Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc

Prahu letos čekají změny v tramvajové dopravě. Ropid pracuje se třemi verzemi - od mírné až po snížení počtu linek spojené s přetrasováním. „Vnímáme velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny,“ připustil v chatu se čtenáři zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a26s95o57ň 27K67l78í14m17a 1772490675426

Jako by v tomhle státě nebylo změn dost. Schvalované zákony jsou velmi často špatné, zpravidla si toho nevšimne ani Sněmovna, ani Senát, který má byt pojistka, ani prezident. Proto mají jepičí život a téměř každý den se něco novelizuje. A ještě

horší to je na pražském magistrátě. Ropid se proslavil tak, že většina Pražanů je

přesvědčena, že nejenže jim život neusnadňuje, ale značně komplikuje. Se všemi radikálními změnami už vlezte do bažin a dělejte smysluplnou práci, kterou naše společnost nutně potřebuje.

0/0
29.1.2016 9:33

E87v22a 28K33a93p82l94a52n83o88v29a 4593311525978

To si pište pane Šubrte, že Pražané Vaše úpravy MHD nechtějí. Stačí ty kotrmelce v minulých letech. Každý zásah ROPIDU jen zhoršuje situaci. Jedině za pochvalu stojí noční provoz. Chápu, že tam musíte něco dělat, aby byl důvod Vás živit. Nejde jen o " změny" a co další náklady s tím spojené - např. výměn všech jízdních řádů na zastávkách, co turistické mapy a další a další práce. Vy si při odchodu z práce sednete do auta. Chtěla bych Vás vidět, jak jedete tramvají a nevíte která bije. Že je žádostí o změny moc? Tak nic neměňte, a žádosti taky nebudou.!!

+1/−1
29.1.2016 8:27
Foto

B64r79o55n50i56s66l73a80v 13G66a40b51r12y48š 2462349801

Proč si všichni myslí, že kdo pracuje v dopravě nebo ji organizuje, jezdí autem? Pan Šubrt nikde nezmínil, čím jezdí a jestli vůbec má auto.

+4/−1
29.1.2016 12:39

J13a11r58o89m15í78r 25K66a39p43l67a37n 7768974952244

Panu Šubrtovi křivdíte. Na nesmysly z minulých let v různých diskusních fórech opakovaně poukazoval, v ROPIDu samém je nováček, který se to snaží dát do pořádku. MHD používá pravidelně ;-).

+5/0
2.2.2016 9:54

P80e49t36r 31M98u20d74r23o41c24h 9661627402911

Ja bych uvital nejakou linku, ktera by vedla z Masarycky na Pavlak, Mirak a dal (bez prestupu).

+1/0
29.1.2016 5:30

K14a46t63e47ř55i30n92a 17V58a10š40á83k26o33v16á 5521362689445

Ja jsem doted nepochopila, proc se ted meni jizdni rady pri kazdych "prazdninach", a to tak, ze se meni vcetne papiru na zastavkach. Rada bych vedela, jestli je to opravdu levnejsi varianta treba na napr. tridenni prazdniny, kdyz pocet spoju na lince, kterou jezdim, zustane vicemene beze zmen, jen se to neustale soupe o par minut tam nebo zpet. Misto 3-4 zmen radu se meni snad desetkrat do roka...jedine, co z toho je, je chaos. Pred par lety jsem se nazpament naucila tech par busu, ktere vyuzivam v rozmezi 7-9, ted uz to nejde...neustale se to meni

+1/−1
28.1.2016 21:07
Foto

B36r31o98n19i13s81l91a35v 44G58a89b22r62y35š 2462399311

Prázdniny, tedy vlastně pracovní dny, kdy není školní vyučování, je takové specifické období a sám nevím, jak bych se k němu přikláněl. Takový pracovní den je snížený o poptávku po přepravě domísta studia, intervaly linek jsou zpravidla upraveny na nejbližší vyšší periodu (např.z 5 na 6 minut). U konstrukce jízdních řádů v tomto období, což bývajízpravidla školní prázdniny, předpokládám, že žáci a studenti využijí volnýčas např. k výletům či akcím, u nichž lze využít přepravu VHOD. Z toho je možnéusuzovat, že poptávka po přepravě bude stejná či dokonce větší než v běžnémpracovním dni. Čili i nabídka by měla být vyšší.

