Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvířený prach spustil poplach v Blance a obousměrně ji uzavřel

Provoz v tunelovém komplexu Blanka ve středu ráno na několik desítek minut zastavil poplach, který spustilo zvíření prachu při betonáži. Před jednotlivými tunely se tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o32m39á24š 92Z86e80m96a14n 3585528724155

Přehnaná bezpečnostní opatření vedou postupem času k jejich soustavnému obcházení.

Doufám, že případ povede k lepší kalibraci čidel.

0/0
16.3.2016 23:29

J41o88s20e38f 48K93a98r60f40í42k 7342395806620

To by mě zajímalo, jak by jste sklabroval čidla, aby rozeznala oblak kouře od oblaku prachu:-P

Spíš bych to viděl na neschopnost dělníků, takové prašné broušení nedělají jistě prvně...

0/0
18.3.2016 12:29

K93a48t16e17ř20i80n61a 31D15r89a92h16o84k91o26u63p68i90l33o70v51á 9926941312613

Kdo by taky venku čekal prach? ;-D

0/0
16.3.2016 17:42

M75a11r41e47k 89H15r84u22b33y 6857572961518

Parada, u nas teroristi ke kolapsu dopravy ani nepotrebuji vybusniny - staci flexa ;-)

+4/0
16.3.2016 14:03

M41i91c53h20a83l 30C45h42a18l17u44p76a 6728430159193

Stačí počkat na osmou ráno :-).

0/0
16.3.2016 18:37

P21e11t53r 84F54o43j78t30a 2822241845180

Kolik to bude Metrostav stát?

+1/0
16.3.2016 12:19

J92o60s15e67f 65K27a58r41f27í40k 7182735846290

No mohl by slušně vydělat. Za přerušení prací, za vícepráce a podobně. Jistě dělal podle zadání, tudíž bylo chybné zadání ze strany města a veškeré náklady bude hradit radnice;-)

0/0
18.3.2016 12:31
Foto

H67o93n95z70a 27T71r78u12s22i84n14a 9220950960226

Pořád lepší než kdyby tam opravdu něco hořelo a tunel zůstal otevřený.R^

+3/−1
16.3.2016 12:18

R32a36d69o44s37l48a56v 11K76l20a55u83d72a 5914808914782

To jistě. Ale otázkou je, jestli doopravdy bylo nutné tunel uzavřít na 3/4 hodiny.

0/0
16.3.2016 12:20

J98a35r75d84a 34C22h95o23v38a89n48e29c 6631535303619

Je dobré vědět, že systém funguje.

+2/0
16.3.2016 12:17

J29a93r13o47s39l57a79v 21Š91i29m59á70č86e15k 6204417919348

Jako alarm proti Metrostavu to zareagovalo příliš pozdě.

+2/0
16.3.2016 12:53
Foto

A22n70t31o37n97í24n 72S31t97r58e17j81c 8235664355324

Tak nejdřív, že při betonáži, pak se dozvíme, že při broušení drážky...

+3/0
16.3.2016 12:10

J53a96n 76F54r49o51l54í63k 6916140615354

Kdypak asi tu Blanku dostaví?;-D

+1/−1
16.3.2016 13:31

L35u32d79v17í36k 38G40a59j39d90o95š88í73k 2175583314132

Hezká ukázka toho, jak je naše civilizace zranitelná.

Stačí zblbnout jedno požární čidlo a následuje dopravní kolaps milionového města.

+10/−1
16.3.2016 11:20

R20a16d92o45s64l61a22v 63K47l84a70u25d66a 5454928614472

Ty čidla tam nejsou pro srandu. Lidí kteří uhořeli v tunelech za posledních 20 let je poměrně dost. Spíš je problém, že na co šáhne Metrostav, to poslední dobou stojí za prd.

+3/−1
16.3.2016 11:58

M94i75c78h98a54l 83R36e75j91z61e11k 5866797415911

To je pravda, ale Metrostav nema s technologii vubec, ale vubec nic spolecnyho;-D

+1/−3
16.3.2016 12:00

R33a60d80o97s68l89a70v 70K66l52a88u53d68a 5434718554122

„Zedníci Metrostavu brousili drážku v tunelové propojce a tím porušili technologický postup, drážka nebyla dostatečně zalitá vodou. Prostor se zaprášil a to spustilo alarm,“

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
16.3.2016 12:18

M36a36r22e82k 51H13r65u31b65y 6697712981218

Lidi, kteri uhoreli v tunelech je podstatne min nez tech, kteri stali v kolonach pred zbytecne uzavrenymi tunely :-P

0/0
16.3.2016 14:04

J75o67s52e77f 90K16a63r94f92í57k 7342145216550

8-o

Ono je tak trošku rozdí UHOŘET a nebo si chvilku postát v koloně.

