Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD zatím Blankou jezdit nebudou. Byly by oblíbené, a tedy drahé

Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Plány se ale brzy změnily. Autobusy tak v tunelu ještě nějakou dobu řidiči neuvidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32i17c79h42a49r10d 52F78i20a63l34a 9343388665875

To jsou účelové kecy. V Praze se zločinně promrhalo a dál promrhává tolik miliard, že je drzost se takhle vymlouvat. Absurdně drahá Blanka je poloprázdná a sloužit jedné či dvěma expresním autobusovým linkám by samozřejmě měla. Jiná věc je, že měla mít od počátku kapacitní napojení Povltavskou na východ města. Když jejímu rozšíření brání skála mohlo se to snad řešit dvoupatrovou vozovkou s oddělenými směry.

0/−1
28.4.2016 17:39

A47l91a30n 41Ř93e92p60k21a 4125176

Nechápu.. A nesnaží se pořád právě o to, aby do MHD nalákali větší počet cestujících a odlákali je z individuální dopravy? Blanka by tomu mohla asi skvěle pomoci a teď se vymlouvají na peníze. Jo, to ta miliarda za Opencard...

+1/−1
28.4.2016 8:58

T64o50m31á35š 11M44á13č62e54k 2804715831109

Tak by bylo dobré, alespoň zavést vyhrazený pruh pro MHD, když už tam ty autobusy jezdit nebudou.!!

+1/−1
28.4.2016 8:27

M72a16r87e59k 61M67a91r58t47i80n 8109244656370

Njn, ještě nedávno Krnáčová vykřikovala, že MHD v tunelu určitě ANO, že to bude přínos pro obyvatele Prahy. Tak zase prd. A pak že ta strana není populistická.

+2/0
27.4.2016 21:03

L36u81k69á71š 95T76e35p84l59ý 2304520189

Za metro do Motola bych nejradši viděl někoho sedět. To mělo přeci jezdit na letíště, ne?

+1/0
27.4.2016 20:44

A29n31d71r82e84j 26O62l90e56k34s16a 3425971527201

Ano, ne.

0/0
28.4.2016 18:14

J57i26r68i 31P21r44u17s75a 6799846185747

Podle této logiky by se mohla MHD zrušit úplně. A zároveň i zastupitelstvo, které není několik měsíců schopné se dohodnout na vedení. Myslím, že to je také dost drahé. A pak prosím vrátit daně!

+5/0
27.4.2016 20:27

L17u74c86i56a66n 16P52a48p69a86z63i95a82n 5604747791125

Zrušme ROPID a hned bude vše levnější a efektivnější!

+4/0
27.4.2016 19:52

P75e37t73r 52M66a76r67e90č98e41k 1723211549908

A co MHD úplně zrušit , kolik by se ušetřilo ? :-)

+1/0
27.4.2016 18:49
Foto

M97a76r50t55i26n 69Š77u48b35r54t 1135491704615

Dobry den, smyslem naseho sdeleni byl fakt, ze v poslednich dvou letech doslo k vyraznemu narustu prostredku na MHD, pricemz stale je mnoho pozadavku na posileni soucasnych spoju. Tudiz musime peclive zvazovat, zda prostredky pouzit na neco noveho a soucasnym cestujicim nepomoci, nebo zavest neco noveho. Zatim se soustredujeme na ty posily. Kazdy spoj MHD je relativne nakladny, ale to neznamena, ze bychom jej nezavadeli z duvodu, ze by byl obliben. Oblibene spoje jsou vsechny, ale MHD neni zdarma a potrebujeme tak peclive vazit, na ktere spoje prostredky pouzit prioritne.

+2/0
27.4.2016 18:13

M72i47c59h69a36l 73B13e56n44e31š 6509968292646

A to, že posílení nového třeba může znamenat, že toho současného nebude tolik třeba, to jste asi nezvážili, co?

+2/0
27.4.2016 21:19

M67a74r79t36i25n 94Č65a28p41e15k 6570201337374

Jenže je jen omezený počet kilometrů, které lez najezdit. Takže pokud není možné ty kilometry jinde ušetřit - nebude dostatečný úbytek cestujících na jiných linkách - nemůžou se spoje vypravit.

