Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nestůjte jen vpravo, velí dopravce. Eskalátory v metru jsou opotřebené

V přepravních podmínkách tuhle větu nenajdete, ale Pražané prostě vědí, že na eskalátorech v metru se má stát vpravo. Takže vpravo se stojí a­ vlevo se po schodech, ať už nahoru nebo dolů, řítí ti uspěchaní. Dopravní podnik to chce ale změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i83c67h92a67l 97B68e71r62a60n 1946706273935

V tom případě je nutné upravit i pravidla na dálnicích. Pravé pruhy jsou zničené od kamiónů. Měli by také jezdit vpravo a někdy zase vlevo?

+2/0
7.4.2016 20:53

T81o77m55á57š 75M66a72r94e90k 7893136901197

Mám návrh: dopoledne ať se stojí vpravo a odpoledne vlevo. Ovšem jak to vysvětlit cestujícím nevím.

+1/0
7.4.2016 15:15

J50a82n 97D31o92b24r88o65v11o77l67n80y 9137215762223

Stejne moc nechápu, proč kdyz se tím úsporí Max. 45 sekund tolik lidi musí po tech eskalatorech chodit. Fakt kvůli tomu casu? Nebo cvičeni? Mam dva metry a i kdyz stojím vpravo, tak me ty chodci dost obtěžují, jak do me strkají. Kdyby se nesmělo chodit po eskalatorech, tak by to pro můj komfort bylo lepsi. Ale kdyz chce někdo chodit, tak ať klidně chodí. Jenom říkám, ze ty důvody moc nechápu.

0/0
7.4.2016 13:53

iamswan_ 6688355932660

Hlavní důvod, proč se zavedly do metra ve světě pohyblivé schody, je zvýšení kapacity přepravy - zrychlení odbavení všech cestujících. Jsou města, kde je takový frmol, že se to opravdu musí řešit, aby se lidé dostali ze stanice dřív než přijedou další stovky osob. To ovšem nenastane, pokud se lenochodi zastaví a nechajís e vozit. Nejedná se o žádný vyhlídkový výtah, zavedený proto aby byli lidé línější a vložili si zadky. To jen v Česku se v prvním metru (tedy koncem v 70. let) objevily všude nápisy "Neběhejte nechoďte po stupních eskalátoru" a odborníci na dopravu šíleli...

+5/0
7.4.2016 14:32

E40d43a 31D39r12á87b20e63k 7859912763897

chodí "protože můžou" nejde ani tak o úsporu času, ale prostě ten pocit, že stojíte a tupě čekáte jak ovce až vás to vyveze nahoru, a přitom tomu můžete pomoct a být nahoře "mnohem rychleji", znáte to, někdy čas hrozně utíká no a někdy se hrozně vleče, no a pokud na těch schodech jezdíte dnes a denně ráno do práce a večer z práce, tak prostě přidáte do kroku, kochat se budete jinde, třeba na výletě v přírodě...

+2/0
9.4.2016 0:52

M76i88r27e88k 63K39r11o55u37p38a 8806989867762

Jestli ono by nebylo jednodušší obden prohodit směr těch eskalátorů, než nařizovat, jak stát.

+2/0
7.4.2016 12:20

S72a54m95u81e32l 64V18r34b78o17v60s68k28ý 3158134343790

Tohle je určitě dobrý nápad, ale bohužel nebude fungovat na stanicích s jedním eskalátorem

0/−1
8.4.2016 22:16

M19a10r77t14i23n 93P86e58r38o33u47t38k11a 1626313521355

metro v Praze je otevřeno již 40 let a problémy jsou s nimi až nyní???? Pravdou je, že po roce 90 byly původní eskalátory vyrobené v CZ a RU nahrazovány moderními výrobky od firem z vyspělých zemí EU (OTIS, Schindler, Kone, Thyssen), které používají ty nejkvalitnější materiály za ještě kvalitnější ceny......EU

+2/0
7.4.2016 10:38

K24a65r67e13l 68D22r80d51a 6194202377

Problémy s eskalátory jste dříve nezaregistroval? To vás všechny ty nehody, přestavby-úpravy, rozhodnutí EU... minuly? (Největší nehoda se stala na ruském eskalátoru v Moskvě a pak v Londýně. Vždy šlo o špatnou údržbu.) O stání vpravo, které vadí, si psali dopraváci v roce 2008. Ale co s tím? Jak se to začne řešit, cestující se budou v metru napadat a rvát mezi sebou. ;-D

