2.) kapacitní a rychlé náhradní přepravy za uzavřený úsek Céčka vedený Nuselským tunelem

JENŽE:

1.) KAŽDÁ TRASA METRA SE STAVĚLA A ZPROVOZŇOVALA PO ČÁSTECH - tzv. na etapy, protože naráz je to nereálné (časově zdlouhavé a potenciálně již hotové části nepřinášejí užitek)

2.) SAMOSTATNÝ ÚSEK DÉČKA PANKRÁC - MÍRÁK BY BYL:

a) NEDOSTATEČNĚ VYUŽÍVANÝ (málokdo by mezi Pankrácí a Áčkem jezdil Déčkem místo přímé cesty Céčkem, kterým potřebuje jet na jih/od jihu)

b) PROBLEMATICKY PROVOZOVANÝ - kapacita současných dep metra je naplněna tak, kde by se obtížně udržovaly vlaky pro tento úsek Déčka, byť manipulační propojka tratí D a C na Pankráci má být postavena

= Z UVEDENÝCH DŮVODŮ "VYHRÁLA" VARIANTA VÝSTAVBY A ZPROVOZŇOVÁNÍ DÉČKA PRVNĚ ÚSEK DEPO PÍSNICE - PANKRÁC A PAK PANKRÁC - MÍRÁK!!

+1/0
2.1.2016 21:28

V35l67a44d73i30m10í83r 82H39o84l57ý 8394241496587

Výstavbu na etapy samozřejmě chápu, ale ty dvě stanice by snad už takovou zátěž nepředstavovaly.

Déčko se mělo stavět hlavně jako alternativa při uzavření Nuselského mostu.

Když pojedu z Písnice na Prahu 2, tak raději pojedu bez přestupů.

Jestli se nepletu, tak depo bude v Písnici a stále je ve hře možnost, že vlaky budou bez strojvedoucího, tudíž asi vlaky z trasy "D" nebudou použitelné na ostatních trasách.

Hlavně ať už se začne stavět i když jen Písnice - Pankrác.

+1/0
3.1.2016 1:25

M64i60l75a15n 73M33a66j68e53r78č32í34k 1410910424796

Jenže ty dvě stanice (Mírák a Nám.Bratří Synků - s propojením na Nádr.Vršovice) budou jistě technologicky složitější než stanice jižně od Pankráce = jejich výstavba bude náročnější časově i finančně,

A zadlužená Praha prostě nemá na účtech úspory ani výstavbu úseku metra D Písnice - Pankrác, ale všechny plánované investice musí uzpůsobovat plánovaným průběžným (ročním - zejména daňovým) příjmům!!

Déčko se sic plánuje jako alternativa k Nuseláku, ale ulehčit má Céčku i v úseku Pankrác - Kačerov, na nějž jezdí BUSy z jižní oblasti trasy Déčka.

Když by se prvně zprovoznilo Déčko Mírák - Pankrác, tak Vás (ani nikoho jiného) z Písnice na P2 bez přestupů nesveze.

Co vím je ROZHODNUTO, ŽE DÉČKO BUDE V AUTOMATICKÉM PROVOZU BEZ STROJVEDOUCÍCH S OCHRANNÝMI STĚNAMI MEZI NÁSTUPIŠTI A KOLEJEMI, ALE PODSTATNÉ TAKÉ JE, ŽE BUDOU JEZDIT PO KLASICKÝCH KOLEJÍCH (totožných s dosavadními trasami metra v Praze) = příslušné celé vlaky budou schopny minimálně manipulační jízdy po současných tratích metra (ať již tažením jiným vlakem řízeným člověkem nebo díky řízení člověkem z tzv. pomocného stanoviště v jednotlivých "automatických" vozech - to stanoviště/panel je instalováno i v každém tzv. vloženém voze i v zadní části tzv. řídících vozů současných vlaků metra).

NAVÍC V TAKOVÉM PŘÍPADĚ SI DOVEDU PŘEDSTAVIT, ŽE TECHNICKY BUDE MOŽNÉ VOZY DÉČKA POUŽÍT JAKO VLOŽENÉ VAGÓNY VLAKŮ SOUČASNÝCH TRAS METRA = pomocí vložení tří vozů Déčka mezi 2 řídící vozy schopné běžné jízdy (potřeba kompatibilního zabezpečovacího a příp. i řídícího systému) po příslušné trase (A/B/C) by se daly nahrazovat pro nějakou vadu, byť jen dočasně, chybějící vložené vozy současných tras metra.

Článek je o tom, že konečně je ochota stavbu začít, ale byla zanedbána její reálná příprava - nebyly předem zajištěny potřebné pozemky, jež se právně těžko a tedy dlouho získávají.

0/0
4.1.2016 0:06

M48i16l13a80n 91M23a83j69e43r71č40í45k 1670250304416

Jen dodávám, že nechápu, proč získání pozemků potřebných pro výstavbu MĚSTSKÉ podzemní dráhy (jejích stanic/vestibulů a přístupu k nim) zajišťuje dopravce - akciová/"soukromá" společnost (byť vlastněná městem)?

Respektive na webu je k dohledání informace, že pro DP tuto činnost dokonce/kupodivu zajišťuje soukromá firma IDS (Inženýring dopravních staveb) = ANO TA SAMÁ, KTERÁ PROKAZATELNĚ NEZVLÁDALA PRO PRAHU ZAJIŠTĚNÍ ŘÍZENÍ A DOZOR VÝSTAVBY TUNELOVÉHO KOMPLEXU BLANKA, který je součástí tzv. vnitřního Městského okruhu!!

