Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do ulic vyráží upravená tramvaj Porsche, už nemá podélné sedačky

Nový nátěr, sedačky vedle sebe a víc prostoru. Dopravní podnik představil veřejnosti první zrenovovanou tramvaj typu 14T přezdívanou „Porsche“. Pokud se bude cestujícím líbit, upraví tímto způsobem i ostatní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a12r72t40i72n 84K68o12ř96í46n68e89k 5875418901254

Plukovník Šebek by se zeptal - " Komu tím prospějou ? "

+1/0
20.4.2016 16:45

O80n68d25r19a 60P33á21t10e96k 8253199784635

Není nad klasiku.

Krásné T3 plně vyhovovaly po dodělání nízkopodlažního podvozku.

Neměly problém se sněhem atd...

+2/0
20.4.2016 9:09

J31a68n 57K47a40r53e16l 52N96o17v87a13k 5306194228846

delate si srandu? mam 190 a takhle sedet proti jinemu vysokemu cloveku nemohu.. kterej liliput tenhle zlepsovak vymyslel? tomu by meli dat euro grant!!

+1/0
19.4.2016 23:44

S26t60a42n87i62s60l69a85v 94P85i71š90t72ě42k 1576748899485

To puvodni bylo lepsi.

+1/−1
19.4.2016 16:56

J74a76n 21Z51i57e87g84l72e82r 1601376151408

Zpočátku to s tramvajemi 14T vypadalo, že kvůli technické závadě budou na delší čas vyřazeny z provozu. Proto si současné vedení pražského Dopravního podniku zaslouží uznání, že tento problém dokázalo vyřešit a Porsche se vrátí do provozu dříve, než se původně předpokládalo. Změny v interiéru jsou pozitivní, je dobře, že zmizela podélná sedadla, která cestujícím hodně vadila.

+5/−2
19.4.2016 15:56

V24l98a24s80t64i76m89i11l 69S98v71o51b54o80d25a 7783638585224

Je v plánu také úprava, která ji změní na něco jiného než na pojízdné železářství?

:-)

+1/−1
19.4.2016 15:00

M23a80r43t44i73n 73R13u53z13i88c76k18a 1572898546577

No, 14T je hlukem nejhorsi, ovsem 15T ma podobnou vadu... Chvili jsem stal na zastavce a sledoval jak tramvaje prejizdeji naprosto neskodnou nerovnost ve svaru kolejnice... Prujezd T3 a KT8D5 temer nehlucne (hluk pouze od elektrozarizeni), 15T rachot (rozdrncene plechy a dily podvozku)... moc to o kvalite nesvedci... Co naplat, kdyz dokazu vyrobit dobrou tramvaj s tichym pohonem, ale kazda drobna nerovnost (listi, svar, vada na okolku, srdcovky) pri styku kolej-kolo z ni udela rincici zelezarstvi...

+1/0
19.4.2016 18:24

J90a57r61o92s96l10a46v 14V77i48n98a12r 5165692926291

Idealni mi pripada usporadani T3, kdy sedacky jsou v rade za sebou a není mozne sedet vedle sebe. Nabizeji vice prostoru pro stojici a sedici si neprekazeji. Porsche mají podle mych zkusenosti spatne vyresena madla pro drzeni stojicich. Jestli si nepletu tramvaje na lince 22, tak na IPAKu jsou vždy narvane a stojici lide bojuji o mista, kde dokážou dosáhnout na ty horni trubky.

+2/0
19.4.2016 13:37

L12u24k91á58š 79Š63l49e16h61o33f86e21r 1923899235619

Pokud vím, tak Porsche na lince 22 nejezdí...

0/0
20.4.2016 13:03

J98a33r33o31s12l65a24v 22P43o38l66č35á73k 5103477420954

Nechci být "rejpal", ale možná by bylo fajn, kdyby autor uvedl o jaký dopravní podnik se jedná.. Byť to z článku každý asi pochopí, ale i tak...

0/0
19.4.2016 13:34

W57a16l42t96e95r 76D36i18v54i41š 6737232352212

Možná je taková drobná nápověda, že to je v rubrice Praha a Středočeský kraj. Takže bych to tipoval na Dopravní podnik Beroun.