Podle mě jde opět do diskuse 1100 Kč sleva na MHD, která se DPP nelíbí. Když vyrobí nepokoje v metru, budou mít politici hlavu v jiných problémech, než rozdávat slevy na MHD. ;-D

0/0
7.4.2016 10:58

M94a20r95t51i12n 58P70e98r18o72u58t59k19a 1336923401705

o kvalitě údržby v Rusku si můžu myslet svoje a pochybuju, že ty v Londýně byly také ruské. A pokud jde o rok 2008 - to už byly přeci naistalovány ty moderní. Máte pravdu v tom, že je to podružný důvod jak popř. vytřískat z města prachy navíc a odvést pozornost od Těch důležitých věcí.

0/0
7.4.2016 11:19

P76a53v39e26l 92N89e47d66ě75l49a 5876960614141

Při vstupu na eskalátor si vyhledejte přibližně stejně vážícího spolucestujícího, jako jste vy sám, a utvořte dvojice. Poklidně přistupte k eskalatoru. Pomalu odpočítejte do tří a oba dva souběžně vstupte na ekalátor nejprve pravou nohou.

Na eskalátoru stůjte nehnutě, nepřešlapujte a pokud možno po dobu jízdy eskalátoru neměňte svou váhu.

+5/0
6.4.2016 22:03

M82a58r62t27i37n 94V35a52l90o32s43e62k 7653154587782

Chyba - ten co je napravo vyjít pravou nohou, a ten co je vlevo tou levou

+4/0
7.4.2016 0:24

T74o81m20á56š 41M65a97r78e27k 7153146451817

jenže jste neřešili vystupování. Já bych ještě doporučil aby se ti dva drželi za ruku a dohodli se kdo z nich vždy řekne "teď", Angličané by mohli říkat "go". A porušení by se mělo pokutovat.

0/0
7.4.2016 15:22

P31e21t20r20a 54J75a59n69á75k13o74v68á 2347620176819

Ono stačí stát napravo a velice často do mě vrážejí ti uspěchaní, co se řítí hlava nehlava, bez ohledu na ostatní... Nedovedu si představit, že mám stát třeba uprostřed ? To budu asi brzy ležet někde dole pod eskalátorem, vzhledem k časté neomalenosti ,,běžců"... Kdyby raději zakázali běhání...

+1/0
6.4.2016 21:53

K39a34r42e17l 95D73r16d86a 6154712277

Pro procházení má mít eskalátor šířku 120-140 cm. V Praze má jen 100 cm. Z toho vyplývá, že stojící by se měl "smrsknout" a procházející "protáhnout". Vrážení je nevychovanost, v Praze je určena okolnostmi a také pocitem, že mě ostatní omezují. Přitom v Praze je naopak třeba uplatnit víc ohleduplnosti.

+1/−1
7.4.2016 10:44

E59d83a 10D31r90á89b69e68k 7219322513217

no nevím, mám normální postavu a nikdo do mne nevráží...

0/0
9.4.2016 0:54

A38l97e19x98a77n44d86r 16P12e90t95r 5863801704378

Neměli jste zpomalovat eskalátory! Neměli jsme si do našich věcí nchat kecat nablblou EU! Vystoupit z EU a zrychlit zase eskalátory! A stát si budu kde chci. Mám vás na háku i kdybyste se do megafonu uřvali.

+4/−1
6.4.2016 19:40

P85a56v14e33l 15K81m58o98š85e74k 7804825771641

Nechtělo by spíše více namáhané díly eskalátorů upravit na jejich předpokládané zatížení v běžném provozu, než žádat po svých zákaznících něco ve smyslu, nechť každý druhý stojí vlevo?

+2/0
6.4.2016 15:50

K92a95r59e86l 22D13r19d86a 6744372517

Jak se v Praze jezdilo na eskalátorech.

