Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do ulic vyráží upravená tramvaj Porsche, už nemá podélné sedačky

Nový nátěr, sedačky vedle sebe a víc prostoru. Dopravní podnik představil veřejnosti první zrenovovanou tramvaj typu 14T přezdívanou „Porsche“. Pokud se bude cestujícím líbit, upraví tímto způsobem i ostatní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a39r36t43i11n 26K69o57ř77í30n35e40k 5955188841284

Plukovník Šebek by se zeptal - " Komu tím prospějou ? "

+1/0
20.4.2016 16:45

O47n44d12r76a 93P30á34t66e31k 8203779884115

Není nad klasiku.

Krásné T3 plně vyhovovaly po dodělání nízkopodlažního podvozku.

Neměly problém se sněhem atd...

+2/0
20.4.2016 9:09

J86a15n 80K91a51r35e62l 10N12o60v69a25k 5686904438736

delate si srandu? mam 190 a takhle sedet proti jinemu vysokemu cloveku nemohu.. kterej liliput tenhle zlepsovak vymyslel? tomu by meli dat euro grant!!

+1/0
19.4.2016 23:44

S12t35a74n11i74s45l45a84v 62P17i15š15t68ě21k 1906478799565

To puvodni bylo lepsi.

+1/−1
19.4.2016 16:56

J89a24n 53Z48i53e82g32l28e44r 1821416611358

Zpočátku to s tramvajemi 14T vypadalo, že kvůli technické závadě budou na delší čas vyřazeny z provozu. Proto si současné vedení pražského Dopravního podniku zaslouží uznání, že tento problém dokázalo vyřešit a Porsche se vrátí do provozu dříve, než se původně předpokládalo. Změny v interiéru jsou pozitivní, je dobře, že zmizela podélná sedadla, která cestujícím hodně vadila.

+5/−2
19.4.2016 15:56

V39l89a92s28t83i13m86i35l 51S68v94o38b44o29d56a 7403898685324

Je v plánu také úprava, která ji změní na něco jiného než na pojízdné železářství?

:-)

+1/−1
19.4.2016 15:00

M44a21r10t28i29n 63R80u91z78i56c11k62a 1522118816757

No, 14T je hlukem nejhorsi, ovsem 15T ma podobnou vadu... Chvili jsem stal na zastavce a sledoval jak tramvaje prejizdeji naprosto neskodnou nerovnost ve svaru kolejnice... Prujezd T3 a KT8D5 temer nehlucne (hluk pouze od elektrozarizeni), 15T rachot (rozdrncene plechy a dily podvozku)... moc to o kvalite nesvedci... Co naplat, kdyz dokazu vyrobit dobrou tramvaj s tichym pohonem, ale kazda drobna nerovnost (listi, svar, vada na okolku, srdcovky) pri styku kolej-kolo z ni udela rincici zelezarstvi...

+1/0
19.4.2016 18:24

J75a92r16o43s91l30a48v 54V57i19n18a62r 5745862536231

Idealni mi pripada usporadani T3, kdy sedacky jsou v rade za sebou a není mozne sedet vedle sebe. Nabizeji vice prostoru pro stojici a sedici si neprekazeji. Porsche mají podle mych zkusenosti spatne vyresena madla pro drzeni stojicich. Jestli si nepletu tramvaje na lince 22, tak na IPAKu jsou vždy narvane a stojici lide bojuji o mista, kde dokážou dosáhnout na ty horni trubky.

+2/0
19.4.2016 13:37

L19u26k23á38š 70Š72l63e12h21o18f78e50r 1163529375619

Pokud vím, tak Porsche na lince 22 nejezdí...

0/0
20.4.2016 13:03

J53a42r64o96s61l87a51v 90P61o73l70č53á72k 5383147690564

Nechci být "rejpal", ale možná by bylo fajn, kdyby autor uvedl o jaký dopravní podnik se jedná.. Byť to z článku každý asi pochopí, ale i tak...

0/0
19.4.2016 13:34

W48a42l84t67e46r 52D12i39v14i32š 6837502972482

Možná je taková drobná nápověda, že to je v rubrice Praha a Středočeský kraj. Takže bych to tipoval na Dopravní podnik Beroun.

