Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porucha vedení zastavila vlaky mezi pražským Radotínem a Smíchovem

Ve středu odpoledne se zkomplikovala doprava lidem cestujícím po trati z Prahy do Plzně. Mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín se porouchalo trakční vedení. Místo rychlíků tudy více než dvě hodiny jezdily autobusy a regionální spoje. Provoz byl obnoven krátce před šestou hodinou večer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a95n 10V97e31l79i13z 3139177742820

Totální selhání ČD pokud jde o informovanost cestujících a řešení krizové situace. Náhradní autobusová doprava pouze do Radotína, kde se hromadily tisíce lidí, kteří pokračovali směrem na Beroun. Místo, abych na obnovení provozu čekal v teple u McDonalda, mrznul jsem 3 hodiny v Radotíně. Proč tam ty lidi vozili, když to nemělo žádné pokračování? Proč vůbec dělali náhradní dopravu do Radotína, kam jako alternativa jezdí autobus standardně?

0/0
22.1.2016 14:55

P64a78v72e42l 76K75r13u37p21i98č16k74a 8391450341

Proč autor článku píše jenom o rychlících? Tuto trať používají lidé z Radotína a dál na Beroun lidé z mnoha středočeských měst a vesnic. V inkriminované době se jedná o tisíce lidí (včetně školáků) a ti imbec.lové z ČD nasadí mezi Smíchovem a Radotínem 8 (osm!) autobusů.

Přičemž cesta tam a zpátky trvá 45-50 min bez nastupování.

To je opatření dobrétak akorát pro primitivní novináře a tupé pisálky - lidem, které porucha připravila o čas, toto opatření stejně moc nepomohlo.

A přitom se na této trati taková výluka přihodí cca 2-3x za rok.

Jak je možné, že management nemá připravené efektivní nouzové řešení???

0/0
21.1.2016 7:46

B93o10h91u23s14l73a82v 39K83r40á43l90í80k 2571970539426

Myslíte jako že by měly ČD u každé trati nepřetržitě preventivně nachystáno třicet autobusů i s řidiči? Chápete rozdíl mezi plánovanou výlukou a mimořádným přerušením provozu?

0/0
21.1.2016 10:38

P87a80v89e34l 80K15r48u56p69i70č37k82a 8961660641

Samozřejmě že chápu.

Ať mají připraevno tolik autobusů, aby lidi stihli dopravit včas domů. Je to starost jejich managementu a nastavení havarijního plánu.

0/0
21.1.2016 18:48
Foto

B72r37o79n21i88s13l11a98v 34G94a42b97r85y94š 2552399661

Takže jste to nepochopil.

0/0
21.1.2016 22:51

P66a28v92e48l 20K53r87u60p44i52č42k45a 8101420271

To bych Vás prosil o vysvětlení, co na tom mám chápat?

Potřebuji se dostat domů. ČD mi nabídly své služby - já jsem na jejic nabídku přistoupil. O tom, že mě nechají ve štychu na nádraží v Praze v jejich nabídce není ani slovo.

Tak ať si to zařídí, jak chtějí.

Peníze ode mě dostávají předem.

0/0
24.1.2016 17:16
Foto

B75r70o63n11i45s18l50a40v 87G55a94b91r81y29š 2532119401

Jak je libo. ČD mají v případě nouze nasmlouvány různé autobusové dopravce, pokud by bylo nutné zajistit náhradní autobusovou dopravu. Jenže tito dopravci nemají své zázemí všude a nemají zdaleka tolik vozidel, aby spolehlivě vykryly kapacitu, kterou disponují vlaky.

Pokud se stane nějaký průšvih, čili neplánovaná výluka, okamžitě se volá těmto dopravcům a tedy i řidičům. Řidičů, kteří sedí na pohotovosti, není mnoho. Některé musí zavolat z domu, dojet do depa pro autobus a vypravit se na počáteční místo trasy náhradní dopravy. Jak myslíte, že tento proces od zvednutí telefonu do příjezdu na místo může trvat? Krizový plán tedy železniční dopravce má připravený předem, jinak by se sám ochuzoval o klienty.

Stejně tak je to v případě nečekané výluky metra, první autobus NAD může přijet klidně i za 20 minut. Není to tím, že nejsou připravení na krizový stav, ale na to, že se to prostě dříve stihnout nedá.

Takže zkuste zapojit mozek, vžít se do role dopravce, a spočítat si finanční i časové náklady. A když už budete u toho, navrhněte pak optimální umístění takového autobusového depa, počet řidičů v pohotovosti a počet vozidel, kterými budete zajišťovat náhradní dopravu, když drtivá většina jich jezdí na pravidelných linkách. Poradím Vám, že úlohu můžete vyřešit pomocí teorie grafů a operačního výzkumu.

Nuže, čekám na Vaše řešení.

0/0
24.1.2016 19:33

P13a70v63e13l 27K53r29u48p28i75č45k69a 8651970911

Vážený pane Gabryši,

děkuji za Vaše obsáhlé "vysvětlení".

Ve vší úctě, ale proč by se měl vžívat do role ČD? Mě jejich problémy nezajímají - stejně jako managementu (i zaměstnancům) této organizace pranic nezáleží na mých problémech. Já ale nechci, aby chápali mé potíže. Jediné, co po nich chci, aby mě odvezli v předem (jimi) určený čas z místa A do místa B. Zaplatím jim za to peníze, o které si řeknou. Nesmlouvám.

