Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most se nebude bourat, jen rekonstruovat. Termín zatím znám není

Libeňský most se nebude bourat, ani rozšiřovat, jen rekonstruovat. Přežije tedy v současné podobě. Ve čtvrtek o tom rozhodli pražští zastupitelé. Debaty o demolici mostu podnítil v uplynulých měsících jeho havarijní stav.Není ale jasné, kdy práce začnou, ani kolik budou opravy stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34o87z92e29f 86S66t98e21b80i83l61a 3655327325567

...no proto! Rekonstrukce bude dražší, budou "krásně" skryté vícenáklady, bude do obálek dost pro radní i stavitele. Nakonec to zapečeti žaloba všech na všechny.

On, daňový poplatník to zaplatí :-/

0/−2
27.2.2016 22:00

P19e78t38r 69V65e89s22e14l31ý 8555505832606

Nestydíte se opisovat doslova z Wikipedie?

+1/0
26.2.2016 18:10

D53a83n62i20e23l 86D82r52n95e46c 6301179486722

Mosty jsou stavby, které mají především sloužit, a od toho by se měla odvíjet jejich (re)konstrukce. Mosty (ale třeba i přehradní hráze) by měly být speciální typ památky, kde je přípustná její demolice a nahrazení něčím podobně vypadajícím, ale třeba širším. Mohl by to být třeba "status funkční památky." Pokud by nebylo možné postavit podobně vypadající nový most, případně by to bylo dost neefektivní, realizoval by se jiný a památkáři by to nemohli vetovat. V některých případech je samozřejmě možné postavit nový most vedle stávajícího, přičemž stávající zůstane pro pěší a cyklisty

Toto se netýká jen Libeňského mostu, ale i železničního mostu ve Výtoni, který je nevyhovující, ale protože je památkově chráněný, není ho možné nahradit novým mostem. Ve výsledku se tedy rozšíří pylíře a vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden nový, který bude vypadat stejně. Bude ale o něco širší, takže to ve výsledku vypadá hůře než jeden nový, širší, stejně vypadající most... 8-o

FOTO: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zeleznicari-chystaji-pro-prahu-novy-most-1192418/galerie?id=212107

Jinak u nás se čas od času zapomene na to, že k uspořádání 2+2 nejsou potřeba intenzity jak na dálnici, ale že stačí na koncích mostu křižovatky s řadícími pruhy. Příkladem je třeba Dlouhý most v Českých Budějovicích. Mnoho urbanistů a architektů navíc považuje uspořádání 2+2 za zločin proti lidskosti, prý to nikde kromě dálničních okruhů není městotvorné, přičemž dálniční okruhy nejsou městotvorné jako celek, protože na povrchu jsou fuj a v tunelu moc drahé (kolik za to mohlo být mýtných bran, cyklopruhů, pěších zón a bulvárů).

+2/0
26.2.2016 14:35

J45a56n 67V21o60j55t24í34š83e37k 6392581775226

Ten most ale vůbec není potřeba rozšiřovat. Prostě neexistuje rozumnej důvod.

+1/0
26.2.2016 22:07

P82e70t73r 45N81o48v66o96t30n50y 1521450481

Aby se nerekonstruoval tak dlouho, až spadne.

+1/0
26.2.2016 13:52

R14a22d42e18k 62N26o26v75a57k 9634433899370

skončí to tak jak to píšete. Bude stačit dvacetiletá voda a máme most uzavřený

0/0
10.3.2016 11:04

B45o29h98u35s79l64a18v 69K68r35á71l84í34k 2101160489356

Staroměstská radniční věž už měla kdysi taky namále: Stržením původního křídla radnice (po roce 1839) došlo k obnažení základů věže, načež se na jejích dvou stranách objevily nebezpečné trhliny. Ty byly takového rázu, že pražská guberniální správa dokonce nařídila v lednu 1842 její stržení. To ovšem vyvolalo velký protest pražské veřejnosti, v čele s výtvarnými umělci, díky němuž bylo od záměru naštěstí upuštěno a základy potom důkladně podezděny, aby se trhliny dále nerozšiřovaly.

+4/0
26.2.2016 12:40

J26a68n24a 16P20r22o51c28h76á42z60k45o35v16á 5392550530124

Konečně u někoho zafungoval rozum. Jen mi není jasné, proč nechají kolikrát i unikátní stavby dojít až do stavu, kdy zchátrají tak, že už jsou téměř ke zbourání a najednou začnou úředníci uvažovat, jestli je budou opravovat nebo bourat (kolikrát i stavby, které byly kandidáty na seznam UNESCO), když by stačilo je průběžně udržovat a opravovat . Jenže u nás se rozprodávaly stavby i lidem, kteří s tímto záměrem stavby za babku koupili a plánovali staré stavby zbourat a na jejich místě postavit něco nového a lukrativního.

