Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující chtějí v pražské MHD víc tramvají i jiné trasy, ukazuje anketa

Lidé využívající pražskou MHD poslali organizaci Ropid přes tisíc návrhů, jak veřejnou dopravu v hlavním městě změnit. Navrhují například, aby po Sokolovské ulici jezdilo více tramvají. Společnost v březnu představí tři modely velkých úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K56a47r84e32l 73D98r28d15a 6863445687649

Ze Spořilova jede 6 a 11. Jedna na Karlák (19 minut) a jedna na Muzeum (17 minut). Uměl by mi někdo detekovat, co se zpráva o "boji dvou táborů na Spořilově" pokouší říct?

Pro srovnání bus Spořilov-Roztyly (10 minut). Metro C Roztyly - Muzeum (12 minut) - Florenc (15 minut). Metro B Florenc - Karlák (6 minut) + přestupy.

Přišlo mi, že uvažovat na Spořilově tramvaj na cestu do centra je nesmysl. Spořilov měl těžit z přítomnosti stanice Roztyly.

Z celého Spořilova je ale tramvaj dost daleko. Je třeba připočítat dopravu k tramvaji, což je také tak 10 minut.

Navíc, až na Bohdalec jde o duplicitní dopravu s autobusy do Vršovic.

Nepočítám, že je třeba kapacitní doprava pro směr Spořilov-Synkáč. Tak mi přijde, že koukáme opět na neskutečné dopravní zvěrstvo, kdy tramvaje zničily Michli a Nusle. Přitom tramvajová doprava tady pro místní poptávku není absolutně potřeba. Jen je prostě jednodušší jet tranzitní tramvají po povrchu ze Spořilova na Muzeum, protože to metrem není příliš šikovné a časově je to tramvají možná i rychlejší. Rv;-)

0/−2
16.2.2016 15:23

M69i48r36o41s16l32a57v 67G39r80o15s60s45m66a47n80n 8832159194

Takže jste si sám dokázal spočítat, že tramvají je to do centra rychlejší i bez započtení přestupu. Přímo u smyčky Spořilov bydlí lidé. Jsou tam totiž domy. Metro C je už od Kačerova přetížené. A tramvaj je moderní a elegantní dopravní prostředek.

0/0
17.2.2016 0:24

K22a63r21e84l 32D92r53d69a 6193895307759

Obyvatel u smyčky na Spořilově je na kapacitní tramvaj málo, je třeba další doprava pro celý Spořilov, co naváží místní k tramvaji či metru. (Nejlépe k obojímu za dvojnásobnou cenu.) Pak následuje: Chodovská zničená, zbytečné kolony. U plynárny zničená. (Viděl jsem tady řidiče, co mu to klouzlo na koleji a nabral sloup. Na místě mrtvý.) Nuselská, Jaromírova, Bělehradská... zničená, hluk pod okny bytů, nemožnost parkování. Podskalí zničené, nábřeží zničené... Na "bezbariérové ulici" je trať dodatečně vybavená pangejty, které zajišťují tramvaji bezpečnější průjezd, ale pro chodce a vozíčkáře tvoří bariéru. Kde jezdí tramvaj, nemá chodec asi co pohledávat. Rv

Povrchová doprava poškozující bydlení ve stovkách bytů. Doprava výrazně omezující silniční dopravu a snižující její bezpečnost ve starších čtvrtích, a také kriticky snižující možnosti parkování. Bariéra jako hrom pro život v Praze. Všude, kde vede trať, se vozovky špatně opravují. Půlka Prahy vypadá dík kolejím jak za dob druhé světové války krátce po bombardování. A to proto, aby cca 500 obyvatel Spořilova mohlo dojet tramvají od bytu na Muzeum či Karlák i když mají metro? Proto provozujeme a udržujeme "elegantní" tramvajovou dopravu v ceně miliard? Přijde mi to postavené na hlavu...

(Jaký spor mají na Spořilově? ROPID chce zrušit 11 či co?)

0/−1
17.2.2016 10:09
Foto

M45a75r39t92i50n 30Š14u37b84r35t 1325121504865

Ono zdaleka přece nejde jen o konkrétní zastávku Spořilov. Na tramvajové trati je o kousek dál také Kaufland a velké množství cestujících nastupuje v zastávkách Michelská, Pod Jezerkou a Horky. Zejména zde je ráno řada spojů značně přetížená. Posílení je potřeba, ale je jej nutné pak nějak směrově vyvážit, proto je zajímavé zjistit, který směr cestující z této lokality preferují.