+3/0
19.4.2016 14:25

V86l35a47s12t82i45m71i26l 45S98v78o24b50o96d24a 7423608845534

Hmm, to je dobrá otázka, v kolika městech Středočeského kraje jezdí tramvaje ;-D.

+1/0
19.4.2016 14:58

J24a44k82u79b 63Š13a55f95a22n56d34a 7505987181271

V žádném. Takže na výběr toho už moc není.

0/0
19.4.2016 18:27

M78i98l36u96š63e 95W34e40l70n42o27v81á 5364390926229

Pravda.Taky jsem,pokud bylo možno,počkala raději na starší tramvaj,než sedět zády k oknu a koukat na proti na hlavy.Tato nová se mi moc líbí,ovšem taky si myslím,že nám cestujícím nevyhoví skoro nikdy nic a budeme zase remcat.:-)

+2/−1
19.4.2016 13:32

F79i87l68i20p 76N13a54v82r98á37t48i58l 2697210583784

To musej projektanti pořád vymýšlet nějaké novinky? Je v době internetu takovej problém najít na světě nějakou existující tramvaj, která v podobném provozu funguje ze všech nejlíp, a udělat to podle ní?

Připomíná mi to vývoj elektroniky na začátku století: novej model/verze neměl ze svého předchůdce skoro nic dobrého - všechno se vytvořilo znova (často hůře) a uživatele to akorát štvalo.

0/0
19.4.2016 13:20

R15a33d27i24m 15V62o31d56ň89a13n22s47k45ý 5311284666289

Tak ona nejúspěšnější a nejméně poruchová tramvaj T3 byla vytvořena v Česku, možná si myslí, že jim to proto ještě pořád musí jít. Ale nemyslete, že zahraniční vozy jsou vesměs něco výrazně lepšího než 14T..

0/0
19.4.2016 17:33

F44i53l61i40p 96N49a74v54r53á97t36i56l 2747700583834

Podle toho videa mi tato zánovní pražská tramvaj nepříjde lepší než to, čím jezdím po Norimberku. A to zdejší šaliny mají určitě přes 10 let.

Chtěl jsem svým příspěvkem říct, že někde po světě již určitě jezdí tramvaj s ideálním interiérem. Proto nemusí autoři tramvaje z příspěvku svůj interiér testovat, když jinde už otestovaný je.

V Praze nežiju, ale obecně bych řekl, že většina lidí jede tramvají jen pár zastávek, tudíž bych sedačky a sezení nevěnoval takovou pozornost. Osobně mě nejvíc štvou lidi, kteří překonají schod nástupu, zastaví se, a špekulují, kam si půjdou sednout. Čímž zdržujou. Úplně nejlepší jsou pak ti, kteří se jako první hrnou do středu vozu, aby mne pak nechali stát u dveří....a za 3 zastávky se přese mne drali ven.

+1/−1
19.4.2016 17:39

E47d75a 12D21r78á16b27e66k 7219292723897

města mají svá specifika co do rozchodu, požadavků na nízkopodlažnost, délku soupravy atd, takže nová tramvaj jsou vždy nové výzvy speciálně u těch nízkopodlažních - kam dát kola, jestli otočnej nebo neotočnej podvozek a tak dále, rozvržení sedaček je až spíš třešínka na dortu "podle možností", není to něco na čem ta tramvaj stojí nebo leží, protože super interiér vás sám o sobě nikam neodveze.

0/0
20.4.2016 13:44

I17v46a77n 18S81o39u35k66u96p 3486177828518

Víc než sedačky vedle sebe mě ser... ty madla.....musíte mít 2 metry,aby jste na ně dosáhly...ale koukám,že to tak ponechali

0/0
19.4.2016 12:30
Foto

M68a61r64i93e 98M25e42t63l62i96c54k26á 9541494371362

Jednou jsem se na to ptala a prý je to proto, že dle statistik lidstvo je vyšší ;-D Takže já, která jsem zasekla na 158cm mám prostě smůlu ;-D

+3/0
19.4.2016 13:03

L93u28k77á76š 84C47v16r29č28e74k 1446454907

Teď se tam vejde stojících ještě méně než předtím. Měli se vykašlat na sedačky vedle sebe a bylo by to lepší.