Ale neznám předpoklady dopravců. Asi si myslí, že když se nejezdí do školy, tak jsou prostě doma a sedí na zadku.

Obecně bych s tím neměl problém, ale třeba v létě bych jízdní řády upravoval tak, že se vykašlu na večerní sedlo a protáhnu odpolední špičku až třeba do 22. hodiny. Protože v létě je teplo a večer ještě dost světla, lidi jsou víc venku a chtějí courat.

+5/0
28.1.2016 21:25

M73a38r51t74i31n 72R89u36z90i25c93k51a 1172878876977

Navic bych celkem uvital, kdyby v nekterych koncovych usecich s vozovnou doslo k precislovani linek na tu, ktera jede tim smerem. treba linka z Barrandova jede do vozovny Motol, tak by na andelu uz prijizdela jako linka 4, nebo z palmovky tramvaje zatahujici do vozovny prehodily cislo na 16 nebo 8 podle smeru, kterym zatahuje....

+1/−1
28.1.2016 21:03

J28i14ř70i15n37a 59S65a62v93o57v57a 1681875766573

celkem zbytečné - jsou tam cedule "vůz jede do vozovny xy", to stačí;

0/0
16.2.2016 9:39

M78a93r84t77i97n 26R68u15z57i18c82k22a 1662978836377

Podle me lze zmeny udelat postupne takto sloucit linky 11+13=13 tak, aby z ni byla metrolinka v trase Sporilov-N.B.Synku-Nam. J. z Lobkowitz-Spojovaci, v krajnich usecich kazdy druhy spoj, linku 5+26=11 do trasy Divoka Sarka-Cerveny Vrch-Cernokostelecka-UDDP, do Sarky kazdy druhy a k UDDP kazdy treti spoj, linku 10+16=15 v trase Sidl.Repy-Kotlarka-Nadr. Vysocany-Lehovec, mimo spicku kazdy druhy spoj ukoncen na Kotlarce a na Lehovec, kazdy treti spoj (od Kolbenovy pak moznost prodlouzeni trati smer Letnany), a linky 1+25=2 v trase Nadr. Podbaba-Palmovka-Spojovaci (mozna misto Palmovky ukonceni na Vapence), na Spojovaci kazdy druhy spoj. - vse metrolinky v intervalu 4min. ve spickach, v krajnich usecich omezeni ve spickach.

Linku 10 od Zelivskeho odklonit po zrusene 26, linky 8+20=5 v trase Sidl. Barrandov-Lehovec pres Andel, Malostranskou, Nam.Republiky, Invalidovnu, Palmovku, linka 8 Vypich-Lehovec pres Malostranskou-Nadr. Holesovice-Palmovku, linku 17 zkratit trvale k Vystavisti Holesovice, linku 12 odklonit od Strossmayer. nam. pres Vltavskou, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 14 odklonit od Masarykova nadr. pres Nam. Republiky, Vystaviste Holesovice, Kobylisy k Voz. Kobylisy a od Andela na Radlickou, linky 6+24=6 v trase Kubanske nam.-Vystaviste Holesovice pres Otakarovu, Lazarskou, Tesnov, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 22 precislovat na 1, dalsi zmeny s linkami 4 a 7.... atd., u autobusu je to spise o propojeni nekterych linek a precislovani vysokych cisel na uvolnena cisla drive napr. 253->153, 273->224, 231->104, ....

Proc kdyz se pracuje s nejakymi velkymi zmenami Ropid je taji do posledni chvile a boji se reakci? Vsak je dobre nejdrive seznamit odborniky, pak mestske casti a pak nas ostatni uz s vysvetlenim a informacemi s vysledky jednani...

