Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze by mohla zmizet polovina tramvajových linek. Kvůli přečíslování

Z pražské tramvajové sítě by mohlo zmizet několik linek. V jednom ze tří návrhů změn MHD to navrhuje organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Počtu vozů v ulicích by se ale změny nedotkly, jezdilo by jich stále stejně. Změny mají začít platit od 1. července 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K86a58r77e30l 50D47r71d77a 6383125457349

Základní problém pražské dopravy je pitomý cestující, co hodlá dopravu všem hlavně sabotovat. (Pokud by někoho zajímalo, kde se vezmou teroristé, co škodí svým sousedům. Tak zhruba zde.)

Třeba, metrem se v Praze nejezdí, "protože je to nepraktické - dlouhé nástupy a přestupy, moc chození, pitomý tunel a není kam koukat, lze čumět jen na ostatní... Tramvaj je mnohem lepší. Rv;-D A on je to v kostce hlavní problém pražské dopravy. Chybí tady revizor Anděl, co by lidem vynadal, jak mají jezdit ekonomicky. ;-D

Jsem pro pročesání tramvají. Sám jsem jezdil autobus-metro-tramvaj, od vchodu ke vchodu. Změnil jsem to na pěšky-metro-metro-pěšky. Ten pohyb je znát. Už jsem zase docent. ;-D Čím víc chodíte, tím lépe a radostněji chodíte. Trénink je potřeba.

Průser na obzoru. ROPID tady provozuje sabotážní páteřní autobus, co tu moji trasu jede od vchodu ke vchodu. Už jsem ho z lenosti zkusil. Dá se tomu tak snadno propadnout. Je to tak snadné. Je to jak droga. Normální výhul. Má jen pár háčků na kráse. Jsem z něj tak vyklepaný, že mi žaludek půl dne zvrací. A pak, ráno jede 30-35 minut. Minule jsem večer chytal poštu a dal jsem tomu 45 minut. Nestačilo to. Vždyť jede stejně, vyhrazené pruhy, kde nabere 10 minut navíc?

Jestli chce ROPID zlepšovat a měnit dopravu, měl by najmout tým psychologů a psychiatrů a začít manipulovat myšlení pražských cestujících. Jinak nemá šanci. ;-D

+1/−2
23.1.2016 11:19

M90i14l43o72š 41S77e15t34í69k 3829499634540

Tedy pane Drdo, mě spíše připadá, že byste k tomu psychiatrovi měl zajít sám. ;-)

+4/0
25.1.2016 19:58

J80a55r18o93s91l74a56v 97J94o89s10e55f 5722840400734

A co zkusit místo pěšky - metro- pěšky, jenom pěšky? Třeba vám to vylepší i hlavu.

+1/0
27.1.2016 7:59

T17o22m96a39s 17K16o51h64o90u53t 7819191567432

Navrhoval bych jinou změnu: zrušit Ropid.

+2/0
23.1.2016 10:30

M47a94r32e49k 93M39a76r85t62i54n 8479384116140

Nic proti, ale hlavně by to chtělo vyhodit pár lidí z Ropidu (je jich tam zbytečně moc) a strčit tam fakt odborníky. Ne lidi, co si pletou reálný provoz MHD s modelovým kolejištěm, které je časem omrzí a tak ho musí hned přestavovat.

+1/0
23.1.2016 0:24

Z87d10e55n47e41k 26S56k84y19b55a 9473394896263

Ten, kdo to z firmy ROPID vymyslel, bych nechal chodit pěšky a Krnáčovu navíc na boso. Odebrat služební auta, ať si uvědomí, co ti všiváci vymýšlejí. FUJ !!!

+3/0
22.1.2016 21:01

Z49d19e65n98e63k 56S93k76y16b77a 9543624866543

Šéfa ROPIDU a další hlavouny této firmy bych nechal chodit pěšky a těm úplně nejvyšším bych odebral služební auta. Takovou krávovinu může vymyslet akorát blbec, který MHD v Praze nepoužívá. Krnáčovou bych navíc nechal chodit na boso.

+2/0
22.1.2016 20:58

I67v59a10n 16P12r62o64c44h16á50z91k10a 3571374485845

Ať jde už pan Tomčík se svým konceptem páteřních linek do háje! (pokud to mám napsat ještě slušně).