0/0
28.4.2016 23:00

P11e28t48r 26Č16e15r28m60á80k 9138845799860

Není mi úplně jasné proč se k autobusové dopravě vyjadřuje nějakej aktivista z cyklofašistického sdružení, každopádně je dobře že zaznělo že mhd stojí ročně 14miliard korun, což je absolutně neadekvátní částka vzhledem k počtu lidí co to používají, a naopak to chybí v té dopravní infrastruktuře - aby se mohla dokončit a skutečně tak ulevit dopravě a usnadnit život lidem.

0/−7
27.4.2016 17:30

M50a41r29i15á29n 49J22o80s60e74f76í34k 1743951537158

Opravdu si myslíte že za 14 miliard se dá vyřešit dopravní situace v Praze? :) Projeďte se někdy metrem a představte si každého jednoho člověka v autě. To by byla panečku kolona. Autofašisti by asi hodně brečeli ať se lidi vrátí na kola a do metra. R^

+3/−1
27.4.2016 18:02

P54e21t26r 50Č75e55r26m81á33k 9908235469160

Za 14 miliard každý rok?? Jestli vyřešit těžko říct, ale zásadně zlepšit rozhodně ano. A nikdo neříkal nic o rušení metra, ale ta část která v něm dnes jezdí a přejdou na auto taky bude nemalá ať budou dotace jakékoliv, takže je lepší smysluplně investovat tam kde to hoří už dneska.R^

0/−3
27.4.2016 18:40

M92i76c51h44a18l 24C85h22a10l38u69p20a 6558500529713

Otázka je, jak by se to reálně zlepšilo - řada lidí jezdit vlastním autem nemůže a za ty miliardy by se daly sice postavit další silnice, ale jezdilo by po nich víc aut, takže by se zvýšila hustota provozu a musely by se stavět další silnice atd. Jenže v centru se nedají pro nedostatek místa stavět už teď a stejně je to tam ucpané.

+2/−1
27.4.2016 18:58

P91e40t19r 73Č55e36r90m67á39k 9208945259460

První věta nedává smysl - on někdo někoho chce nutit do ježdění autem? Nikoliv. Pro začátek by stačilo uvést stav infrastruktury do stavu odpovídajícího dnešnímu počtu aut, to nijak samo o sobě nezvyšuje počet aut, pouze to umožní plynulou dopravu a tedy jasný přínos pro všechny. Naopak když se to nezačně dělat, problém to bude dvojnásobný - současný kritický stav se bude stále častěji pohybovat na hraně kolapsu - a to právě proto že aut přibývá, a to zcela bez ohledu na stav infrastruktury. A nikdo neříkal nic o tom že má vést tranzitní infrastruktura centrem - naopak by tu dopravu z centra odvedla. Takže kdyby byla infrastruktura lepší tak naopak hustota provozu poklesne.

0/−2
27.4.2016 20:59

M37i36c75h74a66l 97C34h88a66l81u66p91a 6548810569393

Pochopil jsem, že jste chtěl omezit peníze do MHD a dát to do dopravní infrastruktury. Bez dotace ale MHD nejde provozovat, ta si na sebe nevydělá.

0/−1
27.4.2016 22:07

P30e14t72r 20Č41e59r14m71á59k 9668845839150

Omezit dotace neznamená zrušit dotace. Dotovat bude samozřejmě potřeba vždy, ale pouze na zajištění základní dopravní obsužnosti - to je smysl mhd.

0/−3
27.4.2016 22:56

M96a28r70i75á28n 10J42o43s80e82f53í46k 1123731367178

Tak když přestanete MHD dotovat, vpodstatě ho tím zrušíte. Náklady na to, aby lidé co ho používají měli po čem bez kolon jezdit autem, by byli mnohonásobně vyšší. Za 14 miliard ročně toho moc nepostavíte.

+1/−1
27.4.2016 19:13

P62e80t18r 20Č98e89r89m51á36k 9498775319130

Ale kdeže. Většinu dotací spolknou investice a nikoliv provoz, dále je absurdně nízké jízdné které ztrátu pouze prohloubilo ale celkový odliv cestujících nezastavilo, nemluvě o tom že samotný DPP pořád funguje jako socialistický moloch, to s efektivitou práce nemá co dělat. Takže žádné rušení by se nekonalo, jen by se holt nedělali zakázky za desítky miliard na nové tramvaje a busy a nastavil by se normální systém fungující jinde. Není normální že Praha má jednu z top 5 mhd v EU ale denně stojí cestování s ní jen 10 Kč.

