Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Neslýchané. Pražané mají tunel a chtěli by jím i jezdit

Samotářský hostinský z Cimrmanovy Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, asi nastoupil do kantýny v Ropidu. Nic jiného než jeho potíže s tím, že měl hospodu, ale chodili mu tam lidi, nemohlo plánovače pražské dopravy inspirovat. MHD tunelem Blanka jezdit nebude, protože by se to lidem hodilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42o92s66e36f 18B50r94o73ž37e79k 7213425822641

Jistě, na daních si ho pražané platí - ale jen ti, kteří jezdí autem. Na spotřební dani, DPH z PHM, daní z auta atd... Na MHD se naopak ještě z těchto daní vydává dalších 15 miliard (jen 4 se vyberou na jízdném).

A díky autobusovým linkám přes Barandovský most jsou nyní zavedeny bus pruhy na obou stranách kolem něj - kdo tohle chce v tunelech? Někdo, kdo se vozí za daně ostatních možná. Nikdo jiný.

+1/0
28.4.2016 16:11

P45e68t81r 13K90e19ř 8393234912748

Ono je těžké posuzovat skutečné výsledky a dopady dopravy Blankou bez funkce návazných komunikací. Hned od počátku projektu byla kritizována nájezdová rampa na most Barikádníků z důvodu málé nepropustnosti. Reakce žádná, projektant je přece ředitel zeměkoule i když dopravu viděl pouze v TV. Výsledek?? Neustálá zácpa u nájezdové rampy. To samé u výjezdu na Smíchově. Svůj díl na tom mají i kamiony a těžká vozidla, která se zde beztrestně pohybují a správa tunelu situaci neřeší. Dokážete si představit že do takového chaosu vpustí ještě MHD, jež ke všemu nemá ještě ani dostatečný výkon pro překonání výškového rozdílu v žádoucí rychlosti?? Dále, jak je možné, že se vyplatí jet z Hradecké dálnice na Brno přes Blanku?? No protože severovýchodní část komunikace - Průmyslová je nepoužitelná a dokud z ní neodstraní světla a nestane se průjezdnou, nikdy se Praha neuvolní.

0/−2
28.4.2016 9:53

J34o63s44e60f 66Š20v27e19c 6315386234193

Autobusy nemají výkon? ;-D ;-D ;-D

A jezděte MHD, ne svojí pikslou!!!

0/−1
28.4.2016 11:22

O85n54d11r70a 59P95á87t38e76k 8623669554815

Jo ROPID... To je skvadra!

0/0
28.4.2016 8:09
Foto

J93i74n26d70ř87i78c28h 10H91u12s54i16č44k16a 2275627124215

Jenom dobře. Ještě by tam časem vznik další pruh pro busy.

0/−3
27.4.2016 23:28

Š54t50e36f81a37n 11F30r59i43č34a 7622968713956

No, myslím, že to je příklad pro žáky základní školy. Rovnice začínají někde v osmě třídě. Trojčlenky mnohem dříve. Prosté dělení už ve druhé či třetí třídě. Jestliže určité množství lidí stráví v autobusech 30 minut, dopravní podnik potřebuje 30 autobusů. Jestliže stejné množství lidí stráví v autobusech jen 2 minuty, kolik bude dopravní podnik potřebovat autobusů?

0/−8
27.4.2016 22:46

P87e77t71r 44V10e47s42e58l94ý 8185935512566

Další odborník na MHD. Jenže milej pane, ty autobusy musí někdo řídit, někdo je musí nakoupit a udržovat, musíte mít na ně prostor na garážování. Navíc váš příklad je naprosto hloupý, protože nic neříká o délce samotné linky. A tu musíte projet, ať tam máte jednoho člověka nabo 100. Počet autobusů na lince je dán její délkou a časem průjezdu, nikolvěk, kolik lidí veze 2 minuty nebo hodinu.