0/0
4.1.2016 0:18

M66a61r57t10i23n 63R29u76z67i98c89k94a 1972758516897

Vsechny vlaky, ktere jezdi na trase A a C umoznuji automaticky provoz bez strojvedoucich, takze neni problem pouzit vlaky stejne konstrukce i na trasu D. S depem se uvazovalo z kapacitnich duvodu a take v pripade, ze se misto klasickeho metra bude stavet tzv. lehke metro, ale to bylo zamitnuto.

0/0
4.1.2016 12:18

M96i14l19a33n 21M67a65j51e76r15č70í12k 1920300104386

Vlaky na trase A a B jsou rekonstrukce starých ruských (tehdy resp. sovětských) vozů (vycházejících ze staleté konstrukce amerických vlaků metra), z nichž byly použity jen rozhodně skříně s dveřmi a asi i ještě rámy podvozků = JE TECHNICKY NEREÁLNÉ ZÍSKAT DALŠÍ TYTO VOZOVÉ SKŘÍNĚ V DOBRÉM TECHNICKÉ (NATOŽ PERFEKTNÍM - NOVÉM) STAVU, NAVÍC JE TO LOGICKY NESMYSL!!

Vlaky na trase C jsou sice moderní konstrukce z 90.let původně vyvinuté konsorciem firem, jehož součástí bylo ještě ČKD, ale po jeho krachu výrobu v Praze převzala společnost Siemens, ale ta již tento provoz také uzavřela. Byť by teoreticky mohla ty vlaky vyrobit v jiném svém závodě a TÍM SPÍŠ BY VOZY Z DÉČKA ŠLY POUŽÍT JAKO 3 VLOŽENÉ VOZY V SOUPRAVÁCH TRASY C, ALE LOGIKA ŘÍKÁ, ŽE PRO PLÁNOVANOU AUTOMATICKOU TRASU NENÍ TŘEBA VYRÁBĚT TZV. ŘÍDÍCÍ VOZY - respektive je vybavovat plnohodnotnou řídící kabinou.

Jenže i vlaky z Céčka měly před pár lety nějaký technický problém s praskáním rámů podvozků - potažmo extrémním vibrováním motorů k nim uchycených = VÝVOJ JE ZA 20 LET NĚKDE MNOHEM DÁL, TAKŽE LOGIKA ŘÍKÁ ZVOLIT NOVÁ VOZIDLA (odlišná od dosud v Praze provozovaných).

0/0
4.1.2016 15:45

J57o89s66e78f 44C41h66o83d85o36u22n92s32k88ý 4711676299490

v Písnici má být depo. Těžko by se postavilo někde v zástavbě...v LT žádné depo není.

+2/0
2.1.2016 11:25

E48v63ž16e96n 30P98o94l16á33k 3178928271823

Mně přijde naprosto logické, aby stanice s terminálem a P+R byla na okraji města mimo zástavbu. Problém Letňan je spíše kudy tam metro vede a že ignoruje jedno z největších nákupních center v ČR. Ostatně i Zličín stával v polích a je tam depo, stejně jako bude i v Písnici.

+14/0
2.1.2016 11:25

L47u97k61á46š 18H18l72o55u64c46a34l 6462830541724

problém Letňan je spíš v tom, že konečná měla být o jednu stanici dál, v sídlišti. a klidně poblíž nákupáku, v tom s vámi souhlasím. ale Letňany jsou proti Písnici obří městskou částí. ten terminál na jihu je potřebný, ale určitě šel naplánovat někde rozumněji, aby Déčko obsloužilo Modřany a Komořany, dvě velké sídliště

+4/0
2.1.2016 14:45

O28t87o43m13a81r 52T80h46o31m60a 2685677826375

Letmany jsou standardní terminalova konečná, akorát ze tam dodnes není zastavba kvůli přistávací draze letadel

+2/0
2.1.2016 17:03

M18a58r90i68a52n 74K94e69c51h62l58i56b93a83r 3260813599

Má tam být depo pro celou trasu a také obrovský automobilový a autobusový terminál pro lidi, kteří přijíždějí z jihu do Prahy. To nemůžete umístit uprostřed sídliště.

+2/0
2.1.2016 18:49

M46i53c32h86a44l 73C89h44a39l65u61p40a 6848480509883

Ten článek by šel shrnout do jedné věty - Metro nebude :-(.

+6/−1
2.1.2016 11:05

P27e55t87r 43R76u41m79p77l58i46k 4799537359583

Vy se divíte proč? Manažeři mají podnikový auta a vy si myslíte, že je používají na pracovní cesty? S lyžama na střeše toho moc nevykoupí a v zahraničí vůbec i když jsou zahraniční majitelé, tak s rodinnou to nechcou začínat.

0/−11
2.1.2016 11:04

J96a29k48u11b 32H24r60o49m72á83d11k34a 5235192425389

To je prece jasny, ze jsou to vsechno takovy predvolebni basnicky. Trasa D bude takovej evergreen i dalsich voleb. Neco jako rychlodraha na letiste. Vubec bych to nebral vazne.

+3/−2
2.1.2016 10:35

J65o23s18e66f 75C37h38o48d82o15u72n54s38k97ý 4931456189800

jak překvapivé....on někdo vážně věřil, že se to Déčko začne stavět??

+1/0
2.1.2016 10:34

P67e42t90r 83B26e35z38s76t82a13r41o52s28t69i 2449296793651

Věc ve veřejném zájmu, vyvlastnit...

+12/−16
2.1.2016 10:16

J44a68k81u69b 89H10r27o27m50á15d21k73a 5895642255419

Hmm. Pekny. A co kdyby ten pozemek byl vas, nebo by musel prijit do stoupy treba byt, ve kterem bydlite..

+7/−3
2.1.2016 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.