Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z čísla autobusu dřív Pražané vyčetli cenu lístku i navazující spoj

Pražský organizátor dopravy zvažuje přečíslovat v červenci spoje MHD. Tramvajových linek by ponechal čtrnáct. Tolik jich bylo i v roce 1908, kdy se čísla na tramvajích objevila poprvé. V některých obdobích čísla linek pražské MHD prozrazovala mnohem víc informací než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a57t18o65u75š 32B44á17r18t47a 4476440646458

Proč zmatek se čtrnácti linkami? Stačí jedna. U sedaček budou dva knoflíky a u každé křižovatky si cestující zmáčkne příslušný podle toho, kam chce zatočit. Většina bude spokojená, ušetří se na číslování.

+2/0
27.1.2016 14:02

D47a15v59i32d 96P63l26i45s94k19a 6737207674732

Když v Brně před asi 15 lety zrušili skoro polovinu tramvajových linek, taky se nadávalo. Ono když na některých konečných končilo i několik linek a jsou tam jen dvě obratné koleje, tak stačil malý zásek v dopravě a hned byl z jízdního řádu nepřehledný maglajz, protože se ty správné tramvaje na točně před sebe kvůli správnému pořadí pustit prostě nemohly.

Přeju Pražákům, aby se v jejich městě ve vedení tramvajových linek, které neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra, udělal pořádek.

0/0
27.1.2016 10:50

R51a56d20e83k 55J90a76n98a29t36a 9825816614702

"neznámo proč jezdí prakticky stále ve stejných trasách jako před spuštěním metra"

Tohle může napsat jenom Brňák. Snad žádná linka nepřežila těch 40 let beze změn.

0/0
30.1.2016 12:00

P65e19t68r 87M28u91d65r45o81c76h 9391687632861

Vyborne, navrhuji stavajici autobusovou linku 100 (Zlicin - letiste) prejsmenovat na 32737 (32 Kc+letadlo), stavajici 131 na 3238BC (32Kc+linky 3,8+metro) apod., to bych se bavil ;-D

+1/0
27.1.2016 7:53

M61a98r91c65e63l70a 65H61o36r63á88č73k68o47v84á 7337482253118

nevím proč zase chtějí přečíslovávat, člověk je rád, že někam trefí a trochu tuší trasu alespoň těch hlavních čísel jako 3,9,22 a oni to zas překopou? Pokud se bude měnit trasa tak budíž, ale měnit zbůhdarma číslo, aby šla pěkně po sobě, to mi přijde mrhání penězi nás poplatníků

+3/0
27.1.2016 7:36

D55a78n85i49e85l 90M75u18n15z73a43r 1549868362886

a co vune? kazda linka by vonela jinak..do Modran jako cokolada atd...

+4/0
27.1.2016 1:52

J46a30r43o27m27í90r 15Š13r81á15m97e54k 3337276597572

Už to vidím: "To musíte sednout na kysané zelí, na Palmovce přestoupíte na zmoklého psa, pojedete až na konečnou a tam přestoupíte na příměstský kojenecký průjem."

+6/0
27.1.2016 9:00

B37o23h66u18s18l75a58v 16K73r87á62l59í87k 2911190119466

Pokud budou přečíslované jen spoje a ne linky, tak by to zase tolik vadit nemuselo. Čísla spojů stejně normální cestující nepotřebuje znát. Co chtít od redaktora, který si myslí, že ROPID je společnost.

+1/0
27.1.2016 0:28

M78i11l64o89š 30S96e20t49í74k 3149449864460

ROPID je obyčejný bordel ;-) I když možná neobyčejný, neboť něco takového, aby člověk pohledal.

+2/0
27.1.2016 9:04

M51i89k55u26l16á40š 29K28a80l70i70n37a 1532383375

Ano, bude rozumné zase zredukovat a znepřehlednit dopravu. V posledních letech neví co by roupama dělaly a stále chtěj něco měnit...

+2/−1
27.1.2016 0:05

D54a25v88i94d 96P18l53i26s93k67a 6177267564672

Zmenšením počtu linek, které je třeba si pamatovat, se znepřehlední doprava? 8-o A na to jste přišel jak? ;-D

0/0
27.1.2016 10:52

B42o71h24u29s36l46a71v 14K70r85á77l81í27k 2971400939616

A nejpřehlednější bude podle vás doprava tehdy, až všechny tramvaje a autobusy budou mít dohromady jen jedno číslo linky?

+1/0
27.1.2016 14:22

M75i67k81u94l59á24š 48K89a38l96i73n60a 1572973245

Jednoduše tak, že se zase celý systém překope....

0/0
29.1.2016 0:40

M71a60r47e97k 56H17r26u91b65y 6497532121278

Hm, takze ROPID nas dostane o 100 let zpet, navic jeho cislovani nedava smysl.

