Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid navrhuje pražskou tramvajovou revoluci. Překreslila by většinu linek

Skupina fanoušků hromadné dopravy rozluštila jeden z návrhů změn týkajících se MHD. Ten na svém profilu na Facebooku v pátek 1. dubna zveřejnil náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. Změny by se dotýkaly většiny tramvajových linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z75d69e92n68e23k 37S67k57y55b57a 9823844326973

Sídkiště Barrandov, které má cca 40 000 obyvatel by měly jezdit pouze 2 tramvaje? To si asi dělají pr-el, ne?

0/0
9.4.2016 13:03

R25e54n65é 37J14í76š39a 2547447921786

Mne to prijde v pohode. Nektere linky se dokonce vraci k tomu, co bylo pred revolucema. A opet bude zit legendarni 11tka!

0/0
7.4.2016 23:14

J53a86n 79Z83e97m85a68n 1776265674486

Ještě by se mohly zavést linky se zápornými čísly, aby byla nějaká ta legrace.

+1/0
7.4.2016 13:33

M53a71r26e45k 34H43r68u42b28y 6217382591568

Koncepci ROPIDu je zadnou koncepci nemit. Jejich dvouleta totalne zmena vseho tomu presne odpovida.:-/

0/−1
6.4.2016 11:00

E86v96a 50K83a63p77l31a35n10o89v68a 4503871725568

Milí spolucestující v MHD. On to Ropid s námi myslí v podstatě dobře. Hezky se všechno naučte znova. Třeba dojedete i tam kam chcete. Ropid musí přeci taky vykazovat nějakou činnost, tak si s námi hraje na schovku a "kdo tu tramvaj najde..."A radní Dolínek jim parádně sekunduje. Navrhuji, aby změnu udělali k 1. září, kdy se vrací lidí z dovolených, chat a chalup a děti jdou do školy. To bude mazec!!!!

+2/−2
6.4.2016 10:49

P71a24v17e15l 40M75o10r93a21v68e52c 3942849112738

Pokud Dolínek zveřejnil nehotovou věc, bez kontextu, analýzy výhodnosti apod., proč to probůh dělal?

0/0
6.4.2016 9:45

M66a25r36t32i96n 10Š44u84l23c 2487469230535

Však ona to taky je;-D;-D;-D

0/0
6.4.2016 12:16

J81a56n 94D46l70o22u70h14ý 8146320293790

Náhodou jsem pro zásadní změny. Ono to udržuje cestující ve střehu, kam vlastně dojedou ... ;-D. Ještě, že nemohou měnit trasy metra;-D

0/0
6.4.2016 8:59

L86u13k39á25š 21R81y46c34h35t32á53ř 1237643753550

Najměte si borce co dělal úpravu Ostravskému dopravnímu podniku, to bude potom jízda. To co je v návrhu pro Prahu je selanka proti situaci která už frčí v Ově.

+1/0
6.4.2016 8:10

O36n38d92r66a 92P62á56t22e63k 8723169334715

Po velke BUS revoluci teď ROPID chystá velkou tramvajovou? Ať jde do háje. Ještě, že nemůže rušit a měnit v rámci PID i příměstské vlaky...

0/−1
6.4.2016 6:55

R69a62d91k17a 52J19o96h14n69o12v65á 4104881285

To může vymyslet jen někdo, kdo MHD nikdy nejezdí. My, kteří ji používáme, tak většinou máme v hlavě, kam která linka jede, a nemusíme na každé stanici číst všechny jízdní řády. Několik změn si lze zapamatovat, ale změnit skoro všechny linky, to může vymyslet jen někdo, kdo si vozí zadek autem nebo je v Praze čerstvou náplavou.

0/−4
5.4.2016 23:37

P58e12t81r80a 94N66o44v74á20k65o35v27á 7408906744518

Na druhou stranu v Brně jsou lidé tak zvyklí na nádraží v centru, že už se kvůli jeho nevyhovující kapacitě 100 let chystá nové.

http://www.reflex.cz/clanek/stary-reflex-tema-reflexu/14720/nadrazi-rx-diskuse.html

0/−1
6.4.2016 7:27

M15a58r73t93i65n 69Š61u15l22c 2657579320685

Linky, kterou používáte denně nebo několikrát denně se naučíte, ostatní si najdete na vyhledavači.... to snad nemůže být důvod, proč by se to nemělo změnit podle potřeb cestujících i města...

