Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dopravní podnik má na zkoušku „megabus“. Sveze Pražany na letiště

Pražský dopravní podnik v neděli převzal jednadvacet metrů dlouhý kloubový autobus. Mercedes-Benz CapaCity L si půjčil na zkoušku, v únoru jím povozí cestující na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a22n 26Z54i87e52g22l70e69r 1851946791768

Je to ze strany DPP krok správným směrem. Jestliže dosud nezajišťuje přepravu lidí mezi letištěm Václava Havla a centrem Prahy rychlodráha, tak, jak je tomu v jiných světových městech, je potřeba hledat nejoptimálnější řešení. A jedním z nich mohou být i velkokapacitní autobusy. Navíc mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm se jde po široké komunikaci, takže je to ideální místo pro nasazování těchto velkých vozů. Navíc městský dopravce tyto autobusy zatím jen zkouší a podle výsledků testů se jistě správně rozhodne.

0/0
16.2.2016 11:42
Foto

I36l59j61a 96H75y51n45e82k 6596727895364

MEGA bus a podobná "monstra" u nás nemají moc šanci, protože máme úzké silnice... Tenhle Mercedes bych viděl někde v USA jako obyčejnýho "dopraváka".. Tam s evejde všude..

0/−1
8.2.2016 19:37

M83a23r88e22k 78T70u81r30n17o56v75e97c 7155862590396

Zase takové "monstrum" to není a zrovna Evropská a i navazující část trasy kolem letiště je na to evidentně široká dost, jinak by do těchto zkoušek DPP ani nešel. Takže asi tak.

+1/0
8.2.2016 22:45

K89a59r16e39l 81V88o11h86n10o34u16t 4118259300957

Do největšího autobusu má ještě daleko.

0/0
8.2.2016 14:21

L61u53k64á61š 68N97o80v56á16k 4336966552293

jsou vytíženější linky než 119....zdalipak se Letiště nějak finančně podílí?

+1/0
8.2.2016 10:07

M13a85r98e70k 64T84u52r69n22o82v95e12c 7345872350786

Pokud jste četl článek, tak byste věděl, že to vychází z iniciativy Českého aeroholdingu (majitel společnosti Letiště Praha a. s.). Zatím je ten autobus jen půjčený, tak je možné, že to nikoho ještě nestálo nic - Mercedes si rád udělá reklamu. Dá se předpokládat, že pokud budou zkoušky úspěšné a Český aeroholding bude mít zájem, aby DPP takovými autobusy letiště obsluhoval, tak že DPP na to bude chtít přispět... Takže asi ještě uvidíme...

0/0
8.2.2016 22:48

R45o74b28e90r35t 78H45o60m31o97l70k90a 2770592332571

Ještě by měl někdo dopravnímu podniku vysvětlit, že nestačí ten autobus nasadit a prodloužit interval. Ale že ho musí nasadit ve stávající intervalu, aby to pomohlo... :-D

+1/0
8.2.2016 9:54

P90a55v67e95l 48K17a40l60m44u53s 5917419810640

Co je to Megabus ? Autobus s dvěma klouby je Gigabus ? Navíc stejné informace ale bez stupidního nadpisu přinesl 13. ledna 2016 Jan Sůra.

+1/0
8.2.2016 9:17

P73a92v31e37l 87Š31m36í37d 5762165628194

Vím jen jedno. Řídit bych to nechtěl.

0/0
8.2.2016 8:18

D42a86n80i77e43l 32B72a53ž42a41n66t 4819950675870

Na linfe AE by se možná hodil lépe. Zvláště o prázdninách...

0/0
8.2.2016 5:31

C40h90r35i53s29t49i43a14n 27M84o38r94g69e69n28s39t28e42r53n 5315276576714

http://www.aerobusbcn.com/en/ Kazde mesto ma trochu jine dopravni podminky, ale myslim ze je lepsi jezdit casteji mensim busem nez velkym a mene casto. Doufam ze to je opravdu jenom vzorek. Protoze tenhle ma neprakticke rozmisteni sedadel a zadne ulozne prostory na kufry. Nemluve o tom, ze ten prestup na Veleslavine je proste na dve veci. Normalne se prece jede bez prestupu nejakym dopravnim prostredkem primo do centra. At vlakem, tramvaji, busem. Ale hlavne bez prestupu.

