Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvířený prach spustil poplach v Blance a obousměrně ji uzavřel

Provoz v tunelovém komplexu Blanka ve středu ráno na několik desítek minut zastavil poplach, který spustilo zvíření prachu při betonáži. Před jednotlivými tunely se tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o62m40á97š 20Z73e57m49a93n 3325708644315

Přehnaná bezpečnostní opatření vedou postupem času k jejich soustavnému obcházení.

Doufám, že případ povede k lepší kalibraci čidel.

0/0
16.3.2016 23:29

J55o90s72e12f 16K22a90r95f80í78k 7352895936830

To by mě zajímalo, jak by jste sklabroval čidla, aby rozeznala oblak kouře od oblaku prachu:-P

Spíš bych to viděl na neschopnost dělníků, takové prašné broušení nedělají jistě prvně...

0/0
18.3.2016 12:29

K18a59t19e88ř44i93n71a 33D65r92a95h41o52k64o19u86p33i70l80o77v24á 9206511652683

Kdo by taky venku čekal prach? ;-D

0/0
16.3.2016 17:42

M33a97r73e11k 82H14r18u25b88y 6487892831428

Parada, u nas teroristi ke kolapsu dopravy ani nepotrebuji vybusniny - staci flexa ;-)

+4/0
16.3.2016 14:03

M35i70c58h32a34l 78C15h74a69l36u86p93a 6558640189263

Stačí počkat na osmou ráno :-).

0/0
16.3.2016 18:37

P69e96t18r 52F30o21j94t97a 2312821875870

Kolik to bude Metrostav stát?

+1/0
16.3.2016 12:19

J25o62s25e28f 12K89a45r20f28í91k 7842715596920

No mohl by slušně vydělat. Za přerušení prací, za vícepráce a podobně. Jistě dělal podle zadání, tudíž bylo chybné zadání ze strany města a veškeré náklady bude hradit radnice;-)

0/0
18.3.2016 12:31
Foto

H62o71n85z16a 36T49r98u98s29i50n81a 9410220230756

Pořád lepší než kdyby tam opravdu něco hořelo a tunel zůstal otevřený.R^

+3/−1
16.3.2016 12:18

R60a10d51o90s27l58a17v 20K67l91a64u29d97a 5964778224462

To jistě. Ale otázkou je, jestli doopravdy bylo nutné tunel uzavřít na 3/4 hodiny.

0/0
16.3.2016 12:20

J91a36r57d32a 21C24h55o47v87a26n43e73c 6461695763319

Je dobré vědět, že systém funguje.

+2/0
16.3.2016 12:17

J44a67r90o43s79l42a44v 55Š61i28m24á71č30e11k 6114507389458

Jako alarm proti Metrostavu to zareagovalo příliš pozdě.

+2/0
16.3.2016 12:53
Foto

A48n85t64o52n48í85n 94S52t38r42e72j45c 8315314875964

Tak nejdřív, že při betonáži, pak se dozvíme, že při broušení drážky...

+3/0
16.3.2016 12:10

J62a39n 85F78r65o58l91í12k 6706920985834

Kdypak asi tu Blanku dostaví?;-D

+1/−1
16.3.2016 13:31

L27u86d25v91í45k 10G30a89j65d90o28š14í47k 2375143114812

Hezká ukázka toho, jak je naše civilizace zranitelná.

Stačí zblbnout jedno požární čidlo a následuje dopravní kolaps milionového města.

+10/−1
16.3.2016 11:20

R26a95d91o82s32l47a70v 63K58l79a89u93d62a 5814558854212

Ty čidla tam nejsou pro srandu. Lidí kteří uhořeli v tunelech za posledních 20 let je poměrně dost. Spíš je problém, že na co šáhne Metrostav, to poslední dobou stojí za prd.

+3/−1
16.3.2016 11:58

M35i50c27h79a98l 30R11e96j41z71e21k 5816417375541

To je pravda, ale Metrostav nema s technologii vubec, ale vubec nic spolecnyho;-D

+1/−3
16.3.2016 12:00

R89a29d54o95s17l10a93v 49K53l38a85u30d40a 5954138194722

„Zedníci Metrostavu brousili drážku v tunelové propojce a tím porušili technologický postup, drážka nebyla dostatečně zalitá vodou. Prostor se zaprášil a to spustilo alarm,“

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
16.3.2016 12:18

M28a35r12e62k 83H12r26u75b90y 6857902741588

Lidi, kteri uhoreli v tunelech je podstatne min nez tech, kteri stali v kolonach pred zbytecne uzavrenymi tunely :-P

0/0
16.3.2016 14:04

J81o27s51e44f 14K42a37r58f78í20k 7402115726510

8-o

Ono je tak trošku rozdí UHOŘET a nebo si chvilku postát v koloně.