+4/0
28.4.2016 7:26

M63a25t89ú70š 75E74l50i21a14š 3550216474255

No ale mne to príde tak, že keď sa zavedie nová linka, tí ľudia na ňu prejdú z iných, ktoré je následne možné novým požiadavkám prispôsobiť. Prípadne je možné zmeniť trasu existujúcej. Alebo chcete povedať, že hypotetická nová linka tunelom by dokázala motivovať taký počet ľudí, aby využili MHD, že sa kompletne naplní novými cestujúcimi? Výrazný zásah do systému má naň predsa priamy dopad a bolo by veľmi hlúpe robiť zmeny bez zohľadnenia tejto skutočnosti a ponechať zvyšok v aktuálnom stave.

0/0
28.4.2016 8:52

P49e37t45r 92V46e93s40e57l27ý 8655435822626

Promiňte, ale nerozumím, co jste vlastně chtěl říct. Já jsem měl jen na mysli nesmyslný příklad použití trojčlenky panem Fričem.

+1/0
28.4.2016 8:56

M63a77r95t55i27n 87K85r54u65t44ý 1528631869325

ten příklad je správný. Pokud autobus pojede 2 minuty a převeze 100 lidí, přepraví za hodinu 3000 lidí. Pokud pojede 30 minut, přepraví jich jenom 200 nemluvě o tom, že s největší pravděpodobností bude zájem o dopravu výrazně nižší.

Bude-li zadání převait 3000 lidí za hodinu, stačí mi při dvouminutovém intervalu jeden bus a jeden řidič, při 30 minutách logicky 15 busů a v nich 15 řidičů. Triviální.

Kdybyste měl problém s tím, že počítám jenom jeden směr, zkraťte čas jízdy na polovinu, případně časy vynásobte dvěma. Poměr autobusů a řidičů zůstane stejný.

0/0
28.4.2016 9:16

J30o84s83e32f 60B95r84o97ž15e23k 7113705982211

To je asi stejná logika, jako že jeden parník jede z evropy do ameriky 3 měsíce. 3 parníky tedy pojedou měsíc.;-O;-O;-O

+1/0
28.4.2016 16:12

T97o46m58á55š 87T23a21t72í25č58e37k 5330612690828

Neodolám a přidám své brněnské slovo: cháchachacha cha. Prágl nemá prachy na linku - autobusovou, jejíž zřizování a provozování je nejlevnější -, která by Pražákům zkrátila cestu o čtvrt hodiny. Dobrý, dobrý, co se v té Praze děje. Až tam pojedu, tak si s sebou vezmu pořádný měšec rozměněných dvacetikorun, abych mohl obdařit milodary davy žebráků. Přece jenom jsou to bratři Slovani. :-))

+4/−1
27.4.2016 22:17

J92a91n39a 59B71o19u72l43o43v82á 7850766641721

No, být vámi, tak se moc nesměju, vy tam máte ve vedení Brna taky pěknou skvadru a vymýšlejí tam taky pěkné bejkárny.

+1/0
28.4.2016 8:24

K82a54m56i88l 73F55i29a84l96a 7745737215560

Otevřeme tunel MHD a přivřeme ho "S"

0/0
27.4.2016 21:53

J34a93n 36H44o24z24á21k 2301705214377

Vy naivo !

0/0
27.4.2016 21:46

T11o35m12a25s 71B12e45l55e10c 4415134802442

Myslim ze Jancura se muze zridit linku, at Jim ukaze Ze to jde.

