Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští řidiči hřeší hlavně rychlou jízdou. Přibudou zpomalovací pruhy

Sedm milionů korun. To je součet všech pokut, které vloni v Praze rozdali dopravní policisté za rychlou jízdu. Právě překračování rychlosti je v metropoli vůbec nejčastějším prohřeškem, za který úřady rozdávají řidičům body. Jen za posledních deset let je přičetly na účet dohromady 439 tisícům pražským šoférům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a82r90e87k 87H32r27u28b79y 6777942671318

Ten clanek je hruba nepravda, spis lez. Prazsti ridici (presneji ridici v Praze) hresi vsim moznym, ale MP dokaze poznat jenom rychlou jizdu (opet presneji rychlejsi nez stanovenou).

Takze z clanku vyplyvaji 2 poznatky:

- pokud pravidlo porusuje tak velke mnozstvi lidi, je nejspis nastavene spatne

- MP je k nicemu

:-P

0/0
12.2.2016 11:24

M91a89r62e19k 93C86o91z58l 9442330269121

Kamery zaznamenávající přestupky řidičů nedávající přednost chodcům...pokud se nejedná o běžnou kameru, jaká bývá u přechodů pro zdokumentování situace v případě, že se stane nehoda, ale o nějaký nový pokus o buzeraci řidičů, tak to nemůže dlouho vydržet, protože na tom nepůjdou vybírat pokuty. Kamera může zaznamenávat, co chce, ale řidiči nepochybně budou chtít chodce, kterého měli ohrozit, předvolat a vyslechnout. Takže aby to bylo účinné, poslanci by měli patrně nařídit, aby lidé vedle reflexních prvků ještě povinně nosili na krku tabulku s rodným číslem.

0/0
11.2.2016 9:14

D25a50v43i26d 11V52i12k87t64o38r58a 9174484895647

Inu, nejlépe se PRaze vyhnout. Kromě památek v historickém centru, na které se stačí podívat jednou, tam není nic natolik zajímavého, co by za návštěvu (a dopravní buzeraci) stálo. Od doby, co to tam mají pod palcem melouni a jejich přisluhovači, to tam jde s dopravní logikou z kopce a přibývá silničního fašismu.

0/0
7.2.2016 22:49

L88u62k32a92s 36V16o56l64f 4639912928205

Přestože zpomalovacích pruhů, kamer i dalších opatření v ulicích přibývá, počet nehod v Praze se od roku 2011 neustále zvyšuje.

Zdroj:http://praha.idnes.cz/ridici-sbiraji-body-hlavne-kvuli-prekracovani-rychlosti-pep-/praha-zpravy.aspx?c=A160204_2223344_praha-zpravy_nub

A protože to je evidentně k ničemu tak jich přidáme ještě víc :-/

+3/0
5.2.2016 9:25

J22a45r70o94s58l74a85v 71L80e82b12e78d35a 3926799667620

http://www.novinky.cz/auto/393519-studie-kamery-na-krizovatkach-zvysily-nehodovost.html

+1/0
8.2.2016 8:42

J41o55s70e14f 32B12r94o21ž40e88k 7953675852781

Policajti nic jiného než rychlost totiž vůbec neřeší - to je samozřejmě nejjednoduší vrazit někam kde se jezdilo 70 najednou 50tku a radar. Ale nejčastější porušení pravidel provozu, jako je nedání znamení o změně směru jízdy, přejíždění přes plnou čáru, blokování provozu při sjíždění pruhů místo zipu (obzvlášť teď, když jsou skoro všechny vícepruhové ulice rozkouskované a stažené do 1), naopak násilné najíždění z odbočovacích pruhů do druhého - tedy nedání přednosti při jízdě v pruzích - to jsou všechno přestupky, které jsou výrazně nebezpečnější, omezují plynulost a snižují propustnost jizdy. Ale policajti jsou jen lemplové, co radši sedí u radaru místo toho, aby řešili to co je potřeba.

+2/0
5.2.2016 8:43

R33e18n41é 88J51í92š43a 2987427621276

Nacapat nekoho na nesmyslne 30tce a pak to vykazat jako velky problem neni umeni. Ale chytat opravdova prasata, to uz jaksi neumi. Cely clanek mi prijde jak PR pro dalsi buzeraci ridicu...

+10/0
4.2.2016 19:08

P82e16t60r 53S66t43r35a89n11s32k45y 8315169898

Skvěle, další zákazy a omezení jsou přesně to co dopravu v Praze vyřeší, navíc obyvatelé jistě ocení, že se budou auta více zpomalovat a pak zase rozjíždět, to je pro ovzduší to vůbec nejlepší.

+6/0
4.2.2016 14:22

M42i74r82o27s84l88a14v 94H14a77š69p92l 9131389725299

Skvělééé. Jen dál zahustit dopravu a ještě si kamarádi vydělají na stavbě zpomalovačů a zelenosloupkových lesů.

Tak ať MHMP zásadně omezí dopravu v centru a stejně tak zesílí a zlevní MHD a donutí lidi s ní jezdit. O povodních 2002 to fungovalo skvěle.

