Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje v Praze doprovází záhadný vozík, vytváří digitální mapu tratí

V posledních dnech mohou Pražané za tramvajemi potkávat zvláštní vozík, který se podobá tramvajovému podvozku. Vozík si během jízdy zaznamenává do paměti digitální verzi tratě, díky tomu pak tramvaje poznají, jaká je ideální rychlost v zatáčkách a samy budou hlásit zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R68o38b77e13r37t 58V13a40l31e57n39t93a 6716129917424

Fanouškům dopravy zpřístupnilo Brno data k GPS u MHD, kteří vytvořili mapu, kde se dá sledovat aktuální pozice spojů podle souřadnic, načež vznikla i aplikace pro telefony.....co takhle kdyby Praha udělala i toto?

0/0
18.4.2016 12:39

K19a69r31e24l 88D46r36d72a 6474652897

EMA má ohlídat nebezpečný průjezd oblouky a šetřit životnost tratě. K tomu má dělat rutinní činnosti za řidiče - hlášení, zapínání a vypínání světel a topení.

Při prvních pokusech se tramvaje hodně zpožďovaly. A patrně to hrozí i do budoucna. Jak nejede adrenalinem nabušený řidič, tak se jízdní řád nedá stihnout.

K tomu se budují preference na průjezd křižovatek. Minule jsem poslouchal řidiče autobusů, co si to fakt chválili... Podle všeho je to preferenční přepínání křižovatek k ničemu, asi jako když startovala EMA.

Tak snad, mohla by se snížit hlučnost tramvají na pražských křižovatkách a ještě víc ucpat doprava zevlováním tramvají blokující ostatní provoz. Počítám, že s EMou nepůjde projíždět křižovatky na červenou jako nyní. Bezpečnost především. ;-)

0/0
14.4.2016 9:33

R82a48d97i16m 93V17o82d12ň29a70n13s36k82ý 5251894896139

Už jste s těmi pohádkami o krvelačných tramvajích, co překáží vašemu Trabantu v jízdě opravdu trapný.

0/−1
14.4.2016 12:12

K84a95r20e61l 94N92o90v18o11t12n42y 2771555399150

Uz vidim, jak se na tom budou pro zabavu vozit pubertaci a opilci... No jesteze to ma i tyce na drzeni.

0/0
14.4.2016 9:22

K30a64r94e57l 29D37r68d90a 6454292757

Ten vozík nemá nárazník, světla, odrazky. V noci mi přijde nebezpečný, dá se přehlédnout. To něco takového smí do běžného provozu?

+2/0
14.4.2016 9:01

K52a29r65e45l 27T78e84s41t78e56r 9577870791156

Nesmí, smí to jen do drážního provozu.

0/0
14.4.2016 10:35

R29a59d63i12m 61V47o34d23ň82a97n23s34k53ý 5691374426769

Nikoli, je to určeno k vraždění chodců a k tomu, abyste měl méně místa pro vaši individuální dopravu.

0/0
15.4.2016 22:21

M53a25r76t24i15n 76K32u54ř84í88t74k34a 6847696108915

Tramvaj si sama reguluje rychlost a přizpůsobí se. Ptám se: Potřebuje ta tramvaj ještě vůbec řidiče?

0/0
14.4.2016 7:25

K94a81r13e55l 18Ř47e15h51á97č58e38k 9122500341682

Nové vlaky jsou vybaveny AVV (automatické vedení vlaku) dávno, metro také a teď budou vybaveny něčím podobným i tramvaje. Přesto jsou řidiči a strojvedoucí potřeba. Ne vše ještě počítač zvládne lépe než člověk.

+4/0
14.4.2016 7:28

O63n64d50ř79e65j 35Š29r39u84b39a26ř 1905461415276

Dockejte casu a budou bez ridicu. Ridit tramvaj je jednodussi nez ridit auto a auta bez ridicu uz existuji a vedou si celkem dobre

+3/0
14.4.2016 8:18

R11a93d67i26m 16V63o85d44ň27a24n23s36k88ý 5461224666149

Pokud jedou v ulici bez vlastního traťového tělesa, bez řidičů to ještě hodně dlouho nepůjde. Například od Hlubočep na Barrandov by teoreticky automatizovaný provoz podle mě mohl fungovat, po zabezpečení těch několika přechodů.

+1/0
14.4.2016 12:14

P14a33t49r14i55k 84E69g74e14r 2448700379161

Mě jen překvapuje, že v Praze nemůže jezdit K2, Anitra nebo mezi vozy T3 vlečný vůz VV60LF. Tyto typy bych uvítal na páteřních linkách.

0/−5
13.4.2016 19:55

R52a47d34i90m 93V52o67d32ň20a55n36s74k14ý 5661974306259

Anitra mi přijde vzhledově jako nejošklivější tramvaj v ČR. Jinak ale jezdí T3R.PLF, které by při větší finanční skromnosti obsloužily snadno celé město

0/0
13.4.2016 20:02

M16a44t35ú70š 15E76l65i22a65š 3320396194625

Pôvodné K2 už takmer nejazdia, je to dávno zastaraný voz. Do Prahy sa nedostal, pretože tu medzi prvými mestami začali jazdiť súpravy T3 a v čase uvedenia K2 už boli pražské požiadavky vykryté práve modelom T3. K2 je kapacitne v podstate to isté, ako dve T3. Následne, keď sa sieť rozširovala, prišli KT8 a po nich T6. KT8 ako veľkokapacitné vyriešili (čiastočne) potrebu súprav a v prípade T6 ostala flexibilita z hľadiska možnosti zvýšiť/znížiť kapacitu podľa potreby.

