Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc

Prahu letos čekají změny v tramvajové dopravě. Ropid pracuje se třemi verzemi - od mírné až po snížení počtu linek spojené s přetrasováním. „Vnímáme velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny,“ připustil v chatu se čtenáři zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a17s41o85ň 64K90l47í32m61a 1322880695616

Jako by v tomhle státě nebylo změn dost. Schvalované zákony jsou velmi často špatné, zpravidla si toho nevšimne ani Sněmovna, ani Senát, který má byt pojistka, ani prezident. Proto mají jepičí život a téměř každý den se něco novelizuje. A ještě

horší to je na pražském magistrátě. Ropid se proslavil tak, že většina Pražanů je

přesvědčena, že nejenže jim život neusnadňuje, ale značně komplikuje. Se všemi radikálními změnami už vlezte do bažin a dělejte smysluplnou práci, kterou naše společnost nutně potřebuje.

0/0
29.1.2016 9:33

E78v66a 40K44a71p82l63a26n11o81v67a 4503981645868

To si pište pane Šubrte, že Pražané Vaše úpravy MHD nechtějí. Stačí ty kotrmelce v minulých letech. Každý zásah ROPIDU jen zhoršuje situaci. Jedině za pochvalu stojí noční provoz. Chápu, že tam musíte něco dělat, aby byl důvod Vás živit. Nejde jen o " změny" a co další náklady s tím spojené - např. výměn všech jízdních řádů na zastávkách, co turistické mapy a další a další práce. Vy si při odchodu z práce sednete do auta. Chtěla bych Vás vidět, jak jedete tramvají a nevíte která bije. Že je žádostí o změny moc? Tak nic neměňte, a žádosti taky nebudou.!!

+1/−1
29.1.2016 8:27
Foto

B54r36o67n12i39s89l61a44v 62G40a28b61r30y93š 2972679621

Proč si všichni myslí, že kdo pracuje v dopravě nebo ji organizuje, jezdí autem? Pan Šubrt nikde nezmínil, čím jezdí a jestli vůbec má auto.

+4/−1
29.1.2016 12:39

J41a96r37o93m83í35r 82K50a10p87l47a17n 7758984192644

Panu Šubrtovi křivdíte. Na nesmysly z minulých let v různých diskusních fórech opakovaně poukazoval, v ROPIDu samém je nováček, který se to snaží dát do pořádku. MHD používá pravidelně ;-).

+5/0
2.2.2016 9:54

P79e30t31r 42M37u35d97r47o48c78h 9241777832941

Ja bych uvital nejakou linku, ktera by vedla z Masarycky na Pavlak, Mirak a dal (bez prestupu).

+1/0
29.1.2016 5:30

K62a68t84e39ř55i25n39a 13V14a36š78á63k32o23v61á 5341972599965

Ja jsem doted nepochopila, proc se ted meni jizdni rady pri kazdych "prazdninach", a to tak, ze se meni vcetne papiru na zastavkach. Rada bych vedela, jestli je to opravdu levnejsi varianta treba na napr. tridenni prazdniny, kdyz pocet spoju na lince, kterou jezdim, zustane vicemene beze zmen, jen se to neustale soupe o par minut tam nebo zpet. Misto 3-4 zmen radu se meni snad desetkrat do roka...jedine, co z toho je, je chaos. Pred par lety jsem se nazpament naucila tech par busu, ktere vyuzivam v rozmezi 7-9, ted uz to nejde...neustale se to meni

+1/−1
28.1.2016 21:07
Foto

B39r86o65n72i68s24l92a28v 23G26a98b39r30y80š 2242589911

Prázdniny, tedy vlastně pracovní dny, kdy není školní vyučování, je takové specifické období a sám nevím, jak bych se k němu přikláněl. Takový pracovní den je snížený o poptávku po přepravě domísta studia, intervaly linek jsou zpravidla upraveny na nejbližší vyšší periodu (např.z 5 na 6 minut). U konstrukce jízdních řádů v tomto období, což bývajízpravidla školní prázdniny, předpokládám, že žáci a studenti využijí volnýčas např. k výletům či akcím, u nichž lze využít přepravu VHOD. Z toho je možnéusuzovat, že poptávka po přepravě bude stejná či dokonce větší než v běžnémpracovním dni. Čili i nabídka by měla být vyšší.

