Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ZMAŘENÉ DOTACE: Kolínský zvedací most se nezvedá, oprava stála miliardu

Rekonstrukce železničního mostu a jeho okolí v Kolíně vyšla na více než miliardu korun. Cenu kritizovali zástupci Evropského parlamentu, podvody se neprokázaly. Evropským auditorům se kolínský projekt ani trochu nezamlouval, je prý důkazem, že se v Česku ve velkém zneužívají evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S28t23a21n95i11s93l39a52v 17K13r38e42j60c78a87r 6527566963864

Je otázkou, zda za dvacet let nebude ekonomičtějším řešením plavební cesty na Labských mostech spíše probagrovávat než zvedat mostovku. Případ z Dráždan by měl být mementem vodních cest!!

0/0
18.3.2016 8:31

M13i94r55o83s82l11a55v 88Z38i52k18m92u67n77d 6428972357548

Most je připraven na montáž zvedacího zařízení ... v současné době není zvedací potřeba, takže zařízení by nebylo v provozu a prošla by záruční (garanční lhůta) ... až bude potřeba zvedat, tak se zvedací zařízení dosadí a bude možné uplatnit "garanci" ...

0/0
17.3.2016 12:51

D51a23v40i57d 40H22o24l73m19a89n 5964130347

Vidíte jen jednu stranu mince. Až ty podniky nebudou, mj., právě na ty dotace posílat část vydělaných peněz, zbyde jim na investice... Je to sice přehnaně zjednodušující ale pro představu názorný argument.

0/−1
17.3.2016 12:41

S78t21a38n77i92s71l38a37v 94K55r14e10j10c97a20r 6707646283794

Ano stejným příkladem je Kapsch a zpoplatnění dálnic v ČR!!

0/0
18.3.2016 8:32

S62t97a14n82i56s54l64a43v 69K19r90e65j91c35a28r 6397806383984

Jak je vidět, není vzdělání jako vzdělání, a most jako most. Nejde o zvedací mechanismus jako takový. Za dvacet let nemusí být peníze, ale mohou být i modernější a úspornější technologie. D1 v době své výstavby také minimálně využila a využívá rozestavěné úseky z třicátých let minulého století. Vůbec se nedivím kritikům z Dotačního fondu EU, a to by na obou stranách měli být podobně profesně vzdělaní odborníci jak v Praze tak v Bruselu!!

0/0
17.3.2016 12:12

M48i35r95e26k 56B67u36c57h39t23í13k 7139544714269

Proti tomu je Čapí hnízdo batole.

+2/0
17.3.2016 7:51

S50t35a73n37i81s33l38a38v 68K28r13e88j22c74a81r 6677396413644

Nyní je v kurzu Čapí hnízdo, před nedávnem to byl Blob Kaplického!! Vždy se něco najde!!

0/−1
18.3.2016 8:26

M78i53l65a81n 57V25a29l95á34š29e66k 5153462931740

Dokud se nevybuduje labský stupeň u Hřenska ,je zvedací most pro kočku.;-D

+1/0
17.3.2016 4:43

F84r91a64n52t55i75š19e96k 37M96a53t77ě23j82č57e54k 7733702883911

Připomeňme si pachatele. Ministr dopravy Řebíček ODS.

Most opravovala jeho firma Viamont. Ještě bylo zajímavé, že za ministrování pana Řebíčka stouply státní zakázky pro jeho firmu o 600%. Ale pan Fiala říká, že se už polepšili.

+7/0
17.3.2016 3:16

M72i83r53e26k 22B61u36c14h19t11í23k 7659944464899

;-D

0/0
17.3.2016 7:52

J89o13s85e85f 88V68o56s38i83c14k47y 4163237756733

Ja se divim, proc EU s Cechy jeste ztraci cas. Vsichni nadavame na dotace, jak nas nici, jak pokrivily nas trh a jak o ne nemame zajem atd. At tedy nasmeruji ty miliardy do Recka a postavi se za ne tam poradny tabory pro utecence. Vzdyt uz o tom politici v EU mluvili, ze nesolidarni narody si solidaritu nezaslouzi!

