Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor! Uhněte mi. Stání vlevo na schodech v metru cestující zdržuje

Redaktor deníku Metro se ve středu vydal do pražské podzemní dráhy, aby vyzkoušel nové doporučení dopravního podniku. Ten nabádá cestující, aby na eskalátorech nestáli pouze vpravo, protože to schody poškozuje. Redaktor tedy zkusil druhou stranu. A překážel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13a63r53e67l 30D47r37d90a 6314182157

Čím hloupější téma, tím víc mudrlantů ho řeší. Princip bulváru. Navíc jsou tu dvě skupiny cestujících, které by si rády vjely do vlasů. Mluvčí DPP si pochvaluje, že se kolem eskalátorů rozbíhá "mediální" diskuse a že vlastně netuší, co tím chtěli říct. Rv

To je ten DPP, co měl loni kampaň, že pojem "černé huby" je v Praze v pořádku, že "kaštan" - hovínko - je takové hezké označení pro Pražany v MHD a že proti změnám v dopravě vždy prskají jen "trapní šotouši", což jsou lidé, co mají přes všechny ty nadávky dopravu rádi, masochisté veřejné dopravy. ;-D

Ano, přesně do tohoto chování se diskuse o eskalátorech hodí. Všímám si, že během tohoto týdne cestující eskalátory víc řeší a jsou na sebe mnohem agresivnější. Snad to rychle odezní. V každém případě, ty, co tohle téma otevřeli, je vhodné proklít a seslat na jejich hlavy ranec smůly a neštěstí. Viděl bych to na štěnice v posteli. Rv;-D

+1/0
9.4.2016 7:20

B48o21h47u37s87l44a66v 14K63r18á82l98í62k 2861690699326

Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil provozovat pohyblivé schody. Nejdřív si otevřel eskalátor u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal eskalátor na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil tohleto.

0/0
8.4.2016 13:31

M52i89c62h87a81l 33Z49e19l36e74n96k96a 3305204869331

No to je překvapení.

0/0
8.4.2016 6:52

M17i29c52h35a42l 70S22e59d79m48í18k 3299645896801

Možné šalamounské řešení: před eskalátory periodicky měnit cedul s nápisem ČJ/AJ Dnes stůjte vpravo, po např. měsíci Dnes stůjte vlevo, lze doplnit názorným piktogramem.

+1/0
8.4.2016 6:42

V59l77a14d47i40m54í26r 66K86r97i28s60t68e69n 7166432965948

Já, nevím co se řeší za ptákoviny, kdyby šlo o opotřebení, není nic snazšího než přehazovat u dvojitých sestav eskalátorů. který pojede nahoru a který dolů a opotřebení se rovnoměrně rozprostře. Dělalo by to samozřejmě trochu "bordel" v proudění davu v metru, Ale když chtějí mermomocí šetřit na takových pitomostech

+1/0
8.4.2016 0:04

M74a55r66t26i43n89a 81M77o12u17d42r24á 7290543456939

inspirace - skluzavkou do metra:

https://www.facebook.com/elkhamisofficial/videos/513711282148567/

(na FB sdílí pan M.Kemel)

+1/0
7.4.2016 21:34

K46a29r25e71l 55D77r89d61a 6654372247

Bomba. Ty dopadové žíněnky... Promyšlené. To nám v metru chybí ke štěstí. ;-D

0/0
8.4.2016 5:39

M19i52c89h73a14e21l 34C88h44a23r42v43á24t 9659628523182

To cajzly nenapadlo, že by v sudé dny stáli vlevo a v liché vpravo? By se to opotřebovalo tak nějak rovnoměrně...;-D

0/0
7.4.2016 20:48

B33o71h77u72s25l73a32v 85K28r35á48l95í64k 2141600169746

Cajzly to napadlo - vždycky jeden den stojí na pravé straně a druhý den jdou po levé straně, a druhý den si to vystřídají. Ale brambory to nechápou a jen se vozí.

