Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze budou jezdit ojeté tramvaje z Maďarska. Pomohou při výlukách

Jezdily v Maďarsku a nejsou nejmladší, přesto do nich Praha investovala. Řeč je o ­obousměrných tramvajích Tatra KT8D5. Jeden z těchto stojů už je ve střešovické vozovně a čeká na omlazovací kúru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a52t17r47i28k 84E58g33e80r 2188650579781

V Brně Modřicích třeba tramvaje smyčku nemaji. Praha už teď možná teď na to přišla, ještě dostat tramvaje pod zem a můžeme mít rychlejší cestování! Myslím si, že v Brně bude místo metra spíše podzemní tramvaj.

0/−5
14.1.2016 14:38

J34a44n 83L98u77k25á70š 7747793303482

V Praze mela byt puvodne podzemni tramvaj (S tim se zacala stavet stanice Hlavni nadrazi.), ale prislo se na to, ze to kapacitne nestaci.

BTW. Metro zpocatku nejezdilo s tolika vagony, co dnes, jezdily treba trivozove soupravy.

+4/0
14.1.2016 14:55
Foto

P26a70v55e37l 84F72r64u52m68e28r11t 5907524377358

To ale není žádná výhoda, nemít smyčku, protože tam musíte nasazovat jen omezený typ vozidel, zatímco se smyčkou nejste nijak omezen. Navíc obousměrná vozidla s dveřmi na obou stranách mají vždy horší interiér (např. cca polovina sedaček proti směru jízdy, dvojnásobný počet schodišť u dveří, pokud se nejedná o 100%-nízkopodlažní vozidlo atd.).

Takže Praha na nic nepřišla, jen má tyto vozidla kvůli výlukám. Ale každopáně to je dobrá koupě a i přes všechny nedostatky obousměrných vozidel se mi tyhle KT8 líbí.

+6/0
14.1.2016 15:28

P19a29t29r20i65k 90E83g62e26r 2708320309281

Souhlasím s Vámi. Je to pravda, že se píše rok 2016 a tak bych čekal něco víc než renovaci KT8D5. Kolejová vozidla která mají dvě kabiny se při nehodách, ale ovládají lépe. Není mi moc jasné proč u tramvajových tratí a u metra nejsou přejezdové koleje i to vidím jako řešení. Třeba výluková zst. Zvonařka je dobře řešena nikde jinde jsem podobné řešení neviděl. Třeba na úseku Nám. Bratří Synků - Spořilov by se to hodilo. Snad u zst. Michelská by vybudovat také šla a to do ul. Za Arialem nebo do ul. Nad Vinným potokem.

0/0
14.1.2016 20:07

M34i46l98a79n 35M45a90j90e10r84č68í38k 1490470554866

V Praze na Zvonařce je obratiště typu tzv. kolejový trojúhelník (dodávám, že jednokolejný), které umožňuje obrat do protisměru jednosměrných TRAMvají - jeho funkci může teoreticky zastat jakákoliv kolejová křižovatka alespoň o třech vzájemně propojených ramenech.

Ovšem já obdivuji z Plzně - např. poblíž Mikulášského nám. na TT na/z konečné Světovar (potažmo z fotek ze zahraničních měst) tzv. bloková obratiště, kterými běžně/pravidelně/neustále linky projíždějí jako po traťových kolejích - https://www.google.cz/maps/@49.7378444,13.3892897,3a,75y,271.05h,78.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Sp3PLgJfswPa02tDVHaaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

(TRAM z centra na Světovar jedou po levé přímé koleji proti směru pohledu, ze Světovaru do centra projíždí po pravém kolejovém oblouku v pravé části pohledu a levý kolejový oblouk uprostřed pohledu propojující kolej z centra s kolejí do centra je využíván jen při výlukách či manipulačních obratech TRAMvajových vlaků).

Jsem přesvědčen, že rozdělení dvoukolejné obousměrné tratě na dvě jednokolejné jednosměrné tratě vedené sousedními ulicemi má své klady nejen v možnosti vytvoření záložního obratiště pomocí propojovacího oblouku protisměrných traťových kolejí, ale i v separaci TRAM a automobilové dopravy v úzkých ulicích města - jako v centru Plzně v okolí nám. Republiky - https://www.google.cz/maps/@49.7480943,13.37711,3a,75y,86.6h,74.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D57.958275%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

V Praze jsem snil o podobném uspořádání TT mezi Andělem a Kavalírkou - přeložkou koleje do centra z ul. Plzeňské do ul. Vrchlického a Duškova (kde však po nedávné REKOnstrukci TT to nepřipadá v úvahu) nebo stále sním mezi zast. Bulovka a cca zast. Vosmíkových - přeložkou koleje z centra z ul. Zenklova do ul. Vosmíkových.

