Diskuze

Nebýt 2. světové války, pod zemí by místo metra jezdily tramvaje

Nebýt 2. světové války, pražské metro by vypadalo zcela jinak. Například linka A by vedla z Dejvic na Pankrác, linka B ze Smíchova do Libně a trasa C by vedla z Výstaviště na Floru. Pod zemí měly navíc místo metra jezdit tramvaje typu T3.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak mám pocit, že to všechno bylo trochu jinak.

0 0
možnosti

J63a32n 64V70a86l72o12u51c87h

10. 1. 2016 20:21

až na to, že (kromě úplně prvních návrhů) se probíraly jak varianty podpovrchové tramvaje (levnější, netřeba stavět depa, ale "zranitelné" zpožděními, které si do tunelu vozy přivezou) a nezávislé sítě (dražší, ale kapacitnější a přesnější - ostatně i na návrhu snímek 3/5 rozhodně není tramvaj - to dokazují i vysoká nástupiště). Prostě zrovna v tomhle nám sovětští soudruzi poradili dobře - dovedete si představit, jak by se odvozila (teoretická) kapacita jedné trasy 4000 osob/h v každém směru (s přesností na jednotky vteřin) soupravami T3? I při super-sardinkách 300 lidí v soupravě je souprava po nějakých 25 vteřinách (což se rozhodně do doby příjezdu další soupravy nedá v zastávce typu Můstek, kde půlka vyleze/naleze odstanicovat).

10 0
možnosti

Sovetsti soudruzi nam to neporadili, oni nam to vnutili,... pri stavbe podpovrchove tramvaje se uz pri stavbe uvazovalo o tom, ze v nich bude jezdit v budoucnu metro. Ale systemy podpovrchove tramvaje maji mnoho vyhod a to, ze obslouzi mnovem vetsi cast mesta i v okrajovych castech. Co se tyce zpozdeni, tak dnes jezdi tramvaje pomerne nacas a po samostatnych telesech, coz by platilo i tehdy. Dnes by byl asi doplnen i o aktualni cas odjezdu. Soupravy 2xT3 / 3xT3 / 4xT3 (pocitalo se i s vice vozy nez dvema), pozdeji asi kloubove vozy, tim, ze by v centru bylo vice stanic a vice trati dnes asi nestacili, ale v te dobe bohate.

0 0
možnosti