+3/0
8.2.2016 4:59
Foto

B23r96o58n90i22s40l60a63v 54G90a63b48r96y85š 2792199891

Normálně s Vaším tvrzením souhlasím, ale kloubové autobusy se používají na opravdu vytížených linkách, které mají interval 10 a méně minut a na linkách s nárazovou přepravou cestujících.

0/0
8.2.2016 8:31

T91o53m75á60š 58V93e76l82č72o23v36s62k63ý 4233668229438

A proč bude vozit Pražany? Nikdo jiný na letiště nejezdí?

+3/−3
8.2.2016 1:14

L63u39k31a90s 51N91o85v34y 4734504785156

:-) Zda se vam ten titulek malo multi-kulti korektni? Asi tam meli napsat, ze neco nebo nekdo bude nekoho vozit nekam nebo nekdam.. Abychom to vsichni pochopili a byli tak nejak spokojeni.

+2/−3
8.2.2016 1:37

L78a42d42i61s43l40a34v 14M94a62t48ě63j24k38a 1673466362

Bezvadné a čím má být ten autobus tak výjimečný, než kdyby jeli dva za sebou v tu nejvytíženější hodinu a jinak jezdil jen jeden ev. malý minibus v nočních "mrtvých" časech? Nikde nevidím žádný rozdíl od obyčejného. Tzn. kam si jako ti cestující dají kufry? Už tam vidím těch 191 cestujících a každý s pouze příručním zavazadlem, ostatní si pošlou poštovními holuby asi nebo co Rv

+5/−3
7.2.2016 23:30

F90r36a49n81t83i52š26e79k 67L11u11p83í73n34e29k 8361146666442

Kez by tam jel vlak. Cukat se busem po evropsky není zábava. Takže bud můžete vyrazit dřív a tvrdnout na letisti, nebo jet tak nejak na cas v lehkym stresu. Nebo se nechat okrast taxikarem, rozdil cen na stejne trase cini asi 300kc, pravděpodobně podle délky šortek.

+4/−1
7.2.2016 23:25

P93a30v12e78l 35V86e39t67e75š82n36í37k 7625288865477

Uppřímně - když jsem jezdíval každé ponděí "tam" a každý pátek "zpátky" (po dobu mnoha měsíců), tak jsem žádné obrovské cenové rozdíly na trasách mezi Ruzyní a Smíchovem nezaznamenal.

0/0
7.2.2016 23:40

F58r52a65n96t58i89š44e63k 72L33u12p20í88n24e44k 8861346116122

Od hlavaku rozdily jsou.

0/0
8.2.2016 23:25

A42n70t33o69n55í95n 22S58c13h84i74n73d31l55e46r 8813767605109

předpokldám, že cíl je pořád stejný, šetřit náklady, a zase šetřit náklady, pro by měly jezdit 2 autobusy a 2 řidiči, když může jet jen jeden.

+1/0
7.2.2016 23:21

P46e45t39r 67V25i62n63t36r56l86í67k 3906494381

Ten interiér mi přijde dost obyčejný na dnešní dobu, Kabina řidiče respektive jeho prostor vypadá jak dvacet let starý design... i ten interiér sedadel... v podstatě nic převratného

0/0
7.2.2016 23:11

M26a83r14t87i28n 94H50o61u76b85a 6603861579378

legislativa - Souprava, která nepřekročí ani jeden z následujících rozměrů:

délku 22 m, šířku 3,2 m a výšku 4,5 m bude povolena MD za podmínek, kdy přeprava nesmí být provedena za mlhy, hustého sněžení a špatné sjízdnosti vozovek dle ročního období, souprava bude vybavena příslušným obrysovým a výstražným osvětlením, které bude při jízdě v činnosti, na dálnici a rychlostní komunikaci posádka soupravy umožní bezpečné předjíždění ostatních vozidel. Zpravidla u přepravy soupravy výše uvedených rozměrů nebude stanovena povinnost technického doprovodného vozidla

takze to znamena, ze ten autobus nebude smet jezdit za vyse uvedenych povetrnostnich podminek, a bude muset jezdit se zlustym majakem ??

0/−1
7.2.2016 23:11

J88a43n 76N62o20v72á10k 9645968404655

To co čteš je zákon/vyhláška.