0/0
14.1.2016 21:50

M81i17l57a89n 57M94a60j18e88r45č84í10k 1980320164656

?promiň, ale co je tohle, když né "Modřice, smyčka" (doslova se zastávky ty konečné, tak jmenují a to obratiště je opravdu příslušného typu)- https://www.google.cz/maps/@49.1268729,16.6049227,3a,75y,264.02h,86.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1skEs5NCFIT2reys6FGPehJw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Ovšem v Brně jednu úvraťovou konečnou tzv. stálou opravdu mají - jenže je to:

1.) zastávka Líšeň, Mifkova (v MČ Líšeň -v ul. Mifkova)

https://www.google.cz/maps/@49.2071034,16.691985,3a,37.5y,69.75h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sowEh5eJ18gbvDriEBF19JQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

2.) je to zastávka/konečná vybudovaná doslova z nouze - bylo úmyslem trať protáhnout z původní konečné až na Nám.Karla IV.

https://www.google.cz/maps/place/Brno-Líšeň/@49.2067268,16.6944214,3a,75y,34.75h,90.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1sLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D359.21835%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x4712ecaa0c706647:0x500af0f6614ce10!6m1!1e1

JENŽE SE NEPODAŘILO ODKOUPIT DŮM S POZEMKY, KTERÝ STOJÍ TRATI V CESTĚ!!

0/0
14.1.2016 16:51

M48i28l52a87n 91M65a10j61e36r50č49í90k 1790710204136

Ovšem jsem si uvědomil - máš pravdu V Brně Modřicích smyčka tramvají opravdu není, ale to jen z důvodu tzv. odtržení Modřic od Brna v 1.polovině 90.let, od kdy jsou Modřice samostatnou obcí = nejsou v, ale "jen" u Brna!

0/0
14.1.2016 17:00

J12o54z67e79f 74D35u67h25a57c63e94k 7351450683840

hm to je zaujimave, v Modricich som docela casto a na konci trate je tocna (asi prazaci tomu hovoria smycka), navyse aj ta zastavka sa vola Modrice-smycka :)

0/0
18.1.2016 10:39

M43i45l49a85n 60M55a89j86e30r79č17í49k 1660240874976

Po rekonstrukci se zařadí mezi 2. nejlepší typ tramvaje v Praze - tím prvním považuji samozřejmě 15T, ale ani ne kvůli věku/stáří(mládí), ale 100% nízkopodlažnosti a většímu počtu dveří pro cestující (6 ks na jedné nástupní straně proti 5-ti u KT, které jsou všechny užší než u 15T a navíc oboje krajní jsou dokonce jen 3/4 oproti těm 3 uprostřed).

Jen je škoda, že mnoho cestujících se nenaučilo využívat průchodnosti celé cca 30m dlouhé TRAM soupravy (kam spadají právě 15T i KT) a neustále vídám, že v některé její části je doslova natřískáno a v jiné výrazně volněji a přitom možné rovnoměrné rozprostření se po celé délce je bez rizika ujetí spoje kvůli přebíhání mezi spřaženými jednotlivými vozy.

+3/0
14.1.2016 14:17

O84l42d39ř41i29c57h 79J97a33n70e87č92e65k 8299416753911

souhlas, KT8 patří k tomu lepšímu, co po městských kolejích jezdilo a jezdí

0/0
14.1.2016 14:34

E14v10ž15e28n 26P29o26l81á73k 3608408171203

Na to bohužel stačí jeden inteligent, který si stoupne do průchodu a vůbec mu není divné, že na jedné straně do něj vrážejí a na druhé je naprosto volno.

0/0
14.1.2016 21:34

M79i27l71a30n 64M92a26j20e14r45č22í78k 1960670884706

A nikdo z těch vrážejících do "inteligenta" stojícího uprostřed průchodu tzv. kloubem 15T není dostatečně inteligentní, aby si (jako já) řekl "prosím, můžete se posunout" nebo "prosím, můžete mne/nás pustit dál" = těch Vašich "inteligentů" je tam dle mne víc, protože proč na mé pohodlí má myslet jiný, když mám pusu na to, abych si své potřeby zajistil sám?

0/0
14.1.2016 21:57

E55v53ž87e12n 49P60o95l70á77k 3678608641803

Když stojím hned u něj, samozřejmě se o jeho uhnutí postarám. Není ale právě příjemné na něj pokřikovat přes půl vozu, když před ním stojí více takových.

0/0
14.1.2016 22:05

M87i49l68a28n 15M97a67j38e71r12č30í70k 1560910304186

To jen potvrzujete můj původní nářek, že se v MHD nesmyslně chová spousta lidí a nikoliv jen nějaký jeden člověk, jak mohlo vyznít z Vaší původní reakce na mne.

0/0
14.1.2016 22:32

J60i37ř58í 69K38o85c58u89r56e24k 6195484145698

Vzhledem k ceně nového městského autobusu - 4x tolik, na kolik vyjde ta tramvaj, a k tomu, že ta tramvaj městský autobus přežije, idkyž je ojetá, tak je to výhodná koupě. Aspoň bude náhrada za nepovedené 14T.

+3/0
14.1.2016 13:43

P98e22t37r 69P44e27t16r 6793382388263

Autobusy nejsou řešení, protože v místech, kde jsou tramvaje (a později teda výluka) bývají na silnicích často kolony takže by autobusy stály stejně jako auta. Já myslím, že hlavně proto sáhli rovnou po tramvajích. Provoz v Praze je prostě každodenní problém a oceňuji, že ho aspoň takhle řeší :)

0/0
15.1.2016 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.