Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Neslýchané. Pražané mají tunel a chtěli by jím i jezdit

Samotářský hostinský z Cimrmanovy Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, asi nastoupil do kantýny v Ropidu. Nic jiného než jeho potíže s tím, že měl hospodu, ale chodili mu tam lidi, nemohlo plánovače pražské dopravy inspirovat. MHD tunelem Blanka jezdit nebude, protože by se to lidem hodilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15o42s92e81f 40B63r13o98ž88e29k 7383555422971

Jistě, na daních si ho pražané platí - ale jen ti, kteří jezdí autem. Na spotřební dani, DPH z PHM, daní z auta atd... Na MHD se naopak ještě z těchto daní vydává dalších 15 miliard (jen 4 se vyberou na jízdném).

A díky autobusovým linkám přes Barandovský most jsou nyní zavedeny bus pruhy na obou stranách kolem něj - kdo tohle chce v tunelech? Někdo, kdo se vozí za daně ostatních možná. Nikdo jiný.

+1/0
28.4.2016 16:11

P25e69t69r 25K41e11ř 8613314662768

Ono je těžké posuzovat skutečné výsledky a dopady dopravy Blankou bez funkce návazných komunikací. Hned od počátku projektu byla kritizována nájezdová rampa na most Barikádníků z důvodu málé nepropustnosti. Reakce žádná, projektant je přece ředitel zeměkoule i když dopravu viděl pouze v TV. Výsledek?? Neustálá zácpa u nájezdové rampy. To samé u výjezdu na Smíchově. Svůj díl na tom mají i kamiony a těžká vozidla, která se zde beztrestně pohybují a správa tunelu situaci neřeší. Dokážete si představit že do takového chaosu vpustí ještě MHD, jež ke všemu nemá ještě ani dostatečný výkon pro překonání výškového rozdílu v žádoucí rychlosti?? Dále, jak je možné, že se vyplatí jet z Hradecké dálnice na Brno přes Blanku?? No protože severovýchodní část komunikace - Průmyslová je nepoužitelná a dokud z ní neodstraní světla a nestane se průjezdnou, nikdy se Praha neuvolní.

0/−2
28.4.2016 9:53

J82o29s13e15f 28Š56v83e60c 6155376154413

Autobusy nemají výkon? ;-D ;-D ;-D

A jezděte MHD, ne svojí pikslou!!!

0/−1
28.4.2016 11:22

O35n71d67r60a 26P71á82t72e58k 8803989974825

Jo ROPID... To je skvadra!

0/0
28.4.2016 8:09
Foto

J18i63n68d26ř77i13c48h 64H19u62s36i58č83k51a 2155677324285

Jenom dobře. Ještě by tam časem vznik další pruh pro busy.

0/−3
27.4.2016 23:28

Š36t66e88f97a12n 63F24r39i77č57a 7172958833306

No, myslím, že to je příklad pro žáky základní školy. Rovnice začínají někde v osmě třídě. Trojčlenky mnohem dříve. Prosté dělení už ve druhé či třetí třídě. Jestliže určité množství lidí stráví v autobusech 30 minut, dopravní podnik potřebuje 30 autobusů. Jestliže stejné množství lidí stráví v autobusech jen 2 minuty, kolik bude dopravní podnik potřebovat autobusů?

0/−8
27.4.2016 22:46

P30e95t64r 87V67e82s12e87l50ý 8315725452186

Další odborník na MHD. Jenže milej pane, ty autobusy musí někdo řídit, někdo je musí nakoupit a udržovat, musíte mít na ně prostor na garážování. Navíc váš příklad je naprosto hloupý, protože nic neříká o délce samotné linky. A tu musíte projet, ať tam máte jednoho člověka nabo 100. Počet autobusů na lince je dán její délkou a časem průjezdu, nikolvěk, kolik lidí veze 2 minuty nebo hodinu.