Kdo má stále zbytečně přestupovat, chodit kvůli tomu stovky metrů na jiné zastávky, čekat na další spoje a mrznout na ulici. Přál bych mu, aby byl invalidní a musel tohle martýrium denně podnikat.

+5/0
22.1.2016 20:08

K19a14r22e37l 75L96a55n82g81r 2162367800318

Jo Ropid to je genialita. Dříve na Knížecí stál rezervní bus a pokud nebyl rezervní poslal se další co měl jet, dneska kulový. Jeden vypadne večer a místo 10 minut tam čumíte 20 minut v mrazu...

+1/0
22.1.2016 18:17

I10v83a53n71a 88N35o19v49á 2442752349818

já jezdím autem

+1/−3
22.1.2016 17:37

R42o68b72e98r15t 28P54r90a95ž73á42k 4358216575220

Já bych jezdil taky (z hygienických důvodů), ale v centru se jaksi blbě parkuje. I bych zaplatil, ale ani za peníze se parkovat jaksi nedá.

+4/0
22.1.2016 18:49

Z75d28e98n74e80k 43S43k32y96b30a 9203324286983

Paní Ivano, vy jste chytrá žena.

0/−1
22.1.2016 21:08

J49i42ř78í 40R93y16s 3334557776624

Já ty změny sleduji už 60 let a vidím,že to je rok od roku lepší a lepší, s nadějí,že za rok se to zase zlepší,až to bude dokonalé.Něco musejí na těch ústředích dělat,to je jasné.;-D

0/0
22.1.2016 17:01

J60a44n 84F57i67a57l41a 7234767585909

Kdysi měly tramvaje tabulku s cílovou stanicí, na každé straně tabulky jedna konečná. Takže na konečné musel řidič tabulku otočit.

Jednou takhle vidím, že tramvaj, jedoucí do Braníka má na tabulce Podbabu. Tak říkám řidičce, že si tabulku zapomněla otočit. Ona se ohradila, že jí otočila už 2x. Asi pro jistotu. :-)

+4/0
22.1.2016 16:40

R49i68c93h90a47r20d 71H51l87a81d10í55k 2515623939119

Myslim si,ze pokud neni verejne znam ani jeden navrh,tezko se o nich da diskutovat...

+2/0
22.1.2016 15:28

M14a33r65t97i65n 48Š40u95l84c 2757739640165

Už jsem to psal v jiné diskusi. Nemá cenu si kvůli linkovému vedení přivodit infarkt... Bylo řečeno, že takhle extrémní je jeden ze tří návrhů. To tedy znamená, že se na něj všichni soustředí, odsoudí ho a ty další návrhy, které se možná nebudou příliš lišit od současného stavu se najednou začnou zdát přijatelnější, i když budou něco redukovat... Takhle se to přece při předkládání projektů běžně dělá;-D

+5/0
22.1.2016 15:09

J43i73n37d58r79a 48V87o92š82t43a 1814664949612

Je to přesně tak. Inu v situaci, kdy už všichni vědí, že to bude zaručeně špatně, ačkoli vůbec netuší, jak to bude, je to jediná možná varianta. Musí se předložit blbost, lid se vyvzteká, zavzpomíná na mládí, kdy jezdil plno tramvají všude a bude to. Co se schválí pak, bude přijato taky s frfňáním, ale celkem s klidem.

+2/0
22.1.2016 15:25
Foto

B14r92o31n62i66s26l36a89v 20G59a34b11r38y97š 2152719461

Pokud by někdo měl zájem (včetně ROPIDu ;-)), já jsem ve své kvalifikační práci citoval tyto zdroje:

doktorskou práci Vladimíra Přibyla o dopravních sítích www.vse.cz a diplomovou práci Jiřího Fatora zaměřenou konkrétně na pražskou tramvajovou síť www.vse.cz Kromě toho doporučuju habilitační práci Anny Černé a výzkumy prof. Jana Černého. Existuje několik metod, jak vytvořit přehledné linkové vedení, ale bohužel jej málokdo využívá. Jedna jednoduchá, která jde naprogramovat i v obyčejném Excelu, se stará o to, aby vozidla nebyla přeplněná.

