Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most se nebude bourat, jen rekonstruovat. Termín zatím znám není

Libeňský most se nebude bourat, ani rozšiřovat, jen rekonstruovat. Přežije tedy v současné podobě. Ve čtvrtek o tom rozhodli pražští zastupitelé. Debaty o demolici mostu podnítil v uplynulých měsících jeho havarijní stav.Není ale jasné, kdy práce začnou, ani kolik budou opravy stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o22z37e75f 44S81t66e64b26i89l36a 3565547975567

...no proto! Rekonstrukce bude dražší, budou "krásně" skryté vícenáklady, bude do obálek dost pro radní i stavitele. Nakonec to zapečeti žaloba všech na všechny.

On, daňový poplatník to zaplatí :-/

0/−2
27.2.2016 22:00

P79e62t17r 53V93e16s48e70l59ý 8585505272416

Nestydíte se opisovat doslova z Wikipedie?

+1/0
26.2.2016 18:10

D62a22n77i88e58l 77D28r56n88e25c 6591139966522

Mosty jsou stavby, které mají především sloužit, a od toho by se měla odvíjet jejich (re)konstrukce. Mosty (ale třeba i přehradní hráze) by měly být speciální typ památky, kde je přípustná její demolice a nahrazení něčím podobně vypadajícím, ale třeba širším. Mohl by to být třeba "status funkční památky." Pokud by nebylo možné postavit podobně vypadající nový most, případně by to bylo dost neefektivní, realizoval by se jiný a památkáři by to nemohli vetovat. V některých případech je samozřejmě možné postavit nový most vedle stávajícího, přičemž stávající zůstane pro pěší a cyklisty

Toto se netýká jen Libeňského mostu, ale i železničního mostu ve Výtoni, který je nevyhovující, ale protože je památkově chráněný, není ho možné nahradit novým mostem. Ve výsledku se tedy rozšíří pylíře a vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden nový, který bude vypadat stejně. Bude ale o něco širší, takže to ve výsledku vypadá hůře než jeden nový, širší, stejně vypadající most... 8-o

FOTO: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zeleznicari-chystaji-pro-prahu-novy-most-1192418/galerie?id=212107

Jinak u nás se čas od času zapomene na to, že k uspořádání 2+2 nejsou potřeba intenzity jak na dálnici, ale že stačí na koncích mostu křižovatky s řadícími pruhy. Příkladem je třeba Dlouhý most v Českých Budějovicích. Mnoho urbanistů a architektů navíc považuje uspořádání 2+2 za zločin proti lidskosti, prý to nikde kromě dálničních okruhů není městotvorné, přičemž dálniční okruhy nejsou městotvorné jako celek, protože na povrchu jsou fuj a v tunelu moc drahé (kolik za to mohlo být mýtných bran, cyklopruhů, pěších zón a bulvárů).

+2/0
26.2.2016 14:35

J38a52n 32V10o65j57t70í76š92e36k 6952351255736

Ten most ale vůbec není potřeba rozšiřovat. Prostě neexistuje rozumnej důvod.

+1/0
26.2.2016 22:07

P65e26t85r 40N49o33v63o77t57n67y 1941300381

Aby se nerekonstruoval tak dlouho, až spadne.

+1/0
26.2.2016 13:52

R94a89d46e57k 50N96o63v19a27k 9364573849680

skončí to tak jak to píšete. Bude stačit dvacetiletá voda a máme most uzavřený

0/0
10.3.2016 11:04

B29o50h91u33s62l54a89v 72K39r28á62l73í88k 2601930639146

Staroměstská radniční věž už měla kdysi taky namále: Stržením původního křídla radnice (po roce 1839) došlo k obnažení základů věže, načež se na jejích dvou stranách objevily nebezpečné trhliny. Ty byly takového rázu, že pražská guberniální správa dokonce nařídila v lednu 1842 její stržení. To ovšem vyvolalo velký protest pražské veřejnosti, v čele s výtvarnými umělci, díky němuž bylo od záměru naštěstí upuštěno a základy potom důkladně podezděny, aby se trhliny dále nerozšiřovaly.

+4/0
26.2.2016 12:40

J83a14n27a 16P38r86o33c74h58á32z72k52o48v50á 5932980720714

Konečně u někoho zafungoval rozum. Jen mi není jasné, proč nechají kolikrát i unikátní stavby dojít až do stavu, kdy zchátrají tak, že už jsou téměř ke zbourání a najednou začnou úředníci uvažovat, jestli je budou opravovat nebo bourat (kolikrát i stavby, které byly kandidáty na seznam UNESCO), když by stačilo je průběžně udržovat a opravovat . Jenže u nás se rozprodávaly stavby i lidem, kteří s tímto záměrem stavby za babku koupili a plánovali staré stavby zbourat a na jejich místě postavit něco nového a lukrativního.