+4/0
28.4.2016 7:26

M75a74t65ú25š 50E39l53i41a18š 3830166984535

No ale mne to príde tak, že keď sa zavedie nová linka, tí ľudia na ňu prejdú z iných, ktoré je následne možné novým požiadavkám prispôsobiť. Prípadne je možné zmeniť trasu existujúcej. Alebo chcete povedať, že hypotetická nová linka tunelom by dokázala motivovať taký počet ľudí, aby využili MHD, že sa kompletne naplní novými cestujúcimi? Výrazný zásah do systému má naň predsa priamy dopad a bolo by veľmi hlúpe robiť zmeny bez zohľadnenia tejto skutočnosti a ponechať zvyšok v aktuálnom stave.

0/0
28.4.2016 8:52

P85e10t55r 41V67e34s41e15l61ý 8295635472846

Promiňte, ale nerozumím, co jste vlastně chtěl říct. Já jsem měl jen na mysli nesmyslný příklad použití trojčlenky panem Fričem.

+1/0
28.4.2016 8:56

M30a40r85t44i26n 62K92r86u49t72ý 1628171769515

ten příklad je správný. Pokud autobus pojede 2 minuty a převeze 100 lidí, přepraví za hodinu 3000 lidí. Pokud pojede 30 minut, přepraví jich jenom 200 nemluvě o tom, že s největší pravděpodobností bude zájem o dopravu výrazně nižší.

Bude-li zadání převait 3000 lidí za hodinu, stačí mi při dvouminutovém intervalu jeden bus a jeden řidič, při 30 minutách logicky 15 busů a v nich 15 řidičů. Triviální.

Kdybyste měl problém s tím, že počítám jenom jeden směr, zkraťte čas jízdy na polovinu, případně časy vynásobte dvěma. Poměr autobusů a řidičů zůstane stejný.

0/0
28.4.2016 9:16

J52o22s45e89f 64B43r80o82ž55e56k 7813965402391

To je asi stejná logika, jako že jeden parník jede z evropy do ameriky 3 měsíce. 3 parníky tedy pojedou měsíc.;-O;-O;-O

+1/0
28.4.2016 16:12

T56o56m20á28š 39T29a98t67í96č90e31k 5220212140228

Neodolám a přidám své brněnské slovo: cháchachacha cha. Prágl nemá prachy na linku - autobusovou, jejíž zřizování a provozování je nejlevnější -, která by Pražákům zkrátila cestu o čtvrt hodiny. Dobrý, dobrý, co se v té Praze děje. Až tam pojedu, tak si s sebou vezmu pořádný měšec rozměněných dvacetikorun, abych mohl obdařit milodary davy žebráků. Přece jenom jsou to bratři Slovani. :-))

+4/−1
27.4.2016 22:17

J46a48n63a 26B81o29u68l70o63v29á 7650126731821

No, být vámi, tak se moc nesměju, vy tam máte ve vedení Brna taky pěknou skvadru a vymýšlejí tam taky pěkné bejkárny.

+1/0
28.4.2016 8:24

K13a47m84i32l 46F40i38a54l32a 7865767825550

Otevřeme tunel MHD a přivřeme ho "S"

0/0
27.4.2016 21:53

J30a24n 76H52o39z68á45k 2171915654247

Vy naivo !

0/0
27.4.2016 21:46

T21o70m84a92s 89B62e37l54e25c 4645584162982

Myslim ze Jancura se muze zridit linku, at Jim ukaze Ze to jde.