0/0
22.1.2016 14:50

G17a44b54r18i72e96l 71H24o16r18t57e69n 9511989133134

Instalace kvalitního systému řízení MHD by postupně vyvolala nežádoucí otázky typu "proč jste to nezavedli už dávno?" a "k čemu nám vlastně jste?" a vzniklý chaos pochopitelně nikdo ze zúčastněných (příjemců finančního plnění za pravidelné vylepšování) nechce.:-/

+2/0
22.1.2016 19:21

F43r46a73n32t19i57š37e26k 32V23a12n57ě50k 1507814317467

A já navrhuji přejmenovat C na A, A na B a B na C a celé to přebarvit do jiných barev.;-D

+20/0
22.1.2016 14:31

O46l22d85ř88i17c30h 17J56a57n67e65č47e21k 8569316663911

a jak už tu někdo navrhoval dopoledne, zavést přímé vlaky spojkami mezi linkami: Zličín - Háje a Dejvická - Kačerov :-P

+5/0
22.1.2016 14:36

F61r87a78n28t31i94š69e49k 31V73a34n85ě21k 1437154867277

To bych zavedl jen ve špičkách. A byly by to linky s označením % a §. ;-D

+6/0
22.1.2016 14:39

O24l35d25ř66i75c60h 89J70a77n21e66č80e89k 8589266973681

a pak ještě taky mezi 22:15 a 23:30 - ovšem pod označením x a z :-P

+6/0
22.1.2016 14:45

O57l56d27ř89i90c28h 67J98a42n31e71č55e32k 8429346383171

sorry... tam mělo být 'ksí' a 'dzéta', ale idnes to nezkousnul ;-(

+7/0
22.1.2016 14:46
Foto

B40r75o65n17i11s97l18a49v 20G37a88b58r72y56š 2352279631

Jóóó, kéž by to šlo. :-) Po těch spojkách se ale jezdit s cestujícími nesmí.

0/0
22.1.2016 14:51

O85l86d95ř35i94c67h 26J33a53n88e43č48e45k 8859376733581

tak by hold každý při nástupu do soupravy dostal od zřízence reflexní vestu s nápisem 'EXKURZE' a slušivou helmu ;-)

jo a málem bych zapomněl - ještě by se taky vždy v sobotu, vyjma třetí v měsíci, zato ovšem na výročí VŘSR a 9. května měly stanice vrátit ke svým původním jménům z 80. let. samozřejmě včetně stanic, které tato jména dostala jen na papíře, ale ještě před otevřením byly přejmenovány.

0/0
22.1.2016 14:57
Foto

B81r60o90n66i58s48l77a78v 62G38a18b36r85y95š 2532919451

Koukám, že jste docela masochista.

V tom případě se Vám bude líbit pardubická linka č. 12. Toto je zastávkový jízdní řád na hlavním nádraží: www.dpmp.cz

Mimochodem je to další extrém a pěkný příklad, jak by MHD neměla vypadat. :-)

+1/0
22.1.2016 14:56

F54r37a12n21t72i58š41e62k 22V64a68n14ě34k 1987254107897

Člověk si aspoň procvičí abecedu.

+1/0
22.1.2016 14:59

O95l43d59ř14i47c19h 27J72a65n59e89č47e56k 8449506123891

no vidíte - tak asi tak by to mohlo vypadat, když ROPID stávající plán uskuteční. žádné, že by z Řep na Anděl jezdila jen devítka a všechny soupravy jely dál na Újezd.

sice bude jen devítka, zato ovšem s variantami: 'jede přes Újezd a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Zborovskou a z Vodičkovy na Spojovací', 'jede přes Újezd a z Vodičkovy do Podbaby', 'jede jen do zastávky Kotlářka' atd. ;-D

0/0
22.1.2016 15:02
Foto

B34r61o84n32i28s38l54a93v 78G72a54b63r23y17š 2452899621

Linka by měla mít maximálně tři varianty: tedy základní, zkrácenou (v době mimo špičku) a odklonovou ("zlomení" v polovině trasy při zatahování do vozovny). Pak už je orientace horší.

0/0
22.1.2016 15:07

M92i87c97h45a20l 39C54h23a68l92u15p76a 6238650249753

Ty odklonové v Praze často ani neuvádí. Třeba jsem jezdil z Palmovky 17kou, která zatahovala do Strašnic, ale na zastávkách zmíněná nebyla. Takže člověk nevěděl, kdy a kudy to vůbec jezdí.

