Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze budou jezdit ojeté tramvaje z Maďarska. Pomohou při výlukách

Jezdily v Maďarsku a nejsou nejmladší, přesto do nich Praha investovala. Řeč je o ­obousměrných tramvajích Tatra KT8D5. Jeden z těchto stojů už je ve střešovické vozovně a čeká na omlazovací kúru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a76t89r15i92k 69E77g71e76r 2948780399121

V Brně Modřicích třeba tramvaje smyčku nemaji. Praha už teď možná teď na to přišla, ještě dostat tramvaje pod zem a můžeme mít rychlejší cestování! Myslím si, že v Brně bude místo metra spíše podzemní tramvaj.

0/−5
14.1.2016 14:38

J60a27n 81L50u81k80á76š 7137243973232

V Praze mela byt puvodne podzemni tramvaj (S tim se zacala stavet stanice Hlavni nadrazi.), ale prislo se na to, ze to kapacitne nestaci.

BTW. Metro zpocatku nejezdilo s tolika vagony, co dnes, jezdily treba trivozove soupravy.

+4/0
14.1.2016 14:55
Foto

P10a75v22e80l 23F44r47u17m78e33r21t 5757524567418

To ale není žádná výhoda, nemít smyčku, protože tam musíte nasazovat jen omezený typ vozidel, zatímco se smyčkou nejste nijak omezen. Navíc obousměrná vozidla s dveřmi na obou stranách mají vždy horší interiér (např. cca polovina sedaček proti směru jízdy, dvojnásobný počet schodišť u dveří, pokud se nejedná o 100%-nízkopodlažní vozidlo atd.).

Takže Praha na nic nepřišla, jen má tyto vozidla kvůli výlukám. Ale každopáně to je dobrá koupě a i přes všechny nedostatky obousměrných vozidel se mi tyhle KT8 líbí.

+6/0
14.1.2016 15:28

P28a41t71r42i37k 95E21g73e45r 2638490409351

Souhlasím s Vámi. Je to pravda, že se píše rok 2016 a tak bych čekal něco víc než renovaci KT8D5. Kolejová vozidla která mají dvě kabiny se při nehodách, ale ovládají lépe. Není mi moc jasné proč u tramvajových tratí a u metra nejsou přejezdové koleje i to vidím jako řešení. Třeba výluková zst. Zvonařka je dobře řešena nikde jinde jsem podobné řešení neviděl. Třeba na úseku Nám. Bratří Synků - Spořilov by se to hodilo. Snad u zst. Michelská by vybudovat také šla a to do ul. Za Arialem nebo do ul. Nad Vinným potokem.

0/0
14.1.2016 20:07

M72i33l79a42n 77M76a15j27e56r96č57í42k 1570710594776

V Praze na Zvonařce je obratiště typu tzv. kolejový trojúhelník (dodávám, že jednokolejný), které umožňuje obrat do protisměru jednosměrných TRAMvají - jeho funkci může teoreticky zastat jakákoliv kolejová křižovatka alespoň o třech vzájemně propojených ramenech.

Ovšem já obdivuji z Plzně - např. poblíž Mikulášského nám. na TT na/z konečné Světovar (potažmo z fotek ze zahraničních měst) tzv. bloková obratiště, kterými běžně/pravidelně/neustále linky projíždějí jako po traťových kolejích - https://www.google.cz/maps/@49.7378444,13.3892897,3a,75y,271.05h,78.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Sp3PLgJfswPa02tDVHaaw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

(TRAM z centra na Světovar jedou po levé přímé koleji proti směru pohledu, ze Světovaru do centra projíždí po pravém kolejovém oblouku v pravé části pohledu a levý kolejový oblouk uprostřed pohledu propojující kolej z centra s kolejí do centra je využíván jen při výlukách či manipulačních obratech TRAMvajových vlaků).

Jsem přesvědčen, že rozdělení dvoukolejné obousměrné tratě na dvě jednokolejné jednosměrné tratě vedené sousedními ulicemi má své klady nejen v možnosti vytvoření záložního obratiště pomocí propojovacího oblouku protisměrných traťových kolejí, ale i v separaci TRAM a automobilové dopravy v úzkých ulicích města - jako v centru Plzně v okolí nám. Republiky - https://www.google.cz/maps/@49.7480943,13.37711,3a,75y,86.6h,74.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DqIDHZl95-ElliCKUxUBcWw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D57.958275%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

V Praze jsem snil o podobném uspořádání TT mezi Andělem a Kavalírkou - přeložkou koleje do centra z ul. Plzeňské do ul. Vrchlického a Duškova (kde však po nedávné REKOnstrukci TT to nepřipadá v úvahu) nebo stále sním mezi zast. Bulovka a cca zast. Vosmíkových - přeložkou koleje z centra z ul. Zenklova do ul. Vosmíkových.

