Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

Nová nízkopodlažní tramvaj typu EVO 1, které se začalo přezdívat „Evička“, svezla tento týden po Praze první cestující na pravidelných trasách. Od pondělí jezdí na lince 6, o víkendu pak na linkách 5 a 7. Zkušební provoz s cestujícími potrvá až do konce srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44a76r14t54i35n 42O48c22h 7369904735486

Mě pořád přijdou trajfy

lepší, nemusí se kvůli nim budovat glajzy...

0/0
6.2.2016 19:53

J55a97n 51H83o45z91á97k 2921815404797

Po shlédnutí videa bych rád věděl, kam v té uzounké tramvaji se naskládá těch uváděných 80 stojících a jak poté vystupují oněmi čtyřmi dveřmi !

0/0
6.2.2016 6:28

J60o46s34e98f 30Š93v27e31c 6755846914723

kdyby použili kastli T2, vypadala by podstatně líp

+1/−1
5.2.2016 23:22

V39á31c97l74a44v 95S57v97o70b80o10d65a 5526408129

Evičko,jsi nádherná.

+1/−1
5.2.2016 23:17

P55a97v35e24l 33J83u40r78á54n15y47i 9316902609151

Je krásná.Pohodlné sezení,paráda ;) Ale magistrát HL.m Prahy spolu s DPP to prostě nevezmou i když je to o 2/3 levnější tramvaj než-li Škoda 15T.DPP a Magistrát HL.m. Prahy spolu s Českými drahami lezou Škodě Trasportion do pr**le bohužel a dokuď se to nezmění,tak se nemůžeme těšit kvalitním vozům :(

+4/0
5.2.2016 21:40

M80a74r26c75e52l 19H10r94o49c93h 9209589792

Do tramvají je potřeba nacpat hodně lidí, chápeme?

0/−2
5.2.2016 21:46

P93a93v93e96l 73J95u90r17á51n11y61i 9936832269601

A co brání tomu spřáhnout dvě Evo1 za sebou? hmm? Stejně tak jezdí legendární T3 či například T6A5 ;)

+2/0
5.2.2016 21:54

M53a53r45c51e26l 94H64r33o23c43h 9399169152

A pořád menší kapacita. Furt nedocvaká?

0/−3
5.2.2016 21:55

P13a25v64e53l 89J45u84r57á40n50y39i 9826182149291

Kapacita jedné tramvaje 15T je cca 300 osob a kapacita jednoho vozu Evo1 je 158 osob čili dva vozy Evo1 mají také přes 300 osob.kapacita stejná!

+3/0
5.2.2016 21:59

P80a41v59e90l 65J56u58r96á76n24y93i 9556792609631

Výsledná cena je však v porovnání s 15T o více jak třetinu nižší.Evo1 stojí 20 milionů se dvěma vozy Evo1 to dá 40 milionů a 15T cca 70 milionů.Chápeme?

+5/0
5.2.2016 22:02

M89a67r92t75i52n 97V21o25k18o36u84n 9198233693376

je krasna!

+1/−3
5.2.2016 21:01

J24a32n73a 32N76o82v57a17k35o10v69a 1969193840307

No tahle vypada dobre uz se na ni tesim, ale stare stejne byli nej

Me se nelibi ty dlouhe nove nizkopodlazni, take jsem si vsimla, ze behem pul roku. Uz dvakrat do sebe ty tramvaje nabourali, ze ta ta druha nedobrzdila, tak bud je problem v brzdach,nebo v ridicich, ze ti ridici proste zareaguji normalne jak byli zvykli u starych a tyhle nove proste asi to maji spozdene, nevim, me to prijde divne a hlavne my nejsou moc sympaticke, hlavne porad klouzu ze sedacky

+3/−2
5.2.2016 20:44

M66i71c57h62a40l 20R92e14j71z15e73k 5806517855311

Stare bouraly taky a taky nedobrzdily.

+2/−1
5.2.2016 21:38

M79a10r70c81e57l 82H79r42o60c66h 9759819102

Proletěl jsem se i ve staré. Padala červená, dvě tramvaje za sebou. První řidič si pomyslel "flekujeme," druhý "dupnem na to projíždíme." Svalovat to na brzdy je stupidní.

