Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z čísla autobusu dřív Pražané vyčetli cenu lístku i navazující spoj

Pražský organizátor dopravy zvažuje přečíslovat v červenci spoje MHD. Tramvajových linek by ponechal čtrnáct. Tolik jich bylo i v roce 1908, kdy se čísla na tramvajích objevila poprvé. V některých obdobích čísla linek pražské MHD prozrazovala mnohem víc informací než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a30t82o44u64š 82B51á27r90t51a 4726410396578

Proč zmatek se čtrnácti linkami? Stačí jedna. U sedaček budou dva knoflíky a u každé křižovatky si cestující zmáčkne příslušný podle toho, kam chce zatočit. Většina bude spokojená, ušetří se na číslování.

+2/0
27.1.2016 14:02

D15a17v32i30d 53P54l34i55s80k22a 6677427534802

Když v Brně před asi 15 lety zrušili skoro polovinu tramvajových linek, taky se nadávalo. Ono když na některých konečných končilo i několik linek a jsou tam jen dvě obratné koleje, tak stačil malý zásek v dopravě a hned byl z jízdního řádu nepřehledný maglajz, protože se ty správné tramvaje na točně před sebe kvůli správnému pořadí pustit prostě nemohly.

Přeju Pražákům, aby se v jejich městě ve vedení tramvajových linek, které neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra, udělal pořádek.

0/0
27.1.2016 10:50

R80a45d25e41k 47J23a77n92a17t96a 9145776224182

"neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra"

Tohle může napsat jenom Brňák. Snad žádná linka nepřežila těch 40 let beze změn.

0/0
30.1.2016 12:00

P11e63t30r 12M86u27d44r85o21c40h 9191397612591

Vyborne, navrhuji stavajici autobusovou linku 100 (Zlicin - letiste) prejsmenovat na 32737 (32 Kc+letadlo), stavajici 131 na 3238BC (32Kc+linky 3,8+metro) apod., to bych se bavil ;-D

+1/0
27.1.2016 7:53

M48a69r75c31e38l70a 45H54o35r40á93č26k79o22v10á 7357252743418

nevím proč zase chtějí přečíslovávat, člověk je rád, že někam trefí a trochu tuší trasu alespoň těch hlavních čísel jako 3,9,22 a oni to zas překopou? Pokud se bude měnit trasa tak budíž, ale měnit zbůhdarma číslo, aby šla pěkně po sobě, to mi přijde mrhání penězi nás poplatníků

+3/0
27.1.2016 7:36

D25a54n27i90e65l 55M36u45n94z33a84r 1319178602276

a co vune? kazda linka by vonela jinak..do Modran jako cokolada atd...

+4/0
27.1.2016 1:52

J53a46r30o81m48í51r 71Š55r37á88m18e69k 3477326857842

Už to vidím: "To musíte sednout na kysané zelí, na Palmovce přestoupíte na zmoklého psa, pojedete až na konečnou a tam přestoupíte na příměstský kojenecký průjem."

+6/0
27.1.2016 9:00

B24o43h96u45s14l31a77v 19K75r12á34l50í31k 2501180859646

Pokud budou přečíslované jen spoje a ne linky, tak by to zase tolik vadit nemuselo. Čísla spojů stejně normální cestující nepotřebuje znát. Co chtít od redaktora, který si myslí, že ROPID je společnost.

+1/0
27.1.2016 0:28

M61i67l62o14š 43S36e89t53í97k 3889119564840

ROPID je obyčejný bordel ;-) I když možná neobyčejný, neboť něco takového, aby člověk pohledal.

+2/0
27.1.2016 9:04

M88i23k18u47l69á86š 19K25a22l32i67n21a 1162463275

Ano, bude rozumné zase zredukovat a znepřehlednit dopravu. V posledních letech neví co by roupama dělaly a stále chtěj něco měnit...

+2/−1
27.1.2016 0:05

D31a34v86i79d 31P15l85i63s32k80a 6807177174912

Zmenšením počtu linek, které je třeba si pamatovat, se znepřehlední doprava? 8-o A na to jste přišel jak? ;-D

0/0
27.1.2016 10:52

B16o42h75u61s89l22a21v 41K82r80á31l75í49k 2481450939926

A nejpřehlednější bude podle vás doprava tehdy, až všechny tramvaje a autobusy budou mít dohromady jen jedno číslo linky?

+1/0
27.1.2016 14:22

M36i88k71u32l73á12š 31K35a79l13i58n85a 1662873795

Jednoduše tak, že se zase celý systém překope....

0/0
29.1.2016 0:40

M11a32r16e89k 90H58r26u33b15y 6887502151588

Hm, takze ROPID nas dostane o 100 let zpet, navic jeho cislovani nedava smysl.

