Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dopravní podnik má na zkoušku „megabus“. Sveze Pražany na letiště

Pražský dopravní podnik v neděli převzal jednadvacet metrů dlouhý kloubový autobus. Mercedes-Benz CapaCity L si půjčil na zkoušku, v únoru jím povozí cestující na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a30n 88Z97i31e61g19l16e44r 1571216751918

Je to ze strany DPP krok správným směrem. Jestliže dosud nezajišťuje přepravu lidí mezi letištěm Václava Havla a centrem Prahy rychlodráha, tak, jak je tomu v jiných světových městech, je potřeba hledat nejoptimálnější řešení. A jedním z nich mohou být i velkokapacitní autobusy. Navíc mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm se jde po široké komunikaci, takže je to ideální místo pro nasazování těchto velkých vozů. Navíc městský dopravce tyto autobusy zatím jen zkouší a podle výsledků testů se jistě správně rozhodne.

0/0
16.2.2016 11:42
Foto

I81l98j15a 60H45y31n73e31k 6416497855604

MEGA bus a podobná "monstra" u nás nemají moc šanci, protože máme úzké silnice... Tenhle Mercedes bych viděl někde v USA jako obyčejnýho "dopraváka".. Tam s evejde všude..

0/−1
8.2.2016 19:37

M15a95r34e18k 94T18u42r80n11o35v90e11c 7875832670496

Zase takové "monstrum" to není a zrovna Evropská a i navazující část trasy kolem letiště je na to evidentně široká dost, jinak by do těchto zkoušek DPP ani nešel. Takže asi tak.

+1/0
8.2.2016 22:45

K13a65r26e36l 68V16o94h11n90o59u46t 4158349370217

Do největšího autobusu má ještě daleko.

0/0
8.2.2016 14:21

L80u12k46á26š 64N83o97v49á48k 4776936892553

jsou vytíženější linky než 119....zdalipak se Letiště nějak finančně podílí?

+1/0
8.2.2016 10:07

M17a13r72e61k 62T33u28r74n33o59v91e97c 7115332260446

Pokud jste četl článek, tak byste věděl, že to vychází z iniciativy Českého aeroholdingu (majitel společnosti Letiště Praha a. s.). Zatím je ten autobus jen půjčený, tak je možné, že to nikoho ještě nestálo nic - Mercedes si rád udělá reklamu. Dá se předpokládat, že pokud budou zkoušky úspěšné a Český aeroholding bude mít zájem, aby DPP takovými autobusy letiště obsluhoval, tak že DPP na to bude chtít přispět... Takže asi ještě uvidíme...

0/0
8.2.2016 22:48

R70o36b55e73r24t 20H98o51m67o13l64k15a 2260762572731

Ještě by měl někdo dopravnímu podniku vysvětlit, že nestačí ten autobus nasadit a prodloužit interval. Ale že ho musí nasadit ve stávající intervalu, aby to pomohlo... :-D

+1/0
8.2.2016 9:54

P25a48v92e86l 86K83a51l10m19u45s 5577529540270

Co je to Megabus ? Autobus s dvěma klouby je Gigabus ? Navíc stejné informace ale bez stupidního nadpisu přinesl 13. ledna 2016 Jan Sůra.

+1/0
8.2.2016 9:17

P63a60v80e15l 77Š50m48í26d 5412965148314

Vím jen jedno. Řídit bych to nechtěl.

0/0
8.2.2016 8:18

D93a59n67i23e58l 55B11a27ž82a61n40t 4389560855840

Na linfe AE by se možná hodil lépe. Zvláště o prázdninách...

0/0
8.2.2016 5:31

C54h64r77i62s55t96i50a48n 14M33o21r98g16e35n98s16t95e82r65n 5895916416944

http://www.aerobusbcn.com/en/ Kazde mesto ma trochu jine dopravni podminky, ale myslim ze je lepsi jezdit casteji mensim busem nez velkym a mene casto. Doufam ze to je opravdu jenom vzorek. Protoze tenhle ma neprakticke rozmisteni sedadel a zadne ulozne prostory na kufry. Nemluve o tom, ze ten prestup na Veleslavine je proste na dve veci. Normalne se prece jede bez prestupu nejakym dopravnim prostredkem primo do centra. At vlakem, tramvaji, busem. Ale hlavne bez prestupu.