+1/0
5.2.2016 21:49

D11a40n86i68e22l 61Ř60e38h27á54č91e51k 5277983501357

"Míst k sezení je třicet, dalších osmdesát lidí vůz pojme na stání." ... kteří jim to závidí.

0/0
5.2.2016 19:28

D96a35v57i54d 98Š97a24f61r11á50n33e21k 5897854587193

Ta tramvaj vypadá na dnešní dobu dost otřesně. Kdyby si zaplatili designéra, tak by si to možná někdo i koupil.

Celkem mě překvapuje, jak je malá. Výhoda tramvajové dopravy totiž spočívá v kapacitě přepravy, kterou jiné dopravní prostředky nemají. Malokapacitní tramvaje byly trhák možná tak za Křižíka.

+2/−8
5.2.2016 18:23
Foto

P90a73v83e45l 61F29r90u56m14e15r87t 5587534827178

Ano, v tom je jistě výhoda tramvajové dopravy, ale např. o víkendu jistě budete radši, když vám přijede 1 krátká tramvaj každých 7.5 minut místo jedné dlouhé každých 15 minut.

A pražská nebo obecně česká MHD bývá v tomhle podle mě lepší, sice tu nemáme nějaké megadlouhé tramvaje jako třeba v Budapešti, ale na druhou stranu tu máme krátké intervaly i přes den, což rozhodně není standardem všude na západ od nás.

Jinak tramvaj je to podle mě hodně povedená. 100% low floor, klimatizace, hodně dveří (rovnoměrně rozložených po celé délce) a třeba ty žluté sedačky uvnitř se mi vysloveně líbí, rozhodně o řád lepší, než ty věčné reinkarnace starých T3 ve formě varií, tohle lze skutečně považovat za plnohodnotnou novou tramvaj.

+7/−1
5.2.2016 18:40

D56a81v17i12d 21Š75a82f84r49á38n46e45k 5117704737793

Ono je to spíš tak, že jako provozovatel si nemůžete dovolit mít jedny tramvaje na týden a druhé na víkend. O víkendu prostě jezdí dlouhé v delších intervalech. Jiné řešení se tady moc nenabízí.

+1/−2
5.2.2016 18:51
Foto

P17a62v28e66l 81F47r30u44m49e31r52t 5667504547418

Tak evidentě (nejen) v Praze se řešení nabízí v podobě doplňkových linek typu 6 i ve všední dny a nebo pak spřahováním do souprav, jako je to u současných tramvají T3.

Takže bych se nebál o to, že by nějaký typ tramvaje 5 dní stál ve vozovně a byl v provozu jen 2 dny o víkendu.

A ještě tu máme každodenní noční provoz, kde by dlouhé tramvaje byly moc nebo by se musely prodloužit intervaly.

+2/0
5.2.2016 18:54
Foto

P53a53v67e26l 19F78r19u74m33e50r44t 5477104597588

Prostě část sólo (spřahovatelných) tramvají při současné podobě MHD tu být musí, tak klidně tahle tramvaj by mohla být docela pěknou náhradou části v budoucnu vyřazených T3.

0/0
5.2.2016 19:04

D26a76v95i51d 69Š90a71f44r86á22n41e84k 5597544357373

Přijde mi, že od těch spřahovatelných tramvají se dost upouští, zrovna jako skončily autobusy s přívěsem. Asi především z důvodu bezpečnosti cestujících, kdy v jednom voze má řidič větší přehled o cekové situaci.

Nejsem si vědom, že by se za poslední dekádu u nás nějaké rozpojovatelné tramvaje vyrobily.

0/0
5.2.2016 19:55
Foto

M53i95l84o77š 28F91. 91P63e14c83h22a82r 3283801860705

Autobusy s přívěsem je něco jiného – přívěs nemůže jezdit samostatně.

0/0
6.2.2016 22:04

J27o72s34e10f 96Š58v82e96c 6665416354413

slepili ji z dílů ze všech typů pražských tramvají, co byly na šmelcu použitelné

+1/−2
5.2.2016 23:25

E58v33ž83e47n 79P54o59l69á80k 3678668621713

Jenže když už někde vede trať, tak se rozhodně vyplatí víc zde provozovat krátkou tramvaj než autobus, protože má mnohem nižší variabilní náklady.

