Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští řidiči hřeší hlavně rychlou jízdou. Přibudou zpomalovací pruhy

Sedm milionů korun. To je součet všech pokut, které vloni v Praze rozdali dopravní policisté za rychlou jízdu. Právě překračování rychlosti je v metropoli vůbec nejčastějším prohřeškem, za který úřady rozdávají řidičům body. Jen za posledních deset let je přičetly na účet dohromady 439 tisícům pražským šoférům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a54r73e56k 26H90r81u44b70y 6947582961508

Ten clanek je hruba nepravda, spis lez. Prazsti ridici (presneji ridici v Praze) hresi vsim moznym, ale MP dokaze poznat jenom rychlou jizdu (opet presneji rychlejsi nez stanovenou).

Takze z clanku vyplyvaji 2 poznatky:

- pokud pravidlo porusuje tak velke mnozstvi lidi, je nejspis nastavene spatne

- MP je k nicemu

:-P

0/0
12.2.2016 11:24

M24a68r21e95k 34C70o37z97l 9672970549641

Kamery zaznamenávající přestupky řidičů nedávající přednost chodcům...pokud se nejedná o běžnou kameru, jaká bývá u přechodů pro zdokumentování situace v případě, že se stane nehoda, ale o nějaký nový pokus o buzeraci řidičů, tak to nemůže dlouho vydržet, protože na tom nepůjdou vybírat pokuty. Kamera může zaznamenávat, co chce, ale řidiči nepochybně budou chtít chodce, kterého měli ohrozit, předvolat a vyslechnout. Takže aby to bylo účinné, poslanci by měli patrně nařídit, aby lidé vedle reflexních prvků ještě povinně nosili na krku tabulku s rodným číslem.

0/0
11.2.2016 9:14

D74a63v50i94d 97V21i43k23t18o36r40a 9884364725777

Inu, nejlépe se PRaze vyhnout. Kromě památek v historickém centru, na které se stačí podívat jednou, tam není nic natolik zajímavého, co by za návštěvu (a dopravní buzeraci) stálo. Od doby, co to tam mají pod palcem melouni a jejich přisluhovači, to tam jde s dopravní logikou z kopce a přibývá silničního fašismu.

0/0
7.2.2016 22:49

L39u47k30a25s 79V11o18l18f 4669602948895

Přestože zpomalovacích pruhů, kamer i dalších opatření v ulicích přibývá, počet nehod v Praze se od roku 2011 neustále zvyšuje.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/ridici-sbiraji-body-hlavne-kvuli-prekracovani-rychlosti-pep-/praha-zpravy.aspx?c=A160204_2223344_praha-zpravy_nub

A protože to je evidentně k ničemu tak jich přidáme ještě víc :-/

+3/0
5.2.2016 9:25

J18a80r18o35s56l29a90v 50L37e41b49e71d83a 3246839427870

http://www.novinky.cz/auto/393519-studie-kamery-na-krizovatkach-zvysily-nehodovost.html

+1/0
8.2.2016 8:42

J38o31s69e61f 92B97r59o47ž81e73k 7633655552821

Policajti nic jiného než rychlost totiž vůbec neřeší - to je samozřejmě nejjednoduší vrazit někam kde se jezdilo 70 najednou 50tku a radar. Ale nejčastější porušení pravidel provozu, jako je nedání znamení o změně směru jízdy, přejíždění přes plnou čáru, blokování provozu při sjíždění pruhů místo zipu (obzvlášť teď, když jsou skoro všechny vícepruhové ulice rozkouskované a stažené do 1), naopak násilné najíždění z odbočovacích pruhů do druhého - tedy nedání přednosti při jízdě v pruzích - to jsou všechno přestupky, které jsou výrazně nebezpečnější, omezují plynulost a snižují propustnost jizdy. Ale policajti jsou jen lemplové, co radši sedí u radaru místo toho, aby řešili to co je potřeba.

+2/0
5.2.2016 8:43

R43e12n30é 34J41í98š11a 2827687441316

Nacapat nekoho na nesmyslne 30tce a pak to vykazat jako velky problem neni umeni. Ale chytat opravdova prasata, to uz jaksi neumi. Cely clanek mi prijde jak PR pro dalsi buzeraci ridicu...

+10/0
4.2.2016 19:08

P49e96t96r 57S41t65r27a75n30s37k38y 8355389258

Skvěle, další zákazy a omezení jsou přesně to co dopravu v Praze vyřeší, navíc obyvatelé jistě ocení, že se budou auta více zpomalovat a pak zase rozjíždět, to je pro ovzduší to vůbec nejlepší.

+6/0
4.2.2016 14:22

M82i57r87o74s54l37a83v 81H58a16š68p63l 9891519425859

Skvělééé. Jen dál zahustit dopravu a ještě si kamarádi vydělají na stavbě zpomalovačů a zelenosloupkových lesů.

Tak ať MHMP zásadně omezí dopravu v centru a stejně tak zesílí a zlevní MHD a donutí lidi s ní jezdit. O povodních 2002 to fungovalo skvěle.