Zpomalovací pruhy jen zhorší stávající stav a prostředí ve městě. ;-€

+3/0
4.2.2016 12:49

J41i23ř18í 85P49r95a44ž66á73k 9550692761842

Zpomalovací pruhy jsou příčinou podstatného zvýšení emisí v okolí. Úřednictvo by si mělo uvědomit, že zpomalením před zpomalovacím pruhem je kompenzováno razantním rozjezdem za pruhem, což zvýší emise cca 6x.

Efektivnější by bylo instalovat zpomalovací samafory, jak je běžné např. v Portugalsku. Ty neoblafne nikdo. Kdo přijíždí rychle, má na následujícím semaforu čevenou.

+6/−2
4.2.2016 12:43

J86a85n 35S98v19o28b59o80d56a 3727234879113

Zpomalovací semafory u nás jsou. A to ani nemusíte jet nějak rychle.

0/0
4.2.2016 12:46

J81i82ř72í 39P96r27a80ž89á32k 9230292491452

Ty jedoúčelové, pouze pro zpomalení aut, nedodržujících rychlost je u nás minimum. V Portugalsku jsou v každé vesnici na začátku a v polovině obce. Neoblafnete je a zjistíte, že se vyplatí jet předepsanou rychlostí plynule.

+1/0
4.2.2016 13:19

J40o25s53e39f 29B36r19o56ž89e83k 7673145282541

Taky u nás někde jsou - a jsou většinou na to projet je bez ohledu na to, co na nich svítí. Neb většinou to nejsou semafory, které plní předepsanou funkci podle zákona a tedy je není nutné respektovat.

+1/0
5.2.2016 8:45

T68o59m 65S44e71h60n93a62l 4831104255716

Neni levnejsi a efektivnejsi jen znacka 50 s radarem a automatickym generovanim pokut?

0/−1
4.2.2016 13:18

J59i13ř65í 64P72r15a58ž72á86k 9440372271522

Tak automaticky generované pokuty jsem nikde neviděl. Ale ty semafory fungujou zcela spolehlivě a neničí tlumiče ani nezvyšují emise rozjezdy za pruhem..

+1/−1
4.2.2016 13:51

V86i77k54t90o98r 14Š35e78d72i22v39ý 8656771570886

Časem zjistíte, že řidiči zcela klidně jezdí na červenou do křižovatek - pak poděkujte autorům podobných buzeračních nápadů.

Dnes drtivá většina lidí respektuje červenou. Ta znamená, že někdo jiný jede a já musím zastavit, jinak dojde ke kolizi.

Až bude dostatek červených, které budou znamenat pouze upozornění na "nevhodnou" rychlost, část řidičů začne (všechny) červené brát jako nezávazné doporučení.

+4/−1
4.2.2016 14:56

J50i77ř41í 52P23r57a75ž16á89k 9350212621552

Nemylte se. Tyto "regulační" smafory jsou vybaveny kamerami, které vyfotí auto, které jede na červenou. Foto je drahé.

0/−2
4.2.2016 16:09

D55a66v34i32d 48V90i84k82t49o70r83a 9944884925857

Nemylte se. Ve správním řízení tento "přestupek" lze snadno smést ze stolu. Jen fotka nestačí, pokud tedy nechcete popřít samotné základy právního státu.

0/0
7.2.2016 22:52

V90á36c97l93a57v 69Č32e19r12m83á13k 4943200707634

Ale oblafne. Čistě buzerační semafor se prostě projíždí bez ohledu na barvu.

+1/−1
4.2.2016 15:17

J64i87ř51í 79P33r16a86ž17á27k 9860712151102

Následuje foto vašeho auta s barvou semaforu a pokuta. Jak prosté....

0/−2
4.2.2016 16:13

J16o56s56e34f 63B88r25o63ž37e26k 7153845322561

Ale vůbec ne. Foto nic neřeší. Musí to být semafor, který je instalován v souladu se zákonem a těch je naprosté minimum.

0/−1
5.2.2016 8:47

J31i47ř44í 94P73r21a85ž15á95k 9530192691792

Zajeďte se podívat do Portugalska. Vyzkoušejte jak to funguje...

0/0
5.2.2016 9:04

D13a28v79i17d 84V63i31k13t55o36r78a 9414314555987

To, že to někde mají a vofčani raději sklapnou kufry a zacálují, místo aby se bránili, neznamená, že to tam je v souladu s místními zákony.

0/−1
7.2.2016 22:53

J37i70ř46í 93P10r58a64ž68á82k 9900962921242

Asi jste nepochopil principy právního státu. Za nedodržení pravidel a ohrožování nevinných musí následovat trest. jinak by vznikla anarchie.

Až se "vyjezdíte", tak zjistíte, že ostatní na silnici počítají s tím, že jedete povolenou rychlostí a tomu přizpůsobují předjíždění, ....

0/0
8.2.2016 7:22

T10o60m13á24š 93Z18e22m44a56n 3195298304115

A co povolit přiměřenou rychlost? Tu bude dodržovat prakticky každý.