Václavák 1977.

http://fotografmagazine.cz/wp-content/uploads/2014/08/f11___Page_055_Image_0001-460x324.jpg

I.P. Pavlova 70. léta.

http://technet.idnes.cz/neposlusny-eskalator-v-metru-pry-odmitl-svezt-tajemnika-ksc-husaka-116-/tec_technika.aspx?c=A100505_215110_tec_technika_rja

Tady se patrně cizinci podivují, že jezdíme jen na půlce eskalátoru 1998.

http://racernet.murraystate.edu/eit/photos/Metro.jpg

+1/0
6.4.2016 14:20

K27a64r24e68l 87D22r50d29a 6624822227

Základem řešení by měla být třeba anketa. 1/4 je pro zákaz běhání, 3/4 berou stávající stav za rozumný. Oběma stranám nelze vyhovět. Společnost funguje na principu, že to chování, které akceptuje většina, je to vyžadované.

Obávám se, že přes všechny argumenty pro a proti, nezbývá té 1/4 cestujících, než se přizpůsobit většině.

Snad jedině, podobná publicita a nějaká mediální kampaň by mohla názor většiny změnit. Pak na tom budou třeba obráceně zastánci běhání. Ale stále v provozu platí, že naprostá většina lidí procházení po eskalátorech umožňuje.

(Třetí cesta tady zazněla, ve špičce užít celý eskalátor. Ve volnějším provozu pak ne. Má to háček, spěcháte zpravidla ve špičce a mimo ni běžet nikam nepotřebujete. A třeba na přestupu Muzeum z C na A se ve špičce žádné zdlouhavé fronty netvoří. Průchod se dá zpravidla uvolnit, aniž by to kohokoliv omezovalo.)

0/0
6.4.2016 12:45

J16a98r46o38s78l98a32v 33S96e61v18e50r 6188946460985

Spíše, než nějaké uspokojení ze satisfakce mne obchází hrůza: Desítky let jsem se nikomu nesvěřil s pochybností 1.: že se při jednostranném stání neopotřebovávají zprvu pravá ložiska a vedení a po jisté době, až se to "vyvaklá" zda se ten schod nemá tendenci příčit, ... atp. 2. zda je přínosem snížit kapacitu eskalátoru na polovinu,

proto, aby pár mladíků s životy evidentně narvanými Událostmi ušetřilo pro lidstvé 20 sekund svého vzácného času... (renomovaní právníci, architekti, vědci, lékaři, kantoři, atd.) toho po mém soudu po eskalátorech moc nenaběhají :-)

A porád nic - porád jsem si byl za troubu. Dnes nemám radost. Spíš mne jímá hrůza,

že všichni ti, co toto dilema neřešili, mají volební právo (např.)

0/−8
6.4.2016 11:36

K67a66r28e97l 81D76r80d86a 6264432397

Ale soudruhu, proč to škatulkování na třídní nepřátele? Jde o pitomé eskalátory a slušné společenské chování. Což jsou pojmy, co si k Vám cestu zatím nenašly.

+1/0
6.4.2016 12:26

E97v62a 39K62a25p81l80a88n60o49v83a 4343191635508

Zákony fyziky mluví jasně. Pak se rozčilujeme, když schody kvůli opravě stojí hezkých pár dní a zbývá pak méně těch jedoucích. Pomalé eskalátory ? Jak pro koho. Až jednou budete nastupovat třeba o holi, nebo o berlích, zlámanou rukou, budete mluvit jinak. Také máme starší a staré spoluobčany, pro které je někdy problém vůbec na schody vstoupit. Když tolik pospícháte, chcete po schodech lítat, tak buď budete kličkovat, nebo vystupte z metra po pevném schodišti. Jak ti spěchající asi využijí pár vteřinek ušetřených na eskalátorech ?

Bohužel v mém okolí se před časem stal úraz - strašně spěchající muž srazil staršího muže, ten upadl, rozsekl si hlavu tak, že pro záchranáře bylo pozdě. Pán zemřel, byl to můj soused. Pachatel - ten se ztratil v davu, ani se neohlédl, natož aby nabídl pomoc.

+2/−5
6.4.2016 10:34

K39a89r18e23l 15D73r51d22a 6814612437

Smutný příklad, ale podle mě jste mimo. MHD je o bezpečnosti a přepravním výkonu. Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu. Nejde primárně o službu pro "procházky seniorů".

Určitě potřebujeme větší ohleduplnost. Ale to platí i obráceně. Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce, například.