+3/−1
19.4.2016 11:54

A85l98e67x29a69n19d54e62r 72M21a14l40ý 7366534486

Líbí se mi nový nátěr více než původní, jsem rád že zmizí ty uličky plné nohou, ale to čím byly nahrazeny je snad ještě horší.

Ty sedačky proti sobě jsou na sebe natolik nalepené, že bude prakticky nemožné se neotírat koleny o člověka co sedí naproti, jak je vidět i na tom videu. Tam si sedat rozhodně nebudu.

Raději bych obětoval pár sedaček, než je tam namačkat za každou cenu.

A že s tím pořád otravuji... stále by to chtělo klimatizaci.

0/0
19.4.2016 11:18

I32v91o 36P89o96s40p13í30š39i16l 6661314547442

pokud vim, tak v Brne takhle vypadaji saliny normalne... Rv

0/0
19.4.2016 11:11

A75n34t79o95n71í76n 97D86o96u84b39e82k 3730319169

za 2,5 milionu stale chybi zcela zakladni funkce tj klimatizace??? wtf?

+2/0
19.4.2016 10:56
Foto

M72a45r57i93e 67M95e35t48l53i48c60k82á 9781374221122

Klimatizace je v tramvaji na dvě věci... Vzhledem k tomu, že se neustále otvírá, tak klimatizace nefunguje a stejně všichni otvírají okénka.....

0/−3
19.4.2016 13:04

A87l98e27x95a86n34d43r 64V76i49d45n94e50r 1607240667805

min sedacek u dveri a vic mista na stani to je zaklad

+3/0
19.4.2016 10:50

A23n66t69o19n37í86n 47D49o85u35b57e21k 3920299589

presne! sedadla ve dvou vedle sebe a hlavne naproti jsou sileny! v tech clankach kde nejsou dvere bych dal za sebou po jednom jako ve starych tramvajich. to bylo nejlepsi. drtiva vetsina lidi jezdi po jednom tak proc maji cumet do ksichtu jinym. osobne si v techto tramvajich kvuli tomu vubec nesedam. pouze v tech starych

+5/0
19.4.2016 10:57

M83a82r51t82i55n 34R29u48z11i91c27k27a 1602408966927

Ta tramvaj ma ale zasadni vadu, vyssi zatizeni na napravu by ji vyradilo z provozu... coz by se stalo, kdyby se veslo vice stojicich lidi... uz ted je "na hrane"...

0/0
19.4.2016 18:19

A33n92t11o64n70í51n 92D60o22u78b55e11k 3970859539

sedadla jsou stale hruza! nechapu proc nema zasebou po jednom sedadle ale ma stale debilni sedadla proti sobe!

navic nater zvenku je hruza. predchozi byl super. tramvaj je jinak krasna asi nejhezci co kdy v praze jezdila. pouze ale s tim predchozim naterem. tento z ni dela zrudu pro vychodni trhy

0/0
19.4.2016 10:43

L82u30k85á20š 67I18n40e21m55a93n 4274673264208

Při cestování mám rád svůj osobní prostor,a nebaví mě čučet někomu cizímu do ksichtu.Rv

0/0
19.4.2016 10:32

R68a86d19e87k 41S33ý27k90o63r87a 9417891899701

Co je na té tramvaji tak zvláštního? Vždyť toto je naprosto běžné rozložení sedaček. O tomto dělat článek je stejně zajímavé, jako dělat článek o autech se čtyřmi koly a nebo s volantem na místě řídiče místo volantu v kufru :-P

0/−4
19.4.2016 10:18

L75u78m27í49r 25V48i43t96h73a 2307397836922

Zvláštní je na tom to, že u tohoto typu tramvaje byly ssedačky uspořádány jako ve strým ruským metru. Tak proto se o tom píše. Že už to tak není. Ještě něco potřebujete zopakovat?