0/−3
28.1.2016 20:54

J69a12r24o44m30í75r 33K93a23p72l87a80n 7728254302484

jako vtip dobrý ;-D

+2/0
28.1.2016 22:01

J23i66ř24i57n32a 20S89a80v58o98v22a 1951535466973

jste upad ́, ne? doufám, že vás to brzy přejde ;-):-/

0/0
16.2.2016 9:41

M64a19r30t87i66n 72K42u36b13í69k 9907639346373

Včera večer jsem jel linkou č.18, nová tramvaj 15 T, když tu náhle odpadl dvoumetrový kryt kol, řidič zastavil a sebral ho. Kde asi soudruzi ze Škody udělali chybu? ROPID by se měl spíše zasadit, aby začala konečně výstavba nových tramvajových tratí a pak teprve měnit linky.

+1/0
28.1.2016 14:57

M87i41r42o87s44l98a98v 82G36r15o59s22s42m84a31n62n 8372499764

Ropid se může zasadit, ale nerozhoduje o tom...

+2/0
28.1.2016 17:48
Foto

B73r33o70n51i36s63l74a79v 39G21a86b41r55y64š 2532709661

Podle mě někdy chtějí cestující nemožné. Je logické, že v dopravní obslužnosti nelze vyhovět všem. Doporučoval bych proto zamyslet se nad některými strategiemi linkotvorby

Základní dvě strategie jsou tyto: maximální počet cestujících bez přestupu a minimální počet přestupů na síti. Obě strategie vedou ke stejnému cíli, ale k jeho dosažení vede každá strategie odlišně.

Maximalizace počtu nepřestupujících cestujících má tendenci vytvořit takovou síť, v níž by vzniklo neúměrné množství linek jako nejčastější kombinace zastávek a byly by upřednostněny dlouhé linky bez ohledu na počet přestupujících cestujících. Čím více linek, tím delší intervaly a také horší přehlednost. A čím delší intervaly, tím větší může být podíl doby stání vůči jízdě. Laicky řečeno se vozidla budou více flákat. Jako příklad můžu dát Žďár nad Sázavou, kde je 14 linek v prakticky nepoužitelném intervalu.

Kritérium minimálního počtu přestupních procesů vede k taktové dopravě a přestupním uzlům. Čím méně linek, tím kratší interval a také tím lepší využití vozového parku. Cestující pak nebude sledovat linky, ale trasy. Od jeho domu tedy nepojedou 3 linky v 15minutovém intervalu, ale jediná linka v 5minutovém intervalu. Opticky dojde ke zhoršení, ale prakticky se nic nezmění. Příkladem je tramvajová síť v Plzni. Není třeba mít všechny kombinace linek, zde jsou 3 linky, přičemž linka 4 má interval jako pražské metro B. Je to tramvajová linka s největším počtem spojů v republice. Rozdělením by se situace zhoršila. Ale není vhodné jít na krev a vytvořit nejmenší možný počet linek, v některých městech to může být na škodu. Myšlenka by však měla být zachována.

+6/−1
28.1.2016 14:54
Foto

M78a17r19t47i97n 80P82i25š37t54o39r57a 8158498416509

Pro lepší představu dvě mezní varianty:

První varianta je realizována IAD, kdy každý sám jede autem od startu až do cíle.

Druhá varianta je realizována jedinou páteřní linkou v Praze se dvěma (konečnými) zastávkami. Spoje jezdí v minutovém intervalu a pokaždé přepraví 2 200 osob. Přepravní výkon je zachován, zbytek si cestující dojdou pěšky.

Zdá se, že obě varianty jsou bez přestupů, ale i "nástup" a "výstup" je potřeba považovat za "přestup".