+2/0
6.4.2016 12:18

P90a11v92e73l 38K62u61n90c 9342389158948

Kdo jim proboha řekl, že většina lidí si na systém zvykla a dokonce jim vyhovuje? To přece opravdoví inovátoři nemohou nechat jen tak!

0/0
5.4.2016 23:07

R93e51n36é 81P34t78á16č38e27k 3961179353930

Takhle to dopada, když se do vedení Prahy dostanou zdivoceli vidlaci z hornich uher.. ;-) litacka, precislovani tramvaji... priste zacne na letne past ovce, aby se cítila jako doma...

+2/−5
5.4.2016 18:47

G61a88b50r75i68e38l 18H21o16r29t63e41n 9531129373234

Moc vám vadí, že Praha přestala platit Bémovné za OC ve výši cca 100 mio ročně? Jinak bych doporučoval počkat na to, až se k těm variantám Magistrát vyjádří, zatím jde o pracovní verze.

+5/0
5.4.2016 20:04

J60i79ř29í 68R98y71s 3284347336864

Jeden známý,vždy ,když se opil vykřikoval"blbci,tupci,omezenci".Je to hnusné a mě se to nelíbí,nevím,proč mě to zrovna teď napadlo;-D

+1/0
5.4.2016 18:27

P85e51t92r 51N92o93v67o78t75n73ý 9201259640985

Já bych navrhoval linku, která by vymetla všechny konečné, během své jízdy by šestkrát změnila číslo a nakonec se změnila v příměstský autobus, který by změnil tarifní pásmo. Snad by pak byli zaměstnanci Ropidu sexuálně uspokojeni ze změn.

+11/−2
5.4.2016 18:05

J95i82ř86í 31R71y49s 3804767776254

A nakonec by se z toho stala loď .

+3/0
5.4.2016 18:27

V65á26c86l66a93v 89S69v25o51b80o51d65a 5286648369

Já chtěl říct letadlo.

+1/0
5.4.2016 18:48

V69a73c73l35a63v 12P45e24r29o71u26t83k95a 6628837164181

No pokud jim to Krnda schválí tak to bude tučnej zisk do kapes Ropidu.

0/−2
5.4.2016 18:02

M72a76r84t76i16n 10Š83u85l13c 2947729830565

Jakej zisk? Ropid je příspěvkovou organizací... Naopak, Ropis rozděluje městské (středočeské) peníze dopravcům za objednanou dopravu...

+6/0
5.4.2016 18:07

P39e63t32r 94N11o74v16o51t24n22ý 9301119660935

„Někteří lidé si mysleli, že se jedná o apríl. Já jsem si to nemyslel, kdyby to tak bylo myšleno, mapa by byla čitelná,“ říká Hrubeš.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvajove-linky-navrh-praha-ropid-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A160405_110121_praha-zpravy_nub

Myslím, že tato věta hovoří za vše.

+2/0
5.4.2016 18:01

Z77d15e73n62ě67k 74B43e91r51á78n59e63k 2728895496592

"Levé křídlo dáme na pravé křídlo, střed na levé křídlo a pravé křídlo do středu a tím zmátneme soupeře!", byla věta v jednom filmu. Podobně přínosné mi přijdou změny v dopravě v Praze. Ještě že ty úředníky mám, vyberou firmu, která každý týden předělává tramvajové linky a penízky jim krásně cinkají. Že by to zastřešovali opět Rittig, Janoušek a Bém? A nebo je to kocourkovská aktivita lítačky Krnáčové?

+3/0
5.4.2016 17:48

P17e71t40r71a 41M61a60l11a60k18o10v66a 1588630630744

neměly by návrhy na změny v dopravě začít shrnutím výsledků průzkumu vytíženosti spojů a srovnáním množství pasažérů v jednotlivých směrech v. existující obslužnost daných směrů, statistickou analýzou, výsledky zpětné vazby od občanů? a pokud takové analýzy a průzkum nedělají, jak chtějí navrhovat změny?

+6/0
5.4.2016 17:23

J48i15n16d79r39a 41V15o18š23t46a 1224524459472

pokud vím, tak se průzkumy dělaly.

+2/0
5.4.2016 17:41

R12a26d12i63m 15V57o69d94ň62a25n54s71k11ý 5591744756439

Ovšem způsob, jak z nich vykouzlili linkové vedení, je naprosto neprůhledný.

0/−1
5.4.2016 17:53

J86i25r83i 24J66a83v68u30r74e66k 7316572932496

Asi holt budete muset počkat na tu oficiální tiskovku v pátek.

