Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razicí stroje jsou po vybudování metra bez práce, brzy budou zastaralé

Na zakázku vyrobené razicí stroje za stovky milionů korun, které prodloužily pražské metro až do Motola, nemají už čtyři roky práci. A kvůli rychlému zastarávání technologie by brzy nemusely být vhodné ani pro pro stavbu metra D, kde jejich vlastník, Metrostav, počítal s jejich nasazením

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u27k63á37š 45P30a82v50l58u14c62h 5685989849760

Proč se takové stroje v cyklu 4 let nakupují, místo pronájmu je celkem jasné....

0/0
4.5.2016 15:02

M37a75r48t93i71n 65V90e57v33e32r59k61a 8122948224

Podle mě je to jeden z výsledků současného neschopného vedení města, které si jen honí triko nad stavbami, které se začaly budovat v minulosti, ale nic nového se teď prakticky neplánuje, neprojektuje, nestaví. Na přípravě těchto velkých staveb je potřeba neustále pracovat a místo neustálého odkládání termínů zahájení výstavby, prostě začít stavět, třeba na dluh, ale prostě něco dělat.

0/0
4.5.2016 11:27

J90a16n 89C33e63p25e90k 1104906970

Článek zajímavý po technické stránce, ale brečet nad tím, že Metrostavu již zaplacené stroje leží ladem ve skladu a není pro ně práce, nebudu.

0/0
4.5.2016 10:39

Z92d66e95n37e88k 29N28o66v10o63h79r11a41d72s94k78ý 6691394140855

Holt pověst Metrostavu a jeho "tunelů" už znají i v zahraničí ...

0/0
4.5.2016 9:53

J68a80n 55Č46e23k55a77l 7759315604454

Pláč Metrostavu je dojemný, ale jelikož je určitě mají v rámci minulé zakázky zaplacené, tak je to už jen jejich problém. Podle mne se spíš snaží o PR tlak na město, aby dostali stavbu linky D zase oni (a mohli ji zase odfláknout).

0/0
4.5.2016 9:28

V75l56a95d78i97s94l29a44v 12A41d93a12m40e42c 2885748261388

Tak by mohli vrtat tunel pod Červenohorským sedlem.;-D

0/0
4.5.2016 9:12

J83a55n 60Č94e15k38a21l 7219595244434

Tunel pro jeden pruh? ;-D

0/0
4.5.2016 9:29

K51a52r44e48l 28V14a53c44h93u95t 9823492949123

Já myslím, že BRNU by se mohly hodit ... ;-)

+2/0
4.5.2016 8:48

J53o73s78e24f 14B33r79o61ž47e46k 7153835792511

Kdy už konečně začnou razit tunely pro radlickou radiálu? Tyhle štíty se na to sice nehodí, ale alespoň na servisní tunel by je využít mohli............

0/0
4.5.2016 8:33

P67e66t85r 45K15o11u60t88e58c62k22ý 6374450397317

Na Radlické servisní tunel nebude, "jen" dvě plnoprofilové trouby s propojkama.

0/0
4.5.2016 8:53

J41o11s15e65f 92B60r63o42ž96e55k 7903625882141

Servisní tunel v části pod Dívčími hrady být musí.

0/0
4.5.2016 18:43

J97o43s43e33f 11M75i37k19u46l44í92k 8504647246

Tak otázkou je kolik Praha dává za ty pozemky, jestli 3 stovky, tak pak se nemůžou divit, že neprodají jinak se píše že své pořizovací náklady tak již Tonda s Adélou společnosti přinesli zpět. Jsem nevěděl, že ty štíty jsou živé věci a že je to živý Tonda s Adélou. Mělo by být snad přinesly, jako ty štíty přinesly.

0/0
4.5.2016 7:49

J26o12s75e86f 49N39o15v45á98k 8271867892140

Ve světe takovéto stroje cirkulují a pracují v různých zemích.

