Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje v Praze doprovází záhadný vozík, vytváří digitální mapu tratí

V posledních dnech mohou Pražané za tramvajemi potkávat zvláštní vozík, který se podobá tramvajovému podvozku. Vozík si během jízdy zaznamenává do paměti digitální verzi tratě, díky tomu pak tramvaje poznají, jaká je ideální rychlost v zatáčkách a samy budou hlásit zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60o58b89e23r76t 49V69a43l32e88n65t98a 6526359197134

Fanouškům dopravy zpřístupnilo Brno data k GPS u MHD, kteří vytvořili mapu, kde se dá sledovat aktuální pozice spojů podle souřadnic, načež vznikla i aplikace pro telefony.....co takhle kdyby Praha udělala i toto?

0/0
18.4.2016 12:39

K43a85r50e17l 16D49r19d19a 6734682697

EMA má ohlídat nebezpečný průjezd oblouky a šetřit životnost tratě. K tomu má dělat rutinní činnosti za řidiče - hlášení, zapínání a vypínání světel a topení.

Při prvních pokusech se tramvaje hodně zpožďovaly. A patrně to hrozí i do budoucna. Jak nejede adrenalinem nabušený řidič, tak se jízdní řád nedá stihnout.

K tomu se budují preference na průjezd křižovatek. Minule jsem poslouchal řidiče autobusů, co si to fakt chválili... Podle všeho je to preferenční přepínání křižovatek k ničemu, asi jako když startovala EMA.

Tak snad, mohla by se snížit hlučnost tramvají na pražských křižovatkách a ještě víc ucpat doprava zevlováním tramvají blokující ostatní provoz. Počítám, že s EMou nepůjde projíždět křižovatky na červenou jako nyní. Bezpečnost především. ;-)

0/0
14.4.2016 9:33

R29a59d20i46m 70V74o41d79ň37a76n14s68k11ý 5521714466819

Už jste s těmi pohádkami o krvelačných tramvajích, co překáží vašemu Trabantu v jízdě opravdu trapný.

0/−1
14.4.2016 12:12

K40a70r68e89l 76N58o96v86o56t77n11y 2201485809480

Uz vidim, jak se na tom budou pro zabavu vozit pubertaci a opilci... No jesteze to ma i tyce na drzeni.

0/0
14.4.2016 9:22

K18a79r50e82l 21D51r94d33a 6214542817

Ten vozík nemá nárazník, světla, odrazky. V noci mi přijde nebezpečný, dá se přehlédnout. To něco takového smí do běžného provozu?

+2/0
14.4.2016 9:01

K36a38r27e49l 63T44e12s36t77e12r 9987780511116

Nesmí, smí to jen do drážního provozu.

0/0
14.4.2016 10:35

R22a59d23i96m 40V68o87d94ň64a59n30s11k87ý 5351404446479

Nikoli, je to určeno k vraždění chodců a k tomu, abyste měl méně místa pro vaši individuální dopravu.

0/0
15.4.2016 22:21

M57a44r94t32i68n 69K17u23ř65í18t22k12a 6467196108985

Tramvaj si sama reguluje rychlost a přizpůsobí se. Ptám se: Potřebuje ta tramvaj ještě vůbec řidiče?

0/0
14.4.2016 7:25

K81a98r90e81l 36Ř79e85h93á40č72e66k 9282620561762

Nové vlaky jsou vybaveny AVV (automatické vedení vlaku) dávno, metro také a teď budou vybaveny něčím podobným i tramvaje. Přesto jsou řidiči a strojvedoucí potřeba. Ne vše ještě počítač zvládne lépe než člověk.

+4/0
14.4.2016 7:28

O94n42d64ř51e44j 56Š78r53u89b15a82ř 1735601745916

Dockejte casu a budou bez ridicu. Ridit tramvaj je jednodussi nez ridit auto a auta bez ridicu uz existuji a vedou si celkem dobre

+3/0
14.4.2016 8:18

R28a50d30i12m 16V35o49d62ň20a76n58s11k90ý 5941124886609

Pokud jedou v ulici bez vlastního traťového tělesa, bez řidičů to ještě hodně dlouho nepůjde. Například od Hlubočep na Barrandov by teoreticky automatizovaný provoz podle mě mohl fungovat, po zabezpečení těch několika přechodů.

+1/0
14.4.2016 12:14

P19a40t26r69i81k 66E65g51e13r 2558110759531

Mě jen překvapuje, že v Praze nemůže jezdit K2, Anitra nebo mezi vozy T3 vlečný vůz VV60LF. Tyto typy bych uvítal na páteřních linkách.

0/−5
13.4.2016 19:55

R16a34d28i47m 54V25o97d59ň49a50n55s79k54ý 5731844556869

Anitra mi přijde vzhledově jako nejošklivější tramvaj v ČR. Jinak ale jezdí T3R.PLF, které by při větší finanční skromnosti obsloužily snadno celé město

0/0
13.4.2016 20:02

M57a86t26ú32š 63E29l58i32a46š 3820636604125

Pôvodné K2 už takmer nejazdia, je to dávno zastaraný voz. Do Prahy sa nedostal, pretože tu medzi prvými mestami začali jazdiť súpravy T3 a v čase uvedenia K2 už boli pražské požiadavky vykryté práve modelom T3. K2 je kapacitne v podstate to isté, ako dve T3. Následne, keď sa sieť rozširovala, prišli KT8 a po nich T6. KT8 ako veľkokapacitné vyriešili (čiastočne) potrebu súprav a v prípade T6 ostala flexibilita z hľadiska možnosti zvýšiť/znížiť kapacitu podľa potreby.