+4/0
19.4.2016 11:28
Foto

M81a55r70i52e 82M75e50t53l91i46c22k65á 9611354901652

Konflikty jsou díky šikmým plochám v některých tramvajích a hlavně díky lidem, kteří se otočí s batohem na zádech a vůbec neberou ohled na to, že tak ohrožují lidi na sedačkách.... Řešení těch sedaček se mi moc nelíbí, cestuji tramvajemi hodně a někdy je to fakt o nervy dostat se ze sedačku (někdy i na sedačku) u okna.... a nějak moc jich je zády ke směru jízdy a nic moc prostor.... spousta lidí jezdí nejen s malou diplomatkou nebo kabelčičkou, ale s taškami..... Zatím se fakt nejlíp sedělo v T3

+3/0
19.4.2016 9:23

K97a77r76e28l 69D44r76d75a 6774522767

Jste mimo. Nové tramvaje jsou prostorově špatně řešené. Tak nehledejte viníky v cestujících. O tom to je. Co zmrví projektanti, to se promítne do konfliktu mezi cestujícími. Pokud nemáme páky, jak postavit do latě dodavatele a provozovatele, zbývají nám jen pevné nervy a vzájemná ohleduplnost. Nenechme si vzít slušné chování. ;-)

0/−1
19.4.2016 9:48

R75a70d22e87k 58S57ý40k44o45r91a 9447581239491

Když se kdokoli a kdekoli chová bezohledně a nevidí nic jiného, než sám sebe, pak takovému jedinci nepomůže ani samostatný a prostorný vůz, který bude určen pouze pro toto individuum. Možnost by zde byla a to v případě, že by se jednalo o vůz mířící na pořážku, takový vůz by měl smysl.

Jakýkoli prostor v civilizované společnosti se dá sdílet bez konfliktů, pouze sobci se strašně diví, když někdo upozorní na jejich bezohledné chování.

+1/−1
19.4.2016 10:23

L26u83m41í15r 82V63i22t51h41a 2757517616652

Projektanti projektují blbé baťohy? 8-o

0/−1
19.4.2016 11:29

I32v47a77n 94M74i40n97á73ř 7822784577621

Za komančů se říkalo: "Raději špatně sedět, než dobře stát !!!"

0/0
19.4.2016 9:12

K18a30r90e55l 72D62r29d63a 6774522607

Včera jsem jel zase jednou žlutou super-trouper 15T. Zážiteček. Nejprve balancování na šikmé ploše na jedné noze, kde jsem nepochopil, za co se mohu držet.

Pak nové plastové sedačky. Dva lidi se vedle sebe nevejdou a jak je sedačka tvarovaná, tak si nelze na ní jak jinak sednout. Takže mě při pokusu nedrcnout do souseda řádně řízla do zadku a opět mám modřiny, jak z klandru na sedačkách T6A5 a stejně jsem se pak na souseda musel připlácnout. Ten získal dojem, že jsem pěkný nevychovanec a začal si lovit z kapsy mobil se sluchátky a dloubal mě řádně do žeber, aby si zvětšil prostor.

Tak si povzdychnu, dám oči v sloup, a dostanu šlehu do palice. Na plastových sedačkách jsou tyče na držení našroubované opět více za hlavou sedícího. Při každém drcnutí tedy hrozí omlácení hlavy o tyč. A aby tady necákalo moc krve z hlav cestujících, tak je zde vylepšení. Ta tyč má nově protikebulový plastový nárazník!

Nechápu. V Plzni nikdy neviděli tramvaj? Mám snad vyrazit do Škodovky a pohlavkovat tady projektanty, aby jim to docvaklo? Nebo si ty sedačky vyměnil DPP ve svých dílnách a je to "pražský zlepšovák" a pohlavky patří DPP?

(A ještě poznatek ze zimního provozu. Jsou tady také "jednomístné luxusní sedačky". Kupodivu... Za nimi je fukar, co sem žene čerstvý ledový vzduch. Zatímco T3 měly vyhřívané sedačky. 15T mají chlazené sedačky. Jel jsem s chřipkou a bolavou páteří. To je slast, sedět v ledovém křesle, kde trvale fučí na záda ledový vzduch.)

