Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid navrhuje pražskou tramvajovou revoluci. Překreslila by většinu linek

Skupina fanoušků hromadné dopravy rozluštila jeden z návrhů změn týkajících se MHD. Ten na svém profilu na Facebooku v pátek 1. dubna zveřejnil náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. Změny by se dotýkaly většiny tramvajových linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z73d48e75n32e65k 15S52k66y20b36a 9583124336473

Sídkiště Barrandov, které má cca 40 000 obyvatel by měly jezdit pouze 2 tramvaje? To si asi dělají pr-el, ne?

0/0
9.4.2016 13:03

R85e27n16é 17J64í19š94a 2657447331966

Mne to prijde v pohode. Nektere linky se dokonce vraci k tomu, co bylo pred revolucema. A opet bude zit legendarni 11tka!

0/0
7.4.2016 23:14

J33a98n 46Z73e35m54a35n 1936395654546

Ještě by se mohly zavést linky se zápornými čísly, aby byla nějaká ta legrace.

+1/0
7.4.2016 13:33

M48a44r97e19k 57H68r86u11b81y 6297112461688

Koncepci ROPIDu je zadnou koncepci nemit. Jejich dvouleta totalne zmena vseho tomu presne odpovida.:-/

0/−1
6.4.2016 11:00

E39v32a 16K32a96p73l17a14n52o35v41a 4153161915838

Milí spolucestující v MHD. On to Ropid s námi myslí v podstatě dobře. Hezky se všechno naučte znova. Třeba dojedete i tam kam chcete. Ropid musí přeci taky vykazovat nějakou činnost, tak si s námi hraje na schovku a "kdo tu tramvaj najde..."A radní Dolínek jim parádně sekunduje. Navrhuji, aby změnu udělali k 1. září, kdy se vrací lidí z dovolených, chat a chalup a děti jdou do školy. To bude mazec!!!!

+2/−2
6.4.2016 10:49

P81a32v17e92l 80M40o77r71a18v55e61c 3362779422518

Pokud Dolínek zveřejnil nehotovou věc, bez kontextu, analýzy výhodnosti apod., proč to probůh dělal?

0/0
6.4.2016 9:45

M76a32r62t77i44n 13Š48u13l95c 2647579500955

Však ona to taky je;-D;-D;-D

0/0
6.4.2016 12:16

J19a65n 13D51l75o13u29h58ý 8216170643370

Náhodou jsem pro zásadní změny. Ono to udržuje cestující ve střehu, kam vlastně dojedou ... ;-D. Ještě, že nemohou měnit trasy metra;-D

0/0
6.4.2016 8:59

L60u60k96á75š 45R46y39c70h11t57á18ř 1527373563790

Najměte si borce co dělal úpravu Ostravskému dopravnímu podniku, to bude potom jízda. To co je v návrhu pro Prahu je selanka proti situaci která už frčí v Ově.

+1/0
6.4.2016 8:10

O42n28d20r38a 32P88á81t61e52k 8513209604745

Po velke BUS revoluci teď ROPID chystá velkou tramvajovou? Ať jde do háje. Ještě, že nemůže rušit a měnit v rámci PID i příměstské vlaky...

0/−1
6.4.2016 6:55

R23a91d64k25a 96J49o83h52n50o37v60á 4284281795

To může vymyslet jen někdo, kdo MHD nikdy nejezdí. My, kteří ji používáme, tak většinou máme v hlavě, kam která linka jede, a nemusíme na každé stanici číst všechny jízdní řády. Několik změn si lze zapamatovat, ale změnit skoro všechny linky, to může vymyslet jen někdo, kdo si vozí zadek autem nebo je v Praze čerstvou náplavou.

0/−4
5.4.2016 23:37

P93e60t56r60a 23N28o32v85á39k10o77v41á 7478776974548

Na druhou stranu v Brně jsou lidé tak zvyklí na nádraží v centru, že už se kvůli jeho nevyhovující kapacitě 100 let chystá nové.

http://www.reflex.cz/clanek/stary-reflex-tema-reflexu/14720/nadrazi-rx-diskuse.html

0/−1
6.4.2016 7:27

M34a35r85t64i57n 18Š91u92l54c 2867729370915

Linky, kterou používáte denně nebo několikrát denně se naučíte, ostatní si najdete na vyhledavači.... to snad nemůže být důvod, proč by se to nemělo změnit podle potřeb cestujících i města...

