Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vést metro D na Žižkov se nevyplatí, říká analýza magistrátního institutu

Zatímco radnice Prahy 3 plánuje, kudy by mohla na jejím území vést nová slibovaná linka metra D, magistrátní Institut plánování a rozvoje nově zjišťuje, že by se podzemka na Žižkově kvůli nízkému počtu cestujících nevyplatila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o56m26á26š 21F66i30j25a60l54a 4232943333570

Spojte Prahu a Brno metrem! To bude velice záslužné!

0/0
3.5.2016 21:42

P70e88t11r 23V81i27m82r 9680194851

Tím že se nedaří vykoupit pozemky pod D tak se stavba prodlouží o mnoho let.

0/0
9.4.2016 8:22

M92a71r52t95i59n 23R49u72z14i47c33k67a 1542358986887

Ono Zizkovu by se metro hodne hodilo, dnes je obsluhovano preplnenymi 3 linkami tramvaji 5, 9, 9, 26 a 3 autobusovymi linkami 133, 136, 175, 207.. problem je, ze Zizkov potrebuje metro do centra a ne na hlavni nadrazi... Decko je nevhodne... Decko by melo byt vedeno dal smer Florenc (Nam. Republiky), Letenske nam, ... Zizkov by potreboval linku do centra treba na Nam. Republiky, Staromestskou, Ujezd... defacto v trase linky 9...

Spise ale ted chybeji tramvajove useky: 1) Napojeni JM - ...Zelivskeho-Kubanske Nam.-Sporilov-Opatov-Haje-JM. 2) Kobylysy-Bohnice. 3) Kolbenova-Letnany. 4) Sidl. Dablice-Letnany, 5) Podbaba-Suchdol, 6) Pankrac-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, 7) Budejovicka-Brumlovka-Sporilov, 8) Vaclavske nam.-Muzeum, (pokud se umoudri P1, je to nejvhodnejsi spojeni Vinohrad) 9) Hl. nadr.-Muzeum-Mezibranska-Karlov, (pokud bude vyresena magstrala) 10) Florenc/Masarykovo nadr.-Tachovske nam.-Ohrada (pokud nebude na zizkov vedeno metro), 11) Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nem. Krc-Zalesi-Tempo-Sidl. Pisnice, (pokud bude Decko v nedohlednu, ale tramvaj by i tak pomohla kapacitne a pohodlim), 12) Zalesi-Novodvorska/Sidl. Lhotka-Poliklinika Modrany.

Nez stale dokola resit elektrobusy, by se mozna vyplatilo i v narocnejsich terenech opet obnovit trolejbusy nebo hybridni autobusy (trolej + baterie nebo spalovaci motor). typicky linky 131,133,135,136,137,140,148,158,176,185,191,207 atd... (jejich zruseni bylo chybou...)

+3/−1
8.4.2016 17:31

M59a55r77t23i76n 33R63u86z40i23c33k44a 1312128396467

Oprava: 2) Bohnice-Kobylisy-Vychovatelna-Pelc-Tyrolka-Nadr. Holesovice

+1/0
8.4.2016 17:34
Foto

B46r40o32n49i23s33l64a46v 14G49a89b85r34y12š 2432759231

Zrovna před chvílí jsem to někomu psal... ;-D Trolejbusy by se hodily na více než 50 linek v aktuálním vedení.

Jo, s Vaším návrhem se dá souhlasit. :-)

0/0
8.4.2016 22:10

K91a67r37e90l 94D19r68d17a 6654642467

Tramvaje si strčte za klobouk. Jinak souhlas.

Řešil jsem proč tahat tramvaj na Jižní Město a naprosto zbytečně zničit kvůli ní celou Opatovskou a proč se tato tramvaj vlastně vyhýbá Chodovu?

Protože na Chodově je Centrum Chodov na metru, zatímco na Opatově má developer pro TESCO pozemky v Šeberově, daleko od metra a v projektu má, že je obslouží tramvají. Tedy odbočka z Opatova má obsloužit další nákupní centrum. A na Jižním Městě pak budou chaotické linky, co budou končit v Šeberově a o to méně autobusů, kterými se půjde dostat do práce a domů.