+3/0
8.2.2016 4:59
Foto

B85r11o50n36i44s11l29a52v 57G90a65b92r61y62š 2432589341

Normálně s Vaším tvrzením souhlasím, ale kloubové autobusy se používají na opravdu vytížených linkách, které mají interval 10 a méně minut a na linkách s nárazovou přepravou cestujících.

0/0
8.2.2016 8:31

T53o20m63á88š 47V56e94l90č82o55v44s55k90ý 4953928229688

A proč bude vozit Pražany? Nikdo jiný na letiště nejezdí?

+3/−3
8.2.2016 1:14

L91u61k14a69s 15N46o83v80y 4624174495426

:-) Zda se vam ten titulek malo multi-kulti korektni? Asi tam meli napsat, ze neco nebo nekdo bude nekoho vozit nekam nebo nekdam.. Abychom to vsichni pochopili a byli tak nejak spokojeni.

+2/−3
8.2.2016 1:37

L47a52d61i34s41l46a80v 77M15a47t53ě55j45k60a 1553846952

Bezvadné a čím má být ten autobus tak výjimečný, než kdyby jeli dva za sebou v tu nejvytíženější hodinu a jinak jezdil jen jeden ev. malý minibus v nočních "mrtvých" časech? Nikde nevidím žádný rozdíl od obyčejného. Tzn. kam si jako ti cestující dají kufry? Už tam vidím těch 191 cestujících a každý s pouze příručním zavazadlem, ostatní si pošlou poštovními holuby asi nebo co Rv

+5/−3
7.2.2016 23:30

F93r72a79n91t70i81š53e63k 47L73u78p18í83n48e54k 8581446126812

Kez by tam jel vlak. Cukat se busem po evropsky není zábava. Takže bud můžete vyrazit dřív a tvrdnout na letisti, nebo jet tak nejak na cas v lehkym stresu. Nebo se nechat okrast taxikarem, rozdil cen na stejne trase cini asi 300kc, pravděpodobně podle délky šortek.

+4/−1
7.2.2016 23:25

P31a58v58e22l 44V62e53t17e58š33n54í90k 7975838955227

Uppřímně - když jsem jezdíval každé ponděí "tam" a každý pátek "zpátky" (po dobu mnoha měsíců), tak jsem žádné obrovské cenové rozdíly na trasách mezi Ruzyní a Smíchovem nezaznamenal.

0/0
7.2.2016 23:40

F76r61a54n81t78i80š76e98k 16L97u96p62í14n10e85k 8261526126742

Od hlavaku rozdily jsou.

0/0
8.2.2016 23:25

A17n45t59o45n39í26n 74S93c39h92i81n79d34l87e36r 8763957885299

předpokldám, že cíl je pořád stejný, šetřit náklady, a zase šetřit náklady, pro by měly jezdit 2 autobusy a 2 řidiči, když může jet jen jeden.

+1/0
7.2.2016 23:21

P13e49t81r 59V15i45n65t89r13l58í47k 3376474941

Ten interiér mi přijde dost obyčejný na dnešní dobu, Kabina řidiče respektive jeho prostor vypadá jak dvacet let starý design... i ten interiér sedadel... v podstatě nic převratného

0/0
7.2.2016 23:11

M18a88r76t27i26n 25H64o14u85b46a 6163331289728

legislativa - Souprava, která nepřekročí ani jeden z následujících rozměrů:

délku 22 m, šířku 3,2 m a výšku 4,5 m bude povolena MD za podmínek, kdy přeprava nesmí být provedena za mlhy, hustého sněžení a špatné sjízdnosti vozovek dle ročního období, souprava bude vybavena příslušným obrysovým a výstražným osvětlením, které bude při jízdě v činnosti, na dálnici a rychlostní komunikaci posádka soupravy umožní bezpečné předjíždění ostatních vozidel. Zpravidla u přepravy soupravy výše uvedených rozměrů nebude stanovena povinnost technického doprovodného vozidla

takze to znamena, ze ten autobus nebude smet jezdit za vyse uvedenych povetrnostnich podminek, a bude muset jezdit se zlustym majakem ??

0/−1
7.2.2016 23:11

J74a77n 32N89o36v32á98k 9345348844545

To co čteš je zákon/vyhláška.

