Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razicí stroje jsou po vybudování metra bez práce, brzy budou zastaralé

Na zakázku vyrobené razicí stroje za stovky milionů korun, které prodloužily pražské metro až do Motola, nemají už čtyři roky práci. A kvůli rychlému zastarávání technologie by brzy nemusely být vhodné ani pro pro stavbu metra D, kde jejich vlastník, Metrostav, počítal s jejich nasazením

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u87k32á94š 82P41a22v15l57u28c39h 5615169639950

Proč se takové stroje v cyklu 4 let nakupují, místo pronájmu je celkem jasné....

0/0
4.5.2016 15:02

M38a71r19t40i93n 29V19e36v30e22r77k13a 8612358114

Podle mě je to jeden z výsledků současného neschopného vedení města, které si jen honí triko nad stavbami, které se začaly budovat v minulosti, ale nic nového se teď prakticky neplánuje, neprojektuje, nestaví. Na přípravě těchto velkých staveb je potřeba neustále pracovat a místo neustálého odkládání termínů zahájení výstavby, prostě začít stavět, třeba na dluh, ale prostě něco dělat.

0/0
4.5.2016 11:27

J57a39n 24C76e35p39e50k 1434426130

Článek zajímavý po technické stránce, ale brečet nad tím, že Metrostavu již zaplacené stroje leží ladem ve skladu a není pro ně práce, nebudu.

0/0
4.5.2016 10:39

Z39d82e25n68e83k 98N63o82v82o36h30r10a53d92s91k19ý 6611114820145

Holt pověst Metrostavu a jeho "tunelů" už znají i v zahraničí ...

0/0
4.5.2016 9:53

J37a59n 78Č56e70k10a46l 7399375654874

Pláč Metrostavu je dojemný, ale jelikož je určitě mají v rámci minulé zakázky zaplacené, tak je to už jen jejich problém. Podle mne se spíš snaží o PR tlak na město, aby dostali stavbu linky D zase oni (a mohli ji zase odfláknout).

0/0
4.5.2016 9:28

V37l75a36d63i45s93l66a46v 22A24d29a78m98e79c 2565858311838

Tak by mohli vrtat tunel pod Červenohorským sedlem.;-D

0/0
4.5.2016 9:12

J25a77n 48Č60e37k75a79l 7149685974834

Tunel pro jeden pruh? ;-D

0/0
4.5.2016 9:29

K62a33r54e26l 47V91a33c26h38u55t 9253932649693

Já myslím, že BRNU by se mohly hodit ... ;-)

+2/0
4.5.2016 8:48

J89o17s79e78f 75B23r23o24ž54e22k 7873495762481

Kdy už konečně začnou razit tunely pro radlickou radiálu? Tyhle štíty se na to sice nehodí, ale alespoň na servisní tunel by je využít mohli............

0/0
4.5.2016 8:33

P60e83t41r 35K67o61u59t89e73c62k61ý 6874320697917

Na Radlické servisní tunel nebude, "jen" dvě plnoprofilové trouby s propojkama.

0/0
4.5.2016 8:53

J38o10s82e82f 89B46r67o98ž34e91k 7843695472781

Servisní tunel v části pod Dívčími hrady být musí.

0/0
4.5.2016 18:43

J42o37s97e25f 84M64i54k24u88l35í12k 8194107426

Tak otázkou je kolik Praha dává za ty pozemky, jestli 3 stovky, tak pak se nemůžou divit, že neprodají jinak se píše že své pořizovací náklady tak již Tonda s Adélou společnosti přinesli zpět. Jsem nevěděl, že ty štíty jsou živé věci a že je to živý Tonda s Adélou. Mělo by být snad přinesly, jako ty štíty přinesly.

0/0
4.5.2016 7:49

J27o27s87e89f 53N32o26v22á15k 8651857112910

Ve světe takovéto stroje cirkulují a pracují v různých zemích.

0/0
4.5.2016 5:14

J83i16n42d82ř91i22c20h 41Š35k63o71p47e14k 4475231200565

jenže když majitel neche, aby dělali konkurenční zakázky, nezbývá stroji čekat, až sám majitel nějakou vhodnou vyhraje

+5/0
4.5.2016 6:48

V80á79c45l34a81v 17J14e93b26a24v62ý 8300319413396

Tak pokud jsou ty stroje teď vhodné pro ražbu linky D, tak budou stejně vhodné i potom. Je úplně jedno, že Herrenknecht vymyslí novější štít s účinností o 5% větší, když je vstupní investice tak vysoká. A nedokážu si moc představit, že někdo přijde s nějakou absolutně revoluční myšlenkou. Ten štít má hlavu, hydraulický systém rozepření a posunu, dopravník pro odvod materiálu a něco pro výrobu primárního ostění. Žádný zázrak technologie, prostě hrubá mašina na tvrdou práci...jako kdyby někdo přišel s převratným vynálezem elektrické vrtačky. :-P

Prostě kecy a tlaky na urychlení výstavby. Ne že bych si linku D nepřál, protože metro je nejlepší způsob cestování přeplněným městem a pomůže všem.

