Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nábřeží Na Františku ožije. Zmizet má jízdní pruh i auta u hřiště

Silnice s pruhem pro cyklisty vyskládaná novými žulovými kostkami, kolem ní širší chodník s odolnějšími stromy a zastávka hromadné dopravy blíž u nemocnice Na Františku. Tak vypadá vize pražského Institutu plánování a rozvoje o budoucí podobě pražského Dvořákova nábřeží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a23n 58D65l64o20u81h59ý 8826830363610

Vůbec se nebráním rozšiřování parků a oddychových ploch, ale napřed musí magistrát říct a dát možnost, kam ta auta svých občanů postavit. Chybí tu jakákoliv koncepce parkování.

+9/0
7.4.2016 15:16
Foto

B26r94o52n49i85s91l81a84v 42G26a17b40r95y60š 2102739721

Myslíte si, že parkovacích míst bude někdy dostatek?

0/−1
7.4.2016 19:48

P88a85v70e72l 66V91a97v42ř52í36n 6164901602422

V některých místech určitě ne. Typicky centra měst nějakou formu regulace do jisté míry vyžadují - tak smutečně poptávka násobně převyšuje reálné možnosti. Problém s parkováním ale opravdu nevyřeší cílené snižování počtu parkovacích míst, jak se pošetile domnívají rudozelení fanatici. Pokud se podíváme počty a vývoj počtů motorových vozidel v bohatší části Evropy (okolo 600 vozů na 1000 obyvatel) a srovnáme to s námi (516 vozidel), tak už nijaký zásadní nárůst čekat nelze. Rozumným přístupem lze situaci stabilizovat. Jenže v Brně je požadavek 1,25 místa na byt a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne.

+8/0
7.4.2016 22:26
Foto

B23r65o16n78i29s65l52a29v 24G89a28b48r14y37š 2252489571

A těch 1,25 místa na byt je hodně nebo málo? Já vím, že je pohodlnější jezdit autem, ale přece nemůžeme všechen prostor vyplýtvat na komunikacích a na parkovacích plochách. Třeba Los Angeles má 30 % území města zabranou buď silnicemi nebo parkovacími místy. To je podle mě opravdu hodně.

0/0
7.4.2016 22:36

P79a84v98e81l 20V62a71v40ř33í78n 6814931932492

Je to pochopitelně málo - stačí se podívat na výsledky sčítání lidu ČSÚ. Santa Barbara má ten koeficient tuším 2 (v USA je ale aut víc než v Evropě - počet je přes 800/1000 obyvatel, takže tolik by to být u nás nemuselo). Ta auta nejsou ve městech jen tak zbůhdarma. Slouží lidem. Zvyšují naše pohodlí. Pokud budeme z měst vyhánět auta, budeme reálně vyhánět i lidi, nebo minimálně dost výrazně změníme sociální strukturu osídlení. Což se děje i jinými cestami. Už teď je v Brně dopravní síť více zatěžována z toho prostého důvodu, že tu nejsou pozemky na stavbu rodinných domů. Tedy ony by pozemky byly, ale díky všem regulacím je na tento účel nelze použít. Takže střední třída, která na to má, si staví domky ve vesnicích okolo Brna a pak už nemají jinou reálnou možnost, než do Brna za prací jezdit autem. Zelení pošuci argumentují např. knihou Walkable city (J.Speck). Jenže kdyby si tu knihu skutečně přečetli a důkladně se nad tím zamysleli, tak by jistili, že ve skutečnosti způsobují něco úplně jiného. Autem jezdíme nejen do práce, ale také s ním dopravujeme náklady jinak nepřepravitelné, jezdíme s ním na dovolenou, na chaty a chalupy (to řada jiných národů vůbec nedělá) etc.

+6/0
7.4.2016 23:05

J41a16n 20D26l78o62u46h43ý 8676930693290

a proto jich ješte ubereme...

0/0
15.4.2016 12:58

V28i53k51t11o79r 92Š48e98d89i51v13ý 8626381660336

Občas mám pocit, jako kdyby někomu takový Pol Pot nepřipadal úplně nesympatický :-/

+5/0
7.4.2016 9:56

V68á65c93l22a94v 45Č18e33r54m64á94k 4193380407104

Aha, cykloteroristi zase řáděj.

+15/−2
7.4.2016 9:40

K32a61r47e52l 68L11a20n15g34r 2392917240568

Cykloteroristi by tam rádi asfalt, kostky naklepou zadnice ;-D

0/0
7.4.2016 18:58

V92á17c30l73a74v 10Č18e76r43m34á13k 4353150587164

To je pravda, ale i přes všechny snahy Buzno*Mat jsou památkáři zatím pořád ještě víc ....

