Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strhnout a postavit nový, zní posudek. Libeňský most už auta neunese

Libeňský most je v kritickém stavu, vyplynulo z posudku Kloknerova ústavu, který si nechal vypracovat pražský magistrát. Odborníci proto doporučili vybudovat na jeho místě zcela nový most za necelé dvě miliardy korun. Další postup chce vedení metropole oficiálně oznámit v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A49l20e43x22a19n57d38r 98Š60í56r 5391160933

To je ale náhoda! - magistrát, který dlouhodobě proti odporu všech prosazuje zbourání (a dlouhodobě nechává most chátrat a nedělá naprosto nic, až nakonec ten most spadne sám a bude konečně možno za obrovské peníze vystavět nesmyslnou nepotřebnou obludu), si nechá zpracovat posudek, který kupodivu prosazuje zbourání. A chtěl bych poznat toho, který naplánoval uprostřed rozsáhlých zelených ploch všude kolem most tak širokánský, aby se na něj vešel zcela nezbytný zelený pruh, po kterém všichni občané hl. m. Prahy tak touží...

0/0
16.1.2016 11:29

M15a85r92t73i37n 86Š94t56r64o29s 4969517440598

Kdyby si každý nepotřeboval vozit zadek v autě, mohlo by nám v tom městě být lépe, i třeba na tom Nuseláku.

0/0
12.1.2016 11:57

T30o14m83á69š 67V23a34l52d69e58r 7653610909

Jestli budou provedeny stejnou firmou jako dálniční mosty v Ostravě, dlouho nevydrží a Praha přijde o památku. Stavaři šidí všude. Potřebovali by vymáchat ve Vltavě a dalších tocích v naší zemi. ;-D

0/0
11.1.2016 19:10

J24o52s20e10f 29K75a55r76f14í81k 7472285526220

Jo jo, zelená část z lavičkami pro pěší:-P

Chodci budou radostně koukat na poskakující kolonu. A pruh pro cyklisty skončí hned za mostem co co dál? Vlastně by jsme mohli ubrat jeden pruh i kolem Múzea a na Nuseláku, ať se můžou cyklisté vesele prohánět:-/

0/0
11.1.2016 15:30

J91a83k89u46b 69F74e97i17f93a76r 7859719926689

Tohle prostě byl asi něčí dlouhodobý záměr. O špatném stavu se hovoří již od povodní v r. 2002 avšak vůbec nic se nestalo. Jinak si to vysvětlit neumím.

Počítám, že stejně to dopadne s Hlávkovým mostem, což zastaví celou Prahu.

+3/0
10.1.2016 10:02

J61o26s43e17f 74L94e80b14d54u29š76k75a 4872813263325

A co na to soudruzi a jejich obhájci tvrdící jak se komunisté o vše starali?

+1/−2
10.1.2016 0:40

M45a51r25t11i41n 67N78e21r94m85u92t 9167577438249

Tak se dohadujte, až to nakonec spadne. Divím se, že naši předci vůbec zvládli něco postavit, kam se vrtli, všude museli obcházet vzácná historická hradiště, kláštery, hradby, reduty, chalupy, močály, žáby a kachní hnízda

+7/0
9.1.2016 22:57

J57a81n 85V24o87j47t39í52š56e40k 6872391705696

Bohužel se celá debata smrskla na architektonickou hodnotu mostu (která je velká) a nějak zapadlo, že ten novej návrh je strašně špatnej ve všech ohledech. Jestli ten most zbouraj, tak ať místo něj ale postavěj něco pořádnýho.

+1/−1
9.1.2016 20:20

D93a85v25i90d 71Š40a43f55r90á37n93e46k 5327214877123

Pardon, ale architektonická hodnota toho mostu je nulová. Není to žádná dominanta typu Golden Gate, nebo třeba Karlův most. Je to jen obyčejné inženýrské přemostění toku, jakých jsou všude po světě tisíce.

+2/−4
9.1.2016 21:35

J74a55n 21V14o29j92t11í66š37e83k 6162971675696

Tak to se na něj podívejte pořádně. Žádnej podobnej ve světě nenajdete. Jednak dominanta se nerovná kvalita a druhak zrovna golden gate je obyčejnej most, jakejch jsou po světě stovky, akorát je velkej a oranžovej.