0/0
7.2.2016 11:57

J22a39n 85C71h89o57b25o94t 5683598589577

Průmyslový design by ovšem neměl dělat každý trotl.

+2/−2
5.2.2016 18:23

S75t54a55n38d52a 51C86h42v67o78s66t 1132668

Slysel jsem dnes rozhovor, ze je desne neprakticka. Stojici si nemaji kam stoupnout (uzke ulicky, vsude stojici prekazeji) a sedadla jsou na vyvysenem schode, takze cestujici s omezenimi v pohybu tam maji problemy se vyskrabat a pak zase sejit dolu. :-/

+3/−3
5.2.2016 15:31

I33v58a 10S28e13d63l11á22č70k21o86v91á

cestují s omezením pohybu mají dostatek míst na sezení uprostřed, kde nejsou sedadla na schodu, jezdí i v Plzni a nevím, že by někdo měl problém.

+8/0
5.2.2016 17:02

J48a50n 45C66h80o10b75o18t 5913338259167

Co znamená dostatek? Že když takové místo někdo potřebuje, musí z něj vyštvat někoho, kdo už tam sedí? Proč prostě nejsou bez schodu všechna místa? Tohle je paskvil, na kterém je znát, že ho splácali v opravně místo u výrobce se zkušenostmi a schopnými designéry...

+1/−6
5.2.2016 18:32
Foto

P27a93v35e98l 83F15r18u71m61e22r89t 5387224407668

Dostatek podle mě znamená, že 100% populace není invalidních nebo necestuje s těžkými zavazadly třeba na letiště, takže 100% sedadel bez podest není úplná nezbytnost a např. polovina sedaček v nízkopodlažní části bez problému stačí všem i s ohledem na to, že třeba já si přednostně vybírám sedačky na podestách nebo ve vysokopodlažní části, nebo si myslíte, že i mladí lidé se cpou na invalidní místa?

0/0
5.2.2016 18:46

J47a87n 46C88h61o16b87o17t 5843168429917

Ze zkušeností vím, že každý sinje nejbližší sám, takže si sedne, kde se mu to hodí. Když pak invalida musí škemrat o místo, už to prostě není ono. A pokud je dole všechno "invalidní", je to zase škoda, protože, jak už říkáte, většina cestujících invalidní není. Proč prostě neudělat vše v jedné úrovni? Siemens a Stadler to umějí...

0/−4
5.2.2016 18:52
Foto

P70a73v79e51l 26F41r15u92m13e79r95t 5137984587738

Tak ono ani ty siemensy nebo stadlery nejsou úplně ve všech směrech taková hitparáda, aby tam zachovali nízkou podlahu vč. sedaček i v oblasti podvozů, tak to chce taky jisté kompomisy. Třeba jsou tam sedačky naproti sobě (což jsou ty nejméně oblíbené sedačky, pokud necestuje čtveřice lidí, co se zná, nemluvě o tom, že si někteří dobytci dávají nohy na protější sedadla) nebo bývají sedačky trochu odstrčeny od stěny apod.

+2/0
5.2.2016 19:10
Foto

P12a20v37e15l 98F42r21u39m28e40r26t 5377984427878

oprava: podvozků

0/0
5.2.2016 19:10

J92i17ř22í 40K38r30e44j80č83í45k 2187598704436

Siemens ani Stadler nic takového nevyrábějí, protože to prstě technicky bez podest vyřešit nejde.

Každá tramvaj totiž musí mít kola, víme ?

0/−1
5.2.2016 22:11

J87a86n 24C58h95o59b11o84t 5723308619517

Mně to tady přijde celkem ploché od začátku do konce: https://goo.gl/ywpJn0

+1/0
5.2.2016 22:16

J43i62ř23í 27K98r27e98j95č67í64k 2747788234926

Vždyť je to samá podesta, navíc hluchá místa pod klouby.

Tohle má být opravdu v něčem lepší ?

+1/0
5.2.2016 22:33

P27a73v29e54l 38J97u32r51á13n80y29i 9766962569241

Zkuste se projet autobusem Sor City NB 12 či 18 dnes jich jezdí v praze přes 500 vozů a tam máte více než 90% sedaček na schodu stejně jako v této tramvaji Evo1 a nikomu to nevadí.Takže tento argument je zcela zcestný!

