Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nábřeží Na Františku ožije. Zmizet má jízdní pruh i auta u hřiště

Silnice s pruhem pro cyklisty vyskládaná novými žulovými kostkami, kolem ní širší chodník s odolnějšími stromy a zastávka hromadné dopravy blíž u nemocnice Na Františku. Tak vypadá vize pražského Institutu plánování a rozvoje o budoucí podobě pražského Dvořákova nábřeží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a12n 78D96l36o39u53h44ý 8216370503460

Vůbec se nebráním rozšiřování parků a oddychových ploch, ale napřed musí magistrát říct a dát možnost, kam ta auta svých občanů postavit. Chybí tu jakákoliv koncepce parkování.

+9/0
7.4.2016 15:16
Foto

B29r53o61n14i76s23l73a38v 85G43a89b16r93y10š 2922869311

Myslíte si, že parkovacích míst bude někdy dostatek?

0/−1
7.4.2016 19:48

P41a14v18e42l 33V34a11v18ř25í48n 6604441472812

V některých místech určitě ne. Typicky centra měst nějakou formu regulace do jisté míry vyžadují - tak smutečně poptávka násobně převyšuje reálné možnosti. Problém s parkováním ale opravdu nevyřeší cílené snižování počtu parkovacích míst, jak se pošetile domnívají rudozelení fanatici. Pokud se podíváme počty a vývoj počtů motorových vozidel v bohatší části Evropy (okolo 600 vozů na 1000 obyvatel) a srovnáme to s námi (516 vozidel), tak už nijaký zásadní nárůst čekat nelze. Rozumným přístupem lze situaci stabilizovat. Jenže v Brně je požadavek 1,25 místa na byt a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne.

+8/0
7.4.2016 22:26
Foto

B27r48o68n43i14s48l46a40v 30G40a66b19r72y22š 2712129361

A těch 1,25 místa na byt je hodně nebo málo? Já vím, že je pohodlnější jezdit autem, ale přece nemůžeme všechen prostor vyplýtvat na komunikacích a na parkovacích plochách. Třeba Los Angeles má 30 % území města zabranou buď silnicemi nebo parkovacími místy. To je podle mě opravdu hodně.

0/0
7.4.2016 22:36

P45a65v23e79l 32V42a14v95ř28í59n 6954611732232

Je to pochopitelně málo - stačí se podívat na výsledky sčítání lidu ČSÚ. Santa Barbara má ten koeficient tuším 2 (v USA je ale aut víc než v Evropě - počet je přes 800/1000 obyvatel, takže tolik by to být u nás nemuselo). Ta auta nejsou ve městech jen tak zbůhdarma. Slouží lidem. Zvyšují naše pohodlí. Pokud budeme z měst vyhánět auta, budeme reálně vyhánět i lidi, nebo minimálně dost výrazně změníme sociální strukturu osídlení. Což se děje i jinými cestami. Už teď je v Brně dopravní síť více zatěžována z toho prostého důvodu, že tu nejsou pozemky na stavbu rodinných domů. Tedy ony by pozemky byly, ale díky všem regulacím je na tento účel nelze použít. Takže střední třída, která na to má, si staví domky ve vesnicích okolo Brna a pak už nemají jinou reálnou možnost, než do Brna za prací jezdit autem. Zelení pošuci argumentují např. knihou Walkable city (J.Speck). Jenže kdyby si tu knihu skutečně přečetli a důkladně se nad tím zamysleli, tak by jistili, že ve skutečnosti způsobují něco úplně jiného. Autem jezdíme nejen do práce, ale také s ním dopravujeme náklady jinak nepřepravitelné, jezdíme s ním na dovolenou, na chaty a chalupy (to řada jiných národů vůbec nedělá) etc.

+6/0
7.4.2016 23:05

J93a47n 61D71l67o35u65h88ý 8476840103830

a proto jich ješte ubereme...

0/0
15.4.2016 12:58

V77i75k23t61o88r 45Š22e22d24i77v34ý 8116931150646

Občas mám pocit, jako kdyby někomu takový Pol Pot nepřipadal úplně nesympatický :-/

+5/0
7.4.2016 9:56

V70á59c49l61a97v 25Č22e59r76m61á69k 4283130587444

Aha, cykloteroristi zase řáděj.

+15/−2
7.4.2016 9:40

K37a60r13e51l 50L48a42n45g51r 2662607960328

Cykloteroristi by tam rádi asfalt, kostky naklepou zadnice ;-D

0/0
7.4.2016 18:58

V55á50c36l63a27v 27Č89e38r94m28á56k 4573600717504

To je pravda, ale i přes všechny snahy Buzno*Mat jsou památkáři zatím pořád ještě víc ....