0/0
8.4.2016 13:34

I71v34o 21Ž42i37ž13k94a 8643117791131

Dobrá příležitost pro další šikanu občanů - podle přepravního řádu má cestující stát a přidržovat se pohyblivého madla. Porušení bude za tisíc a při úrazu spoluúčast zdravotní pojišťovně. Časem potom přibudou kamery, stíhání a omezení na osobní svobodě. ;-DR^

+2/0
7.4.2016 20:26

J84a10n 15L92i35b80i38c92h 9582518935783

Problém je v tom, že z metra často jede jen jeden eskalátor a lidé musí stihnout důležitý spoj, tak nemají jinou možnost, než jít eskalátorem nahoru a nevést se spořádaně na pomalém eskalátoru a když tam budou stát lidé na obou stranách, spoj jim ujede. Pražský podnik navíc často šetří, když některé eskalátory záměrně vypíná a pak je při příjezdu dvou souprav metra tlačenice. Podle mne to nemá moc řešení, omezit plynulost přepravy kvůli financím a technickým problémům je též hloupé, ideální je nějaký kompromis, třeba by se střídavě stálo vlevo a vpravo chodilo a pak zase naopak a pomalou stranu by ukazovaly šipky, ale stejně by se zmatkům nevyhlo.

+2/−1
7.4.2016 20:21

R66a86d85e84k 84N92e78u19m80a37n49n 5932372408745

jenže občas čekám půl minuty, než nastoupí banda stylem nastupuju jen vpravo a nechávám volný každý druhý schod

+1/−1
7.4.2016 19:53

B94o67h82u18s23l92a29v 11K27r29á55l70í82k 2751670569336

Předpokládám, že na dálnici jezdíte stále v levém jízdním pruhu a pět metrů za autem před vámi, abyste naplno využil její kapacitu, nemýlím se?

+3/0
7.4.2016 20:44

H76e55l54e55n51a 27Č20í71ž32k70o31v57á 9601201642948

Další, jehož čas se vyvažuje zlatem...

0/0
7.4.2016 21:18

J15o42s34e75f 43N80o84v47a85k 5688652386318

Už je to tu zas?

Dopravní podnik ať si trhne. Tohle patří k běžnému opotřebení a základní ohleduplnosti - nechci nebo nemohu spěchat? Stoupnu si doprava, aby ti, kteří z jakéhokoliv důvodu potřebují, mohli být rychlejší.

Kdo nikdy potřebu spěchat neměl, ať si první stoupne doleva.

+2/0
7.4.2016 19:31

B94o42h23u79s25l27a81v 85K29r53á49l72í45k 2901320969526

Metro já mám rád, v něm nikdo netísní se,

po chodbách tam zní ta dávná píseň.

Ve veliký sbor se její refrén slévá,

stůjte zprava, procházejte zleva...

Ach disciplíno, jak mám Tě rád,

vpravo stojí ti, kdož chtějí stát,

a ten kdo chce jít, kupředu jít,

musí na levé straně být...

+2/0
7.4.2016 19:18

M65a18r89t75i76n42a 43M80o89u94d69r16á 7680813616809

jj, to je o Moskvě (Sovětský Svaz náš vzor, což ;-D ... i dávno po sametu :-P)

+1/0
7.4.2016 19:29

B49o36h37u18s76l45a92v 81K19r85á87l83í13k 2961880629506

Vy byste možná přišla i na to, že písnička "Když Sever válčil s Jihem" je z Ameriky a "Beskyde, Beskyde" z Beskyd. ;-D

0/0
8.4.2016 13:37

B42o13h56u47s55l27a10v 78K98r35á31l21í78k 2601710879916

Jak se to vlastně řeší v autech, kde řidič sedí vždycky vlevo a poměrně často jede v autě sám? To se přece musí na levé straně víc opotřebit pneumatiky, tlumiče a vůbec... nebylo by dobré dodávat auta se čtyřmi volanty - dva vepředu a dva vzadu - a jezdit vždycky jeden den po pravé straně ulice a druhý den po levé straně ulice?

+1/−1
7.4.2016 19:12

M94i64c93h87a75l 29C25h18a66l90u53p58a 6778910169173

Hmotnost řidiče není tak velká proti hmotnosti auta. Když bude někdo pravidelně vozit tři metráky na jedné straně, tak to znát bude třeba taky.