Ale někteří lidi by asi byli rači kdyby je někdo zapálil, než aby museli chvilku v teple svého vozu čekat:-P

0/0
18.3.2016 12:33

L65u40k66á41š 30R15a98n60d53u29s 9199809560252

Mě spíše překvapuje, že byl tunel zavřený tak dlouho. Přeci čidlo zjistí zvýšenou koncentraci, spustí se alarm a zavře se tunel - potud OK. Na velínu by měli zjistit které čidlo hlásí poplach a místo zaměřit kamerou, které jsou v blance snad co 60m a hned by byla vidět banda dělníků s rozbrusem a oblakem prachu kolem nich. Spojí se s nimi, zkontroluje se jestli v okolí nehoří a tunel se otevře - že by nešlo ručně obejít bezpečnostní protokoly? To by nebylo štastné řešení např. pro případ poruchy senzorů nebo jako tento.

+9/0
16.3.2016 11:17

O75n12d30ř98e70j 55N75o31v10á90k 9527644919169

Taky bych spíš čekal, že nejprve začne systém hlásit něco závadného a člověk rozhodne, zda se tunel uzavře anebo ne ... a jenom, když člověk nezareguje do určité doby, tak by došlo k automatickému zavření tunelu ...

0/−5
16.3.2016 11:19

L43u78k87á77š 40R57a10n90d98u37s 9509939210252

Ono kdyby se jednalo skutečně o požár, tak každá vteřina může být drahá.

+7/0
16.3.2016 11:24

O23n33d68ř19e59j 47N28o89v37á34k 9437654799439

jak dlouho trvá, než si člověk přepne kameru a zmáčkne čudlík? 5 vteřin?

0/−3
16.3.2016 11:28

M39i75c88h64a23l 91R27e74j40z41e50k 5986257845121

Nez ale najde spravnej cudlik, muze to trvat nekolik minut.

0/0
16.3.2016 11:59

F91i57l76i43p 60K17o75r32v42a15s 8536873524500

zavření je v pořádku, problém je s dobou do opětovného otevření.

+12/0
16.3.2016 11:25

L62u43d73v76í65k 60G33a48j85d80o29š96í48k 2915363674602

No to tedy nevím.

Vzhledem k tomu kolik aut do tunelu vjede každých 10 vteřin je dobrá každá vteřina, o kterou se tunel v případě požáru uzavře dřív.

Vjet do tunelu kde zuří požár znamená dostat se do smrtelné pasti.

Na lidech z velínu bych to zavírání tunelu rozhodně nenechával.

Jedno odskočení si na záchod v nesprávnou chvíli by mohlo mít za následek desítky lidských životů.

+7/0
16.3.2016 11:29

O32n43d86ř44e76j 66N31o28v36á63k 9537554599689

1. nikdy nebudete mít nic stoprocentní

2. na velínu snad není jenom jeden člověk

3. uvnitř tunelu jsou semafory, takže se provoz dá zastavit prakticky najednou všude

4. nemyslím, že by těch 5 (10) vteřin něco zásadně změnilo

0/−6
16.3.2016 11:32

O13n74d33ř77e96j 75N31o58v34á78k 9537704959239

Teď třebas uvažte, že bude někde větší stavba a ty náklaďáky se stavební sutí (prášící) tam budou jezdit více méně pravidelně ...

0/−2
16.3.2016 11:34

J62a67n 82P94r73o53c30h54á64z16k85a 5766522588397

Obejít bezpečnostní postupy? Myslíte jako v Černobylu? :-)

Jinak samozřejmě souhlasím - tohle mělo být vyřešeno do 5ti minut.

+4/0
16.3.2016 11:35

T96o79m91á36š 21C25h32v25a24s39t90e39k 4733196180903

bral bych to z té lepší stránky. čidla v Blance fungujou :)

+12/0
16.3.2016 11:03

B15a70r18t64o67l79o57m81ě15j 47K58u19s 2265916291333

Zvířený prach zastavil provoz v tunelu Blanka. Podle primátora města bude Blanka otevřena nejpozději v září. ;-)

+5/0
16.3.2016 10:53

M71a29r37t97i60n 44C83e96r40v52e68n65y 2813248566458

Oni ji uz preoperovali?

+1/0
16.3.2016 11:12

L55i25b79o16r 43M92o70h26o32u20t 3306727668222

Tam ještě budou vířit další prachy.Vířilo se už během stavby a prachy vířily do neznámých kapes...prach,prachy-ještě že to nebyly střelný prachy.

