Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD zatím Blankou jezdit nebudou. Byly by oblíbené, a tedy drahé

Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Plány se ale brzy změnily. Autobusy tak v tunelu ještě nějakou dobu řidiči neuvidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87i10c79h30a32r87d 18F47i22a58l46a 9613448755295

To jsou účelové kecy. V Praze se zločinně promrhalo a dál promrhává tolik miliard, že je drzost se takhle vymlouvat. Absurdně drahá Blanka je poloprázdná a sloužit jedné či dvěma expresním autobusovým linkám by samozřejmě měla. Jiná věc je, že měla mít od počátku kapacitní napojení Povltavskou na východ města. Když jejímu rozšíření brání skála mohlo se to snad řešit dvoupatrovou vozovkou s oddělenými směry.

0/−1
28.4.2016 17:39

A54l78a84n 55Ř59e71p46k93a 4685366

Nechápu.. A nesnaží se pořád právě o to, aby do MHD nalákali větší počet cestujících a odlákali je z individuální dopravy? Blanka by tomu mohla asi skvěle pomoci a teď se vymlouvají na peníze. Jo, to ta miliarda za Opencard...

+1/−1
28.4.2016 8:58

T75o83m60á85š 23M75á73č30e79k 2784125931219

Tak by bylo dobré, alespoň zavést vyhrazený pruh pro MHD, když už tam ty autobusy jezdit nebudou.!!

+1/−1
28.4.2016 8:27

M87a15r58e41k 88M55a83r82t88i11n 8369224826130

Njn, ještě nedávno Krnáčová vykřikovala, že MHD v tunelu určitě ANO, že to bude přínos pro obyvatele Prahy. Tak zase prd. A pak že ta strana není populistická.

+2/0
27.4.2016 21:03

L74u39k19á51š 15T21e93p55l14ý 2564610979

Za metro do Motola bych nejradši viděl někoho sedět. To mělo přeci jezdit na letíště, ne?

+1/0
27.4.2016 20:44

A81n72d40r64e95j 27O59l66e95k49s10a 3405561487841

Ano, ne.

0/0
28.4.2016 18:14

J52i86r81i 33P72r40u72s97a 6909696375957

Podle této logiky by se mohla MHD zrušit úplně. A zároveň i zastupitelstvo, které není několik měsíců schopné se dohodnout na vedení. Myslím, že to je také dost drahé. A pak prosím vrátit daně!

+5/0
27.4.2016 20:27

L82u27c41i11a11n 78P89a73p20a52z33i14a18n 5614257161355

Zrušme ROPID a hned bude vše levnější a efektivnější!

+4/0
27.4.2016 19:52

P38e78t93r 66M36a50r68e31č32e87k 1673191749498

A co MHD úplně zrušit , kolik by se ušetřilo ? :-)

+1/0
27.4.2016 18:49
Foto

M94a68r31t76i49n 64Š48u98b60r65t 1735731104625

Dobry den, smyslem naseho sdeleni byl fakt, ze v poslednich dvou letech doslo k vyraznemu narustu prostredku na MHD, pricemz stale je mnoho pozadavku na posileni soucasnych spoju. Tudiz musime peclive zvazovat, zda prostredky pouzit na neco noveho a soucasnym cestujicim nepomoci, nebo zavest neco noveho. Zatim se soustredujeme na ty posily. Kazdy spoj MHD je relativne nakladny, ale to neznamena, ze bychom jej nezavadeli z duvodu, ze by byl obliben. Oblibene spoje jsou vsechny, ale MHD neni zdarma a potrebujeme tak peclive vazit, na ktere spoje prostredky pouzit prioritne.

+2/0
27.4.2016 18:13

M77i25c21h24a65l 72B61e89n42e39š 6569768722786

A to, že posílení nového třeba může znamenat, že toho současného nebude tolik třeba, to jste asi nezvážili, co?

+2/0
27.4.2016 21:19

M77a89r32t64i45n 12Č38a44p86e83k 6750511857394

Jenže je jen omezený počet kilometrů, které lez najezdit. Takže pokud není možné ty kilometry jinde ušetřit - nebude dostatečný úbytek cestujících na jiných linkách - nemůžou se spoje vypravit.