+5/0
4.5.2016 0:35

J83a71k70u17b 55Š52a20f96a89n11d90a 7635257521491

Souhlas, akorát že zde se žádné primární ostění nepoužívá.

0/0
5.5.2016 7:18

J84a12r11o58s84l15a64v 67Š11i98m38á87č74e96k 6574207139318

Žádné kecy, je odsouzeníhodné, že investoři nechtějí objednat u metrostavců ďouru podle jejich vrtáků.

0/0
5.5.2016 11:28

J42i62r41i 75L16a64l14a 4692828557

Tonda s Adelou jiz mely davno razit pokracovani metra na letiste... Bohuzel Praha u minimalne 4 roky stagnuje...

0/0
3.5.2016 23:56

Z33d89e52n87ě51k 76Z39a59b29a72v55a 1332284146694

a) Praha stagnuje od Kolibříka

b) na letiště raději po zemi, a ještě lépe, protože rychleji (!) vlakem

c) děkujeme Metrostavu za hezký PR článek ;-) EU

+3/0
4.5.2016 6:15

J17o27s63e44f 98M41i89k87u41l82í88k 8174187956

Spíš od té doby, co tam Kolibřík není, protože Kolibřík si potřeboval nakrást pro sebe a své známé, tak se stavělo. Jeje Kolibřík by stavěl jako divý.

+3/0
4.5.2016 7:50

J46a54n 25D31l18o43u20h55ý 8496450973660

sice kradl, ale stavěl pro Pražany. R^

+1/0
4.5.2016 9:56

Z97d90e39n74ě18k 44Z36a16b97a47v49a 1342834246424

jo a jak už někdo psal - čím budovali tunely na koridoru Pha - Plzeň? He? ;-O

0/−1
4.5.2016 6:18

P11e20t14r 62K68o31u63t82e28c40k12ý 6194700587607

Tunely? Jediný významnější je ten u Ejpovic razí trochu větší štít (trochu= o 3m v průměru, jak je ostatně v článku zmíněno).

0/0
4.5.2016 8:56

J76o27s46e41f 43B98r58o65ž74e54k 7803125962981

Pokračování metra na letiště nebude v podzemí, ale po povrchu. Stačí se podívat na mapu.

0/0
4.5.2016 8:32

J14a89n 47D93l10o18u45h44ý 8826380453440

pokračování metra na letiště nebude..... ;-D

0/0
4.5.2016 9:57

J18o20h44a16n 34Z65i57n46g69e31l 7862514803431

!Společnost však logicky nechce Tondu s Adélou prodat nějakému konkurentovi, který by pak mohl zakázku na novou linku metra soutěžit se staršími a levnými stroji, a nabídnout tak Praze lepší cenu než Metrostav, který by musel nakupovat razicí štíty nové."

Snadná pomoc. Tak ať o neprodávají a nabídnou lepší cenu oni.

+8/0
3.5.2016 23:40

J52a54n 39L17u87k29á65š 7837243493632

Coz se jim snadno muze podarit, jelikoz porizeni razicich stitu uz nebude u nich naklad na tuto stavbu.

0/0
4.5.2016 9:31

J25o69h49a25n 41Z44i18n95g97e90l 7482314673301

Ano. Tak proč to vůbec řeší?

0/0
4.5.2016 21:53

D24a53n59i38e82l 12K95r22o66n65e90r 7154744496267

Tak udelame z nudy ten tunel na Jadran, kdyz uz teda neni co...

+3/0
3.5.2016 23:34

L77u33k95á93š 51N18o95v17á31k 4386866782543

Jsem úplně dojat...:-P

Je mi úplně fuk, s čím Všechnostav počítal, štíty se mu už násobně zaplatily při předražené stavbě V.A, netratí na nich vůbec nic.

A za pozornost stojí jejich nabídky v zahraničí a v ČR. To dáme co Škoda "Kypr" transportation, univerzální projektant retra 90s Metrostav, nebo parazit jménem.SUDOP...[>-]

+7/0
3.5.2016 23:20

J81a51n 14B32a71r86t73a 7741168541401

Veta "brzy budou zastarale" na mne spise pusobi jako vyhruzka stavaru vuci statu, resp. mestu. Doporucuji napriste namisto drahych a "starnoucich" razicich stroju krumpáč, ten nestarne.

+6/−2
3.5.2016 23:13

P46a67v12e12l 82V34e36t68e67š79n30í66k 7515368255217

Tu stavbu podzemní dráhy v Bangkoku bych chtěl vidět. Město postavené v deltě řeky na měkkých naplaveninách. Hádám, že proti tomu je výstavba metra v Praze čajíčkem pro batolata...