0/0
17.2.2016 20:11

J64a36k27u43b 10V76o32k15a53t84ý 8254437872454

všechno je zničený kde jsou koleje koukám. Tak koleje vytrháme a budem jezdit všude auty, na kole a chodit pěšky ne?

0/0
18.2.2016 15:39

I23v66a46n 63P45r38o31c52h26á26z76k55a 3301834885605

Ať si vídeňský model zkoušejí někde mezi juniory!

V Praze je mnoho starých a nemocných lidí, pro které je každý přestup - vystupování, nastupování, stání na zastávce velmi bolestivá a vyčerpávající věc. Mějte taky trochu ohledy!

+5/−5
16.2.2016 12:10

L69u96k82á37š 26Š52l74e89h53o53f39e31r 1533769165419

Nikdy nebude fungovat taková síť MHD, aby bylo možné dostat se kamkoliv bez přestupu. A pokud mám na výběr mezi 2 krátkými nebo 1 dlouhým čekáním, beru ta 2 krátká ;-)

+4/−2
16.2.2016 13:37

E67v23ž27e87n 68P66o22l64á95k 3488198491873

A on snad někdo takovou síť chce? Spíše chtějí lidé zachovat současný stav s drobnými změnami.

0/0
16.2.2016 13:57
Foto

M78a91r42t53i83n 86P42i16š70t91o48r76a 8928208156169

Ano, já. Někdy v budoucnu.

Jsem toho názoru, že čím dál tím více cestujících budou důchodci a budou preferovat cestu bez přestupu. Bez ohledu na to, že v požadovaném směru nepojede často.

0/0
16.2.2016 16:42

E76v75ž19e84n 18P41o12l95á30k 3928578411863

V podstatě souhlasím. Taky si radši vyberu optimální přímý spoj.

0/0
16.2.2016 16:50

K87a16r12e85l 20D60r20d85a 6473665447109

Jezdím Háje - Vinohrady - Žižkov. 1) Přímý spoj je autobus. Není to příjemná doprava na 30 minut jízdy. 2) Z Céčka lze přestoupit na tramvaj. Vcelku optimální doprava. (Tramvaje mají časté výpadky. Je dlouhý přestup na tramvaj. Je zde přetlak bezdomovců.)

3) Delší dobu volím metro a chůzi! Linku C a A, a k tomu zhruba 10 minut na metro a z metra pěšky. Není to pohodlné a je potřeba mít kondičku. Oplátkou je to dobrý trénink pro získání takové kondice. (+Áčkem jezdí nejslušnější cestující a pěkné holky.)

Není to řešení pro pajdání o holi. Ale 99% Pražanů v pracovním procesu by mělo dobrovolně volit fyzicky náročnější dopravu. Pak z toho vyjde, že povrchová MHD jezdí často zbytečně a pro uspokojení lenosti, která ve výsledku poškozuje cestujícím zdraví a stává se pro nemocné potřebnější. Docela hrůzný princip fungování MHD. ;-)

+1/0
16.2.2016 17:14

E69v74ž73e50n 93P58o61l15á87k 3308388341413

Aha, takže vaše dopravní řešení je ve vyšší kondičce! Vysvětlete to prosím těm, co to šlapou denně a dýchají přitom ten prach, mají na zádech těžký batoh nebo jsou důchodci.

0/0
16.2.2016 17:49

K55a76r94e22l 60D36r54d54a 6273645897629

(Kapku jsem to zašmodrchal. Ale snad je to jasné. Čím víc pěstuji lenost, tím víc jsem nemocný a tím víc potřebuji MHD u nosu.)

MHD v Praze by měla mít především koncepci vzájemné ohleduplnosti a šetrnosti vůči společným finančním prostředkům. Umím si představit taxi-dodávky pro seniory a vedle toho mladé šlapající pěšky. Umíme poptávku takto regulovat a různorodé cestující řešit samostatně?