Za 14 miliard ročně toho postavím sakra hodně, slavná Blanka označovaná jako megaprojekt stála ročně cca 4 miliardy, takže Rv

0/−4
27.4.2016 21:07

M24a10r23i50á83n 68J62o95s26e35f80í23k 1953481317298

To je jedno co spolknou dotace. Investice do nových autobusů, tramvají a metra jsou také potřeba. Ve špinavé a drahé MHD bude jezdit ještě míň lidí, pak budou větší zácpy a i kdyby bylo nekonečné množství peněz, místo kde mohou být silnice není nafukovací, navíc je prospěšné dýchat něco jiného než výfukové plyny. Nemyslím si že Praha má nějakou top MHD. Samozřejmě na fungování Dpp je určitě co zlepšovat. Nejlepší by bylo, vytvořit konkurenční prostředí, i když nevím jak. ČD konkurence posunula v kvalitě služeb hodně daleko dopředu.

0/−1
27.4.2016 21:53

P72e38t85r 76Č64e96r84m75á72k 9158175389280

To jedno není, obnova vozového parku je potřeba ale pouze v nezbytné míře, nikoliv to co se děje v posledních x letech. Smysl samozřejmě není v žádné čistotě, protože ty vozy vypadají po pár měsích stejně jako starý T3, smysl je dělat zakázky. Myslet si to třeba nemusíte, ale v porovnání mhd je Praha v top 5, což zcela odpovídá, když se člověk podívá jak vypadá mhd jinde, v jakých vozech se jezdí v německu, francii, kolik tam stojí jízdné a pod., tak je Praha vskutku zlatá. A s tím právě kontrastuje ten stav komunikací, který je tristní a není to o žádném nafukování silnic, ale o vytvoření normální sítě komunikací o patřičné kapacitě která u nás není. Západní města zvládají dalko větší množství aut, takže to je jen o přístupu a správném určení priorit.

0/−2
27.4.2016 23:02

M49a78r32i20á39n 65J82o40s95e28f14í73k 1213461547378

Nový vůz má po pár měsících dobře fungující topení a klimatizaci, když se zavřou dveře natáhne tam, je často nízkopodlažní, což ocení hlavně maminky s kočárky, mají lepší podvozek, jsou tišší, mají menší náklady na provoz atd. Blanka stála přes 40 miliard a investice do silnic jsou ročně několikanásobně vyšší než do MHD,což je v pořádku, ale určitě by tyto investice neměli být na úkor třeba nákupu nových vozů. Měl by jste být rád, že se dá po Praze relativně dobře alespoň nějak dopravit. Ušetřit několik miliard ročne a dát je do stavby silnic není řešení, protože s nižší úrovní a vyšší cenou hromadné dopravy se lidé přesednou do aut, takže se sice třeba zvýší počet silnic, ale ne stav dopravy, protože bude v ulicích více aut. Nevím jak v Německu, ale ve Francii už několik let jezdí například automatické metro bez řidičů a vozy jsou velmi moderní. To určitě levné nebylo. Jízdenka mě tehdy stála kolem jednoho eura, což vzhledem k tomu jak je v Paříži draze není vůbec moc....