+3/−1
26.2.2016 12:36

J47i96ř94í 69P87r36a77ž44á85k 9690332381252

Proč rozhodují o miliardové investici nekompetentní radní? 90 let starý mosst, z něhož sůl vylouhovala dlouhé krápníky je zralý na demolici už dávno. Nový moderní most by přišel levnějí než oprava a rozšíření.

"Výhodou" pro politiky je, že u rekonstrukce nelze předem přesně stanovit smluvní cenu, takže se na vícepracích přiživí spousta zainteresovaných.

+2/−4
26.2.2016 12:27

J20a37n31a 46P73r74o31c34h17á57z16k13o31v57á 5342420280424

Jenže by měli uvažovat tak, že peníze nejsou všechno.Ten most má svou architektonickou cenu. Ale co po radních, kolem kterých se točí "lobistů" za všechny možné firmy jako much, taky chtít.

+4/−1
26.2.2016 12:39

V38á79c97l68a50v 40K55o80v87á37ř 3748358804941

Most je snad hlavně most a teprve potom památka - je pak na zvážení, zda starý most bude plnit účel ke kterému byl postaven i v dnešních podmínkách.

+2/0
26.2.2016 13:06

J48i26ř50í 18V14o69t64o79č32e76k 3398494876661

Tenhle bude při dobré údržbě plnit účel ještě dalších sto let.

+1/0
26.2.2016 21:06

J65i78ř53í 11P66r37a93ž57á27k 9510852891892

Most je užitková stavba. A když jde o kubistické prvky, tak ty se dají na novém mostě udělat stejně.

Podívejte se např. na Karlovy lázně. Jde také o novostavbu cca ze 60. let, která vypadá původně. Nebo na Betlémskou kapli. Ta je také celá kompletně postavená znova v 50. letech-rekonstruovaná 100%.

+2/−2
26.2.2016 13:09

R92a86d92e59k 80N75o20v64a14k 9164263389580

Nebo most na Svatovítské mezi kulaťákem a Prašným mostem. Vpodstatě novostavba

0/0
10.3.2016 11:07

P76e58t56r 30U38t11ě52k88a25l 9180838728

No - zastupitelé rozhodli, aniž by věci rozuměli. Ať to stojí, co stojí.

Pravda je, že ten most je před zhroucením a prostě se rekonstruovat nedá. Leda tak postavit repliku - ale to jaksi není to, po čem památkáři baží.

Pilíře mostu jsou z bláta, možná by unesly nový most (nový, podobný starému), ale za velmi diskutabilních podmínek. Samotná mostní konstrukce je v kritickém stavu.

Podle mne se bude tak dlouho diskutovat o tom, kdo, kdy, za jakých podmínek a za jakou cenu bude ochoten a schopen zastupiteli požadovanou rekonstrukci provést, že ten most mezitím spadne a bude po ptákách. A postaví se nový.

Což se mohlo udělat rovnou.

+4/−4
26.2.2016 12:15

P67e53t11r89a 98H98e31l23i79k71a91r39o27v57a 9728764127604

Vzhledem k tomu, že je to jediný kubistický most na světě, tedy něco unikátního (což lidé často vůbec nevědí), tak je velmi dobře, že to takhle dopadlo!

+11/−2
26.2.2016 12:11

F72r37a72n18t59i44š10e96k 22V84a47n10ě76k 1787194857237

Osobně mě tohle hlava nebere. Aby to zase nebylo zaflikování těch nějvětších závad na 10-20 let a pak se problém bude řešit znova. Prostě nejsou prachy na nový most. A dle mého názoru určitě by nebyl problém postavit nový most ve stejném architektonickém stylu.

+2/−7
26.2.2016 12:10

P32e18t73r 15P17o94s25p77í14c65h27a12l 7798374747852

Určitě by šlo spálit všechny obrazy Leonarda DaVinciho a namalovat stejné znova.

+3/−1
26.2.2016 14:49

W64a45l55t10e58r 93D66i88v11i85š 6457742782932

Opravdu srovnáváte funkční stavbu s velkým provozem vystavenou rozamrům počasí i vandalů s uměleckými díly uloženými tak, aby vydržely co nejdéle?

0/0
26.2.2016 17:32

J23a29n 40V44o50j68t38í54š64e42k 6562401545786

Od kdy uložení ovlivňuje uměleckou hodnotu? Tu ovlivňuje nejvíc právě ta autentičnost.

0/0
26.2.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.