Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strhnout a postavit nový, zní posudek. Libeňský most už auta neunese

Libeňský most je v kritickém stavu, vyplynulo z posudku Kloknerova ústavu, který si nechal vypracovat pražský magistrát. Odborníci proto doporučili vybudovat na jeho místě zcela nový most za necelé dvě miliardy korun. Další postup chce vedení metropole oficiálně oznámit v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A44l20e18x81a62n14d24r 34Š60í47r 5181790623

To je ale náhoda! - magistrát, který dlouhodobě proti odporu všech prosazuje zbourání (a dlouhodobě nechává most chátrat a nedělá naprosto nic, až nakonec ten most spadne sám a bude konečně možno za obrovské peníze vystavět nesmyslnou nepotřebnou obludu), si nechá zpracovat posudek, který kupodivu prosazuje zbourání. A chtěl bych poznat toho, který naplánoval uprostřed rozsáhlých zelených ploch všude kolem most tak širokánský, aby se na něj vešel zcela nezbytný zelený pruh, po kterém všichni občané hl. m. Prahy tak touží...

0/0
16.1.2016 11:29

M37a92r95t28i48n 54Š20t71r91o93s 4929877820418

Kdyby si každý nepotřeboval vozit zadek v autě, mohlo by nám v tom městě být lépe, i třeba na tom Nuseláku.

0/0
12.1.2016 11:57

T60o56m61á47š 45V32a87l96d79e49r 7313630119

Jestli budou provedeny stejnou firmou jako dálniční mosty v Ostravě, dlouho nevydrží a Praha přijde o památku. Stavaři šidí všude. Potřebovali by vymáchat ve Vltavě a dalších tocích v naší zemi. ;-D

0/0
11.1.2016 19:10

J18o14s49e64f 33K94a74r40f42í29k 7302395396370

Jo jo, zelená část z lavičkami pro pěší:-P

Chodci budou radostně koukat na poskakující kolonu. A pruh pro cyklisty skončí hned za mostem co co dál? Vlastně by jsme mohli ubrat jeden pruh i kolem Múzea a na Nuseláku, ať se můžou cyklisté vesele prohánět:-/

0/0
11.1.2016 15:30

J60a51k26u24b 93F79e72i62f77a97r 7109729576739

Tohle prostě byl asi něčí dlouhodobý záměr. O špatném stavu se hovoří již od povodní v r. 2002 avšak vůbec nic se nestalo. Jinak si to vysvětlit neumím.

Počítám, že stejně to dopadne s Hlávkovým mostem, což zastaví celou Prahu.

+3/0
10.1.2016 10:02

J40o23s55e96f 83L52e11b67d52u38š69k91a 4172103273375

A co na to soudruzi a jejich obhájci tvrdící jak se komunisté o vše starali?

+1/−2
10.1.2016 0:40

M41a17r15t94i36n 54N62e35r37m82u38t 9557357508639

Tak se dohadujte, až to nakonec spadne. Divím se, že naši předci vůbec zvládli něco postavit, kam se vrtli, všude museli obcházet vzácná historická hradiště, kláštery, hradby, reduty, chalupy, močály, žáby a kachní hnízda

+7/0
9.1.2016 22:57

J59a46n 11V10o29j72t32í54š85e35k 6922981865536

Bohužel se celá debata smrskla na architektonickou hodnotu mostu (která je velká) a nějak zapadlo, že ten novej návrh je strašně špatnej ve všech ohledech. Jestli ten most zbouraj, tak ať místo něj ale postavěj něco pořádnýho.

+1/−1
9.1.2016 20:20

D11a71v72i44d 49Š65a92f67r62á46n84e59k 5307694117243

Pardon, ale architektonická hodnota toho mostu je nulová. Není to žádná dominanta typu Golden Gate, nebo třeba Karlův most. Je to jen obyčejné inženýrské přemostění toku, jakých jsou všude po světě tisíce.

+2/−4
9.1.2016 21:35

J55a41n 11V74o20j55t16í98š97e63k 6182621285686

Tak to se na něj podívejte pořádně. Žádnej podobnej ve světě nenajdete. Jednak dominanta se nerovná kvalita a druhak zrovna golden gate je obyčejnej most, jakejch jsou po světě stovky, akorát je velkej a oranžovej.