Myslim, ze vic k teto organizaci neni treba dodavat:-P

+4/0
26.1.2016 23:50

M24i89l55a84n 10N15o40v57á74k 2710825565745

Přestavět v supermarketu regály je známý obchodní trik. Zřejmě se v Ropidu očekává, že přečíslování linek zvedne tržby, chybějící po zlevnění ročních kuponů.

+4/−1
26.1.2016 22:40

M39i97l48o96š 53S23e86t63í20k 3669599414460

Já mylím, že se neočekává vůbec nic. Jen si ti zcela zbyteční, dobře placení zaměstnanci ROPIDu vymýšlejí hlouposti, aby dokázali svou nepostradatelnost. Co kdyby si náhodou někdo všiml, že je to organizace zcela zbytečná a její financování je jen vyhazování peněz?

+3/−1
27.1.2016 9:22

M54i58l75o25š 55S15e22t31í74k 3479519874590

Oprava - "myslím". Chybička se vloudí a občas i přehlédne.

0/0
27.1.2016 9:23
Foto

R52u67d65o96l87f 64P51o81l77a28n53e67c95k40ý 3243624143325

Jen 14 linek tramvají? Tak to se cestování pěkně prodlouží.

Jako příklad může posloužit spojení od Nádraží Vršovice na Ípák. Před posledním překopáním takto jezdila linka 6 a cesta trvala 7 minut. Teď se musí tramvají 7 nebo 24 jednu stanici na Otakarovu (2 minuty), pěšky přejít na Synkáč (2-3 minuty) počkat 4 minuty na linku 11 nebo ve všední dny i na linku 13 a pak 6 minut na Ípák. Pak ještě pěšky přejít na metro další 3-4 minuty. Ze sedmi minut se tak cestuje i skoro 20. Ať žije Ropid.

+8/−2
26.1.2016 22:33

M94a53r63t60i80n 81Š58u26l77c 2447529630595

Mestska hromadna doprava uz ze sveho smyslu nemuze naplnovat dopravni potreby kazdeho jednotlivce, na to jsou taxiky. Pokud od Nadrazi Vrsovice na Pavlak nejezdi dost lidi, nejezdi tam ani prima tramvaj, stejne jako nejezdi v mnoha jinych smerech a musi se prestupovat. Z Nadrazi Vrsovice jezdi vlak na Hlavni nadrazi a tam je prestup na stejne metro jako na Pavlaku.

+2/−1
26.1.2016 23:55

D95a19n92i70e29l 96T23s78c93h88e64r75n40a32y 2575582739962

No panove z ROPIDu si vozi zadky v autech takze MHD je pro ne neco jako detske vlacky pro deti

+3/−2
27.1.2016 5:36

J67a70n 25D55l44o95u90h86ý 8836470713860

No co chtějí se přiblížit těm městům, co nám systém naší dopravy v Praze záviděli.

+1/0
27.1.2016 11:27

M17a38r23t67i56n 58R13u69z94i64c90k53a 1102638976837

Uz zase jen 14? Nejdrive to bylo 14, pak to opravili na 16 a ted v novem clanku zase 14 linek. Kdyz to vezmu kolem, me vyslo 17 cisel a z toho 15 metrolinek s intervalem 4 min. a 2 klasicke s intervalem 8 min. ve spicce. Zadne vetveni linek, pouze v nekterych okrajovych usecich by metrolinky meli polovicni interval.

0/0
26.1.2016 22:06

P49a59v11e66l 13K46u83c92h44t50a 4736951787424

Nejsem proti pokroku ale chtít 14 linek tramvají jako v r.1908 je hovadina. Jako malý hošík před více jak 60 lety pamatuji 23, pak s velkou slávou přibyla 24. Přitom dříve vše se odehrávalo v centru, Praha měla milion obyvatel, dnes je trasování jiné. Kdyby hloupost nadnášela ...

+6/−1
26.1.2016 22:00

M23a74r17t17i81n 36Š62u72l74c 2987559130125

Nechci se mýlit, ale pred 60 lety nejezdilo v Praze metro a tramvajova doprava musela plnit i jeho prepravni funkci...

0/0
26.1.2016 23:45

M13a79r70e54k 79H97r17u46b34y 6457142821698

Pred 60 lety ovsem neexistovala velka sidliste na periferiich...

+3/0
26.1.2016 23:51

M53i30r32e16k 83G16a90j61e51r 5251466929810

To je celé? Na konci mně třeba chybí, jak se změnily ceny jízdného v roce 1974. Už nestálo 1 korunu?

0/0
26.1.2016 21:46

M71i31l76a83n 12N21o98v43á80k 2220735945935

Do roku 1974 byly linky na delší vzdálenost z jednoho konce Prahy za 2 Kčs. Od 9. května 1974 pak bylo všude zavedeno jízdné 1 Kčs. Jízdenky se už nedaly koupit v tramvaji ani v autobusu, byli zrušeni průvodčí. Jízdenky se nově prodávaly jen v předprodejích a trafikách. Byly zavedeny štípací strojky.