Ale neznám předpoklady dopravců. Asi si myslí, že když se nejezdí do školy, tak jsou prostě doma a sedí na zadku.

Obecně bych s tím neměl problém, ale třeba v létě bych jízdní řády upravoval tak, že se vykašlu na večerní sedlo a protáhnu odpolední špičku až třeba do 22. hodiny. Protože v létě je teplo a večer ještě dost světla, lidi jsou víc venku a chtějí courat.

+5/0
28.1.2016 21:25

M90a46r94t15i37n 10R65u98z28i74c10k98a 1872508486367

Navic bych celkem uvital, kdyby v nekterych koncovych usecich s vozovnou doslo k precislovani linek na tu, ktera jede tim smerem. treba linka z Barrandova jede do vozovny Motol, tak by na andelu uz prijizdela jako linka 4, nebo z palmovky tramvaje zatahujici do vozovny prehodily cislo na 16 nebo 8 podle smeru, kterym zatahuje....

+1/−1
28.1.2016 21:03

J21i20ř36i47n75a 66S25a39v26o10v82a 1321215296713

celkem zbytečné - jsou tam cedule "vůz jede do vozovny xy", to stačí;

0/0
16.2.2016 9:39

M40a76r66t29i70n 58R41u40z67i90c72k68a 1362518786867

Podle me lze zmeny udelat postupne takto sloucit linky 11+13=13 tak, aby z ni byla metrolinka v trase Sporilov-N.B.Synku-Nam. J. z Lobkowitz-Spojovaci, v krajnich usecich kazdy druhy spoj, linku 5+26=11 do trasy Divoka Sarka-Cerveny Vrch-Cernokostelecka-UDDP, do Sarky kazdy druhy a k UDDP kazdy treti spoj, linku 10+16=15 v trase Sidl.Repy-Kotlarka-Nadr. Vysocany-Lehovec, mimo spicku kazdy druhy spoj ukoncen na Kotlarce a na Lehovec, kazdy treti spoj (od Kolbenovy pak moznost prodlouzeni trati smer Letnany), a linky 1+25=2 v trase Nadr. Podbaba-Palmovka-Spojovaci (mozna misto Palmovky ukonceni na Vapence), na Spojovaci kazdy druhy spoj. - vse metrolinky v intervalu 4min. ve spickach, v krajnich usecich omezeni ve spickach.

Linku 10 od Zelivskeho odklonit po zrusene 26, linky 8+20=5 v trase Sidl. Barrandov-Lehovec pres Andel, Malostranskou, Nam.Republiky, Invalidovnu, Palmovku, linka 8 Vypich-Lehovec pres Malostranskou-Nadr. Holesovice-Palmovku, linku 17 zkratit trvale k Vystavisti Holesovice, linku 12 odklonit od Strossmayer. nam. pres Vltavskou, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 14 odklonit od Masarykova nadr. pres Nam. Republiky, Vystaviste Holesovice, Kobylisy k Voz. Kobylisy a od Andela na Radlickou, linky 6+24=6 v trase Kubanske nam.-Vystaviste Holesovice pres Otakarovu, Lazarskou, Tesnov, Delnickou, Nadr. Holesovice na Vystaviste Holesovice, linku 22 precislovat na 1, dalsi zmeny s linkami 4 a 7.... atd., u autobusu je to spise o propojeni nekterych linek a precislovani vysokych cisel na uvolnena cisla drive napr. 253->153, 273->224, 231->104, ....