Radnice a aktivisté Prahy 11 navíc výstavbu TESCA blokují, protože to znamená odbočku z D1 zničení údolí Botiče, zničení Milíčovského lesoparku a protažení tranzitní dopravy přes Křeslice přesně jak tady kdysi poletovala JVK.

Tak hlavně, že fandové tramvají pořád melou jak bude tramvaj na Jižním Městě užitečná a že místní potřebují nutně jezdit na Spořilov a na Bohdalec tramvají.

A naprosto stejná zrůdnost je zničený Václavák, Husitská-Koněvova... a co tam ještě všechno máte za historické přežitky a dávno zrušené linky. Rv

Běžte si raději pouštět mašinky na kolejiště a nevymýšlejte nesmysly pro Prahu. ;-)

0/−3
9.4.2016 12:42

P89a15t50r12i17k 85E30g24e13r 2598740359901

Trasa metra D by v centrum Prahy měla vést z Náměstí Míru (linka A) - Hlavní nádraží (linka C) - Náměstí Republiky (linka B) - Letenské náměstí - Wolkerova - Sibiřské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba.

+4/−3
8.4.2016 10:28

A40n18d37r43e77j 61O37l78e57k30s39a 3435121547501

- Suchdol. Ideálně R^

+1/0
8.4.2016 10:33

R30a62d41i57m 68V27o56d98ň97a87n77s47k81ý 5291714626279

Spíš bych ho poslal do Bohnic, kde kapacitní doprava dost chybí..

+6/−1
8.4.2016 10:55
Foto

B42r45o59n86i80s35l38a13v 36G66a41b83r21y67š 2152409781

Už od doby výstavby tam měly jezdit tramvaje.

0/0
8.4.2016 12:30

R92a50d28i27m 65V72o82d19ň38a55n98s24k55ý 5591844676219

Ano, to měly. Škoda, že místní provozní náklady a emise nevidí a stále jsou schopni se držet přesvědčení, že tramvaje jsou hlučné a podobných.

+1/0
8.4.2016 12:32
Foto

B11r65o93n63i49s36l12a53v 41G59a24b24r85y29š 2722169121

Mně hlavně na autobusech už vadí ty vibrace. Když stojí na křižovatce nebo v zastávce, děsně se to třese. Autobusy prostě dělají kravál ještě větší a s dnešní technologií stavby tramvajových tratí jen uslyšíte, jak se kovové kolo tiše odvaluje po kovové kolejnici.

+4/−1
8.4.2016 13:06

R35a31d44i10m 76V72o76d77ň52a79n39s88k80ý 5171564266109

A co teprve jejich rozjezd do kopce..

0/0
8.4.2016 21:04
Foto

B66r48o46n25i53s23l25a72v 34G22a68b93r51y35š 2352179531

Zkrátka..., Pražáci by se měli vykašlat na nějaké pochybné experimenty s elektrobusy, zavést trolejbusy (podle mých výpočtů by se hodily na více než 50 autobusových linkách v aktuálním vedení), tramvaj tam, kde je potřeba a metro tam, kde je potřeba. Ale to bychom si sem museli nastěhovat Švýcary, aby se zlepšila mentální úroveň pražských politiků.

+1/0
8.4.2016 22:09

R33a63d32i21m 34V92o27d85ň96a56n72s64k60ý 5521674966859

Tak v kopcovitém pražském terénu by byly ideální, ale do velké počáteční investice se politikům nechce...

0/0
8.4.2016 22:20
Foto

B62r34o69n85i81s18l29a36v 52G59a17b82r10y53š 2132809361

Počáteční investice by byla mnohem nižší než OpenCard. Jeden km trolejbusové tratě při pesimistickém odhadu stojí asi 40 mil. Kč. Za cenu OpenCard byste postavil asi 30 km trolejbusových tratí, samozřejmě by jich bylo víc. Ale okolo 30 km sítě dnes mají Pardubice nebo České Budějovice.

0/0
8.4.2016 22:43

M82a91r93t87i42n 55R28u39z56i65c51k17a 1722698106967

To mate pravdu...

