Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vést metro D na Žižkov se nevyplatí, říká analýza magistrátního institutu

Zatímco radnice Prahy 3 plánuje, kudy by mohla na jejím území vést nová slibovaná linka metra D, magistrátní Institut plánování a rozvoje nově zjišťuje, že by se podzemka na Žižkově kvůli nízkému počtu cestujících nevyplatila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o79m81á87š 55F23i79j51a16l28a 4972233923780

Spojte Prahu a Brno metrem! To bude velice záslužné!

0/0
3.5.2016 21:42

P12e69t79r 48V23i87m83r 9630314691

Tím že se nedaří vykoupit pozemky pod D tak se stavba prodlouží o mnoho let.

0/0
9.4.2016 8:22

M46a42r23t26i97n 83R84u38z48i40c95k10a 1252678816247

Ono Zizkovu by se metro hodne hodilo, dnes je obsluhovano preplnenymi 3 linkami tramvaji 5, 9, 9, 26 a 3 autobusovymi linkami 133, 136, 175, 207.. problem je, ze Zizkov potrebuje metro do centra a ne na hlavni nadrazi... Decko je nevhodne... Decko by melo byt vedeno dal smer Florenc (Nam. Republiky), Letenske nam, ... Zizkov by potreboval linku do centra treba na Nam. Republiky, Staromestskou, Ujezd... defacto v trase linky 9...

Spise ale ted chybeji tramvajove useky: 1) Napojeni JM - ...Zelivskeho-Kubanske Nam.-Sporilov-Opatov-Haje-JM. 2) Kobylysy-Bohnice. 3) Kolbenova-Letnany. 4) Sidl. Dablice-Letnany, 5) Podbaba-Suchdol, 6) Pankrac-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, 7) Budejovicka-Brumlovka-Sporilov, 8) Vaclavske nam.-Muzeum, (pokud se umoudri P1, je to nejvhodnejsi spojeni Vinohrad) 9) Hl. nadr.-Muzeum-Mezibranska-Karlov, (pokud bude vyresena magstrala) 10) Florenc/Masarykovo nadr.-Tachovske nam.-Ohrada (pokud nebude na zizkov vedeno metro), 11) Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nem. Krc-Zalesi-Tempo-Sidl. Pisnice, (pokud bude Decko v nedohlednu, ale tramvaj by i tak pomohla kapacitne a pohodlim), 12) Zalesi-Novodvorska/Sidl. Lhotka-Poliklinika Modrany.

Nez stale dokola resit elektrobusy, by se mozna vyplatilo i v narocnejsich terenech opet obnovit trolejbusy nebo hybridni autobusy (trolej + baterie nebo spalovaci motor). typicky linky 131,133,135,136,137,140,148,158,176,185,191,207 atd... (jejich zruseni bylo chybou...)

+3/−1
8.4.2016 17:31

M13a64r54t15i41n 60R55u46z11i46c21k46a 1382798936237

Oprava: 2) Bohnice-Kobylisy-Vychovatelna-Pelc-Tyrolka-Nadr. Holesovice

+1/0
8.4.2016 17:34
Foto

B19r44o55n42i96s80l67a31v 88G58a82b96r78y86š 2122969331

Zrovna před chvílí jsem to někomu psal... ;-D Trolejbusy by se hodily na více než 50 linek v aktuálním vedení.

Jo, s Vaším návrhem se dá souhlasit. :-)

0/0
8.4.2016 22:10

K20a32r39e58l 89D19r90d95a 6214782857

Tramvaje si strčte za klobouk. Jinak souhlas.

Řešil jsem proč tahat tramvaj na Jižní Město a naprosto zbytečně zničit kvůli ní celou Opatovskou a proč se tato tramvaj vlastně vyhýbá Chodovu?

Protože na Chodově je Centrum Chodov na metru, zatímco na Opatově má developer pro TESCO pozemky v Šeberově, daleko od metra a v projektu má, že je obslouží tramvají. Tedy odbočka z Opatova má obsloužit další nákupní centrum. A na Jižním Městě pak budou chaotické linky, co budou končit v Šeberově a o to méně autobusů, kterými se půjde dostat do práce a domů.