+4/0
27.4.2016 21:36

Š86i23m62o17n93-63E84r60i62c13h 18J48e55l50í62n50e60k 5610822443603

Už vidím, ja

0/0
28.4.2016 19:06

Š71i30m27o69n35-72E38r64i56c37h 31J23e91l57í10n61e13k 5350172353763

Jo už vidím, jak jim to ROPID povolí ;-D

0/0
28.4.2016 19:10
Foto

M48a31r92t75i25n 61Š82u15b48r79t 1305451824245

Vážený pane Dvořáku, v informaci pro Vašeho kolegu jsme se pokoušeli vysvětlit, že navýšení prostředků na provoz MHD v Praze bylo v posledních dvou letech poměrně vysoké (zejména vlivem zprovoznění nového úseku metra). Tj. že město na MHD rozhodně myslí. Současně jsou ale náklady na roční provoz MHD vysoké ve své celkové výši a proto je snaha tuto výši stabilizovat. To je ostatně dlouhodobý požadavek napříč veřejností. Zavedení úplně nové linky je skutečně velmi nákladnou věcí, ať je to linka jakákoliv. Pokud současně existuje řada požadavků na posílení stávajících spojů, je třeba pečlivě zvažovat, na co prostředky na provoz, které nejsou neomezené, použijeme. Nikdy bychom si na ROPIDu nedovolili říci, že nezavedeme linku proto, že by byla oblíbená. Tuto tezi formuloval pouze článek Vašeho kolegy a nezakládá se na informacích, které Váš kolega dostal. Úkolem města a ROPIDu je hospodařit s prostředky na provoz a zabývat se primárně možnostmi, jak posílit stávající linky. Proto jsme také uvedli, že na základě těchto souvislostí je provoz linky v tunelu zatím stále zvažován.

+3/−9
27.4.2016 21:24
Foto

B92r45o46n68i89s56l94a15v 75G86a35b62r91y61š 2872569351

To jste ten článek mohl rovnou napsat Vy a žádná Hospoda na mýtince by se nekonala. :-)

Je mi jasné, že provoz linky něco stojí, ale snažil bych se o to neustále navyšovat počet přepravených cestujících. Navíc tady jste se dotkl celkem vděčného tématu, kdy z některých byla cítit i ta vůle to auto doma skutečně nechat. Kasa sice není bezedná, ale ulice nejsou nafukovací a dříve nebo později tu linku stejně budete muset zavést. Jestli je pravda, že výstavba tunelového komplexu Blanka přitáhla do Prahy více aut, bude situace jen horší. Spoléhat na dokončení celého městského okruhu asi v dohledné době nelze, takže je jasné, že rychlejším řešením už tak zoufalé situace je změna MHD. Ve výroční zprávě SDP jsem si přečetl pokles 70 mil. přepravených osob mezi roky 2013 a 2014 a nijak mě to netěší.

Čekáte tedy na větší obnos peněz? Nebo na co vlastně, že to nejde realizovat třeba během půl roku?

+7/−1
27.4.2016 21:35
Foto

M75a19r83t33i97n 33Š93u19b21r55t 1595171574115

Posílená noční doprava, posily vlakové dopravy, posila linky 5, prodloužení metra A, posílení návazných autobusových linek, spolufinancování integrací oblastí Mělnicka a připravovaného Kladenska...rozpočet na MHD stále roste téměř lineárně a je potřeba s ním nakládat zodpovědně, aby bylo možné průběžně provoz MHD hradit v současném rozsahu. A bus v tunelu je nákladově v rozsahu, v němž bychom byli schopni vylepšit dopravu třeba ve 20 městských částech. Musíme pečlivě vážit každý ujetý kilometr každého spoje.

+1/−6
27.4.2016 21:52
Foto

B76r19o42n17i26s66l66a26v 77G81a42b55r15y49š 2612689301

Škoda, že podobně zodpovědní nebyli představitelé města, když se zřizovala OpenCard... Ta miliarda by se teď hodila. :-)

+10/−1
27.4.2016 22:10

P26e90t53r 53V35e98s90e93l21ý 8525585782116

Je to marný, je to marný, je to marný.

Nemáte šanci se tu prosadit rozumným vysvětlením. Lid obecný má pocit, že jediným úkolem ROPIDu je zku..it pražskou dopravu, co to dá. Tady vás ušlapou i za obyčejnou informaci. Vůbec nemá cenu se tu zapojovat do diskuzí, protože každý druhý je tu odborník na MHD a to vás musím varovat, že tu nenastoupili ti největší "borci".

+3/0
28.4.2016 7:22

J44o96s27e85f 57Š53v59e53c 6715896684593

Nechápu posílení páteční a sobotní noční dopravy, když se v ní vozí především bezďáci a haldy ožralejch :-( ti první aby měli kde spát a ti druzí aby se lépe dostali domů?

0/0
28.4.2016 11:42

M40a12r89t52i28n 53Š56t51r34o43s 4269147560508

Ale počet obyvatel Prahy ale stále roste, a tudíž logicky roste i rozpočet města - resp. jeho příjmy. Není důvod, proč by neměl úměrně tomu růst i rozpočet na dopravu.