+4/−1
9.1.2016 21:38

R43o54b75i80n 36Ž20i65ž20k84a 2838704916826

Co je na tom mostě tak unikátního? Jedinečné je okolí a jeho délka a různé terény, které překračuje, ale ten most sám mi vždycky přišel přísně funkční a to jsem po něm šel/jel na kole/autem/tramvají stokrát

0/0
9.1.2016 22:59

J63a24n 69V51o62j53t71í78š60e96k 6222431545656

Ta přísná funkčnost je z historického hlediska taky kvalita, protože je to jeden z prvních takhle stavěnejch mostů a tenkrát se jednalo o revoluční myšlení. A je na něm dost kubistickejch prvků, který nikde jinde ve světě nenajdete. Ale z boku. To neuvidíte, když jste na něm. Ale hlavně, co je nejdůležitější, ten most stačí a to co tam je navrženo je stokrát horší bezpohlavní dopravní stavba.

+1/0
9.1.2016 23:13

P72e46t84r 56K40o48š92í13č40e82k 8491430895581

"...že by místo dvou pruhů pro auta mohl být most částečně zatravněn. Na „zelené“ části by pak měly stát například lavičky pro pěší...."

...

Výborný nápad. Taková relaxační dýchárna čerstých výfukových plynů těch všech po mostě jedoucích aut. Tam bude jistě věčně narváno.

+9/0
9.1.2016 19:09
Foto

S45t55a27n13i27s71l51a83v 38T22e55s18a56ř 9897824572634

ti "památkáři" jsou fakt lumeni. Pokud jim vadí provoz, ať se odstěhují někam do lesa.

+2/0
9.1.2016 18:05

B46o80h54u91s72l98a36v 40K53r89á60l83í85k 2121290629236

V tomto případě jsou památkáři (tedy OPP MHMP) právě ti, kdo by to jako první nechali zbourat. Ale u těch už delší dobu není jasné, za koho vlastně kopou.

0/0
9.1.2016 18:50

O42t14a 79B18o26r82e24c87k18ý 3729118311905

Díky tomu by v každém směru mohly být dva jízdní pruhy pro auta,...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/libensky-most-zrejme-nahradi-novy-drh-/praha-zpravy.aspx?c=A160109_2217314_praha-zpravy_mav

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

... aby se v prostoru zastávky sjely do jednoho. Co je zase tohle za blbost.

+2/0
9.1.2016 17:21

M13i29l81a28n 13Č61e45r65n71ý 5553899729732

Za jak dlouho se něco podobného dočteme o Nuselském mostu?;-)

+3/0
9.1.2016 17:13

R81o90b98e51r19t 36P54r43a56ž77á77k 4558306975400

Už se dočítáme.

+1/0
9.1.2016 17:17

B13o64h35u35s19l61a86v 40K12r66á98l66í27k 2561700579886

Jakmile bude chtít někdo protlačit stavbu metra D, tak se určitě najde spousta posudků, že Nuselský most je třeba neprodleně strhnout.

+5/0
9.1.2016 17:21

R45o51b10e32r87t 65P63r74a75ž57á55k 4518146725820

To jako myslíte, že jednotlivé trasy metra si konkurují? Co jste pil, člověče?

+1/−3
9.1.2016 17:50

R63o15b61e17r29t 63P62r22a94ž59á96k 4838206685370

Pane Klecando, vy si opravdu myslíte, že si jednotlivé trasy metra konkurují?

0/−2
9.1.2016 18:01

P85e85t29r 87N20o77v96o17t24n97y 1711600421

Si najděte, kudy má D vést.

+1/0
9.1.2016 18:16

R13o40b88e96r93t 26P13r22a94ž62á37k 4348816395150

Já vím, kudy má vést. Já tu bydlím.

0/0
9.1.2016 18:23

P72e90t81r 53N15o48v71o68t31n25y 1621140651

Tak je vám jasné, že převezme část zátěže C, hlavně když bude nuselák zavřenej.

+1/0
9.1.2016 18:29

R97o46b18e57r13t 30P18r63a70ž98á89k 4928656245900

To asi ano, ale těžko někdo bude chtít ten Nuselák strhnout, že? A když by byl Nuselák zavřenej, "déčko" to stejně nezachrání.