Zpomalovací pruhy jen zhorší stávající stav a prostředí ve městě. ;-€

+3/0
4.2.2016 12:49

J54i61ř34í 39P52r10a61ž89á50k 9170452891352

Zpomalovací pruhy jsou příčinou podstatného zvýšení emisí v okolí. Úřednictvo by si mělo uvědomit, že zpomalením před zpomalovacím pruhem je kompenzováno razantním rozjezdem za pruhem, což zvýší emise cca 6x.

Efektivnější by bylo instalovat zpomalovací samafory, jak je běžné např. v Portugalsku. Ty neoblafne nikdo. Kdo přijíždí rychle, má na následujícím semaforu čevenou.

+6/−2
4.2.2016 12:43

J54a14n 76S91v18o58b50o23d18a 3237174469673

Zpomalovací semafory u nás jsou. A to ani nemusíte jet nějak rychle.

0/0
4.2.2016 12:46

J48i90ř88í 76P75r75a42ž43á81k 9750112971722

Ty jedoúčelové, pouze pro zpomalení aut, nedodržujících rychlost je u nás minimum. V Portugalsku jsou v každé vesnici na začátku a v polovině obce. Neoblafnete je a zjistíte, že se vyplatí jet předepsanou rychlostí plynule.

+1/0
4.2.2016 13:19

J82o95s97e34f 46B90r93o56ž13e11k 7913705802911

Taky u nás někde jsou - a jsou většinou na to projet je bez ohledu na to, co na nich svítí. Neb většinou to nejsou semafory, které plní předepsanou funkci podle zákona a tedy je není nutné respektovat.

+1/0
5.2.2016 8:45

T91o72m 46S48e27h91n83a60l 4691104725416

Neni levnejsi a efektivnejsi jen znacka 50 s radarem a automatickym generovanim pokut?

0/−1
4.2.2016 13:18

J69i56ř91í 71P38r75a93ž45á74k 9540252831752

Tak automaticky generované pokuty jsem nikde neviděl. Ale ty semafory fungujou zcela spolehlivě a neničí tlumiče ani nezvyšují emise rozjezdy za pruhem..

+1/−1
4.2.2016 13:51

V26i52k21t45o89r 95Š16e93d82i50v69ý 8456371830156

Časem zjistíte, že řidiči zcela klidně jezdí na červenou do křižovatek - pak poděkujte autorům podobných buzeračních nápadů.

Dnes drtivá většina lidí respektuje červenou. Ta znamená, že někdo jiný jede a já musím zastavit, jinak dojde ke kolizi.

Až bude dostatek červených, které budou znamenat pouze upozornění na "nevhodnou" rychlost, část řidičů začne (všechny) červené brát jako nezávazné doporučení.

+4/−1
4.2.2016 14:56

J87i31ř35í 96P60r15a30ž47á64k 9400712251762

Nemylte se. Tyto "regulační" smafory jsou vybaveny kamerami, které vyfotí auto, které jede na červenou. Foto je drahé.

0/−2
4.2.2016 16:09

D45a27v46i57d 61V71i10k49t72o25r79a 9134654475857

Nemylte se. Ve správním řízení tento "přestupek" lze snadno smést ze stolu. Jen fotka nestačí, pokud tedy nechcete popřít samotné základy právního státu.

0/0
7.2.2016 22:52

V15á31c36l10a91v 87Č56e53r29m27á32k 4703940157564

Ale oblafne. Čistě buzerační semafor se prostě projíždí bez ohledu na barvu.

+1/−1
4.2.2016 15:17

J14i27ř80í 38P58r65a13ž21á83k 9650822641252

Následuje foto vašeho auta s barvou semaforu a pokuta. Jak prosté....

0/−2
4.2.2016 16:13

J15o55s92e93f 66B43r41o42ž14e71k 7333875872721

Ale vůbec ne. Foto nic neřeší. Musí to být semafor, který je instalován v souladu se zákonem a těch je naprosté minimum.

0/−1
5.2.2016 8:47

J27i39ř38í 10P15r44a25ž21á61k 9320372871302

Zajeďte se podívat do Portugalska. Vyzkoušejte jak to funguje...

0/0
5.2.2016 9:04

D12a20v51i43d 19V32i40k47t72o34r37a 9144604725237

To, že to někde mají a vofčani raději sklapnou kufry a zacálují, místo aby se bránili, neznamená, že to tam je v souladu s místními zákony.

0/−1
7.2.2016 22:53

J10i55ř56í 49P70r91a84ž80á54k 9650762301102

Asi jste nepochopil principy právního státu. Za nedodržení pravidel a ohrožování nevinných musí následovat trest. jinak by vznikla anarchie.

Až se "vyjezdíte", tak zjistíte, že ostatní na silnici počítají s tím, že jedete povolenou rychlostí a tomu přizpůsobují předjíždění, ....

0/0
8.2.2016 7:22

T93o92m69á66š 77Z23e39m32a61n 3375248654565

A co povolit přiměřenou rychlost? Tu bude dodržovat prakticky každý.

