Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nestůjte jen vpravo, velí dopravce. Eskalátory v metru jsou opotřebené

V přepravních podmínkách tuhle větu nenajdete, ale Pražané prostě vědí, že na eskalátorech v metru se má stát vpravo. Takže vpravo se stojí a­ vlevo se po schodech, ať už nahoru nebo dolů, řítí ti uspěchaní. Dopravní podnik to chce ale změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i24c88h76a20l 16B87e11r16a88n 1296236673465

V tom případě je nutné upravit i pravidla na dálnicích. Pravé pruhy jsou zničené od kamiónů. Měli by také jezdit vpravo a někdy zase vlevo?

+2/0
7.4.2016 20:53

T12o71m71á92š 74M14a93r16e98k 7813916631807

Mám návrh: dopoledne ať se stojí vpravo a odpoledne vlevo. Ovšem jak to vysvětlit cestujícím nevím.

+1/0
7.4.2016 15:15

J67a98n 61D36o57b49r33o53v76o55l37n10y 9567565922293

Stejne moc nechápu, proč kdyz se tím úsporí Max. 45 sekund tolik lidi musí po tech eskalatorech chodit. Fakt kvůli tomu casu? Nebo cvičeni? Mam dva metry a i kdyz stojím vpravo, tak me ty chodci dost obtěžují, jak do me strkají. Kdyby se nesmělo chodit po eskalatorech, tak by to pro můj komfort bylo lepsi. Ale kdyz chce někdo chodit, tak ať klidně chodí. Jenom říkám, ze ty důvody moc nechápu.

0/0
7.4.2016 13:53

iamswan_ 6168835162660

Hlavní důvod, proč se zavedly do metra ve světě pohyblivé schody, je zvýšení kapacity přepravy - zrychlení odbavení všech cestujících. Jsou města, kde je takový frmol, že se to opravdu musí řešit, aby se lidé dostali ze stanice dřív než přijedou další stovky osob. To ovšem nenastane, pokud se lenochodi zastaví a nechajís e vozit. Nejedná se o žádný vyhlídkový výtah, zavedený proto aby byli lidé línější a vložili si zadky. To jen v Česku se v prvním metru (tedy koncem v 70. let) objevily všude nápisy "Neběhejte nechoďte po stupních eskalátoru" a odborníci na dopravu šíleli...

+5/0
7.4.2016 14:32

E51d30a 83D74r98á55b46e14k 7169242163847

chodí "protože můžou" nejde ani tak o úsporu času, ale prostě ten pocit, že stojíte a tupě čekáte jak ovce až vás to vyveze nahoru, a přitom tomu můžete pomoct a být nahoře "mnohem rychleji", znáte to, někdy čas hrozně utíká no a někdy se hrozně vleče, no a pokud na těch schodech jezdíte dnes a denně ráno do práce a večer z práce, tak prostě přidáte do kroku, kochat se budete jinde, třeba na výletě v přírodě...

+2/0
9.4.2016 0:52

M55i35r30e11k 53K61r71o72u43p91a 8356269437922

Jestli ono by nebylo jednodušší obden prohodit směr těch eskalátorů, než nařizovat, jak stát.

+2/0
7.4.2016 12:20

S28a57m11u85e91l 97V84r96b38o46v25s86k37ý 3118134293470

Tohle je určitě dobrý nápad, ale bohužel nebude fungovat na stanicích s jedním eskalátorem

0/−1
8.4.2016 22:16

M61a49r51t53i30n 36P90e75r53o21u42t32k59a 1946673401155

metro v Praze je otevřeno již 40 let a problémy jsou s nimi až nyní???? Pravdou je, že po roce 90 byly původní eskalátory vyrobené v CZ a RU nahrazovány moderními výrobky od firem z vyspělých zemí EU (OTIS, Schindler, Kone, Thyssen), které používají ty nejkvalitnější materiály za ještě kvalitnější ceny......EU

+2/0
7.4.2016 10:38

K37a87r13e29l 31D17r10d57a 6964822857

Problémy s eskalátory jste dříve nezaregistroval? To vás všechny ty nehody, přestavby-úpravy, rozhodnutí EU... minuly? (Největší nehoda se stala na ruském eskalátoru v Moskvě a pak v Londýně. Vždy šlo o špatnou údržbu.) O stání vpravo, které vadí, si psali dopraváci v roce 2008. Ale co s tím? Jak se to začne řešit, cestující se budou v metru napadat a rvát mezi sebou. ;-D

