Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor! Uhněte mi. Stání vlevo na schodech v metru cestující zdržuje

Redaktor deníku Metro se ve středu vydal do pražské podzemní dráhy, aby vyzkoušel nové doporučení dopravního podniku. Ten nabádá cestující, aby na eskalátorech nestáli pouze vpravo, protože to schody poškozuje. Redaktor tedy zkusil druhou stranu. A překážel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K68a63r46e21l 54D73r77d48a 6184982757

Čím hloupější téma, tím víc mudrlantů ho řeší. Princip bulváru. Navíc jsou tu dvě skupiny cestujících, které by si rády vjely do vlasů. Mluvčí DPP si pochvaluje, že se kolem eskalátorů rozbíhá "mediální" diskuse a že vlastně netuší, co tím chtěli říct. Rv

To je ten DPP, co měl loni kampaň, že pojem "černé huby" je v Praze v pořádku, že "kaštan" - hovínko - je takové hezké označení pro Pražany v MHD a že proti změnám v dopravě vždy prskají jen "trapní šotouši", což jsou lidé, co mají přes všechny ty nadávky dopravu rádi, masochisté veřejné dopravy. ;-D

Ano, přesně do tohoto chování se diskuse o eskalátorech hodí. Všímám si, že během tohoto týdne cestující eskalátory víc řeší a jsou na sebe mnohem agresivnější. Snad to rychle odezní. V každém případě, ty, co tohle téma otevřeli, je vhodné proklít a seslat na jejich hlavy ranec smůly a neštěstí. Viděl bych to na štěnice v posteli. Rv;-D

+1/0
9.4.2016 7:20

B56o59h83u12s80l22a60v 40K49r69á37l68í17k 2961470879426

Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil provozovat pohyblivé schody. Nejdřív si otevřel eskalátor u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal eskalátor na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil tohleto.

0/0
8.4.2016 13:31

M24i65c96h16a55l 39Z86e64l69e78n65k14a 3715464659981

No to je překvapení.

0/0
8.4.2016 6:52

M13i19c60h24a60l 38S86e55d80m85í84k 3409945396231

Možné šalamounské řešení: před eskalátory periodicky měnit cedul s nápisem ČJ/AJ Dnes stůjte vpravo, po např. měsíci Dnes stůjte vlevo, lze doplnit názorným piktogramem.

+1/0
8.4.2016 6:42

V16l84a45d34i51m11í69r 10K29r95i46s20t42e93n 7356762335708

Já, nevím co se řeší za ptákoviny, kdyby šlo o opotřebení, není nic snazšího než přehazovat u dvojitých sestav eskalátorů. který pojede nahoru a který dolů a opotřebení se rovnoměrně rozprostře. Dělalo by to samozřejmě trochu "bordel" v proudění davu v metru, Ale když chtějí mermomocí šetřit na takových pitomostech

+1/0
8.4.2016 0:04

M68a13r86t85i73n81a 84M78o51u34d69r54á 7550693406649

inspirace - skluzavkou do metra:

https://www.facebook.com/elkhamisofficial/videos/513711282148567/

(na FB sdílí pan M.Kemel)

+1/0
7.4.2016 21:34

K58a29r35e21l 24D97r43d19a 6414282237

Bomba. Ty dopadové žíněnky... Promyšlené. To nám v metru chybí ke štěstí. ;-D

0/0
8.4.2016 5:39

M28i53c60h55a18e61l 69C35h35a36r29v21á63t 9489728593442

To cajzly nenapadlo, že by v sudé dny stáli vlevo a v liché vpravo? By se to opotřebovalo tak nějak rovnoměrně...;-D

0/0
7.4.2016 20:48

B40o74h49u76s79l77a45v 16K51r21á56l70í69k 2771540559676

Cajzly to napadlo - vždycky jeden den stojí na pravé straně a druhý den jdou po levé straně, a druhý den si to vystřídají. Ale brambory to nechápou a jen se vozí.