To umožňování procházení je vcelku ohleduplný a kulturní zvyk. Je vcelku sporné, zda nehodláme ohleduplnost nahradit hulvátstvím, kdy si budou cestující opět záměrně překážet. (Což ostatně v dopravě stále přežívá. Eskalátory jsou spíš světlou výjimkou.) To je tématem diskuse. Na čí straně "sporu" je té ohleduplnosti nakonec víc?

A ty příklady... Investuje se hodně do bezbariérovosti. Výtahy bych viděl ideální právě pro méně pohyblivé seniory. Nezapomeňte, že EU právě dík podobným připomínkám, jaké uvádíte, zakázala rychlé eskalátory a dnes se všichni ploužíme, abychom vyšli vstříc lidem, kteří měli s rychlostí problém. Přitom, při skutečné nepohyblivosti, stejně musíte užít třeba ten výtah.

Tedy, skutečně hájíte ohleduplnost? ;-)

+3/−2
6.4.2016 11:19

T84o40m38á27š 59N22e45u68g34e70b66a97u91e68r 1370155840590

"Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu."

Děláte si srandu, nebo jste opravdu takový méně inteligentní jedinec. Hulvátství považujete za přednost. Asi to druhé, že?

+2/−6
6.4.2016 11:30

K83a42r18e43l 40D46r89d77a 6124372657

Absolutně netuším o čem mluvíte a k čemu se vyjadřujete. Jen vidím, že mi nadáváte. Tomu říkáte "věcná slušná diskuse"? ;-D

+1/0
6.4.2016 12:17

T55o49m56á10š 81N95e49u60g42e89b70a87u50e39r 1780715900250

To je zcela jasné, že netušíte o čem mluvím. Vy to asi nejste schopen pochopit. Jak vyplývá nejen z mých příspěvků, jste chápan jako asociál, tedy nejnižší úroveň společnosti, To není urážka, ale konstatování faktu. Napsat, že "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu." je zcela vypovídající o vaši úrovni chápání společenských potřeb.

0/−2
6.4.2016 14:59

K53a77r68e65l 62D97r28d34a 6504982907

Moji asociálnost můžete vyvozovat jen ze své nevychovanosti a hlouposti. (To platí i pro ostatní, co tady demagogicky slovíčkaří.)

Koukněte na nařízení EU, zákon č. 194/2010 Sb. a na pojem "dopravní obslužnost":

"Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu."

Případně: "Sociální dopady - Přijetí návrhu zákona je velmi významné pro udržení poskytování služeb ve veřejném zájmu v oblasti veřejné dopravy. Zachování zajištění dopravní obslužnosti území je podstatné nejen pro regionální rozvoj a rozvoj měst, ale má i významné dopady z hlediska udržení pracovních příležitostí a zajištění dojížďky do školských zařízení..."

Ten "trvale udržitelný rozvoj" je o funkční ekonomice. Máte snad něco proti tomu? Z toho jste schopen vydedukovat něco o asociálnosti?

+2/0
6.4.2016 17:52

T37o80m19á17š 13N77e30u19g96e20b72a86u54e52r 1680225540670

"Trvale udržitelný rozvoj" není o funkční ekonomice. To je váš zásadní omyl. Trvale udržitelný rozvoj je o kompromisním řešení, které uspokojuje potřeby všech zainteresovaných stran, a to včetně optimálního rozvoje, je tedy o funkčním systému! Tzn., že musí být zohledněni i ty důchodci, které vy stavíte na "druhou kolej" - viz "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu.", "Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce" (bude čekat až vy mu povolíte jet metrem?) atd. Toto je důkazem vašeho asociálního přístupu. Takže ne má nevychovanost a hloupost, ale vaše arogantní jednání - eskalátor musí být vlevo volný pro sportovní výkony a nesmí na něm překážet senior o holích. Takto se tu prezentujete!

+1/−2
6.4.2016 18:06

K14a60r74e98l 61D57r59d96a 6894862587

Osobně mi vadí, že se v dopravě uplatňuje třeba "šikana cestujících". Ale je to kompromis. Zajišťujete dopravu v předepsaném čase a musíte zajistit bezpečnost cestujících, a to i proti jejich vůli (a hlouposti).

V Praze jezdí cca 30% cestujících zdarma (děti a senioři). Někdo to musí zaplatit. Nejlépe ten, kdo vydělává a odvádí daně. Je v zájmu MHD potřeby takových cestujících preferovat.