0/0
28.4.2016 23:00

P37e91t61r 49Č15e53r17m76á52k 9528115869140

Není mi úplně jasné proč se k autobusové dopravě vyjadřuje nějakej aktivista z cyklofašistického sdružení, každopádně je dobře že zaznělo že mhd stojí ročně 14miliard korun, což je absolutně neadekvátní částka vzhledem k počtu lidí co to používají, a naopak to chybí v té dopravní infrastruktuře - aby se mohla dokončit a skutečně tak ulevit dopravě a usnadnit život lidem.

0/−7
27.4.2016 17:30

M36a90r30i71á91n 69J30o69s43e19f38í97k 1343431387368

Opravdu si myslíte že za 14 miliard se dá vyřešit dopravní situace v Praze? :) Projeďte se někdy metrem a představte si každého jednoho člověka v autě. To by byla panečku kolona. Autofašisti by asi hodně brečeli ať se lidi vrátí na kola a do metra. R^

+3/−1
27.4.2016 18:02

P32e72t14r 46Č94e37r66m34á70k 9238795219430

Za 14 miliard každý rok?? Jestli vyřešit těžko říct, ale zásadně zlepšit rozhodně ano. A nikdo neříkal nic o rušení metra, ale ta část která v něm dnes jezdí a přejdou na auto taky bude nemalá ať budou dotace jakékoliv, takže je lepší smysluplně investovat tam kde to hoří už dneska.R^

0/−3
27.4.2016 18:40

M34i18c94h63a13l 59C26h18a57l93u82p32a 6518800209773

Otázka je, jak by se to reálně zlepšilo - řada lidí jezdit vlastním autem nemůže a za ty miliardy by se daly sice postavit další silnice, ale jezdilo by po nich víc aut, takže by se zvýšila hustota provozu a musely by se stavět další silnice atd. Jenže v centru se nedají pro nedostatek místa stavět už teď a stejně je to tam ucpané.

+2/−1
27.4.2016 18:58

P50e13t38r 25Č64e40r31m53á35k 9448345449590

První věta nedává smysl - on někdo někoho chce nutit do ježdění autem? Nikoliv. Pro začátek by stačilo uvést stav infrastruktury do stavu odpovídajícího dnešnímu počtu aut, to nijak samo o sobě nezvyšuje počet aut, pouze to umožní plynulou dopravu a tedy jasný přínos pro všechny. Naopak když se to nezačně dělat, problém to bude dvojnásobný - současný kritický stav se bude stále častěji pohybovat na hraně kolapsu - a to právě proto že aut přibývá, a to zcela bez ohledu na stav infrastruktury. A nikdo neříkal nic o tom že má vést tranzitní infrastruktura centrem - naopak by tu dopravu z centra odvedla. Takže kdyby byla infrastruktura lepší tak naopak hustota provozu poklesne.

0/−2
27.4.2016 20:59

M56i62c96h93a82l 98C35h43a71l45u64p69a 6238240209633

Pochopil jsem, že jste chtěl omezit peníze do MHD a dát to do dopravní infrastruktury. Bez dotace ale MHD nejde provozovat, ta si na sebe nevydělá.

0/−1
27.4.2016 22:07

P71e84t85r 24Č91e71r75m82á28k 9588925859500

Omezit dotace neznamená zrušit dotace. Dotovat bude samozřejmě potřeba vždy, ale pouze na zajištění základní dopravní obsužnosti - to je smysl mhd.

0/−3
27.4.2016 22:56

M37a67r34i81á58n 10J40o85s38e67f80í84k 1443771667738

Tak když přestanete MHD dotovat, vpodstatě ho tím zrušíte. Náklady na to, aby lidé co ho používají měli po čem bez kolon jezdit autem, by byli mnohonásobně vyšší. Za 14 miliard ročně toho moc nepostavíte.

+1/−1
27.4.2016 19:13

P54e51t25r 21Č89e63r58m47á29k 9668845859230

Ale kdeže. Většinu dotací spolknou investice a nikoliv provoz, dále je absurdně nízké jízdné které ztrátu pouze prohloubilo ale celkový odliv cestujících nezastavilo, nemluvě o tom že samotný DPP pořád funguje jako socialistický moloch, to s efektivitou práce nemá co dělat. Takže žádné rušení by se nekonalo, jen by se holt nedělali zakázky za desítky miliard na nové tramvaje a busy a nastavil by se normální systém fungující jinde. Není normální že Praha má jednu z top 5 mhd v EU ale denně stojí cestování s ní jen 10 Kč.