+1/0
7.4.2016 19:01

J92o55s47e82f 13B79r23o72ž62e15k 7143845262961

Všude jinde na světě jsou nábřeží vyhrazena naopak automobilové dopravě. Staší se podívat do Budapešti, Mnichova, Vídně, Curychu, Dubaje, Paříže, ..... a takhle bych mohl jmenovat jedno město za druhým, jmenuji jenom ty, kde jsem byl a na vlastní oči viděl. Všude jsou vícepruhové silnice, podjezdy pod mosty a přechody pro chodce. Jenom u nás se pár parazitů rozhodlo, že tahle místa zablokují a chtějí je jen pro sebe. Předevčírem (27 stupňů) jsem šel po nábřeží - náplavce na Smíchovské straně. Ještě před dvěma týdny tam bylo možné parkovat - nyní je to pěší zóna se zákazem. Sedělo tam pár bezdomovců s lahvemi piva, jinak nic. Na druhé straně na P2 po přechodu mostu - několik rybářů (somráků - bylo 13 hodin) a několik baťůžkářů turistů. Jinak nikde nikdo.

Zjevně se zde magistrát snaží co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat život lidem - tedy těm, kteří platí daně, pracují a potřebují se pohybovat po městě. Prioritou je zjevně opilec, bezdomovec, baťůžkář - obecně paraziti.

+17/−6
7.4.2016 9:08

P91a11v88e20l 77Ř40a39p18e12k 7122186669345

Právo na parkování, pokud vím, není zahrnuto v listině základních lidských práv a svobod. Kdo chce parkovat, nebo umožnit jiným parkovat, nechť si příslušný pozemek za tržní cenu zakoupí.

Já také platím daně, mám snad díky tomu jídlo zadarmo? Jíst musíme všichni, parkovat nikoli.

0/−14
7.4.2016 9:35

V32i52k70t18o43r 96Š84e98d74i32v98ý 8686181190136

A právo na kavárenský stolek snad v LZPS je?

+3/0
7.4.2016 9:52

J49o59s12e46f 12B72r57o18ž16e42k 7143685942241

Ovšem právo na svobodný pohyb v té listině uvedeno je.

A stejně tak si každý kdo chce jít po chodníku nebo někde sedět může zakoupit ten chodník nebo to místo k sezení, ne? Samozřejmě za tržní cenu......

+2/0
7.4.2016 10:05

P24a18v74e11l 77Ř15a15p37e82k 7602246179625

Automobil ve městě znamená naopak omezení svobody pohybu, protože zatímco jeden si veze zadek, jiní musí čekat, obcházet, poslouchat kravál, čuchat smrad a vystavovat se nebezpečí. Ta bilance je bez jakýchkoli pochyb záporná.

+1/−12
7.4.2016 10:15

J93o25s88e45f 54B41r70o98ž91e97k 7673165322841

Věc názoru. Rozhodně víc smrdí zpocený parazit na kole. A zatímco on blokuje křižovatku, ostatní musí čekat a nemohou jet. Atd....

Všude ve velkých městech platí, že je snaha dopravu lidem usnadnit a nikoliv naopak, jako v Praze. Bez individuální dopravy ve městě je město mrtvé - to už se mnohokrát prokázalo. Po zlikvidování dopravy dojde k likvidaci služeb a obchodů a všude se objeví feťáci, opilci, bezdomovci a další radnicí privilegovaní.

+12/0
7.4.2016 13:20

L49a96d60i34s90l52a94v 15B37u83r53d98a 2447124708545

Jistě, výfukové plyny nejsou toxické, to je pouze věc názoru;-D

0/0
7.4.2016 21:32

J95a19n 29D21l42o11u52h47ý 8876790593680

Používání auta patří i k životu ve městě.

+7/0
7.4.2016 15:11

P82a47v74e18l 78V46a98v15ř97í20n 6264561372132

Ve skutečnosti provozovatelé motorové dopravy a přepravy platí jako mourovatí, ale v silniční infrastruktuře se jim z toho vrátí jen přibližně polovina. A nic na tom nemění fakt, že to v rozpočtu města zdánlivě není vidět díky nepřehlednému systému rozpočtového určení daní. Ve skutečnosti jde o nehorázné částky – zde je základní nástin:

- spotřební daně z paliv (cca 80 mld., kolísá to 76-82 mld)

- DPH z paliv (cca 40 mld)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (3,4 mld)

- mýto (8,3 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- DPH z náhradních dílů a servisních služeb (bohužel jen odhad - jednotky mld)

- poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení - 3% z pojistného)

- poplatky za parkování + roční poplatky za parkovací stání

- „ekologický“ poplatek za převod starších aut - DPH ze stavebních prací ze staveb garáží - daň z nemovitostí z garáží Jen z ceny paliva jsou přibližně polovina daně! Na druhé straně je to méně průhledné. Součet výdajů ŘSD, krajských správ silnic a obcí (náklady jsou podle třídy silnic) je výrazně pod 100 mld (napříč roky jsou celkem dost výkyvy). Nepoměr je zkrátka značný. Připomínám, že po těch silnicích jezdí nejen auta a kamiony, ale i autobusy MHD a kola. Bez aut by nebyly ani silnice, ani cyklostezky, ani MHD.