0/0
5.2.2016 21:48

T72o54m69á96š 74V16r27á80b66e45l 8210914163674

Tento projekt naplňuje mou představu o tom, jakým směrem by se měla Praha v budoucnu ubírat, tedy cestou podpory inovací, vzdělání, vědy a výzkumu, hledání nových a chytrých řešení.

Tato nic neříkající věta plná krásných slov je absolutní politický základ.

+17/−1
5.2.2016 15:28

T19o72m 31K40l31í40č56n56í73k 5960204475625

V Praze už nějaká chytrá řešení před lety testovali a bohužel se to neujalo. Např. máčení lumpů v koši ve Vltavě nebo defenestraci. Toliko k tomu politickému newspeaku.

Tramvaj jako taková by mohla obsluhovat méně vytížené tratě, případně by mohla jezdit s vlečným vozem.

+1/0
5.2.2016 18:28

J42a45n 29C51h13o36b51o96t 5673108719957

Ta defenestrace by užila malou renesanci...škoda, že nezastihla Béma.

0/0
5.2.2016 18:34

D21a60v38i17d 61Š31a39f23r77á81n49e97k 5467504107493

Méně vytížená tramvajová trať je z dnešního pohledu nesmysl. Taková trať se prostě z důvodu nerentability buď uzavře, nebo rovnou zruší.

0/0
5.2.2016 19:58

J74a43n 31V43o41j69t96í39š63e19k 6692941475676

Proč se vy nedouci, co furt melete o defenestraci, radši nekouknete do nějaký učebnice dějepisu, jaký následky defenestrace měly? Nikdy dobrý.

0/0
5.2.2016 23:33

J47o76s20e79f 92Z33a93h34á43l83k41a 4653229448986

Srovnání: Třiapůlkrát dražší tříčlánková tramvaj uveze třiapůlkát více cestujících oproti jednočlánkové.

+2/−4
5.2.2016 15:28

J78i50ř62í 60E17r74b33e67n 1123974806967

Ještě by mě zajímala poměrná spotřeba elektřiny (při několika tisících najetých kilometrů týdně to je dost podstatná věc) a jestli když ve špičce spojím 3,5 Eviček dohromady, uvezou taky tolik lidí jako 15T ;-D

0/0
5.2.2016 16:29

D28a47v65i83d 71Š74a11f70r69á14n23e55k 5757154907123

Ono je to spíš tak, že pro převoz takhle minimalistického počtu lidí vám stačí autobus. Nemusíte tak paralelně k silnici udržovat ještě kolejovou trať. Moderní tramvaj je buď velká alespoň jako 15T, nebo prostě nemá smysl.

0/−7
5.2.2016 18:29

J65i31ř95í 70E28r87b10e57n 1613304246987

Zajimava myslenka - tramvajovou trat ve spicce postavit, v nevyuzitem sedle a o vikendu zase vykopat a zaasfaltovat kvuli autobusu... ;-D

0/0
5.2.2016 21:16

R44a77d38e81k 73J85a37n50a71t18a 9405946524402

Držet malé tramvaje pro sedlo a velké pro špičku je nesmysl taky.

David Šafránek to jistě myslel celkově - pokud město nemá dost cestujících na to, aby zaplnilo velké tramvaje, má mít jen autobusy.

+1/0
5.2.2016 22:15

J84i32ř74í 56K68r15e19j12č71í41k 2797928954706

Pokud bych tu trať paralelně k silnici stavěl kvůli sólo, tak byste měl pravdu, ale tak to není.

Samozřejmě nejdražší je provozovat autobus po tramvajové trati.

0/0
5.2.2016 22:16

J84i45ř68í 71K40r32e42j86č39í37k 2277348424826

Značně zkreslené srovnání...

0/0
5.2.2016 22:14

P71e69t77r 65V84i95n23t52r88l55í20k 3216374131

Už jsem to viděl tak před půl rokem...

0/0
5.2.2016 15:26
Foto

M97a45r84e13k 10S91o80f98r 9775180628649

Podobné jezdí v Plzni. T15 je zbytečně drahá- proto ji Bém objednal, že?

+1/0
5.2.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.