Proc kdyz se pracuje s nejakymi velkymi zmenami Ropid je taji do posledni chvile a boji se reakci? Vsak je dobre nejdrive seznamit odborniky, pak mestske casti a pak nas ostatni uz s vysvetlenim a informacemi s vysledky jednani...

0/−3
28.1.2016 20:54

J14a87r13o81m15í57r 43K62a74p46l21a82n 7268804932684

jako vtip dobrý ;-D

+2/0
28.1.2016 22:01

J51i18ř79i38n38a 19S18a68v29o46v66a 1201345866383

jste upad ́, ne? doufám, že vás to brzy přejde ;-):-/

0/0
16.2.2016 9:41

M34a37r95t11i27n 62K85u18b64í40k 9547469546773

Včera večer jsem jel linkou č.18, nová tramvaj 15 T, když tu náhle odpadl dvoumetrový kryt kol, řidič zastavil a sebral ho. Kde asi soudruzi ze Škody udělali chybu? ROPID by se měl spíše zasadit, aby začala konečně výstavba nových tramvajových tratí a pak teprve měnit linky.

+1/0
28.1.2016 14:57

M46i70r26o82s92l40a97v 41G69r27o84s50s45m70a80n69n 8152389464

Ropid se může zasadit, ale nerozhoduje o tom...

+2/0
28.1.2016 17:48
Foto

B49r20o64n62i93s84l13a20v 62G43a83b59r71y46š 2512469531

Podle mě někdy chtějí cestující nemožné. Je logické, že v dopravní obslužnosti nelze vyhovět všem. Doporučoval bych proto zamyslet se nad některými strategiemi linkotvorby

Základní dvě strategie jsou tyto: maximální počet cestujících bez přestupu a minimální počet přestupů na síti. Obě strategie vedou ke stejnému cíli, ale k jeho dosažení vede každá strategie odlišně.

Maximalizace počtu nepřestupujících cestujících má tendenci vytvořit takovou síť, v níž by vzniklo neúměrné množství linek jako nejčastější kombinace zastávek a byly by upřednostněny dlouhé linky bez ohledu na počet přestupujících cestujících. Čím více linek, tím delší intervaly a také horší přehlednost. A čím delší intervaly, tím větší může být podíl doby stání vůči jízdě. Laicky řečeno se vozidla budou více flákat. Jako příklad můžu dát Žďár nad Sázavou, kde je 14 linek v prakticky nepoužitelném intervalu.

Kritérium minimálního počtu přestupních procesů vede k taktové dopravě a přestupním uzlům. Čím méně linek, tím kratší interval a také tím lepší využití vozového parku. Cestující pak nebude sledovat linky, ale trasy. Od jeho domu tedy nepojedou 3 linky v 15minutovém intervalu, ale jediná linka v 5minutovém intervalu. Opticky dojde ke zhoršení, ale prakticky se nic nezmění. Příkladem je tramvajová síť v Plzni. Není třeba mít všechny kombinace linek, zde jsou 3 linky, přičemž linka 4 má interval jako pražské metro B. Je to tramvajová linka s největším počtem spojů v republice. Rozdělením by se situace zhoršila. Ale není vhodné jít na krev a vytvořit nejmenší možný počet linek, v některých městech to může být na škodu. Myšlenka by však měla být zachována.

+6/−1
28.1.2016 14:54
Foto

M36a22r91t26i20n 49P85i59š39t46o92r80a 8798288906439

Pro lepší představu dvě mezní varianty:

První varianta je realizována IAD, kdy každý sám jede autem od startu až do cíle.

Druhá varianta je realizována jedinou páteřní linkou v Praze se dvěma (konečnými) zastávkami. Spoje jezdí v minutovém intervalu a pokaždé přepraví 2 200 osob. Přepravní výkon je zachován, zbytek si cestující dojdou pěšky.

Zdá se, že obě varianty jsou bez přestupů, ale i "nástup" a "výstup" je potřeba považovat za "přestup".