+3/−1
26.2.2016 12:36

J11i89ř50í 83P12r71a82ž20á21k 9110872881422

Proč rozhodují o miliardové investici nekompetentní radní? 90 let starý mosst, z něhož sůl vylouhovala dlouhé krápníky je zralý na demolici už dávno. Nový moderní most by přišel levnějí než oprava a rozšíření.

"Výhodou" pro politiky je, že u rekonstrukce nelze předem přesně stanovit smluvní cenu, takže se na vícepracích přiživí spousta zainteresovaných.

+2/−4
26.2.2016 12:27

J77a44n70a 68P48r49o67c14h85á15z26k25o83v17á 5392680770844

Jenže by měli uvažovat tak, že peníze nejsou všechno.Ten most má svou architektonickou cenu. Ale co po radních, kolem kterých se točí "lobistů" za všechny možné firmy jako much, taky chtít.

+4/−1
26.2.2016 12:39

V44á38c76l64a92v 62K43o14v65á14ř 3238638564441

Most je snad hlavně most a teprve potom památka - je pak na zvážení, zda starý most bude plnit účel ke kterému byl postaven i v dnešních podmínkách.

+2/0
26.2.2016 13:06

J83i20ř69í 15V32o40t33o32č77e89k 3258844346671

Tenhle bude při dobré údržbě plnit účel ještě dalších sto let.

+1/0
26.2.2016 21:06

J27i64ř52í 50P43r26a53ž59á64k 9220512171342

Most je užitková stavba. A když jde o kubistické prvky, tak ty se dají na novém mostě udělat stejně.

Podívejte se např. na Karlovy lázně. Jde také o novostavbu cca ze 60. let, která vypadá původně. Nebo na Betlémskou kapli. Ta je také celá kompletně postavená znova v 50. letech-rekonstruovaná 100%.

+2/−2
26.2.2016 13:09

R43a82d63e90k 31N57o81v41a72k 9464343459460

Nebo most na Svatovítské mezi kulaťákem a Prašným mostem. Vpodstatě novostavba

0/0
10.3.2016 11:07

P60e21t59r 86U49t17ě38k75a86l 9110608718

No - zastupitelé rozhodli, aniž by věci rozuměli. Ať to stojí, co stojí.

Pravda je, že ten most je před zhroucením a prostě se rekonstruovat nedá. Leda tak postavit repliku - ale to jaksi není to, po čem památkáři baží.

Pilíře mostu jsou z bláta, možná by unesly nový most (nový, podobný starému), ale za velmi diskutabilních podmínek. Samotná mostní konstrukce je v kritickém stavu.

Podle mne se bude tak dlouho diskutovat o tom, kdo, kdy, za jakých podmínek a za jakou cenu bude ochoten a schopen zastupiteli požadovanou rekonstrukci provést, že ten most mezitím spadne a bude po ptákách. A postaví se nový.

Což se mohlo udělat rovnou.

+4/−4
26.2.2016 12:15

P30e40t90r33a 55H57e62l24i15k89a48r24o97v92a 9378514357534

Vzhledem k tomu, že je to jediný kubistický most na světě, tedy něco unikátního (což lidé často vůbec nevědí), tak je velmi dobře, že to takhle dopadlo!

+11/−2
26.2.2016 12:11

F28r28a15n95t64i41š10e76k 72V43a78n58ě56k 1817124297117

Osobně mě tohle hlava nebere. Aby to zase nebylo zaflikování těch nějvětších závad na 10-20 let a pak se problém bude řešit znova. Prostě nejsou prachy na nový most. A dle mého názoru určitě by nebyl problém postavit nový most ve stejném architektonickém stylu.

+2/−7
26.2.2016 12:10

P27e90t18r 27P88o70s30p41í70c71h45a88l 7558794857492

Určitě by šlo spálit všechny obrazy Leonarda DaVinciho a namalovat stejné znova.

+3/−1
26.2.2016 14:49

W42a81l42t65e33r 75D58i33v78i83š 6297452562422

Opravdu srovnáváte funkční stavbu s velkým provozem vystavenou rozamrům počasí i vandalů s uměleckými díly uloženými tak, aby vydržely co nejdéle?

0/0
26.2.2016 17:32

J66a21n 78V91o19j60t26í36š39e57k 6842641925686

Od kdy uložení ovlivňuje uměleckou hodnotu? Tu ovlivňuje nejvíc právě ta autentičnost.

0/0
26.2.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.