Podle mě jde opět do diskuse 1100 Kč sleva na MHD, která se DPP nelíbí. Když vyrobí nepokoje v metru, budou mít politici hlavu v jiných problémech, než rozdávat slevy na MHD. ;-D

0/0
7.4.2016 10:58

M65a34r69t69i24n 54P72e75r90o49u96t31k19a 1206483851515

o kvalitě údržby v Rusku si můžu myslet svoje a pochybuju, že ty v Londýně byly také ruské. A pokud jde o rok 2008 - to už byly přeci naistalovány ty moderní. Máte pravdu v tom, že je to podružný důvod jak popř. vytřískat z města prachy navíc a odvést pozornost od Těch důležitých věcí.

0/0
7.4.2016 11:19

P74a78v50e56l 55N31e72d24ě26l27a 5396410514941

Při vstupu na eskalátor si vyhledejte přibližně stejně vážícího spolucestujícího, jako jste vy sám, a utvořte dvojice. Poklidně přistupte k eskalatoru. Pomalu odpočítejte do tří a oba dva souběžně vstupte na ekalátor nejprve pravou nohou.

Na eskalátoru stůjte nehnutě, nepřešlapujte a pokud možno po dobu jízdy eskalátoru neměňte svou váhu.

+5/0
6.4.2016 22:03

M33a52r15t19i29n 51V72a18l15o31s90e48k 7653404657922

Chyba - ten co je napravo vyjít pravou nohou, a ten co je vlevo tou levou

+4/0
7.4.2016 0:24

T19o82m30á57š 82M27a41r38e19k 7123956551967

jenže jste neřešili vystupování. Já bych ještě doporučil aby se ti dva drželi za ruku a dohodli se kdo z nich vždy řekne "teď", Angličané by mohli říkat "go". A porušení by se mělo pokutovat.

0/0
7.4.2016 15:22

P36e43t44r49a 53J73a78n13á10k28o44v78á 2667730296659

Ono stačí stát napravo a velice často do mě vrážejí ti uspěchaní, co se řítí hlava nehlava, bez ohledu na ostatní... Nedovedu si představit, že mám stát třeba uprostřed ? To budu asi brzy ležet někde dole pod eskalátorem, vzhledem k časté neomalenosti ,,běžců"... Kdyby raději zakázali běhání...

+1/0
6.4.2016 21:53

K17a65r42e57l 32D18r55d20a 6934222157

Pro procházení má mít eskalátor šířku 120-140 cm. V Praze má jen 100 cm. Z toho vyplývá, že stojící by se měl "smrsknout" a procházející "protáhnout". Vrážení je nevychovanost, v Praze je určena okolnostmi a také pocitem, že mě ostatní omezují. Přitom v Praze je naopak třeba uplatnit víc ohleduplnosti.

+1/−1
7.4.2016 10:44

E20d76a 98D27r54á26b20e77k 7879562983217

no nevím, mám normální postavu a nikdo do mne nevráží...

0/0
9.4.2016 0:54

A65l86e89x18a64n85d77r 25P53e22t72r 5123451634968

Neměli jste zpomalovat eskalátory! Neměli jsme si do našich věcí nchat kecat nablblou EU! Vystoupit z EU a zrychlit zase eskalátory! A stát si budu kde chci. Mám vás na háku i kdybyste se do megafonu uřvali.

+4/−1
6.4.2016 19:40

P73a27v87e33l 54K41m67o67š36e10k 7114895621551

Nechtělo by spíše více namáhané díly eskalátorů upravit na jejich předpokládané zatížení v běžném provozu, než žádat po svých zákaznících něco ve smyslu, nechť každý druhý stojí vlevo?

+2/0
6.4.2016 15:50

K94a41r18e17l 53D76r69d42a 6984902347

Jak se v Praze jezdilo na eskalátorech.

