Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze by mohla zmizet polovina tramvajových linek. Kvůli přečíslování

Z pražské tramvajové sítě by mohlo zmizet několik linek. V jednom ze tří návrhů změn MHD to navrhuje organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Počtu vozů v ulicích by se ale změny nedotkly, jezdilo by jich stále stejně. Změny mají začít platit od 1. července 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a76r63e16l 42D78r17d67a 6673875777689

Základní problém pražské dopravy je pitomý cestující, co hodlá dopravu všem hlavně sabotovat. (Pokud by někoho zajímalo, kde se vezmou teroristé, co škodí svým sousedům. Tak zhruba zde.)

Třeba, metrem se v Praze nejezdí, "protože je to nepraktické - dlouhé nástupy a přestupy, moc chození, pitomý tunel a není kam koukat, lze čumět jen na ostatní... Tramvaj je mnohem lepší. Rv;-D A on je to v kostce hlavní problém pražské dopravy. Chybí tady revizor Anděl, co by lidem vynadal, jak mají jezdit ekonomicky. ;-D

Jsem pro pročesání tramvají. Sám jsem jezdil autobus-metro-tramvaj, od vchodu ke vchodu. Změnil jsem to na pěšky-metro-metro-pěšky. Ten pohyb je znát. Už jsem zase docent. ;-D Čím víc chodíte, tím lépe a radostněji chodíte. Trénink je potřeba.

Průser na obzoru. ROPID tady provozuje sabotážní páteřní autobus, co tu moji trasu jede od vchodu ke vchodu. Už jsem ho z lenosti zkusil. Dá se tomu tak snadno propadnout. Je to tak snadné. Je to jak droga. Normální výhul. Má jen pár háčků na kráse. Jsem z něj tak vyklepaný, že mi žaludek půl dne zvrací. A pak, ráno jede 30-35 minut. Minule jsem večer chytal poštu a dal jsem tomu 45 minut. Nestačilo to. Vždyť jede stejně, vyhrazené pruhy, kde nabere 10 minut navíc?

Jestli chce ROPID zlepšovat a měnit dopravu, měl by najmout tým psychologů a psychiatrů a začít manipulovat myšlení pražských cestujících. Jinak nemá šanci. ;-D

+1/−2
23.1.2016 11:19

M37i29l23o33š 75S72e35t97í45k 3339939754660

Tedy pane Drdo, mě spíše připadá, že byste k tomu psychiatrovi měl zajít sám. ;-)

+4/0
25.1.2016 19:58

J80a80r46o71s31l68a14v 28J74o33s23e53f 5402170420944

A co zkusit místo pěšky - metro- pěšky, jenom pěšky? Třeba vám to vylepší i hlavu.

+1/0
27.1.2016 7:59

T22o10m22a25s 89K71o51h38o79u87t 7119801567302

Navrhoval bych jinou změnu: zrušit Ropid.

+2/0
23.1.2016 10:30

M85a20r82e34k 94M16a84r97t62i68n 8129444246740

Nic proti, ale hlavně by to chtělo vyhodit pár lidí z Ropidu (je jich tam zbytečně moc) a strčit tam fakt odborníky. Ne lidi, co si pletou reálný provoz MHD s modelovým kolejištěm, které je časem omrzí a tak ho musí hned přestavovat.

+1/0
23.1.2016 0:24

Z81d25e43n76e23k 96S32k17y14b13a 9243514106583

Ten, kdo to z firmy ROPID vymyslel, bych nechal chodit pěšky a Krnáčovu navíc na boso. Odebrat služební auta, ať si uvědomí, co ti všiváci vymýšlejí. FUJ !!!

+3/0
22.1.2016 21:01

Z50d21e82n42e64k 50S87k57y33b31a 9433414526973

Šéfa ROPIDU a další hlavouny této firmy bych nechal chodit pěšky a těm úplně nejvyšším bych odebral služební auta. Takovou krávovinu může vymyslet akorát blbec, který MHD v Praze nepoužívá. Krnáčovou bych navíc nechal chodit na boso.

+2/0
22.1.2016 20:58

I77v11a24n 89P36r94o13c74h13á57z48k26a 3811954405335

Ať jde už pan Tomčík se svým konceptem páteřních linek do háje! (pokud to mám napsat ještě slušně).