Delší intervaly? Senior si počká (či pojede podle jízdního řádu) a spěchající raději půjde pěšky a bude mít k tomu bezvadný široký chodník, trochu zeleně a minimum hlučné a páchnoucí dopravy pod nosem? Nebo nějaká osvětová kampaň "normální je chodit"? Praha se každopádně potřebuje naučit preferovat chodce a chůzi a nabízet veřejný prostor bez ohrožující dopravy.

Znám bydlení na malém městě. Všude kolem centra se pohybujeme pěšky na vzdálenosti 1-5 km. MHD tady vlastně ani není. (Jezdí jen v pracovní dny.) Pak teprve řešíme auto na nákupy či delší zajížďky. A v Praze, pokud nejsou na 150 metrech dvě zastávky časté MHD, tak to považujeme za průšvih. Přitom i v Praze se kdysi chodilo na dlouhé vzdálenosti pěšky a MHD byla pomalu jen "atrakcí". V kombinaci s metrem by se Praha bez povrchové MHD často obešla.

Podobné názory tady u propagátorů tramvají nepotkávám.

0/−1
17.2.2016 11:01

E65v41ž98e29n 68P20o40l18á24k 3428678601123

Tramvaje opravdu ohromě páchnou. Až bude v Praze přijatelný vzduch a pěší chůze nebude znamenat ohrožení života na každém druhém rohu, pak prosím. A na malém městě bohužel - zde efektivně MHD opravdu zajistit nejde, ale to není problém Prahy. Zde každý na chození opravdu nemá čas.

+1/−1
17.2.2016 13:43

K70a41r51e53l 66D59r81d70a 6403425657979

Tramvaje představují hlučnou a nebezpečnou dopravu, zvlášť když je hodláte pustit na klidné pěší zóny a ani neoddělit trať od chodců. A pokud ji oddělíte, tak chodcům seberete jejich prostor. Nemá to dobré řešení.

A jinak jen výmluvy: špatný vzduch, nemá čas... Arogance, egoismus. Život chodců ohrožují v centru Prahy především rychlé tramvaje a jejich zaslepení propagátoři. Rv

0/−1
17.2.2016 16:06

E34v21ž21e88n 82P15o84l21á83k 3618588411463

Já si říkal, kdy vylezete s tím nesmyslem ohledně "hlučných tramvají" a Náměstí republiky, věčně postříkaného krví miliard chodců. Ale jinak na denní několikahodinové trajdání opravdu čas nemám, takový jsem egoista. A to ve svém věku něco ještě ujdu.

0/0
17.2.2016 16:17

K77a88r29e20l 97D87r26d92a 6503285837119

Je to i otázka svědomí. Opravdu potřebujete jezdit přes Náměstí republiky na Hradčanskou a ohrožovat při tom chodce? Nemáte jinou pro všechny bezpečnější trasu?

Vytěsňujeme řidiče z centra, protože auta a chodci nejdou dohromady. Plno řidičů osobáků to se svým svědomím chápe. A tramvaj se svým "nezastaví na fleku" je snad bezpečnější? A ona tam jede pro názory lidí jako Vy. Co chtějí jet hlavně bez přestupů, raději po povrchu a pěkně všem na obtíž. Naprosto stejné myšlení jako mají piráti silnic.

Život ve městě je o ohleduplnosti. Nepatříte patrně asi do města. Dopravu bych pro Vás zrušil. Jak prosté. ;-D

0/−1
17.2.2016 16:46
Foto

M87a67r81t29i31n 33Š75u11b93r57t 1975501354185

Kdyby nejezdily z centra třeba na Letnou a Hradčanskou tramvaje, metro A celkový počet těchto lidí rozhodně nemá šanci odvézt. Mimochodem, Náměstí Republiky je z hlediska nehod chodců s tramvajemi jedním z nejbezpečnějších míst v Praze, daleko víc nehod se mezi tramvajemi a chodci stává dokonce i na místech se semafory.

+3/0
17.2.2016 20:15
Foto

B57r55o76n49i21s98l15a75v 76G39a70b71r51y26š 2712569161

No právě. A čím méně linek, tím kratší stání na zastávce. Když přijdete na zastávku, bude Vám po redukci linek jedno, do jaké tramvaje nasednete.

Redukce linek by však měla být na zdravé úrovni. Psal jsem tady o tom dříve dost. Na linkotvorbě se zakládá i moje disertační práce.