0/0
8.4.2016 13:34

I66v34o 90Ž78i61ž92k85a 8433157381391

Dobrá příležitost pro další šikanu občanů - podle přepravního řádu má cestující stát a přidržovat se pohyblivého madla. Porušení bude za tisíc a při úrazu spoluúčast zdravotní pojišťovně. Časem potom přibudou kamery, stíhání a omezení na osobní svobodě. ;-DR^

+2/0
7.4.2016 20:26

J18a71n 72L51i47b98i78c65h 9772468475753

Problém je v tom, že z metra často jede jen jeden eskalátor a lidé musí stihnout důležitý spoj, tak nemají jinou možnost, než jít eskalátorem nahoru a nevést se spořádaně na pomalém eskalátoru a když tam budou stát lidé na obou stranách, spoj jim ujede. Pražský podnik navíc často šetří, když některé eskalátory záměrně vypíná a pak je při příjezdu dvou souprav metra tlačenice. Podle mne to nemá moc řešení, omezit plynulost přepravy kvůli financím a technickým problémům je též hloupé, ideální je nějaký kompromis, třeba by se střídavě stálo vlevo a vpravo chodilo a pak zase naopak a pomalou stranu by ukazovaly šipky, ale stejně by se zmatkům nevyhlo.

+2/−1
7.4.2016 20:21

R25a49d66e49k 22N64e64u57m73a65n94n 5812472688655

jenže občas čekám půl minuty, než nastoupí banda stylem nastupuju jen vpravo a nechávám volný každý druhý schod

+1/−1
7.4.2016 19:53

B78o80h63u42s74l48a15v 96K78r48á15l32í70k 2981870769316

Předpokládám, že na dálnici jezdíte stále v levém jízdním pruhu a pět metrů za autem před vámi, abyste naplno využil její kapacitu, nemýlím se?

+3/0
7.4.2016 20:44

H28e58l75e39n93a 52Č73í78ž49k79o65v52á 9761901132788

Další, jehož čas se vyvažuje zlatem...

0/0
7.4.2016 21:18

J43o98s84e24f 13N72o36v19a51k 5868112176428

Už je to tu zas?

Dopravní podnik ať si trhne. Tohle patří k běžnému opotřebení a základní ohleduplnosti - nechci nebo nemohu spěchat? Stoupnu si doprava, aby ti, kteří z jakéhokoliv důvodu potřebují, mohli být rychlejší.

Kdo nikdy potřebu spěchat neměl, ať si první stoupne doleva.

+2/0
7.4.2016 19:31

B93o58h84u87s73l62a88v 92K35r83á38l89í63k 2341680499546

Metro já mám rád, v něm nikdo netísní se,

po chodbách tam zní ta dávná píseň.

Ve veliký sbor se její refrén slévá,

stůjte zprava, procházejte zleva...

Ach disciplíno, jak mám Tě rád,

vpravo stojí ti, kdož chtějí stát,

a ten kdo chce jít, kupředu jít,

musí na levé straně být...

+2/0
7.4.2016 19:18

M11a57r11t52i37n98a 13M62o27u55d31r65á 7870163506659

jj, to je o Moskvě (Sovětský Svaz náš vzor, což ;-D ... i dávno po sametu :-P)

+1/0
7.4.2016 19:29

B46o54h30u79s63l13a37v 24K85r17á25l55í33k 2491470679696

Vy byste možná přišla i na to, že písnička "Když Sever válčil s Jihem" je z Ameriky a "Beskyde, Beskyde" z Beskyd. ;-D

0/0
8.4.2016 13:37

B95o85h53u15s88l66a59v 80K34r55á17l66í36k 2471760869336

Jak se to vlastně řeší v autech, kde řidič sedí vždycky vlevo a poměrně často jede v autě sám? To se přece musí na levé straně víc opotřebit pneumatiky, tlumiče a vůbec... nebylo by dobré dodávat auta se čtyřmi volanty - dva vepředu a dva vzadu - a jezdit vždycky jeden den po pravé straně ulice a druhý den po levé straně ulice?

+1/−1
7.4.2016 19:12

M27i79c47h68a89l 97C29h86a66l29u82p56a 6388770179623

Hmotnost řidiče není tak velká proti hmotnosti auta. Když bude někdo pravidelně vozit tři metráky na jedné straně, tak to znát bude třeba taky.