Václavák 1977.

http://fotografmagazine.cz/wp-content/uploads/2014/08/f11___Page_055_Image_0001-460x324.jpg

I.P. Pavlova 70. léta.

http://technet.idnes.cz/neposlusny-eskalator-v-metru-pry-odmitl-svezt-tajemnika-ksc-husaka-116-/tec_technika.aspx?c=A100505_215110_tec_technika_rja

Tady se patrně cizinci podivují, že jezdíme jen na půlce eskalátoru 1998.

http://racernet.murraystate.edu/eit/photos/Metro.jpg

+1/0
6.4.2016 14:20

K26a95r61e97l 14D96r80d90a 6284462597

Základem řešení by měla být třeba anketa. 1/4 je pro zákaz běhání, 3/4 berou stávající stav za rozumný. Oběma stranám nelze vyhovět. Společnost funguje na principu, že to chování, které akceptuje většina, je to vyžadované.

Obávám se, že přes všechny argumenty pro a proti, nezbývá té 1/4 cestujících, než se přizpůsobit většině.

Snad jedině, podobná publicita a nějaká mediální kampaň by mohla názor většiny změnit. Pak na tom budou třeba obráceně zastánci běhání. Ale stále v provozu platí, že naprostá většina lidí procházení po eskalátorech umožňuje.

(Třetí cesta tady zazněla, ve špičce užít celý eskalátor. Ve volnějším provozu pak ne. Má to háček, spěcháte zpravidla ve špičce a mimo ni běžet nikam nepotřebujete. A třeba na přestupu Muzeum z C na A se ve špičce žádné zdlouhavé fronty netvoří. Průchod se dá zpravidla uvolnit, aniž by to kohokoliv omezovalo.)

0/0
6.4.2016 12:45

J98a32r53o79s96l29a63v 18S62e94v25e68r 6578806630935

Spíše, než nějaké uspokojení ze satisfakce mne obchází hrůza: Desítky let jsem se nikomu nesvěřil s pochybností 1.: že se při jednostranném stání neopotřebovávají zprvu pravá ložiska a vedení a po jisté době, až se to "vyvaklá" zda se ten schod nemá tendenci příčit, ... atp. 2. zda je přínosem snížit kapacitu eskalátoru na polovinu,

proto, aby pár mladíků s životy evidentně narvanými Událostmi ušetřilo pro lidstvé 20 sekund svého vzácného času... (renomovaní právníci, architekti, vědci, lékaři, kantoři, atd.) toho po mém soudu po eskalátorech moc nenaběhají :-)

A porád nic - porád jsem si byl za troubu. Dnes nemám radost. Spíš mne jímá hrůza,

že všichni ti, co toto dilema neřešili, mají volební právo (např.)

0/−8
6.4.2016 11:36

K91a85r37e41l 28D95r98d38a 6444162697

Ale soudruhu, proč to škatulkování na třídní nepřátele? Jde o pitomé eskalátory a slušné společenské chování. Což jsou pojmy, co si k Vám cestu zatím nenašly.

+1/0
6.4.2016 12:26

E31v13a 29K98a43p19l44a41n84o63v72a 4783501785908

Zákony fyziky mluví jasně. Pak se rozčilujeme, když schody kvůli opravě stojí hezkých pár dní a zbývá pak méně těch jedoucích. Pomalé eskalátory ? Jak pro koho. Až jednou budete nastupovat třeba o holi, nebo o berlích, zlámanou rukou, budete mluvit jinak. Také máme starší a staré spoluobčany, pro které je někdy problém vůbec na schody vstoupit. Když tolik pospícháte, chcete po schodech lítat, tak buď budete kličkovat, nebo vystupte z metra po pevném schodišti. Jak ti spěchající asi využijí pár vteřinek ušetřených na eskalátorech ?

Bohužel v mém okolí se před časem stal úraz - strašně spěchající muž srazil staršího muže, ten upadl, rozsekl si hlavu tak, že pro záchranáře bylo pozdě. Pán zemřel, byl to můj soused. Pachatel - ten se ztratil v davu, ani se neohlédl, natož aby nabídl pomoc.

+2/−5
6.4.2016 10:34

K37a38r10e37l 13D27r49d12a 6884142907

Smutný příklad, ale podle mě jste mimo. MHD je o bezpečnosti a přepravním výkonu. Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu. Nejde primárně o službu pro "procházky seniorů".

Určitě potřebujeme větší ohleduplnost. Ale to platí i obráceně. Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce, například.

