Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj opět na Václavském náměstí? Ve hře jsou dokonce čtyři možnosti

Poslední tramvaj po Václavském náměstí projela v prosinci roku 1980. Několik let se ale mluví o jejím návratu. Hledání shody, kudy by koleje měly vést, je ale náročné a stále na počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a36n 65Č14e85k25a52l 7369805594154

Myšlenka tramvaje těsně před Wilsoňákem se mi líbí. Václavák je sporný - momentálně stejně nefunguje jak by měl, a tramvaj by to mohla změnit, na druhou stranu by blokovala pomník. Napadá mě, jeslti je nutné, aby ta tramvaj jela prostředkem, jestli by nemohla být vedena asymetricky, blíž k severnímu okraji. Anebo vést po Václaváku jen jednu kolej, třeba směr nahoru, a druhou, ve směru Jindřišská, vést o blok vedle ulicí Politických vězňů...

0/0
22.2.2016 15:03

K27a63r40e69l 73D83r13d54a 6363895277219

Koukám na denní autobusy MHD na Hlavním nádraží - žádné zde nejsou! Hlavní nádraží má dobře vyřešené bezbariérové zastávky povrchové MHD ve Wilsonově. Ale nejsou využívány! Podle mě to zcela podkopává argument, že povrchová doprava je pro Hlavní nádraží velmi potřebná. Přitom by nebyl problém zavést tady linku ve stylu 135 či 136 z Florence a dále třeba Vinohradskou či Sokolskou. Dopravní obslužnost a propojení s Vinohrady, kterými se argumentuje, lze řešit hned a jednoduše. Jen zde není potřeba!

Nedávno se vyřadila z provozu křižovatka U Bulhara. Seifertovou jezdila náhradní X9 v trase: Seifertova - Italská - Vinohradská - Legerova - Wilsonova - Hybernská - Opletalova - Senovážné. Zásadní problém, dopravní zácpa a průjezd světelnými křižovatkami: Italská je ucpaná, Vinohradská je ucpaná, Magistrála je ucpaná. Po půlhodinovém kodrcání Italská-Vinohradská bylo rozumné jít na metro ve Wilsonově. Protože pak následoval Bulhar a další čekání v ucpané Hybernské.

Pravda, tramvaj ostatní dopravu vytlačí z vozovky a dopravní zácpy se jí tolik netýkají. Přesto lze čekat zdlouhavé čekání na přejezdu přes Magistrálu a pak na křižovatce v Opletalově. A také zavedení zdržení linek ze Seifertovy a Senovážného. Linka vedená před Hlavní nádraží nebude příliš rychlá a praktická. A k tomu lze přidat fakt, že vlastně není potřebná!

Ostatně, dlouhodobý výpadek Ječné se bude řešit autobusy a Jičínskou. A viděl někdo někdy v Praze, že by tramvaje jely jinou trasou při krátkodobém výpadku? Pravidelně vídám výpadek 9. A 9 to rozhodně neobjíždí přes Palačák a Ječnou k Nákladovému nádraží. Prostě se štosuje a pak přijede vláček deseti souprav 9. Potřeba zálohy Ječné tedy také vypadá jako bajka. I tento argument bych klidně pominul.

Vlastně se řeší, než se začne kopat na Václaváku, zda tramvaje ano či ne. A ono není potřeba dělat vůbec nic. Stávající stav je zcela vyhovující. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:48

K62a30r65e45l 53D13r83d93a 6783275557589

A jen tak mimochodem, půl roku se nejezdilo po trase Jindřišská - Vodičkova. Příjemné to nebylo. Muselo se metrem. Ale ustát se to dalo. Pokud toto nebyl zásadní problém pro pražskou dopravu, tak výpadek Ječné na tom bude obdobně. Není potřeba právě kvůli němu pustit tramvaje na Václavské náměstí. ;-)

+1/−1
5.2.2016 5:57

K60a42r56e23l 63D41r20d95a 6973245717899

(Ostatně, jako zálohu lze použít trať přes Nusle do Vršovic a Bělehradskou.)