0/0
7.4.2016 20:14

B95o90h30u96s60l56a87v 70K97r39á56l30í56k 2581690489686

Pokud je možné cestovat o 150 % delší dobu, tak proč to nevyužít, že? Na eskalátoru si postojíme, metro a tramvaje se budou rozjíždět pomaličku samospádem, jedna souprava po pravé koleji a následující pak po levé, aby to bylo rovnoměrně opotřebené, na nejužším místě chodníku se na dvě minuty zastavím, abych ukázal těm spěchálkům, jak jsou bezohlední...

+4/0
7.4.2016 18:57

K10a32m67i29l 10K15r86b34á27l31e46k 6754342945763

totálně umělý problém. Nikdy jsem neviděl, že by se dole utvořil "hrozen", protože by lidi nastupovali jen v pravo. Ale když je volněji, proč neumožnit rychlonožkám, aby šli rychleji?

+3/−2
7.4.2016 18:47

K98a14r40e55l 55B89u71r69i91a76n 1704601503971

Zkuste nekterou ze stanic v ranni spicce, kdyz se sejdou soupravy z obou smeru. Treba tehdy ma stani na obou stranach eskal.smysl, bo pri razeni vpravo cekate v zastupu dele

+2/−1
7.4.2016 19:53

B39o17h59u44s87l38a55v 49K42r95á85l43í71k 2431350509936

A právě tehdy má smysl, aby se na pravou stranu řadili ti, kdo chtějí stát, a na levou ti, kteří třeba někam cestují.

0/0
8.4.2016 1:49

R73a43d78e30k 52N28e23u91m78a38n62n 5752522398545

ten hrozen je tam vždy když vystoupí víc než 10-15 lidí

+1/−1
7.4.2016 19:55

L45u35d86ě24k 86V40o45j66t31a 8594705438690

Už vidím, jak to funguje třeba na Smíchově nebo jiných stanicích, kde je i vlak, na který někteří lidé regulérně pospíchají.. Tam je ta volná levá strana pro spěchající hodně využívaná a stát tam někdo provokativně vlevo, tak to pěkně schytá.

+2/0
7.4.2016 18:40

K22a27r38e44l 50L82a95n26g70r 2772867870458

Spěcháš na Smíchově? Máš tam normální schody ;-D. Takže tam se to s volným levým nechytá. A vlak stihneš.

+2/−1
7.4.2016 19:01

B52o18h98u92s73l89a65v 40K96r46á55l20í63k 2621370769576

No výborně. Tak kdo spěchá na vlak, může si vyběhnout pohyblivé schody, a kdo nikam nespěchá, může se postavit na pevné schody a zůstat tam stát třeba až do večera, když ho to tak baví.

+2/−3
7.4.2016 19:06

J70a81n 83F53o79r61e10j28t 4345682424381

No ono jaksi pohyblivé schody někdo zkonstruoval proto, aby se po nich nemuselo chodit.

+3/0
7.4.2016 19:21

B73o57h10u36s50l87a36v 66K38r85á79l77í38k 2241790819336

Pevné schody jsou taky konstruované i na to, že se po nich nemusí chodit, když se nechce nikam dostat.

+1/−2
7.4.2016 19:22

J86a29n 67F49o23r16e15j13t 4915722564981

Ehm, a proč by někdo chodil po schodech, když by se nechtěl někam dostat?

0/0
7.4.2016 21:41

B74o48h30u33s12l32a88v 55K83r22á73l11í19k 2281840119166

Vidíte, a o tom je celou dobu řeč, Proč by někdo jezdil metrem, kdyby se nechtěl nikam dostat, ale chtěl by jenom stát na schodech?

0/0
8.4.2016 1:51

J24a64r80o27s93l46a48v 74Š88k60o50d93a 6324588259781

Oni by to lidi nevybíhali, kdyby to nejelo jako šnek! ;-€

+4/0
7.4.2016 18:28

B66o63h46u59s53l36a91v 90K36r49á74l55í66k 2391940309146

Samozřejmě. V rychlovýtahu jsem ještě neviděl člověka, který by šel napřed před kabinou.

+2/0
7.4.2016 18:29

K95a76r18e75l 81L79a12n80g58r 2232717470608

To by EU nesměly vadit schody vyrobené v SSSR ;-D. Ty jezdí dost rychle, oproti těm normovaným nějakým hovězím z EU.