+4/0
3.5.2016 23:13

V28á46c38l98a94v 33J50e40b24a61v67ý 8430869753506

Třeba to tam budou mrazit ;-D

0/0
4.5.2016 0:36

M71i77l64a57n 83W15e92l33s95e12r 5272208748601

metrostave, co planovany zeleznicni tunel u chotycan nedaleko CB?

0/−1
3.5.2016 23:08

P84e61t95r 55K75o54u38t76e55c44k23ý 6264700867317

To je spíš otázka na investora, ne? :)

+1/0
4.5.2016 8:57

J66a91n 80Č91e38k58a87l 7869785404154

Nečtete článek? Tyhle štíty mají menší průměr, než je potřeba na železniční trať.

+3/0
4.5.2016 9:30

J34a22n 42H96l77e22d75í78k 8398989718866

milý Metrostave, v Brně je schválen tunel pro tramvaj na ul. Žabovřeské, v prostoru už zbořené malé německé osady Steinmühle--Kamenného Mlýna, ještě stojí malinká zvonička. Ten tunýlek má být dlouhý cca 350 metrů, pro vás problém na 10 prac. dnů, nemohli byste, prosím, pomoct ?

+1/−1
3.5.2016 22:47

M21i30l22a93n 32K29r43á67l 8433158121391

Když to někdo dobře zaplatí...

0/0
4.5.2016 9:22

L19u45c28i46e 12B96l74a26n24i69c29k25á 2445573669101

...a co začít razit tunel mezi USA a Evropou....to by chvíli vydrželo.....:-)

0/−1
3.5.2016 22:32

J50o91s57e32f 94M15i69k70u25l63í64k 8664447726

no to by se měli vetřelci, hned bych je tam pustil ať jdou.

0/0
4.5.2016 7:52

M70i29l20a12n 87K41r93á38l 8763418331541

a nejlépe cyklostezka;-D

0/0
4.5.2016 9:23

J72a51r11o95s59l74a61v 43L27á51z57e78ň44s14k75ý 3573313472410

Metrostav ve Finsku postaví 3km metra za půl miliardy? A u nás stálo 6km prodloužení Áčka 20 mld? To je nějaký divný, ne? :-)

+11/−3
3.5.2016 22:11

J18i81ř51í 97S10t15r41a69k35a 9168216242258

Ve finsku se kope ve skále a to je mnohem jednodušší než v měkké půdě a s barák nad hlavou.

+8/0
3.5.2016 22:43

J97a49r41o28s68l28a14v 89L14á11z55e28ň70s40k67ý 3823653452170

No, ale že by to bylo 20x levnější? Navíc ve Finsku ty baráky nad hlavou mají nejspíš taky..

+4/0
3.5.2016 22:52

V38á98c25l72a31v 52J10e90b27a14v36ý 8370159373416

A v Norsku je hromada tunelů, které jen nahrubo vystřílejí ve skále, dají tam vozovku a natáhnou drát se světly. Těžko srovnávat.

+1/0
4.5.2016 0:38

O80l93d71ř57i87c12h 43Š51t13ě80p94á78n38e74k 7732866686694

Řekl bych to jinak , za české ceny by si nikde ve světě ani neškrábli. Takže Tondu a Adélu , by si mohli strčit tak akorát víte kam. Protože u nás jsou peníze tak na jeden velký tunel cca za 20-30 let. A Metrostav už těch tunelů ) v praze) udělal dost.;-)

+2/0
4.5.2016 0:37

P14a84v25e81l 76S19o74b68o37t86k84a 5760724

COŽE??

Pokud je technologie zapacená, no, tak to tedy musí být safra pokrok aby se nevyplatilo ji použít a nakoupit místo ní novou.

Mám takový dojem, že se tu zase razí nějaký tunel - protože kdyby se nekupovaly nové štíty, cena by musela akceptovat nulovou amortizaci těch znovupoužitých štítů a ne cenu nových + marži na nich, že??

+11/0
3.5.2016 22:09

J49a90n 39Č58e73k20a17l 7569145944574

Je to jen pokus Metrostavu o tlak na zahájení stavby Déčka...

0/0
4.5.2016 9:31

M22a91r35t72i71n 25P53i27s66á66r 6110512254976

a nyní, kdo mi poví, jak to bylo v Praze za bolšouna při stavbě metra, když jeden sovětský razící kombajn byl poslán proti tomu v protisměru o několik metrů níže, aby ho ten druhý v klídku zahrabal ..

0/−5
3.5.2016 21:58

Z27d62e81n29ě74k 55F66i36b17i55c87h 4977259104750

Metrostav je může klidně beze strachu prodat. Než se na linku D seženou potřebná povolení, pozemky, peníze a než se vše schválí, tak bude ze strojů jen hromada zrezlého šrotu :-)

+12/0
3.5.2016 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.