To umožňování procházení je vcelku ohleduplný a kulturní zvyk. Je vcelku sporné, zda nehodláme ohleduplnost nahradit hulvátstvím, kdy si budou cestující opět záměrně překážet. (Což ostatně v dopravě stále přežívá. Eskalátory jsou spíš světlou výjimkou.) To je tématem diskuse. Na čí straně "sporu" je té ohleduplnosti nakonec víc?

A ty příklady... Investuje se hodně do bezbariérovosti. Výtahy bych viděl ideální právě pro méně pohyblivé seniory. Nezapomeňte, že EU právě dík podobným připomínkám, jaké uvádíte, zakázala rychlé eskalátory a dnes se všichni ploužíme, abychom vyšli vstříc lidem, kteří měli s rychlostí problém. Přitom, při skutečné nepohyblivosti, stejně musíte užít třeba ten výtah.

Tedy, skutečně hájíte ohleduplnost? ;-)

+3/−2
6.4.2016 11:19

T15o41m13á33š 25N45e90u58g41e14b42a95u81e59r 1230485770400

"Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu."

Děláte si srandu, nebo jste opravdu takový méně inteligentní jedinec. Hulvátství považujete za přednost. Asi to druhé, že?

+2/−6
6.4.2016 11:30

K28a17r85e61l 36D68r69d38a 6174132517

Absolutně netuším o čem mluvíte a k čemu se vyjadřujete. Jen vidím, že mi nadáváte. Tomu říkáte "věcná slušná diskuse"? ;-D

+1/0
6.4.2016 12:17

T81o10m40á93š 51N14e13u38g61e47b37a86u90e46r 1850935420280

To je zcela jasné, že netušíte o čem mluvím. Vy to asi nejste schopen pochopit. Jak vyplývá nejen z mých příspěvků, jste chápan jako asociál, tedy nejnižší úroveň společnosti, To není urážka, ale konstatování faktu. Napsat, že "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu." je zcela vypovídající o vaši úrovni chápání společenských potřeb.

0/−2
6.4.2016 14:59

K76a88r77e70l 71D70r95d15a 6524152437

Moji asociálnost můžete vyvozovat jen ze své nevychovanosti a hlouposti. (To platí i pro ostatní, co tady demagogicky slovíčkaří.)

Koukněte na nařízení EU, zákon č. 194/2010 Sb. a na pojem "dopravní obslužnost":

"Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu."

Případně: "Sociální dopady - Přijetí návrhu zákona je velmi významné pro udržení poskytování služeb ve veřejném zájmu v oblasti veřejné dopravy. Zachování zajištění dopravní obslužnosti území je podstatné nejen pro regionální rozvoj a rozvoj měst, ale má i významné dopady z hlediska udržení pracovních příležitostí a zajištění dojížďky do školských zařízení..."

Ten "trvale udržitelný rozvoj" je o funkční ekonomice. Máte snad něco proti tomu? Z toho jste schopen vydedukovat něco o asociálnosti?

+2/0
6.4.2016 17:52

T63o86m38á86š 16N59e14u12g11e39b54a20u20e26r 1910895290930

"Trvale udržitelný rozvoj" není o funkční ekonomice. To je váš zásadní omyl. Trvale udržitelný rozvoj je o kompromisním řešení, které uspokojuje potřeby všech zainteresovaných stran, a to včetně optimálního rozvoje, je tedy o funkčním systému! Tzn., že musí být zohledněni i ty důchodci, které vy stavíte na "druhou kolej" - viz "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu.", "Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce" (bude čekat až vy mu povolíte jet metrem?) atd. Toto je důkazem vašeho asociálního přístupu. Takže ne má nevychovanost a hloupost, ale vaše arogantní jednání - eskalátor musí být vlevo volný pro sportovní výkony a nesmí na něm překážet senior o holích. Takto se tu prezentujete!

+1/−2
6.4.2016 18:06

K24a49r74e36l 19D39r23d73a 6204382697

Osobně mi vadí, že se v dopravě uplatňuje třeba "šikana cestujících". Ale je to kompromis. Zajišťujete dopravu v předepsaném čase a musíte zajistit bezpečnost cestujících, a to i proti jejich vůli (a hlouposti).

V Praze jezdí cca 30% cestujících zdarma (děti a senioři). Někdo to musí zaplatit. Nejlépe ten, kdo vydělává a odvádí daně. Je v zájmu MHD potřeby takových cestujících preferovat.