+3/0
19.4.2016 14:25

V81l56a18s42t32i56m61i31l 73S31v75o96b12o19d39a 7813148195924

Hmm, to je dobrá otázka, v kolika městech Středočeského kraje jezdí tramvaje ;-D.

+1/0
19.4.2016 14:58

J66a19k52u92b 16Š88a61f66a57n64d67a 7495637341651

V žádném. Takže na výběr toho už moc není.

0/0
19.4.2016 18:27

M71i25l30u70š46e 10W86e21l20n45o70v55á 5104290736509

Pravda.Taky jsem,pokud bylo možno,počkala raději na starší tramvaj,než sedět zády k oknu a koukat na proti na hlavy.Tato nová se mi moc líbí,ovšem taky si myslím,že nám cestujícím nevyhoví skoro nikdy nic a budeme zase remcat.:-)

+2/−1
19.4.2016 13:32

F79i41l14i80p 94N39a62v11r52á69t88i13l 2657160803224

To musej projektanti pořád vymýšlet nějaké novinky? Je v době internetu takovej problém najít na světě nějakou existující tramvaj, která v podobném provozu funguje ze všech nejlíp, a udělat to podle ní?

Připomíná mi to vývoj elektroniky na začátku století: novej model/verze neměl ze svého předchůdce skoro nic dobrého - všechno se vytvořilo znova (často hůře) a uživatele to akorát štvalo.

0/0
19.4.2016 13:20

R71a46d47i24m 60V42o71d91ň79a97n41s56k45ý 5421614466839

Tak ona nejúspěšnější a nejméně poruchová tramvaj T3 byla vytvořena v Česku, možná si myslí, že jim to proto ještě pořád musí jít. Ale nemyslete, že zahraniční vozy jsou vesměs něco výrazně lepšího než 14T..

0/0
19.4.2016 17:33

F23i87l18i58p 52N69a42v62r28á27t76i21l 2837540143644

Podle toho videa mi tato zánovní pražská tramvaj nepříjde lepší než to, čím jezdím po Norimberku. A to zdejší šaliny mají určitě přes 10 let.

Chtěl jsem svým příspěvkem říct, že někde po světě již určitě jezdí tramvaj s ideálním interiérem. Proto nemusí autoři tramvaje z příspěvku svůj interiér testovat, když jinde už otestovaný je.

V Praze nežiju, ale obecně bych řekl, že většina lidí jede tramvají jen pár zastávek, tudíž bych sedačky a sezení nevěnoval takovou pozornost. Osobně mě nejvíc štvou lidi, kteří překonají schod nástupu, zastaví se, a špekulují, kam si půjdou sednout. Čímž zdržujou. Úplně nejlepší jsou pak ti, kteří se jako první hrnou do středu vozu, aby mne pak nechali stát u dveří....a za 3 zastávky se přese mne drali ven.

+1/−1
19.4.2016 17:39

E57d82a 63D81r58á88b46e68k 7229112963967

města mají svá specifika co do rozchodu, požadavků na nízkopodlažnost, délku soupravy atd, takže nová tramvaj jsou vždy nové výzvy speciálně u těch nízkopodlažních - kam dát kola, jestli otočnej nebo neotočnej podvozek a tak dále, rozvržení sedaček je až spíš třešínka na dortu "podle možností", není to něco na čem ta tramvaj stojí nebo leží, protože super interiér vás sám o sobě nikam neodveze.

0/0
20.4.2016 13:44

I15v65a19n 18S51o28u51k27u72p 3626287758148

Víc než sedačky vedle sebe mě ser... ty madla.....musíte mít 2 metry,aby jste na ně dosáhly...ale koukám,že to tak ponechali

0/0
19.4.2016 12:30
Foto

M60a42r24i94e 80M95e52t37l91i86c59k96á 9641344341502

Jednou jsem se na to ptala a prý je to proto, že dle statistik lidstvo je vyšší ;-D Takže já, která jsem zasekla na 158cm mám prostě smůlu ;-D

+3/0
19.4.2016 13:03

L48u46k51á72š 45C56v62r18č67e68k 1646134857

Teď se tam vejde stojících ještě méně než předtím. Měli se vykašlat na sedačky vedle sebe a bylo by to lepší.