+2/0
27.4.2016 22:01

J20o51s23e14f 23V17o46l76f46í45k 4378295919183

Z toho mi logicky vyplývá, že nejideálnější variantou tedy je aby počet obyvatel klesal.

0/0
28.4.2016 9:18

I19v76o 53Z11d83e93b94o95r10s50k92ý 3973121360761

Nevím, jestli věřit článku, jehož první věta je lež?

0/−1
27.4.2016 20:39
Foto

B11r80o23n38i16s42l17a39v 66G75a61b22r63y64š 2542249971

Nečekal jsem, že diskuze pod článek vydají na nový článek :-). Hospoda na mýtince se citovala snad stokrát. ;-D

Ale jo, ať se to rozmazává co nejvíc. Třeba si někdo v Praze uvědomí, že tudy cesta nevede.

+2/0
27.4.2016 20:29

T61o48m42á56š 88M24a29t62ě55j 9235508713212

Prostě nejsou prachy na novou linku.

Delat ji s 10 autobusy nemá cenu a je to spíš ke škodě, a na 100 autobuš nejsou peníze a jsou i jiné problémy (přetížený kulaťák).

+1/−1
27.4.2016 20:27

T25o15m20á98š 44T63a24t89í84č74e11k 5460852340328

Něco mně říká, že ti, kteří by ten rychlospoj tunelem rádi využívali, tedka jezdí po povrchu, takže dramatické scénário, jak by museli nakoupit novou kavalérii autobusů, asi nebude úplně pravdivé.

+6/−1
27.4.2016 22:25

J80i40ř40í 55B36r93o46ž 5629935292217

38 miliard- za ty peníze poslala ESA sondu Rosetta ke kometě Churyumov-Gerasimenko . Praha je nejbohatší město na světě! :-P

+4/−8
27.4.2016 19:47

J65i92ř75í 59B29r65o66ž 5559605552127

Pane Stonku, by jste osobně zainteresován na tomto pražském projektu?

0/−1
27.4.2016 20:05

P63e30t90r 10F17o75l73t40ý19n 9134896967806

Proč by měl být zainteresovan? Napsal jen fakta. Co je na nich nepravdivé?

+1/0
27.4.2016 20:23
Foto

B25o81ř94e45k 27M77e51z25n79í32k 3960303240349

Ano, přátelé, jsme tu správně. Tohle je Česká republika.

+9/0
27.4.2016 19:15

S55t45e79f40a72n 75S78u75r20o63v36j85a69k 8886622194182

...ale ne s MHD

0/0
27.4.2016 19:09

S75t95e94f44a46n 69S31u37r82o14v85j83a96k 8926782924502

Tak jsem si myslel, ze hromadna doprava je od toho hromadna, jelikoz s ni jezdi hromada lidi. Tak ne je od toho hromadna, ze po meste ma jezdit hromada prazdnych a nevyuzitych autobusu.

A argument, ze by tam mohlo byt velke zpozdeni je take uzasny. Jako by Ropid za zpozdeni cestujicim platil.

+13/0
27.4.2016 19:08

P27e94t39r 71V27o31ň11k49a 2717403189403

KOMEDIANTI, VYHÁZET ZADARMO JSOU TAM DRAHÝ!!!!!!

+2/0
27.4.2016 19:06

L17u62b62o69š 24M31a34š29í89n 9199746577128

A co zrušit Ropid ta společnost je celkem zbytečná.

+1/0
27.4.2016 19:03
Foto

B89r71o91n90i23s70l56a92v 29G70a67b79r45y58š 2732929941

Společnost jako taková zbytečná není, akorát bych vyměnil její osazenstvo.

+4/−1
27.4.2016 20:30

L73i39b23o95r 74Z50a33v24ř82e70l 8549736591182

Tak jako v Brně Kordis tak zde Ropid, absolutně zbytečný spolek pane.!!

0/−1
27.4.2016 21:21
Foto

B30r81o68n36i59s18l57a58v 69G60a47b87r90y93š 2892779721

Ne, KORDIS není zbytečný. Navíc ti lidé zrovna v KORDISu odvádějí hodně slušnou práci. Ale je mi jasné, že lidé jako Vy to nedokáží ocenit.