+1/−1
5.2.2016 6:08

J25a64s33o18ň 49K95l80í69m80a 1242130835306

Všechny čtyři varianty zasahující buď na Václavské náměstí nebo do Vrchlických sadů bych opustil a věnoval bych se třem jiným variantám. 1. propojení tramvají

z Náměstí Míru na Náměstí W. Churchila ulicí Italskou 2. možnost rozšíření této varianty o mimoúrovňové křížení s tratěmi vedoucími na Hlav. a Masarykovo nádraží

Výjezd na Nové Město by patrně přicházel v úvahu v okolí Městského muzea buď

ulicí Na Florenci nebo Ke Štvanici a odtud Na poříčí. 3. nejméně vhodná varianta

předpokládá nájezd tramvají z křižovatky Škrétova-Vinohradská přes Legerovu na

Wilsonovu. Pravděpodobně by bylo obtížné vyřešit výjezd jak do Seifertovy, tak

Bolzanovy ulice. U varianty 1 a 2 by byl výstuo z Hlavního nádraží zajištěn směrem

na Italskou. Nejedná se o nejlevnější řešení, ale o perspektivní a dlouhodobé a

z ekologického hlediska nejšetrnější. Prioritou by měla být i výstavba trasy D metra

v původně navrženém rozsahu s výchozí stanicí propojené se zastávkou tramvají.

0/−3
4.2.2016 14:49

R78o97b33e95r65t 35P10r18a81ž19á40k 4368896895940

Jenže tím pořád neřešíte přetíženou Ječnou. Trať Muzeum-Bulhar taky dříve existovala. Zanikla jako jedna z prvních. Kvůli magistrále.

+1/−1
4.2.2016 15:23

K79a30r22e47l 57D74r30d87a 6793755537819

Jak to? Pokud je na stole Opletalka, tak propojení Mírák (či Vinohradská) - Seifertova je to samé, ne? Odklon při vypadlé Ječné přes Vodičkovu (či Nám. Republiky).

+1/−1
4.2.2016 17:23

K45a85r76e45l 39D72r91d84a 6423865987419

1. Já bych měl jinou připomínku. Italská je krpál nahoru, krpál dolu na Vinohradskou a opět krpál na Mírák. Pro tramvajovou trať velmi nevhodný terén.

Proto by mi přišlo lepší propojovat Škrétovu se Seifertovou podél svahu lemujícího Hlavní nádraží, čímž by se stoupání a klesání Italské elegantně obešlo.

(2. Moc nerozumím. K čemu by bylo dobré mimoúrovňové křížení se Seifertovou? A jak by šlo vůbec provést?)

0/0
4.2.2016 21:56

K88a70r81e43l 55D91r81d59a 6163855897599

Nesmyslné návrhy "zaujatých odborníků". Ze všech čtyř předložených návrhů kouká laciné řešení Ječné stylem "honem-honem každé provizorium je dobré", a to za cenu zničení Václaváku, Opletalky a Vrchlického sadů s dětským hřištěm. Vůbec nejde o dopravní obslužnost Pražanů. To je jen matení pojmů a propaganda tramvajové mafie. Lze problém uvažovat jinak?

Především zde zcela chybí návaznost na dopravní řešení zdejšího území. Fakticky jde s tramvajemi o provizorní řešení, které by ale mohlo v Praze strašit a překážet dalších 100 let.

Tedy, bavme se v kontextu, že zde výhledově vznikne Centrální terminál Praha. Pro chodce vznikne pohodlné propojení vestibulů Hlavního nádraží, Náměstí Republiky a Florence. Předpokládá se pohyb chodců jako na letišti. Tedy pohyblivé chodníky na delší vzdálenosti. Patrně k tomu řada obchodů a služeb. Vše pod zemí. Poptávka po povrchové MHD by pak měla být malá. K tomu se jednou přidá linka metra D, možná i s přestupnou stanicí Hlavní nádraží.