+3/−1
19.4.2016 11:54

A90l94e63x86a76n97d56e32r 73M40a15l53ý 7686224776

Líbí se mi nový nátěr více než původní, jsem rád že zmizí ty uličky plné nohou, ale to čím byly nahrazeny je snad ještě horší.

Ty sedačky proti sobě jsou na sebe natolik nalepené, že bude prakticky nemožné se neotírat koleny o člověka co sedí naproti, jak je vidět i na tom videu. Tam si sedat rozhodně nebudu.

Raději bych obětoval pár sedaček, než je tam namačkat za každou cenu.

A že s tím pořád otravuji... stále by to chtělo klimatizaci.

0/0
19.4.2016 11:18

I59v20o 85P93o27s76p33í26š76i12l 6681134787162

pokud vim, tak v Brne takhle vypadaji saliny normalne... Rv

0/0
19.4.2016 11:11

A37n21t40o49n50í10n 91D94o19u86b36e76k 3280749159

za 2,5 milionu stale chybi zcela zakladni funkce tj klimatizace??? wtf?

+2/0
19.4.2016 10:56
Foto

M45a28r75i44e 84M57e56t82l69i84c19k67á 9781864831182

Klimatizace je v tramvaji na dvě věci... Vzhledem k tomu, že se neustále otvírá, tak klimatizace nefunguje a stejně všichni otvírají okénka.....

0/−3
19.4.2016 13:04

A93l76e25x46a29n73d14r 28V21i84d63n11e98r 1667490577575

min sedacek u dveri a vic mista na stani to je zaklad

+3/0
19.4.2016 10:50

A20n40t83o92n68í93n 57D79o38u69b63e40k 3420239189

presne! sedadla ve dvou vedle sebe a hlavne naproti jsou sileny! v tech clankach kde nejsou dvere bych dal za sebou po jednom jako ve starych tramvajich. to bylo nejlepsi. drtiva vetsina lidi jezdi po jednom tak proc maji cumet do ksichtu jinym. osobne si v techto tramvajich kvuli tomu vubec nesedam. pouze v tech starych

+5/0
19.4.2016 10:57

M34a78r42t98i12n 38R85u71z24i56c32k98a 1922558826137

Ta tramvaj ma ale zasadni vadu, vyssi zatizeni na napravu by ji vyradilo z provozu... coz by se stalo, kdyby se veslo vice stojicich lidi... uz ted je "na hrane"...

0/0
19.4.2016 18:19

A44n60t20o67n55í10n 24D34o82u67b65e90k 3130499869

sedadla jsou stale hruza! nechapu proc nema zasebou po jednom sedadle ale ma stale debilni sedadla proti sobe!

navic nater zvenku je hruza. predchozi byl super. tramvaj je jinak krasna asi nejhezci co kdy v praze jezdila. pouze ale s tim predchozim naterem. tento z ni dela zrudu pro vychodni trhy

0/0
19.4.2016 10:43

L78u71k55á75š 29I34n49e55m29a34n 4684683454458

Při cestování mám rád svůj osobní prostor,a nebaví mě čučet někomu cizímu do ksichtu.Rv

0/0
19.4.2016 10:32

R94a64d34e54k 66S28ý79k32o54r61a 9347641179261

Co je na té tramvaji tak zvláštního? Vždyť toto je naprosto běžné rozložení sedaček. O tomto dělat článek je stejně zajímavé, jako dělat článek o autech se čtyřmi koly a nebo s volantem na místě řídiče místo volantu v kufru :-P

0/−4
19.4.2016 10:18

L44u71m93í67r 73V69i52t36h47a 2787637776932

Zvláštní je na tom to, že u tohoto typu tramvaje byly ssedačky uspořádány jako ve strým ruským metru. Tak proto se o tom píše. Že už to tak není. Ještě něco potřebujete zopakovat?