0/−1
28.1.2016 15:18

J80i91ř83i60n67a 15S29a58v56o47v69a 1331755476963

teď jde jen o to, jaký rozsah by byl toho "zbytek si dojde pěšky" ;-)

aby pak - s nadsázkou - nejezdila jedna linka třeba ze Strašnic do Šárky nonstop a zbytek tras by byl jen pro pěší ....

0/0
28.1.2016 16:12
Foto

B19r58o87n52i93s88l59a88v 80G28a68b23r15y84š 2292289611

S čím konkrétně v mém příspěvku nesouhlasíte?

0/0
28.1.2016 16:17

J91i75ř20i78n46a 26S94a79v73o32v92a 1441115886503

pouze upřesňuji v reakci na pana Pištoru; to se nesmí? ;-)

0/0
28.1.2016 17:17
Foto

B80r57o49n85i90s67l12a62v 61G32a69b55r81y85š 2102959631

Ovšem že můžete :-). Ale zajímalo by mě, za co mám mínus.

0/0
28.1.2016 17:18

J71i58ř54i39n31a 12S39a84v65o59v59a 1861695486103

aha - už jsem zapomněla, že jsem ho tam dala ;-)

za to, že je upřednostněn vozový park před lidmi a za to "opticky" - protože se změní (zhorší) komfort pro cestující: přestupy se časově většinou nic moc neušetří (krátké intervaly se stejně nasčítají a ve výsledku čekáte stejně dlouho, jako když čekáte na tu jednu "svou"), takže stále považuji za přijatelnější méně přestupů, byť s teoreticky delším intervalem;

+1/0
28.1.2016 17:24
Foto

B70r29o36n24i27s27l65a10v 69G15a64b95r59y25š 2972259111

Tak to je potom potřeba si ujasnit priority. Byla byste také ochotna déle čekat na přímý spoj? Nebo byste se do cíle chtěla dostat co nejrychleji?

Jak jste mohla zaznamenat, v dnešní době je hodně důležitým argumentem čas. Nejezdím MHD, protože jedu dlouho, nejezdím vlakem, protože to trvá déle..., to jsou hodně časté argumenty především automobilistů, nebo těch, kteří MHD opustili. Neříkám, že by doprava neměla mít určitý komfort, ale zdržujete se v ní hodně krátkou dobu. Jistě že byste mohla každý den chodit do nóbl restaurace s perfektním stolováním. Ale vzhledem k tomu, že do hospůdky naproti přes ulici to máte blíže, nebude Vám vadit, když Vám jídlo přinese číšník bez motýlku a bez lakýrek.

U dopravy je to podobné. Aby bylo možné cestujícího do cíle dopravit co nejrychleji, je nutné vzdát se určitého komfortu. Proto třeba v MHD nemůže každý cestující sedět. Ne všude jsou přístřešky. Doprava je tady pro lidi, ale musí být i ekonomicky udržitelná.

Vezměte si Opavu, počet cestujících tam každým rokem klesá, protože není konkurenceschopná. Především proto, že je pomalá. A na svůj rozsah taky drahá. Nepotřebuju dělat vyhlídkové jízdy městem nebo zevlovat na zastávce, chci se do cíle dopravit co nejdříve a k tomu se doprava taky optimalizuje. A lidi a ekonomiku je nutné držet v rovnováze. Nemůžu preferovat lidi před ekonomikou a naopak. Kdybych chtěl ušetřit, seškrtám to všechno. Ale to zase ztratím cestující. Takže preferuju sólo vůz po 10 minutách, než soupravu dvou vozů po 20 minutách, protože tak je linka pro cestující přitažlivější. Pokud přijede obsazená tramvaj, tak si prostě nesednu. Dost lidí jinde vystoupí a posedím si třeba polovinu své cesty.

Více linek a delší interval je strategie špatným směrem. Příkladů je hodně.