+4/0
27.4.2016 21:36

Š75i80m74o67n23-60E85r42i36c98h 54J93e20l89í96n65e66k 5890462323733

Už vidím, ja

0/0
28.4.2016 19:06

Š60i60m46o47n90-94E41r60i28c95h 24J24e11l71í63n11e31k 5550152323873

Jo už vidím, jak jim to ROPID povolí ;-D

0/0
28.4.2016 19:10
Foto

M22a26r90t81i10n 65Š71u87b34r27t 1365411474245

Vážený pane Dvořáku, v informaci pro Vašeho kolegu jsme se pokoušeli vysvětlit, že navýšení prostředků na provoz MHD v Praze bylo v posledních dvou letech poměrně vysoké (zejména vlivem zprovoznění nového úseku metra). Tj. že město na MHD rozhodně myslí. Současně jsou ale náklady na roční provoz MHD vysoké ve své celkové výši a proto je snaha tuto výši stabilizovat. To je ostatně dlouhodobý požadavek napříč veřejností. Zavedení úplně nové linky je skutečně velmi nákladnou věcí, ať je to linka jakákoliv. Pokud současně existuje řada požadavků na posílení stávajících spojů, je třeba pečlivě zvažovat, na co prostředky na provoz, které nejsou neomezené, použijeme. Nikdy bychom si na ROPIDu nedovolili říci, že nezavedeme linku proto, že by byla oblíbená. Tuto tezi formuloval pouze článek Vašeho kolegy a nezakládá se na informacích, které Váš kolega dostal. Úkolem města a ROPIDu je hospodařit s prostředky na provoz a zabývat se primárně možnostmi, jak posílit stávající linky. Proto jsme také uvedli, že na základě těchto souvislostí je provoz linky v tunelu zatím stále zvažován.

+3/−9
27.4.2016 21:24
Foto

B43r36o75n28i28s35l24a40v 83G39a91b47r35y95š 2432209831

To jste ten článek mohl rovnou napsat Vy a žádná Hospoda na mýtince by se nekonala. :-)

Je mi jasné, že provoz linky něco stojí, ale snažil bych se o to neustále navyšovat počet přepravených cestujících. Navíc tady jste se dotkl celkem vděčného tématu, kdy z některých byla cítit i ta vůle to auto doma skutečně nechat. Kasa sice není bezedná, ale ulice nejsou nafukovací a dříve nebo později tu linku stejně budete muset zavést. Jestli je pravda, že výstavba tunelového komplexu Blanka přitáhla do Prahy více aut, bude situace jen horší. Spoléhat na dokončení celého městského okruhu asi v dohledné době nelze, takže je jasné, že rychlejším řešením už tak zoufalé situace je změna MHD. Ve výroční zprávě SDP jsem si přečetl pokles 70 mil. přepravených osob mezi roky 2013 a 2014 a nijak mě to netěší.

Čekáte tedy na větší obnos peněz? Nebo na co vlastně, že to nejde realizovat třeba během půl roku?

+7/−1
27.4.2016 21:35
Foto

M24a43r60t44i69n 64Š47u35b33r53t 1355101684815

Posílená noční doprava, posily vlakové dopravy, posila linky 5, prodloužení metra A, posílení návazných autobusových linek, spolufinancování integrací oblastí Mělnicka a připravovaného Kladenska...rozpočet na MHD stále roste téměř lineárně a je potřeba s ním nakládat zodpovědně, aby bylo možné průběžně provoz MHD hradit v současném rozsahu. A bus v tunelu je nákladově v rozsahu, v němž bychom byli schopni vylepšit dopravu třeba ve 20 městských částech. Musíme pečlivě vážit každý ujetý kilometr každého spoje.

+1/−6
27.4.2016 21:52
Foto

B76r85o37n37i34s13l36a79v 18G57a37b85r97y43š 2742699371

Škoda, že podobně zodpovědní nebyli představitelé města, když se zřizovala OpenCard... Ta miliarda by se teď hodila. :-)

+10/−1
27.4.2016 22:10

P76e49t13r 91V80e13s54e78l88ý 8495945742986

Je to marný, je to marný, je to marný.

Nemáte šanci se tu prosadit rozumným vysvětlením. Lid obecný má pocit, že jediným úkolem ROPIDu je zku..it pražskou dopravu, co to dá. Tady vás ušlapou i za obyčejnou informaci. Vůbec nemá cenu se tu zapojovat do diskuzí, protože každý druhý je tu odborník na MHD a to vás musím varovat, že tu nenastoupili ti největší "borci".

+3/0
28.4.2016 7:22

J23o70s12e62f 16Š20v97e70c 6405836144153

Nechápu posílení páteční a sobotní noční dopravy, když se v ní vozí především bezďáci a haldy ožralejch :-( ti první aby měli kde spát a ti druzí aby se lépe dostali domů?

0/0
28.4.2016 11:42

M85a33r57t71i30n 71Š65t94r75o84s 4969767110728

Ale počet obyvatel Prahy ale stále roste, a tudíž logicky roste i rozpočet města - resp. jeho příjmy. Není důvod, proč by neměl úměrně tomu růst i rozpočet na dopravu.