Padl projekt přemístění Masaryčky a pozemky kolem koupila Penta. Nyní jsou na spadnutí drobné projekty: "podchod Opletalova - Na Florenci" a výstup z Hlavního nádraží před VŠE do Italské. Penta k tomu uvažuje propojení ulic Na Florenci a Křižíkové na Magistrálu. Svým způsobem by vše mělo podpořit budoucí vznik Centrálního terminálu Praha.

Souběžně s Italskou zůstaly ležet ladem pozemky, které dnes slouží jako soukromé parkoviště pro pracovníky ČD a jako sklad odpadků ČD. Proto je šikovnější zničit tramvajovými tratěmi pozemky dnes intenzivně veřejností používané... Vidím to na dvě schůdnější varianty, které odborníci "od DPP" z nějakého důvodu nevidí:

1) Povrchová MHD je na Hlavním nádraží ve Wilsonově ulici. Bylo by zcela logické vést povrchovou MHD včetně tramvají Wilsonovou a využít hlavní vchod do Hlavního nádraží z Fantovy budovy. Tak jak bylo nádraží postaveno.

Má to nevýhodu, že zde intenzivně prostor zastávek využívají zájezdové autobusy a soužití s tramvajemi by dnes bylo problematické.

+1/−8
4.2.2016 9:47

K12a65r35e55l 58D20r52d30a 6223535637319

Zatímco Vrchlického sady se bagrům bránit nebudou.

Tramvajová trať by mohla na Magistrále zůstat a pokračovat na Štvanici. Chyběla by pak záloha Ječné. Což by se muselo řešit někde v oblasti Florence spolu s nájezdy, co tady plánuje Penta. Prostor na vymyšlení optimálního řešení je podle mě právě vytvořen.

2) Pak jsou tady pozemky se smeťákem ČD a hrozivý svah lemující Hlavní nádraží, který bude Praha udržovat tak jako tak.

Nabízí se odbočka tramvajové trati na křižovatce Španělská - Vinohradská, svedení trati na zastávku Hlavní nádraží napojenou přímo na podchody Hlavního nádraží a současně na výstup směr Italská a vyvedení trati na křižovatce Italská - Seifrtova. Čímž by vznikla požadovaná záloha Ječné bez toho, aby tramvaje ořezávaly a omezovaly současné řešení kolem Opletlky.

U Bulhara pak končí naprosto dokonalá cyklostezka. Trať vedená zadním prostorem Hlavního nádraží by mohla poskytnout jak šikovný chodník pro chodce na Vinohrady, tak napojení této cyklostezky na Vinohradskou. Pro obyvatele Vinohrad a Žižkova by tady vzniklo opět o něco dokonalejší sportoviště a bezpečný a klidný běžecký okruh přes místní parky.

Navíc by mi tato trať přišla strategicky umístěná jak z pohledu Centrálního terminálu Praha, tak při případném vybudování stanice metra linky D Hlavní nádraží před VŠE.

Jen je to samozřejmě dražší, než laciná trať přes Václavské náměstí. Rv;-)

+1/−3
4.2.2016 10:01

K14a72r11e62l 96D15r61d91a 6313805587859

Poznámka. Zastávkou Hlavní nádraží se myslí nová tramvajová zastávka vybudovaná souběžně s nástupišti vlakového nádraží. A to buď ve stejné úrovni nebo vyvýšená nad úroveň vlakové trati. (Držel bych se výškové úrovně z ulice Seifertova. Tedy spíš vyvýšená.)

A pak mi přijde jako další námět zavedení vlakotramvají. Ale to asi není na pořadu dne při řešení Ječné. I když, tady se motáme kolem trati Žižkov - Smíchov. Což by bylo dobrou zálohou třeba pro pád dopravy ve Vodičkově.

+1/−3
4.2.2016 10:19

K91a85r41e87l 93D92r75d59a 6953265437739

Nechutné tramvaje ke svému obtěžování ve veřejném prostoru Prahy určenému především Pražanům a jejich pohybu potřebují trolejové vedení. Václavák býval pro tramvaje zadrátovaný jak elektrárna. Fotky svatého Václava jsou dost výmluvné. Drát sem a tam, a pak možná nějaký pomník. Umísťování trolejového vedení na fasády domů se majitelům samozřejmě nelíbí. Záleží jak si který zadupe.