+3/0
16.2.2016 13:59

J36i20ř11í 25K33r65e88j60č85í57k 2477878784476

Bude vám jedno do které nasednete ?

Potřebujete na Pavlák, ale jelikož tam po změně nic nepojede, tak pojedete přespat na Florenc ?

To si asi cestující MHD představujete jinak, než jací ve skutečnosti jsou...

0/0
16.2.2016 22:17
Foto

B93r12o49n41i49s53l39a29v 77G35a21b37r21y56š 2792179141

Proč by tam po změně nic nejelo? Já si cestující představuju dost reálně, protože jedním z těch cestujících jsem. Využívám VHOD v plné míře, bez auta se obejdu.

Mimo Vídeň je dobrý příklad i Plzeň. Je to malá hvězdicovitá síť, dvojici větví spojuje vždy jedna linka. Není nutné mít víc kombinací tras. Místo toho, abyste čekal ve Skvrňanech na svou tramvaj, prostě nasednete na dvojku a přestoupíte si v centru.

Praha podle mě zase tak razantní redukci tramvajových linek nepotřebuje. Dovedl bych si představit nižší počet, ale někde v rozmezí 18 - 20 linek. Dnes jich má v denním provozu 21, což je podle mě optimální.

Ale působnost tramvají bych rozšířil dál. Do naší firmy chodí projekty na rozšiřování tramvajové a trolejbusové sítě z různých koutů Evropy. Hodně se vzmáhá třeba Tallinn nebo Neapol. I v Praze se něco chystá. Ale ne zrovna tam, kde bych to očekával.

0/0
16.2.2016 22:34

J54i87ř30í 86K49r20e84j91č65í25k 2627638604266

No to jste napsal vy, že vám bude jedno do čeho nasednete. mě to tedy obvykle jedno není, nasedám výhradně do toho, co mě doveze k cíli a ideálně přímo. Přestupy nesnáším a nevidím v nich žádný přínos.

Srovnávat Prahu s Plzní není úplně dobrý nápad...

0/0
16.2.2016 22:55
Foto

B95r38o44n68i31s20l76a27v 26G85a57b84r89y86š 2212189191

Já nic nesrovnávám. Že nechápete rozdíl mezi přejatou myšlenkou a kopírováním, není můj problém.

Přestupy nesnášíte, to asi nikdo. Ale bez nich se to jednoduše neobejde. V některých případech to ani není technicky možné, aby jel člověk přímo ze startu až do cíle. Nevím, jak byste se třeba dostal na stanici Lužiny, když tam kromě metra nic jiného nejede. Já vím, Vás ta stanice asi nezajímá, ale zajímá ty, co tu dopravu organizují. Tak zkuste chápat dopravní systém v globálním měřítku, tedy tak, abyste ušetřil čas všem lidem v dopravním systému. A abyste si spočítal, kolik času lidi ušetří, to po Vás asi nemůžu chtít. Dostaneme se zase k tomu, že Vás to nezajímá, ale přitom radíte, jak by to mělo být správně.

Někdo v přestupech může vidět i to pozitivní. Vezměte si relaci z A do C. Existuje 100 spojů, které jedou přímo, a dalších 200 spojení, kterými se z A do C dostanete jen s přestupem v B. Když pojedete přímo, máte svých 100 spojů bez přestupu. Tím pádem se ale v této relaci ochuzujete o daších 200 spojů, kterými se do cíle můžete dostat. Já jsem to takhle za studií na VŠ praktikoval dost často, když mi přímý spoj ujel. Měl jsem sice batoh a velký kufr, ale neviděl jsem v tom žádný problém.

+1/0
16.2.2016 23:35

P53e81t13r 59N67e91c97h83a27n57i74c33k90ý 7753676608380

Pokud prostě jedna sada tramvají pojede jedním směrem a jiná sada tramvají druhým směrem, tak vám bude stačit znát směr a nemusíte řešit linku

0/0
18.2.2016 19:08

J81i92ř51í 34K68r39e85j37č11í71k 2127598324726

No to určitě, ale má to nevýhodu v tom, že už se nikdy nedostanu domu... ;-)

0/0
18.2.2016 20:11

L82u56k71á80š 59V11a58ň14u40r60a 1515734443533

Tramvaje by mely v Praze jezdit i do vzdalenejsich lokalit, jako je treba propojení z metra depo Hostivar do Sterbohol, Dolnich Mecholup, Uhrinevsi, Bechovic apod. Take obslouzeni JM by bylo dobre tramvaji.