+2/0
27.4.2016 22:01

J41o58s47e83f 17V61o80l93f86í34k 4338915339763

Z toho mi logicky vyplývá, že nejideálnější variantou tedy je aby počet obyvatel klesal.

0/0
28.4.2016 9:18

I97v95o 92Z45d96e16b56o54r82s58k27ý 3833981970231

Nevím, jestli věřit článku, jehož první věta je lež?

0/−1
27.4.2016 20:39
Foto

B26r92o11n88i74s60l59a85v 32G31a32b20r97y97š 2332799951

Nečekal jsem, že diskuze pod článek vydají na nový článek :-). Hospoda na mýtince se citovala snad stokrát. ;-D

Ale jo, ať se to rozmazává co nejvíc. Třeba si někdo v Praze uvědomí, že tudy cesta nevede.

+2/0
27.4.2016 20:29

T94o66m98á82š 48M98a70t53ě28j 9585988303102

Prostě nejsou prachy na novou linku.

Delat ji s 10 autobusy nemá cenu a je to spíš ke škodě, a na 100 autobuš nejsou peníze a jsou i jiné problémy (přetížený kulaťák).

+1/−1
27.4.2016 20:27

T18o62m67á77š 92T32a44t26í71č26e22k 5730702230868

Něco mně říká, že ti, kteří by ten rychlospoj tunelem rádi využívali, tedka jezdí po povrchu, takže dramatické scénário, jak by museli nakoupit novou kavalérii autobusů, asi nebude úplně pravdivé.

+6/−1
27.4.2016 22:25

J17i58ř30í 12B62r31o26ž 5109255732277

38 miliard- za ty peníze poslala ESA sondu Rosetta ke kometě Churyumov-Gerasimenko . Praha je nejbohatší město na světě! :-P

+4/−8
27.4.2016 19:47

J32i57ř70í 26B61r39o84ž 5249685632427

Pane Stonku, by jste osobně zainteresován na tomto pražském projektu?

0/−1
27.4.2016 20:05

P15e74t88r 62F33o78l53t35ý21n 9354226627936

Proč by měl být zainteresovan? Napsal jen fakta. Co je na nich nepravdivé?

+1/0
27.4.2016 20:23
Foto

B96o55ř46e97k 82M17e47z93n60í70k 3740723100209

Ano, přátelé, jsme tu správně. Tohle je Česká republika.

+9/0
27.4.2016 19:15

S85t36e58f12a58n 53S12u83r40o49v38j52a72k 8746132484142

...ale ne s MHD

0/0
27.4.2016 19:09

S69t63e73f69a24n 41S12u17r30o69v81j44a10k 8266612224922

Tak jsem si myslel, ze hromadna doprava je od toho hromadna, jelikoz s ni jezdi hromada lidi. Tak ne je od toho hromadna, ze po meste ma jezdit hromada prazdnych a nevyuzitych autobusu.

A argument, ze by tam mohlo byt velke zpozdeni je take uzasny. Jako by Ropid za zpozdeni cestujicim platil.

+13/0
27.4.2016 19:08

P27e75t19r 75V67o60ň20k65a 2157173559203

KOMEDIANTI, VYHÁZET ZADARMO JSOU TAM DRAHÝ!!!!!!

+2/0
27.4.2016 19:06

L41u44b54o55š 10M21a98š39í95n 9549346507818

A co zrušit Ropid ta společnost je celkem zbytečná.

+1/0
27.4.2016 19:03
Foto

B87r70o67n82i24s87l26a58v 54G97a92b71r46y18š 2522189641

Společnost jako taková zbytečná není, akorát bych vyměnil její osazenstvo.

+4/−1
27.4.2016 20:30

L16i84b90o74r 85Z24a36v43ř88e27l 8319266481912

Tak jako v Brně Kordis tak zde Ropid, absolutně zbytečný spolek pane.!!

0/−1
27.4.2016 21:21
Foto

B34r37o86n95i91s36l50a27v 90G95a64b42r50y82š 2192919671

Ne, KORDIS není zbytečný. Navíc ti lidé zrovna v KORDISu odvádějí hodně slušnou práci. Ale je mi jasné, že lidé jako Vy to nedokáží ocenit.