+1/0
28.1.2016 18:05

J73i48ř14i79n86a 20S95a91v89o36v13a 1961635626903

nevím, kde žijete a jakou MHD používáte; já mohu mluvit pouze za sebe a své zkušenosti z Prahy (auto nemám, jezdím výhradně MHD nebo chodím pěšky):

- přestupy cestu velmi prodlužují, zejména musí-li se přecházet mezi zastávkami či tram-metro; kromě toho přestupní uzly bývají přecpané lidmi, přebíhá se z místa na místo, prodíráte se davem (I. P. Pavlova, Národní, Anděl, a mnohé další); mám-li volit mezi přímou tramvají z A do B a přestupy na stejné trase (např. tram-metro-tram), preferuji jednoznačně tu jednu tramvaj; časově to vyjde na stejno a v tramvaji si aspoň můžu v klidu celou cestu třeba číst;

- stejně tak třeba jednovozové tramvaje jezdí ve špičce tak narvané (byť častěji), že se o nějakém důstojném cestování vůbec mluvit nedá; tak se dá jet jedna dvě stanice, ale ne přes půl Prahy;

- ráno jedu s přestupem 20 minut, odpoledne tutéž trasu 40 minut; s tím, že mě v přestupní stanici sice míjí 4 páteřní linky, ale já se jimi k cíli nedostanu a tudíž jsou mi k ničemu;

takže se zřejmě neshodneme, každý máme jiné cestovatelské zkušenosti a priority;

ale to taky není přeci nutné ;-)

+2/0
28.1.2016 20:27
Foto

B12r43o40n64i68s44l95a93v 65G92a57b78r15y13š 2242829911

Já auto nemám a nepotřebuju ho, protože se veřejnou dopravou dostanu všude. Používám ji od dětství a studuju ji cca 18 let.

Přestupy cestu prodlužují, ale ne všem. Vy mluvíte za sebe, ale jiní mohou mít jinou zkušenost. Jak už jsem psal, nelze se zavděčit všem.

Když jsem studoval v Pardubicích, jezdil jsem z kampusu na nádraží přes Masarykovo náměstí. S kufrem, kufříkem a batohem. Mohl jsem jet buď s přestupem nebo přímo. Přímo mi jelo 60 spojů, s přestupem jsem měl nabídku minimálně dvojnásobnou. Kdybych jel přímo linkou, která má 30minutový interval, musel bych na nádraží dlouho čekat, nebo by mi spoj ujel. Takže jsem volil trasu s přestupem. Jízda s přestupem se mi prodloužila o 2 minuty. A bývaly i pátky, kdy se lidi do trolejbusu nevešli a vzdali to.

To, že jsou vozy narvané, není problém linkového vedení. Prof. Černý vytvořil celkem převratnou matematickou metodu, jak zabránit přeplňování vozidel. Jenže ji nikdo nepoužívá. Přitom ji lze jednoduše naprogramovat v Excelu.

Stejnou trasu nikdy nezajedete za stejný čas, to se Vám nepovede ani autem ani pěšky. Jenže důvodem je okolní dopravní situace a zatím nízký počet křižovatek s preferencí MHD. To taky s linkotvorbou nesouvisí.

0/−1
28.1.2016 21:16
Foto

B20r54o17n82i37s14l78a39v 10G20a29b63r13y18š 2662719331

V tom případě se to týká i auta. Nezaparkujete v obýváku a do té postele prostě musíte pěšky.

Navíc v hustě zastavěných centrech není pro každé auto místo. Já třeba bydlím na ulici, která je večer obsypána auty. Pokud bych tím autem jezdil, zaparkuju nejblíže 350 m od svého vchodu. To už mám blíž tu zastávku MHD.

0/−1
28.1.2016 16:16

M40a90r80t11i30n 45R79u89z35i73c83k94a 1222988786807

No a parkovat budete i tak 1/2-1h cimz cely usetreny cas uplne zabijete.

+1/−1
28.1.2016 20:57
Foto

B94r24o35n58i21s72l43a30v 44G15a40b87r37y93š 2692279871

Přesně ;-D. Jenže někteří řidiči to berou jako normální čas jízdy a ne jako zpoždění.