+4/−1
9.1.2016 21:38

R53o38b17i50n 10Ž98i76ž24k84a 2128794116896

Co je na tom mostě tak unikátního? Jedinečné je okolí a jeho délka a různé terény, které překračuje, ale ten most sám mi vždycky přišel přísně funkční a to jsem po něm šel/jel na kole/autem/tramvají stokrát

0/0
9.1.2016 22:59

J58a30n 50V24o27j63t54í65š41e27k 6662491115846

Ta přísná funkčnost je z historického hlediska taky kvalita, protože je to jeden z prvních takhle stavěnejch mostů a tenkrát se jednalo o revoluční myšlení. A je na něm dost kubistickejch prvků, který nikde jinde ve světě nenajdete. Ale z boku. To neuvidíte, když jste na něm. Ale hlavně, co je nejdůležitější, ten most stačí a to co tam je navrženo je stokrát horší bezpohlavní dopravní stavba.

+1/0
9.1.2016 23:13

P57e63t87r 33K45o86š31í82č64e39k 8801210885341

"...že by místo dvou pruhů pro auta mohl být most částečně zatravněn. Na „zelené“ části by pak měly stát například lavičky pro pěší...."

...

Výborný nápad. Taková relaxační dýchárna čerstých výfukových plynů těch všech po mostě jedoucích aut. Tam bude jistě věčně narváno.

+9/0
9.1.2016 19:09
Foto

S59t70a18n33i28s12l51a46v 85T68e88s44a23ř 9147214202504

ti "památkáři" jsou fakt lumeni. Pokud jim vadí provoz, ať se odstěhují někam do lesa.

+2/0
9.1.2016 18:05

B11o98h24u29s60l96a78v 44K23r68á75l64í21k 2431160749296

V tomto případě jsou památkáři (tedy OPP MHMP) právě ti, kdo by to jako první nechali zbourat. Ale u těch už delší dobu není jasné, za koho vlastně kopou.

0/0
9.1.2016 18:50

O15t70a 19B42o31r97e42c21k76ý 3299448101735

Díky tomu by v každém směru mohly být dva jízdní pruhy pro auta,...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/libensky-most-zrejme-nahradi-novy-drh-/praha-zpravy.aspx?c=A160109_2217314_praha-zpravy_mav

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

... aby se v prostoru zastávky sjely do jednoho. Co je zase tohle za blbost.

+2/0
9.1.2016 17:21

M27i71l53a87n 79Č21e73r15n98ý 5733399889142

Za jak dlouho se něco podobného dočteme o Nuselském mostu?;-)

+3/0
9.1.2016 17:13

R43o75b80e74r35t 81P68r93a97ž49á11k 4178786115800

Už se dočítáme.

+1/0
9.1.2016 17:17

B17o82h76u43s43l49a51v 13K21r32á62l94í10k 2241160969786

Jakmile bude chtít někdo protlačit stavbu metra D, tak se určitě najde spousta posudků, že Nuselský most je třeba neprodleně strhnout.

+5/0
9.1.2016 17:21

R52o27b64e66r39t 12P92r62a40ž79á29k 4318526795110

To jako myslíte, že jednotlivé trasy metra si konkurují? Co jste pil, člověče?

+1/−3
9.1.2016 17:50

R20o91b96e25r95t 94P55r64a91ž71á69k 4518716865680

Pane Klecando, vy si opravdu myslíte, že si jednotlivé trasy metra konkurují?

0/−2
9.1.2016 18:01

P78e90t52r 31N64o61v46o24t77n80y 1821800121

Si najděte, kudy má D vést.

+1/0
9.1.2016 18:16

R69o31b81e67r51t 61P83r17a26ž90á10k 4838966615710

Já vím, kudy má vést. Já tu bydlím.

0/0
9.1.2016 18:23

P93e68t59r 31N74o71v10o37t77n30y 1251490731

Tak je vám jasné, že převezme část zátěže C, hlavně když bude nuselák zavřenej.

+1/0
9.1.2016 18:29

R77o29b43e22r24t 52P94r69a89ž11á98k 4198126605610

To asi ano, ale těžko někdo bude chtít ten Nuselák strhnout, že? A když by byl Nuselák zavřenej, "déčko" to stejně nezachrání.