Kdo má stále zbytečně přestupovat, chodit kvůli tomu stovky metrů na jiné zastávky, čekat na další spoje a mrznout na ulici. Přál bych mu, aby byl invalidní a musel tohle martýrium denně podnikat.

+5/0
22.1.2016 20:08

K46a45r44e85l 78L36a47n93g36r 2272587920988

Jo Ropid to je genialita. Dříve na Knížecí stál rezervní bus a pokud nebyl rezervní poslal se další co měl jet, dneska kulový. Jeden vypadne večer a místo 10 minut tam čumíte 20 minut v mrazu...

+1/0
22.1.2016 18:17

I44v69a98n54a 16N88o23v86á 2562962839678

já jezdím autem

+1/−3
22.1.2016 17:37

R92o72b66e59r67t 19P63r21a87ž86á56k 4618256595820

Já bych jezdil taky (z hygienických důvodů), ale v centru se jaksi blbě parkuje. I bych zaplatil, ale ani za peníze se parkovat jaksi nedá.

+4/0
22.1.2016 18:49

Z74d96e40n42e94k 67S14k13y12b41a 9373674186833

Paní Ivano, vy jste chytrá žena.

0/−1
22.1.2016 21:08

J35i62ř76í 50R23y22s 3754787846714

Já ty změny sleduji už 60 let a vidím,že to je rok od roku lepší a lepší, s nadějí,že za rok se to zase zlepší,až to bude dokonalé.Něco musejí na těch ústředích dělat,to je jasné.;-D

0/0
22.1.2016 17:01

J15a69n 15F51i82a54l48a 7704417905829

Kdysi měly tramvaje tabulku s cílovou stanicí, na každé straně tabulky jedna konečná. Takže na konečné musel řidič tabulku otočit.

Jednou takhle vidím, že tramvaj, jedoucí do Braníka má na tabulce Podbabu. Tak říkám řidičce, že si tabulku zapomněla otočit. Ona se ohradila, že jí otočila už 2x. Asi pro jistotu. :-)

+4/0
22.1.2016 16:40

R54i60c39h79a63r89d 40H39l91a59d34í38k 2585203469439

Myslim si,ze pokud neni verejne znam ani jeden navrh,tezko se o nich da diskutovat...

+2/0
22.1.2016 15:28

M49a48r79t97i13n 90Š69u36l52c 2847589640405

Už jsem to psal v jiné diskusi. Nemá cenu si kvůli linkovému vedení přivodit infarkt... Bylo řečeno, že takhle extrémní je jeden ze tří návrhů. To tedy znamená, že se na něj všichni soustředí, odsoudí ho a ty další návrhy, které se možná nebudou příliš lišit od současného stavu se najednou začnou zdát přijatelnější, i když budou něco redukovat... Takhle se to přece při předkládání projektů běžně dělá;-D

+5/0
22.1.2016 15:09

J10i45n84d63r32a 95V81o23š60t81a 1814834299592

Je to přesně tak. Inu v situaci, kdy už všichni vědí, že to bude zaručeně špatně, ačkoli vůbec netuší, jak to bude, je to jediná možná varianta. Musí se předložit blbost, lid se vyvzteká, zavzpomíná na mládí, kdy jezdil plno tramvají všude a bude to. Co se schválí pak, bude přijato taky s frfňáním, ale celkem s klidem.

+2/0
22.1.2016 15:25
Foto

B42r56o59n68i18s42l15a67v 72G38a98b22r27y18š 2542309981

Pokud by někdo měl zájem (včetně ROPIDu ;-)), já jsem ve své kvalifikační práci citoval tyto zdroje:

doktorskou práci Vladimíra Přibyla o dopravních sítích https://www.vse.cz/vskp/id/1216376 a diplomovou práci Jiřího Fatora zaměřenou konkrétně na pražskou tramvajovou síť http://www.vse.cz/vskp/id/1080506. Kromě toho doporučuju habilitační práci Anny Černé a výzkumy prof. Jana Černého. Existuje několik metod, jak vytvořit přehledné linkové vedení, ale bohužel jej málokdo využívá. Jedna jednoduchá, která jde naprogramovat i v obyčejném Excelu, se stará o to, aby vozidla nebyla přeplněná.