0/−1
28.1.2016 15:18

J86i60ř14i26n88a 15S34a68v28o69v71a 1481735146563

teď jde jen o to, jaký rozsah by byl toho "zbytek si dojde pěšky" ;-)

aby pak - s nadsázkou - nejezdila jedna linka třeba ze Strašnic do Šárky nonstop a zbytek tras by byl jen pro pěší ....

0/0
28.1.2016 16:12
Foto

B88r24o63n83i29s40l38a74v 51G86a36b98r19y44š 2322349711

S čím konkrétně v mém příspěvku nesouhlasíte?

0/0
28.1.2016 16:17

J55i89ř67i14n48a 53S76a73v82o49v28a 1381195436513

pouze upřesňuji v reakci na pana Pištoru; to se nesmí? ;-)

0/0
28.1.2016 17:17
Foto

B33r96o49n42i51s65l21a20v 58G84a61b39r62y16š 2242349951

Ovšem že můžete :-). Ale zajímalo by mě, za co mám mínus.

0/0
28.1.2016 17:18

J44i10ř92i82n46a 52S49a70v85o19v46a 1891195466423

aha - už jsem zapomněla, že jsem ho tam dala ;-)

za to, že je upřednostněn vozový park před lidmi a za to "opticky" - protože se změní (zhorší) komfort pro cestující: přestupy se časově většinou nic moc neušetří (krátké intervaly se stejně nasčítají a ve výsledku čekáte stejně dlouho, jako když čekáte na tu jednu "svou"), takže stále považuji za přijatelnější méně přestupů, byť s teoreticky delším intervalem;

+1/0
28.1.2016 17:24
Foto

B52r84o75n21i93s88l81a15v 43G79a18b29r86y24š 2242679671

Tak to je potom potřeba si ujasnit priority. Byla byste také ochotna déle čekat na přímý spoj? Nebo byste se do cíle chtěla dostat co nejrychleji?

Jak jste mohla zaznamenat, v dnešní době je hodně důležitým argumentem čas. Nejezdím MHD, protože jedu dlouho, nejezdím vlakem, protože to trvá déle..., to jsou hodně časté argumenty především automobilistů, nebo těch, kteří MHD opustili. Neříkám, že by doprava neměla mít určitý komfort, ale zdržujete se v ní hodně krátkou dobu. Jistě že byste mohla každý den chodit do nóbl restaurace s perfektním stolováním. Ale vzhledem k tomu, že do hospůdky naproti přes ulici to máte blíže, nebude Vám vadit, když Vám jídlo přinese číšník bez motýlku a bez lakýrek.

U dopravy je to podobné. Aby bylo možné cestujícího do cíle dopravit co nejrychleji, je nutné vzdát se určitého komfortu. Proto třeba v MHD nemůže každý cestující sedět. Ne všude jsou přístřešky. Doprava je tady pro lidi, ale musí být i ekonomicky udržitelná.

Vezměte si Opavu, počet cestujících tam každým rokem klesá, protože není konkurenceschopná. Především proto, že je pomalá. A na svůj rozsah taky drahá. Nepotřebuju dělat vyhlídkové jízdy městem nebo zevlovat na zastávce, chci se do cíle dopravit co nejdříve a k tomu se doprava taky optimalizuje. A lidi a ekonomiku je nutné držet v rovnováze. Nemůžu preferovat lidi před ekonomikou a naopak. Kdybych chtěl ušetřit, seškrtám to všechno. Ale to zase ztratím cestující. Takže preferuju sólo vůz po 10 minutách, než soupravu dvou vozů po 20 minutách, protože tak je linka pro cestující přitažlivější. Pokud přijede obsazená tramvaj, tak si prostě nesednu. Dost lidí jinde vystoupí a posedím si třeba polovinu své cesty.

Více linek a delší interval je strategie špatným směrem. Příkladů je hodně.