+2/−1
27.4.2016 21:24

T59o36m94á44š 45T43a15t24í30č68e76k 5390102120298

I když je několik bodů, které neshledávám optimálními, musím říct, že práce kterou odvádí Kordis (i DpmB) mezi vším, čím se prezentuje stát, vyniká. A to v čistě pozitivním smyslu. Takhle kdyby fungovalo všechno, máme tady Švýcarsko.

+2/0
27.4.2016 22:32

Z68d61e47n96ě75k 31P23o83l46á25k 6680611583

Nic si z toho pražané nedělejte. Tunely jsou po celé republice. A v tom vašem se dá alespoň jezdit.:-/

+6/0
27.4.2016 19:01

J86o59z38e34f 14S96t93e46b64i73l84a 3475637225397

No, nakonec to bude hezky krytá ciklostezka ;-)

+6/0
27.4.2016 18:50
Foto

L49a80d28i68s58l28a28v 38S56t91r11n51a45d 7514571284758

;-D;-D;-D

0/0
27.4.2016 18:42

M81a56r36i70a39n51a 35K12r17á81s14n87á 7620597227181

;-DR^

+1/0
27.4.2016 18:34
Foto

M83i43c65h96a98l 12P40a68ř30í81z42e13k 8551573946161

Vždy jsem doufal ,že pracovat na magistrát politici a úřednici šli, aby prospěli městu a obyvatelům Prahy. Je vidět, že jsem se naivně zmýlil ;-)

+12/0
27.4.2016 18:32

Z54d18e64n16ě85k 68P20o38l92á66k 6510451243

Kdyby jenom to.:-)

0/0
27.4.2016 18:59
Foto

M50a93r42t87i43n 61Š18u91b31r75t 1795251674495

Dobrý den, zkusím popsat, jak pečlivě se počítá každý kilometr, který metro, tramvaj, či autobus po městě denně najedou. Existuje plán ročních výkonů, tam se sečte, co prostředky MHD najezdí a podle toho se přijme rozpočet. A podle toho rozpočtu se pokouší MHD celý rok jezdit. Jenže je řada mimořádností a tak se pořád musí sledovat, zda se plán drží, zda se nejezdí víc. Každá výluka, změna, každý odklon. Počítají se miliony vozokilometrů. Denně jede v Praze 2000 spojů metra, 7000 spojů tramvají, 23 000 spojů autobusů a 860 vlaků. V tomto objemu je provoz obrovsky nákladný. Je to nejrozsáhlejší služba města Pražanům. Stojí to taky těch 18 miliard ročně. Tržby jsou 4 miliardy. 14 miliard je dotace z Vašich daní. Každý kilometr navíc, každá linka, tyto prostředky navýší. Není to tak, že si ukážeme na linku a hned ji zavedeme. Potřebujeme jí zaplatit a ty prostředky neleží na ulici. Možná si to neuvědomujeme, ale MHD není zdarma. Přes 30 000 spojů denně stojí hodně. A není to o tom, že někdo nechce zavádět linku proto, že by si jí lidé oblíbili. Je to o tom, že s těmi prostředky je nutné hospodařit, aby se především zajistil základní provoz stávajících linek a jejich posílení, které je městskými částmi poptáváno. Pak je potřeba velmi zodpovědně vážit, co uhradit. Zvláště, když za poslední rok tyto úhrady na MHD narostly velmi zprovozněním nového metra a posílením návazných autobusů. Město stále navyšuje prostředky na MHD, ale nemůže to dělat zcela automaticky, má to hranice zodpovědnosti za rozpočet.

+4/−3
27.4.2016 21:36

S57t19a31n 55N58o86v96á42k 5537935155324

Smůla je v tom, že někde jsou spoje katastrofálně přetížené a některé katastrofálně nevyužité. Ale jak to změnit, netuším...

Za poslední dekádu jsem autobus využil pouze jednou, takže nemohu hodnotit objektivně, ale ve všední den ve tři odpoledne jsem jel z Kunratic od servisu Jarov na Budějovickou (číslo linky si už nepamatuji) ve třech lidech - čtvrtý byl šofér.

+1/−2
27.4.2016 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.