0/0
16.2.2016 10:12

M36a50r28t96i55n 17Š93u69l83c 2497239940745

Chybí tomu jedna podstatná věc... koleje... Změny, které se chystají na léto, řeší provoz na stávající tramvajové síti. Výstavba nových tratí je záležitostí na dlouhá léta... jinak do Uhříněvsi a Běchovic jezdí vlak, to je rychlejší způsob dopravy než tramvaj. Štěrboholy jsou bokem, tam koleje nezavedete, Dolní Měcholupy spojuje Kutnohorská, tam se už tramvaje nevejdou... Takže jediné, co může dávat smysl je to Jižní Město... ale tam vede metro, takže tramvaje, které by přes JM projížděly by buď kopírovaly metro nebo by to tam musely prokličkovat a napájet metro, ale potom by taková tramvaj do centra jela hodinu...

+6/0
16.2.2016 10:59

J58i94ř88í 47Ř60e53h74o28ř 9608198256658

souhlasím, bydlím na JM a nevidím důvod pro tramvaj. Jednak je odtamtud metro za deset minut na kačerově, budějárně či pankráci. Do dvaceti na IP či jinde v centru. Výborný spoj na smíchov, nebo i slušně na černý most. Okolí je dobře obsloužené autobusy se spojením opět třeba na budějovickou. Tramvaj nemá smysl. Jediná nevýhoda v této oblasti je konec pásma směrem na průhonice. Plno lidí tam pracuje a kolikrát platí za dvě zastávky víc než za tu lítačku.

+3/0
16.2.2016 11:05

E12v34ž50e42n 10P60o34l85á58k 3858818741563

Víte, ona tramvaj se místo několika narvaných autobusů dost výrazně vyplatí. Jenže náklady obyčejní cestující jako vy nevidí.

+2/−3
16.2.2016 12:05

J51i38ř13í 97Ř16e58h84o83ř 9528628246928

prostě a jednoduše dle mého nemáte pravdu. Na JM vede přímé, rychlé a rozhodně ne přeplněné metro. Mít duplicitu v tramvaji je blbost, neexistuje alternativní cesta oklikou která by řešila nějaké trase odlehlé sídliště. A autobusy tam stejně tak nejezdí nijak zvlášť přeplněné a pokrývají několik různě rovnoběžných páteřních ulic, které by pokrýt tramvají bylo neskutečně drahé. Nevěřím že se tam jakákoliv tramvaj vyplatí, ale je to ovšem jen názor proti názoru.

+4/−1
16.2.2016 12:21

E98v96ž97e25n 91P27o35l61á93k 3308668601683

Já neříkám vést tam tramvaj po trase metra, ale coby tangentu, která ho bude napájet, ostatně v Libuši a Krči už je to v plánu. A autobusy od Chodova přes Volhu jezdí přeplněné až dost, s tím mám osobní zkušenost.

0/−3
16.2.2016 12:26

M33a24t37ú45š 88E75l30i42a94š 3320506764215

Navrhujete zbernú linku, ktorá by kľučkovala medzi metrom a sídliskami, čiže presne to, čo vykonávajú teraz autobusy. Z ekologického hľadiska fajn, z ekonomického nezmysel. Aj keď si myslíte, že by to bolo výhodné, nie je to pravda, vstupné náklady by boli enormné a pri súčasných cenách fosílnych palív by bola dlhá návratnosť. O predimenzovanosti dopravy ani nehovoriac. Teraz jazdí autobus de facto ku každému až každému druhému metru a je vyťažený. Tramvaj by bola poloprázdna, resp. by sa musel predĺžiť interval, čo by znižovalo atraktivitu MHD (a to znova súvisí s ekonomikou). Ak už hľadať ekonomickú a ekologickú alternatívu, tak v tomto prípade by aký-taký zmysel dávala trolejbusová doprava.

+2/0
16.2.2016 14:33

E12v33ž40e23n 48P19o57l42á12k 3618188921413

Nic takového nenavrhuji. Jde mi o tangentu kolem širšího centra, která částečně nahradí nejvytíženější autobusové linky a bude tedy i napájet metro. Především U Kobylis, Pankráce, Kačerova. Jestli myslíte, že je lepší dva nacpané autobusy do minuty než jedna optimálně vytížená tramvaj za několik minut, tak máte zvláštní představy. Variabilní náklady tramvají jsou nesrovnatelně nižší a jakmile je poptávka dostatečná, není o čem mluvit.