0/0
22.1.2016 14:50

G58a40b93r16i94e11l 42H75o96r85t60e66n 9631609473694

Instalace kvalitního systému řízení MHD by postupně vyvolala nežádoucí otázky typu "proč jste to nezavedli už dávno?" a "k čemu nám vlastně jste?" a vzniklý chaos pochopitelně nikdo ze zúčastněných (příjemců finančního plnění za pravidelné vylepšování) nechce.:-/

+2/0
22.1.2016 19:21

F44r20a67n43t51i53š95e67k 70V45a72n46ě24k 1507614247117

A já navrhuji přejmenovat C na A, A na B a B na C a celé to přebarvit do jiných barev.;-D

+20/0
22.1.2016 14:31

O50l87d76ř34i57c10h 80J61a82n56e74č50e17k 8349686643111

a jak už tu někdo navrhoval dopoledne, zavést přímé vlaky spojkami mezi linkami: Zličín - Háje a Dejvická - Kačerov :-P

+5/0
22.1.2016 14:36

F58r73a13n76t12i89š69e57k 43V58a85n90ě23k 1827834207787

To bych zavedl jen ve špičkách. A byly by to linky s označením % a §. ;-D

+6/0
22.1.2016 14:39

O85l35d89ř68i62c58h 83J85a75n12e88č43e12k 8809716863501

a pak ještě taky mezi 22:15 a 23:30 - ovšem pod označením x a z :-P

+6/0
22.1.2016 14:45

O47l84d21ř20i80c40h 43J75a70n19e66č78e98k 8469956643801

sorry... tam mělo být 'ksí' a 'dzéta', ale idnes to nezkousnul ;-(

+7/0
22.1.2016 14:46
Foto

B44r10o12n52i74s86l36a73v 23G56a67b75r71y70š 2452539381

Jóóó, kéž by to šlo. :-) Po těch spojkách se ale jezdit s cestujícími nesmí.

0/0
22.1.2016 14:51

O70l73d38ř47i52c59h 28J59a94n78e84č49e78k 8479176983121

tak by hold každý při nástupu do soupravy dostal od zřízence reflexní vestu s nápisem 'EXKURZE' a slušivou helmu ;-)

jo a málem bych zapomněl - ještě by se taky vždy v sobotu, vyjma třetí v měsíci, zato ovšem na výročí VŘSR a 9. května měly stanice vrátit ke svým původním jménům z 80. let. samozřejmě včetně stanic, které tato jména dostala jen na papíře, ale ještě před otevřením byly přejmenovány.

0/0
22.1.2016 14:57
Foto

B78r28o22n63i20s20l97a62v 22G63a71b14r35y65š 2382179351

Koukám, že jste docela masochista.

V tom případě se Vám bude líbit pardubická linka č. 12. Toto je zastávkový jízdní řád na hlavním nádraží: http://www.dpmp.cz/jr/platnost_20160104/JR1200000016002A.htm

Mimochodem je to další extrém a pěkný příklad, jak by MHD neměla vypadat. :-)

+1/0
22.1.2016 14:56

F17r57a21n30t26i50š16e72k 88V47a56n36ě15k 1577654967527

Člověk si aspoň procvičí abecedu.

+1/0
22.1.2016 14:59

O58l80d42ř27i72c20h 26J83a80n55e91č92e66k 8709596413311

no vidíte - tak asi tak by to mohlo vypadat, když ROPID stávající plán uskuteční. žádné, že by z Řep na Anděl jezdila jen devítka a všechny soupravy jely dál na Újezd.

sice bude jen devítka, zato ovšem s variantami: 'jede přes Újezd a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Zborovskou a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Újezd a z Vodičkovy do Podbaby', 'jede jen do zastávky Kotlářka' atd. ;-D

0/0
22.1.2016 15:02
Foto

B35r85o81n60i71s55l32a26v 62G83a91b15r56y65š 2282559541

Linka by měla mít maximálně tři varianty: tedy základní, zkrácenou (v době mimo špičku) a odklonovou ("zlomení" v polovině trasy při zatahování do vozovny). Pak už je orientace horší.

0/0
22.1.2016 15:07

M32i20c44h24a90l 73C40h74a33l56u48p12a 6398160359113

Ty odklonové v Praze často ani neuvádí. Třeba jsem jezdil z Palmovky 17kou, která zatahovala do Strašnic, ale na zastávkách zmíněná nebyla. Takže člověk nevěděl, kdy a kudy to vůbec jezdí.

