Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ZMAŘENÉ DOTACE: Kolínský zvedací most se nezvedá, oprava stála miliardu

Rekonstrukce železničního mostu a jeho okolí v Kolíně vyšla na více než miliardu korun. Cenu kritizovali zástupci Evropského parlamentu, podvody se neprokázaly. Evropským auditorům se kolínský projekt ani trochu nezamlouval, je prý důkazem, že se v Česku ve velkém zneužívají evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S80t18a38n39i68s93l60a10v 11K61r69e23j22c47a13r 6977426293794

Je otázkou, zda za dvacet let nebude ekonomičtějším řešením plavební cesty na Labských mostech spíše probagrovávat než zvedat mostovku. Případ z Dráždan by měl být mementem vodních cest!!

0/0
18.3.2016 8:31

M94i65r77o13s19l41a46v 77Z79i76k70m22u17n55d 6328122897128

Most je připraven na montáž zvedacího zařízení ... v současné době není zvedací potřeba, takže zařízení by nebylo v provozu a prošla by záruční (garanční lhůta) ... až bude potřeba zvedat, tak se zvedací zařízení dosadí a bude možné uplatnit "garanci" ...

0/0
17.3.2016 12:51

D13a56v17i66d 44H56o15l18m98a30n 5344260297

Vidíte jen jednu stranu mince. Až ty podniky nebudou, mj., právě na ty dotace posílat část vydělaných peněz, zbyde jim na investice... Je to sice přehnaně zjednodušující ale pro představu názorný argument.

0/−1
17.3.2016 12:41

S86t31a10n33i77s12l15a28v 96K32r26e80j32c39a48r 6627666893454

Ano stejným příkladem je Kapsch a zpoplatnění dálnic v ČR!!

0/0
18.3.2016 8:32

S23t94a38n71i72s37l30a31v 96K11r42e25j52c63a57r 6837906173314

Jak je vidět, není vzdělání jako vzdělání, a most jako most. Nejde o zvedací mechanismus jako takový. Za dvacet let nemusí být peníze, ale mohou být i modernější a úspornější technologie. D1 v době své výstavby také minimálně využila a využívá rozestavěné úseky z třicátých let minulého století. Vůbec se nedivím kritikům z Dotačního fondu EU, a to by na obou stranách měli být podobně profesně vzdělaní odborníci jak v Praze tak v Bruselu!!

0/0
17.3.2016 12:12

M54i98r84e83k 15B34u89c85h21t26í66k 7559414404889

Proti tomu je Čapí hnízdo batole.

+2/0
17.3.2016 7:51

S12t34a57n58i37s95l56a80v 17K27r64e16j72c27a74r 6557576553444

Nyní je v kurzu Čapí hnízdo, před nedávnem to byl Blob Kaplického!! Vždy se něco najde!!

0/−1
18.3.2016 8:26

M45i45l38a21n 32V47a81l51á19š14e40k 5543102841630

Dokud se nevybuduje labský stupeň u Hřenska ,je zvedací most pro kočku.;-D

+1/0
17.3.2016 4:43

F60r32a35n42t79i35š96e27k 76M65a50t28ě27j68č45e69k 7183102953941

Připomeňme si pachatele. Ministr dopravy Řebíček ODS.

Most opravovala jeho firma Viamont. Ještě bylo zajímavé, že za ministrování pana Řebíčka stouply státní zakázky pro jeho firmu o 600%. Ale pan Fiala říká, že se už polepšili.

+7/0
17.3.2016 3:16

M52i73r23e34k 20B54u53c47h76t75í72k 7649304194669

;-D

0/0
17.3.2016 7:52

J52o30s25e74f 19V47o28s60i54c81k29y 4643817726433

Ja se divim, proc EU s Cechy jeste ztraci cas. Vsichni nadavame na dotace, jak nas nici, jak pokrivily nas trh a jak o ne nemame zajem atd. At tedy nasmeruji ty miliardy do Recka a postavi se za ne tam poradny tabory pro utecence. Vzdyt uz o tom politici v EU mluvili, ze nesolidarni narody si solidaritu nezaslouzi!