0/0
16.2.2016 14:40

M60a29t79ú35š 84E76l43i73a90š 3310486944755

No nazvať Kobylisy širším centrom... Tam som mal prestať čítať.

+1/0
16.2.2016 15:08

E42v81ž96e76n 55P31o14l89á92k 3938478551203

Tak to čítáte špatně, protože jsem nic takového nenapsal. A ten zbytek ani čítat nezkoušejte, stejně k tomu nebudete nic podnětného mít.

0/0
16.2.2016 15:16

K18a28r66e70l 16D43r14d37a 6553495167199

Libuš, Krč, Pankrác, Kačerov... O jakých tratích to mluvíte? Odkud a kudy je chce vést? Libuš, to jako z Modřan? Krč, Kačerov, to jako z Budějovické?

My budeme budovat trasu metra D a Vy na povrchu ve stopě metra koukáte budovat a obnovovat tramvajové tratě když dík metru nebudou potřeba?

Cancáte tady jen nějaké tramvajové pohádky, že? Rv:-P

0/−1
16.2.2016 15:58

E54v17ž12e30n 79P84o45l47á16k 3378598651563

Mírněte laskavě svůj rozhořčený slovník a chovejte se slušně. Protažení trati os Modřan přinejmenším k metru je naplánováno už od doby, do byla postavena zdejší smyčka. Obnovení trati Přes Pankrác dále, tedy v místě, kde začíná nejvíce přetížený úsek C, kterému výstavba D nažene ještě více cestujících je plánováno také dlouhodobě. O možném propojení čtu také již delší dobu. Ale vy pořád žijete v 70. letech a domněnce, že metro dokáže tramvaje dokonale nahradit.

0/0
16.2.2016 16:11

K40a14r13e48l 66D80r34d25a 6763585767129

Se "slušným chováním" jste si tady začal. Tak se kroťte laskavě sám.

Tramvaje na Budějovické jsou nesmysl. Céčko je přetížené, protože přijede plné z Jižního Města a na Kačerově nabíra Novodvorskou, Krč a Libuš.

(ROPID přitom na Háje přesměroval autobusy z Depa Hostivař. Asi se mu zdálo Céčko málo vytížené.)

Přetlak na Kačerově samozřejmě linka D vyřeší a frmol se jen přesune na Pankrác. Z Céčka zde naopak zmizí cestující do Nuslí a na Vinohrady. Nula od nuly pojde. Ve výsledku budou dvě linky metra a zhruba stejný počet cestujících jako dnes. Tedy žádný přetížený úsek Céčka.

Tramvaj na Budějovické a Pankráci není pro místní cestující potřeba, ale je potřeba k tomu, aby zničila místním bydlení a parkování tramvajemi a aby se trať dostala do Krče a Podolí a duplicitním provozem co nejvíce znehodnotila linku metra C a právě vybudované metro D. Rv

Netuším jak v Modřanech, ale stavíme metro pro Libuš. Pokud by tady tramvaje pomohly už dnes, tak ať koukají cinkat co nejrychleji na Libuši. Jenže, tento směr fakticky nikdo nechce. Dnes je doprava směrována na Kačerov. Tramvaj, co se bude kodrcat 40 minut kolem Modřan na Karlák je o ničem. Takže opět jen vyhozené peníze. Rv

Ano, popisujete tramvajové plány na staro-nové tratě. Ale jeden jak druhý je podle mě hrozně mimo. Tramvajová doprava zpravidla není v takovém rozsahu a směru potřebná a k prosazení se užívá vylhaná argumentace. Jediné co snad platí, že si tramvajová doprava kouká řešit "technicko-provozní parametry" - dostupnost vozoven, zálohu tratí apod. Za naše peníze. Rv