+2/0
6.4.2016 12:18

P90a59v20e14l 19K86u10n94c 9902959418518

Kdo jim proboha řekl, že většina lidí si na systém zvykla a dokonce jim vyhovuje? To přece opravdoví inovátoři nemohou nechat jen tak!

0/0
5.4.2016 23:07

R36e62n63é 46P65t12á15č53e94k 3121359413630

Takhle to dopada, když se do vedení Prahy dostanou zdivoceli vidlaci z hornich uher.. ;-) litacka, precislovani tramvaji... priste zacne na letne past ovce, aby se cítila jako doma...

+2/−5
5.4.2016 18:47

G31a84b68r63i16e35l 54H94o93r47t50e67n 9371379903974

Moc vám vadí, že Praha přestala platit Bémovné za OC ve výši cca 100 mio ročně? Jinak bych doporučoval počkat na to, až se k těm variantám Magistrát vyjádří, zatím jde o pracovní verze.

+5/0
5.4.2016 20:04

J59i42ř38í 53R22y31s 3554377556874

Jeden známý,vždy ,když se opil vykřikoval"blbci,tupci,omezenci".Je to hnusné a mě se to nelíbí,nevím,proč mě to zrovna teď napadlo;-D

+1/0
5.4.2016 18:27

P84e67t82r 95N87o34v77o50t87n12ý 9411409840705

Já bych navrhoval linku, která by vymetla všechny konečné, během své jízdy by šestkrát změnila číslo a nakonec se změnila v příměstský autobus, který by změnil tarifní pásmo. Snad by pak byli zaměstnanci Ropidu sexuálně uspokojeni ze změn.

+11/−2
5.4.2016 18:05

J85i56ř41í 24R23y78s 3384737246554

A nakonec by se z toho stala loď .

+3/0
5.4.2016 18:27

V44á68c96l87a50v 10S39v40o18b27o49d86a 5216968589

Já chtěl říct letadlo.

+1/0
5.4.2016 18:48

V26a89c86l49a87v 65P29e57r66o66u65t88k40a 6248767594211

No pokud jim to Krnda schválí tak to bude tučnej zisk do kapes Ropidu.

0/−2
5.4.2016 18:02

M53a37r61t29i37n 89Š98u86l71c 2117329660315

Jakej zisk? Ropid je příspěvkovou organizací... Naopak, Ropis rozděluje městské (středočeské) peníze dopravcům za objednanou dopravu...

+6/0
5.4.2016 18:07

P98e44t44r 64N96o88v51o33t35n88ý 9251219390305

„Někteří lidé si mysleli, že se jedná o apríl. Já jsem si to nemyslel, kdyby to tak bylo myšleno, mapa by byla čitelná,“ říká Hrubeš.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvajove-linky-navrh-praha-ropid-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A160405_110121_praha-zpravy_nub

Myslím, že tato věta hovoří za vše.

+2/0
5.4.2016 18:01

Z83d20e97n26ě41k 66B37e42r82á45n39e88k 2988865616262

"Levé křídlo dáme na pravé křídlo, střed na levé křídlo a pravé křídlo do středu a tím zmátneme soupeře!", byla věta v jednom filmu. Podobně přínosné mi přijdou změny v dopravě v Praze. Ještě že ty úředníky mám, vyberou firmu, která každý týden předělává tramvajové linky a penízky jim krásně cinkají. Že by to zastřešovali opět Rittig, Janoušek a Bém? A nebo je to kocourkovská aktivita lítačky Krnáčové?

+3/0
5.4.2016 17:48

P64e96t90r45a 67M30a54l74a26k87o18v87a 1288480450174

neměly by návrhy na změny v dopravě začít shrnutím výsledků průzkumu vytíženosti spojů a srovnáním množství pasažérů v jednotlivých směrech v. existující obslužnost daných směrů, statistickou analýzou, výsledky zpětné vazby od občanů? a pokud takové analýzy a průzkum nedělají, jak chtějí navrhovat změny?

+6/0
5.4.2016 17:23

J96i69n24d76r73a 84V89o10š92t65a 1614974359182

pokud vím, tak se průzkumy dělaly.

+2/0
5.4.2016 17:41

R88a63d70i18m 33V28o30d93ň61a63n65s32k98ý 5521584496249

Ovšem způsob, jak z nich vykouzlili linkové vedení, je naprosto neprůhledný.

0/−1
5.4.2016 17:53

J43i98r31i 90J39a71v84u52r79e16k 7896512112686

Asi holt budete muset počkat na tu oficiální tiskovku v pátek.