Třeba ruský majitel Palladia si zadupal dobře. Proto 1/4 Náměstí Republiky zabírají mohutné rozměrově zcela nepřiměřené šeredné sloupy, aby nesly trolejové vedení pro zdejší nebezpečnou tramvajovou trať. Ve výsledku jde o zničené náměstí bránící bezpečnému a volnému pohybu chodců, o bezohledné zabírání prostoru určenému pro volný pohyb chodců.

Rakousko má jasno. Volný veřejný prostor pokud možno co nejprostornější je známkou demokracie. Slouží lidem. Jeho zmenšování, omezování, zužování chodníků, šikana chodců... jsou známkou totality. V Česku jde stále o bolševickou totalitu soudruhů z dopraváckých odborů a z DPP.

Koukal jsem včera na zničenou Olšanskou. Zdejší trolejové vedení je umístěno na sloupech mezi kolejemi. Trať tedy zabírá o 1/3 širší prostor než by bylo nutné. Samozřejmě se podařilo zcela zablokovat pohyb chodců a v celé ulici máte problém přejít z jedné strany ulice na druhou. Jsou zde 3 přechody ve vzdálenosti 300 metrů. To potřebám "otravných chodců" musí stačit. Tak asi uvažují dopraváci.

Stejně zničená je za rohem Jičínská. Mohutné odpudivé sloupy, které se chystají na Václavák jsou fláknuty na chodník a zabírají celou jeho polovinu. Z chodníku je jen stezka, kde se dva chodci jen těžko vyhnou.

Na Václavském náměstí budeme vytěsňovat auta, rozšiřovat chodníky a pak 1/4 šířky nových chodníků zaflákneme sloupy o velikosti továrních komínů. Mohlo by se to pojmout jako Olšanská. Trať o 1/3 širší, aby nám ta dopravácká totalita v Praze rozkvetla co nejlépe, soudruzi.

+1/−10
4.2.2016 5:33

K47a46r35e32l 43D77r29d44a 6173595387829

Tramvaje páchají trollování života české veřejnosti. Navrhuji rozšířit pojem trolling o tramvaje. To se hodí a je to přesné. ;-D

Ostatně, jak jsou v Praze hodnoceny a preferovány složky MHD: metro, tramvaje, autobusy a nově vlaky? Z debat o tramvajích mám pocit, že zde probíhá válka jednotlivých dopravních prostředků a dopravákům absolutně nejde o efektivní a ekonomické řešení dopravy v Praze, ale vždy o prosazení té jedné konkrétní dopravy, zpravidla tramvají. Tady zcela jasně vyskakují budovatelé tramvajového kolejiště. Jak kdyby jiná doprava v Praze neměla místo. Autobusy patří na periferie. Metro je moc nešikovné. Jedině tramvaje patří do centra Prahy, a basta!

Já to přitom platím. Já chci vidět efektivní napojení metra na tramvaje a autobusy. A ne tramvajové běsnění bez ohledu na celou MHD. Paralelní tramvajová trať s metrem spolehlivě posílá metro do ztráty. V podstatě se bavme, jaké ekonomické škody tramvaje Praze páchají.

+1/−6
4.2.2016 6:27

J89i28ř62í 10K33r96e38j30č16í48k 2627718774646

Máš štěstí že se to dá léčit, ale nezanedbej to !

+5/−2
4.2.2016 7:50

P36a29v76e13l 35P87i38l37á25t 8591789395574

To jsou v podstatě čistě negativní emoce. Kde se vzaly?

+3/−1
4.2.2016 7:55

K52a61r23e78l 42D57r58d96a 6743395747369

Mám byt v Opletlace a zoufale tady řeším parkování. Kdykoliv vyjdu na chodník, tak řeším nebezpečné přechody v Bolzanově, kde ze Senovážného vystřelují tramvaje co nejsou vidět a "co mají před chodci přednost". Každou chvíli masakr. Na druhé straně je přechod přes Hybernskou, kde řidiči z nějakého důvodu chodcům nezastavují a kde jsem viděl už pár sanitek nakládat protlak. Přitom světelný přechod tady být nemůže, protože je to přání nějakého mafiána z ODS, co měl právo do řešení Hybernské zasahovat (tolik tamtamy z Magistrátu.)

