Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat „Evička“, svezla tento týden po Praze první cestující na pravidelných trasách. Od pondělí jezdí na lince 6, o víkendu pak na linkách 5 a 7. Zkušební provoz s cestujícími potrvá až do konce srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M51a90r25t14i82n 95O57c37h 7689874695156

Mě pořád přijdou trajfy

lepší, nemusí se kvůli nim budovat glajzy...

0/0
6.2.2016 19:53

J21a79n 15H47o42z55á57k 2761555804227

Po shlédnutí videa bych rád věděl, kam v té uzounké tramvaji se naskládá těch uváděných 80 stojících a jak poté vystupují oněmi čtyřmi dveřmi !

0/0
6.2.2016 6:28

J59o90s96e24f 49Š92v10e36c 6975896714143

kdyby použili kastli T2, vypadala by podstatně líp

+1/−1
5.2.2016 23:22

V89á50c85l67a41v 21S95v25o67b80o14d36a 5256748389

Evičko,jsi nádherná.

+1/−1
5.2.2016 23:17

P23a47v31e35l 64J94u20r12á53n91y98i 9426872759861

Je krásná.Pohodlné sezení,paráda ;) Ale magistrát HL.m Prahy spolu s DPP to prostě nevezmou i když je to o 2/3 levnější tramvaj než-li Škoda 15T.DPP a Magistrát HL.m. Prahy spolu s Českými drahami lezou Škodě Trasportion do pr**le bohužel a dokuď se to nezmění,tak se nemůžeme těšit kvalitním vozům :(

+4/0
5.2.2016 21:40

M43a17r30c18e11l 56H90r69o89c45h 9449849962

Do tramvají je potřeba nacpat hodně lidí, chápeme?

0/−2
5.2.2016 21:46

P91a19v92e86l 34J27u71r23á60n68y45i 9486942409831

A co brání tomu spřáhnout dvě Evo1 za sebou? hmm? Stejně tak jezdí legendární T3 či například T6A5 ;)

+2/0
5.2.2016 21:54

M23a48r21c62e37l 90H92r69o29c93h 9669369652

A pořád menší kapacita. Furt nedocvaká?

0/−3
5.2.2016 21:55

P55a61v45e28l 60J34u15r61á81n16y54i 9626582259301

Kapacita jedné tramvaje 15T je cca 300 osob a kapacita jednoho vozu Evo1 je 158 osob čili dva vozy Evo1 mají také přes 300 osob.kapacita stejná!

+3/0
5.2.2016 21:59

P55a61v71e61l 61J60u85r75á96n32y32i 9686102259321

Výsledná cena je však v porovnání s 15T o více jak třetinu nižší.Evo1 stojí 20 milionů se dvěma vozy Evo1 to dá 40 milionů a 15T cca 70 milionů.Chápeme?

+5/0
5.2.2016 22:02

M66a40r59t44i56n 14V17o10k29o43u15n 9778603653156

je krasna!

+1/−3
5.2.2016 21:01

J17a73n41a 77N49o73v41a93k73o14v94a 1759683310377

No tahle vypada dobre uz se na ni tesim, ale stare stejne byli nej

Me se nelibi ty dlouhe nove nizkopodlazni, take jsem si vsimla, ze behem pul roku. Uz dvakrat do sebe ty tramvaje nabourali, ze ta ta druha nedobrzdila, tak bud je problem v brzdach,nebo v ridicich, ze ti ridici proste zareaguji normalne jak byli zvykli u starych a tyhle nove proste asi to maji spozdene, nevim, me to prijde divne a hlavne my nejsou moc sympaticke, hlavne porad klouzu ze sedacky

+3/−2
5.2.2016 20:44

M12i45c60h66a83l 86R31e98j79z72e50k 5546717425271

Stare bouraly taky a taky nedobrzdily.

+2/−1
5.2.2016 21:38

M54a17r24c40e27l 24H94r68o46c81h 9929989642

Proletěl jsem se i ve staré. Padala červená, dvě tramvaje za sebou. První řidič si pomyslel "flekujeme," druhý "dupnem na to projíždíme." Svalovat to na brzdy je stupidní.