0/0
8.4.2016 17:32

J65i72ř11í 47M66a51c55e13k 3835815424201

Více by mě zajímala analýza, kdy se to konečně začne stavět. Podle původních plánů měla trasa D být hotová před 16 lety.

+6/−1
8.4.2016 9:07

M12a96r12t69i83n 33R68u74z13i96c30k77a 1512568346517

Vzhledem k situaci ohledne pozemku u nem. Krc je to v nedohlednu. Kdyby stanici posunuli blize k zastavce Zalesi, tak tento problem bude vyresen. K nemocnici je to od Zalesi cca 5min chuze...

0/0
8.4.2016 16:59

R76a29d78i89m 17V85o44d80ň11a43n69s40k46ý 5901144596239

Co se může stát, když konečná metra je jinde než na okraji Prahy? Konečná na Pankráci extrémně přetíží navazující úsek linky C (ano, opravdu a nebudu znovu nikomu vysvětlovat proč). Konečná na náměstí Míru udělá problémy lince A, především po Můstek, kudy se bude přistupovat na B. Konečná na náměstí Republiky nepochybně přidá cestující pro B, už tak silně vytížené. I Dejvická byla z podobných důvodů ještě před rokem nejvytíženější stanicí celého metra.

+3/−1
8.4.2016 8:27

K18a36r59e62l 81D33r49d10a 6344922677

Když vidím Motol či Skalku a výstavbu na Žižkově, tak mi přijde, jestli se to nepřepočítává takto důsledně až nyní. Žižkov by si metro zasloužil.

Přestup na Hlavním nádraží a Masaryčce je více než vhodný. Ale co dál? Linka metra končící v centru? Je šance na protažení do bohnické léčebny? ;-D

Dostat zoologickou zahradu na metro by mi přišlo naprosto dokonalé. ;-)

+5/−1
8.4.2016 6:17

J52a32n 94D19l26o13u35h64ý 8126510123260

Co teprve plánovaná výstavba místo nákladového nádraží.

0/0
8.4.2016 11:01

J61a31r67o49s62l38a38v 22P92l69a64c43h30e74t88k94a 7946396896819

Ty co rikaji, ze Zizkovu rstaci tramvaje, bych rano nacpal na Lipansky do devitky. To je jak v ty povidce..."stojim na jedne noze a ani ne na vlastni". A to nechci videt, az prodaji nakladove nadrazi nejakemu developerovi.

+8/−1
8.4.2016 1:25

A91n76d38r77e47j 59O23l42e64k48s57a 3705151197961

Na Žižkově se staví a stavět bude, nákl.nádr.je dávno prodáno a jen funkcionalistickou budovu se podařilo památkově ochránit a prostor pro budoucí sídliště tak trochu zmenšit.

0/0
8.4.2016 8:45

M40i23r82o85s71l95a80v 73G82r67o61s88s51m24a40n69n 8722619304

Souhlas.

0/0
7.4.2016 22:25

A33n84d92r89e12j 13O24l94e56k54s21a 3935381207771

No to bych opravdu rád věděl, co je to za odvahu, navrhnout řešení, které nepřinese zlepšení dopravy mezi městskými celky. Ona totiž ta mhd má sloužit obyvatelstvu.

0/0
8.4.2016 9:48
Foto

B57r80o21n52i27s85l21a12v 55G20a85b70r71y28š 2332789831

Tramvaj na Vinice by byla ideální. Nevím, co máte proti ní. Tramvaje se můžou obracet na smyčce nebo na úvrati, dnes už je to jedno. Plzeň má 6 dalších samostatných radiálních větví

0/0
8.4.2016 12:32

A19n83d85r21e47j 33O80l81e56k10s33a 3285701727331

Analýzy a studie v této zemi, začínají mít pověst bolševických kampaní za svobodný Salvador. Nevěřím žádné studiii, ani analýze, kterou si objednal pražský maggisrát a jeho městské podniky. Výsledky jsou čistá propaganda Rv

+1/0
7.4.2016 22:01

A77n72d66r59e57j 30O43l44e22k81s47a 3785251427511

To je neuvěřitelné. Tak Žižkovu stačí tramvaje... no musí, musí. Zatímco z a na Nám.Republiky budou jezdit desítky tisíc lidí?8-o

Takže se bude historie opakovat. Jako s trasou A na červeňák a Petřiny - tam holt tramvaje NESTAČILY!!