0/0
9.1.2016 18:42

P10e51t47r 66N98o73v30o18t31n61y 1151390681

Nezachrání úplně, ale pomůže. Stejně nás to s tím nuselákem jednou čeká.

0/0
9.1.2016 18:48

M92a13r47t36i22n 20R39u96z56i87c68k54a 1662128136667

ja bych nuselak tedy co se tyce vzhledu nechal, ale libilo by se mi, kdyby z nej bylo pri ceste metrem videt na udoli a Prahu, ... :-)

0/0
9.1.2016 22:14

B59o22h71u21s47l37a35v 81K58r49á98l57í20k 2221600189226

Vždycky se jako hlavní důvod pro výstavbu téhle části trasy D uvádělo, že to má být jako záloha za C, zejména až bude dlouhodobá výluka Nuseláku. Takže pokud chci mít kšeft a chci stavět D, tak musím přivést Nuselák do havarijního stavu.

+1/0
9.1.2016 18:59

R36o75b86e63r72t 96P91r30a64ž53á63k 4788226425710

Pokud vím, most se momentálně opravuje. Ale asi to bude málo. On byl totiž stavěn pro tramvaje T3 a ne pro mytiščinské mašinostrojitělné obludy.

+1/0
9.1.2016 19:06

P26a50v70e49l 43J27e30ř65á76b64e76k 7711202814857

Kdysi se psalo, že na Nuseláku již není prostor na zvýšení jeho nosnosti. A je na hraně svého možného zatížení.

Takže přivést Nuselák do havarijního stavu není třeba - je na hraně a opravu si zřejmě v co nejbližší době zaslouží. Tak čím bude dřív "D" hotovo, tím je větší šance, že Nuselák "nespadne".

0/0
9.1.2016 19:59

M43i37c59h41a40l 35D26a13d86e24k 8793902828

Vždyt tam projede pár aut..Jsem pro postavení nového mostu, ale spíš nějakého jednoduššího, zejména pro tramvaje.

+2/−2
9.1.2016 17:13

O83t71a 13B46o17r37e40c69k51ý 3209748931155

Pár aut ne, je to tam docela živé, ale dva pruhy, když je uprostřed zastávka trmvaje a určitě to nějaký architekt vynálezce sdružení "Za Prahu neprůjezdnou" stáhne v tomto prostoru do jednoho je pitomost.

+4/0
9.1.2016 17:24

P20a19v97e94l 34F80o48l77t20á35n 4280792124

Pan "starosta sedmé městské části Jan Čižinský (KDU-ČSL)" asi už dopředu ví něco o dopravní síti a hustotě dopravy třeba za třicet až padesát roků? Nový most by měl přece sloužit sto let.

Bóže, co za týpky o nás/za nás rozhoduje...

+3/−2
9.1.2016 16:28

A45n98t47o82n34í62n 36K47l81e14c61a40n64d82a 2500267905261

Uvědomte si, jak to tam vypadá. Je jedno jak bude široký most, když vyústí tam, kde je možný jen jeden pruh. Domy, které tam stojí, tam budou i za 30 let a to nezmění hustota dopravy. než někoho kritizujete, ověřte si fakta.

+1/0
9.1.2016 17:28

J84a46n 34V25o17j14t90í88š98e51k 6142731455846

Ano. Ví. Rozhodně ví, že ji nechce zvyšovat.

+1/0
9.1.2016 20:21

J65i15ř90í 41P32r67a85ž21á66k 9660382141462

Současný most je sežraný solí. Stačí se podívat pod něj na krápníky vyloužené z betonu. Životnost betonové konstrukce je v různých zemích počítána na 50 až 100 let. Takže doslouženo.

+1/0
9.1.2016 16:27

B64o69h96u96s61l28a19v 42K42r76á30l91í42k 2911440639846

Já bych počkal dva tři roky, než ho sebere příští tisíciletá voda.

0/0
9.1.2016 16:29

P43a17v68e76l 73F58o90l18t93á32n 4400732784

Probůh, jen to ne. Notoričtí ochránci by jej na pahýlech rekonstruovali do původního dnešního katastrofického stavu, následně vyhlásili za Národní Památku, zabalili do vixlajvantu a dalších sto roků za "účelně" vynaložených nákladů opečovávali.