0/0
26.1.2016 22:47

M97i70r95e87k 39G12a33j21e82r 5411506689240

Jednoduché a levné. Dnes se chce na každé blbosti přiživit hromada státních zaměstnanců a vše se tak komplikuje a prodražuje.

0/0
27.1.2016 0:02

D49a22n50i60e64l 34T61s97c35h85e69r50n43a92y 2835362719172

Rittig je statni zamestnanec ? To je mi novinka

+3/0
27.1.2016 5:57

M58i21l89o17š 29S65e62t85í43k 3689699874880

Kdyby se na tom přiživoval jen Rittig, bylo by to krásné...

0/0
27.1.2016 9:25

R36a24d86e71k 86D92o29l57e48ž42a94l 2719843350470

Zajímavé taky je, že ty autobusy jezdí velice podobnou trasu i dneska (viz ta 121 nebo 107), kdežto tramvaje byly přečíslovaný několikrát.. Člověk by řekl, že to bude opačně.

+3/0
26.1.2016 21:32
Foto

M94a19r49t84i20n 34P90i57š34t41o91r83a 8978778906919

Než elegantní značení bych ocenil mobilní aplikaci, která by dokázala pražskou MHD cestujícího navigovat v reálném čase. Ty stávající jsou pěkné, ale založené na jízdním řadu, ne na aktuální situaci.

+1/0
26.1.2016 21:22

M38i46r96e43k 35G55a31j95e42r 5511586199770

Já bych zase raději elegantní značení. K čemu je mi mobilní aplikace, když mě zrovna zajímá jiná aplikace, ktrá se značením nahradit nedá?

+1/0
26.1.2016 21:48
Foto

R93i44c44h39a25r89d 33P29o84l77á63š44e66k 9614393940199

Zajímavé bylo to číslování autobusů podle návaznosti na tramvaje, to jsem netušil.

0/0
26.1.2016 21:01

J31i79ř57í 49M66a34k87o91ň 2215488874530

„Na jednotlivých linkách byly tehdy umístěny svítilny s barevnými terči - a je to tady. Já pořád přemýšlel, jak Sobotka přišel na nápad označovat stupně nebezpečí barevnými terčíky. Ovšem zatím neřekl jak. Zřejmě si ho měšťák připevní na zadek a bude běhat po městě či jezdit šalinou.8-o

+1/−3
26.1.2016 20:40

M51a67r74e81k 79H39r95u56b53y 6817862661728

Vyvesi ho na hrade misto standarty. To s trenyrkami byl jenom nacvik ;-)

0/0
26.1.2016 23:52

P52a68v42e97l 68S92ý90k11o33r30a 4784616372374

Hlavně ještě před pár lety člověk viděl že všech stran jasné označení čísla trám.linky,zkuste se dnes podívat ze strany a z větší vzdálenosti,marne,nedozvíte se nic...popobehnout,nechat ujet,co to zrovna jelo za tram?Mluvím o pražských linkách.

+12/−1
26.1.2016 20:34

R20o56m47a13n 51B45a75j42e20r 2874623859325

Jo u nás to má většina autobusů MHD jen vepředu, ještě že se nastupuje pouze předními dveřmi.

0/0
26.1.2016 21:00

M43i47r64o48s91l90a76v 23G65r54o92s52s54m95a52n28n 8472959304

Nesmysl. Ze všech stran bylo vidět označení linky jen u obousměrných vozů KT8 a zůstalo tak i po jejich modernizaci. Žádné jiné vozy označení linky ze všech stran v Praže neměly a nemají.

+2/0
26.1.2016 21:12

M51i12l85a10n 16N78o45v30á95k 2200585535455

Měly to všechny dvounápravové (dřevěné) vozy do r. 1974.

0/0
26.1.2016 22:52

T81o70m57a62s 67S80t86r69i59h23a53v11k53a 6592953488336

možná se vám jenom od té doby zhoršil zrak

0/0
28.1.2016 12:48

P23e71t91r 42F44o29j56t46a 2572691555690

Ano, tramvaje jezdí dobře, tak je potřeba to změnit. Navrhuji nejdříve zrušit organizaci ROPID a až pak přemýšlet o nějakých změnách v dopravě (co takhle vyslechnout nejdříve městké části?).

+10/−3
26.1.2016 20:08

M80i13r17o11s57l69a82v 48G88r60o66s19s59m90a88n41n 8982629284

...které samy mají často zcela protichůdné požadavky :-)

+6/0
26.1.2016 21:14
Foto

M49a80r72t96i85n 61P13i47š51t10o26r19a 8208408986789

Vyslechnout městské části je podobné jako vyslechnout jednotlivé cestující. Mají naprosto rozdílné zájmy a neplatí to.

+6/0
26.1.2016 21:16

M20a46r10e95k 88H22r10u44b62y 6157812811528

Takze ROPID demokraticky neposloucha nikoho ;-)

+2/0
26.1.2016 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.