+6/0
7.4.2016 18:37

M61i62c58h31a52l 64M48a51l61á87t 7716886901543

Přesně

+1/0
7.4.2016 18:38

M71a92r17t58i65n29a 89M35o81u17d13r84á 7820443776949

http://www.novinky.cz/krimi/399662-starsi-par-spadl-v-karvine-z-eskalatoru-muz-na-miste-zemrel.html

proto jezdí jako šnek....

+1/−3
7.4.2016 18:51

K22a30r52e74l 86L21a95n45g85r 2402817610438

Jako má souvislost s rychlostí eskalátoru kolaps?

0/0
7.4.2016 18:53

M87a45r85t90i35n39a 86M50o63u16d28r70á 7350803516279

"...Dva lidé se sníženou pohyblivostí spadli z eskalátorů. Utrpěli přitom vážná zranění..."

+1/0
7.4.2016 19:15

P67e80t14r 72P66e74t51r 6463262668603

Od toho jsou snad dneska v metru téměř všude výtahy ne? Pokud jezdí eskalátory tak pomalu kvůli nemohoucím tak ty výtahy můžeme úplně zrušit.

Že pán zemřel je mi sice líto ale jenom proto, že špatně chodil kvůli němu nezavedeme ve všech městech 20km/h pro všechna auta.

0/0
8.4.2016 15:07

G96a71b72r34i46e37l 90H92o70r26t92e57n 9141899543584

Ten pán spadl, protože dostal infarkt, ne proto, že se vyděsil z rychlého pohybu schodů.

+4/0
7.4.2016 18:54

M23a34r13t61i39n54a 27M28o58u77d88r76á 7220923496739

to jsou jen dohady...

... taky mohl infarkt dostat strachy, že nenastoupí, že mu ty schody ujíždí, za ním se hromadí nervózní spěchající lidé, .....lidé, krevní tlak mu stoupá, cévka praská (nebo se ucpává) ... a jsme u infarktu.

S rychle jedoucími schody má problémy řada lidí. Pokud spadne jeden, může dojít na domino efekt....

+1/0
7.4.2016 19:18

G68a78b89r78i90e80l 80H42o44r87t79e11n 9731329103814

Ano, to je možné.

Nebo ho zavraždila manželka. Před schody mu bleskově píchla digitalis a pak ho chvatem Barai srazila dolů.

:-P

+1/0
7.4.2016 19:30

M22a26r37t21i22n15a 30M51o53u53d75r68á 7480233796779

Hergot, to by mě nenapadlo. Vy jste prostě geniální!

0/0
7.4.2016 19:35

I28v88o 34Ž10i75ž67k42a 8533707261511

Není v tom ještě jasno - mohl zemřít na infart a poté spadnout.

0/0
7.4.2016 18:55

M73a26r53t35i77n16a 64M95o64u37d61r62á 7580473346469

obávám se, že úplně jasno v tom nebude nikdy

0/0
7.4.2016 19:19

I15v21o 92Ž30i18ž12k33a 8543437741811

To ale neznamená, že statisíce lidí denně budou z tohoto důvodu jezdit pomalu. To by mohly z podobného důvodu jezdit vlaky max. 30 km/hod.

0/0
7.4.2016 19:29

M46a58r94t67i50n87a 78M77o37u98d49r90á 7420583826229

Mám pro Vás smutnou zprávu. Budou.... (ty vlaky samozřejmě ne, neboť nepodjíždějí pod nohama). Jsou na to normy.

0/0
7.4.2016 19:39

I48v66o 35Ž74i61ž50k30a 8373417771951

Normy se u nás mění jako ponožky. Teď je právě příležitost zalobovat, aby se eskalátory opotřebovávaly rovnoměrně a lidé neriskovali zranění při nevhodné chůzi po nich.

0/−1
7.4.2016 20:16

M42i70c91h98a91l 12M33a28l47á69t 7686216741783

Demokracie, nebo - li vláda lidu v praxi.

Takto by to mělo vypadat i v politice, že si lidi sami zvolí, co jim vyhovuje.

+1/0
7.4.2016 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.