+2/0
5.2.2016 18:50

J35i53ř14í 10P94r53a70ž11á20k 9160752861272

R^

0/0
5.2.2016 19:16

J37a26n 38S96v77o41b12o40d52a 3787644709353

Když se koukám na ta čísla, tak mi to za 10 let přijde jako směšně nízký počet přestupků. No raději však zavedeme další regulace :D

+5/0
4.2.2016 12:36

J47a43r90o47s27l42a83v 23P66l41a75c54h69e32t59k97a 7836866926789

A za kolik nehod/zraneni muze ta vysoka rychlost? Svestky chytaj vetsinou akorat na prehlednych usecich s oddelenymi jizdnimi smery, kde prakticky nic nehrozi(nejvic pokut je ze Strakonicke, Jizni spojky apod.).

+3/0
4.2.2016 12:27

F60r84a22n92t64a 59T81i63m25a82n 7740498391690

A pak že ženské špatně řídí. Ten graf mluví jasně - vybodovaných řidičů 3724 a řidiček jenom 340. Přitom podíl mezi vydanými řidičáky chlapi : ženské je zhruba 50:50.

0/0
4.2.2016 12:22

J16a36r19o71s87l42a13v 14P70l84a61c52h17e18t51k42a 7686916706909

A jaky je podil najetych kilometru? Profesionalni ridici jsou vetsinou muzi.

+3/0
4.2.2016 12:28

F73r62a30n96t82a 66T59i29m97a82n 7650368241980

To je nezjistitelný údaj, kromě těch profesionálních řidičů - tam by to zjistit nějak asi šlo.

+1/0
4.2.2016 12:29

J26a32r87o21s98l60a75v 56P23l37a40c22h52e72t21k81a 7236826776489

No dobre. Pak tedy graf mluvi jasne, ale nerika absolutne nic o tom, jestli ridi lepe zenske nebo chlapi.

+2/0
4.2.2016 12:29

F94r53a15n21t88a 31T82i82m16a87n 7280358371170

No rozhodně dělají míň přestupků, za které se dávají trestné body.

+1/0
4.2.2016 12:32

J91a29r54o56s91l20a24v 27P48l92a65c70h23e85t18k25a 7696826576759

Prepocteno na vydane ridicaky ano. Prepocteno na kilometry to ale dost mozna bude obracene.

+2/0
4.2.2016 12:38

V13i71k26t75o32r 76Š76e92d49i35v19ý 8156831450806

Mimoto bezdůvodná pomalá jízda je také delikt - jen ho nikdo nikdy nestíhá. ;-D

+1/0
4.2.2016 14:57

F91r37a65n89t66a 33T77i14m22a54n 7270178951730

Pokud někdo jede pomalu z toho důvodu, že se bojí řídit, není to bezdůvodně pomalá jízda, protože právě ten strach je důvod.

0/−1
4.2.2016 15:08

V90i27k44t76o61r 13Š30e12d77i34v25ý 8426311760236

Pokud se bojí řídit, nesplňuje požadavek způsobilosti k řízení.

Strach z řízení je důvodem k návštěvě autoškoly nebo psychiatra, nikoli k nesmyslně pomalé jízdě.

+2/0
4.2.2016 15:13

F82r60a85n77t15a 26T86i13m92a89n 7510358661140

Znám spoustu lidí (hlavně holek), co si v 18 letech udělali řidičák (studentské slevy), od té doby nesedli za volant a po letech mají jednoduše strach do auta sednout. Ale určitě to není důvod k odebrání řidičáku a do autoškoly? Jednou si už za řidičák zaplatili, tak proč ho platit podruhé? Taky museli nějak dokázat, že aspoň trochu řídit umí, jinak by ten řidičák nedostali. Mimochodem na toto téma jsou desítky diskuzí, třeba tady:

https://www.modrykonik.cz/forum/volne-diskuze/strach-z-rizeni-automobilu-mate-podobny-problem/

0/−1
4.2.2016 15:19

D30a14v69i80d 28V58i17k74t38o32r41a 9594884585417

Tak si mají zajistit rekondice, buď v autoškole nebo s pomocí svých přátel / rodinných příslušníků na okreskách a v klidnějších hodinách, ne tahat svou nejistotu do ostré dopravy a vytvářet tam nebezpečné situace.

0/0
7.2.2016 22:56

V73á34c12l10a90v 38Č93e40r38m89á57k 4133240507854

No, represe se pořád stupňuje, pořád přibývají kamery, fízlové, všelijaké buzerace právě typu 30kových zón, retardérů, vyhrazených průhů ... a bourá se, podle článku, pořád víc a víc. Není to celé nějak špatně a není ta šílená buzerace kontraproduktivní? Podle mne jednoznačně ano.

+11/−1
4.2.2016 12:18

V19i76k62t97o57r 29Š54e61d13i28v15ý 8186321630466

Není kontraproduktivní. Vybírá se stále víc a víc (a informací o chování lidí je také stále větší objem).

+2/0
4.2.2016 15:14

V54á37c37l70a28v 65Č49e35r75m75á35k 4723400897704

Máte pravdu, já to psal pořád ještě jako kdyby někomu šlo o nějakou bezpečnost. Což ani omylem nejde.

+5/0
4.2.2016 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.