+1/0
5.4.2016 21:26

M17a65r23t16i82n 64Š93u58l15c 2147539520895

A jak si myslíte, že se ty změny dělají? Že si vezmou číslo linky, vylosují z klobouku konečnou a potom jedou z té konečné a vždy když narazí na nějakou křižovatku, tak si hodí kostkou, kterým směrem budou pokračovat? ;-D

+7/0
5.4.2016 17:46
Foto

P35e66t39r 54K43r47á13l 7355370604323

A vy myslíte, že to dělaj jinak?;-D

+3/0
5.4.2016 18:08

J44i42n42d43r39a 89V47o46š67t75a 1464164879532

Nejvíc jsou zábavné některé reakce. Vědí přesně, že po posledních změnách je doprava špatná, ba nejhorší v historii, ale vědí přesně, že tato změna nastolí zcela špatný stav veřejné dopravy. Zpravidla je to tak, že o věci nic neví, ani ten návrh v článku si nepřečetli, ale už ví přesně, že to bude špatně. Podnětný je rovněž nápad zrušit Ropid. Doprava se pak zřejmě bude organizovat sama. Nebo přes Krndu. Základem možná bude si to nejdřív přečíst a pak se nad tím zamyslet. A pak možná něco napsat.

+9/0
5.4.2016 17:14

S90v20a48t37o19p78l70u24k 92Č42e62c44h 1225867201892

Jestli to není tím,že z ROPIDU,který přivedl Bém nevylezlo nikdy nic smysluplného,jen tu dopravu roz......

+2/−7
5.4.2016 17:19

J24i79n14d89r70a 50V31o60š29t25a 1654164839232

Ropid je daleko starší než Bém. Jeho úkolem je taky integrovat dopravu mezi Prahou a okolím a to se mu daří. To je skutečně tak těžký pochopit, že když to nebude dělat Ropid, tak někdo vedení linek plánovat a organizovat musí. Nebo to mají dělat dopravci a jezdit tam, kam uznají za vhodné?

+8/−1
5.4.2016 17:22

V88a59c51l11a52v 36P64e96r28o80u61t29k48a 6988797934771

na tohle není potřeba žádný Ropid co si každou změnu nechává draze zaplatit. Na to by stačil nějak úsek DP Prahy,který by to měl na starosti. Navíc to zda se mu to daří je otázka, likvidují autobusy a převádějí dopravu na železnici,což je nutné.

+2/−7
5.4.2016 17:35

J59i36n77d60r66a 12V96o81š50t88a 1874184939232

no a kdo by to tam asi dělal výrazně jiný? No spíš to tam dělali ti, co teď sedí v Ropidu. Navíc to nemá smysl, protože DP je jen jedním z mnoha dopravců, monopol nemá už ani v Praze, a to dávno.

+7/0
5.4.2016 17:42

V20a44c82l35a27v 61P32e38r51o11u31t79k34a 6468157794161

Monopol nemá,ale odhaduji,že tak 90% a už postupně docházejí k tomu,že levnější je vlastní provoz než pronajímat . Navíc to platí magistrát a tak pro něj je lepší DP než soukromý dopravci.

0/−4
5.4.2016 18:00

M62a32r57t54i29n 11V47e76v87e34r67k97a 8882688554

Pletete se. Je levnější pro magistrát vysoutěžit nějakého menšího dopravce než tu linku frknout bez rozmýšlení DP.

Jinak jak byste chtěl, aby DP koordinoval dopravu, objednával dopravce, dělil tržby.. a přitom byl vlastně jedním ze svých "zákazníků" ?

+1/0
6.4.2016 9:30

S76v11a67t25o52p51l43u14k 78Č67e39c48h 1665177831562

Nejhorší je,když pražskou dopravu začnou dělat amatéři z venkova,kteří v životě ve velkém městě nežili.Co se toho ROPID chopil,tak jde všechno do kytek,dělají jen změny pro změny,aby vykázali nějakou činnost a obhájili to svoje vysávání pražského rozpočtu.

+4/−4
5.4.2016 17:05

J17i82r33i 26J31a54v47u89r42e45k 7586382362636

Máte vůbec ponětí, kdy byl Ropid založen?