Tedy, kam směřovat výprask a pohlavky? Do Plzně či do Prahy? ;-D

+4/−1
19.4.2016 8:52

O44n69d93ř88e64j 33Z39d46e45r96a90d18i96č66k96a 6694275243748

Dočentl jsem ten canc do konce a ohledně té poslední otázky... Ideálně sobě za takovou pitomost.

+2/−4
19.4.2016 9:14

K43a14r82e51l 74D42r31d95a 6674222327

Jde o technické připomínky k šlendriánu za zmařené veřejné prostředky. Nejspíš jste zcela mimo, pokud takový průšvih hájíte.

0/0
19.4.2016 9:35

J97a86n 78V86a43l34o79u51c43h 6502537428220

Anebo na velké zadky? Sedačka není menší menší než "klasický" kornout v T3, ale to je přece klasika, na to se nesmí nadávat;-D.

A že máte 2 sedačky vedle sebe? Pokud i nadále dáváte přednost převozu dobytka v T3 (pár sedaček, zbytek stojí) před aspoň trochu kultivovanou MHD (více sezení, nízkopodlažnost)... Že jsou u nás dobytci, kteří sice vystupují zastávku před konečnou (nejlépe tak vytíženou jako ve Stromovce), ale sednou si u uličky, protože kdyby si sedli k oknu "určitě by si vedle sedl někdo, kdo jede až na konečnou a oni by se nedostali ven", je o něčem jiném...

A za to, že tratě (Ječná, Národní třída) jsou přeplněné a více tramvají (aby se "nejezdilo jako dobytek") se tam prostě nevejde poděkujte těm, kteří zrušili plno tratí v centru, kam se dala zátěž rozložit (Václavák, Příkopy), protože "fárat" 30m pod zem, když chci z Jindřišské k muzeu se přece znakem rozvinutého socialismu.

+4/−2
19.4.2016 9:15

K65a27r22e92l 87D74r91d11a 6484132197

Co jít těch pět kroků pěšky? To by vysoce kulturního cestujícího z tramvaje nikdy nenapadlo, že? ;-D

0/−1
19.4.2016 9:31

K55a60r28e28l 55D42r37d70a 6334232977

A Příkopy by se nejezdilo pro dvě zastávky, ale z Nuslí na Letnou, jak tomu bylo v době komunistického středověku. A to už by se fárat přímo mělo. Je to civilizované a ohleduplné ke druhým. ;-)

0/0
19.4.2016 9:43

R13a38d20i33m 72V88o75d80ň34a89n70s70k84ý 5561304386189

Víte, MHD je jaksi od toho, aby se pěšky chodit nemuselo. V Praze to denně příliš zábavné a bezpečné není, o důchodcích a invalidech nemluvě.

+1/0
19.4.2016 19:28

V91o30j31t59ě83c69h 40H81o15r60s94k11ý 7227817181982

A pořád ta tramvaj zní jako pojízdné železářství?

+3/0
19.4.2016 8:30

M67a23t82o82u63š 12K12y34n67c77l 4284847881429

Ta orientace sedaček mi byla docela příjemná. Nechápu komu to mohlo tak zásadně vadit, snad asi těm lidem, co se nacpou do tramvaje, a hned utíkají z nějakého neznámého důvodu na její druhý konec.

+3/0
19.4.2016 8:23

P70a35v14e28l 77M13o90r48a29v67e79c 1514665374807

Tak hlavně že takto upravená T14 jezdí v Brně již několik let.

0/0
19.4.2016 8:01

M78a21t17ú61š 71E27l43i46a54š 3530896274955

Tak hlavne, že to nie je T14, ale 13T, ktorá jazdí v Brne. Mimochodom, rovnako hrozný voz, ako toto.

+2/0
19.4.2016 9:01

Z90d15e51n55ě91k 72S88v69o95b92o13d15a 4176284936257

Přebarvení R^, ale sezení mi teda nejvíc vyhovuje v T3 pěkně za sebou

+2/0
19.4.2016 7:45

J12i21ř44í 73J53o87z66a 3208323260241

Me ten nater pripomina nater vozu MHD v Olomouci...

0/0
19.4.2016 5:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.