- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak mám pocit, že to všechno bylo trochu jinak.
až na to, že (kromě úplně prvních návrhů) se probíraly jak varianty podpovrchové tramvaje (levnější, netřeba stavět depa, ale "zranitelné" zpožděními, které si do tunelu vozy přivezou) a nezávislé sítě (dražší, ale kapacitnější a přesnější - ostatně i na návrhu snímek 3/5 rozhodně není tramvaj - to dokazují i vysoká nástupiště). Prostě zrovna v tomhle nám sovětští soudruzi poradili dobře - dovedete si představit, jak by se odvozila (teoretická) kapacita jedné trasy 4000 osob/h v každém směru (s přesností na jednotky vteřin) soupravami T3? I při super-sardinkách 300 lidí v soupravě je souprava po nějakých 25 vteřinách (což se rozhodně do doby příjezdu další soupravy nedá v zastávce typu Můstek, kde půlka vyleze/naleze odstanicovat).
Sovetsti soudruzi nam to neporadili, oni nam to vnutili,... pri stavbe podpovrchove tramvaje se uz pri stavbe uvazovalo o tom, ze v nich bude jezdit v budoucnu metro. Ale systemy podpovrchove tramvaje maji mnoho vyhod a to, ze obslouzi mnovem vetsi cast mesta i v okrajovych castech. Co se tyce zpozdeni, tak dnes jezdi tramvaje pomerne nacas a po samostatnych telesech, coz by platilo i tehdy. Dnes by byl asi doplnen i o aktualni cas odjezdu. Soupravy 2xT3 / 3xT3 / 4xT3 (pocitalo se i s vice vozy nez dvema), pozdeji asi kloubove vozy, tim, ze by v centru bylo vice stanic a vice trati dnes asi nestacili, ale v te dobe bohate.