- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to krok správný směrem a nemyslím si, že je to zbytečné. Vozíčkářům to ulehčí nastupování a vystupování v metru a oni sami si to pochvalují. To je pro mě nejdůležitější, protože právě jim je toto nové zlepšení určeno.
Ubírá se to správným směrem, ale...
Do bezbariérového provozu to chce ještě hodně "pryže"
(a o celé MHD, bus, tram ani nemluvě)
A proč se nenechaly upravit soupravy v době generálky... To asi nikoho nenapadlo... Holt stanice byly projektovány na naše metro a ne na vozy ze sajuzu s jinou výškou.
Prej pryž! Vždyť je to obyčejná guma! Co vás na té fakultě učí...
To mi přijde jako hloupost, či jen jako hodně polovičaté řešení.
Řeší to šprajcnutí kolečka v mezeře mezi vlakem a nástupištěm, fajn.
Ale problém je, že DPP neumí ovlivnit a garantovat výškový rozdíl nástupiště a podlahy vozu. Takže nepřekonatelný schod zůstává. A pak je za dveřmi další vyvýšený práh. Takže vozík překoná hranu vagónu a hned se pere o další 2-3 cm nahoru navíc. A takový náklon električák často nedá. (Aby se nepřevrátil nazad, má mít bezpečnostní kolečka, co mu v přehnaném záklonu zabrání. A nikdo z výrobců s Velku pardubickou na linkách A a B příliš nepočítá.)
Řekl bych, znovu a lépe. Chtělo by to vyvýšit nástupiště - pryžovým nástavcem.
Každý elektrický vozík jistící kolečka má a výrobce s tím počítá. Ten výškový rozdíl taky není zase tak veliký problém. Nejhorší je ona mezera, kam vozík při špatném pokusu zapadne.