Za 14 miliard ročně toho postavím sakra hodně, slavná Blanka označovaná jako megaprojekt stála ročně cca 4 miliardy, takže Rv

0/−4
27.4.2016 21:07

M75a33r16i48á91n 43J76o39s87e64f24í78k 1763431277158

To je jedno co spolknou dotace. Investice do nových autobusů, tramvají a metra jsou také potřeba. Ve špinavé a drahé MHD bude jezdit ještě míň lidí, pak budou větší zácpy a i kdyby bylo nekonečné množství peněz, místo kde mohou být silnice není nafukovací, navíc je prospěšné dýchat něco jiného než výfukové plyny. Nemyslím si že Praha má nějakou top MHD. Samozřejmě na fungování Dpp je určitě co zlepšovat. Nejlepší by bylo, vytvořit konkurenční prostředí, i když nevím jak. ČD konkurence posunula v kvalitě služeb hodně daleko dopředu.

0/−1
27.4.2016 21:53

P39e57t92r 19Č19e72r17m76á73k 9608735189860

To jedno není, obnova vozového parku je potřeba ale pouze v nezbytné míře, nikoliv to co se děje v posledních x letech. Smysl samozřejmě není v žádné čistotě, protože ty vozy vypadají po pár měsích stejně jako starý T3, smysl je dělat zakázky. Myslet si to třeba nemusíte, ale v porovnání mhd je Praha v top 5, což zcela odpovídá, když se člověk podívá jak vypadá mhd jinde, v jakých vozech se jezdí v německu, francii, kolik tam stojí jízdné a pod., tak je Praha vskutku zlatá. A s tím právě kontrastuje ten stav komunikací, který je tristní a není to o žádném nafukování silnic, ale o vytvoření normální sítě komunikací o patřičné kapacitě která u nás není. Západní města zvládají dalko větší množství aut, takže to je jen o přístupu a správném určení priorit.

0/−2
27.4.2016 23:02

M61a90r25i53á71n 61J43o74s45e51f43í88k 1433661867118

Nový vůz má po pár měsících dobře fungující topení a klimatizaci, když se zavřou dveře natáhne tam, je často nízkopodlažní, což ocení hlavně maminky s kočárky, mají lepší podvozek, jsou tišší, mají menší náklady na provoz atd. Blanka stála přes 40 miliard a investice do silnic jsou ročně několikanásobně vyšší než do MHD,což je v pořádku, ale určitě by tyto investice neměli být na úkor třeba nákupu nových vozů. Měl by jste být rád, že se dá po Praze relativně dobře alespoň nějak dopravit. Ušetřit několik miliard ročne a dát je do stavby silnic není řešení, protože s nižší úrovní a vyšší cenou hromadné dopravy se lidé přesednou do aut, takže se sice třeba zvýší počet silnic, ale ne stav dopravy, protože bude v ulicích více aut. Nevím jak v Německu, ale ve Francii už několik let jezdí například automatické metro bez řidičů a vozy jsou velmi moderní. To určitě levné nebylo. Jízdenka mě tehdy stála kolem jednoho eura, což vzhledem k tomu jak je v Paříži draze není vůbec moc....