+2/0
5.2.2016 18:50

J53i75ř20í 64P63r52a65ž85á76k 9340172241692

R^

0/0
5.2.2016 19:16

J30a47n 59S96v25o86b70o16d12a 3937334649463

Když se koukám na ta čísla, tak mi to za 10 let přijde jako směšně nízký počet přestupků. No raději však zavedeme další regulace :D

+5/0
4.2.2016 12:36

J22a42r63o80s60l26a72v 97P15l88a57c27h37e54t36k38a 7336356956989

A za kolik nehod/zraneni muze ta vysoka rychlost? Svestky chytaj vetsinou akorat na prehlednych usecich s oddelenymi jizdnimi smery, kde prakticky nic nehrozi(nejvic pokut je ze Strakonicke, Jizni spojky apod.).

+3/0
4.2.2016 12:27

F34r86a73n84t58a 93T41i59m94a50n 7800868101260

A pak že ženské špatně řídí. Ten graf mluví jasně - vybodovaných řidičů 3724 a řidiček jenom 340. Přitom podíl mezi vydanými řidičáky chlapi : ženské je zhruba 50:50.

0/0
4.2.2016 12:22

J40a32r31o95s73l89a51v 70P25l58a11c78h87e42t43k77a 7786686366649

A jaky je podil najetych kilometru? Profesionalni ridici jsou vetsinou muzi.

+3/0
4.2.2016 12:28

F22r34a67n78t31a 66T84i23m12a63n 7170708271200

To je nezjistitelný údaj, kromě těch profesionálních řidičů - tam by to zjistit nějak asi šlo.

+1/0
4.2.2016 12:29

J23a14r16o37s61l16a57v 62P71l25a83c78h15e97t25k27a 7716226596449

No dobre. Pak tedy graf mluvi jasne, ale nerika absolutne nic o tom, jestli ridi lepe zenske nebo chlapi.

+2/0
4.2.2016 12:29

F13r16a63n52t73a 17T15i37m67a60n 7500398611770

No rozhodně dělají míň přestupků, za které se dávají trestné body.

+1/0
4.2.2016 12:32

J28a39r70o50s17l30a17v 59P61l52a93c51h60e85t96k84a 7906936206819

Prepocteno na vydane ridicaky ano. Prepocteno na kilometry to ale dost mozna bude obracene.

+2/0
4.2.2016 12:38

V16i17k49t63o62r 53Š10e29d93i21v73ý 8546271370796

Mimoto bezdůvodná pomalá jízda je také delikt - jen ho nikdo nikdy nestíhá. ;-D

+1/0
4.2.2016 14:57

F85r56a30n15t39a 37T53i53m21a57n 7310558291400

Pokud někdo jede pomalu z toho důvodu, že se bojí řídit, není to bezdůvodně pomalá jízda, protože právě ten strach je důvod.

0/−1
4.2.2016 15:08

V82i68k56t28o79r 70Š20e89d16i86v62ý 8296861640506

Pokud se bojí řídit, nesplňuje požadavek způsobilosti k řízení.

Strach z řízení je důvodem k návštěvě autoškoly nebo psychiatra, nikoli k nesmyslně pomalé jízdě.

+2/0
4.2.2016 15:13

F77r49a34n32t15a 20T38i70m88a80n 7530618631370

Znám spoustu lidí (hlavně holek), co si v 18 letech udělali řidičák (studentské slevy), od té doby nesedli za volant a po letech mají jednoduše strach do auta sednout. Ale určitě to není důvod k odebrání řidičáku a do autoškoly? Jednou si už za řidičák zaplatili, tak proč ho platit podruhé? Taky museli nějak dokázat, že aspoň trochu řídit umí, jinak by ten řidičák nedostali. Mimochodem na toto téma jsou desítky diskuzí, třeba tady:

https://www.modrykonik.cz/forum/volne-diskuze/strach-z-rizeni-automobilu-mate-podobny-problem/

0/−1
4.2.2016 15:19

D16a41v97i80d 88V21i51k27t35o46r66a 9684954495427

Tak si mají zajistit rekondice, buď v autoškole nebo s pomocí svých přátel / rodinných příslušníků na okreskách a v klidnějších hodinách, ne tahat svou nejistotu do ostré dopravy a vytvářet tam nebezpečné situace.

0/0
7.2.2016 22:56

V51á19c49l87a13v 43Č18e95r33m23á29k 4533970667464

No, represe se pořád stupňuje, pořád přibývají kamery, fízlové, všelijaké buzerace právě typu 30kových zón, retardérů, vyhrazených průhů ... a bourá se, podle článku, pořád víc a víc. Není to celé nějak špatně a není ta šílená buzerace kontraproduktivní? Podle mne jednoznačně ano.

+11/−1
4.2.2016 12:18

V36i18k56t61o10r 55Š64e47d97i53v97ý 8596241870656

Není kontraproduktivní. Vybírá se stále víc a víc (a informací o chování lidí je také stále větší objem).

+2/0
4.2.2016 15:14

V46á24c88l37a47v 71Č13e73r60m93á96k 4453740677684

Máte pravdu, já to psal pořád ještě jako kdyby někomu šlo o nějakou bezpečnost. Což ani omylem nejde.

+5/0
4.2.2016 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.