0/0
22.1.2016 16:18

O24l66d76ř15i15c20h 67J45a71n19e52č51e53k 8579936503621

já Vám nevím... nebylo by přeci jen lepší mít v Praze jednu jedinou linku - s cca. 97 variantami? :-P

+3/0
23.1.2016 0:39

M14a53r46t94i16n 71Č63a34p32e76k 6790231587774

Je to tam sice šílené, jenže jak jinak to tam chcete obsloužit a nemít asi tak 16 extra linek s nulovým provozem. Je to průmyslová zóna (posily), tankodrom mezi továrnami, kam se nezajíždí pokud se nemusí (střídání směn) a vesnice s malou poptávkou a peněženkou. Podmínky tam jsou jaké jsou a moc se s tím dělat nedá, protože obsloužit to musíte.

0/0
25.1.2016 20:49
Foto

B88r59o91n78i23s56l87a77v 39G10a47b30r12y70š 2252459211

Řešení existuje. Když to dokážou jiná města, nevím proč ne Pardubice.

1. Zjednodušil bych jízdní řád tak, že místo seznamu zastávek bych vlepil schéma linky, které visí na stránkách DPMP. Na zastávce žádný plánek není a na internetu je mu dobře. A použil bych nějaké ty barvičky, když se jízdní řády v Pardubicích tisknou barevně. Jenže to nepobere Skeleton (software na JŘ) a nikomu se do toho chtít nebude.

2. Rozdělil bych linku třeba na 3. Jízdní řád mezi Hlavním nádražím a Průmyslovou bych sloučil do jednoho, po vzoru 3+33. Jedna linka do Černé za Bory s jedním závlekem, jedna linka do Drozdic, jedna linka do Úhřetic se zkrácením do Mnětic. Časové polohy by byly naprosto stejné, oběhy i počet autobusů rovněž, jen by měl autobus jiné číslo linky. Cestujícím z Úhřetic je podle mě jedno, jak se linka jmenuje. Důležité je, že je to doveze podle jízdního řádu do Pardubic. Ovšem jestli jsou zatížení na cifry 1 a 2 vedle sebe, pak už nevím.

3. Vybodnout se na to a vylepit jízdní řády ve formátu ČSAD.

0/−1
25.1.2016 21:06

M36a60r61t69i38n 78Č56a52p13e51k 6820381397544

Tak to rozdělení 3 na 3+33 vzniklo kvůli přespolním do Bohdanče - "jeďte linkou 3 od nádraží".

A když tři linky sloučíme do jednoho JŘ skončíme opět u abecedy, viz. právě 3+33 s poznámkami G a U (jede jako linka 33 do ...). Přijde mi jednoduší hledat závleky jedné linky než ve společném JŘ hledat tu svoji linku a variantu. Navíc i při sebelepší snaze skončíme na 9 variantách. Ve variantě samostatná linka do Drozdic/Řempa, by oběhy stejné nebyly, jelikož Drozdice v současnosti nejsou konečná.

V současnosti ve verzi ČSAD zabírají varianty trasy zhruba třetinu JŘ. portal.idos.cz;find=12

0/0
25.1.2016 22:06
Foto

B86r93o29n91i58s73l44a47v 62G83a73b53r98y73š 2132109471

Aspoň vidíte hloupost v praxi. Na jedné trase máme 3 a 33, případně 8 a 88, ale na několika trasách linku 12. Pokud budu na hlavním nádraží hledat spoj do Drozdic, budu se muset bez plánku hodně dlouho snažit.

Ona už jednou linka 33 existovala. Pak se sloučila s linkou 3, která spoji 33 "nakynula". Byly tam pak maximálně 2 trasové poznámky (končí u Globusu, končí na UMA), u každého spoje tedy maximálně jedno písmenko.

Mám v šuplíku vypracovanou grafickou podobu speciálně pro linku 12, ale jak říkám, nebude se jim do toho chtít, protože takovou příšernou linku Vám žádný software nedokáže namodelovat.

0/0
25.1.2016 22:38

J88i21ř50í 28Č60e87r49n19ý 7122496751

Do Modřan bude jezdit jen 3 , do Kobylis jen 17, Takže 3 se cestou změní na 14, a potom na 17. a vy nebudete vůbec přestupovat ;-D a pojedete-li ze Smíchova do Kobylis nastoupíte do 12 ta se cestou změní na 13 a potom na 17. a jste v Kobylisích. ;-D

+5/0
22.1.2016 14:18

L70u73k59á47š 84O22d53s10t19r22č51i11l 7720734767860

Když se někde dočtu že ROPID vymýšlí zase nějakou optimalizaci. Tak jenom čekám co za geniální myšlenku to zase bude. Takhle instituce, která jenom komplikuje cestujícím život, aby vykazovali nějakou práci, měla být už dávno zrušena.