0/−1
28.1.2016 21:17

M12a92r46e21k 29H29r43u98b41y 6907782591288

Dobre odvedena prace se pozna tak, ze neni potreba ji porad predelavat.

Z tohoto pohledu ROPID odvadi velmi spatnou praci.

+8/−4
28.1.2016 14:18

B24o15h37u54s95l93a38v 13K94r85á49l23í92k 2501200729476

A dobré kino je takové, kde už dvacet let dávají každý večer pořád ten samý film? A co teprve dobré zpravodajství, kde nemusejí zprávy každý den předělávat.

0/−1
28.1.2016 18:45

M48i80c11h75a87l 58T61i61m25k92o 3673424234245

Ano, věci je třeba cas od casu poupravit. Ale to, že linku 179 od zavedení metra na Petřiny asi čtyřikrát předělávali, nesvědčí o zrovna dobře odvedené práci a vypadá to, jak kdyby to stříleli od boku a doufali, že se konečně trefí.

+1/0
28.1.2016 23:11
Foto

M15a39r76t85i90n 42P65i65š31t12o84r88a 8108948116569

Jsem přesvědčen, že to p. Šubrt dělá dobře, těším se na výsledky.

Moje koncepce je taková, že je potřeba čím dál tím více upřednostňovat komfort. Ten, mimo jiné, spočívá v co nejmenším počtu co nejsnazších přestupů. Proto bych preferoval co největší rozmanitost linek. A rezignoval na to, že se v tom cestující zorientuje zpaměti. K tomu by měla sloužit kvalitní mobilní aplikace od DPP, zohledňující aktuální stav sítě. Ta bohužel neexistuje. Vyřešil by se tím i problém označení tramvají na levé straně.

+2/−1
28.1.2016 14:15
Foto

B81r94o27n39i25s90l10a66v 62G89a43b86r63y80š 2232979651

Ten komfort s nízkým počtem přestupů a zároveň s co nejrychlejším dosažením cíle se však může rozcházet.

0/0
28.1.2016 14:34
Foto

M18a62r32t59i84n 53P51i45š62t91o11r79a 8868128796669

Nepochybně. "Co nejrychlejší dosažením cíle" je triviální požadavek. Chci jen zdůraznit, že pro čím dál tím víc cestujících není absolutní prioritou.

0/0
28.1.2016 14:52
Foto

B96r63o52n51i22s56l52a49v 42G98a36b61r51y67š 2652929311

Nahoře jsem to trochu rozepsal. :-)

0/0
28.1.2016 14:55

J65i49ř20i56n15a 45S41a35v38o44v14a 1961865946913

ono se hlavně těmi přestupy čas cestujících nijak neušetří - naopak; jen "poskakujete" po pár stanicích po trase a výsledný čas je stejný, jako když si počkáte na "svoji" přímou tramvaj a dojede bez přestupů; mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno :-P

+1/0
28.1.2016 16:14

J79a44n22a 67H65a55m26e74r63o94v96á 6428853846512

Ano! Navic, radeji si sednu a 40 minut si ctu bez prestupu, nez abych usetrila 10 minut, ale prebihala se dvema prestupy. (Navic se cpala v plnem voze, mrzla na zastavce a cetla si max. 3x 5 minut).