Za to očekávám, že nebudu mít problémy na svých každodenních cestách do/z zaměstnání.

Vámi výše uvedený postup je pouze náznakem toho, jak by se situace měla řešit - o začátku je jasné, že je to pouze "hra na řešení" a nikoliv efektivní způsob, jak se vypořádat s problémy.

Mě osobně nezajímá, co bylo nutné udělat, aby "to nestačilo", ale chci, aby se smlouvy (předplacené služby, uložené úkoly) plnily včas a v plném rozsahu.

Zdravím

Pavel Krupička

P.S.: O můj mozek starost nemějte, ten je každodenně dostaečně v permanenci. Mozek by měli zapojovat kinder manažéři, kteří nejsou schopni zajistit cestujícím to, co mají u jejich organizace předplaceno.

P.P.S.: Mladí komunisté ve vedení ČD svoji manažesrskou neschopnost dále "vyšperkovávají" tím, že cestujícím zatajují aktuální informace (jak píše ve svém příspěvku v tomto vlákně pan Veliz).

0/0
25.1.2016 17:46
Foto

B77r66o37n32i93s19l30a26v 35G39a47b53r28y70š 2682179431

Tak já potom nevím co s Vámi.

0/0
25.1.2016 17:53

P22a39v74e45l 38K98r31u51p24i81č68k72a 8791740891

:-)

Nápodobně. Stejně tak Vy nechcete rozumět mým argumentům, že chci za své peníze dostat to, co jsem si zaplatil a že mě nezajímají kecy, proč to nedostanu (jsem, de facto, okrádán).

0/0
25.1.2016 18:06
Foto

B63r27o34n54i95s58l90a20v 85G44a34b65r73y34š 2572789201

Jak nápodobně? Já přece nejsem dopravce, ale obyčejný cestující. Jen jsem lépe informovaný o faktorech, které tuto událost způsobují. Vy jen sprostě nadáváte lidem, kteří za to nemůžou. A víc Vás nezajímá.

0/0
25.1.2016 18:19

P42a33v39e89l 61K62r77u44p85i17č21k50a 8571450601

Jak "lidem, kteří za nic nemůžou"?? Management, který za nic nemůže???

Tak to mi promiňte: to jste tedy pěkně srandovní. Proč si myslíte, že management za nic nemůže. A kdo tedy?

0/0
25.1.2016 18:55
Foto

B49r82o36n93i26s71l57a52v 12G52a40b21r72y35š 2962929451

Kdo může za to, že se v naší obci objevily povodně?

Kdo může za to, že se na železničním přejezdu srazí vlak s autem a způsobí zpoždění vlaku a následnou výluku? Jsou to snad ČD? Okamžitě se zjišťuje situace a svolává náhradní doprava. Od toho je operační krizové řízení. Ale nedá se to uskutečnit během několika sekund.

To je to samé v autě. Jedu autem po dálnici a najednou tupec přede mnou způsobí nehodu tak, že je dálnice neprůjezdná. Platím dálniční známku, abych jezdil, a ne abych stál v tříkilometrové koloně. Ale přesto s tím nic neudělám.

0/0
25.1.2016 19:01

P70a35v48e49l 83K37r10u48p89i68č88k47a 8491610501

Mohu se zeptat: vy jste z Moravy?

0/0
25.1.2016 19:32
Foto

B82r84o81n46i40s41l17a62v 89G31a86b59r50y89š 2522479911

Jak to s tím souvisí?

0/0
25.1.2016 20:13

P71a49v24e18l 94K75r21u81p86i13č56k82a 8201120491

Dejme tomu, že se jedná o můj soukromý sociologický průzkum.

Jste z Čech, Moravy, nebo ze Slezska?

0/0
25.1.2016 21:36
Foto

B12r56o36n89i87s65l61a38v 18G45a27b62r34y86š 2202959521

Abych byl přesný, tak z moravské enklávy ve Slezsku. :-)

0/0
25.1.2016 22:32

P75e26t96r 35P53e54t17r 7722980580362

Určitě za to mohou hekři z ruská.

0/0
20.1.2016 21:39

M83a33r51e87k 81P84r13c23h10a63l 3806400439419

Vlaky nabírají spoždění již standardně a na ČD se nedá spolehnout. Denně jezdí všechno pozdě!!!!

0/−2
20.1.2016 21:08

R77o90b42e51r33t 71H90o60m79o65l22k75a 2950562482621

To už bohužel dávno není pravda... Za posledních pár let mám zkušenost s tím, že zpoždění už prakticky neexistuje

0/0
20.1.2016 23:31

P89a38v39e76l 14K65r57u45p77i30č73k19a 8411700451

To by mě zajímalo, jak často jezdíte vlakem.

Já s ním jezdím denně (na trati, o které píše článek) a zpoždění jsou na denním pořádku.

0/0
21.1.2016 7:39

R82o65b56e61r22t 64H48o36m67o75l13k67a 2390212852371

Jezdím nepravidelně na různých tratích, obvykle cesta začíná / končí v Praze. A zpoždění jsem už dlouho nezažil. Na jedné trati někde to samozřejmě může být jinak...

0/0
21.1.2016 7:42
Foto

B63r59o19n34i50s63l38a74v 30G55a63b31r59y62š 2592889441

Můj kolega jezdí do práce autem a kvůli zácpám a dalším zoufalcům se do práce prostě včas nedostane.

0/0
21.1.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.