0/−1
28.4.2016 6:52

P42e22t29r 41Č41e88r18m90á76k 9148125269380

Dělat z mhd je luxus který si můžu dovolit když na to mám, nikoliv když jsem dotován z veřejných peněz. Stejně jako některá skupina ocení nízkopodlažní autobus, jiná nový asfalt na vozovce, v tom není žádný rozdíl, a zatímco nízkopodlažní je už dnes velké procento vozů, stav vozovek je ve výrazně horším stavu. Blanka stála ročně pár miliard korun, takže z rozpočtu dpp by se dali stavět bez mála 3x Blanky najednou! Investice do infrastruktury jsou samozřejmě mnohonásobně menší než do MHD, a to ještě velkou část z těchto investic opět spotřebovává MHD takže se nenechte vysmát. Pak si nepleťte příčinu a důsledek - mhd lidé opouští tak jako tak, to je trend trvající již mnoho let a je to přirozený vývoj reagující na životní úroveň, takže přesto že podmínky jsou stále horší a horší, aut je více a lidí v mhd méně. Takže investovat do infrastruktury je nutný důsledek toho že je (a hlavně bude)více aut, nikoliv naopak. V relativně bohatém Mnichově jezdí některé vlaky že původní sovětská metra jsou proti tomu kočáry, a jízdenka stojí 2.5 eura. A opět to důležité - mají řádně vybudovanou infrastrukturu a zvládají daleko větší počet aut, Praha dneska kolabuje při každy větší dopravní nehoďe nebo opravě...Rv

0/−1
28.4.2016 9:37

M73a41r69i68á51n 35J72o97s34e15f80í83k 1403931167588

Silnice se staví z jakých peněz? Prosím hlavně nevytahujte argument že platíte dálniční známku a daně z pohonných hmot. To totiž na stavbu silnic rozhodně nestačí. Chápu, že sinice jsou potřeba, ale určitě ne na úkor hromadné dopravy. Právě kvůli tomu, že se zvyšuje životní úroveň, musí se zvyšovat i úroveň hromadné dopravy, aby ji lidé používali. Pokud bude dráha a nekvalitní, bude odliv lidí daleko větší a za ty miliardy co by se ušetřili, by dostatečné množství silnic nikdo nepostavil. Když jste u vlaků v Německu, porovnejte je s tím co provozují české dráhy. Dost s toho, čemu u nás říkáme nový vlak, je to, co v Rakousku vyřadili a pořídili nové stroje. Jaká jízdenka stojí 2.5 eura. Já si u nás také umím koupit jízdenku třeba za 1500 Kč. Mají infrastrukturu, i kvalitní hromadnou dopravu. Obojí je ve městech potřeba.

+2/−1
28.4.2016 14:08

P29e74t15r 29Č74e41r47m53á76k 9548715819340

Zaregistroval jste že se bavíme o Praze a pražském rozpočtu? Ten má něco společného s dálničníma známka nebo co? Víte kolik tedy jde z rozpočtu na komunikace a kolika na mhd? No podle toho co jste napsal evidentně nevíte. Infrastruktura by se měla v případě Prahy budovat právě na úkor mhd, a to ze dvou zásadních důvodů - roky se investuje do mhd masivně na úkor infrastruktury a proto tu máme mhd v top 5 ale silnice jak na balkáně, a jednak lidé co opouští mhd v naprosté většině přesedají do aut, takže je logické že se s nimi přestouvá i ta potŕeba dotovat (rozdělovat peníze občanů mezi služby občanům). Pak jste na velkém omylu - všechny západní země s daleko vyšší životní úrovní mají naopak daleko nižší procento obyvatel využivajícíh mhd - znakem vyspělosti je tedy právě naopak rozvinutá infrastruktura. U nás je zatím ten počet lidí v mhd stále vysoký (cca 50%) ale setrvale rok od roku pomalu klesá. Staví se tímto tempem infrastruktura? Nestaví, dělá se přesně ta diletantská politika kterou jste tu popsal - než bych investoval peníze tam kde jsou už dnes akutně potřeba, budu je bezedně lít do černé díry kterou tím stejně neudržím, a Prahu radši uvrhnu do dopravního kolapsu.

A ano vlaky jsou u nás zastaralé, ale to je jiný příběh státního molochu jménem čd. A bavíme se samozřejmě o normální jízdence do mhd.

Takže závěrem - obojí je vě městě potřeba, proto je nyní potřeba dostat úroveň infrastruktury alespoň na úrověn mhd, a pak se teprve můžeme bavit co a jak.R^

0/−1
28.4.2016 22:10

M75a67r58i26á45n 70J20o73s30e91f41í24k 1133171177488

Víte co? sedněte zítra ráno do toho perfektního levného top metra a neplýtvejme tady časem dobrou noc.Rv

+1/0
28.4.2016 22:34

P57e11t94r 12Č41e57r38m95á95k 9628425929250

Nemám tu potřebu, ale nebudu kvůli tomu psál bludy jako vy.Rv

0/0
29.4.2016 22:21

M90a95r62t89i73n 58Č46a31p66e93k 6320941847974

A co takhle uštřit za další různé Blanky a rovnou se snažit zabránit úbytku cestujících v MHD? Ostatně na západě si už svou chybu v podobě podpory automobilismu výstavbou dalších a dalších silnic pochopili a za velké peníze se snaží dostat lidi zpět do MHD, jelikož je to pro ně v dlouhodobém výhledu levnější.