Město preferuje řidiče, co nechají auto na P+R a jedou MHD. Řeší tím smog a dopravní zácpy v centru.

Bezbariérovost je určena spíš minoritě cestujících. Atd.

Tu asociálnost, prosím, posuzujte v dopravě komplexně.

0/−1
7.4.2016 10:35

J80a56r55o49s68l15a18v 61S80e47v60e58r 6618926140805

Tedy, pane Drdo, hájit hulvátství třemi odstavci, to už je výkon!

A ta figura "... kdy si budou ZÁMĚRNĚ překážet ...".

Nebo ten "soudružský plurál": " ... a dnes se všichni (MY) ploužíme, aby (VONI) ...". Můj obdiv, pane Drdo. Já myslel, že už to máme za sebou.

+2/−2
6.4.2016 11:50

K89a24r22e93l 85D73r66d45a 6484262377

Bacha, já absolutně netuším, na které straně je lepší řešení a ani jedno nehájím. Jen vážím pro a proti. (Téma jsem kdysi diskutoval s odborníky na dopravu bez jasného výsledku, tak mě zajímá.)

Je sporné kde je toho hulvátství víc? Vy máte hned jasno, přitom se tady jako nevychovanci spíš projevují zastánci ucpaných eskalátorů. Rv

(A jinak slovíčkaříte dost podle. Reaguji na paní Kaplanovou, které se také ohání skupinami obyvatel. Jde to snad probírat jinak?)

+2/0
6.4.2016 12:23

K28a61r57e15l 87D43r60d25a 6634262477

Hloupé je, že prostor mezi eskalátory není přebudován na skluzavku. Zvlášť když je tvar naprosto ideální. Jinde platím za tobogán těžké peníze a tady by mohla zábava sloužit lepší výkonnosti MHD. A to by bylo velmi záslužné. ;-D

+7/0
6.4.2016 8:27

M84i47c59h60a73l 30Š53á12r22k15a 5562758699816

a ještě by se zřídila nová pozice seškrabávače :)

+2/0
7.4.2016 13:32

T77o91m71á17š 88N19e11u52g76e89b10a32u41e72r 1240115760500

Správně se má stát tak, že jedna osoba stojí vlevo, osoba za ní vpravo a následující opět vlevo, a to těsně za sebou, tzn. na následujícím schodišťovém stupni. Vytíženost je maximální. Též rychlost přepravy je vysoká. Přitom je relativně dostatečný prostor pro jednotlivou osobu. To však předpokládá vstřícný přístup k druhým osobám, nikoliv arogantně vyžadovat volný pruh pro svoji osobu.

Mimochodem ranní běh do schodů není pro zdraví, ale naopak.

+3/−8
6.4.2016 8:09

K63a52r38e74l 43D35r10d46a 6914452147

Už to sem píšete po páté. Kde jste vzal, že pohyb není pro zdraví?

+3/−1
6.4.2016 8:13

T32o70m84á86š 32N19e50u87g18e73b17a45u42e70r 1690605500880

Za prvé, nepíši to po páté. Za druhé, nepíši, že pohyb není pro zdraví. Pro zdraví není ranní běh do schodů, což je podstatný rozdíl.

+1/−2
6.4.2016 8:19

K79a87r21e37l 16D21r27d53a 6134582467

Jak návod, tak běhání je tady už několikrát. A co je špatného na běhu do schodů? Dejte třeba odkaz. To někdo objevil Ameriku?

+1/−1
6.4.2016 8:21

T16o52m26á65š 47N53e28u24g45e18b62a72u22e68r 1750565160950

Extrémně zatěžuje kloubový aparát.

0/−2
6.4.2016 8:35

K13a73r74e59l 56D21r57d91a 6944642727

Jediný podobný názor vidím u Hájka, alias kuřáka, co prohlašuje kouření za nezávadné, k tomu potírá darwinismus, gaye, Havla, Halíka... mluvčí Klause. Vysvětlení nikde žádné. Tak to bude jako s těmi cigáry. Co nezvládnu, tak je určitě škodlivé... Podle mě blábol.

Dejte odkaz. Ale jsou stovky sportovních webů, co schody doporučují. Osobně vím, že jde o techniku chůze jako takové. Hodně lidí má mizerný pohyb a škodí jim pak jakákoliv chůze. Ale to neznamená, že to není jen jejich problém.