+1/0
28.1.2016 18:05

J25i31ř92i18n50a 67S85a54v10o71v65a 1551745296483

nevím, kde žijete a jakou MHD používáte; já mohu mluvit pouze za sebe a své zkušenosti z Prahy (auto nemám, jezdím výhradně MHD nebo chodím pěšky):

- přestupy cestu velmi prodlužují, zejména musí-li se přecházet mezi zastávkami či tram-metro; kromě toho přestupní uzly bývají přecpané lidmi, přebíhá se z místa na místo, prodíráte se davem (I. P. Pavlova, Národní, Anděl, a mnohé další); mám-li volit mezi přímou tramvají z A do B a přestupy na stejné trase (např. tram-metro-tram), preferuji jednoznačně tu jednu tramvaj; časově to vyjde na stejno a v tramvaji si aspoň můžu v klidu celou cestu třeba číst;

- stejně tak třeba jednovozové tramvaje jezdí ve špičce tak narvané (byť častěji), že se o nějakém důstojném cestování vůbec mluvit nedá; tak se dá jet jedna dvě stanice, ale ne přes půl Prahy;

- ráno jedu s přestupem 20 minut, odpoledne tutéž trasu 40 minut; s tím, že mě v přestupní stanici sice míjí 4 páteřní linky, ale já se jimi k cíli nedostanu a tudíž jsou mi k ničemu;

takže se zřejmě neshodneme, každý máme jiné cestovatelské zkušenosti a priority;

ale to taky není přeci nutné ;-)

+2/0
28.1.2016 20:27
Foto

B47r29o85n76i39s13l39a17v 62G93a58b12r37y33š 2622569701

Já auto nemám a nepotřebuju ho, protože se veřejnou dopravou dostanu všude. Používám ji od dětství a studuju ji cca 18 let.

Přestupy cestu prodlužují, ale ne všem. Vy mluvíte za sebe, ale jiní mohou mít jinou zkušenost. Jak už jsem psal, nelze se zavděčit všem.

Když jsem studoval v Pardubicích, jezdil jsem z kampusu na nádraží přes Masarykovo náměstí. S kufrem, kufříkem a batohem. Mohl jsem jet buď s přestupem nebo přímo. Přímo mi jelo 60 spojů, s přestupem jsem měl nabídku minimálně dvojnásobnou. Kdybych jel přímo linkou, která má 30minutový interval, musel bych na nádraží dlouho čekat, nebo by mi spoj ujel. Takže jsem volil trasu s přestupem. Jízda s přestupem se mi prodloužila o 2 minuty. A bývaly i pátky, kdy se lidi do trolejbusu nevešli a vzdali to.

To, že jsou vozy narvané, není problém linkového vedení. Prof. Černý vytvořil celkem převratnou matematickou metodu, jak zabránit přeplňování vozidel. Jenže ji nikdo nepoužívá. Přitom ji lze jednoduše naprogramovat v Excelu.

Stejnou trasu nikdy nezajedete za stejný čas, to se Vám nepovede ani autem ani pěšky. Jenže důvodem je okolní dopravní situace a zatím nízký počet křižovatek s preferencí MHD. To taky s linkotvorbou nesouvisí.

0/−1
28.1.2016 21:16
Foto

B51r77o74n86i52s33l12a27v 88G66a93b27r26y59š 2682599691

V tom případě se to týká i auta. Nezaparkujete v obýváku a do té postele prostě musíte pěšky.

Navíc v hustě zastavěných centrech není pro každé auto místo. Já třeba bydlím na ulici, která je večer obsypána auty. Pokud bych tím autem jezdil, zaparkuju nejblíže 350 m od svého vchodu. To už mám blíž tu zastávku MHD.

0/−1
28.1.2016 16:16

M80a67r38t47i37n 64R85u24z40i24c91k64a 1582308466247

No a parkovat budete i tak 1/2-1h cimz cely usetreny cas uplne zabijete.

+1/−1
28.1.2016 20:57
Foto

B94r13o96n53i60s94l94a82v 59G49a45b44r88y45š 2442899511

Přesně ;-D. Jenže někteří řidiči to berou jako normální čas jízdy a ne jako zpoždění.