0/−1
28.4.2016 6:52

P95e13t50r 68Č32e62r20m90á54k 9488275249460

Dělat z mhd je luxus který si můžu dovolit když na to mám, nikoliv když jsem dotován z veřejných peněz. Stejně jako některá skupina ocení nízkopodlažní autobus, jiná nový asfalt na vozovce, v tom není žádný rozdíl, a zatímco nízkopodlažní je už dnes velké procento vozů, stav vozovek je ve výrazně horším stavu. Blanka stála ročně pár miliard korun, takže z rozpočtu dpp by se dali stavět bez mála 3x Blanky najednou! Investice do infrastruktury jsou samozřejmě mnohonásobně menší než do MHD, a to ještě velkou část z těchto investic opět spotřebovává MHD takže se nenechte vysmát. Pak si nepleťte příčinu a důsledek - mhd lidé opouští tak jako tak, to je trend trvající již mnoho let a je to přirozený vývoj reagující na životní úroveň, takže přesto že podmínky jsou stále horší a horší, aut je více a lidí v mhd méně. Takže investovat do infrastruktury je nutný důsledek toho že je (a hlavně bude)více aut, nikoliv naopak. V relativně bohatém Mnichově jezdí některé vlaky že původní sovětská metra jsou proti tomu kočáry, a jízdenka stojí 2.5 eura. A opět to důležité - mají řádně vybudovanou infrastrukturu a zvládají daleko větší počet aut, Praha dneska kolabuje při každy větší dopravní nehoďe nebo opravě...Rv

0/−1
28.4.2016 9:37

M77a78r61i34á76n 75J56o58s13e65f81í48k 1873761207818

Silnice se staví z jakých peněz? Prosím hlavně nevytahujte argument že platíte dálniční známku a daně z pohonných hmot. To totiž na stavbu silnic rozhodně nestačí. Chápu, že sinice jsou potřeba, ale určitě ne na úkor hromadné dopravy. Právě kvůli tomu, že se zvyšuje životní úroveň, musí se zvyšovat i úroveň hromadné dopravy, aby ji lidé používali. Pokud bude dráha a nekvalitní, bude odliv lidí daleko větší a za ty miliardy co by se ušetřili, by dostatečné množství silnic nikdo nepostavil. Když jste u vlaků v Německu, porovnejte je s tím co provozují české dráhy. Dost s toho, čemu u nás říkáme nový vlak, je to, co v Rakousku vyřadili a pořídili nové stroje. Jaká jízdenka stojí 2.5 eura. Já si u nás také umím koupit jízdenku třeba za 1500 Kč. Mají infrastrukturu, i kvalitní hromadnou dopravu. Obojí je ve městech potřeba.

+2/−1
28.4.2016 14:08

P12e52t60r 40Č48e75r11m65á68k 9948855689400

Zaregistroval jste že se bavíme o Praze a pražském rozpočtu? Ten má něco společného s dálničníma známka nebo co? Víte kolik tedy jde z rozpočtu na komunikace a kolika na mhd? No podle toho co jste napsal evidentně nevíte. Infrastruktura by se měla v případě Prahy budovat právě na úkor mhd, a to ze dvou zásadních důvodů - roky se investuje do mhd masivně na úkor infrastruktury a proto tu máme mhd v top 5 ale silnice jak na balkáně, a jednak lidé co opouští mhd v naprosté většině přesedají do aut, takže je logické že se s nimi přestouvá i ta potŕeba dotovat (rozdělovat peníze občanů mezi služby občanům). Pak jste na velkém omylu - všechny západní země s daleko vyšší životní úrovní mají naopak daleko nižší procento obyvatel využivajícíh mhd - znakem vyspělosti je tedy právě naopak rozvinutá infrastruktura. U nás je zatím ten počet lidí v mhd stále vysoký (cca 50%) ale setrvale rok od roku pomalu klesá. Staví se tímto tempem infrastruktura? Nestaví, dělá se přesně ta diletantská politika kterou jste tu popsal - než bych investoval peníze tam kde jsou už dnes akutně potřeba, budu je bezedně lít do černé díry kterou tím stejně neudržím, a Prahu radši uvrhnu do dopravního kolapsu.

A ano vlaky jsou u nás zastaralé, ale to je jiný příběh státního molochu jménem čd. A bavíme se samozřejmě o normální jízdence do mhd.

Takže závěrem - obojí je vě městě potřeba, proto je nyní potřeba dostat úroveň infrastruktury alespoň na úrověn mhd, a pak se teprve můžeme bavit co a jak.R^

0/−1
28.4.2016 22:10

M65a90r48i67á92n 27J49o51s49e43f69í97k 1783921477678

Víte co? sedněte zítra ráno do toho perfektního levného top metra a neplýtvejme tady časem dobrou noc.Rv

+1/0
28.4.2016 22:34

P30e44t85r 98Č19e51r94m65á83k 9978125769950

Nemám tu potřebu, ale nebudu kvůli tomu psál bludy jako vy.Rv

0/0
29.4.2016 22:21

M64a81r88t87i27n 46Č73a42p79e94k 6580701407614

A co takhle uštřit za další různé Blanky a rovnou se snažit zabránit úbytku cestujících v MHD? Ostatně na západě si už svou chybu v podobě podpory automobilismu výstavbou dalších a dalších silnic pochopili a za velké peníze se snaží dostat lidi zpět do MHD, jelikož je to pro ně v dlouhodobém výhledu levnější.