+1/0
7.4.2016 21:43

M76a33r75e37k 84T53u34r65n19o56v39e69c 7705842860836

Na Náměstí Republiky možná ne, ale z/na Hlavní nádraží asi ano...

+1/0
7.4.2016 21:46

A84n46d61r91e97j 61O73l30e63k74s49a 3735381107531

Na Hl.N. ale vede Céčko, prakticky ze stejných sběrných oblastí jako plánované Déčko...

+2/0
7.4.2016 21:55

M64a49r15e33k 10T52u42r87n78o53v16e56c 7125272590726

No mně tedy nepřijde, že by v Písnici, Libuši, na Novodvorské nebo přes Thomayerku jezdilo Céčko. Ano, z těchto oblastí lidé když chtějí na metro jezdí většinou právě na Céčko, ale to musí často ještě dost popojíždět. A ty autobusy co jezdí třeba na Kačerov jsou plné až až. Navíc Déčko má být i částečnou alternativou právě k už kapacitně ne úplně vyhovujícímu Céčku.

+3/−2
7.4.2016 22:13

A58n34d97r61e41j 62O49l52e24k58s54a 3735191147601

Bavíme se o druhém konci. Pěkně jste uhnul.

0/0
8.4.2016 8:41

M36a18r12e74k 30T64u61r86n41o51v58e82c 7485912140706

Ano, začali jsme u otázky Hlavní nádraží vs. Náměstí republiky. Jenže Vy jste pak zmínil ty "sběrné oblasti jako Céčko".

O tom, že z Hlavního nádraží bude přepravní poptávka asi docela velká (a myslím si, že určitě větší, než z Náměstí Republiky).

0/0
8.4.2016 17:54

R12a13d12i89m 49V40o47d22ň11a10n61s18k50ý 5961684776749

No na Bořislavku a Veleslavín tramvaje doplněné cca desítkou autobusových linek podél opravdu nestačily.

+1/0
8.4.2016 8:19

A92n78d47r98e52j 39O17l96e46k66s19a 3825791117601

;-D No tak jo, když myslíte. Bořislavka je nic, Veleslavín jen posunutá Dejvická. Co tam máte dál?

0/0
8.4.2016 8:43

R20a86d52i69m 17V23o20d95ň69a89n72s29k13ý 5521454436829

Na nic? Oni tam jezdí lidé, víte? A není jich málo, resp. je jich zhruba stejně jako na ostatních koncových úsecích linek http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nove-stanice-metra-a-od-otevreni-vyuzilo-33-5-milionu-lidi/1333680

0/0
8.4.2016 9:08

A79n17d54r22e65j 71O59l73e93k91s12a 3735371387311

Báječný příklad, jak lze statistiku využít pro podporu nějakého cíle, aniž by data byla relevantní.

Já tam Přes 20 let bydlel, víte? Sídliště Červený Vrch bylo dokončeno v 60.letech. Koncem sedmdesátých byly přistavěny další, asi 4 paneláky na Horoměřické a velmi nedávno jeden velký dům na místě bývalé skládky u smyčky tramvaje. To sídliště je malé a 2 tramvajové linky je bohatě obsluhovaly a - pozor - obsluhují dál! Metro je tam nadbytečné. Metro fakticky jen přestěhovalo dopravní zátěž směřující na západní periferie Prahy a letiště z Dejvické do Veleslavína.

Petřiny jsou to samé, co červeňák, staré sídliště, které se nerozšiřuje a má vlastní tramvajovou trať. Konečná Motol, pak byl jen nalezený zástupný důvod pro Bémovu kliku, jak vůbec ospravedlnit výstavbu metra za miliardy někam, kde zkrátka není potřeba.