+1/−1
16.2.2016 16:51

E84v86ž44e66n 30P92o75l86á31k 3488288831193

Jo tak "zhruba stejný počet cestujících". Když k okolí C přidáme i okolí D, které se celé bude hrnout přes Pankrác, jistě to bude naprosto stejně lidí. A kdepak, aby někteří mohli dolů do Nuslí už z Pankráce, to by tam musela jet tramvaj a to Drda nerozdýchá. A už zas to "ničení bydlení" tramvajemi, které nevíte, v čem spočívá? A skutečná přepravní poptávka, od níž se odvíjí smysluplnost tramvají vás samozřejmě taky nezajímá. Divím se, že jste ještě nevylzel s obligátním "tramvaj je hlučná", ať to máme pohromadě. A že trpíte představou, že od Kamýku všichni výhradně chtějí na Karlák, což je jediný účel trati, je taky moc vtipné, opravdu. Hlavně, aby cestou na metro měli z Modřan co nejvíce přestupů, že.

0/0
16.2.2016 17:10

K17a57r10e48l 82D57r61d20a 6403115407649

Asi neumíte číst, Kačerov již dnes pobírá okolí budoucí linky D. Klíčový bude přestup na trasu A. Ten nebude pro Déčko na Pankráci - Muzeu, ale na Míráku. Což Céčku výrazně uleví na Muzeu.

(Podrobný průzkum přepravní poptávky neznám, ale pokud ho tvoří "odborníci" jako Vy, stejně bude zkreslený.)

A s těmi Nuslemi jste ulítl, ne? Pokud pojedu Déčkem, vystoupím v Nuslích a nebudu se snažit jet do Nuslí tramvají z půli cesty, ne? Stávající tramvajové zastávky budou pokryty výstupy ze stanice metra.

Trať na Budějovické dnes slouží parkování a zeleni. Přijde mi, že ten prostor má dnes užitečnější funkci, kterou by obnova trati zničila.

0/0
16.2.2016 17:41

E70v73ž24e90n 42P95o40l98á44k 3928498771263

Na rozdíl od vás to místo znám a vím, že bez D mají místní i jiné alternativy, jak se dostat do centra, zatímco s ním potáhnout všichni směr Kačerov. Tvrdit, že na přetíženém C nepřibude ani jeden člověk je opravdu odvážné. D do Nuslí nepojede ani za 30 let a do té doby vám kolaps C nevadí? Jinak parkovacími místy na zeleni se jezní o moc lépe než tramvají, opravdu. A ano, všechny průzkumy jsou zmanipulované spiknutím krvelačných tramvajáků, potvrzuji.

0/0
16.2.2016 17:48

K23a60r71e43l 17D21r30d92a 6403185797849

Jaké místo? Libuš, Kamýk, Modřany? Jaké jsou významné alternativy? Tramvaj? Vlak? Autobus na Smíchov? Co z toho linka D "pohltí" a přitíží Céčku?

Jinak to rozporujete kapku komicky. Tramvaj z Modřan na Libuš uvažuji jako řešení před vybudováním metra D. Mohla by být raz dva, ale všichni tady preferují autobusy na Kačerov. Nikdo o zdlouhavou cestu do centra tramvají nestojí. Proto se staví Déčko.

Samozřejmě, v opačném směru pro výhledové spojení Modřan s Déčkem mi to přijde rozumné.

Kde tedy ale vidíte další cestující pro Céčko-Déčko?

A když tvrdíte, že potřebujeme překlenout 30 let do Déčka, tím myslíte trať na Budějovické? On je nějaký mimořádný požadavek na spojení Antala Staška se Synkáčem? To asi těžko. Jak byste ulevil Céčku? Možná by pár zákazníků pendlovalo tramvají z Pankráce na Budějovickou. Ale Céčku to výrazně nepomůže, ale změny na povrchu by byly mohutné. To přece není rozumné.

0/0
17.2.2016 13:28

E41v28ž95e66n 71P83o56l78á95k 3558778841543

Tramvaj z Modřan na Libuš čeká právě na metro D, které bude napájet, ačkoli podle mého by měla smysl již teď, kdy končí daleko před nejhustší zástavbou. A garantuji vám, že těch "pár lidí" od Pankráce dál bude sakra znát, protože C od Pankráce do centra bude praskat ve švech. D mimochodem přitáhne jen své další blízké okolí, ale i podstatnou část dojíždějících ze Středních Čech, kteří nyní rozhodně ne všichni jezdí někam k C, které ostatně ani nemá parkovacích míst zrovna nazbyt, zatímco v Písnici má vyrůst obří P+R.