0/0
17.3.2016 1:38

D32a53v14i89d 21H85o19l11m31a34n 5804590507

Myslím, že lepší řešení bude návrat EU před rok 2000. Tak by měla spolupráce vypadat. Bez plotů, nařízení, diktatury, dotací a hlavně s volným obchodem. Ale bez vystoupení VB a následného rozpadu se to nepodaří. A nevěřte všemu strašení co se kolem hystericky píše. Skutečnost může být úplně jiná.

+1/0
17.3.2016 6:36

C11h92r84i96s18t12i92a49n 92M34o86r56g34e22n67s51t90e89r71n 5745426536284

Jaky je rozdil mezi fotkou 4 a 5?

+1/0
17.3.2016 0:01

F40r97a79n43t28i92š50e37k 87N76o59v61o96t31n55ý 2794789936

Obrana soudruha Babiše? Most je na nic a on taky.

+1/0
16.3.2016 23:17

S38t29a26n43i85s73l50a58v 39G43r19i84g17á57r74e34k 7661202310595

Tak díky tomu mostu v podstatě přežila Slavie zato díky

+1/−1
16.3.2016 23:01

K30a98r83e58l 68K56u61č16e54r69a 7435901943480

Hmmm. Pěknej seriálek.

Reklama na vystoupení z EU? :-)

+2/0
16.3.2016 23:00

D24a97v43i96d 21Š15a91f68r63á16n27e13k 5697114867713

Spíš reklama na zlaté české ručičky. Za tohle Brusel fakt nemůže...

+1/−1
16.3.2016 23:32

K63a45r57e28l 72K38u45č66e73r39a 7215441143680

??? Ten tenhle systém stvořil a dnes sám přiznává velký podíl dotačních nesmyslů v celé eu.

+2/0
17.3.2016 6:18

D98a28v88i68d 42Š75a90f69r97á26n66e61k 5457764417653

Víte, ono vás to asi překvapí, ale drtivá většina staveb dohoto typu se staví z nějakého veřejného fondu (pojem dotace tady není úplně na místě) A teď si vemte, že na západě to jde, u nás ne. A je lhostejné, jestli ten fond spravuje EU nebo ČR. Zajímavé, že?

0/0
17.3.2016 7:10

D85a60v28i81d 16P96e42t76r74l84í62k 4756326806924

Vynechme fakt, že seriál ve skutečnosti není o "zmařených dotacích", ale o celkové úchylnosti EUrodotací, jako takových, před níž ekonomové varují už celé roky.

V tomto díle jsme se tedy pod standardně dryáčnickým titulkem nedozvěděli vůbec nic jiného, než že:

1) Stavba byla dokončena a funguje. Byla zcela logicky dovedena do rozumné fáze a připravena na případné další pokračování, jež je odhadováno, dokonce včetně časového rámce (což není obvyklé) v budoucnosti, jakmile nastane potřeba.

2) Všichni zúčastněných z různých úřadů, institucí a firem jsou schopni logicky vysvětlit všechny aspekty celé záležitosti.

3) Bruselští zločinci opakovaně nebyli schopni cokoli zpochybnit a vyvrátit, dokonce ani neposílají výsledky šetření, pouze "vyjadřují pochybnosti".

4) Stát sám si zadal další šetření a expertizy a ani zde nebylo nic nalezeno.

Když tedy vynecháme už samotnou fundamentální škodlivost EUrodotací, vše dopadlo mnohem lépe, než typická EUrocyklostezka.

+14/−4
16.3.2016 22:24

D57a64v93i17d 97Š23a10f67r21á80n92e47k 5417614217923

Vy jste tu stavbu snad realizoval, že píšete takové nesmysly?

1) V tom současném rozsahu mohla fungovat za zlomek ceny. Mimochodem, ta stavba je připravena tak leda na další investice a nebude to jen chybějící pohon.

2) To dokáže samozřejmě každá ze zúčastněných stran, i kdyby tam zůstala jenom díra v zemi

3) Svoje výhrady zveřejnili. Vesměs se to zohledňuje až v případě dalších investic.

4) Náš stát samozřejmě pochybení nenašel, jako třeba ani v připadě Blanky. U nás je dokonce normální, že i v připadě miliardové arbitráže vyvolané zhotovitelem dostane další zakázky

Jsem rád, jak jste s tím stavem spokojen...

