- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty jo, strojvedoucí tušil že se utrhlo a tak začal brzdit...Představy laiku jsou úsměvné, ale nejsou od fochu a tak je třeba se jen pousmát.
měli počkat na druhou lokotku a ta by je dotlačila do cílové stanice. Brzdová hadice má kohout .
Pro neznalé, všechny vozy a lokomotiva ve vlaku jsou spojeny potrubím, říká se mu Hlavní potrubí, to je ta gumová hadice mezi vozy, vtom potrubí je tlak 5 barů, pokud se vlak roztrhne, hadice se rozpojí, tlak vzduchu okamžitě klesne na nulu a všechny vagony co jsou již bez tlaku vzduchu v potrubí začnou neprodleně ostře brzdit! Na tomto principu je založeno brzdění všech vlaků na světě. Brzdy jsou na ten tlak velmi citlivé, vpodstatě stačí rychlejší pokles o 1-2 desetiny Barů a brzdy už začínají působit. Tolik pro laiky. Konec hlášení staničního rozhlasu...
nemají nové soupravy dvouhadicový vedení- jedna plnící a jedna ovládací?
Je to asi 5 let zpátky, kdy se nám stalo při vyjíždění z brněnského hlavního nádraží prakticky totéž. Ujeli jsme asi 20 metrů, většina vagonů ještě byla u nástupiště, když to najednou škublo a zůstali jsme stát.
Takže se mi poněkud nezdá, že by mohly vagony narazit do lokomotivy...
Záleží na rychlosti vlaku v okamžiku události. Vlak po započetí brzdění nezastaví na místě - typicky ujede ještě stovky metrů v závislosti na rychlosti a hmotnosti celé soupravy.
Lokomotiva sama má hmotnost nižší, než zbytek soupravy - brzdná dráha samotné lokomotivy může být tedy kratší.
ech! evokuje mi to vzpomínku z 80.let minulého století, kdy jsme též jednou zůstali trčet sami uprostřed polí v odpojenem vygonu...
Jak to ten mluvka vokecává.
To je radosti po Novém roce... nejdřív rychlíky od Hradce začaly kvůli mimořádné výluce jezdit přes Poříčany, a jak je vidět, číhají tam různé další nástrahy.
Rychlík přibrzden a mašinka táhne? Co na to odborníci, je to možné?
těžko.
a jak jako vůbec 'přibrzden'?
není to tak dlouho, co někde u Světlé nad Sázavou vykolejila část nákladního vlaku, ty vagony tam rozrývaly betonové panely na nástupišti, fíra si ničeho nevšiml a vlak se neroztrhl.
Poslouchaj, voni Schlicht jsou vůbec kouzelnej dědeček. Pohledem z vokna na lautr rovný trati zjistili, že nemaj vzadu vagony. Nejsou voni ten rengénovej muž?
Eh, systém to vrznul jako nový příspěvek místo do vlákna.