Město preferuje řidiče, co nechají auto na P+R a jedou MHD. Řeší tím smog a dopravní zácpy v centru.

Bezbariérovost je určena spíš minoritě cestujících. Atd.

Tu asociálnost, prosím, posuzujte v dopravě komplexně.

0/−1
7.4.2016 10:35

J97a45r61o97s93l97a60v 97S10e84v86e81r 6908406870315

Tedy, pane Drdo, hájit hulvátství třemi odstavci, to už je výkon!

A ta figura "... kdy si budou ZÁMĚRNĚ překážet ...".

Nebo ten "soudružský plurál": " ... a dnes se všichni (MY) ploužíme, aby (VONI) ...". Můj obdiv, pane Drdo. Já myslel, že už to máme za sebou.

+2/−2
6.4.2016 11:50

K78a67r54e78l 79D75r21d37a 6644682367

Bacha, já absolutně netuším, na které straně je lepší řešení a ani jedno nehájím. Jen vážím pro a proti. (Téma jsem kdysi diskutoval s odborníky na dopravu bez jasného výsledku, tak mě zajímá.)

Je sporné kde je toho hulvátství víc? Vy máte hned jasno, přitom se tady jako nevychovanci spíš projevují zastánci ucpaných eskalátorů. Rv

(A jinak slovíčkaříte dost podle. Reaguji na paní Kaplanovou, které se také ohání skupinami obyvatel. Jde to snad probírat jinak?)

+2/0
6.4.2016 12:23

K76a98r72e42l 48D74r41d13a 6924922217

Hloupé je, že prostor mezi eskalátory není přebudován na skluzavku. Zvlášť když je tvar naprosto ideální. Jinde platím za tobogán těžké peníze a tady by mohla zábava sloužit lepší výkonnosti MHD. A to by bylo velmi záslužné. ;-D

+7/0
6.4.2016 8:27

M25i28c40h90a29l 19Š37á67r82k95a 5302178449166

a ještě by se zřídila nová pozice seškrabávače :)

+2/0
7.4.2016 13:32

T65o59m89á31š 34N33e43u35g70e83b98a36u51e48r 1160595370930

Správně se má stát tak, že jedna osoba stojí vlevo, osoba za ní vpravo a následující opět vlevo, a to těsně za sebou, tzn. na následujícím schodišťovém stupni. Vytíženost je maximální. Též rychlost přepravy je vysoká. Přitom je relativně dostatečný prostor pro jednotlivou osobu. To však předpokládá vstřícný přístup k druhým osobám, nikoliv arogantně vyžadovat volný pruh pro svoji osobu.

Mimochodem ranní běh do schodů není pro zdraví, ale naopak.

+3/−8
6.4.2016 8:09

K38a66r51e35l 47D87r56d11a 6104952847

Už to sem píšete po páté. Kde jste vzal, že pohyb není pro zdraví?

+3/−1
6.4.2016 8:13

T40o55m90á38š 36N82e25u50g80e68b68a77u89e56r 1560915920660

Za prvé, nepíši to po páté. Za druhé, nepíši, že pohyb není pro zdraví. Pro zdraví není ranní běh do schodů, což je podstatný rozdíl.

+1/−2
6.4.2016 8:19

K87a60r32e67l 35D78r76d64a 6394212127

Jak návod, tak běhání je tady už několikrát. A co je špatného na běhu do schodů? Dejte třeba odkaz. To někdo objevil Ameriku?

+1/−1
6.4.2016 8:21

T74o32m33á46š 50N40e37u18g96e25b65a90u18e56r 1350685870610

Extrémně zatěžuje kloubový aparát.

0/−2
6.4.2016 8:35

K78a90r95e62l 44D21r44d61a 6714302227

Jediný podobný názor vidím u Hájka, alias kuřáka, co prohlašuje kouření za nezávadné, k tomu potírá darwinismus, gaye, Havla, Halíka... mluvčí Klause. Vysvětlení nikde žádné. Tak to bude jako s těmi cigáry. Co nezvládnu, tak je určitě škodlivé... Podle mě blábol.

Dejte odkaz. Ale jsou stovky sportovních webů, co schody doporučují. Osobně vím, že jde o techniku chůze jako takové. Hodně lidí má mizerný pohyb a škodí jim pak jakákoliv chůze. Ale to neznamená, že to není jen jejich problém.