0/−1
28.1.2016 21:17

M66a52r94e28k 32H24r22u88b71y 6217192201618

Dobre odvedena prace se pozna tak, ze neni potreba ji porad predelavat.

Z tohoto pohledu ROPID odvadi velmi spatnou praci.

+8/−4
28.1.2016 14:18

B40o46h57u12s31l55a70v 16K18r84á71l54í87k 2861280519356

A dobré kino je takové, kde už dvacet let dávají každý večer pořád ten samý film? A co teprve dobré zpravodajství, kde nemusejí zprávy každý den předělávat.

0/−1
28.1.2016 18:45

M94i79c11h22a90l 77T50i95m71k88o 3833644874835

Ano, věci je třeba cas od casu poupravit. Ale to, že linku 179 od zavedení metra na Petřiny asi čtyřikrát předělávali, nesvědčí o zrovna dobře odvedené práci a vypadá to, jak kdyby to stříleli od boku a doufali, že se konečně trefí.

+1/0
28.1.2016 23:11
Foto

M84a72r96t19i98n 85P86i24š87t28o45r57a 8668338736449

Jsem přesvědčen, že to p. Šubrt dělá dobře, těším se na výsledky.

Moje koncepce je taková, že je potřeba čím dál tím více upřednostňovat komfort. Ten, mimo jiné, spočívá v co nejmenším počtu co nejsnazších přestupů. Proto bych preferoval co největší rozmanitost linek. A rezignoval na to, že se v tom cestující zorientuje zpaměti. K tomu by měla sloužit kvalitní mobilní aplikace od DPP, zohledňující aktuální stav sítě. Ta bohužel neexistuje. Vyřešil by se tím i problém označení tramvají na levé straně.

+2/−1
28.1.2016 14:15
Foto

B36r92o47n46i26s39l18a48v 48G67a17b15r58y65š 2862509301

Ten komfort s nízkým počtem přestupů a zároveň s co nejrychlejším dosažením cíle se však může rozcházet.

0/0
28.1.2016 14:34
Foto

M11a85r80t89i76n 29P64i47š79t90o82r76a 8428208276329

Nepochybně. "Co nejrychlejší dosažením cíle" je triviální požadavek. Chci jen zdůraznit, že pro čím dál tím víc cestujících není absolutní prioritou.

0/0
28.1.2016 14:52
Foto

B37r62o89n27i50s66l55a64v 58G70a40b78r80y65š 2312419941

Nahoře jsem to trochu rozepsal. :-)

0/0
28.1.2016 14:55

J37i65ř46i91n53a 58S73a81v97o46v47a 1341715156573

ono se hlavně těmi přestupy čas cestujících nijak neušetří - naopak; jen "poskakujete" po pár stanicích po trase a výsledný čas je stejný, jako když si počkáte na "svoji" přímou tramvaj a dojede bez přestupů; mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno :-P

+1/0
28.1.2016 16:14

J88a82n31a 13H95a33m78e43r39o25v40á 6168873846662

Ano! Navic, radeji si sednu a 40 minut si ctu bez prestupu, nez abych usetrila 10 minut, ale prebihala se dvema prestupy. (Navic se cpala v plnem voze, mrzla na zastavce a cetla si max. 3x 5 minut).