Na přepravu velkého množství cestujících je MHD levnější, jelikož má na stejnou kapacitu nižší spotřebu všeho - jak energie, tak i prostoru. To že tomu tak v reálu není je dáno tím, že je IAD uměle zvýhodňována, jelikož nemusí do výsledné ceny započítávat veškeré náklady.

+2/−1
28.4.2016 23:13

P19e89t41r 68Č81e63r96m48á60k 9108685319230

To je naprostá utopie a nesmysl. Na západě si žádnou chybu nepřipouští, pouze dělají politiku eu která předstírá ekologii a vzhledem k tomu že infrastruktura je na úrovni tak logicky investují do mhd. Realita je taková že zatímco ve vyspělých zemích EU používá mhd 20-30% lidí, u nás skoro 50%. Takže zastavit úbýtek nelze, ta propast kam to směřuje je přiliš veliká, a bavíme se jen o tom jak rychle to na tu úrově klesne. MHD je naopak z hlediska veřejných rozpočtů dražší, a to jak z hlediska energie tak prostorů.

0/−1
29.4.2016 22:29

M94a82r83t93i25n 71Č55a84p61e79k 6200611557724

Jak může být MHD náročnější? Spočítáme si to: Jedna tramvaj 15T má rozměry 31,5x2,5m, výkon 720kW a obsaditelnost 210 cestujících. To máme 3,4kW na osobu a 0,4m2 na osobu. Běžné auto (Octavia) má rozměry 4,5x1,7m, výkon od 60kW a 5 míst. To je 12kW na osobu a 1,5m2 na osobu. Takže jak může být MHD dražší když má 3x menší nároky na energii i prostor?

A to, že 50% procent lidí využívá hromadnou je pro nás velké plus, jelikož se snadno můžeme vyhnout epoše, kdy se města změní v jedno velké parkoviště. Například Los Angeles tvoří z 1/3 silnice a parkoviště a stejně to nestačí a jaký tam mají nádherný smog. A za nárůstem počtu cestujících na britských železnicích (vrátily se na čísla ze šedesátých let) stojí mimo jiné i totálně ucpané silnice a dálnice.

0/0
30.4.2016 18:29

P34e49t48r 36Č38e78r89m85á74k 9518385299220

Rozumíte termínům dražší a náročnější??8-o MHD je dražší protože kilometr metra nebo kolejí pro tramvaj stojí několikrát více než bežná komunikace, to stejné přepravní prostředek - auto stojí pár set tisíc, kolejové vozidlo mhd desítky milionů!

To že u nás stále tolik lidí využívá mhd je skutečně plus, nicméně je to pouze pozůstatek doby minulé který se navíc stále zmenšuje. S amerikou nesrovnávejte, tam když půjdete pár metrů po ulici tak budete divný, ale bežná evropská města zvládají přiměrěné počty vozidel zcela normálně.

0/0
3.5.2016 15:04

M97i25c31h88a28l 94C33h78a59l95u10p43a 6978830769563

Jízdné je celkem nízké, ale s vysokým ji lidé využívat nebudou. Pokud se přehnaně zvýší jízdné, tak to dopadne jako s vodou - sníží se spotřeba (tj počet cestujících), pak zvýší cenu, to zase sníží počet cestujících atd.

Ve srovnání se západem je tu jízdné nižší, ale taky nižší platy. A jednotlivé jízdenky mi na naše poměry taky nepřijdou přehnaně levné.