+4/0
19.4.2016 11:28
Foto

M15a89r43i86e 41M78e87t86l13i41c45k46á 9301174561272

Konflikty jsou díky šikmým plochám v některých tramvajích a hlavně díky lidem, kteří se otočí s batohem na zádech a vůbec neberou ohled na to, že tak ohrožují lidi na sedačkách.... Řešení těch sedaček se mi moc nelíbí, cestuji tramvajemi hodně a někdy je to fakt o nervy dostat se ze sedačku (někdy i na sedačku) u okna.... a nějak moc jich je zády ke směru jízdy a nic moc prostor.... spousta lidí jezdí nejen s malou diplomatkou nebo kabelčičkou, ale s taškami..... Zatím se fakt nejlíp sedělo v T3

+3/0
19.4.2016 9:23

K92a51r64e27l 33D21r56d39a 6104932747

Jste mimo. Nové tramvaje jsou prostorově špatně řešené. Tak nehledejte viníky v cestujících. O tom to je. Co zmrví projektanti, to se promítne do konfliktu mezi cestujícími. Pokud nemáme páky, jak postavit do latě dodavatele a provozovatele, zbývají nám jen pevné nervy a vzájemná ohleduplnost. Nenechme si vzít slušné chování. ;-)

0/−1
19.4.2016 9:48

R92a68d26e54k 89S87ý33k74o41r20a 9747921849281

Když se kdokoli a kdekoli chová bezohledně a nevidí nic jiného, než sám sebe, pak takovému jedinci nepomůže ani samostatný a prostorný vůz, který bude určen pouze pro toto individuum. Možnost by zde byla a to v případě, že by se jednalo o vůz mířící na pořážku, takový vůz by měl smysl.

Jakýkoli prostor v civilizované společnosti se dá sdílet bez konfliktů, pouze sobci se strašně diví, když někdo upozorní na jejich bezohledné chování.

+1/−1
19.4.2016 10:23

L39u40m40í57r 31V52i62t95h18a 2537377986602

Projektanti projektují blbé baťohy? 8-o

0/−1
19.4.2016 11:29

I70v92a42n 14M85i46n13á94ř 7282854857551

Za komančů se říkalo: "Raději špatně sedět, než dobře stát !!!"

0/0
19.4.2016 9:12

K57a96r42e25l 16D28r58d78a 6974932797

Včera jsem jel zase jednou žlutou super-trouper 15T. Zážiteček. Nejprve balancování na šikmé ploše na jedné noze, kde jsem nepochopil, za co se mohu držet.

Pak nové plastové sedačky. Dva lidi se vedle sebe nevejdou a jak je sedačka tvarovaná, tak si nelze na ní jak jinak sednout. Takže mě při pokusu nedrcnout do souseda řádně řízla do zadku a opět mám modřiny, jak z klandru na sedačkách T6A5 a stejně jsem se pak na souseda musel připlácnout. Ten získal dojem, že jsem pěkný nevychovanec a začal si lovit z kapsy mobil se sluchátky a dloubal mě řádně do žeber, aby si zvětšil prostor.

Tak si povzdychnu, dám oči v sloup, a dostanu šlehu do palice. Na plastových sedačkách jsou tyče na držení našroubované opět více za hlavou sedícího. Při každém drcnutí tedy hrozí omlácení hlavy o tyč. A aby tady necákalo moc krve z hlav cestujících, tak je zde vylepšení. Ta tyč má nově protikebulový plastový nárazník!

Nechápu. V Plzni nikdy neviděli tramvaj? Mám snad vyrazit do Škodovky a pohlavkovat tady projektanty, aby jim to docvaklo? Nebo si ty sedačky vyměnil DPP ve svých dílnách a je to "pražský zlepšovák" a pohlavky patří DPP?

(A ještě poznatek ze zimního provozu. Jsou tady také "jednomístné luxusní sedačky". Kupodivu... Za nimi je fukar, co sem žene čerstvý ledový vzduch. Zatímco T3 měly vyhřívané sedačky. 15T mají chlazené sedačky. Jel jsem s chřipkou a bolavou páteří. To je slast, sedět v ledovém křesle, kde trvale fučí na záda ledový vzduch.)