0/0
22.1.2016 16:18

O28l74d14ř34i96c35h 64J78a43n79e14č68e27k 8619986473701

já Vám nevím... nebylo by přeci jen lepší mít v Praze jednu jedinou linku - s cca. 97 variantami? :-P

+3/0
23.1.2016 0:39

M55a35r44t49i56n 93Č21a58p14e33k 6530921207374

Je to tam sice šílené, jenže jak jinak to tam chcete obsloužit a nemít asi tak 16 extra linek s nulovým provozem. Je to průmyslová zóna (posily), tankodrom mezi továrnami, kam se nezajíždí pokud se nemusí (střídání směn) a vesnice s malou poptávkou a peněženkou. Podmínky tam jsou jaké jsou a moc se s tím dělat nedá, protože obsloužit to musíte.

0/0
25.1.2016 20:49
Foto

B81r72o40n52i41s30l29a88v 53G76a64b20r32y55š 2772749851

Řešení existuje. Když to dokážou jiná města, nevím proč ne Pardubice.

1. Zjednodušil bych jízdní řád tak, že místo seznamu zastávek bych vlepil schéma linky, které visí na stránkách DPMP. Na zastávce žádný plánek není a na internetu je mu dobře. A použil bych nějaké ty barvičky, když se jízdní řády v Pardubicích tisknou barevně. Jenže to nepobere Skeleton (software na JŘ) a nikomu se do toho chtít nebude.

2. Rozdělil bych linku třeba na 3. Jízdní řád mezi Hlavním nádražím a Průmyslovou bych sloučil do jednoho, po vzoru 3+33. Jedna linka do Černé za Bory s jedním závlekem, jedna linka do Drozdic, jedna linka do Úhřetic se zkrácením do Mnětic. Časové polohy by byly naprosto stejné, oběhy i počet autobusů rovněž, jen by měl autobus jiné číslo linky. Cestujícím z Úhřetic je podle mě jedno, jak se linka jmenuje. Důležité je, že je to doveze podle jízdního řádu do Pardubic. Ovšem jestli jsou zatížení na cifry 1 a 2 vedle sebe, pak už nevím.

3. Vybodnout se na to a vylepit jízdní řády ve formátu ČSAD.

0/−1
25.1.2016 21:06

M85a92r75t93i65n 77Č16a17p26e98k 6110531427544

Tak to rozdělení 3 na 3+33 vzniklo kvůli přespolním do Bohdanče - "jeďte linkou 3 od nádraží".

A když tři linky sloučíme do jednoho JŘ skončíme opět u abecedy, viz. právě 3+33 s poznámkami G a U (jede jako linka 33 do ...). Přijde mi jednoduší hledat závleky jedné linky než ve společném JŘ hledat tu svoji linku a variantu. Navíc i při sebelepší snaze skončíme na 9 variantách. Ve variantě samostatná linka do Drozdic/Řempa, by oběhy stejné nebyly, jelikož Drozdice v současnosti nejsou konečná.

V současnosti ve verzi ČSAD zabírají varianty trasy zhruba třetinu JŘ. http://portal.idos.cz/IDS/Search.aspx?param=pacz&find=12

0/0
25.1.2016 22:06
Foto

B51r60o16n73i26s85l40a79v 57G27a77b70r34y27š 2102269451

Aspoň vidíte hloupost v praxi. Na jedné trase máme 3 a 33, případně 8 a 88, ale na několika trasách linku 12. Pokud budu na hlavním nádraží hledat spoj do Drozdic, budu se muset bez plánku hodně dlouho snažit.

Ona už jednou linka 33 existovala. Pak se sloučila s linkou 3, která spoji 33 "nakynula". Byly tam pak maximálně 2 trasové poznámky (končí u Globusu, končí na UMA), u každého spoje tedy maximálně jedno písmenko.

Mám v šuplíku vypracovanou grafickou podobu speciálně pro linku 12, ale jak říkám, nebude se jim do toho chtít, protože takovou příšernou linku Vám žádný software nedokáže namodelovat.

0/0
25.1.2016 22:38

J71i28ř39í 76Č97e53r58n75ý 7652236521

Do Modřan bude jezdit jen 3 , do Kobylis jen 17, Takže 3 se cestou změní na 14, a potom na 17. a vy nebudete vůbec přestupovat ;-D a pojedete-li ze Smíchova do Kobylis nastoupíte do 12 ta se cestou změní na 13 a potom na 17. a jste v Kobylisích. ;-D

+5/0
22.1.2016 14:18

L39u76k86á44š 11O26d57s46t15r69č46i94l 7380674247140

Když se někde dočtu že ROPID vymýšlí zase nějakou optimalizaci. Tak jenom čekám co za geniální myšlenku to zase bude. Takhle instituce, která jenom komplikuje cestujícím život, aby vykazovali nějakou práci, měla být už dávno zrušena.