+1/0
7.4.2016 19:01

J16o51s52e68f 92B56r21o14ž33e40k 7253315272131

Všude jinde na světě jsou nábřeží vyhrazena naopak automobilové dopravě. Staší se podívat do Budapešti, Mnichova, Vídně, Curychu, Dubaje, Paříže, ..... a takhle bych mohl jmenovat jedno město za druhým, jmenuji jenom ty, kde jsem byl a na vlastní oči viděl. Všude jsou vícepruhové silnice, podjezdy pod mosty a přechody pro chodce. Jenom u nás se pár parazitů rozhodlo, že tahle místa zablokují a chtějí je jen pro sebe. Předevčírem (27 stupňů) jsem šel po nábřeží - náplavce na Smíchovské straně. Ještě před dvěma týdny tam bylo možné parkovat - nyní je to pěší zóna se zákazem. Sedělo tam pár bezdomovců s lahvemi piva, jinak nic. Na druhé straně na P2 po přechodu mostu - několik rybářů (somráků - bylo 13 hodin) a několik baťůžkářů turistů. Jinak nikde nikdo.

Zjevně se zde magistrát snaží co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat život lidem - tedy těm, kteří platí daně, pracují a potřebují se pohybovat po městě. Prioritou je zjevně opilec, bezdomovec, baťůžkář - obecně paraziti.

+17/−6
7.4.2016 9:08

P19a41v64e25l 37Ř31a21p42e63k 7852416549925

Právo na parkování, pokud vím, není zahrnuto v listině základních lidských práv a svobod. Kdo chce parkovat, nebo umožnit jiným parkovat, nechť si příslušný pozemek za tržní cenu zakoupí.

Já také platím daně, mám snad díky tomu jídlo zadarmo? Jíst musíme všichni, parkovat nikoli.

0/−14
7.4.2016 9:35

V41i41k55t92o88r 76Š90e39d98i23v91ý 8136741430466

A právo na kavárenský stolek snad v LZPS je?

+3/0
7.4.2016 9:52

J12o33s12e95f 72B35r84o85ž91e42k 7323495392721

Ovšem právo na svobodný pohyb v té listině uvedeno je.

A stejně tak si každý kdo chce jít po chodníku nebo někde sedět může zakoupit ten chodník nebo to místo k sezení, ne? Samozřejmě za tržní cenu......

+2/0
7.4.2016 10:05

P87a66v36e48l 62Ř78a71p77e46k 7352536359725

Automobil ve městě znamená naopak omezení svobody pohybu, protože zatímco jeden si veze zadek, jiní musí čekat, obcházet, poslouchat kravál, čuchat smrad a vystavovat se nebezpečí. Ta bilance je bez jakýchkoli pochyb záporná.

+1/−12
7.4.2016 10:15

J20o27s72e22f 61B87r73o40ž39e83k 7443805672561

Věc názoru. Rozhodně víc smrdí zpocený parazit na kole. A zatímco on blokuje křižovatku, ostatní musí čekat a nemohou jet. Atd....

Všude ve velkých městech platí, že je snaha dopravu lidem usnadnit a nikoliv naopak, jako v Praze. Bez individuální dopravy ve městě je město mrtvé - to už se mnohokrát prokázalo. Po zlikvidování dopravy dojde k likvidaci služeb a obchodů a všude se objeví feťáci, opilci, bezdomovci a další radnicí privilegovaní.

+12/0
7.4.2016 13:20

L54a63d60i66s36l61a65v 21B56u64r64d22a 2637744348865

Jistě, výfukové plyny nejsou toxické, to je pouze věc názoru;-D

0/0
7.4.2016 21:32

J75a51n 47D61l74o68u29h29ý 8706610653420

Používání auta patří i k životu ve městě.

+7/0
7.4.2016 15:11

P91a66v94e32l 26V23a84v68ř26í73n 6164971702172

Ve skutečnosti provozovatelé motorové dopravy a přepravy platí jako mourovatí, ale v silniční infrastruktuře se jim z toho vrátí jen přibližně polovina. A nic na tom nemění fakt, že to v rozpočtu města zdánlivě není vidět díky nepřehlednému systému rozpočtového určení daní. Ve skutečnosti jde o nehorázné částky – zde je základní nástin:

- spotřební daně z paliv (cca 80 mld., kolísá to 76-82 mld)

- DPH z paliv (cca 40 mld)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (3,4 mld)

- mýto (8,3 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- DPH z náhradních dílů a servisních služeb (bohužel jen odhad - jednotky mld)

- poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení - 3% z pojistného)

- poplatky za parkování + roční poplatky za parkovací stání

- „ekologický“ poplatek za převod starších aut - DPH ze stavebních prací ze staveb garáží - daň z nemovitostí z garáží Jen z ceny paliva jsou přibližně polovina daně! Na druhé straně je to méně průhledné. Součet výdajů ŘSD, krajských správ silnic a obcí (náklady jsou podle třídy silnic) je výrazně pod 100 mld (napříč roky jsou celkem dost výkyvy). Nepoměr je zkrátka značný. Připomínám, že po těch silnicích jezdí nejen auta a kamiony, ale i autobusy MHD a kola. Bez aut by nebyly ani silnice, ani cyklostezky, ani MHD.