Radnice a aktivisté Prahy 11 navíc výstavbu TESCA blokují, protože to znamená odbočku z D1 zničení údolí Botiče, zničení Milíčovského lesoparku a protažení tranzitní dopravy přes Křeslice přesně jak tady kdysi poletovala JVK.

Tak hlavně, že fandové tramvají pořád melou jak bude tramvaj na Jižním Městě užitečná a že místní potřebují nutně jezdit na Spořilov a na Bohdalec tramvají.

A naprosto stejná zrůdnost je zničený Václavák, Husitská-Koněvova... a co tam ještě všechno máte za historické přežitky a dávno zrušené linky. Rv

Běžte si raději pouštět mašinky na kolejiště a nevymýšlejte nesmysly pro Prahu. ;-)

0/−3
9.4.2016 12:42

P46a55t58r54i26k 85E64g68e35r 2848420449431

Trasa metra D by v centrum Prahy měla vést z Náměstí Míru (linka A) - Hlavní nádraží (linka C) - Náměstí Republiky (linka B) - Letenské náměstí - Wolkerova - Sibiřské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba.

+4/−3
8.4.2016 10:28

A64n55d57r62e76j 58O98l48e86k36s15a 3495451337981

- Suchdol. Ideálně R^

+1/0
8.4.2016 10:33

R53a59d30i28m 94V31o74d39ň14a65n20s23k27ý 5761224906759

Spíš bych ho poslal do Bohnic, kde kapacitní doprava dost chybí..

+6/−1
8.4.2016 10:55
Foto

B88r73o12n41i55s24l46a22v 39G98a20b50r18y19š 2922859211

Už od doby výstavby tam měly jezdit tramvaje.

0/0
8.4.2016 12:30

R19a14d65i47m 23V67o35d51ň90a52n62s41k31ý 5361954606259

Ano, to měly. Škoda, že místní provozní náklady a emise nevidí a stále jsou schopni se držet přesvědčení, že tramvaje jsou hlučné a podobných.

+1/0
8.4.2016 12:32
Foto

B75r43o90n52i39s22l17a87v 95G20a33b30r94y72š 2332129181

Mně hlavně na autobusech už vadí ty vibrace. Když stojí na křižovatce nebo v zastávce, děsně se to třese. Autobusy prostě dělají kravál ještě větší a s dnešní technologií stavby tramvajových tratí jen uslyšíte, jak se kovové kolo tiše odvaluje po kovové kolejnici.

+4/−1
8.4.2016 13:06

R71a55d52i61m 31V48o59d49ň13a60n15s89k13ý 5121584356429

A co teprve jejich rozjezd do kopce..

0/0
8.4.2016 21:04
Foto

B74r11o42n81i95s96l77a51v 12G43a14b56r28y28š 2602339591

Zkrátka..., Pražáci by se měli vykašlat na nějaké pochybné experimenty s elektrobusy, zavést trolejbusy (podle mých výpočtů by se hodily na více než 50 autobusových linkách v aktuálním vedení), tramvaj tam, kde je potřeba a metro tam, kde je potřeba. Ale to bychom si sem museli nastěhovat Švýcary, aby se zlepšila mentální úroveň pražských politiků.

+1/0
8.4.2016 22:09

R79a52d97i93m 36V82o50d49ň77a17n26s84k92ý 5601974866299

Tak v kopcovitém pražském terénu by byly ideální, ale do velké počáteční investice se politikům nechce...

0/0
8.4.2016 22:20
Foto

B70r90o30n21i74s77l11a58v 86G44a12b31r84y98š 2802409331

Počáteční investice by byla mnohem nižší než OpenCard. Jeden km trolejbusové tratě při pesimistickém odhadu stojí asi 40 mil. Kč. Za cenu OpenCard byste postavil asi 30 km trolejbusových tratí, samozřejmě by jich bylo víc. Ale okolo 30 km sítě dnes mají Pardubice nebo České Budějovice.