+1/0
5.2.2016 21:49

D69a52n19i40e40l 96Ř15e13h41á10č98e30k 5297513421967

"Míst k sezení je třicet, dalších osmdesát lidí vůz pojme na stání." ... kteří jim to závidí.

0/0
5.2.2016 19:28

D76a32v85i32d 41Š85a49f67r53á90n20e87k 5507914297113

Ta tramvaj vypadá na dnešní dobu dost otřesně. Kdyby si zaplatili designéra, tak by si to možná někdo i koupil.

Celkem mě překvapuje, jak je malá. Výhoda tramvajové dopravy totiž spočívá v kapacitě přepravy, kterou jiné dopravní prostředky nemají. Malokapacitní tramvaje byly trhák možná tak za Křižíka.

+2/−8
5.2.2016 18:23
Foto

P93a32v43e20l 30F40r23u40m44e21r51t 5747244417958

Ano, v tom je jistě výhoda tramvajové dopravy, ale např. o víkendu jistě budete radši, když vám přijede 1 krátká tramvaj každých 7.5 minut místo jedné dlouhé každých 15 minut.

A pražská nebo obecně česká MHD bývá v tomhle podle mě lepší, sice tu nemáme nějaké megadlouhé tramvaje jako třeba v Budapešti, ale na druhou stranu tu máme krátké intervaly i přes den, což rozhodně není standardem všude na západ od nás.

Jinak tramvaj je to podle mě hodně povedená. 100% low floor, klimatizace, hodně dveří (rovnoměrně rozložených po celé délce) a třeba ty žluté sedačky uvnitř se mi vysloveně líbí, rozhodně o řád lepší, než ty věčné reinkarnace starých T3 ve formě varií, tohle lze skutečně považovat za plnohodnotnou novou tramvaj.

+7/−1
5.2.2016 18:40

D93a52v35i49d 15Š69a22f42r38á65n68e72k 5857164947253

Ono je to spíš tak, že jako provozovatel si nemůžete dovolit mít jedny tramvaje na týden a druhé na víkend. O víkendu prostě jezdí dlouhé v delších intervalech. Jiné řešení se tady moc nenabízí.

+1/−2
5.2.2016 18:51
Foto

P90a17v78e29l 35F29r98u86m55e90r71t 5907954737978

Tak evidentě (nejen) v Praze se řešení nabízí v podobě doplňkových linek typu 6 i ve všední dny a nebo pak spřahováním do souprav, jako je to u současných tramvají T3.

Takže bych se nebál o to, že by nějaký typ tramvaje 5 dní stál ve vozovně a byl v provozu jen 2 dny o víkendu.

A ještě tu máme každodenní noční provoz, kde by dlouhé tramvaje byly moc nebo by se musely prodloužit intervaly.

+2/0
5.2.2016 18:54
Foto

P91a39v58e24l 92F97r65u79m95e33r20t 5107814637718

Prostě část sólo (spřahovatelných) tramvají při současné podobě MHD tu být musí, tak klidně tahle tramvaj by mohla být docela pěknou náhradou části v budoucnu vyřazených T3.

0/0
5.2.2016 19:04

D50a53v38i26d 36Š83a17f61r76á68n33e36k 5617584787493

Přijde mi, že od těch spřahovatelných tramvají se dost upouští, zrovna jako skončily autobusy s přívěsem. Asi především z důvodu bezpečnosti cestujících, kdy v jednom voze má řidič větší přehled o cekové situaci.

Nejsem si vědom, že by se za poslední dekádu u nás nějaké rozpojovatelné tramvaje vyrobily.

0/0
5.2.2016 19:55
Foto

M51i41l91o69š 80F56. 56P79e31c91h50a98r 3323121180975

Autobusy s přívěsem je něco jiného – přívěs nemůže jezdit samostatně.

0/0
6.2.2016 22:04

J91o29s31e46f 67Š56v71e17c 6325956474343

slepili ji z dílů ze všech typů pražských tramvají, co byly na šmelcu použitelné

+1/−2
5.2.2016 23:25

E74v38ž27e47n 54P69o58l49á71k 3118698961803

Jenže když už někde vede trať, tak se rozhodně vyplatí víc zde provozovat krátkou tramvaj než autobus, protože má mnohem nižší variabilní náklady.