+1/0
5.4.2016 21:31

M40a61r41t75i12n 33Š78t89ě36b63r28a 1279775856887

Co takhle prejmenovat trasu metra C na B, trasu B na A, trasu A na C. To by mohlo pomoct, ne? Nebo je treba na prestupnich stanicich prejmenovat. Pak byste vlastne jeli porad stejnou linkou z Letnan na Zlicin. Omlouvam se, ze to neni moc k tematu, ted se resi tramvajove linky. Ale tak treba pro inspiraci nasemu Ropidu ;-)

+2/−5
5.4.2016 17:03

H62e79l68e14n76a 60Z24v64o51n33í31č62k76o81v17á 4914156771241

Tak to by už bylo trochu moc, ale kdoví možná to mají ouřadové v plánu, aby mohli vykázat pracovní iniciativu.

0/0
5.4.2016 17:13

M37a77r16t89i14n 60K77ř26í56ž 9683972140767

- "Tak jsem ti minulej tejden jel tou šalinou."

- "Fakt? A jaký to bylo?"

- "Čéče, skoro jako normální tramvaj, jenom to jezdí po vesnici"

+13/0
5.4.2016 17:03
Foto

B61r11o79n64i89s34l59a13v 26G95a89b52r79y69š 2112179291

Myslíte po Jablonci nad Nisou, po Litvínově nebo z Ostravy-Poruby do Budišovic?

0/0
5.4.2016 22:21

H71e23l49e63n58a 21Z55v89o63n53í98č44k67o95v53á 4294546111741

To je už na hlavu, aby vykázali pánové nějakou činnost, tak změní čísla tramvají, at se jsou vycpat.

+2/−5
5.4.2016 16:58

M11a51r12t79i28n 21R21u80z26i47c33k89a 1752188366967

To jako stale se pocita s tim, ze na Ortenove nam. se budou menic cisla linek? Kdyz uz, tak bych tu zmenu delal u Nasr. Holesovice, kde hodne lidi vystupuje a nastupuje nebo u smycky Vyst. Holesovice, kde v pripade problemu muzou byt snadno linky ukonceny bez dodatecnych vylukovych zmen?

+3/−2
5.4.2016 16:36

M64a22r13t89i34n 74P35i79s59á68r 6570102464326

taky jsme na to čučel :-):-) ..

0/0
5.4.2016 17:42

J35a68r35o16s77l68a42v 31K51a46d39l38e51c 5391629322351

Na co Ropid sáhne, tam sto let nikdo nejezdí...

+6/−3
5.4.2016 16:36

M40a97r67t64i41n 97R84u76z75i76c10k67a 1522628796797

Nechci nic rikat, ale tohle se bude asi jeste upravovat nebo ne? Ne, ze by to nemelo smysl, ale nektere linky budou pretizene a nektere naopak moc vytizene nebudou.

Ja myslim, ze je vhodnejsi kombinovat jak metrolinky v paternich smerech, tak doplnkove linky. A kdyz uz se vracime k tradicnim trasam (v nekterych pripadech), tak na ni vratte tradicni cislo linky.

Jen pro predstavu: Vysocany - Sokoloska: drive linky (dlouhodobe vedeny) 15,19,25 pak 3,8,15,19 pak zavedeno metro 8,19 pak 15,19, ted 16 a planuje se 14,19...

Pricemz soucasna 10/16 jezdi smerove jako drivejsi 15 a planovana 19 jezdi defacto smerove jako puvodni 10...

Nicmene cisla nejsou az tak podstatna (ale pokud se zasadne meni trasovani, je lepsi si zvykat na novou linku s novym cislem nez sednout do cisla co pak jede jinam).

Myslim si, ze by mel byt paterni system metrolinek doplnujici metro v dulezitych smerech zachovan. Bez nich v kritickych mistech vznikne stav, kdy se lide narvou do prvni tramvaje a pak se tam clovek nevejde... ale to je muj nazor.

+1/0
5.4.2016 16:19

M24a97r31t49i12n 58Š38u51l43c 2707659590945

Ale on ten systém částečně zachován je. V hlavních přepravních směrech, kde tramvaj slouží především jako napaječ k metru, jsou místo metrolinky vedeny třeba 2 linky s intervalem jako metrolinka. A potom se rozjedou do více směrů. Je to kompromis mezi tím, odvézt ve špičce hodně lidí k metru nebo do přestupních uzlů a zároveň tím, aby z jedné konečné jely tramvaje pokud možno do více směrů.

Bohužel na metrolinky, i když se mi jejich systém líbí, není Praha postavena, myšleno jak město, tak i tramvajové tratě.

+2/0
5.4.2016 17:54

P33e94t26r 36P42r27u12s 7777675929702

Fakt, ze je problem odlisit vazne mineny navrh od apriloveho zertiku, o necem svedci.

+6/0
5.4.2016 16:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.