Ale někteří lidi by asi byli rači kdyby je někdo zapálil, než aby museli chvilku v teple svého vozu čekat:-P

0/0
18.3.2016 12:33

L22u98k69á11š 38R62a48n63d15u35s 9919169270372

Mě spíše překvapuje, že byl tunel zavřený tak dlouho. Přeci čidlo zjistí zvýšenou koncentraci, spustí se alarm a zavře se tunel - potud OK. Na velínu by měli zjistit které čidlo hlásí poplach a místo zaměřit kamerou, které jsou v blance snad co 60m a hned by byla vidět banda dělníků s rozbrusem a oblakem prachu kolem nich. Spojí se s nimi, zkontroluje se jestli v okolí nehoří a tunel se otevře - že by nešlo ručně obejít bezpečnostní protokoly? To by nebylo štastné řešení např. pro případ poruchy senzorů nebo jako tento.

+9/0
16.3.2016 11:17

O30n26d24ř12e73j 93N55o68v78á95k 9917694809239

Taky bych spíš čekal, že nejprve začne systém hlásit něco závadného a člověk rozhodne, zda se tunel uzavře anebo ne ... a jenom, když člověk nezareguje do určité doby, tak by došlo k automatickému zavření tunelu ...

0/−5
16.3.2016 11:19

L48u25k70á60š 20R59a13n75d30u83s 9629229200282

Ono kdyby se jednalo skutečně o požár, tak každá vteřina může být drahá.

+7/0
16.3.2016 11:24

O21n25d51ř97e25j 98N38o62v94á37k 9377784959539

jak dlouho trvá, než si člověk přepne kameru a zmáčkne čudlík? 5 vteřin?

0/−3
16.3.2016 11:28

M29i73c18h68a80l 34R24e89j63z40e94k 5666347535941

Nez ale najde spravnej cudlik, muze to trvat nekolik minut.

0/0
16.3.2016 11:59

F39i49l60i83p 36K56o62r53v93a53s 8806843854290

zavření je v pořádku, problém je s dobou do opětovného otevření.

+12/0
16.3.2016 11:25

L42u33d41v63í59k 55G56a74j93d41o84š14í31k 2615203124572

No to tedy nevím.

Vzhledem k tomu kolik aut do tunelu vjede každých 10 vteřin je dobrá každá vteřina, o kterou se tunel v případě požáru uzavře dřív.

Vjet do tunelu kde zuří požár znamená dostat se do smrtelné pasti.

Na lidech z velínu bych to zavírání tunelu rozhodně nenechával.

Jedno odskočení si na záchod v nesprávnou chvíli by mohlo mít za následek desítky lidských životů.

+7/0
16.3.2016 11:29

O74n83d66ř65e87j 75N94o68v95á66k 9297244249989

1. nikdy nebudete mít nic stoprocentní

2. na velínu snad není jenom jeden člověk

3. uvnitř tunelu jsou semafory, takže se provoz dá zastavit prakticky najednou všude

4. nemyslím, že by těch 5 (10) vteřin něco zásadně změnilo

0/−6
16.3.2016 11:32

O49n37d69ř30e17j 62N13o73v96á47k 9637544299979

Teď třebas uvažte, že bude někde větší stavba a ty náklaďáky se stavební sutí (prášící) tam budou jezdit více méně pravidelně ...

0/−2
16.3.2016 11:34

J32a35n 11P42r90o94c16h10á28z63k53a 5566462948637

Obejít bezpečnostní postupy? Myslíte jako v Černobylu? :-)

Jinak samozřejmě souhlasím - tohle mělo být vyřešeno do 5ti minut.

+4/0
16.3.2016 11:35

T88o37m60á79š 41C45h75v60a40s13t49e54k 4103856290113

bral bych to z té lepší stránky. čidla v Blance fungujou :)

+12/0
16.3.2016 11:03

B43a56r95t45o69l64o85m33ě28j 92K48u19s 2165766591263

Zvířený prach zastavil provoz v tunelu Blanka. Podle primátora města bude Blanka otevřena nejpozději v září. ;-)

+5/0
16.3.2016 10:53

M17a20r18t20i13n 74C87e61r56v74e70n39y 2513508156248

Oni ji uz preoperovali?

+1/0
16.3.2016 11:12

L98i61b20o10r 49M59o92h34o50u36t 3606477958652

Tam ještě budou vířit další prachy.Vířilo se už během stavby a prachy vířily do neznámých kapes...prach,prachy-ještě že to nebyly střelný prachy.