0/0
7.2.2016 11:57

J46a14n 90C65h62o54b65o24t 5383568659587

Průmyslový design by ovšem neměl dělat každý trotl.

+2/−2
5.2.2016 18:23

S14t72a44n96d72a 34C60h42v95o27s21t 1802838

Slysel jsem dnes rozhovor, ze je desne neprakticka. Stojici si nemaji kam stoupnout (uzke ulicky, vsude stojici prekazeji) a sedadla jsou na vyvysenem schode, takze cestujici s omezenimi v pohybu tam maji problemy se vyskrabat a pak zase sejit dolu. :-/

+3/−3
5.2.2016 15:31

I57v48a 48S64e29d28l61á49č86k20o67v26á

cestují s omezením pohybu mají dostatek míst na sezení uprostřed, kde nejsou sedadla na schodu, jezdí i v Plzni a nevím, že by někdo měl problém.

+8/0
5.2.2016 17:02

J65a43n 92C67h60o10b70o80t 5943518549767

Co znamená dostatek? Že když takové místo někdo potřebuje, musí z něj vyštvat někoho, kdo už tam sedí? Proč prostě nejsou bez schodu všechna místa? Tohle je paskvil, na kterém je znát, že ho splácali v opravně místo u výrobce se zkušenostmi a schopnými designéry...

+1/−6
5.2.2016 18:32
Foto

P36a13v96e71l 30F14r18u72m54e81r69t 5187744887908

Dostatek podle mě znamená, že 100% populace není invalidních nebo necestuje s těžkými zavazadly třeba na letiště, takže 100% sedadel bez podest není úplná nezbytnost a např. polovina sedaček v nízkopodlažní části bez problému stačí všem i s ohledem na to, že třeba já si přednostně vybírám sedačky na podestách nebo ve vysokopodlažní části, nebo si myslíte, že i mladí lidé se cpou na invalidní místa?

0/0
5.2.2016 18:46

J46a40n 65C63h84o34b39o55t 5683278499377

Ze zkušeností vím, že každý sinje nejbližší sám, takže si sedne, kde se mu to hodí. Když pak invalida musí škemrat o místo, už to prostě není ono. A pokud je dole všechno "invalidní", je to zase škoda, protože, jak už říkáte, většina cestujících invalidní není. Proč prostě neudělat vše v jedné úrovni? Siemens a Stadler to umějí...

0/−4
5.2.2016 18:52
Foto

P66a21v20e13l 61F96r93u87m92e24r64t 5767664167598

Tak ono ani ty siemensy nebo stadlery nejsou úplně ve všech směrech taková hitparáda, aby tam zachovali nízkou podlahu vč. sedaček i v oblasti podvozů, tak to chce taky jisté kompomisy. Třeba jsou tam sedačky naproti sobě (což jsou ty nejméně oblíbené sedačky, pokud necestuje čtveřice lidí, co se zná, nemluvě o tom, že si někteří dobytci dávají nohy na protější sedadla) nebo bývají sedačky trochu odstrčeny od stěny apod.

+2/0
5.2.2016 19:10
Foto

P52a21v60e33l 59F84r21u78m44e64r85t 5897904127728

oprava: podvozků

0/0
5.2.2016 19:10

J50i13ř13í 64K79r16e43j71č65í56k 2777938134526

Siemens ani Stadler nic takového nevyrábějí, protože to prstě technicky bez podest vyřešit nejde.

Každá tramvaj totiž musí mít kola, víme ?

0/−1
5.2.2016 22:11

J25a10n 86C28h28o79b13o56t 5653268779817

Mně to tady přijde celkem ploché od začátku do konce: https://goo.gl/ywpJn0

+1/0
5.2.2016 22:16

J10i40ř67í 96K20r14e95j89č50í24k 2727638504786

Vždyť je to samá podesta, navíc hluchá místa pod klouby.

Tohle má být opravdu v něčem lepší ?

+1/0
5.2.2016 22:33

P46a77v88e66l 13J16u26r75á90n48y84i 9136722829921

Zkuste se projet autobusem Sor City NB 12 či 18 dnes jich jezdí v praze přes 500 vozů a tam máte více než 90% sedaček na schodu stejně jako v této tramvaji Evo1 a nikomu to nevadí.Takže tento argument je zcela zcestný!