0/0
28.1.2016 17:24

J40i35ř60i68n39a 96S43a34v71o35v17a 1471255696563

přesně; a těch 10 minut stejně neušetříte, zvlášť když kombinujete třeba tramvaj - metro - tramvaj; přebíhání ze zastávky tramvaje do metra je sakra zdlouhavé (zejména v centru je to rychlejší po povrchu pěšky ;-))

0/0
28.1.2016 17:27

R56o62m64a24n 93J85a22v49o27r67s70k52i 7766706291933

Výsledkem práce ROPIDu jsou jen davy nas.aných Pražanů. Prozatím zlikvidovali všechno funkční a jediná změna nebyla pro zvýšení přitažlivosti MHD pro Pražany. A když se dívám na foto toho chlapíka, tak se vůbec nedivím. Rv

+3/−4
28.1.2016 14:06

V10l98a76d75i73m10í53r 69L29o54u36d74a 8527957976682

Vetší změny v MHD nelze dělat se souhlasem občanů. To by tu snad ještě jezdily tramvaje tažené koňským spřežením...;-)

+1/−7
28.1.2016 13:49

R22a98d79o13s56l72a45v 34K72l63a18u91d68a 5774498344712

A nebo by třeba metro nekončilo v poli.... Ale podle odborníků je to správné a průkopnické řešení... Včetně autobusového terminálu, kam toho ale moc nejezdí. Autobusy PID končí přímo v sídlišti....

+5/0
28.1.2016 13:57

R57a40d72e25k 26N85o37v17a37k 9494513889230

Když postavili metro na Zličín, také končilo v polích.

0/0
29.1.2016 10:04

R80o15m68a89n 48J29a96v83o69r37s44k67i 7826146311143

Á pán je sociální inženýr placený z veřejných peněz s pravomocí ředitele zeměkoule.:-P

0/0
28.1.2016 14:10

M45a56r95e95k 11H37r78u22b41y 6147702401608

Obcane totiz vubec netusi odkud kam chteji jezdit, to jim musi sdelit dobrotivy ROPID, ze? :-P

+5/0
28.1.2016 14:19
Foto

P66a59v64e28l 13B72ř68e71z71i92n79a 3959378891573

Některé vymyšlenosti jsou skutečně genitální. Vzpomínám si jak jsem si jednou našel v plánovači, že na nějaké stanici musím přestoupit z linky X na linku Y. Už jsem se chystal vystoupit, když se ozvalo: "Změna čísla linky, změna čísla linky." A ejhle. Ani jsem se nemusel zvedat a měl jsem přestoupeno. Pravda, tohle byla asi ta největší vychytávka, kterou jsem kdy zažil. ;-D

+4/0
28.1.2016 12:51

A68n92n22a 49K79r21a41t48o24c20h11v49í10l96o59v87á 4617471294505

Navíc na lince 14 / 24 funguje stále. A nedomorodce to po právu mate.

+2/0
28.1.2016 13:33

J34o70s97e20f 42C38h34o49d29o16u47n42s43k66ý 4711606929390

Některý ty otázky jsou vážně masakr motorovou pilou ;-D8-o

+1/0
28.1.2016 12:50
Foto

B90r46o56n57i25s28l16a23v 80G20a33b73r38y71š 2652909461

Směrová nabídka a větší počet linek? S tím se ale vídeňský model neshoduje. Je nesmysl, aby město mělo víc linek. Interval každé se pak prodlouží kvůli omezenému počtu vozů. Současných 21 denních linek mi přijde tak akorát, ideálních by bylo 18 - 20.

0/0
28.1.2016 12:40

J35i64ř87i10n59a 14S92a16v79o52v39a 1871175666683

"...po metropoli by se všakpohybovaly výhradně takzvané páteřní linky, které jezdí na nejvytíženějšíchtrasách...." - tomu máme rozumět tak, že po těch méně vytížených by nejezdilo nic? alespoň použitý výraz "výhradně" by tomu nasvědčoval a u ROPIDU by to nebyl tak výjimečný nápad ;-):-P

0/0
28.1.2016 12:28

V51a14c88l14a31v 27P57e27r10o18u63t94k76a 6638257114161

Ropid chce osekat spoje,nic jiného v novinkách co se chystá zavést není.

+2/0
28.1.2016 12:53

J78o78s70e11f 88C46h84o65d14o28u36n21s48k53ý 4391156449690

Takže mysliíte že žádnou novou linku / spojení nezavede?

0/−1
28.1.2016 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.