Pro dopravu by si místní poblíž vybudovali brod.

+6/0
9.1.2016 16:37

J67i85ř12í 67P36r29a11ž53á52k 9540362511332

Oni už snad i ti ignoranti na ČEZu a vládci dostali snad trochu rozumu a zvýší retenční prostor přehrad na úroveň, jaká byla za bolševiků. Hrabivost ČEZu viděla jen množství vyrobené energie, vůbec nebrali v úvahu jiné funkce přehrad. I když mezi bolševiky byli úžasní bezmozci, tak provozní řády přehrad byly lepší než to, co je dnes.

+1/0
9.1.2016 16:51

B37o70h49u88s75l50a56v 81K33r30á45l69í89k 2201160889666

Takže o manipulačních řádech přehrad nerozhoduje státní podnik Povodí Vltavy?

0/0
9.1.2016 16:56

J94i77ř68í 62P18r43a88ž73á65k 9250622401892

Nvím jak jsou nastaveny kompetence, ale určitě čez lobboval za co nejmenší retenční prostor, který by jim snížil zisky.

Na pvl byly zajímavé hodnoty průtoků v době,kdy už meteorologové varovali před tisíciletou vodou, tak byly průtoky jako obvykle. Historii pak rychle stáhli z webu.

0/−1
9.1.2016 17:01

B62o41h34u50s31l30a68v 14K56r89á27l96í44k 2651660979456

To už spíš asi mohli lobbovat podnikatelé v turistickém ruchu, popřípadě někteří vlivnější rekreanti. Zisky ČEZu nejsou zase až tak závislé na výšce hladiny. U přehrad na Vltavě to funguje trošku jinak než v náhonu někde na horní Mži.

0/0
9.1.2016 17:05

J18i93ř64í 85P59r57a82ž69á29k 9360592251202

Potřebujou přehrady k vyrovnávání špiček v síti. A bude to čím dál víc třeba vzhledem k OZE.

0/−1
9.1.2016 17:12

B34o92h50u42s67l13a44v 48K88r85á29l61í48k 2871500659736

V tom případě by se teda ČEZu vyplatilo mít přehrady prázdnější, protože pak by měl mnohem větší manipulační prostor pro špičkové výkyvy.

+1/0
9.1.2016 17:20

J77i32ř75í 29P17r68a74ž14á13k 9830502791112

Z většího rozdílu hladin vyrobí více energie. E=m.g.h, ne?

0/−1
9.1.2016 17:38

B92o19h88u46s64l33a55v 12K97r62á62l95í28k 2181450339216

Energie se nevyrábí ani tak z rozdílu hladin, jako spíš z průtoku. A limitujícím faktorem je hlavně to, že není možné ve špičce zaplavit vesnice pod přehradou a mimo špičku nechat řeku prázdnou, a na tom výška hladiny v přehradě moc nezmění.

0/0
9.1.2016 19:04

J68i41ř14í 54P57r36a48ž90á26k 9340742371632

Stejný průtok při větším rozdílu hladin = více energie. E=m.g.h. To se učí už na základní škole. Zopakujte si to!

Aby koryto pod přehradou nezůstalo prázdné, tak proto jsou na Vltavě vyrovnávací přehrady, např. Kamýk.

0/0
9.1.2016 19:24

M29a92r68t86i91n 19S71t11a33n27ě19k 3711783690237

v TV byl rozhovor s reditelem povodi VLTAVY . Co se tyka vltavske kaskady tak ta NENI stavena jako 100 procentni ochrana prahy pred povodnemi. Sice reguluje prutok , ale v praze je nejvetsi problem BEROUNKA , ktera neni regulovana vubec. Nejvic skod v praze pusobi prave voda z berounky .!

0/0
11.1.2016 7:38

J32i88ř59í 39P80r91a24ž19á75k 9550452811502

Právě proto kaskáda může průtok Vltavy i zastavit po dobu kulminace Berounky.

0/0
11.1.2016 8:54

R55o47m97a79n 73S43t42o68n37e40k 1259353609191

za krápníky nemůže sůl ale voda která vyplavuje vápenec z konstrukce

+1/−1
9.1.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.