+3/0
16.3.2016 10:41

J53a63n 52S32v47o89b77o18d96a 3687684439873

Jsem četl "zvířecí pach" :)

+13/0
16.3.2016 10:35

Z94d92e56n80ě77k 87W34e20r54n65h59a75r57t 6277825682758

Tak na jednu stranu je správně, že při nestandardní situaci se ten tunel raději uzavřel, to je z hlediska bezpečnosti jednoznačně dobře, že to tak funguje. Nicméně je otázka, jak se tam objevil zvířený prach a zda ho bylo tolik, aby se uzavřel celý tunel.

+1/−1
16.3.2016 10:31

M23i49c65h89a30l 17R86e28j13z25e45k 5896637515401

A kolik je "tolik"?

+3/0
16.3.2016 10:34

Z15d70e96n40ě93k 54W82e58r71n55h98a96r91t 6567885712948

To je přesně ono. Zda by se ten systém neměl nastavit, aby měl v některých situacích vyšší toleranci. Podle obrázků toho prachu moc nebylo. Ale uznávám, že podle pár fotek to poznat nejde.

0/−2
16.3.2016 10:37

M48i31c54h28a77l 96R74e85j69z62e73k 5726877295891

No to je prave ono. Jak se ma nastavit K value, aby to hodne prachu nesnimalo a malo koure ano? Podle ilustracnich fotek se asi moc posuzovat neda.

+3/0
16.3.2016 10:54

M24i28r69o85s30l51a74v 30H40a89r93m44a30n 7190932714234

Jak asi může beton z mixu zvířit prach?

0/−1
16.3.2016 10:28

J52a50n 50M42o95t21ů37r73e31k 7540342911189

těžko, proto se to tady ani nestalo. Nikde o tom tedy nepíšou.

0/−1
16.3.2016 10:48

O85n82d35ř19e82j 72M85a13r51e52k 9732100247389

Suchý beton, ze kterého jde prach? To bych chtěl vidět stav ventilace.

0/−3
16.3.2016 10:27

J83a62n 53M75o74t90ů60r29e47k 7770562271179

On šel prach ze suchého betonu?

+1/0
16.3.2016 10:49

L42u21d97v95í50k 38G31a14j20d18o21š36í30k 2845193114962

Ono by možná stačilo si to celé přečíst.

+7/0
16.3.2016 11:17

R76u42d81a 82P52á21s77e77k 6582118575652

"ZVÍŘENÍ PRACHU PŘI BETONÁŽI" ? Že by Blanku už opravovali? Nebo je to tím (dle fotky), že onen Prašný most je více prašný, než snesou čidla?

+2/−1
16.3.2016 10:27

P44e57t61r 64Z65a53j90i52c 5559330704919

ty tunely jsou tak nacpany nesmyslnou technologii, az se stavaji omezene prujezdne...ale chapu, na tech technologiich se slo nejlip napakovat a jeste se to vydava za zasadni vylepseni bezpecnosti. Jestli neni ale nejbezpecnejsi, tam zadny auto nepustit...:-/

+1/−11
16.3.2016 10:23

M34i72c53h42a49l 54R16e50j28z50e11k 5236447335881

Pravda, stacily by tam dva hasicaky a lopata s piskem, ale jaksi jsi zapomnel, ze jsme uz v 21stoleti, kdy ma uz pomalu CO detektory kazdy v pokoji.

+5/0
16.3.2016 10:33

D10a30n 27H90e37l73e47k75a60l 6586707632409

To, co píšete, platí přece pro všechno. Taky můžete mít auto bez airbagů a ABS a určitě to vyjde levněji! Problém je, že zatímco ve svém autě zabijete přinejhorším sebe, rodinu nebo pár známých, tunel bez podobných systémů by mohl mít mnohem horší následky, které si prostě nikdo na triko nevezme.

Je to požehnání i prokletí dnešní doby zároveň...

+7/0
16.3.2016 10:34

O28n57d50ř52e71j 89N58o79v66á45k 9387144949169

Zrovna ABS je příklad technologie, která víc škodí, než pomáhá, neb prodlužuje brzdnou dráhu .... a airbagy taky zabíjejí, když zrovna není člověk připoutaný ...

0/−5
16.3.2016 11:07

L46u93k55á47š 30R42a64n89d32u37s 9419439270852

Zejména za zhoršených povrchových podmínek ABS prodlužuje brzdnou dráhu, že? A proč tak asi budeme mít povinnost být za jízdy připoutaný bezpečnostním pásem?

+2/0
16.3.2016 11:13

O96n92d82ř77e89j 74N32o70v98á58k 9517544749189

Aha, vy vůbec netušíte k čemu ABS je ... a zrovna za zhoršených povrchových podmínke ABS způsobí, že auto skoro vůbec nebrzdí ... zkuste si někdy zabrzdit na namrzlých kostkách ....

Jo, jo, to je blud, který tady rozšířili komunisti, že ABS zkracuje brzdnou dráhu ... a drží se to jak h..no košile .....

0/−1
16.3.2016 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.