+5/0
22.1.2016 14:01

M69i48c76h89a70l 53D79o71l75e44ž10e91l 7830507596736

jsem asi hloupej, ale pnechápu, co je tím myšleno. Doteď jsem si myslel, že číslo definuje odkud kam a kudy tramvaj jede. A zase tolik se jich nekreje. Takže když pojedu z Anděla, tak linka na Palačák a na Újezd bude mít stejný číslo? To asi ne, ne?

0/0
22.1.2016 13:42

O55l63d92ř22i25c61h 23J87a21n40e78č50e43k 8599246723381

ne.

prostě místo aby ze dvou linek od Řep jedna pokračovala na Palačák a druhá na Újezd, a místo dvou od Barrandova, z nichž rovněž jedna jede na Palačák a druhá na Újezd, teď bude jen jedna linka z Řep na Újezd a jedna z Barrandova na Palačák a když budete chtít z Řep na Palačák, tak budete muset přestoupit.

+1/−1
22.1.2016 13:51

T14o80m85á93š 69C71h67r11a52s43t19n41ý 2161854411233

Jedna od Barandova (17) jede po nábřeží okolo ND, na Staromák a do Kobylis, druhá na Václavák, k Palmovce, a zase na Kobylisy okolo nemocnice Bulovka. Ani jedna z Barandova nejede na Újezd/Anděl :)

0/−1
22.1.2016 13:53

R82a12d25o52s62l90a81v 37K46l20a30u20d30a 5564138154952

12:-P

0/0
22.1.2016 13:56

O21l97d56ř89i11c87h 61J49a78n16e30č16e11k 8789266943471

1) byl to jen příklad, místo 'Barrandov', 'Řepy', 'Újezd', 'Palačák' jsem mohl napsat A, B, X, Y

2) od Barrandova jedou 12 a 20 na Újezd, 14 na Karlák, 17 na Barrandov vůbec nejezdí. stejně tak od Řep jede 9 na Újezd a 10 a 16 jedou na Karlák

0/0
22.1.2016 14:04

O28l17d61ř81i55c76h 43J75a72n58e51č20e97k 8469476963431

mimochodem když jsem to psal, vycházel jsem z mých znalostí linkového vedení z dob, kdy jsem naposled žil v Praze - tj. cca. před 6 lety. od té doby ROPID těch revolucí udělal už několik, takže by mě bývalo vůbec nepřekvapilo, kdyby teď 17 jezdila na Barrandov místo do Modřan. ale jak tak na to teď koukám, kupodivu se v této části nezměnilo téměř nic.

0/0
22.1.2016 14:07

R59a95d39o35s30l61a46v 46K41l83a79u57d30a 5244828914222

Jenže ono to projede centrem a pak se to zase větví:-P

0/0
22.1.2016 13:55

J94i30n59d28ř76i32c82h 40H59r76a63d13e40c18k86ý 6565159492892

kdyby tenkrát měli švédi ve vojenském štábu poradce z ropid, tak prahu dobyli natotata...

0/0
22.1.2016 13:33

J74í85ř81í 69N29o96v74o29t22n60ý 2892665384259

Zrusit Ropid a MHD si bude delat jizdni sama.

+7/−1
22.1.2016 13:26

J76i85n29d30r20a 75V64o79š57t66a 1574154379542

"MHD" si toho sama moc neudělá. A jak to bude za městem a s linkama, co jezděj přes hranice města? A co vlaky? A všimli jste si, že svět je jiný než před 30 lety?

0/0
22.1.2016 14:35

B36o74h18u39s49l95a20v 52K74r32á83l98í63k 2701910739316

MHD sama? Bez objednatele, bez dopravců? To bych chtěl vidět.

0/0
23.1.2016 1:24

V61l85a27d21i87m75í79r 49T69e42n17k37r75á41t 6748703105215

Ono by úplně stačilo upravit návaznost linek. Bezně se mi stává, nejvíc na Hloubětíně, že vylezu z metra, obě tramvaje už ukazují záda a musí se čekat dalších x minut než něco přijede

Ale to by bylo asi moc práce která by nebyla tak vidět

+1/0
22.1.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.