0/0
17.2.2016 13:47

K35a17r29e48l 26D67r79d83a 6353315857289

Jistě, ale tahy pro Středočechy z této strany již dnes končí na Kačerově (MHD-bus), Chodově (P+R) a Opatově (bus, P+R). Pár známých kolem Jesenice mám, využívají P+R na Chodově.

Pokud se přidá další P+R, bude to ideální. Ale nárůst cestujících drastický nebude. Cestující přibudou až s další výstavbou bydlení v Písnici a možná se vyplatí nový tah Déčkem pro Modřany. Tady by pár lidí mohlo být, co dnes na Kačerov zbytečně nezajíždí...

A pak mě napadá jihočeská D3 a D4 a možnost ukončení dálkových spojů v Písnici, třeba i přesunem z Knížecí. Ale tím to tak končí. Boom úprku z Prahy už skončil.

Krize na Pankráci hrozí pouze v případě, že to bude přestupní stanice na cestu do centra. Třeba v rámci etapy 1, kdy se postaví Písnice - Pankrác. Ale i tak jde jen o přesunutí návalu z Kačerova na Pankrác. Nic nového pro Céčko.

Pouze s etapou 1 by ale Déčko nemělo smysl. Takže to je krátkodobý problém.

Spíš se mluví o uzavření Nuselského mostu, kdy by naopak Déčko mělo na Pankráci pobrat cestující z Céčka. Ale opět jde o krátkodobý problém.

Myslím, že to zveličujete. Céčko má i dnes ještě rezervy.

0/0
17.2.2016 16:37

K12a28r79e46l 34D62r92d38a 6583245987739

Přes Volhu nebyla tramvaj na JM nikdy uvažovaná.

0/0
16.2.2016 14:47

M36a60r45t70i81n 70Š44u75l27c 2177109910815

Přes Volhu na JM ne, ale trať z Opatova na Volhu jako odbočka z tratě Chodovská - Spořilov - Opatov - Háje v rozvojových záměrech existuje (nebo aspoň existovala)

0/0
16.2.2016 18:35

K75a72r37e95l 59D20r42d76a 6633525137199

Kdysi existovala v projektech i trať do Čestlic... Mlejnský poslední roky představoval hlavně Opatovskou a Spořilov, dík výstavbě na Hájích a Opatově. Pak se k tomu přidalo Trojmezí. Kde má být odbočka a samostatná smyčka.

0/0
17.2.2016 13:32
Foto

B54r42o61n48i35s39l36a43v 91G87a79b95r96y22š 2892549671

Jakou duplicitu? Metro obsluhuje jiné stanice a tramvaj obsluhuje taky jiné stanice. Každý dopravní systém je vybudován za svým účelem. Nemůžete říct, že jde o souběh.

O souběh by šlo, pokud by autobusová linka na chlup kopírovala tu tramvajovou.

0/−1
16.2.2016 14:01

K20a12r36e97l 69D60r34d95a 6783475817319

Tramvaj má jít Opatovskou, Chilskou, Turkovou... ve stopě stávajících autobusů a pak ve stopě metra Opatov a Háje. Někde přes Chodovec se má napojit na Spořilov. Plánuje se zástavba Trojmezí, kde by snad měla být samostatná trať či nějaké "kličkování" této trati. (To aby to z Hájů na Bohdalec trvalo co nejdéle.) Z Bohdalce se měla trať dostat také do Vršovic.

Opatov a Háje slouží pro zajíždění autobusů z okolních lokalit k metru a dík výstavbě by měla posilovat. Tady nemá tramvaj žádný přínos.

Většina místních cestujících se potřebuje dostat na krátkou vzdálenost rychle na metro.

Investice do tramvaje na JM je zcela neefektivní. Pro místní obyvatele je trať zbytečná. Mohl by ji prosadit developer jako navážení cestujících z Trojmezí, Chodovce, Spořilova, Top hotelu na Opatov za cenu poškození bydlení na Chodově, Opatově a Hájích - hlukem a omezením silniční dopravy. (Háje jsou přitom již silně poškozeny přítomností "depa" metra.)

0/0
16.2.2016 14:42
Foto

B19r82o56n35i25s48l18a94v 50G86a80b65r10y92š 2952759401

Ne.

0/0
16.2.2016 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.