A pak přijde tramvajová mafie a vykládá, že parkem povede trať, zruší tady chodníky, vykácí stromy a zabere Opletalku a že řidiči stejně potřebují z centra vyhnat, je jich tady moc. A že děti na hřišti jsou za plotem, že jim tramvaje vedle pískoviště fakt vadit nebudou.

Paradoxně, křižovatka v Opletalově konečně arogantní řidiče tramvají z Bolzanovy a Senovážného umravní a tramvaje tady začnou projíždět opatrně a chodcům odpadne jedno ze zdejších zásadních nebezpečí. :-P

Druhý byt mám v Opatovské, kde mi mafián ODS Mlejnský nastřelil tramvajovou trať ze Spořilova. Já se nedostanu zácpou autem do centra a budu blahem bez sebe, když budu moc hodinu kodrcat z Hájů na Spořilov a do Nuslí. To jsou nápady. A proto vyhážeme z okna miliardy a omezíme auta na Jižním Městě.

Jediný dobrý počin mafiána Mlejsnkého byla 125, co spojila Háje a Smíchov a konečně ukázala proč se vyplatí čistou, pěknou a rychlou MHD upřednostnit před autem. ROPID měl ale jinou představu a moderní špičkovou 125 zrušil. Teď jezdí zničená, špinavá, zapocená a zaplivaná 125 z Hostivaře. Intervaly podle plotu. Každá druhá nejede. Auto to jistí. Tak hlavně, že tady budou na sídlišti tramvaje paralelně s metrem, jak Na Dědině, kde máme další byt.

Jak se řekne u mě tramvaj, ano, jde v Praze na mé straně o citelné a oprávněné negace.

+1/−4
4.2.2016 11:24

K97a87r22e66l 97S83e63d53l78á51č98e67k 3130330501539

Pane Drdo, v psychiatrické léčebně bude jistě pro vás místo.

+7/−2
4.2.2016 8:24

E62v13ž13e31n 93P48o84l68á92k 3698298241283

Metro v centru beznadějně přetížené jistě pošle do ztráty, když na kratší vzdálenosti vyjde tramvaj často podstatně rychleji s nižší frekvencí zastávek. Ach jo.

+2/−1
4.2.2016 9:04

K66a61r88e11l 76D37r10d26a 6703265747259

Ta tramvajová linka ale nebude pendlovat Karlák - Václavák - Mírák. Ona pojede souběžně s metrem až na periferii. Kde pak platíme naprosto zbytečně dvojí předimenzovanou luxusní dopravu. Tak je to dnes v Praze nastaveno.

+1/−3
4.2.2016 11:28

E84v78ž11e61n 54P74o18l16á15k 3438708361533

Předimeznovanou? Pán zná detailní průzkumy přepravní poptávky?

+2/−2
4.2.2016 15:21

V42á58c12l52a72v 37S63v49o35b21o88d20a 5656358959

I vy tramvajofobe!:-P

+3/−2
4.2.2016 10:31

E50v37ž91e85n 37P16o18l69á83k 3178478931213

Jo tak ještě ošklivé sloupy a dráty jste vytáhl, to by mě zajímalo, kdy přijdete s hlukem a dalšími argumenty 70. let...a sloup o velikosti továrního komínu, to bych opravdu chtěl vidět..