+3/0
16.3.2016 10:41

J97a32n 19S67v66o53b81o19d39a 3707854209343

Jsem četl "zvířecí pach" :)

+13/0
16.3.2016 10:35

Z24d21e91n98ě90k 90W23e62r11n22h23a88r78t 6577205752508

Tak na jednu stranu je správně, že při nestandardní situaci se ten tunel raději uzavřel, to je z hlediska bezpečnosti jednoznačně dobře, že to tak funguje. Nicméně je otázka, jak se tam objevil zvířený prach a zda ho bylo tolik, aby se uzavřel celý tunel.

+1/−1
16.3.2016 10:31

M23i20c40h27a54l 46R55e24j56z12e63k 5466847195291

A kolik je "tolik"?

+3/0
16.3.2016 10:34

Z33d67e56n15ě39k 20W38e80r52n58h95a19r94t 6777865952708

To je přesně ono. Zda by se ten systém neměl nastavit, aby měl v některých situacích vyšší toleranci. Podle obrázků toho prachu moc nebylo. Ale uznávám, že podle pár fotek to poznat nejde.

0/−2
16.3.2016 10:37

M42i87c56h74a78l 17R68e73j45z84e44k 5886597265251

No to je prave ono. Jak se ma nastavit K value, aby to hodne prachu nesnimalo a malo koure ano? Podle ilustracnich fotek se asi moc posuzovat neda.

+3/0
16.3.2016 10:54

M13i92r65o21s11l15a46v 40H84a38r87m67a58n 7360592464684

Jak asi může beton z mixu zvířit prach?

0/−1
16.3.2016 10:28

J16a91n 13M96o61t53ů53r59e86k 7400932351939

těžko, proto se to tady ani nestalo. Nikde o tom tedy nepíšou.

0/−1
16.3.2016 10:48

O91n91d42ř79e16j 12M21a75r93e65k 9952560717459

Suchý beton, ze kterého jde prach? To bych chtěl vidět stav ventilace.

0/−3
16.3.2016 10:27

J90a49n 20M47o84t48ů74r81e66k 7230282501499

On šel prach ze suchého betonu?

+1/0
16.3.2016 10:49

L21u60d24v73í51k 15G89a46j94d35o77š29í57k 2345913214362

Ono by možná stačilo si to celé přečíst.

+7/0
16.3.2016 11:17

R16u49d89a 17P62á20s76e91k 6182868295192

"ZVÍŘENÍ PRACHU PŘI BETONÁŽI" ? Že by Blanku už opravovali? Nebo je to tím (dle fotky), že onen Prašný most je více prašný, než snesou čidla?

+2/−1
16.3.2016 10:27

P34e28t60r 65Z61a10j25i79c 5909540514809

ty tunely jsou tak nacpany nesmyslnou technologii, az se stavaji omezene prujezdne...ale chapu, na tech technologiich se slo nejlip napakovat a jeste se to vydava za zasadni vylepseni bezpecnosti. Jestli neni ale nejbezpecnejsi, tam zadny auto nepustit...:-/

+1/−11
16.3.2016 10:23

M98i95c23h41a27l 36R23e81j69z40e17k 5786597415581

Pravda, stacily by tam dva hasicaky a lopata s piskem, ale jaksi jsi zapomnel, ze jsme uz v 21stoleti, kdy ma uz pomalu CO detektory kazdy v pokoji.

+5/0
16.3.2016 10:33

D49a46n 81H43e28l70e36k69a16l 6276637942339

To, co píšete, platí přece pro všechno. Taky můžete mít auto bez airbagů a ABS a určitě to vyjde levněji! Problém je, že zatímco ve svém autě zabijete přinejhorším sebe, rodinu nebo pár známých, tunel bez podobných systémů by mohl mít mnohem horší následky, které si prostě nikdo na triko nevezme.

Je to požehnání i prokletí dnešní doby zároveň...

+7/0
16.3.2016 10:34

O76n41d45ř61e96j 19N18o65v95á44k 9737804729469

Zrovna ABS je příklad technologie, která víc škodí, než pomáhá, neb prodlužuje brzdnou dráhu .... a airbagy taky zabíjejí, když zrovna není člověk připoutaný ...

0/−5
16.3.2016 11:07

L48u93k21á81š 15R30a51n75d42u19s 9209339200722

Zejména za zhoršených povrchových podmínek ABS prodlužuje brzdnou dráhu, že? A proč tak asi budeme mít povinnost být za jízdy připoutaný bezpečnostním pásem?

+2/0
16.3.2016 11:13

O36n17d24ř63e40j 89N14o38v94á54k 9807504339919

Aha, vy vůbec netušíte k čemu ABS je ... a zrovna za zhoršených povrchových podmínke ABS způsobí, že auto skoro vůbec nebrzdí ... zkuste si někdy zabrzdit na namrzlých kostkách ....

Jo, jo, to je blud, který tady rozšířili komunisti, že ABS zkracuje brzdnou dráhu ... a drží se to jak h..no košile .....

0/−1
16.3.2016 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.