0/0
9.1.2016 18:42

P32e91t62r 37N47o91v43o33t26n28y 1541930411

Nezachrání úplně, ale pomůže. Stejně nás to s tím nuselákem jednou čeká.

0/0
9.1.2016 18:48

M70a67r81t41i21n 46R24u57z54i79c30k61a 1312508126907

ja bych nuselak tedy co se tyce vzhledu nechal, ale libilo by se mi, kdyby z nej bylo pri ceste metrem videt na udoli a Prahu, ... :-)

0/0
9.1.2016 22:14

B91o59h49u33s80l46a39v 61K34r66á73l63í23k 2911390589356

Vždycky se jako hlavní důvod pro výstavbu téhle části trasy D uvádělo, že to má být jako záloha za C, zejména až bude dlouhodobá výluka Nuseláku. Takže pokud chci mít kšeft a chci stavět D, tak musím přivést Nuselák do havarijního stavu.

+1/0
9.1.2016 18:59

R76o92b12e27r58t 81P29r10a42ž77á21k 4418756265510

Pokud vím, most se momentálně opravuje. Ale asi to bude málo. On byl totiž stavěn pro tramvaje T3 a ne pro mytiščinské mašinostrojitělné obludy.

+1/0
9.1.2016 19:06

P41a42v34e67l 14J70e59ř34á37b29e16k 7541722594447

Kdysi se psalo, že na Nuseláku již není prostor na zvýšení jeho nosnosti. A je na hraně svého možného zatížení.

Takže přivést Nuselák do havarijního stavu není třeba - je na hraně a opravu si zřejmě v co nejbližší době zaslouží. Tak čím bude dřív "D" hotovo, tím je větší šance, že Nuselák "nespadne".

0/0
9.1.2016 19:59

M62i50c71h35a54l 57D98a72d42e76k 8303322478

Vždyt tam projede pár aut..Jsem pro postavení nového mostu, ale spíš nějakého jednoduššího, zejména pro tramvaje.

+2/−2
9.1.2016 17:13

O67t27a 29B57o50r32e31c79k66ý 3709538641265

Pár aut ne, je to tam docela živé, ale dva pruhy, když je uprostřed zastávka trmvaje a určitě to nějaký architekt vynálezce sdružení "Za Prahu neprůjezdnou" stáhne v tomto prostoru do jednoho je pitomost.

+4/0
9.1.2016 17:24

P67a73v97e51l 37F56o49l97t25á70n 4690502704

Pan "starosta sedmé městské části Jan Čižinský (KDU-ČSL)" asi už dopředu ví něco o dopravní síti a hustotě dopravy třeba za třicet až padesát roků? Nový most by měl přece sloužit sto let.

Bóže, co za týpky o nás/za nás rozhoduje...

+3/−2
9.1.2016 16:28

A92n42t68o90n90í83n 47K21l66e20c98a58n13d49a 2370637945791

Uvědomte si, jak to tam vypadá. Je jedno jak bude široký most, když vyústí tam, kde je možný jen jeden pruh. Domy, které tam stojí, tam budou i za 30 let a to nezmění hustota dopravy. než někoho kritizujete, ověřte si fakta.

+1/0
9.1.2016 17:28

J27a69n 37V88o34j74t90í49š73e82k 6492521565596

Ano. Ví. Rozhodně ví, že ji nechce zvyšovat.

+1/0
9.1.2016 20:21

J16i78ř38í 88P20r75a79ž69á27k 9140112631972

Současný most je sežraný solí. Stačí se podívat pod něj na krápníky vyloužené z betonu. Životnost betonové konstrukce je v různých zemích počítána na 50 až 100 let. Takže doslouženo.

+1/0
9.1.2016 16:27

B91o33h16u21s43l29a90v 52K79r43á14l17í93k 2981500209646

Já bych počkal dva tři roky, než ho sebere příští tisíciletá voda.

0/0
9.1.2016 16:29

P71a23v63e49l 51F34o21l48t52á29n 4980572524

Probůh, jen to ne. Notoričtí ochránci by jej na pahýlech rekonstruovali do původního dnešního katastrofického stavu, následně vyhlásili za Národní Památku, zabalili do vixlajvantu a dalších sto roků za "účelně" vynaložených nákladů opečovávali.