Ale DP chce z tohoto výjimku pro konkrétní typ vozidla na konkrétní trasu.

0/0
7.2.2016 23:49

D98a73n36i70e45l 91Ř64e44h83á25č98e58k 5597793731647

Ne se žlutým majákem, ale za policejního doprovodu... ;-D

0/0
8.2.2016 6:55

L97e63o44š 52N80a27v91r25á34t35i57l 9113240955825

taky bus uz bezne jazdi po Bratislave

0/0
7.2.2016 22:55

K63a90r72e27l 50N38o42v50o53t51n88y 2431565759290

Predevsim je potreba, aby ty autobusy odbocovaly z Evropske na to autobusove nadrazi jeste pred tou krizovatkou - mista je tam dost, muzou z ni sjet klidne 300m pred ni. Tudiz nebudou muset vubec cekat na semaforech, ani se nezaseknou ve fronte pred spustenymi zavorami. A navic pak nebude muset byt vyhrazeny pruh pro autobusy, resp. se o 300m zkrati, ci posune dal od te krizovatky, coz povede i k vetsi plynulosti automobiloveho provozu.

Ze to takhle neudelali rovnou, svedci o naproste nekompetenci prislusnych urediniku...

+6/0
7.2.2016 22:40

L72u19k62á67š 10Š70l89e41h72o81f80e21r 1463199445629

Pokud by pozemky pred nadrazim patrily mestu, pak ano...

+1/0
8.2.2016 6:44

L30u87m41í44r 66V86i62t32h35a 2657227906112

Koukám, že Kráťa chce jezdit v Praze emhádéčko :-) No aspoň by tam jezdily slušný autobusy, ne ty páchnoucí plečky, se kterými tam jezdí firmy provozující příměstskou dopravu na linkách 3XX.

0/0
7.2.2016 22:20

M91a82t44o48u15š 62P47r48e55u94s21s 6730584982459

Já myslel, že je pro všechny kdo se chtějí dostat na letiště nebo z letiště a ne jen pro PRAŽANY... ;-€

+1/−3
7.2.2016 22:09

M68a27r95t41i19n 87H68o55u25b40a 6613841569398

busem na letsite jezdi jen prazaci. ostatni tam dojedou autem :)

0/−2
7.2.2016 23:02

J41a44r58o97s40l80a97v 45Z71a40j55i96c24e73k 6914291707177

Megabus pouze pro Prazany? Jenom pro rodile nebo i pro naplavy?

+2/−2
7.2.2016 21:34

O86l27d62ř18i68c80h 80Ř23e33z37n29í18k 7535772894188

pro náplavu je vyhrazen zvláštní kanál ;-D

+8/0
7.2.2016 22:51

Š23i60m62o74n 28K28o46ř33í55n65e84k 7222720936629

Tak to se ten nosič kufrů naběhá, až tam přijede 191 lidí tímto autobusem :D

+5/0
7.2.2016 21:13

R94i68c53h96a39r75d 33N74a77j27m26a57n 1697256626

Ja tedy občas jezdím na letiště 191 a od OC šestka většinou už jedu v buse sám tak proc megabus?

0/0
7.2.2016 21:11

V86a77c16l15a59v 41K66u95b88i68s 5791391629137

vetsina jezdi od zelenyho metra ne pres zastavky u kazdyho stromu. 119ka byla vzdy hodne natriskana

+2/−1
7.2.2016 21:24

R94i68c49h38a74r34d 49N98a79j60m42a89n 1847846576

Asi jo.nejsem Pražák. Fakt je, že když nejedu tagem tak ta prázdna 191 co mě zastavuje u baráku je pro me pohodlna, než se mačkat s davem portugalcu

0/−1
7.2.2016 21:32
Foto

L12e70n76k17a 91C77h16y15l66í44k31o38v71á 3642378596

191 jezdí ze Smíchova, tudíž je linka využívána na přepravu na jiná místa, než primárně na letiště. 119 je cíleně zmiňována turistům jakožto nejlepší varianta, jak se dostat na letiště bez ohledu na to, že lepší je 100 ze Zličína. Aspoň pro mě.