+2/0
16.3.2016 23:31

P68a35v18e52l 60V25e31t62e12š84n22í92k 7575228245477

Bruselští zločinci? Mluvte o kolínských zločincích.

Svého času se Němci divili, proč je tento most o třetinu dražší než obdobný most v Regensburgu (který je navíc o 100 metrů delší).

Prostě - západní Evropa funguje na principu jisté etiky, který jsme my evidentně nepochopili.

Z tohoto důvodu nás mají Němci (a Holanďané či Belgičané) rádi asi tak, jako osinu v zadnici...

+2/0
17.3.2016 0:03

D27a32v18i96d 50H68o42l51m85a91n 5174110227

Já myslím, že pan Petrlík to vyjádřil trefně. EUdotace jsou zvrhlost. Napsal bych ještě "ve většině případů", ale zůstanu jen u holé věty.

+1/−2
17.3.2016 6:30

S59t11a24n63i91s93l50a23v 37K42r42e42j41c14a22r 6117176203984

Ano dotace jsou zvrhlost at jsou odkohokoli!! Otázkou ale je jak by stát a republika bez dotací dokázala přežít. A je lhostejno zda by byl u moci kdokoli,Zemanovci, Sobotkovci, Vandasovci nebo Kalouskovci. Od dob RVHP a poválečné "pomoci" po dnešek v EU, si České hospodářství životaschopnost bez dotací nedokáže představit. Nakonec i postrvhp vyrovnání ukázalo, že i za socialismu dělnickorolnické vlády se bez nucených skrytých dotací neobešly!! Kolik Českých firem nějakým způsobem nečerpá státní dotační pomoc a jsou soběstačné a výdělečné.

0/0
17.3.2016 12:23

S65v55a29t19o52p24l52u98k 91Č65e66c67h 1175307501512

Kde byl chemik,když Řebíček prováděl tento most století?

+9/0
16.3.2016 22:19

J83a96r38o64s27l73a33v88a 88N74o63v18á 5648297508770

A kde Fiala? Tak daleko jeho paměť zřejmě nesahá.

0/0
17.3.2016 11:55

D80a18v45i65d 40P90e71c49a 1495944571566

Viamont - Řebíček. Toť vše.

+8/0
16.3.2016 21:59

F70i73l35i21p 90V62a38l13d77e55r 1808908324394

Člověk by podle obrázku řekl "most jak kráva" a přitom je to jen "tunel jak prase". [>-]R^

+18/0
16.3.2016 21:54

K29a76t59e43ř44i72n25a 87K86o97z84á83k21o91v35á 2888251325268

No párkrát byl ve finále nějakých soutěží o nejlepší stavbu kraje.

0/0
16.3.2016 21:51

J75i28ř25í 49P52r27ů11š90a 7465102355379

Vzhledem k vytížení trati vedoucí po mostě je možnost plavby lodí omezena na jednu až dvě hodiny v noci a to ještě né každý den.

+7/0
16.3.2016 20:50

P53e43t10r 71S93k89o16k60a83n 3409819863369

Tak to holt za miliardu zvednou jeste o pet metru bez zvedani.

0/0
16.3.2016 21:35

P36a16v51e45l 77Ř88a40p57e73k 7552206149365

Přesně tak, při té frekvenci železniční dopravy nějaké zdvihání vůbec nepřipadá v úvahu. Je to od začátku nesmysl.

+3/0
16.3.2016 21:40

D17a25v42i81d 78P87e60t70r40l50í20k 4306406976184

Pak samozřejmě jinými slovy potvrzujete, že peníze se měly použít spíše pro podporu silniční dopravy, nikoli toho absurdního železničního nesmyslu. Stejně jako například peníze, které se zbytečně utopí ve stavbě cyklostezek. R^

0/−4
16.3.2016 22:26

M71i42l44a46n 37H23o25š21e59k 3553679205945

Je dobré napsat, jaká firma onu rekonstrci prováděla a jaká byla spojitost s jednim ex ministrem dopravy...

+15/0
16.3.2016 20:48

F78r78a86n88t67i66š82e90k 27M12a61t93ě36j65č95e64k 7403242473891

A proč jsi to nenapsal?

0/0
17.3.2016 3:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.