0/0
8.4.2016 9:58

R97a10d97i63m 54V97o70d60ň81a82n76s19k79ý 5191144546119

Zvláštní. A já bych čekal, že člověka bude zajímat spíše počet cestujících. Rozhodně mě zajímá více než potřeby nějakého jedince v diskuzi a představy o potřebnosti. Takže podle vás mělo dál z Dejvické (tehdy nejvytíženější stanice celého metra) jezdit 10 autobusových linek podél trati.

+1/0
8.4.2016 10:02

A32n36d12r72e55j 48O53l25e91k94s22a 3315181327421

Člěka ale také zajímá, kam ti člověkové jedou :-) Oni totiž tím metrem jedou ve většině do toho Vele, aby přestoupili na bus do Kladna, do Slanýho, do Loun anebo na letiště. Obyvatelstvu sídliště Červený vrch metro moc nepomohlo. Stanice je na dolním okraji, s vestibulem směrem od sídliště, takže je ta stanice využitelná tak pro 30% rezidentů. Většina jde radši na tramvaj, která vede skrz sídliště a má na něm 2 další zastávky.

0/0
8.4.2016 10:26

R60a51d31i13m 54V81o88d84ň19a56n72s38k87ý 5611784646899

Metro používají místo stovek autobusů, čili užitečné je. A Bořislavka nemá možná ideálně umístěné vestibuly, ale cestující si našla taky.

+1/−1
8.4.2016 10:54

A46n11d50r11e36j 57O51l60e53k47s61a 3125571387721

Jo tak.... takže ty lidi dojedou do Kladna a do Slanýho metrem. Místo stovek autobusů. Dejte mi čas, tuhle informaci musím napřed analyzovat 8-o

0/0
8.4.2016 22:07

R60a44d57i38m 87V11o98d29ň42a50n92s25k82ý 5191644626239

Aha, takže podle vás je zkrátka výhodnější provozovat po trase Dejvická Veleslavín desítky linek narvaných autobusů než metro. Tak analyzujte, prosím pěkně.

0/−1
9.4.2016 10:38

A40n31d83r17e80j 40O34l92e78k51s11a 3435371817601

Žádné desítky tam nejezdily. Jen jedna 119ka a ty příměstské, které dříve končily na Dejvické. Přínos metra pro úsek Dejvická - Veleslavín je menší než malý. Pro eskaře fakticky žádný, pro obyvatele červeňáku malý.

0/0
9.4.2016 17:56

R27a98d77i52m 14V50o76d88ň47a81n18s59k42ý 5421674506879

Já fakt žasnu. Na Veleslavín jezdí lidí více než dost, Dejvická už není nejpřeplněnější z celého metra, autobusy nestojí v kolonách na Evropská, ale pán si plácne "malý význam" a nazdar

0/0
9.4.2016 21:35

M84i48c71h35a54l 65C78h14a32l45u18p58a 6978840159683

Nevím, co pořád řeší, tímhle tempem stejně nezačnou stavět dřív než v roce 2050.

+12/0
7.4.2016 19:58

J41a97n 83M41a21c57h72á63č 3427466353722

Konečná by se jmenovala Fešáka Huberta.

+2/0
7.4.2016 19:58

T79o91n60d20a 10H22e57j88l20í34k 1728423989487

Tak hlavně, aby déčko zvládlo ten primární účel: obchvat pro nuselák a pro centrum, aby lidi mohli objet MuFlona....

+2/0
7.4.2016 19:43

M81a14r67e39k 48H95a12l90í11k 7433838198754

Celé Déčko je vedené zbytečně moc do centra. Výhodnější by bylo vést trasu východněji přes Michle, Vršovice a křížení s A udělat na Floře ne Náměstí JIřího z Poděbrad.

Cestující, kteří pojedou k Krče do centra přestoupí na C a i ti z Jižáku budou moci snáze do východní části Prahy.

+17/−4
7.4.2016 19:39

T36o74m18á92š 17Z40e16m34a40n 3845968584845

Souhlas, centrum je dopravou uměle přehlcené a je potřeba ji trochu rozmělnit do okolních čtvrtí.

+4/−1
7.4.2016 19:49







Najdete na iDNES.cz