- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako bydlícímu kousek za Prahou, po Praze nejezdím MHD, ale autem. Proč? Protože když přijedu po staré teplické do Kobylis, nemám, kde zaparkovat. Tak jedu i dál po Praze autem.
Jestli zlevní nebo zdraží obyčejný jízdenky je mi naštěstí vcelku jedno, brzy totiž budu mít Lítačku! (tedy, budu mít tramvajenku s podivným názvem Lítačka...)
Ale hlavně je potřeba to jízdné zpřehlednit. Existuje asi 30 různých variant jízdenek, ve kterých se pořádně nevyzná ani velká část pražáků, natož cizinci...
Zdražit je třeba i penále za zpoždění spojů o pět a více minut z 0 Kč na 10 Kč za každou započatou minutu. A zajistit označení jízdenky až těsně před odjezdem soupravy.
Kdyby radši ve špičce zkrátili intervaly souprav v metru.
Je to tam jak v krabičce sardinek .
Cože?? Metro má 699 spojů v pracovním dni, jezdí ve špičce po 1-2 minutách. Méně už to být nemůže kvůli zabezpečovacímu zařízení.
je nutne brat na vedomi, ze ceny v cizich zemich jsou stanoveny vzhledem k domacim prijmum a relativne k cenam v te ktere zemi, ne s prihlednutim ke kapsam a financnim moznostem cizich navstevniku.
Zvysit ceny nebo znevyhodnit podminky pro turisty znamena odrit turistu kde se da. Jako kdyz jeste radu let po sametu museli zahranicni navstevnici platit 5x vyssi cenu za nocleh v ceskem hotelu, pokud se nemohli prokazat obcankou, ale meli pas jineho statu.
Takovy prezitek z dob socijaaaalismu, kdy kazdy turista ze statu mimo zeme RVHP musel vymenit povinnou minimalni castku v zapadni mene na kazdy den pobytu (platilo se pri celni kontrole podle delky pobytu a udeleneho viza) vymenou za ten nejmizernejsi, nejzlodejstejsi smenny kurs jaky tehdy existoval. Teprve pokud navstevnik potreboval smenit vic penez, dostal to v tuzexovych bonech nebo lepsim kursu za Kcs.
Vy jste si asi přečetl jen titulek a už ne článek a hned se tu vylejváte, že?
Nejde o to zdražovat jízdenky pro určitou skupinu cestujících, ale zdražit jen určité typy jízdenek, které využívají především turisté - ať už zahraniční, anebo Češi, kteří přijedou na den do Prahy třeba jen 'něco zařídit'.
Popravdě zajímalo by mě, jak moc se vůbec jedno- a třídenní jízdenky vůbec prodávají - v situaci, kdy denní jízdenka stojí více než čtyřnásobek jednotlivé jízdy a většina turistických zajímavostí je koncentrovaná v centru, kde se dá obejít pěšky, mi nepřijde vůbec zajímavá.
No nejlevnejsi rocni kupon na MHD je ve Frydku-Mistku stoji 1 Kc! Plus porizeni cena za porizeni cipove karty kam se kupon nahraje. Narok na rocni kupon za 1 Kc maji vsichni vyjma tech kteri maji dluh u mesta Frydek-Mistek (napr. nezaplaceny poplatek za vyvoz popelnic).
nemate prachy na vasi novou "Krndu", "Tramvajenku" ? Chtelo by to novej tunel za 2 miliardy...
Jj, MHD v Praze je směšně levná, vzhledem k její kvalitě. Když porovnám s Paříží, kde jsme za pětidenní jízdenku zaplatili 55€, tak je to o jiných penězích...
Pokud jsi platil 55E za 5 denni Paris Visite kartu, zona 1-5 (dnes E67.40, nebo pro zamorske navstevniky E61.25) a nejezdil jsi kazdy den do CDG (zona 5) a Versailles (zona 4), pak to znamena, ze sis neudelal dostatecne dobry pruzkum jak cestovat po Parizi a platil jsi zbytecne moc za neco, co jsi plne nevyuzil.
Protoze prakticky vsechny turisticke atrakce jsou v zonach 1-2 a to se vztahuje na vsechny konecne stanice metra, mnohem lepe se vyplati koupit si Paris Visite na zony 1-3, ktera stoji dnes E39.30, pro navstevy ze zamori E35.70 a stala priblizne E32 na 5 dni v dobe, kdy jsi tam byl.
K tomu proste priplatit potrebny priplatek na jednotlive jizdy kdyz jedes na CDG nebo do Versailles. Tak jsme to udelali my pri nasi 1. ceste do Parize.
Pri druhe a treti navsteve (2013-14) se nam nejlepe vyplatilo koupit si Carnet - stos 10 jednotlivych jizdenek za E14.40, ktere nas dopravily po celem metru a v zone 1 na RER a pouzivat je podle potreby. Kdyz dosly, koupili jsme dalsi Carnet.
jo takže když pojedu dvakrát denně taxíkem za 200 to je za měsíc 12000 jo to se vyplatí
Tak možná by bylo fajn, zavést v jihočeském, ústeckém, libereckém a dalších krajích vyšší ceny jednotlivých jízdenek pro turisty z Prahy a zlevnit místním roční či čtvrletní kupony. Je poměrně dost zvláštní, že kupon na roční MHD stojí v Praze méně než třeba v Plzni (o 10%), v Ústí (o 35%) nebo třeba Teplicích (o 40%) a je jasné, že někde se ty peníze vzít musí, protože MHD je v Praze trochu v jiném rozsahu než ve výše uvedených městech. Je tedy zcela evidentní, že cena ročního předplatného v Praze je směšně nízká, bylo však třeba dodržet předvolební slib. Nyní je třeba vymyslet, koho stáhneme z kůže, abychom zachovali nesmyslnou cenu ročního předplatného, které se při pravidelném dojíždění do práce nyní vyplatí už po 2,5 měsíci Ano, cena základní jízdenky je ještě relativně nízká oproti zejména západní Evropě, ovšem tam se také pracuje s platy o 3-4 násobek vyššími.
a není spíš tak, že ve vyjmenovaných městech je jízdné příliš drahé?;)