+5/0
22.1.2016 14:01

M26i39c15h52a51l 64D62o71l87e21ž92e97l 7530207896186

jsem asi hloupej, ale pnechápu, co je tím myšleno. Doteď jsem si myslel, že číslo definuje odkud kam a kudy tramvaj jede. A zase tolik se jich nekreje. Takže když pojedu z Anděla, tak linka na Palačák a na Újezd bude mít stejný číslo? To asi ne, ne?

0/0
22.1.2016 13:42

O97l72d72ř12i46c87h 40J54a72n93e87č95e86k 8479756513721

ne.

prostě místo aby ze dvou linek od Řep jedna pokračovala na Palačák a druhá na Újezd, a místo dvou od Barrandova, z nichž rovněž jedna jede na Palačák a druhá na Újezd, teď bude jen jedna linka z Řep na Újezd a jedna z Barrandova na Palačák a když budete chtít z Řep na Palačák, tak budete muset přestoupit.

+1/−1
22.1.2016 13:51

T71o19m13á59š 97C20h18r12a71s36t90n24ý 2981894291143

Jedna od Barandova (17) jede po nábřeží okolo ND, na Staromák a do Kobylis, druhá na Václavák, k Palmovce, a zase na Kobylisy okolo nemocnice Bulovka. Ani jedna z Barandova nejede na Újezd/Anděl :)

0/−1
22.1.2016 13:53

R53a37d10o70s39l97a84v 84K42l58a63u68d74a 5334218684292

12:-P

0/0
22.1.2016 13:56

O35l44d16ř40i20c86h 63J70a40n19e96č25e54k 8819736833521

1) byl to jen příklad, místo 'Barrandov', 'Řepy', 'Újezd', 'Palačák' jsem mohl napsat A, B, X, Y

2) od Barrandova jedou 12 a 20 na Újezd, 14 na Karlák, 17 na Barrandov vůbec nejezdí. stejně tak od Řep jede 9 na Újezd a 10 a 16 jedou na Karlák

0/0
22.1.2016 14:04

O58l47d15ř21i74c86h 34J70a10n44e51č43e77k 8609666713881

mimochodem když jsem to psal, vycházel jsem z mých znalostí linkového vedení z dob, kdy jsem naposled žil v Praze - tj. cca. před 6 lety. od té doby ROPID těch revolucí udělal už několik, takže by mě bývalo vůbec nepřekvapilo, kdyby teď 17 jezdila na Barrandov místo do Modřan. ale jak tak na to teď koukám, kupodivu se v této části nezměnilo téměř nic.

0/0
22.1.2016 14:07

R64a82d88o93s65l72a38v 39K29l11a68u39d59a 5834788264252

Jenže ono to projede centrem a pak se to zase větví:-P

0/0
22.1.2016 13:55

J85i15n57d54ř47i20c45h 39H74r45a30d92e79c52k34ý 6355889972842

kdyby tenkrát měli švédi ve vojenském štábu poradce z ropid, tak prahu dobyli natotata...

0/0
22.1.2016 13:33

J89í85ř85í 18N75o90v72o27t93n20ý 2262645344279

Zrusit Ropid a MHD si bude delat jizdni sama.

+7/−1
22.1.2016 13:26

J90i54n18d26r51a 54V47o59š28t30a 1524454599762

"MHD" si toho sama moc neudělá. A jak to bude za městem a s linkama, co jezděj přes hranice města? A co vlaky? A všimli jste si, že svět je jiný než před 30 lety?

0/0
22.1.2016 14:35

B75o42h49u60s98l88a39v 39K77r38á65l81í29k 2251350229206

MHD sama? Bez objednatele, bez dopravců? To bych chtěl vidět.

0/0
23.1.2016 1:24

V20l12a11d34i43m18í83r 44T60e35n70k65r42á71t 6268243955835

Ono by úplně stačilo upravit návaznost linek. Bezně se mi stává, nejvíc na Hloubětíně, že vylezu z metra, obě tramvaje už ukazují záda a musí se čekat dalších x minut než něco přijede

Ale to by bylo asi moc práce která by nebyla tak vidět

+1/0
22.1.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.