+5/−1
4.2.2016 9:06

K17a23r33e89l 62D57r44d77a 6963725967879

Tady se můžete pokochat "tramvajovým středověkem". Aneb, jak by Praha v 21. století vypadat neměla. (Koukal jsem na Floře, že nové budovy žádné troleje nenesou a musí být lemovány otřesnými sloupy. Ve fasádě jsou troleje jen ve starých domech.)

https://goo.gl/maps/7g8tcPU4vJD2

https://goo.gl/maps/CwxsXtQtM4u

https://goo.gl/maps/mbkyM7JPBPw

https://goo.gl/maps/tSRBf5Th9H42

https://goo.gl/maps/xWeeT1c4bq12

https://goo.gl/maps/EXF4x8DS8yM2

V Jičínské jeden chodník zabírají lampy. Druhý sloupy trolejí. Na Petřinách to dopraváci vylepšili. Tady stojí uprostřed chodníku oba sloupy půl metru vedle sebe.

A pokud jde o hluk. Tramvaje jezdí centrem Prahy a její řidič má trvale ruku na zvonku. Nechápu, že vůbec někdo řeší nějaké odhlučnění, když se praktikuje v Praze takový styl jízdy. ;-)

+1/−3
4.2.2016 11:48

P20e74t59r 66Č21e50r88m49á21k 9658775519840

Tramvaje na Václaváku nemají co dělat. Je to centrum, doprava má být v maximální míře vedena mimoúrovňově (proto také po dostavbě metra bylo mnoho tramvajových linek zrušeno), a pokud si nyní hrají na "zklidňování" lokality např. omezeními pro auta, tak poslat tam potom tramvaje je naprostý masakr.Rv

+2/−15
3.2.2016 22:31

L97u46k33á88š 28Č45e34r43n52ý 2417228878981

Přesně naopak, tramvaje na Václavské náměstí patří. Už aby to bylo.

+9/−5
3.2.2016 22:46

P57e17t90r 28Č52e63r93m96á27k 9408585129710

Nepatří, a naštěstí nebudou. R^

0/−3
4.2.2016 20:41

M65i58l54a98n 50G44á80l 4150636214201

Já si je jako velmi malé dítko pamatuju, bydleli jsme tam. A vůbec mi tam nechybí, vracet tramvaje na Václavák považuju za velmi nákladnou zbytečnost.

0/0
9.2.2016 14:11

E87v78ž37e72n 54P67o43l47á78k 3218928801573

Vy jste taky slepec a nepoznáte jedoucí tramvaj, ale auto ano?

+1/−1
4.2.2016 9:02

P92e23t23r 56Č86e80r16m74á85k 9558785759870

?

0/0
4.2.2016 20:41

J52i90ř76í 16R93y92s 3954797396724

Kde bere Praha peníze na ty věčné změny,které nemají žádný význam,to mě hlava nebere.

+3/−5
3.2.2016 17:42

M36a31r52t58i96n 21R33u59z71i77c95k16a 1372308336277

No, vydanim dluhopisu... dokud to jde...

+3/0
3.2.2016 18:16

E81v14ž45e12n 33P57o96l66á24k 3528698711273

Můžete mi vysvětlit, v čem toto nemá žádný význam, když těch významů je plný článek?

+5/0
3.2.2016 18:41

T10o83m76á63š 50M86á35č44e31k 2184635611949

Určitě spíš tramvaj, než jedno velké parkoviště, které je tam teď.

Auta na Václavák nepatří.!!

+11/−1
3.2.2016 17:25

J16i96ř90í 46R62y55s 3814767206904

Kam jinam auta patří,když ne ne Václavák,kde je místa habaděj,pravda ne na parkoviště,ale na nástup a výstup.

+2/−2
3.2.2016 17:44

P44e37t48r 78Č34e85r44m54á50k 9618425719920

Auta samozřejmě na václavák zcela přirozeně patří stejně jako lidé, obchody, a ruch který se tím vytváři. Je to centrum města, to musí žít, a nikoliv z něj dělat skanzen pro turisty kam se bežný pražan nepodívá.

+2/−1
3.2.2016 22:26

K29a51r85e43l 97D82r59d94a 6803495377519

Hloupý nápad. Pražští tramvajáci na rovném bezproblémovém úseku v Podolí právě zmasakrovali 9 lidí. Borci z DPP to navíc komentují "kaštany" a "smažkami", kdy se vlastně vůbec nic podstatného nestalo. A někoho takového hodláte pustit do centra? Na Václavák, ke koni a do Opletalky? Nechat takové řidiče prasit turisty v Šervůdu? To jsou přece hnusné a arogantní nápady.