Dobrá technika a pravidelný pohyb včetně chůze do schodů. To je pro údržbu kloubů naopak ideální.

+1/−1
6.4.2016 10:01

E69v78a 16K91a50p11l31a89n79o93v26a 4513451155798

Pane Drda,

rozhlédněte se někdy na eskalátorech. Nejedou jen statní zdatní sportovci. Jedou starší občané, jedou ženy s nákupními taškami, aby ty statné doma nakrmily. Jedou maminky s malými dětmi, s kočárky. Ze všeho by nám všem slušela ohleduplnost, pochopení pro druhé. Prostě nebýt sobec a neříkat si " já, já..."

+3/−4
6.4.2016 10:39

K27a25r98e68l 40D64r20d57a 6984842717

S ohleduplností souhlasím. Ale vstupujete do diskuse mimo téma a reagujete na nějaký egoismus, který zde není tématem. To se má týkat mě? Urážíte mě?

+1/−1
6.4.2016 11:03

K56a94r14e17l 55L58a63n51a 74I38n55g79. 9706661542

dobu stávám vpravo, přeci taky neskáčeme jen po pravé noze, abychom neochodili levou botu. A ten nesmysl státní na pravé straně zavedli soudruzi už před mnoha lety, aby příp. opozdilci stihli stranickou schůzi ! Už to je opravdu dnes kravina ...

+1/−6
6.4.2016 7:27

K65a36r11e86l 32D39r54d75a 6934412927

Netušíte, kdo to zavedl? Prý podle vzoru z Moskvy hned po rozjetí metra. Ale já si nepamatuji, že bych stání na nějaké straně za bolševika vůbec někdy řešil. Co si pamatuji, tak jsem mezi lidmi kličkoval. Takže každý stál jak chtěl. Spíš měli lidi problém vůbec na eskalátor nastoupit a pak se vezli "jako páni" a moc se neběhalo.

Ale po sametu byla jeden čas kampaň "staneme se Západem", kdy se tvrdilo, že je slušnost stát vpravo a umožnit procházení. Pak teprve začali jezdit metrem tlupy hulvátů - aktivistů, co jednoho pořád vykazovaly vpravo a případně do překážejících strkaly. Ale to podle mě bylo tak na konci 90. let. Dokonce se eskalátory polepovaly samolepkami "stůjte vpravo".

Mám pocit, že tohle není práce bolševika.

+1/0
6.4.2016 8:11

T35o34m17á58š 31N17e17u78g54e35b84a71u48e66r 1860925390510

Mýlíte se. Stání vpravo je bylo zavedeno až po revoluci. Předtím se stálo pohodlně podle potřeby.

0/0
6.4.2016 8:21

M70a44r37t11i84n 98F83r55a21n62t42i12š29e20k 7755610323395

Mýlíte se, už v osmdesátých let by byly na eskalátorech zelené značky, kde byli namalovaní panáčci stojící vpravo a zleva je tam tlačila šipka.

0/0
6.4.2016 10:16

E44d25a 17D47r72á91b21e29k 7799632623297

stání vpravo se silně rozšířilo po revoluci se zavedením pomalých západních eskalátorů

0/0
9.4.2016 1:00

V44l45a24d34i32m96í65r 33F48i18b74i74g94e54r 5454511161744

Tak na ty Eskalátory použít u nejnamáhanějších součástí nějaké kosmické materiály co vydrží, nebo stavět eskalátory pro jednoho užší;-D.

Jinak ty nové eskalátory jsou za trest pomalé jako šnek:-/

0/0
6.4.2016 6:25
Foto

M95i85l44a57n 58S23o43u32š71e45k 9886657291292

Zdá se, že jde o pokyn orientovat více doleva... no, uvidíme, kdo to bude řídit :)

0/0
6.4.2016 0:00

A92n91d27r96e86j 93O87l77e95k97s89a 3365491417521

Lidí jsou ovce. Dobrovolně se tlačej při nástupu jen na jednu stranu, aby pár běžců mohlo volně projít vlevo. Vždycky mi vadilo, že to nikomu nevadilo. Konečně se hýbou ledy.

+5/−3
5.4.2016 23:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.