Na přepravu velkého množství cestujících je MHD levnější, jelikož má na stejnou kapacitu nižší spotřebu všeho - jak energie, tak i prostoru. To že tomu tak v reálu není je dáno tím, že je IAD uměle zvýhodňována, jelikož nemusí do výsledné ceny započítávat veškeré náklady.

+2/−1
28.4.2016 23:13

P82e73t15r 71Č34e40r15m29á53k 9768795919280

To je naprostá utopie a nesmysl. Na západě si žádnou chybu nepřipouští, pouze dělají politiku eu která předstírá ekologii a vzhledem k tomu že infrastruktura je na úrovni tak logicky investují do mhd. Realita je taková že zatímco ve vyspělých zemích EU používá mhd 20-30% lidí, u nás skoro 50%. Takže zastavit úbýtek nelze, ta propast kam to směřuje je přiliš veliká, a bavíme se jen o tom jak rychle to na tu úrově klesne. MHD je naopak z hlediska veřejných rozpočtů dražší, a to jak z hlediska energie tak prostorů.

0/−1
29.4.2016 22:29

M39a62r29t82i38n 26Č58a38p94e77k 6330391587694

Jak může být MHD náročnější? Spočítáme si to: Jedna tramvaj 15T má rozměry 31,5x2,5m, výkon 720kW a obsaditelnost 210 cestujících. To máme 3,4kW na osobu a 0,4m2 na osobu. Běžné auto (Octavia) má rozměry 4,5x1,7m, výkon od 60kW a 5 míst. To je 12kW na osobu a 1,5m2 na osobu. Takže jak může být MHD dražší když má 3x menší nároky na energii i prostor?

A to, že 50% procent lidí využívá hromadnou je pro nás velké plus, jelikož se snadno můžeme vyhnout epoše, kdy se města změní v jedno velké parkoviště. Například Los Angeles tvoří z 1/3 silnice a parkoviště a stejně to nestačí a jaký tam mají nádherný smog. A za nárůstem počtu cestujících na britských železnicích (vrátily se na čísla ze šedesátých let) stojí mimo jiné i totálně ucpané silnice a dálnice.

0/0
30.4.2016 18:29

P26e89t17r 72Č16e56r59m55á31k 9908905179620

Rozumíte termínům dražší a náročnější??8-o MHD je dražší protože kilometr metra nebo kolejí pro tramvaj stojí několikrát více než bežná komunikace, to stejné přepravní prostředek - auto stojí pár set tisíc, kolejové vozidlo mhd desítky milionů!

To že u nás stále tolik lidí využívá mhd je skutečně plus, nicméně je to pouze pozůstatek doby minulé který se navíc stále zmenšuje. S amerikou nesrovnávejte, tam když půjdete pár metrů po ulici tak budete divný, ale bežná evropská města zvládají přiměrěné počty vozidel zcela normálně.

0/0
3.5.2016 15:04

M20i71c52h85a20l 80C40h17a68l46u21p92a 6788350689863

Jízdné je celkem nízké, ale s vysokým ji lidé využívat nebudou. Pokud se přehnaně zvýší jízdné, tak to dopadne jako s vodou - sníží se spotřeba (tj počet cestujících), pak zvýší cenu, to zase sníží počet cestujících atd.

Ve srovnání se západem je tu jízdné nižší, ale taky nižší platy. A jednotlivé jízdenky mi na naše poměry taky nepřijdou přehnaně levné.