Tedy, kam směřovat výprask a pohlavky? Do Plzně či do Prahy? ;-D

+4/−1
19.4.2016 8:52

O26n80d78ř50e22j 95Z59d71e26r90a37d62i80č97k15a 6874555813328

Dočentl jsem ten canc do konce a ohledně té poslední otázky... Ideálně sobě za takovou pitomost.

+2/−4
19.4.2016 9:14

K20a54r53e12l 72D55r30d80a 6124352787

Jde o technické připomínky k šlendriánu za zmařené veřejné prostředky. Nejspíš jste zcela mimo, pokud takový průšvih hájíte.

0/0
19.4.2016 9:35

J30a62n 76V23a26l33o17u94c89h 6982677238690

Anebo na velké zadky? Sedačka není menší menší než "klasický" kornout v T3, ale to je přece klasika, na to se nesmí nadávat;-D.

A že máte 2 sedačky vedle sebe? Pokud i nadále dáváte přednost převozu dobytka v T3 (pár sedaček, zbytek stojí) před aspoň trochu kultivovanou MHD (více sezení, nízkopodlažnost)... Že jsou u nás dobytci, kteří sice vystupují zastávku před konečnou (nejlépe tak vytíženou jako ve Stromovce), ale sednou si u uličky, protože kdyby si sedli k oknu "určitě by si vedle sedl někdo, kdo jede až na konečnou a oni by se nedostali ven", je o něčem jiném...

A za to, že tratě (Ječná, Národní třída) jsou přeplněné a více tramvají (aby se "nejezdilo jako dobytek") se tam prostě nevejde poděkujte těm, kteří zrušili plno tratí v centru, kam se dala zátěž rozložit (Václavák, Příkopy), protože "fárat" 30m pod zem, když chci z Jindřišské k muzeu se přece znakem rozvinutého socialismu.

+4/−2
19.4.2016 9:15

K64a30r44e60l 26D11r40d12a 6954742827

Co jít těch pět kroků pěšky? To by vysoce kulturního cestujícího z tramvaje nikdy nenapadlo, že? ;-D

0/−1
19.4.2016 9:31

K35a71r77e15l 94D91r25d57a 6464472697

A Příkopy by se nejezdilo pro dvě zastávky, ale z Nuslí na Letnou, jak tomu bylo v době komunistického středověku. A to už by se fárat přímo mělo. Je to civilizované a ohleduplné ke druhým. ;-)

0/0
19.4.2016 9:43

R74a84d67i80m 80V79o60d91ň33a51n40s83k47ý 5521214686639

Víte, MHD je jaksi od toho, aby se pěšky chodit nemuselo. V Praze to denně příliš zábavné a bezpečné není, o důchodcích a invalidech nemluvě.

+1/0
19.4.2016 19:28

V10o94j76t33ě86c92h 86H53o55r12s10k96ý 7827207761322

A pořád ta tramvaj zní jako pojízdné železářství?

+3/0
19.4.2016 8:30

M93a55t58o92u44š 29K59y50n14c51l 4404937871409

Ta orientace sedaček mi byla docela příjemná. Nechápu komu to mohlo tak zásadně vadit, snad asi těm lidem, co se nacpou do tramvaje, a hned utíkají z nějakého neznámého důvodu na její druhý konec.

+3/0
19.4.2016 8:23

P61a82v33e60l 56M51o69r45a87v91e79c 1374355774597

Tak hlavně že takto upravená T14 jezdí v Brně již několik let.

0/0
19.4.2016 8:01

M93a49t41ú63š 61E52l96i62a74š 3280796444355

Tak hlavne, že to nie je T14, ale 13T, ktorá jazdí v Brne. Mimochodom, rovnako hrozný voz, ako toto.

+2/0
19.4.2016 9:01

Z29d44e61n92ě65k 25S49v27o73b31o62d34a 4616574666657

Přebarvení R^, ale sezení mi teda nejvíc vyhovuje v T3 pěkně za sebou

+2/0
19.4.2016 7:45

J23i17ř93í 80J89o20z11a 3988393360861

Me ten nater pripomina nater vozu MHD v Olomouci...

0/0
19.4.2016 5:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.