0/0
17.3.2016 1:38

D91a43v56i11d 12H10o47l48m40a92n 5484150867

Myslím, že lepší řešení bude návrat EU před rok 2000. Tak by měla spolupráce vypadat. Bez plotů, nařízení, diktatury, dotací a hlavně s volným obchodem. Ale bez vystoupení VB a následného rozpadu se to nepodaří. A nevěřte všemu strašení co se kolem hystericky píše. Skutečnost může být úplně jiná.

+1/0
17.3.2016 6:36

C35h82r86i81s76t91i67a51n 86M84o10r32g26e54n68s22t74e55r23n 5375456186794

Jaky je rozdil mezi fotkou 4 a 5?

+1/0
17.3.2016 0:01

F19r92a44n88t51i63š55e91k 50N62o68v13o11t26n64ý 2384309186

Obrana soudruha Babiše? Most je na nic a on taky.

+1/0
16.3.2016 23:17

S31t15a57n56i77s85l55a77v 36G64r47i35g77á51r26e13k 7771872410135

Tak díky tomu mostu v podstatě přežila Slavie zato díky

+1/−1
16.3.2016 23:01

K25a87r41e92l 59K68u56č51e67r94a 7195261913280

Hmmm. Pěknej seriálek.

Reklama na vystoupení z EU? :-)

+2/0
16.3.2016 23:00

D23a13v31i61d 25Š57a43f73r37á89n54e24k 5847264857963

Spíš reklama na zlaté české ručičky. Za tohle Brusel fakt nemůže...

+1/−1
16.3.2016 23:32

K48a75r95e27l 92K43u72č64e95r19a 7385131203400

??? Ten tenhle systém stvořil a dnes sám přiznává velký podíl dotačních nesmyslů v celé eu.

+2/0
17.3.2016 6:18

D54a30v42i58d 38Š23a81f25r72á82n69e51k 5597504487443

Víte, ono vás to asi překvapí, ale drtivá většina staveb dohoto typu se staví z nějakého veřejného fondu (pojem dotace tady není úplně na místě) A teď si vemte, že na západě to jde, u nás ne. A je lhostejné, jestli ten fond spravuje EU nebo ČR. Zajímavé, že?

0/0
17.3.2016 7:10

D83a39v64i69d 55P42e29t74r35l78í40k 4666646166294

Vynechme fakt, že seriál ve skutečnosti není o "zmařených dotacích", ale o celkové úchylnosti EUrodotací, jako takových, před níž ekonomové varují už celé roky.

V tomto díle jsme se tedy pod standardně dryáčnickým titulkem nedozvěděli vůbec nic jiného, než že:

1) Stavba byla dokončena a funguje. Byla zcela logicky dovedena do rozumné fáze a připravena na případné další pokračování, jež je odhadováno, dokonce včetně časového rámce (což není obvyklé) v budoucnosti, jakmile nastane potřeba.

2) Všichni zúčastněných z různých úřadů, institucí a firem jsou schopni logicky vysvětlit všechny aspekty celé záležitosti.

3) Bruselští zločinci opakovaně nebyli schopni cokoli zpochybnit a vyvrátit, dokonce ani neposílají výsledky šetření, pouze "vyjadřují pochybnosti".

4) Stát sám si zadal další šetření a expertizy a ani zde nebylo nic nalezeno.

Když tedy vynecháme už samotnou fundamentální škodlivost EUrodotací, vše dopadlo mnohem lépe, než typická EUrocyklostezka.

+14/−4
16.3.2016 22:24

D39a63v95i44d 33Š80a36f87r72á25n33e13k 5227564507823

Vy jste tu stavbu snad realizoval, že píšete takové nesmysly?

1) V tom současném rozsahu mohla fungovat za zlomek ceny. Mimochodem, ta stavba je připravena tak leda na další investice a nebude to jen chybějící pohon.

2) To dokáže samozřejmě každá ze zúčastněných stran, i kdyby tam zůstala jenom díra v zemi

3) Svoje výhrady zveřejnili. Vesměs se to zohledňuje až v případě dalších investic.

4) Náš stát samozřejmě pochybení nenašel, jako třeba ani v připadě Blanky. U nás je dokonce normální, že i v připadě miliardové arbitráže vyvolané zhotovitelem dostane další zakázky

Jsem rád, jak jste s tím stavem spokojen...