Ale DP chce z tohoto výjimku pro konkrétní typ vozidla na konkrétní trasu.

0/0
7.2.2016 23:49

D54a92n42i84e11l 26Ř26e82h34á91č38e62k 5767883411157

Ne se žlutým majákem, ale za policejního doprovodu... ;-D

0/0
8.2.2016 6:55

L95e82o62š 80N63a74v15r98á66t53i90l 9383390645265

taky bus uz bezne jazdi po Bratislave

0/0
7.2.2016 22:55

K28a17r56e62l 49N56o29v90o84t44n69y 2741135969140

Predevsim je potreba, aby ty autobusy odbocovaly z Evropske na to autobusove nadrazi jeste pred tou krizovatkou - mista je tam dost, muzou z ni sjet klidne 300m pred ni. Tudiz nebudou muset vubec cekat na semaforech, ani se nezaseknou ve fronte pred spustenymi zavorami. A navic pak nebude muset byt vyhrazeny pruh pro autobusy, resp. se o 300m zkrati, ci posune dal od te krizovatky, coz povede i k vetsi plynulosti automobiloveho provozu.

Ze to takhle neudelali rovnou, svedci o naproste nekompetenci prislusnych urediniku...

+6/0
7.2.2016 22:40

L24u85k30á40š 94Š68l23e77h83o89f27e36r 1853439715359

Pokud by pozemky pred nadrazim patrily mestu, pak ano...

+1/0
8.2.2016 6:44

L54u94m37í21r 43V68i42t78h64a 2487637706952

Koukám, že Kráťa chce jezdit v Praze emhádéčko :-) No aspoň by tam jezdily slušný autobusy, ne ty páchnoucí plečky, se kterými tam jezdí firmy provozující příměstskou dopravu na linkách 3XX.

0/0
7.2.2016 22:20

M29a15t40o94u69š 48P75r52e18u33s31s 6590924772789

Já myslel, že je pro všechny kdo se chtějí dostat na letiště nebo z letiště a ne jen pro PRAŽANY... ;-€

+1/−3
7.2.2016 22:09

M58a39r91t14i50n 71H43o30u18b68a 6913801269878

busem na letsite jezdi jen prazaci. ostatni tam dojedou autem :)

0/−2
7.2.2016 23:02

J61a39r29o59s17l86a70v 22Z94a90j72i33c59e11k 6854141897827

Megabus pouze pro Prazany? Jenom pro rodile nebo i pro naplavy?

+2/−2
7.2.2016 21:34

O74l64d98ř15i19c71h 65Ř55e57z70n20í85k 7115552944358

pro náplavu je vyhrazen zvláštní kanál ;-D

+8/0
7.2.2016 22:51

Š30i70m91o39n 43K70o90ř87í26n95e23k 7762470836289

Tak to se ten nosič kufrů naběhá, až tam přijede 191 lidí tímto autobusem :D

+5/0
7.2.2016 21:13

R31i64c12h96a50r33d 62N33a20j87m50a41n 1227516846

Ja tedy občas jezdím na letiště 191 a od OC šestka většinou už jedu v buse sám tak proc megabus?

0/0
7.2.2016 21:11

V15a71c76l64a74v 65K42u97b52i41s 5921181279917

vetsina jezdi od zelenyho metra ne pres zastavky u kazdyho stromu. 119ka byla vzdy hodne natriskana

+2/−1
7.2.2016 21:24

R74i52c77h19a85r91d 63N45a53j96m84a96n 1187676286

Asi jo.nejsem Pražák. Fakt je, že když nejedu tagem tak ta prázdna 191 co mě zastavuje u baráku je pro me pohodlna, než se mačkat s davem portugalcu

0/−1
7.2.2016 21:32
Foto

L55e29n58k74a 74C21h18y15l70í29k52o65v31á 3132538196

191 jezdí ze Smíchova, tudíž je linka využívána na přepravu na jiná místa, než primárně na letiště. 119 je cíleně zmiňována turistům jakožto nejlepší varianta, jak se dostat na letiště bez ohledu na to, že lepší je 100 ze Zličína. Aspoň pro mě.

0/0
8.2.2016 11:06

T39o53m15á28š 22N96o63v13o64t92n50ý 8359326670898

Hloupý Český národ nikdo se koukám ničím nezavděčí,aspoň snahu lidi haló ocente!!!!!!