0/0
8.4.2016 22:43

M59a60r40t16i91n 59R92u13z87i79c92k58a 1502458266377

To mate pravdu...

0/0
8.4.2016 17:32

J56i36ř40í 21M83a11c51e49k 3165915794281

Více by mě zajímala analýza, kdy se to konečně začne stavět. Podle původních plánů měla trasa D být hotová před 16 lety.

+6/−1
8.4.2016 9:07

M73a57r33t61i76n 41R48u15z77i55c75k73a 1472618206897

Vzhledem k situaci ohledne pozemku u nem. Krc je to v nedohlednu. Kdyby stanici posunuli blize k zastavce Zalesi, tak tento problem bude vyresen. K nemocnici je to od Zalesi cca 5min chuze...

0/0
8.4.2016 16:59

R77a72d49i70m 59V76o72d36ň55a53n51s32k31ý 5661614886509

Co se může stát, když konečná metra je jinde než na okraji Prahy? Konečná na Pankráci extrémně přetíží navazující úsek linky C (ano, opravdu a nebudu znovu nikomu vysvětlovat proč). Konečná na náměstí Míru udělá problémy lince A, především po Můstek, kudy se bude přistupovat na B. Konečná na náměstí Republiky nepochybně přidá cestující pro B, už tak silně vytížené. I Dejvická byla z podobných důvodů ještě před rokem nejvytíženější stanicí celého metra.

+3/−1
8.4.2016 8:27

K49a38r39e33l 95D91r77d14a 6944712417

Když vidím Motol či Skalku a výstavbu na Žižkově, tak mi přijde, jestli se to nepřepočítává takto důsledně až nyní. Žižkov by si metro zasloužil.

Přestup na Hlavním nádraží a Masaryčce je více než vhodný. Ale co dál? Linka metra končící v centru? Je šance na protažení do bohnické léčebny? ;-D

Dostat zoologickou zahradu na metro by mi přišlo naprosto dokonalé. ;-)

+5/−1
8.4.2016 6:17

J28a95n 23D63l56o71u75h66ý 8666530223100

Co teprve plánovaná výstavba místo nákladového nádraží.

0/0
8.4.2016 11:01

J30a77r17o35s18l26a48v 26P66l35a33c18h32e86t92k84a 7936446756879

Ty co rikaji, ze Zizkovu rstaci tramvaje, bych rano nacpal na Lipansky do devitky. To je jak v ty povidce..."stojim na jedne noze a ani ne na vlastni". A to nechci videt, az prodaji nakladove nadrazi nejakemu developerovi.

+8/−1
8.4.2016 1:25

A44n54d40r41e89j 93O59l55e98k93s44a 3375481187601

Na Žižkově se staví a stavět bude, nákl.nádr.je dávno prodáno a jen funkcionalistickou budovu se podařilo památkově ochránit a prostor pro budoucí sídliště tak trochu zmenšit.

0/0
8.4.2016 8:45

M25i69r82o60s65l77a14v 16G93r87o89s75s62m85a80n31n 8902659774

Souhlas.

0/0
7.4.2016 22:25

A55n88d46r26e40j 57O69l48e32k31s96a 3845981717701

No to bych opravdu rád věděl, co je to za odvahu, navrhnout řešení, které nepřinese zlepšení dopravy mezi městskými celky. Ona totiž ta mhd má sloužit obyvatelstvu.

0/0
8.4.2016 9:48
Foto

B33r12o43n78i97s82l37a60v 51G50a23b41r73y74š 2762139781

Tramvaj na Vinice by byla ideální. Nevím, co máte proti ní. Tramvaje se můžou obracet na smyčce nebo na úvrati, dnes už je to jedno. Plzeň má 6 dalších samostatných radiálních větví

0/0
8.4.2016 12:32

A59n92d28r24e97j 38O35l89e26k55s82a 3195181877281

Analýzy a studie v této zemi, začínají mít pověst bolševických kampaní za svobodný Salvador. Nevěřím žádné studiii, ani analýze, kterou si objednal pražský maggisrát a jeho městské podniky. Výsledky jsou čistá propaganda Rv

+1/0
7.4.2016 22:01

A15n39d83r47e52j 92O81l49e93k46s94a 3125981837941

To je neuvěřitelné. Tak Žižkovu stačí tramvaje... no musí, musí. Zatímco z a na Nám.Republiky budou jezdit desítky tisíc lidí?8-o

Takže se bude historie opakovat. Jako s trasou A na červeňák a Petřiny - tam holt tramvaje NESTAČILY!!