+2/−1
27.4.2016 22:10

P95e80t42r 75Č69e87r38m46á13k 9728445679830

Jízdé je extrémně nízké, a to i na naší životní úroveň. 10 korun denně! Nesmysl. A vámi prezentovaná ekonomická úvaha zde nefunguje - dnes používá mhd menší % lidí než když bylo jízdné v původní výši, a důvod je jednochý - pokles poćtu lidí kteří pravidelně využívají mhd je setrvalý trend a jízdné to nemůže zvrátit, pouze zbrzdit a prohloubit ztrátu.

0/−3
27.4.2016 23:06

J40a38n 91W31a62c48l66a51v 7904235577278

Vás udělat ministrem dopravy, to by byla výhra. Rv;-D

+2/−1
27.4.2016 18:57

P62e57t53r 94Č79e37r30m89á67k 9358195579410

Něco k věci, nebo jen kecy? Rv;-)

0/−1
27.4.2016 20:59

A92n31d43r16e82j 47O45l71e32k38s18a 3295711267861

Pan Čermák, to je tvrďák. Jeho názory nepřebijete, protože on se cítí majitelem Pravdy.:-/

0/−1
28.4.2016 18:20

P12e44t15r 67Č83e57r16m40á84k 9508335449240

Názory jsou věcí člověka, argumnety věcí faktu. Zkuste nekecat a napsat něco k věci a ideálně to podložit fakty, nikoliv vlastní domněnkou nebo pocitem. ;-)

0/0
28.4.2016 22:12

J77i25ř14í 29B43o89č69e26k 6339454185756

Jasný, takže už nejde o hluk, smrad a ekologii, proč bejt ze Smíchova v Troji za 20 minut když se můžu v mastný tyči potit hodinu a smrdím co chvíli na semaforech. Chybí zvracející emotikon.

+3/0
27.4.2016 17:23

Z21d55e40n28ě44k 75N17u21t42z 3874328296516

Možná by to chtělo anketu o nejoblíbenější tramvaj a tu pak zrušit, aby klesly náklady.......8-o

+4/0
27.4.2016 17:19

P72e82t85r 90H57e65l58l12e31r 5923176334884

Já bych to zavedl i u politiků :-P

0/0
27.4.2016 18:30

B84l81a55ž70e77j 98M95o90t71y12č75k21a 8497737255330

Ten tunel přinesl do Prahy tolik aut, že moje hodnocení se změnilo v záporné. Uplně vyvrací tvrzení, že každá nová silnice musí být přínosem.

+2/−3
27.4.2016 16:57
Foto

B80r89o92n83i76s69l16a82v 34G74a78b58r73y89š 2612329941

Tomu se říká Braessův paradox v praxi. :-) Lokální zlepšení může znamenat globální zhoršení.

+1/0
27.4.2016 17:01

T55o89m35a64s 71N19o32v32o59t10n80y 1201794176905

A odkud?

+2/0
27.4.2016 17:06

J42o77s49e13f 24D48v21o25ř74á72č45e13k 9292474275815

ja si myslím že je to skvělý plán radních, 30minutová vyjíždka v mhd po povrchu prahy v přecpaném busu, lidé nejezděte auty v blance a nezkracujte si cestu o 20minut, jo tím najakaji lidi do mhd, fakt nechapu pražský radní, blanka predražená, open kard ............................, nalakat lidi do mhd a zkrátit cestu do prace......................., vysvětlí mi to někdo

0/0
27.4.2016 16:57

T49o52m25á93š 83K89u68č19e79r69a 5607272687342

To je jak v té hře Smojlaka a Svěráka "Hospoda na mýtince" ...chodili mu tam lidi, a tak hospodu postavil uprostřed lesa....;-D

+2/0
27.4.2016 16:27

A72n54t66o87n26í95n 50P57o18p55e44l74á59k 7916350164120

......považuju za nejdůležitější informaci, že tunelem jezdí čím dál víc aut....takže vnější okruh pod zemí prostředkem města.....plán B nemáme.....počkáme si, až se to po......

+1/0
27.4.2016 16:25

V84í42t28ě41z66s63l23a16v 52K18l40o33z54í86k 3931559494987

Ja myslel ze mhd je sluzba obcanum města, asi jsem se pletl.

+2/0
27.4.2016 16:22

J89o45s41e31f 31D41v90o43ř68á58č19e39k 9762824735665

kdy si politici naposled mysleli to samé co občané a jednali tak?

0/0
27.4.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.