+1/−3
7.2.2016 21:02

P68e34t39r 34V84e73s58e51l26ý 8625445722476

To jako máme sednou na zadek před každou megakraksnou. Tak blbě uspořádáný vnitřek jsem už dlouho neviděl. A nechápu proč takový bus? to nestačí klasické 18 metrové kloubáky

+2/−3
7.2.2016 21:54

G66i49t97a 23H50o52r74á67k63o61v10á 4424317947716

Nejvíc to ocení řidiči aut na Evropské, až se tam tahle kraksna šprajcne

+2/−1
7.2.2016 22:19

T20o28m66á78š 47V60á61l96e96k 3720294344648

Píšou 22 metrů a na videu 21 ......

0/−1
7.2.2016 21:00

J94i63ř11í 58O62u90k64r96o53p52e22c 5810248253119

Nesmírně důležité

+3/0
7.2.2016 21:08

M69i77c33h51a51l 63P79l16e44š76t92i10l 2155861105

V létě se teplem o metr natáhne...

+22/0
7.2.2016 21:21

L25u76d32m50i12l68a 97N98o82v68á14k16o23v74á 5249661654469

Za to může Einstein. Čím rychleji se autobus pohybuje, tak zdá se vnějšímu pozorovateli o něco kratší.

:-P

+13/0
7.2.2016 21:23

J46o95s37e94f 95P81i23š41v82e94j24c 5846966648909

No podle mne už na letiště dávno mohlo vést metro, stačilo jen trasu A nesmyslně neuhýbat z Veleslavína do Motola, ale pokračovat rovně na letiště. Vzdálenost je zhruba stejná. Ale to by nepochybně bylo podstatně levnější než výstavba (pardon "modernizace") rychlodráhy z Masarykáče na letiště při které se dá spřáteleným firmám a lidem rozdat spóóusta krabic s vínem :-/;-D.

+4/−7
7.2.2016 20:47

G65i51t95a 15H91o73r97á11k78o34v67á 4824597727916

A myslíte, že víc lidí jede denně do nemocnice nebo na letiště?

+1/−1
7.2.2016 22:16
Foto

M69a62r36t44i68n 49P14i87š80t36o68r88a 8378258136689

Do obou cílů by se mělo jezdit naprosto výjimečně, nejlépe nikdy.

0/0
7.2.2016 23:02

M82a16t51ú31š 18E71l69i59a53š 3720966364255

- Letište Václava Havla - 12 miliónov cestujúcich ročne

- Nemocnice Motol - 750 tisíc pacientov ročne

Čo si myslíte, kde chodí viac ľudí?

+1/0
8.2.2016 10:12

J70i23ř39í 80K19o12c54u32r69e30k 6315254475178

Už se to tady několikrát napsalo, že Metro by bylo kapacitně nevyužité. A neřekl bych, že dvoukolejka v tunelu bude dražší než dvoukolejka částečně v tunelu.

PS: Při stavbě Metra se nedají rozdat krabice vína?

+2/−1
7.2.2016 22:29

I33v65a15n 19B72r63e30z97i98n52a 7311697603891

Tady ale prece vubec nejde o letiste. Jde o Kladno a jeho okoli. Podivejte se na vychod Prahy na trat na Kolin (anebo na Cesky Brod). Kolik obci ma napojeni na Prahu a kolik lidi za praci do Prahy dojizdi.

Jinak, s tim ze odbocka do Motola je nesmyslna tak z tim souhlasim. Napriklad se uvazuje o tom, ze na Dedine vznikne v na miste kasaren nova rezidencni ctvrt, kde bude zit az 20000 lidi. Anebo ze na Dlouhe mili melo vzniknout velke zachytne P+R parkoviste. Ted uz ma Praha jine problemy a do rozvoje Prahy 6 se nejspis dlouho investovat nebude (D-cko ma prednost).

0/0
9.2.2016 10:19

M65a83r24t76i16n 61V65o64k54o58u55n 9158113243606

proc nemuzou byt vsechny nove autobusy na cisty pohon CNG, ktery ma krome toho polovicni naklady na kilometr?

+3/−1
7.2.2016 20:36







Najdete na iDNES.cz