+8/0
7.4.2016 16:27

L72a93d39i27s56l26a10v 57B94u96r61d35a 2747304858275

Tak třeba zrovna ta Paříž - jistě, vícepruh, ale taky pruh pro cyklisty, a víc než 4metrový chodník.

0/0
7.4.2016 21:28

P33a48v14e17l 35Ř77a24p70e61k 7682936909175

Vytlačovat auta z měst je v každém případě správné.

+4/−15
7.4.2016 9:06

J96a14n 30D10l26o53u24h44ý 8246850303510

vytlačování aut je první krok, druhý je vytlačování lidí.;-)

+7/0
7.4.2016 14:59
Foto

K35a30r74e60l 82D49v47o79r32a88k 2402388142636

Pocitacova vizualizace me pokazde pobavi, matky s kocarky, deti na kole, vsude zelen a prijemne posezani u kaficka. Realita - parkovani pro par vyvolenych co maji prsty az ke Krnacove, Ruske obchody z cetkama, nebo reklami cedule na volby, atd.

+15/0
7.4.2016 8:57

P67a85v13e49l 41Ř55a47p87e11k 7152536389705

a všude nesnesitelný kravál

0/0
7.4.2016 9:05

V10i85k11t78o33r 69Š91e49d56i72v44ý 8406921420176

Tady bych to viděl spíš na pustou plochu s rozpadající se dlažbou.

Nevím, kde by se tu chodci vzali, tudy není odkud a kam jít.

+3/0
7.4.2016 10:12

E67v59ž33e96n 20H85u25m20l 7799564985

Ty slunečníky v záři zmizí a objeví se az na konci dubna..... Co mezi tím?

+1/0
7.4.2016 13:07

J27i12ř92í 74B37o71č81e43k 6921504615883

kdyby si každý jízdu autem dvakrát rozmyslel a do auta sedl jen když to opravdu potřebuje, byla by Praha možná poloprázdná. mě cesta autem po Praze za ty nervy nestojí a když to jde, jedu MHD

+9/−9
7.4.2016 8:03

J54a37k34u40b 97F93e62i91f68a20r 7169939686969

a vy si myslíte, že ti lidé v autech se doma už tak nudili, že jim přišlo lepší sednout do auta a stát v kolonách8-o

+9/0
7.4.2016 8:26

J85i77ř46í 12B74o25č63e23k 6881454505393

já je nekritizuju, je to otázka priorit. zkusmo jsem si porovnal cestu z Barrandovského sídliště na Žižkov. podle navigace mi trvá cesta autem 19 minut, což je v ranní špičce spíš zbožné přání, reál bude cca půl hodiny. tramvají to vyjde na 38-39 minut

+1/0
7.4.2016 8:30

J70a50k65u65b 69F35e33i65f81a45r 7319419866859

Ano, pokud jedete ráno do práce někam do centra, sedíte tam 8,5h a pak se vracíte domů, tak samozřejmě MHD smysl dává.

Pokud se však v rámci svých pracovních povinností pohybujete po městě, nedej bože i po okrajových částech a třeba ještě k tomu v obleku, na MHD můžete zapomenout.

+9/0
7.4.2016 10:18

J49i57ř14í 63B19o34č64e30k 6761224455163

s tím samozřejmě souhlasím

0/0
7.4.2016 11:12

T72o24m85á78š 22Z69e26m18a58n 3225628974685

Kdo může, MHD už jezdí..

Ale koncepce MHD prostě vylučuje některé trasy v rozumné době.

+2/0
7.4.2016 19:09

L50a38d97i71s62l22a63v 66B53u83r76d36a 2497864458755

Je legrační, že co jinde ve světě, doknce i v takovém velkoměstě jako New York, funguje, je u nás bráno jako pitomost, nápad pošuků a fanatiků.

+1/−6
7.4.2016 8:00

J60a26n 11H45o92z22á86k 2591195314447

Aha cykloteroristé a melouni zase vymýšlejí !