+2/0
16.3.2016 23:31

P31a25v61e34l 98V47e49t84e22š10n67í32k 7585828245597

Bruselští zločinci? Mluvte o kolínských zločincích.

Svého času se Němci divili, proč je tento most o třetinu dražší než obdobný most v Regensburgu (který je navíc o 100 metrů delší).

Prostě - západní Evropa funguje na principu jisté etiky, který jsme my evidentně nepochopili.

Z tohoto důvodu nás mají Němci (a Holanďané či Belgičané) rádi asi tak, jako osinu v zadnici...

+2/0
17.3.2016 0:03

D66a63v39i87d 62H16o24l62m56a51n 5914540327

Já myslím, že pan Petrlík to vyjádřil trefně. EUdotace jsou zvrhlost. Napsal bych ještě "ve většině případů", ale zůstanu jen u holé věty.

+1/−2
17.3.2016 6:30

S39t16a27n83i94s18l50a13v 80K29r90e23j21c32a32r 6227136383894

Ano dotace jsou zvrhlost at jsou odkohokoli!! Otázkou ale je jak by stát a republika bez dotací dokázala přežít. A je lhostejno zda by byl u moci kdokoli,Zemanovci, Sobotkovci, Vandasovci nebo Kalouskovci. Od dob RVHP a poválečné "pomoci" po dnešek v EU, si České hospodářství životaschopnost bez dotací nedokáže představit. Nakonec i postrvhp vyrovnání ukázalo, že i za socialismu dělnickorolnické vlády se bez nucených skrytých dotací neobešly!! Kolik Českých firem nějakým způsobem nečerpá státní dotační pomoc a jsou soběstačné a výdělečné.

0/0
17.3.2016 12:23

S10v73a45t58o27p62l30u25k 10Č97e76c57h 1555947621812

Kde byl chemik,když Řebíček prováděl tento most století?

+9/0
16.3.2016 22:19

J92a50r48o62s73l72a55v85a 44N48o73v51á 5828907508530

A kde Fiala? Tak daleko jeho paměť zřejmě nesahá.

0/0
17.3.2016 11:55

D22a12v53i57d 93P57e10c31a 1745914491156

Viamont - Řebíček. Toť vše.

+8/0
16.3.2016 21:59

F13i71l45i28p 58V50a39l71d64e75r 1258368274594

Člověk by podle obrázku řekl "most jak kráva" a přitom je to jen "tunel jak prase". [>-]R^

+18/0
16.3.2016 21:54

K23a77t88e77ř42i19n57a 33K45o53z50á14k87o45v50á 2268861815338

No párkrát byl ve finále nějakých soutěží o nejlepší stavbu kraje.

0/0
16.3.2016 21:51

J50i82ř71í 13P54r92ů42š61a 7775882455869

Vzhledem k vytížení trati vedoucí po mostě je možnost plavby lodí omezena na jednu až dvě hodiny v noci a to ještě né každý den.

+7/0
16.3.2016 20:50

P26e40t44r 43S31k42o96k59a40n 3569789363919

Tak to holt za miliardu zvednou jeste o pet metru bez zvedani.

0/0
16.3.2016 21:35

P76a53v62e92l 30Ř47a87p42e13k 7752756519745

Přesně tak, při té frekvenci železniční dopravy nějaké zdvihání vůbec nepřipadá v úvahu. Je to od začátku nesmysl.

+3/0
16.3.2016 21:40

D43a83v98i56d 78P43e98t65r34l72í53k 4116296836894

Pak samozřejmě jinými slovy potvrzujete, že peníze se měly použít spíše pro podporu silniční dopravy, nikoli toho absurdního železničního nesmyslu. Stejně jako například peníze, které se zbytečně utopí ve stavbě cyklostezek. R^

0/−4
16.3.2016 22:26

M31i91l92a13n 45H21o76š48e79k 3673579505575

Je dobré napsat, jaká firma onu rekonstrci prováděla a jaká byla spojitost s jednim ex ministrem dopravy...

+15/0
16.3.2016 20:48

F53r22a63n67t91i56š97e22k 59M83a77t44ě37j35č52e79k 7193912113621

A proč jsi to nenapsal?

0/0
17.3.2016 3:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.