Myslim, ze vic k teto organizaci neni treba dodavat:-P

+4/0
26.1.2016 23:50

M54i64l46a28n 37N86o53v27á44k 2690415405545

Přestavět v supermarketu regály je známý obchodní trik. Zřejmě se v Ropidu očekává, že přečíslování linek zvedne tržby, chybějící po zlevnění ročních kuponů.

+4/−1
26.1.2016 22:40

M36i19l19o61š 55S26e92t50í74k 3269419544130

Já mylím, že se neočekává vůbec nic. Jen si ti zcela zbyteční, dobře placení zaměstnanci ROPIDu vymýšlejí hlouposti, aby dokázali svou nepostradatelnost. Co kdyby si náhodou někdo všiml, že je to organizace zcela zbytečná a její financování je jen vyhazování peněz?

+3/−1
27.1.2016 9:22

M44i20l64o66š 42S33e95t71í79k 3259659404570

Oprava - "myslím". Chybička se vloudí a občas i přehlédne.

0/0
27.1.2016 9:23
Foto

R78u43d61o65l62f 74P59o45l31a16n24e53c43k33ý 3223184793485

Jen 14 linek tramvají? Tak to se cestování pěkně prodlouží.

Jako příklad může posloužit spojení od Nádraží Vršovice na Ípák. Před posledním překopáním takto jezdila linka 6 a cesta trvala 7 minut. Teď se musí tramvají 7 nebo 24 jednu stanici na Otakarovu (2 minuty), pěšky přejít na Synkáč (2-3 minuty) počkat 4 minuty na linku 11 nebo ve všední dny i na linku 13 a pak 6 minut na Ípák. Pak ještě pěšky přejít na metro další 3-4 minuty. Ze sedmi minut se tak cestuje i skoro 20. Ať žije Ropid.

+8/−2
26.1.2016 22:33

M15a72r34t52i43n 61Š77u36l18c 2437829560935

Mestska hromadna doprava uz ze sveho smyslu nemuze naplnovat dopravni potreby kazdeho jednotlivce, na to jsou taxiky. Pokud od Nadrazi Vrsovice na Pavlak nejezdi dost lidi, nejezdi tam ani prima tramvaj, stejne jako nejezdi v mnoha jinych smerech a musi se prestupovat. Z Nadrazi Vrsovice jezdi vlak na Hlavni nadrazi a tam je prestup na stejne metro jako na Pavlaku.

+2/−1
26.1.2016 23:55

D52a30n96i46e58l 88T18s62c66h94e66r23n13a50y 2225982989822

No panove z ROPIDu si vozi zadky v autech takze MHD je pro ne neco jako detske vlacky pro deti

+3/−2
27.1.2016 5:36

J63a10n 76D60l66o33u36h10ý 8986860353650

No co chtějí se přiblížit těm městům, co nám systém naší dopravy v Praze záviděli.

+1/0
27.1.2016 11:27

M25a61r74t22i70n 32R45u86z63i28c71k84a 1472768666397

Uz zase jen 14? Nejdrive to bylo 14, pak to opravili na 16 a ted v novem clanku zase 14 linek. Kdyz to vezmu kolem, me vyslo 17 cisel a z toho 15 metrolinek s intervalem 4 min. a 2 klasicke s intervalem 8 min. ve spicce. Zadne vetveni linek, pouze v nekterych okrajovych usecich by metrolinky meli polovicni interval.

0/0
26.1.2016 22:06

P39a21v65e37l 19K59u29c55h27t91a 4626731207584

Nejsem proti pokroku ale chtít 14 linek tramvají jako v r.1908 je hovadina. Jako malý hošík před více jak 60 lety pamatuji 23, pak s velkou slávou přibyla 24. Přitom dříve vše se odehrávalo v centru, Praha měla milion obyvatel, dnes je trasování jiné. Kdyby hloupost nadnášela ...

+6/−1
26.1.2016 22:00

M89a30r36t11i79n 14Š47u90l78c 2887629220295

Nechci se mýlit, ale pred 60 lety nejezdilo v Praze metro a tramvajova doprava musela plnit i jeho prepravni funkci...

0/0
26.1.2016 23:45

M44a38r90e22k 88H65r95u69b86y 6317972561648

Pred 60 lety ovsem neexistovala velka sidliste na periferiich...

+3/0
26.1.2016 23:51

M42i28r94e78k 68G71a75j14e38r 5501576469960

To je celé? Na konci mně třeba chybí, jak se změnily ceny jízdného v roce 1974. Už nestálo 1 korunu?

0/0
26.1.2016 21:46

M61i90l48a42n 76N74o96v39á84k 2270355785735

Do roku 1974 byly linky na delší vzdálenost z jednoho konce Prahy za 2 Kčs. Od 9. května 1974 pak bylo všude zavedeno jízdné 1 Kčs. Jízdenky se už nedaly koupit v tramvaji ani v autobusu, byli zrušeni průvodčí. Jízdenky se nově prodávaly jen v předprodejích a trafikách. Byly zavedeny štípací strojky.