Anitra z polovice 90-tych rokov? Nikdy v Prahe nebola potrebná, keďže v tom čase boli KT8 a T6 relatívne nové. Z Anitri bola potom odvodená verzia 14T (Porsche), ktorá je už tiež prekonaná, nechápem načo by vám teda bola pretpotopná Anitra so schodmi vo vnútri vozu...

No a čo sa týka vlečných vozov... To bolo viac-menej núdzové riešenie ako za pomerne málo peňazí ponúknuť bezbariérové riešenie. Nejde ani tak o kapacitu na linke, aj keď tá tiež nie je zanedbateľná. Praha to riešila rekonštrukciou T3 na čiastočne nízkopodlažné T3.PLF, ktoré však sú rovnako iba polovičným a lacným riešením.

Sečteno a podtrženo - Praha momentálne obnovuje vozový park tým najlepším, čo domáci trh ponúka. Škodovky sú konkurencieschopné aj vo svete, takmer identické jazdia na Slovensku, v Maďarsku, Estónsku, Fínsku. K2, Anitra alebo vlečné vozy za T3-ojky sú akoby ste si dnes chcleli kúpiť Ladu Niva z minulého storočia. To je dôvod, prečo sa dnes nevyrábajú a nepredávajú. Prečo sa nekúpili v minulosti, to som vysvetlil vyššie.

+1/0
15.4.2016 11:29

R26a60d52i32m 71V55o14d78ň89a85n91s10k46ý 5341294886489

V obloucích, odkdy jezdí tramvaje do zatáček

+5/−3
13.4.2016 19:25

M50a44r14t97i67n 15V25a50n30ě17k 6251383772909

Já teda vidím jezdit tramvaj do zatáček každý den.

+1/−6
13.4.2016 19:50

R24a98d47i10m 32V95o23d80ň16a30n77s80k25ý 5461314646429

Tak to já jsem tramvaj s pneumatikou ještě neviděl.

+6/0
13.4.2016 20:00

J61o24s97e27f 24K67o42m19á44r24e54k 5794402144409

Tramvaji s pneumatikami se říká trolejbus ;-)

+2/0
13.4.2016 22:40

R89a62d95i86m 65V28o97d20ň67a34n97s81k42ý 5351524106529

A ten jezdí do zatáček, neboť nejede po koleji.

+1/0
13.4.2016 23:15

R12o91b56e94r68t 55P10r53a66ž68á27k 4648326275200

To vidíte blbě.

+1/−2
13.4.2016 20:48

K43a22r62e26l 35N63o40v44o79t80n71y 2731245259400

Zbytecny slovickareni...

+2/−2
14.4.2016 9:19

R26a86d28i85m 33V39o60d72ň30a45n40s63k47ý 5171644976159

Zcela chybná terminologie. Ještě k tomu chybí typická neschopnost rozeznat kolej a kolejnici, natož trolej.

+2/0
14.4.2016 12:11
Foto

R18u72d27o12l90f 72P28o79l37a77n41e64c51k68ý 3803674423385

O tomhle mi vyprávěl můj kamarád od dopravního podniku. Systém EMA. Už s ním nějaké tramvaje jezdily a je to prý dost na nic. Často vypadává a pak nehlásí stanice, často brzdí příliš brzo před obloukem, naopak dlouho po oblouku nechce rychlost pustit... Podle kamaráda jen zdržuje a není problém v nulovém provozu nabrat přes pět minut zpoždění.

+4/0
13.4.2016 18:47

J66o90s11e81f 78C78h73o54d60o36u58n32s71k61ý 4781806119940

Brzo a hlavně příliš prudce. Omezená rychlost padne z 50 na 20 během vteřiny a tramvaj se snaží vyhovět. Řidič je tam v tu chvíli jen na přijímání nadávek od cestujících, jak to řídí ;-D Já to říkám furt. Počítač NIKDY nemůže vědět lépe, co se děje před ním na trati než řidič. To není letadlo.

+1/0
14.4.2016 0:54

O45n12d48ř55e63j 43Š64r58u92b39a91ř 1785481615656

Kdyz to zvladnou auta,proc by to nazvladly tramvaje

0/−2
14.4.2016 8:16

J38o85s34e60f 56C45h68o78d29o20u48n97s36k81ý 4951626139220

Tramvaj bez řidiče? Tak na tu dobu se netěšíte, věřte mi.

+2/0
14.4.2016 9:16

K27a33r77e79l 72N60o19v12o40t27n18y 2261745119960

Tak mozna prave proto se to timhle merenim snazi vylepsit, ne? ;-)

+3/0
14.4.2016 9:20

J74i35r92i 98J61a90v55u46r75e65k 7596102402526

Ne, tímhle měřením dělají tu mapu, jelikož dřív byla jen pro linku 18.

+1/0
16.4.2016 10:21
Foto

M40a68r61t21i15n 87P51i62š96t68o25r44a 8808438706139

Pokud se to teprve připravuje, tak bylo předčasné to hodnotit.

Spíše jde o to, zda někdo dostane dostatečný prostor to odladit.

0/0
15.4.2016 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.