+12/−6
7.4.2016 5:59

T61o74m26á32š 49Z55e51m56a36n 3945798484245

Proto se říká "sluníčkáři" ve všech jejich vizích svítí slunce, všichni jen bezcílně korzují, či si ve vlahém počasí užívají na kole. A na vizualizacích je málo transek, černochů, muslimů a pod..

Ale v realitě je sychravo a lidé spěchají do práce, s prací či domů z práce. A čím hůře se budou dostávat do práce, za prací či z práce domů tím budou naštvanější a vystresovanější.

Ekonomicky aktivní lidé - tedy ta nejdůležitější část každého národa - prostě potřebují efektivní dopravu, jinak na to vaše korzování nebudou mít po práci čas, když budou denně o hodinu déle cestovat.

To jen fetky z neziskovek mají při svém flákání čas na zevlování na ulici.

+22/−4
6.4.2016 22:05

L73a53d59i59s29l35a38v 91B88u68r70d75a 2867464528495

Promluvil workoholik:-)

0/0
7.4.2016 7:58

P92a15v58e74l 61V53a44v18ř31í12n 6204261472882

"... zástupce spolků a organizací" - čti "zaměstnanci tzv. neziskovek, což jsou z našich daní placení rudozelení pošuci".

+15/−3
6.4.2016 21:57

J33i14ř88í 15R64y53s 3974227156594

Ať už udělá magistrát jakoukoliv pitomost,lidí v ulicích bude stejně,kde by se vzali noví?Podobnou pitomost chystají na Pankráci.zasypat podjezd pod magistrálou.

+16/−1
6.4.2016 20:12

J70i25ř36í 45R33y42s 3804847746694

Všude uděláme jeden pruh a budeme se divit,že jsou zácpy,to je úžasné.

+17/−2
6.4.2016 20:09

J89o52z39e55f 18H25r77i96c15i83š26i16n 4893780510336

Nebudeme se divit. Ono to trochu ten provoz spomalí a hodně lidí si tu jízdu autem na příště rozmysli co naopak trochu pomůže.

+3/−5
7.4.2016 5:52

L85a62d41i62s43l37a60v 59B62u56r93d73a 2927944658865

Nejenom rozmyslí, logicky se snížením rychlosti roste kapacita silnice.

+1/−3
7.4.2016 7:41

I82v65a14n57a 44N98o62v35á 2972882959378

a nejkapacitnější bude při rychlosti 0 Km/h. To projede nekonečno aut.

+4/0
10.4.2016 20:47

P61e64t40r 19N39o42v63a39k 3610887169577

A neni to presne opacne. Bych se i vsadil, ze nejvic aut projede po dalnuci. A taky ty auta vypusti do vzduchu nejmene smradu.

0/0
23.4.2016 9:07

J89a95n 28D56l65o25u50h20ý 8206330213340

"zklidňování" dopravy, ne? ;-D

0/0
7.4.2016 15:04

K90a67r66e81l 14K95r62p80a12t62a 5694656288425

Takové krásné místo je to, ale okupováno auty. Tato část města by měla být více pro lidi.

+10/−21
6.4.2016 19:24

T18o61m84a35s 53N29o36v52o68t37n50y 1721384796415

Mě by zajímalo, kdy konečně všem takovým kecálkům jako vy dojde, že ta auta nejezdí jen tak sama pro legraci. Ale že vozí lidi, pro které to město je a drtivá většina řidičů se po Praze či jiných větších městech neprojíždí jen tak pro radost... Ale tak co chtít po fanaticích, jejichž myšlení končí u bicyklu a dál to nedopracovali.

+19/−12
6.4.2016 19:27

K40a22r20e53l 30K85r28p17a71t70a 5934176118605

Vezmi tam rodinu na procházku, po nábřeží ...

+1/−1
6.4.2016 20:09

V36i24k25t93o94r 58Š32e77d11i70v35ý 8976461480396

Místa pro chodce je tam ažaž. Přesto tam takřka nikdo nechodí.

+5/0
7.4.2016 10:13

J45a68n 21D18l72o82u37h34ý 8166320633400

v sobotu tam MDH pojedu přes hodinu a autem tam nezaparkuji. To raději půjdu mimo Prahu.

+2/0
7.4.2016 15:06

J98o17z46e56f 65H57r61i36c88i45š23i63n 4473450620876

Je přímá úměra mezi zhodnocením veřejného prostoru a kvalitou života.

Když jedu z prahy 8 na prahu 5 jezdím často po nábřeží. Jestli po mně město bude chtít abych použil Blanku tak se nemůžu divit.

Po Praze 1/2 se dá většinově chodit pěšky na kole a MHD. Když výjimečně budu potřebovat auto tak si postojím.

+2/0
7.4.2016 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.