0/0
26.1.2016 22:47

M17i23r87e12k 98G38a54j24e71r 5291946989290

Jednoduché a levné. Dnes se chce na každé blbosti přiživit hromada státních zaměstnanců a vše se tak komplikuje a prodražuje.

0/0
27.1.2016 0:02

D90a45n24i16e86l 43T74s91c13h15e31r54n54a32y 2585342569102

Rittig je statni zamestnanec ? To je mi novinka

+3/0
27.1.2016 5:57

M69i98l94o63š 61S26e36t51í28k 3919819884710

Kdyby se na tom přiživoval jen Rittig, bylo by to krásné...

0/0
27.1.2016 9:25

R52a42d56e83k 60D24o78l40e91ž14a80l 2139183650560

Zajímavé taky je, že ty autobusy jezdí velice podobnou trasu i dneska (viz ta 121 nebo 107), kdežto tramvaje byly přečíslovaný několikrát.. Člověk by řekl, že to bude opačně.

+3/0
26.1.2016 21:32
Foto

M53a15r94t89i24n 28P35i10š33t36o82r97a 8788458246819

Než elegantní značení bych ocenil mobilní aplikaci, která by dokázala pražskou MHD cestujícího navigovat v reálném čase. Ty stávající jsou pěkné, ale založené na jízdním řadu, ne na aktuální situaci.

+1/0
26.1.2016 21:22

M19i23r43e77k 22G96a48j97e19r 5771696769940

Já bych zase raději elegantní značení. K čemu je mi mobilní aplikace, když mě zrovna zajímá jiná aplikace, ktrá se značením nahradit nedá?

+1/0
26.1.2016 21:48
Foto

R24i59c53h59a78r96d 22P96o91l74á52š27e41k 9324563760269

Zajímavé bylo to číslování autobusů podle návaznosti na tramvaje, to jsem netušil.

0/0
26.1.2016 21:01

J98i94ř76í 31M70a88k74o87ň 2445568664960

„Na jednotlivých linkách byly tehdy umístěny svítilny s barevnými terči - a je to tady. Já pořád přemýšlel, jak Sobotka přišel na nápad označovat stupně nebezpečí barevnými terčíky. Ovšem zatím neřekl jak. Zřejmě si ho měšťák připevní na zadek a bude běhat po městě či jezdit šalinou.8-o

+1/−3
26.1.2016 20:40

M79a45r58e57k 15H19r75u39b47y 6987472121848

Vyvesi ho na hrade misto standarty. To s trenyrkami byl jenom nacvik ;-)

0/0
26.1.2016 23:52

P27a48v89e59l 79S73ý91k30o91r78a 4744106722524

Hlavně ještě před pár lety člověk viděl že všech stran jasné označení čísla trám.linky,zkuste se dnes podívat ze strany a z větší vzdálenosti,marne,nedozvíte se nic...popobehnout,nechat ujet,co to zrovna jelo za tram?Mluvím o pražských linkách.

+12/−1
26.1.2016 20:34

R70o78m71a44n 50B55a10j21e38r 2924683369235

Jo u nás to má většina autobusů MHD jen vepředu, ještě že se nastupuje pouze předními dveřmi.

0/0
26.1.2016 21:00

M79i47r78o98s56l73a46v 52G50r83o37s63s81m73a76n86n 8662839564

Nesmysl. Ze všech stran bylo vidět označení linky jen u obousměrných vozů KT8 a zůstalo tak i po jejich modernizaci. Žádné jiné vozy označení linky ze všech stran v Praže neměly a nemají.

+2/0
26.1.2016 21:12

M41i65l15a60n 74N64o95v56á84k 2160205965905

Měly to všechny dvounápravové (dřevěné) vozy do r. 1974.

0/0
26.1.2016 22:52

T52o60m21a82s 23S78t27r35i36h98a30v94k43a 6792683808336

možná se vám jenom od té doby zhoršil zrak

0/0
28.1.2016 12:48

P33e70t19r 21F94o56j74t85a 2132441605270

Ano, tramvaje jezdí dobře, tak je potřeba to změnit. Navrhuji nejdříve zrušit organizaci ROPID a až pak přemýšlet o nějakých změnách v dopravě (co takhle vyslechnout nejdříve městké části?).

+10/−3
26.1.2016 20:08

M61i46r39o85s46l21a31v 62G92r73o86s66s30m15a65n84n 8652419834

...které samy mají často zcela protichůdné požadavky :-)

+6/0
26.1.2016 21:14
Foto

M37a74r61t81i48n 86P78i57š13t46o95r19a 8448668186749

Vyslechnout městské části je podobné jako vyslechnout jednotlivé cestující. Mají naprosto rozdílné zájmy a neplatí to.

+6/0
26.1.2016 21:16

M62a89r18e96k 68H46r28u39b58y 6837522901888

Takze ROPID demokraticky neposloucha nikoho ;-)

+2/0
26.1.2016 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.