+8/0
7.4.2016 16:27

L71a96d26i41s58l21a11v 16B34u72r54d75a 2967214728315

Tak třeba zrovna ta Paříž - jistě, vícepruh, ale taky pruh pro cyklisty, a víc než 4metrový chodník.

0/0
7.4.2016 21:28

P66a37v14e74l 97Ř33a89p50e39k 7782536739515

Vytlačovat auta z měst je v každém případě správné.

+4/−15
7.4.2016 9:06

J82a45n 97D44l58o32u90h49ý 8936510113670

vytlačování aut je první krok, druhý je vytlačování lidí.;-)

+7/0
7.4.2016 14:59
Foto

K69a60r15e87l 32D67v73o45r38a95k 2572968732736

Pocitacova vizualizace me pokazde pobavi, matky s kocarky, deti na kole, vsude zelen a prijemne posezani u kaficka. Realita - parkovani pro par vyvolenych co maji prsty az ke Krnacove, Ruske obchody z cetkama, nebo reklami cedule na volby, atd.

+15/0
7.4.2016 8:57

P36a90v28e41l 56Ř42a81p94e71k 7402986759235

a všude nesnesitelný kravál

0/0
7.4.2016 9:05

V97i46k26t43o62r 73Š39e62d39i44v50ý 8566851980156

Tady bych to viděl spíš na pustou plochu s rozpadající se dlažbou.

Nevím, kde by se tu chodci vzali, tudy není odkud a kam jít.

+3/0
7.4.2016 10:12

E48v85ž86e10n 70H84u95m10l 7309614935

Ty slunečníky v záři zmizí a objeví se az na konci dubna..... Co mezi tím?

+1/0
7.4.2016 13:07

J85i74ř87í 73B88o55č54e75k 6981214625943

kdyby si každý jízdu autem dvakrát rozmyslel a do auta sedl jen když to opravdu potřebuje, byla by Praha možná poloprázdná. mě cesta autem po Praze za ty nervy nestojí a když to jde, jedu MHD

+9/−9
7.4.2016 8:03

J33a43k20u96b 55F76e83i70f42a76r 7559849536979

a vy si myslíte, že ti lidé v autech se doma už tak nudili, že jim přišlo lepší sednout do auta a stát v kolonách8-o

+9/0
7.4.2016 8:26

J15i37ř12í 46B95o80č67e14k 6531874505703

já je nekritizuju, je to otázka priorit. zkusmo jsem si porovnal cestu z Barrandovského sídliště na Žižkov. podle navigace mi trvá cesta autem 19 minut, což je v ranní špičce spíš zbožné přání, reál bude cca půl hodiny. tramvají to vyjde na 38-39 minut

+1/0
7.4.2016 8:30

J61a11k40u33b 16F37e33i90f76a37r 7739979546539

Ano, pokud jedete ráno do práce někam do centra, sedíte tam 8,5h a pak se vracíte domů, tak samozřejmě MHD smysl dává.

Pokud se však v rámci svých pracovních povinností pohybujete po městě, nedej bože i po okrajových částech a třeba ještě k tomu v obleku, na MHD můžete zapomenout.

+9/0
7.4.2016 10:18

J76i33ř36í 18B28o13č30e89k 6501264725613

s tím samozřejmě souhlasím

0/0
7.4.2016 11:12

T25o80m36á28š 88Z32e56m83a25n 3825398184695

Kdo může, MHD už jezdí..

Ale koncepce MHD prostě vylučuje některé trasy v rozumné době.

+2/0
7.4.2016 19:09

L28a60d62i31s76l63a13v 91B51u13r44d77a 2447694468505

Je legrační, že co jinde ve světě, doknce i v takovém velkoměstě jako New York, funguje, je u nás bráno jako pitomost, nápad pošuků a fanatiků.

+1/−6
7.4.2016 8:00

J70a59n 24H59o54z22á51k 2631585474517

Aha cykloteroristé a melouni zase vymýšlejí !