0/0
28.1.2016 17:24

J24i68ř50i80n14a 53S79a40v82o13v25a 1441525306173

přesně; a těch 10 minut stejně neušetříte, zvlášť když kombinujete třeba tramvaj - metro - tramvaj; přebíhání ze zastávky tramvaje do metra je sakra zdlouhavé (zejména v centru je to rychlejší po povrchu pěšky ;-))

0/0
28.1.2016 17:27

R39o86m64a82n 88J97a43v28o45r71s58k31i 7166756221523

Výsledkem práce ROPIDu jsou jen davy nas.aných Pražanů. Prozatím zlikvidovali všechno funkční a jediná změna nebyla pro zvýšení přitažlivosti MHD pro Pražany. A když se dívám na foto toho chlapíka, tak se vůbec nedivím. Rv

+3/−4
28.1.2016 14:06

V85l95a41d31i77m83í89r 10L13o18u51d47a 8107797876362

Vetší změny v MHD nelze dělat se souhlasem občanů. To by tu snad ještě jezdily tramvaje tažené koňským spřežením...;-)

+1/−7
28.1.2016 13:49

R23a32d85o53s51l14a95v 67K79l50a15u19d55a 5324738634702

A nebo by třeba metro nekončilo v poli.... Ale podle odborníků je to správné a průkopnické řešení... Včetně autobusového terminálu, kam toho ale moc nejezdí. Autobusy PID končí přímo v sídlišti....

+5/0
28.1.2016 13:57

R60a39d47e20k 97N39o55v95a63k 9784803559950

Když postavili metro na Zličín, také končilo v polích.

0/0
29.1.2016 10:04

R28o64m82a32n 17J83a89v67o10r80s10k73i 7516376771793

Á pán je sociální inženýr placený z veřejných peněz s pravomocí ředitele zeměkoule.:-P

0/0
28.1.2016 14:10

M54a80r44e87k 75H48r50u50b25y 6257912391578

Obcane totiz vubec netusi odkud kam chteji jezdit, to jim musi sdelit dobrotivy ROPID, ze? :-P

+5/0
28.1.2016 14:19
Foto

P86a35v24e21l 82B32ř49e36z33i24n88a 3739128591573

Některé vymyšlenosti jsou skutečně genitální. Vzpomínám si jak jsem si jednou našel v plánovači, že na nějaké stanici musím přestoupit z linky X na linku Y. Už jsem se chystal vystoupit, když se ozvalo: "Změna čísla linky, změna čísla linky." A ejhle. Ani jsem se nemusel zvedat a měl jsem přestoupeno. Pravda, tohle byla asi ta největší vychytávka, kterou jsem kdy zažil. ;-D

+4/0
28.1.2016 12:51

A46n46n56a 11K76r25a19t97o45c67h29v78í24l41o16v91á 4907591204235

Navíc na lince 14 / 24 funguje stále. A nedomorodce to po právu mate.

+2/0
28.1.2016 13:33

J55o85s61e67f 14C38h53o31d66o54u24n73s88k92ý 4131786679900

Některý ty otázky jsou vážně masakr motorovou pilou ;-D8-o

+1/0
28.1.2016 12:50
Foto

B62r41o77n37i78s53l62a53v 34G93a26b31r96y23š 2902459111

Směrová nabídka a větší počet linek? S tím se ale vídeňský model neshoduje. Je nesmysl, aby město mělo víc linek. Interval každé se pak prodlouží kvůli omezenému počtu vozů. Současných 21 denních linek mi přijde tak akorát, ideálních by bylo 18 - 20.

0/0
28.1.2016 12:40

J60i83ř87i96n47a 70S86a41v89o53v55a 1881315386363

"...po metropoli by se všakpohybovaly výhradně takzvané páteřní linky, které jezdí na nejvytíženějšíchtrasách...." - tomu máme rozumět tak, že po těch méně vytížených by nejezdilo nic? alespoň použitý výraz "výhradně" by tomu nasvědčoval a u ROPIDU by to nebyl tak výjimečný nápad ;-):-P

0/0
28.1.2016 12:28

V33a10c96l78a44v 28P17e18r14o60u13t59k14a 6448577104811

Ropid chce osekat spoje,nic jiného v novinkách co se chystá zavést není.

+2/0
28.1.2016 12:53

J52o90s52e94f 79C92h24o69d89o94u87n10s17k63ý 4131656899960

Takže mysliíte že žádnou novou linku / spojení nezavede?

0/−1
28.1.2016 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.