0/0
8.2.2016 11:06

T46o70m71á81š 57N75o28v93o90t23n86ý 8969556720698

Hloupý Český národ nikdo se koukám ničím nezavděčí,aspoň snahu lidi haló ocente!!!!!!

+1/−3
7.2.2016 21:02

P80e48t86r 97V12e32s69e34l87ý 8635825932536

To jako máme sednou na zadek před každou megakraksnou. Tak blbě uspořádáný vnitřek jsem už dlouho neviděl. A nechápu proč takový bus? to nestačí klasické 18 metrové kloubáky

+2/−3
7.2.2016 21:54

G95i76t43a 51H10o95r29á23k12o98v35á 4514827267786

Nejvíc to ocení řidiči aut na Evropské, až se tam tahle kraksna šprajcne

+2/−1
7.2.2016 22:19

T89o19m58á93š 73V74á56l33e77k 3390564234108

Píšou 22 metrů a na videu 21 ......

0/−1
7.2.2016 21:00

J46i92ř93í 92O34u50k93r46o53p54e54c 5760498423779

Nesmírně důležité

+3/0
7.2.2016 21:08

M48i60c55h29a16l 90P43l78e14š87t29i78l 2495531655

V létě se teplem o metr natáhne...

+22/0
7.2.2016 21:21

L22u52d81m29i75l19a 15N41o26v41á31k41o46v63á 5149261334419

Za to může Einstein. Čím rychleji se autobus pohybuje, tak zdá se vnějšímu pozorovateli o něco kratší.

:-P

+13/0
7.2.2016 21:23

J77o83s27e82f 37P17i18š12v24e88j14c 5156706548929

No podle mne už na letiště dávno mohlo vést metro, stačilo jen trasu A nesmyslně neuhýbat z Veleslavína do Motola, ale pokračovat rovně na letiště. Vzdálenost je zhruba stejná. Ale to by nepochybně bylo podstatně levnější než výstavba (pardon "modernizace") rychlodráhy z Masarykáče na letiště při které se dá spřáteleným firmám a lidem rozdat spóóusta krabic s vínem :-/;-D.

+4/−7
7.2.2016 20:47

G86i42t12a 94H30o66r68á43k28o39v86á 4834587967256

A myslíte, že víc lidí jede denně do nemocnice nebo na letiště?

+1/−1
7.2.2016 22:16
Foto

M10a70r94t47i70n 68P48i38š25t73o20r72a 8938258376219

Do obou cílů by se mělo jezdit naprosto výjimečně, nejlépe nikdy.

0/0
7.2.2016 23:02

M70a76t48ú58š 30E12l31i13a74š 3190506974535

- Letište Václava Havla - 12 miliónov cestujúcich ročne

- Nemocnice Motol - 750 tisíc pacientov ročne

Čo si myslíte, kde chodí viac ľudí?

+1/0
8.2.2016 10:12

J49i32ř58í 15K98o88c42u20r33e82k 6335484135858

Už se to tady několikrát napsalo, že Metro by bylo kapacitně nevyužité. A neřekl bych, že dvoukolejka v tunelu bude dražší než dvoukolejka částečně v tunelu.

PS: Při stavbě Metra se nedají rozdat krabice vína?

+2/−1
7.2.2016 22:29

I30v20a92n 74B27r90e28z26i17n20a 7471937973491

Tady ale prece vubec nejde o letiste. Jde o Kladno a jeho okoli. Podivejte se na vychod Prahy na trat na Kolin (anebo na Cesky Brod). Kolik obci ma napojeni na Prahu a kolik lidi za praci do Prahy dojizdi.

Jinak, s tim ze odbocka do Motola je nesmyslna tak z tim souhlasim. Napriklad se uvazuje o tom, ze na Dedine vznikne v na miste kasaren nova rezidencni ctvrt, kde bude zit az 20000 lidi. Anebo ze na Dlouhe mili melo vzniknout velke zachytne P+R parkoviste. Ted uz ma Praha jine problemy a do rozvoje Prahy 6 se nejspis dlouho investovat nebude (D-cko ma prednost).

0/0
9.2.2016 10:19

M91a71r61t28i49n 84V74o51k60o66u94n 9368933113466

proc nemuzou byt vsechny nove autobusy na cisty pohon CNG, ktery ma krome toho polovicni naklady na kilometr?

+3/−1
7.2.2016 20:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.