0/0
7.4.2016 20:14

B64o35h77u14s42l92a18v 37K38r76á20l70í70k 2391340269956

Pokud je možné cestovat o 150 % delší dobu, tak proč to nevyužít, že? Na eskalátoru si postojíme, metro a tramvaje se budou rozjíždět pomaličku samospádem, jedna souprava po pravé koleji a následující pak po levé, aby to bylo rovnoměrně opotřebené, na nejužším místě chodníku se na dvě minuty zastavím, abych ukázal těm spěchálkům, jak jsou bezohlední...

+4/0
7.4.2016 18:57

K21a11m34i68l 62K66r82b41á39l88e36k 6554302315423

totálně umělý problém. Nikdy jsem neviděl, že by se dole utvořil "hrozen", protože by lidi nastupovali jen v pravo. Ale když je volněji, proč neumožnit rychlonožkám, aby šli rychleji?

+3/−2
7.4.2016 18:47

K25a14r24e34l 92B82u58r11i55a65n 1584981193531

Zkuste nekterou ze stanic v ranni spicce, kdyz se sejdou soupravy z obou smeru. Treba tehdy ma stani na obou stranach eskal.smysl, bo pri razeni vpravo cekate v zastupu dele

+2/−1
7.4.2016 19:53

B46o36h66u37s62l66a90v 80K48r12á68l94í72k 2121140819816

A právě tehdy má smysl, aby se na pravou stranu řadili ti, kdo chtějí stát, a na levou ti, kteří třeba někam cestují.

0/0
8.4.2016 1:49

R55a76d55e65k 24N98e32u22m61a98n78n 5122142678725

ten hrozen je tam vždy když vystoupí víc než 10-15 lidí

+1/−1
7.4.2016 19:55

L86u92d61ě69k 27V66o64j51t43a 8654215658970

Už vidím, jak to funguje třeba na Smíchově nebo jiných stanicích, kde je i vlak, na který někteří lidé regulérně pospíchají.. Tam je ta volná levá strana pro spěchající hodně využívaná a stát tam někdo provokativně vlevo, tak to pěkně schytá.

+2/0
7.4.2016 18:40

K19a56r96e72l 83L49a52n42g97r 2792217660148

Spěcháš na Smíchově? Máš tam normální schody ;-D. Takže tam se to s volným levým nechytá. A vlak stihneš.

+2/−1
7.4.2016 19:01

B50o14h90u12s45l97a11v 31K84r19á51l22í64k 2511900359216

No výborně. Tak kdo spěchá na vlak, může si vyběhnout pohyblivé schody, a kdo nikam nespěchá, může se postavit na pevné schody a zůstat tam stát třeba až do večera, když ho to tak baví.

+2/−3
7.4.2016 19:06

J10a13n 43F34o12r15e11j15t 4285632244401

No ono jaksi pohyblivé schody někdo zkonstruoval proto, aby se po nich nemuselo chodit.

+3/0
7.4.2016 19:21

B87o22h49u12s22l26a59v 59K41r29á23l64í75k 2341470559606

Pevné schody jsou taky konstruované i na to, že se po nich nemusí chodit, když se nechce nikam dostat.

+1/−2
7.4.2016 19:22

J29a97n 61F17o86r79e18j32t 4795472984881

Ehm, a proč by někdo chodil po schodech, když by se nechtěl někam dostat?

0/0
7.4.2016 21:41

B96o27h43u85s90l95a95v 11K19r51á34l40í74k 2781800889786

Vidíte, a o tom je celou dobu řeč, Proč by někdo jezdil metrem, kdyby se nechtěl nikam dostat, ale chtěl by jenom stát na schodech?

0/0
8.4.2016 1:51

J58a77r66o55s53l98a64v 61Š33k11o42d41a 6784428789591

Oni by to lidi nevybíhali, kdyby to nejelo jako šnek! ;-€

+4/0
7.4.2016 18:28

B69o44h12u79s77l83a37v 50K54r50á76l72í30k 2411170989296

Samozřejmě. V rychlovýtahu jsem ještě neviděl člověka, který by šel napřed před kabinou.

+2/0
7.4.2016 18:29

K53a30r68e41l 43L52a28n77g34r 2672947630698

To by EU nesměly vadit schody vyrobené v SSSR ;-D. Ty jezdí dost rychle, oproti těm normovaným nějakým hovězím z EU.