Dobrá technika a pravidelný pohyb včetně chůze do schodů. To je pro údržbu kloubů naopak ideální.

+1/−1
6.4.2016 10:01

E61v71a 52K13a48p16l45a44n41o48v26a 4283821945518

Pane Drda,

rozhlédněte se někdy na eskalátorech. Nejedou jen statní zdatní sportovci. Jedou starší občané, jedou ženy s nákupními taškami, aby ty statné doma nakrmily. Jedou maminky s malými dětmi, s kočárky. Ze všeho by nám všem slušela ohleduplnost, pochopení pro druhé. Prostě nebýt sobec a neříkat si " já, já..."

+3/−4
6.4.2016 10:39

K32a69r24e21l 98D19r87d12a 6604302167

S ohleduplností souhlasím. Ale vstupujete do diskuse mimo téma a reagujete na nějaký egoismus, který zde není tématem. To se má týkat mě? Urážíte mě?

+1/−1
6.4.2016 11:03

K21a87r22e11l 87L67a17n95a 45I52n22g86. 9686491892

dobu stávám vpravo, přeci taky neskáčeme jen po pravé noze, abychom neochodili levou botu. A ten nesmysl státní na pravé straně zavedli soudruzi už před mnoha lety, aby příp. opozdilci stihli stranickou schůzi ! Už to je opravdu dnes kravina ...

+1/−6
6.4.2016 7:27

K33a56r22e62l 71D22r67d91a 6874742477

Netušíte, kdo to zavedl? Prý podle vzoru z Moskvy hned po rozjetí metra. Ale já si nepamatuji, že bych stání na nějaké straně za bolševika vůbec někdy řešil. Co si pamatuji, tak jsem mezi lidmi kličkoval. Takže každý stál jak chtěl. Spíš měli lidi problém vůbec na eskalátor nastoupit a pak se vezli "jako páni" a moc se neběhalo.

Ale po sametu byla jeden čas kampaň "staneme se Západem", kdy se tvrdilo, že je slušnost stát vpravo a umožnit procházení. Pak teprve začali jezdit metrem tlupy hulvátů - aktivistů, co jednoho pořád vykazovaly vpravo a případně do překážejících strkaly. Ale to podle mě bylo tak na konci 90. let. Dokonce se eskalátory polepovaly samolepkami "stůjte vpravo".

Mám pocit, že tohle není práce bolševika.

+1/0
6.4.2016 8:11

T60o30m12á73š 68N91e82u42g93e56b32a40u60e57r 1210865590970

Mýlíte se. Stání vpravo je bylo zavedeno až po revoluci. Předtím se stálo pohodlně podle potřeby.

0/0
6.4.2016 8:21

M20a82r54t70i19n 84F41r89a96n57t92i53š94e33k 7365500173865

Mýlíte se, už v osmdesátých let by byly na eskalátorech zelené značky, kde byli namalovaní panáčci stojící vpravo a zleva je tam tlačila šipka.

0/0
6.4.2016 10:16

E92d70a 83D29r13á36b55e42k 7119262603147

stání vpravo se silně rozšířilo po revoluci se zavedením pomalých západních eskalátorů

0/0
9.4.2016 1:00

V60l35a17d93i76m90í91r 88F20i26b42i77g94e35r 5484491611974

Tak na ty Eskalátory použít u nejnamáhanějších součástí nějaké kosmické materiály co vydrží, nebo stavět eskalátory pro jednoho užší;-D.

Jinak ty nové eskalátory jsou za trest pomalé jako šnek:-/

0/0
6.4.2016 6:25
Foto

M14i19l50a33n 92S87o23u90š79e28k 9256757831242

Zdá se, že jde o pokyn orientovat více doleva... no, uvidíme, kdo to bude řídit :)

0/0
6.4.2016 0:00

A38n92d95r67e46j 11O55l44e58k27s75a 3765381157331

Lidí jsou ovce. Dobrovolně se tlačej při nástupu jen na jednu stranu, aby pár běžců mohlo volně projít vlevo. Vždycky mi vadilo, že to nikomu nevadilo. Konečně se hýbou ledy.

+5/−3
5.4.2016 23:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.