+2/−1
27.4.2016 22:10

P20e31t17r 35Č89e72r98m21á72k 9408525339180

Jízdé je extrémně nízké, a to i na naší životní úroveň. 10 korun denně! Nesmysl. A vámi prezentovaná ekonomická úvaha zde nefunguje - dnes používá mhd menší % lidí než když bylo jízdné v původní výši, a důvod je jednochý - pokles poćtu lidí kteří pravidelně využívají mhd je setrvalý trend a jízdné to nemůže zvrátit, pouze zbrzdit a prohloubit ztrátu.

0/−3
27.4.2016 23:06

J17a41n 64W95a58c56l68a40v 7894905657328

Vás udělat ministrem dopravy, to by byla výhra. Rv;-D

+2/−1
27.4.2016 18:57

P93e74t52r 48Č92e39r93m22á39k 9648305309920

Něco k věci, nebo jen kecy? Rv;-)

0/−1
27.4.2016 20:59

A32n35d26r19e26j 87O52l10e69k52s64a 3445461497361

Pan Čermák, to je tvrďák. Jeho názory nepřebijete, protože on se cítí majitelem Pravdy.:-/

0/−1
28.4.2016 18:20

P17e26t29r 40Č51e13r95m96á55k 9728785109570

Názory jsou věcí člověka, argumnety věcí faktu. Zkuste nekecat a napsat něco k věci a ideálně to podložit fakty, nikoliv vlastní domněnkou nebo pocitem. ;-)

0/0
28.4.2016 22:12

J20i78ř51í 21B44o12č36e31k 6519304735126

Jasný, takže už nejde o hluk, smrad a ekologii, proč bejt ze Smíchova v Troji za 20 minut když se můžu v mastný tyči potit hodinu a smrdím co chvíli na semaforech. Chybí zvracející emotikon.

+3/0
27.4.2016 17:23

Z22d32e33n31ě87k 13N55u89t66z 3154228456896

Možná by to chtělo anketu o nejoblíbenější tramvaj a tu pak zrušit, aby klesly náklady.......8-o

+4/0
27.4.2016 17:19

P78e89t35r 37H70e46l46l87e94r 5883906104524

Já bych to zavedl i u politiků :-P

0/0
27.4.2016 18:30

B10l44a22ž15e65j 94M54o37t39y80č72k75a 8667697335200

Ten tunel přinesl do Prahy tolik aut, že moje hodnocení se změnilo v záporné. Uplně vyvrací tvrzení, že každá nová silnice musí být přínosem.

+2/−3
27.4.2016 16:57
Foto

B89r15o65n16i31s65l22a10v 93G80a83b37r24y27š 2422419301

Tomu se říká Braessův paradox v praxi. :-) Lokální zlepšení může znamenat globální zhoršení.

+1/0
27.4.2016 17:01

T44o12m21a76s 61N48o27v89o61t48n18y 1621614136755

A odkud?

+2/0
27.4.2016 17:06

J23o76s14e82f 34D93v31o44ř31á22č20e83k 9202274225225

ja si myslím že je to skvělý plán radních, 30minutová vyjíždka v mhd po povrchu prahy v přecpaném busu, lidé nejezděte auty v blance a nezkracujte si cestu o 20minut, jo tím najakaji lidi do mhd, fakt nechapu pražský radní, blanka predražená, open kard ............................, nalakat lidi do mhd a zkrátit cestu do prace......................., vysvětlí mi to někdo

0/0
27.4.2016 16:57

T47o40m54á32š 66K21u43č37e65r48a 5267682267132

To je jak v té hře Smojlaka a Svěráka "Hospoda na mýtince" ...chodili mu tam lidi, a tak hospodu postavil uprostřed lesa....;-D

+2/0
27.4.2016 16:27

A46n42t76o17n24í46n 22P58o17p36e22l67á88k 7646500644160

......považuju za nejdůležitější informaci, že tunelem jezdí čím dál víc aut....takže vnější okruh pod zemí prostředkem města.....plán B nemáme.....počkáme si, až se to po......

+1/0
27.4.2016 16:25

V71í48t36ě70z32s16l80a19v 11K43l75o27z85í76k 3611279274747

Ja myslel ze mhd je sluzba obcanum města, asi jsem se pletl.

+2/0
27.4.2016 16:22

J77o16s12e13f 75D98v87o32ř27á19č98e31k 9772854115415

kdy si politici naposled mysleli to samé co občané a jednali tak?

0/0
27.4.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.