+1/0
5.4.2016 21:26

M55a49r17t97i53n 26Š19u25l27c 2867139170605

A jak si myslíte, že se ty změny dělají? Že si vezmou číslo linky, vylosují z klobouku konečnou a potom jedou z té konečné a vždy když narazí na nějakou křižovatku, tak si hodí kostkou, kterým směrem budou pokračovat? ;-D

+7/0
5.4.2016 17:46
Foto

P20e50t84r 47K50r52á51l 7275970134273

A vy myslíte, že to dělaj jinak?;-D

+3/0
5.4.2016 18:08

J58i91n84d65r52a 21V39o51š59t93a 1194824909532

Nejvíc jsou zábavné některé reakce. Vědí přesně, že po posledních změnách je doprava špatná, ba nejhorší v historii, ale vědí přesně, že tato změna nastolí zcela špatný stav veřejné dopravy. Zpravidla je to tak, že o věci nic neví, ani ten návrh v článku si nepřečetli, ale už ví přesně, že to bude špatně. Podnětný je rovněž nápad zrušit Ropid. Doprava se pak zřejmě bude organizovat sama. Nebo přes Krndu. Základem možná bude si to nejdřív přečíst a pak se nad tím zamyslet. A pak možná něco napsat.

+9/0
5.4.2016 17:14

S14v32a14t28o81p43l87u31k 21Č74e11c94h 1685497971592

Jestli to není tím,že z ROPIDU,který přivedl Bém nevylezlo nikdy nic smysluplného,jen tu dopravu roz......

+2/−7
5.4.2016 17:19

J50i57n45d89r49a 61V40o52š71t15a 1574604569652

Ropid je daleko starší než Bém. Jeho úkolem je taky integrovat dopravu mezi Prahou a okolím a to se mu daří. To je skutečně tak těžký pochopit, že když to nebude dělat Ropid, tak někdo vedení linek plánovat a organizovat musí. Nebo to mají dělat dopravci a jezdit tam, kam uznají za vhodné?

+8/−1
5.4.2016 17:22

V11a67c92l92a46v 30P46e97r26o68u38t37k79a 6208647574521

na tohle není potřeba žádný Ropid co si každou změnu nechává draze zaplatit. Na to by stačil nějak úsek DP Prahy,který by to měl na starosti. Navíc to zda se mu to daří je otázka, likvidují autobusy a převádějí dopravu na železnici,což je nutné.

+2/−7
5.4.2016 17:35

J89i52n10d53r61a 46V10o14š52t90a 1614564759852

no a kdo by to tam asi dělal výrazně jiný? No spíš to tam dělali ti, co teď sedí v Ropidu. Navíc to nemá smysl, protože DP je jen jedním z mnoha dopravců, monopol nemá už ani v Praze, a to dávno.

+7/0
5.4.2016 17:42

V36a74c54l72a43v 11P74e12r77o23u52t40k76a 6618217804301

Monopol nemá,ale odhaduji,že tak 90% a už postupně docházejí k tomu,že levnější je vlastní provoz než pronajímat . Navíc to platí magistrát a tak pro něj je lepší DP než soukromý dopravci.

0/−4
5.4.2016 18:00

M87a23r62t67i18n 56V22e49v31e91r87k93a 8382838514

Pletete se. Je levnější pro magistrát vysoutěžit nějakého menšího dopravce než tu linku frknout bez rozmýšlení DP.

Jinak jak byste chtěl, aby DP koordinoval dopravu, objednával dopravce, dělil tržby.. a přitom byl vlastně jedním ze svých "zákazníků" ?

+1/0
6.4.2016 9:30

S49v82a12t61o35p46l31u56k 76Č86e73c86h 1105307681482

Nejhorší je,když pražskou dopravu začnou dělat amatéři z venkova,kteří v životě ve velkém městě nežili.Co se toho ROPID chopil,tak jde všechno do kytek,dělají jen změny pro změny,aby vykázali nějakou činnost a obhájili to svoje vysávání pražského rozpočtu.

+4/−4
5.4.2016 17:05

J92i70r70i 72J42a23v27u27r27e42k 7336212182866

Máte vůbec ponětí, kdy byl Ropid založen?