Jediné správné řešení - pražské tramvaje musí vést daleko od lidí a mimo civilizaci a ještě je třeba počítat s citelnými ztrátami na zdraví a na životech Pražanů. Rv;-)

0/−17
3.2.2016 16:37

K98a74r76e88l 23D88r50d88a 6913425367119

Bacha, minusy vyjadřují, že souhlasíte s vražděním Pražanů a s pliváním na jejich tramvajemi rozsápané mrtvoly. ;-D

+1/−8
3.2.2016 17:00

J18i10ř57í 86K63r23e10j62č43í14k 2717938754226

Minusy vyjadřují pouze tvoji debilitu, kterou se bůhvíproč neustále prezentuješ.

+10/−1
3.2.2016 17:19

R82o92b60e94r62t 86P21r36a35ž20á66k 4648366715900

To je posedlost. S tím nic nenaděláme.

+4/−1
3.2.2016 19:36

K82a10r85e25l 84D35r97d34a 6713415677489

Vážený soudruhu z vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, můžete se vyjádřit k tomu, proč zcela zbytečně přejeté a usmrcené Pražany bezohlednými řidiči tramvají nazýváte "vylitými smažkami" ̈? To jste pochytil na poradách s generálním ředitelem Dopravního podniku hlavního města Prahy, když jste probírali kaštany? Rv

0/−4
4.2.2016 5:41

J73i17ř94í 12K82r22e11j15č56í37k 2957798484896

Vysvětlení je prosté, nazývám věci pravými jmény, takže když se osoba určitého typického vzezření dokáže vylít jak váza a pak spáchat sebevraždu skokem pod dopravní prostředek, označím ji přesně takhle.

Na poradách s GŘ řešíme důležitější věci, dokonce ani o vás jsme tam ještě nemluvili.

+3/−1
4.2.2016 7:57

E80v74ž47e30n 98P85o37l70á60k 3138858781903

Ano, celá tato diskuze je spiknutí managementu dopravního podnik. I jinde ve světě, kde tramvaje zažívají takový rozmach.

+2/−1
4.2.2016 9:09

V85á84c67l87a63v 93S47v46o29b40o17d83a 5526348669

;-D;-DR^RvUž jsem se dlouho takhle nepobavil.

+2/0
4.2.2016 10:38

E44v54ž14e15n 75P94o54l33á86k 3518418811213

Ale, já si říkal, kdy se tu tento člověk objeví. Podle jedné nehody odsuzujete celosvětově dopravní prostředek, který zažívá rozmach a jaksi nám neříkáte, čím tramvaje nahradit či zda rovnou chcete MHD rušit. A neřekl jste mi to v jediné diskuzi.

+5/−1
3.2.2016 18:43

R13o56b90e26r13t 31P25r30a87ž49á41k 4858106525600

Snad se nepokoušíte panu Drdovi házet nějaké logické argumenty?

+7/−1
3.2.2016 19:38

E43v39ž46e56n 60P70o36l15á98k 3798128951413

Máte pravdu. Jsem v tomhle hrozný naivka.

+3/−1
3.2.2016 20:10

K61a80r45e32l 22D36r43d72a 6483905797319

Lžete, oba.

0/−1
4.2.2016 11:57

J19a46n55a 15E71l29i75á51š92o88v56á 9159844304498

Držim palce Burešovi.

0/0
3.2.2016 16:18

R75o51b91e46r11t 34P82r68a17ž13á19k 4738736195870

Ten byl evidován bez vědomí (nebo v bezvědomí);-D. Říkal to major Kuľha.

+1/0
3.2.2016 19:36

R94o48m65a35n 51U34r80b10a37n 6597369547474

Mozna na vaclavaku bych zavedl tramvaje tazene konmy jenom pro historii a upoutani turistiky.:-P:-P

0/−6
3.2.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.