+12/−6
7.4.2016 5:59

T51o69m38á92š 92Z27e48m10a52n 3675688724625

Proto se říká "sluníčkáři" ve všech jejich vizích svítí slunce, všichni jen bezcílně korzují, či si ve vlahém počasí užívají na kole. A na vizualizacích je málo transek, černochů, muslimů a pod..

Ale v realitě je sychravo a lidé spěchají do práce, s prací či domů z práce. A čím hůře se budou dostávat do práce, za prací či z práce domů tím budou naštvanější a vystresovanější.

Ekonomicky aktivní lidé - tedy ta nejdůležitější část každého národa - prostě potřebují efektivní dopravu, jinak na to vaše korzování nebudou mít po práci čas, když budou denně o hodinu déle cestovat.

To jen fetky z neziskovek mají při svém flákání čas na zevlování na ulici.

+22/−4
6.4.2016 22:05

L69a69d72i77s91l49a53v 62B19u43r53d33a 2247574258155

Promluvil workoholik:-)

0/0
7.4.2016 7:58

P19a97v71e38l 21V60a32v23ř19í50n 6604951682932

"... zástupce spolků a organizací" - čti "zaměstnanci tzv. neziskovek, což jsou z našich daní placení rudozelení pošuci".

+15/−3
6.4.2016 21:57

J82i12ř86í 61R89y84s 3484737716184

Ať už udělá magistrát jakoukoliv pitomost,lidí v ulicích bude stejně,kde by se vzali noví?Podobnou pitomost chystají na Pankráci.zasypat podjezd pod magistrálou.

+16/−1
6.4.2016 20:12

J93i88ř41í 35R83y69s 3774687336934

Všude uděláme jeden pruh a budeme se divit,že jsou zácpy,to je úžasné.

+17/−2
6.4.2016 20:09

J43o68z95e43f 50H18r46i58c67i50š88i57n 4923250600516

Nebudeme se divit. Ono to trochu ten provoz spomalí a hodně lidí si tu jízdu autem na příště rozmysli co naopak trochu pomůže.

+3/−5
7.4.2016 5:52

L46a62d67i40s66l44a35v 63B44u32r29d95a 2397494718905

Nejenom rozmyslí, logicky se snížením rychlosti roste kapacita silnice.

+1/−3
7.4.2016 7:41

I71v74a60n23a 15N52o20v80á 2472882169308

a nejkapacitnější bude při rychlosti 0 Km/h. To projede nekonečno aut.

+4/0
10.4.2016 20:47

P28e45t94r 26N73o42v33a25k 3110927379977

A neni to presne opacne. Bych se i vsadil, ze nejvic aut projede po dalnuci. A taky ty auta vypusti do vzduchu nejmene smradu.

0/0
23.4.2016 9:07

J42a42n 97D27l88o50u29h27ý 8786970843280

"zklidňování" dopravy, ne? ;-D

0/0
7.4.2016 15:04

K64a47r46e92l 52K85r92p76a38t15a 5444976368135

Takové krásné místo je to, ale okupováno auty. Tato část města by měla být více pro lidi.

+10/−21
6.4.2016 19:24

T32o96m25a56s 88N78o46v61o79t71n53y 1911914956695

Mě by zajímalo, kdy konečně všem takovým kecálkům jako vy dojde, že ta auta nejezdí jen tak sama pro legraci. Ale že vozí lidi, pro které to město je a drtivá většina řidičů se po Praze či jiných větších městech neprojíždí jen tak pro radost... Ale tak co chtít po fanaticích, jejichž myšlení končí u bicyklu a dál to nedopracovali.

+19/−12
6.4.2016 19:27

K50a30r60e76l 60K36r94p40a72t25a 5104596698375

Vezmi tam rodinu na procházku, po nábřeží ...

+1/−1
6.4.2016 20:09

V97i10k89t85o27r 32Š12e32d18i16v80ý 8126661740496

Místa pro chodce je tam ažaž. Přesto tam takřka nikdo nechodí.

+5/0
7.4.2016 10:13

J59a93n 95D17l49o63u23h47ý 8596510943110

v sobotu tam MDH pojedu přes hodinu a autem tam nezaparkuji. To raději půjdu mimo Prahu.

+2/0
7.4.2016 15:06

J84o83z73e77f 86H91r52i72c53i11š15i78n 4463850280216

Je přímá úměra mezi zhodnocením veřejného prostoru a kvalitou života.

Když jedu z prahy 8 na prahu 5 jezdím často po nábřeží. Jestli po mně město bude chtít abych použil Blanku tak se nemůžu divit.

Po Praze 1/2 se dá většinově chodit pěšky na kole a MHD. Když výjimečně budu potřebovat auto tak si postojím.

+2/0
7.4.2016 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.