+1/0
7.4.2016 21:43

M70a28r51e46k 90T79u57r71n93o75v52e61c 7515102280516

Na Náměstí Republiky možná ne, ale z/na Hlavní nádraží asi ano...

+1/0
7.4.2016 21:46

A63n32d18r12e88j 37O34l19e95k20s97a 3815281947381

Na Hl.N. ale vede Céčko, prakticky ze stejných sběrných oblastí jako plánované Déčko...

+2/0
7.4.2016 21:55

M50a94r54e36k 40T71u27r18n70o42v44e17c 7935892500816

No mně tedy nepřijde, že by v Písnici, Libuši, na Novodvorské nebo přes Thomayerku jezdilo Céčko. Ano, z těchto oblastí lidé když chtějí na metro jezdí většinou právě na Céčko, ale to musí často ještě dost popojíždět. A ty autobusy co jezdí třeba na Kačerov jsou plné až až. Navíc Déčko má být i částečnou alternativou právě k už kapacitně ne úplně vyhovujícímu Céčku.

+3/−2
7.4.2016 22:13

A30n52d82r72e93j 96O94l67e46k19s54a 3365921977381

Bavíme se o druhém konci. Pěkně jste uhnul.

0/0
8.4.2016 8:41

M76a64r35e57k 16T24u68r55n34o54v61e75c 7665802420436

Ano, začali jsme u otázky Hlavní nádraží vs. Náměstí republiky. Jenže Vy jste pak zmínil ty "sběrné oblasti jako Céčko".

O tom, že z Hlavního nádraží bude přepravní poptávka asi docela velká (a myslím si, že určitě větší, než z Náměstí Republiky).

0/0
8.4.2016 17:54

R68a24d88i55m 97V55o11d41ň54a36n18s27k84ý 5451344196419

No na Bořislavku a Veleslavín tramvaje doplněné cca desítkou autobusových linek podél opravdu nestačily.

+1/0
8.4.2016 8:19

A65n78d81r46e83j 35O22l73e28k38s20a 3275391237341

;-D No tak jo, když myslíte. Bořislavka je nic, Veleslavín jen posunutá Dejvická. Co tam máte dál?

0/0
8.4.2016 8:43

R12a49d40i46m 46V10o82d74ň33a79n30s96k96ý 5831204106459

Na nic? Oni tam jezdí lidé, víte? A není jich málo, resp. je jich zhruba stejně jako na ostatních koncových úsecích linek www.ceskenoviny.cz

0/0
8.4.2016 9:08

A30n20d87r98e95j 59O42l11e25k37s69a 3445831117401

Báječný příklad, jak lze statistiku využít pro podporu nějakého cíle, aniž by data byla relevantní.

Já tam Přes 20 let bydlel, víte? Sídliště Červený Vrch bylo dokončeno v 60.letech. Koncem sedmdesátých byly přistavěny další, asi 4 paneláky na Horoměřické a velmi nedávno jeden velký dům na místě bývalé skládky u smyčky tramvaje. To sídliště je malé a 2 tramvajové linky je bohatě obsluhovaly a - pozor - obsluhují dál! Metro je tam nadbytečné. Metro fakticky jen přestěhovalo dopravní zátěž směřující na západní periferie Prahy a letiště z Dejvické do Veleslavína.

Petřiny jsou to samé, co červeňák, staré sídliště, které se nerozšiřuje a má vlastní tramvajovou trať. Konečná Motol, pak byl jen nalezený zástupný důvod pro Bémovu kliku, jak vůbec ospravedlnit výstavbu metra za miliardy někam, kde zkrátka není potřeba.