+1/0
5.4.2016 21:31

M18a49r38t11i90n 92Š59t58ě55b82r66a 1669845806447

Co takhle prejmenovat trasu metra C na B, trasu B na A, trasu A na C. To by mohlo pomoct, ne? Nebo je treba na prestupnich stanicich prejmenovat. Pak byste vlastne jeli porad stejnou linkou z Letnan na Zlicin. Omlouvam se, ze to neni moc k tematu, ted se resi tramvajove linky. Ale tak treba pro inspiraci nasemu Ropidu ;-)

+2/−5
5.4.2016 17:03

H69e21l28e61n53a 94Z32v66o21n18í36č64k83o44v91á 4234196471881

Tak to by už bylo trochu moc, ale kdoví možná to mají ouřadové v plánu, aby mohli vykázat pracovní iniciativu.

0/0
5.4.2016 17:13

M77a33r57t98i39n 75K88ř43í24ž 9873162750377

- "Tak jsem ti minulej tejden jel tou šalinou."

- "Fakt? A jaký to bylo?"

- "Čéče, skoro jako normální tramvaj, jenom to jezdí po vesnici"

+13/0
5.4.2016 17:03
Foto

B46r82o57n31i14s59l64a91v 85G82a27b91r63y37š 2752249621

Myslíte po Jablonci nad Nisou, po Litvínově nebo z Ostravy-Poruby do Budišovic?

0/0
5.4.2016 22:21

H68e57l29e94n12a 20Z21v21o88n84í63č61k17o78v15á 4424976281101

To je už na hlavu, aby vykázali pánové nějakou činnost, tak změní čísla tramvají, at se jsou vycpat.

+2/−5
5.4.2016 16:58

M85a70r18t59i81n 96R91u50z40i16c74k47a 1232288606287

To jako stale se pocita s tim, ze na Ortenove nam. se budou menic cisla linek? Kdyz uz, tak bych tu zmenu delal u Nasr. Holesovice, kde hodne lidi vystupuje a nastupuje nebo u smycky Vyst. Holesovice, kde v pripade problemu muzou byt snadno linky ukonceny bez dodatecnych vylukovych zmen?

+3/−2
5.4.2016 16:36

M58a55r42t43i72n 46P19i25s73á11r 6400772144216

taky jsme na to čučel :-):-) ..

0/0
5.4.2016 17:42

J59a65r19o74s38l91a60v 96K46a97d20l68e79c 5141239472491

Na co Ropid sáhne, tam sto let nikdo nejezdí...

+6/−3
5.4.2016 16:36

M43a56r59t56i85n 65R83u36z49i61c91k84a 1802668236467

Nechci nic rikat, ale tohle se bude asi jeste upravovat nebo ne? Ne, ze by to nemelo smysl, ale nektere linky budou pretizene a nektere naopak moc vytizene nebudou.

Ja myslim, ze je vhodnejsi kombinovat jak metrolinky v paternich smerech, tak doplnkove linky. A kdyz uz se vracime k tradicnim trasam (v nekterych pripadech), tak na ni vratte tradicni cislo linky.

Jen pro predstavu: Vysocany - Sokoloska: drive linky (dlouhodobe vedeny) 15,19,25 pak 3,8,15,19 pak zavedeno metro 8,19 pak 15,19, ted 16 a planuje se 14,19...

Pricemz soucasna 10/16 jezdi smerove jako drivejsi 15 a planovana 19 jezdi defacto smerove jako puvodni 10...

Nicmene cisla nejsou az tak podstatna (ale pokud se zasadne meni trasovani, je lepsi si zvykat na novou linku s novym cislem nez sednout do cisla co pak jede jinam).

Myslim si, ze by mel byt paterni system metrolinek doplnujici metro v dulezitych smerech zachovan. Bez nich v kritickych mistech vznikne stav, kdy se lide narvou do prvni tramvaje a pak se tam clovek nevejde... ale to je muj nazor.

+1/0
5.4.2016 16:19

M47a88r68t67i60n 18Š43u32l13c 2657149110365

Ale on ten systém částečně zachován je. V hlavních přepravních směrech, kde tramvaj slouží především jako napaječ k metru, jsou místo metrolinky vedeny třeba 2 linky s intervalem jako metrolinka. A potom se rozjedou do více směrů. Je to kompromis mezi tím, odvézt ve špičce hodně lidí k metru nebo do přestupních uzlů a zároveň tím, aby z jedné konečné jely tramvaje pokud možno do více směrů.

Bohužel na metrolinky, i když se mi jejich systém líbí, není Praha postavena, myšleno jak město, tak i tramvajové tratě.

+2/0
5.4.2016 17:54

P60e96t31r 53P64r73u10s 7347475889402

Fakt, ze je problem odlisit vazne mineny navrh od apriloveho zertiku, o necem svedci.

+6/0
5.4.2016 16:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.