Anitra z polovice 90-tych rokov? Nikdy v Prahe nebola potrebná, keďže v tom čase boli KT8 a T6 relatívne nové. Z Anitri bola potom odvodená verzia 14T (Porsche), ktorá je už tiež prekonaná, nechápem načo by vám teda bola pretpotopná Anitra so schodmi vo vnútri vozu...

No a čo sa týka vlečných vozov... To bolo viac-menej núdzové riešenie ako za pomerne málo peňazí ponúknuť bezbariérové riešenie. Nejde ani tak o kapacitu na linke, aj keď tá tiež nie je zanedbateľná. Praha to riešila rekonštrukciou T3 na čiastočne nízkopodlažné T3.PLF, ktoré však sú rovnako iba polovičným a lacným riešením.

Sečteno a podtrženo - Praha momentálne obnovuje vozový park tým najlepším, čo domáci trh ponúka. Škodovky sú konkurencieschopné aj vo svete, takmer identické jazdia na Slovensku, v Maďarsku, Estónsku, Fínsku. K2, Anitra alebo vlečné vozy za T3-ojky sú akoby ste si dnes chcleli kúpiť Ladu Niva z minulého storočia. To je dôvod, prečo sa dnes nevyrábajú a nepredávajú. Prečo sa nekúpili v minulosti, to som vysvetlil vyššie.

+1/0
15.4.2016 11:29

R79a47d86i65m 70V34o81d53ň50a86n89s11k68ý 5891694886369

V obloucích, odkdy jezdí tramvaje do zatáček

+5/−3
13.4.2016 19:25

M92a80r94t25i96n 24V58a31n51ě14k 6681243182419

Já teda vidím jezdit tramvaj do zatáček každý den.

+1/−6
13.4.2016 19:50

R43a97d46i69m 18V92o87d12ň60a72n43s17k98ý 5361304936399

Tak to já jsem tramvaj s pneumatikou ještě neviděl.

+6/0
13.4.2016 20:00

J87o43s19e89f 82K64o86m82á32r37e44k 5284292234389

Tramvaji s pneumatikami se říká trolejbus ;-)

+2/0
13.4.2016 22:40

R42a54d56i12m 31V29o61d95ň48a89n29s32k81ý 5891244326109

A ten jezdí do zatáček, neboť nejede po koleji.

+1/0
13.4.2016 23:15

R56o74b79e80r97t 51P60r43a59ž86á84k 4648526825410

To vidíte blbě.

+1/−2
13.4.2016 20:48

K59a14r74e54l 78N28o71v20o36t47n69y 2981625419140

Zbytecny slovickareni...

+2/−2
14.4.2016 9:19

R92a18d14i44m 71V53o42d56ň43a12n94s68k71ý 5411754406959

Zcela chybná terminologie. Ještě k tomu chybí typická neschopnost rozeznat kolej a kolejnici, natož trolej.

+2/0
14.4.2016 12:11
Foto

R16u87d72o77l24f 69P52o81l83a64n52e43c38k52ý 3963114553935

O tomhle mi vyprávěl můj kamarád od dopravního podniku. Systém EMA. Už s ním nějaké tramvaje jezdily a je to prý dost na nic. Často vypadává a pak nehlásí stanice, často brzdí příliš brzo před obloukem, naopak dlouho po oblouku nechce rychlost pustit... Podle kamaráda jen zdržuje a není problém v nulovém provozu nabrat přes pět minut zpoždění.

+4/0
13.4.2016 18:47

J76o60s17e21f 86C26h56o41d51o83u58n10s77k60ý 4161726919740

Brzo a hlavně příliš prudce. Omezená rychlost padne z 50 na 20 během vteřiny a tramvaj se snaží vyhovět. Řidič je tam v tu chvíli jen na přijímání nadávek od cestujících, jak to řídí ;-D Já to říkám furt. Počítač NIKDY nemůže vědět lépe, co se děje před ním na trati než řidič. To není letadlo.

+1/0
14.4.2016 0:54

O68n36d77ř47e61j 62Š86r88u89b23a14ř 1595971665256

Kdyz to zvladnou auta,proc by to nazvladly tramvaje

0/−2
14.4.2016 8:16

J47o97s79e87f 94C10h55o30d82o27u68n32s82k85ý 4911366649590

Tramvaj bez řidiče? Tak na tu dobu se netěšíte, věřte mi.

+2/0
14.4.2016 9:16

K31a41r29e26l 38N97o54v33o97t36n43y 2361905849910

Tak mozna prave proto se to timhle merenim snazi vylepsit, ne? ;-)

+3/0
14.4.2016 9:20

J83i39r61i 36J83a96v73u22r16e93k 7296912402136

Ne, tímhle měřením dělají tu mapu, jelikož dřív byla jen pro linku 18.

+1/0
16.4.2016 10:21
Foto

M12a97r85t49i10n 75P35i95š31t69o80r43a 8708128296859

Pokud se to teprve připravuje, tak bylo předčasné to hodnotit.

Spíše jde o to, zda někdo dostane dostatečný prostor to odladit.

0/0
15.4.2016 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.