+2/−1
27.4.2016 21:24

T90o74m88á68š 43T75a94t73í44č34e93k 5960652100208

I když je několik bodů, které neshledávám optimálními, musím říct, že práce kterou odvádí Kordis (i DpmB) mezi vším, čím se prezentuje stát, vyniká. A to v čistě pozitivním smyslu. Takhle kdyby fungovalo všechno, máme tady Švýcarsko.

+2/0
27.4.2016 22:32

Z62d73e65n84ě49k 25P26o66l46á25k 3889359415442

Nic si z toho pražané nedělejte. Tunely jsou po celé republice. A v tom vašem se dá alespoň jezdit.:-/

+6/0
27.4.2016 19:01

J27o51z30e36f 56S36t78e57b58i41l23a 3615677425537

No, nakonec to bude hezky krytá ciklostezka ;-)

+6/0
27.4.2016 18:50
Foto

L61a89d84i12s68l83a97v 68S75t51r33n37a72d 7794171434608

;-D;-D;-D

0/0
27.4.2016 18:42

M41a27r82i72a70n19a 72K41r14á24s34n70á 7870577837231

;-DR^

+1/0
27.4.2016 18:34
Foto

M84i35c13h33a72l 60P43a57ř74í78z12e28k 8631983506251

Vždy jsem doufal ,že pracovat na magistrát politici a úřednici šli, aby prospěli městu a obyvatelům Prahy. Je vidět, že jsem se naivně zmýlil ;-)

+12/0
27.4.2016 18:32

Z80d81e43n84ě68k 81P51o27l53á96k 3549599365802

Kdyby jenom to.:-)

0/0
27.4.2016 18:59
Foto

M27a67r20t51i47n 75Š83u69b10r96t 1685171924685

Dobrý den, zkusím popsat, jak pečlivě se počítá každý kilometr, který metro, tramvaj, či autobus po městě denně najedou. Existuje plán ročních výkonů, tam se sečte, co prostředky MHD najezdí a podle toho se přijme rozpočet. A podle toho rozpočtu se pokouší MHD celý rok jezdit. Jenže je řada mimořádností a tak se pořád musí sledovat, zda se plán drží, zda se nejezdí víc. Každá výluka, změna, každý odklon. Počítají se miliony vozokilometrů. Denně jede v Praze 2000 spojů metra, 7000 spojů tramvají, 23 000 spojů autobusů a 860 vlaků. V tomto objemu je provoz obrovsky nákladný. Je to nejrozsáhlejší služba města Pražanům. Stojí to taky těch 18 miliard ročně. Tržby jsou 4 miliardy. 14 miliard je dotace z Vašich daní. Každý kilometr navíc, každá linka, tyto prostředky navýší. Není to tak, že si ukážeme na linku a hned ji zavedeme. Potřebujeme jí zaplatit a ty prostředky neleží na ulici. Možná si to neuvědomujeme, ale MHD není zdarma. Přes 30 000 spojů denně stojí hodně. A není to o tom, že někdo nechce zavádět linku proto, že by si jí lidé oblíbili. Je to o tom, že s těmi prostředky je nutné hospodařit, aby se především zajistil základní provoz stávajících linek a jejich posílení, které je městskými částmi poptáváno. Pak je potřeba velmi zodpovědně vážit, co uhradit. Zvláště, když za poslední rok tyto úhrady na MHD narostly velmi zprovozněním nového metra a posílením návazných autobusů. Město stále navyšuje prostředky na MHD, ale nemůže to dělat zcela automaticky, má to hranice zodpovědnosti za rozpočet.

+4/−3
27.4.2016 21:36

S89t18a41n 63N97o53v88á53k 5717245405424

Smůla je v tom, že někde jsou spoje katastrofálně přetížené a některé katastrofálně nevyužité. Ale jak to změnit, netuším...

Za poslední dekádu jsem autobus využil pouze jednou, takže nemohu hodnotit objektivně, ale ve všední den ve tři odpoledne jsem jel z Kunratic od servisu Jarov na Budějovickou (číslo linky si už nepamatuji) ve třech lidech - čtvrtý byl šofér.

+1/−2
27.4.2016 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.