0/0
5.2.2016 21:48

T47o55m46á48š 11V33r43á40b97e58l 8660894163614

Tento projekt naplňuje mou představu o tom, jakým směrem by se měla Praha v budoucnu ubírat, tedy cestou podpory inovací, vzdělání, vědy a výzkumu, hledání nových a chytrých řešení.

Tato nic neříkající věta plná krásných slov je absolutní politický základ.

+17/−1
5.2.2016 15:28

T85o23m 64K76l10í65č78n75í58k 5740744825635

V Praze už nějaká chytrá řešení před lety testovali a bohužel se to neujalo. Např. máčení lumpů v koši ve Vltavě nebo defenestraci. Toliko k tomu politickému newspeaku.

Tramvaj jako taková by mohla obsluhovat méně vytížené tratě, případně by mohla jezdit s vlečným vozem.

+1/0
5.2.2016 18:28

J76a58n 35C10h33o17b57o75t 5263268129777

Ta defenestrace by užila malou renesanci...škoda, že nezastihla Béma.

0/0
5.2.2016 18:34

D22a43v57i67d 53Š49a36f68r38á72n97e89k 5177164917803

Méně vytížená tramvajová trať je z dnešního pohledu nesmysl. Taková trať se prostě z důvodu nerentability buď uzavře, nebo rovnou zruší.

0/0
5.2.2016 19:58

J76a70n 88V36o58j59t76í30š10e40k 6882821545276

Proč se vy nedouci, co furt melete o defenestraci, radši nekouknete do nějaký učebnice dějepisu, jaký následky defenestrace měly? Nikdy dobrý.

0/0
5.2.2016 23:33

J20o95s47e73f 32Z53a44h27á90l30k35a 4563939478846

Srovnání: Třiapůlkrát dražší tříčlánková tramvaj uveze třiapůlkát více cestujících oproti jednočlánkové.

+2/−4
5.2.2016 15:28

J37i20ř25í 11E64r94b49e55n 1233504636837

Ještě by mě zajímala poměrná spotřeba elektřiny (při několika tisících najetých kilometrů týdně to je dost podstatná věc) a jestli když ve špičce spojím 3,5 Eviček dohromady, uvezou taky tolik lidí jako 15T ;-D

0/0
5.2.2016 16:29

D80a46v53i18d 46Š85a83f55r87á93n68e41k 5697374417523

Ono je to spíš tak, že pro převoz takhle minimalistického počtu lidí vám stačí autobus. Nemusíte tak paralelně k silnici udržovat ještě kolejovou trať. Moderní tramvaj je buď velká alespoň jako 15T, nebo prostě nemá smysl.

0/−7
5.2.2016 18:29

J97i15ř33í 12E81r82b24e13n 1773664536617

Zajimava myslenka - tramvajovou trat ve spicce postavit, v nevyuzitem sedle a o vikendu zase vykopat a zaasfaltovat kvuli autobusu... ;-D

0/0
5.2.2016 21:16

R25a55d91e60k 80J89a60n46a53t76a 9265196174632

Držet malé tramvaje pro sedlo a velké pro špičku je nesmysl taky.

David Šafránek to jistě myslel celkově - pokud město nemá dost cestujících na to, aby zaplnilo velké tramvaje, má mít jen autobusy.

+1/0
5.2.2016 22:15

J38i48ř26í 55K68r94e66j18č13í25k 2447398804976

Pokud bych tu trať paralelně k silnici stavěl kvůli sólo, tak byste měl pravdu, ale tak to není.

Samozřejmě nejdražší je provozovat autobus po tramvajové trati.

0/0
5.2.2016 22:16

J63i38ř14í 67K29r39e93j72č47í76k 2807878474796

Značně zkreslené srovnání...

0/0
5.2.2016 22:14

P15e53t37r 16V91i73n29t85r63l61í20k 3836664571

Už jsem to viděl tak před půl rokem...

0/0
5.2.2016 15:26
Foto

M46a88r44e46k 59S78o47f88r 9485210508879

Podobné jezdí v Plzni. T15 je zbytečně drahá- proto ji Bém objednal, že?

+1/0
5.2.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.