Pro dopravu by si místní poblíž vybudovali brod.

+6/0
9.1.2016 16:37

J32i87ř69í 76P98r25a66ž70á15k 9320642161362

Oni už snad i ti ignoranti na ČEZu a vládci dostali snad trochu rozumu a zvýší retenční prostor přehrad na úroveň, jaká byla za bolševiků. Hrabivost ČEZu viděla jen množství vyrobené energie, vůbec nebrali v úvahu jiné funkce přehrad. I když mezi bolševiky byli úžasní bezmozci, tak provozní řády přehrad byly lepší než to, co je dnes.

+1/0
9.1.2016 16:51

B44o33h81u26s75l38a58v 61K42r86á10l58í49k 2971930729906

Takže o manipulačních řádech přehrad nerozhoduje státní podnik Povodí Vltavy?

0/0
9.1.2016 16:56

J10i90ř94í 36P20r26a46ž27á10k 9340522931652

Nvím jak jsou nastaveny kompetence, ale určitě čez lobboval za co nejmenší retenční prostor, který by jim snížil zisky.

Na pvl byly zajímavé hodnoty průtoků v době,kdy už meteorologové varovali před tisíciletou vodou, tak byly průtoky jako obvykle. Historii pak rychle stáhli z webu.

0/−1
9.1.2016 17:01

B89o97h42u25s88l86a66v 36K53r70á97l89í89k 2101690279586

To už spíš asi mohli lobbovat podnikatelé v turistickém ruchu, popřípadě někteří vlivnější rekreanti. Zisky ČEZu nejsou zase až tak závislé na výšce hladiny. U přehrad na Vltavě to funguje trošku jinak než v náhonu někde na horní Mži.

0/0
9.1.2016 17:05

J27i72ř96í 24P32r73a21ž98á34k 9170442981752

Potřebujou přehrady k vyrovnávání špiček v síti. A bude to čím dál víc třeba vzhledem k OZE.

0/−1
9.1.2016 17:12

B14o15h67u76s95l11a25v 34K18r16á16l64í55k 2301950459306

V tom případě by se teda ČEZu vyplatilo mít přehrady prázdnější, protože pak by měl mnohem větší manipulační prostor pro špičkové výkyvy.

+1/0
9.1.2016 17:20

J26i76ř98í 50P17r79a95ž50á67k 9340312251642

Z většího rozdílu hladin vyrobí více energie. E=m.g.h, ne?

0/−1
9.1.2016 17:38

B79o31h36u76s65l91a32v 23K13r67á11l34í18k 2651890599756

Energie se nevyrábí ani tak z rozdílu hladin, jako spíš z průtoku. A limitujícím faktorem je hlavně to, že není možné ve špičce zaplavit vesnice pod přehradou a mimo špičku nechat řeku prázdnou, a na tom výška hladiny v přehradě moc nezmění.

0/0
9.1.2016 19:04

J52i24ř62í 14P90r66a10ž34á95k 9350712351382

Stejný průtok při větším rozdílu hladin = více energie. E=m.g.h. To se učí už na základní škole. Zopakujte si to!

Aby koryto pod přehradou nezůstalo prázdné, tak proto jsou na Vltavě vyrovnávací přehrady, např. Kamýk.

0/0
9.1.2016 19:24

M76a93r18t53i36n 83S37t78a63n14ě23k 3161223180967

v TV byl rozhovor s reditelem povodi VLTAVY . Co se tyka vltavske kaskady tak ta NENI stavena jako 100 procentni ochrana prahy pred povodnemi. Sice reguluje prutok , ale v praze je nejvetsi problem BEROUNKA , ktera neni regulovana vubec. Nejvic skod v praze pusobi prave voda z berounky .!

0/0
11.1.2016 7:38

J26i98ř24í 15P90r90a80ž17á62k 9600872631362

Právě proto kaskáda může průtok Vltavy i zastavit po dobu kulminace Berounky.

0/0
11.1.2016 8:54

R52o69m66a59n 87S73t90o17n25e63k 1389163329961

za krápníky nemůže sůl ale voda která vyplavuje vápenec z konstrukce

+1/−1
9.1.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.