0/0
8.4.2016 9:58

R11a15d76i53m 98V86o19d57ň89a55n11s25k85ý 5381384636289

Zvláštní. A já bych čekal, že člověka bude zajímat spíše počet cestujících. Rozhodně mě zajímá více než potřeby nějakého jedince v diskuzi a představy o potřebnosti. Takže podle vás mělo dál z Dejvické (tehdy nejvytíženější stanice celého metra) jezdit 10 autobusových linek podél trati.

+1/0
8.4.2016 10:02

A91n89d17r51e24j 38O52l16e39k31s19a 3405481907311

Člěka ale také zajímá, kam ti člověkové jedou :-) Oni totiž tím metrem jedou ve většině do toho Vele, aby přestoupili na bus do Kladna, do Slanýho, do Loun anebo na letiště. Obyvatelstvu sídliště Červený vrch metro moc nepomohlo. Stanice je na dolním okraji, s vestibulem směrem od sídliště, takže je ta stanice využitelná tak pro 30% rezidentů. Většina jde radši na tramvaj, která vede skrz sídliště a má na něm 2 další zastávky.

0/0
8.4.2016 10:26

R49a29d90i29m 40V20o22d35ň71a29n42s97k80ý 5721144726609

Metro používají místo stovek autobusů, čili užitečné je. A Bořislavka nemá možná ideálně umístěné vestibuly, ale cestující si našla taky.

+1/−1
8.4.2016 10:54

A18n76d53r75e59j 26O72l62e70k24s77a 3765781197981

Jo tak.... takže ty lidi dojedou do Kladna a do Slanýho metrem. Místo stovek autobusů. Dejte mi čas, tuhle informaci musím napřed analyzovat 8-o

0/0
8.4.2016 22:07

R33a61d95i93m 18V97o52d15ň66a28n86s19k26ý 5571784126659

Aha, takže podle vás je zkrátka výhodnější provozovat po trase Dejvická Veleslavín desítky linek narvaných autobusů než metro. Tak analyzujte, prosím pěkně.

0/−1
9.4.2016 10:38

A69n10d62r93e24j 71O32l56e38k58s25a 3425451567621

Žádné desítky tam nejezdily. Jen jedna 119ka a ty příměstské, které dříve končily na Dejvické. Přínos metra pro úsek Dejvická - Veleslavín je menší než malý. Pro eskaře fakticky žádný, pro obyvatele červeňáku malý.

0/0
9.4.2016 17:56

R30a18d45i84m 78V94o74d17ň13a20n35s88k49ý 5981244826679

Já fakt žasnu. Na Veleslavín jezdí lidí více než dost, Dejvická už není nejpřeplněnější z celého metra, autobusy nestojí v kolonách na Evropská, ale pán si plácne "malý význam" a nazdar

0/0
9.4.2016 21:35

M57i17c75h25a24l 83C60h38a48l65u59p81a 6208690199653

Nevím, co pořád řeší, tímhle tempem stejně nezačnou stavět dřív než v roce 2050.

+12/0
7.4.2016 19:58

J66a10n 79M72a10c16h90á61č 3967526683352

Konečná by se jmenovala Fešáka Huberta.

+2/0
7.4.2016 19:58

T32o33n41d54a 89H66e35j68l40í47k 1458573179457

Tak hlavně, aby déčko zvládlo ten primární účel: obchvat pro nuselák a pro centrum, aby lidi mohli objet MuFlona....

+2/0
7.4.2016 19:43

M23a45r92e96k 43H10a68l31í49k 7293518828604

Celé Déčko je vedené zbytečně moc do centra. Výhodnější by bylo vést trasu východněji přes Michle, Vršovice a křížení s A udělat na Floře ne Náměstí JIřího z Poděbrad.

Cestující, kteří pojedou k Krče do centra přestoupí na C a i ti z Jižáku budou moci snáze do východní části Prahy.

+17/−4
7.4.2016 19:39

T66o54m78á71š 54Z58e38m15a17n 3205688244845

Souhlas, centrum je dopravou uměle přehlcené a je potřeba ji trochu rozmělnit do okolních čtvrtí.

+4/−1
7.4.2016 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.