+6/0
7.4.2016 18:37

M39i18c55h80a14l 44M77a19l11á74t 7506266111133

Přesně

+1/0
7.4.2016 18:38

M31a91r40t90i92n42a 21M35o22u19d27r36á 7910823116529

http://www.novinky.cz/krimi/399662-starsi-par-spadl-v-karvine-z-eskalatoru-muz-na-miste-zemrel.html

proto jezdí jako šnek....

+1/−3
7.4.2016 18:51

K25a41r85e84l 21L68a27n49g36r 2722307200528

Jako má souvislost s rychlostí eskalátoru kolaps?

0/0
7.4.2016 18:53

M54a28r25t42i49n95a 85M92o75u11d31r57á 7140953466629

"...Dva lidé se sníženou pohyblivostí spadli z eskalátorů. Utrpěli přitom vážná zranění..."

+1/0
7.4.2016 19:15

P77e51t94r 18P57e58t18r 6403262908623

Od toho jsou snad dneska v metru téměř všude výtahy ne? Pokud jezdí eskalátory tak pomalu kvůli nemohoucím tak ty výtahy můžeme úplně zrušit.

Že pán zemřel je mi sice líto ale jenom proto, že špatně chodil kvůli němu nezavedeme ve všech městech 20km/h pro všechna auta.

0/0
8.4.2016 15:07

G73a90b63r30i22e11l 81H66o90r12t93e52n 9851249593484

Ten pán spadl, protože dostal infarkt, ne proto, že se vyděsil z rychlého pohybu schodů.

+4/0
7.4.2016 18:54

M40a64r36t16i71n80a 85M58o30u35d12r94á 7940193836269

to jsou jen dohady...

... taky mohl infarkt dostat strachy, že nenastoupí, že mu ty schody ujíždí, za ním se hromadí nervózní spěchající lidé, .....lidé, krevní tlak mu stoupá, cévka praská (nebo se ucpává) ... a jsme u infarktu.

S rychle jedoucími schody má problémy řada lidí. Pokud spadne jeden, může dojít na domino efekt....

+1/0
7.4.2016 19:18

G57a43b22r11i22e79l 18H56o32r39t55e60n 9821989183924

Ano, to je možné.

Nebo ho zavraždila manželka. Před schody mu bleskově píchla digitalis a pak ho chvatem Barai srazila dolů.

:-P

+1/0
7.4.2016 19:30

M96a20r77t75i88n84a 89M91o14u15d98r86á 7980853706809

Hergot, to by mě nenapadlo. Vy jste prostě geniální!

0/0
7.4.2016 19:35

I27v76o 94Ž52i12ž57k36a 8593557791831

Není v tom ještě jasno - mohl zemřít na infart a poté spadnout.

0/0
7.4.2016 18:55

M42a35r35t74i31n27a 18M96o84u41d18r36á 7710523296969

obávám se, že úplně jasno v tom nebude nikdy

0/0
7.4.2016 19:19

I16v80o 30Ž57i45ž67k73a 8423167141641

To ale neznamená, že statisíce lidí denně budou z tohoto důvodu jezdit pomalu. To by mohly z podobného důvodu jezdit vlaky max. 30 km/hod.

0/0
7.4.2016 19:29

M90a48r82t28i29n19a 11M57o66u77d39r77á 7690893876859

Mám pro Vás smutnou zprávu. Budou.... (ty vlaky samozřejmě ne, neboť nepodjíždějí pod nohama). Jsou na to normy.

0/0
7.4.2016 19:39

I49v19o 50Ž32i98ž81k60a 8293777341321

Normy se u nás mění jako ponožky. Teď je právě příležitost zalobovat, aby se eskalátory opotřebovávaly rovnoměrně a lidé neriskovali zranění při nevhodné chůzi po nich.

0/−1
7.4.2016 20:16

M48i74c60h92a68l 27M61a27l58á11t 7226876271703

Demokracie, nebo - li vláda lidu v praxi.

Takto by to mělo vypadat i v politice, že si lidi sami zvolí, co jim vyhovuje.

+1/0
7.4.2016 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.