0/0
14.1.2016 21:50

M48i50l39a93n 50M62a44j40e80r70č26í87k 1110760264726

?promiň, ale co je tohle, když né "Modřice, smyčka" (doslova se zastávky ty konečné, tak jmenují a to obratiště je opravdu příslušného typu)- https://www.google.cz/maps/@49.1268729,16.6049227,3a,75y,264.02h,86.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1skEs5NCFIT2reys6FGPehJw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Ovšem v Brně jednu úvraťovou konečnou tzv. stálou opravdu mají - jenže je to:

1.) zastávka Líšeň, Mifkova (v MČ Líšeň -v ul. Mifkova)

https://www.google.cz/maps/@49.2071034,16.691985,3a,37.5y,69.75h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sowEh5eJ18gbvDriEBF19JQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

2.) je to zastávka/konečná vybudovaná doslova z nouze - bylo úmyslem trať protáhnout z původní konečné až na Nám.Karla IV.

https://www.google.cz/maps/place/Brno-Líšeň/@49.2067268,16.6944214,3a,75y,34.75h,90.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1sLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DLBailXF4rMdn6CQOLGdwNA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D359.21835%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x4712ecaa0c706647:0x500af0f6614ce10!6m1!1e1

JENŽE SE NEPODAŘILO ODKOUPIT DŮM S POZEMKY, KTERÝ STOJÍ TRATI V CESTĚ!!

0/0
14.1.2016 16:51

M14i22l43a55n 52M77a97j74e50r23č70í44k 1230980794346

Ovšem jsem si uvědomil - máš pravdu V Brně Modřicích smyčka tramvají opravdu není, ale to jen z důvodu tzv. odtržení Modřic od Brna v 1.polovině 90.let, od kdy jsou Modřice samostatnou obcí = nejsou v, ale "jen" u Brna!

0/0
14.1.2016 17:00

J60o95z95e23f 19D45u84h19a87c48e60k 7171590263260

hm to je zaujimave, v Modricich som docela casto a na konci trate je tocna (asi prazaci tomu hovoria smycka), navyse aj ta zastavka sa vola Modrice-smycka :)

0/0
18.1.2016 10:39

M79i79l84a38n 44M37a14j35e69r51č63í52k 1360900984266

Po rekonstrukci se zařadí mezi 2. nejlepší typ tramvaje v Praze - tím prvním považuji samozřejmě 15T, ale ani ne kvůli věku/stáří(mládí), ale 100% nízkopodlažnosti a většímu počtu dveří pro cestující (6 ks na jedné nástupní straně proti 5-ti u KT, které jsou všechny užší než u 15T a navíc oboje krajní jsou dokonce jen 3/4 oproti těm 3 uprostřed).

Jen je škoda, že mnoho cestujících se nenaučilo využívat průchodnosti celé cca 30m dlouhé TRAM soupravy (kam spadají právě 15T i KT) a neustále vídám, že v některé její části je doslova natřískáno a v jiné výrazně volněji a přitom možné rovnoměrné rozprostření se po celé délce je bez rizika ujetí spoje kvůli přebíhání mezi spřaženými jednotlivými vozy.

+3/0
14.1.2016 14:17

O81l89d91ř37i15c79h 13J63a67n37e33č66e13k 8269906253341

souhlas, KT8 patří k tomu lepšímu, co po městských kolejích jezdilo a jezdí

0/0
14.1.2016 14:34

E96v90ž63e38n 70P44o96l55á70k 3358708541923

Na to bohužel stačí jeden inteligent, který si stoupne do průchodu a vůbec mu není divné, že na jedné straně do něj vrážejí a na druhé je naprosto volno.

0/0
14.1.2016 21:34

M57i27l87a31n 78M26a67j88e21r98č76í30k 1690170134476

A nikdo z těch vrážejících do "inteligenta" stojícího uprostřed průchodu tzv. kloubem 15T není dostatečně inteligentní, aby si (jako já) řekl "prosím, můžete se posunout" nebo "prosím, můžete mne/nás pustit dál" = těch Vašich "inteligentů" je tam dle mne víc, protože proč na mé pohodlí má myslet jiný, když mám pusu na to, abych si své potřeby zajistil sám?

0/0
14.1.2016 21:57

E31v52ž60e48n 28P39o10l45á87k 3208558941803

Když stojím hned u něj, samozřejmě se o jeho uhnutí postarám. Není ale právě příjemné na něj pokřikovat přes půl vozu, když před ním stojí více takových.

0/0
14.1.2016 22:05

M44i53l41a18n 73M78a15j77e80r47č73í56k 1440840904866

To jen potvrzujete můj původní nářek, že se v MHD nesmyslně chová spousta lidí a nikoliv jen nějaký jeden člověk, jak mohlo vyznít z Vaší původní reakce na mne.

0/0
14.1.2016 22:32

J17i10ř36í 92K18o48c81u19r16e74k 6275274525438

Vzhledem k ceně nového městského autobusu - 4x tolik, na kolik vyjde ta tramvaj, a k tomu, že ta tramvaj městský autobus přežije, idkyž je ojetá, tak je to výhodná koupě. Aspoň bude náhrada za nepovedené 14T.

+3/0
14.1.2016 13:43

P67e70t72r 18P76e54t44r 6223952388963

Autobusy nejsou řešení, protože v místech, kde jsou tramvaje (a později teda výluka) bývají na silnicích často kolony takže by autobusy stály stejně jako auta. Já myslím, že hlavně proto sáhli rovnou po tramvajích. Provoz v Praze je prostě každodenní problém a oceňuji, že ho aspoň takhle řeší :)

0/0
15.1.2016 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.