0/0
4.5.2016 5:14

J33i88n89d23ř47i70c83h 60Š28k77o14p43e63k 4935311630705

jenže když majitel neche, aby dělali konkurenční zakázky, nezbývá stroji čekat, až sám majitel nějakou vhodnou vyhraje

+5/0
4.5.2016 6:48

V71á51c95l48a26v 94J78e13b22a58v98ý 8620449263456

Tak pokud jsou ty stroje teď vhodné pro ražbu linky D, tak budou stejně vhodné i potom. Je úplně jedno, že Herrenknecht vymyslí novější štít s účinností o 5% větší, když je vstupní investice tak vysoká. A nedokážu si moc představit, že někdo přijde s nějakou absolutně revoluční myšlenkou. Ten štít má hlavu, hydraulický systém rozepření a posunu, dopravník pro odvod materiálu a něco pro výrobu primárního ostění. Žádný zázrak technologie, prostě hrubá mašina na tvrdou práci...jako kdyby někdo přišel s převratným vynálezem elektrické vrtačky. :-P

Prostě kecy a tlaky na urychlení výstavby. Ne že bych si linku D nepřál, protože metro je nejlepší způsob cestování přeplněným městem a pomůže všem.

+5/0
4.5.2016 0:35

J21a71k13u30b 55Š30a54f79a79n63d96a 7335717531851

Souhlas, akorát že zde se žádné primární ostění nepoužívá.

0/0
5.5.2016 7:18

J45a83r81o37s54l45a92v 64Š17i93m21á20č35e21k 6844977839618

Žádné kecy, je odsouzeníhodné, že investoři nechtějí objednat u metrostavců ďouru podle jejich vrtáků.

0/0
5.5.2016 11:28

J67i32r90i 90L11a17l50a 4272708257

Tonda s Adelou jiz mely davno razit pokracovani metra na letiste... Bohuzel Praha u minimalne 4 roky stagnuje...

0/0
3.5.2016 23:56

Z84d29e70n17ě59k 35Z23a25b80a16v70a 1982274166944

a) Praha stagnuje od Kolibříka

b) na letiště raději po zemi, a ještě lépe, protože rychleji (!) vlakem

c) děkujeme Metrostavu za hezký PR článek ;-) EU

+3/0
4.5.2016 6:15

J35o44s20e29f 67M94i65k22u71l13í30k 8944537816

Spíš od té doby, co tam Kolibřík není, protože Kolibřík si potřeboval nakrást pro sebe a své známé, tak se stavělo. Jeje Kolibřík by stavěl jako divý.

+3/0
4.5.2016 7:50

J73a86n 37D73l76o79u87h33ý 8136600103970

sice kradl, ale stavěl pro Pražany. R^

+1/0
4.5.2016 9:56

Z69d27e76n89ě67k 14Z83a94b75a71v40a 1962134306284

jo a jak už někdo psal - čím budovali tunely na koridoru Pha - Plzeň? He? ;-O

0/−1
4.5.2016 6:18

P16e97t13r 38K40o69u42t16e29c43k34ý 6494360177117

Tunely? Jediný významnější je ten u Ejpovic razí trochu větší štít (trochu= o 3m v průměru, jak je ostatně v článku zmíněno).

0/0
4.5.2016 8:56

J40o59s29e69f 35B48r45o81ž45e25k 7203585162121

Pokračování metra na letiště nebude v podzemí, ale po povrchu. Stačí se podívat na mapu.

0/0
4.5.2016 8:32

J56a39n 70D56l61o81u34h10ý 8316690383360

pokračování metra na letiště nebude..... ;-D

0/0
4.5.2016 9:57

J57o56h43a64n 57Z87i73n40g79e77l 7432944793691

!Společnost však logicky nechce Tondu s Adélou prodat nějakému konkurentovi, který by pak mohl zakázku na novou linku metra soutěžit se staršími a levnými stroji, a nabídnout tak Praze lepší cenu než Metrostav, který by musel nakupovat razicí štíty nové."

Snadná pomoc. Tak ať o neprodávají a nabídnou lepší cenu oni.

+8/0
3.5.2016 23:40

J26a67n 22L29u21k36á14š 7717133633922

Coz se jim snadno muze podarit, jelikoz porizeni razicich stitu uz nebude u nich naklad na tuto stavbu.

0/0
4.5.2016 9:31

J74o35h76a40n 37Z58i41n97g37e86l 7352114603621

Ano. Tak proč to vůbec řeší?

0/0
4.5.2016 21:53

D69a42n70i75e61l 37K61r80o21n18e42r 7184504276107

Tak udelame z nudy ten tunel na Jadran, kdyz uz teda neni co...

+3/0
3.5.2016 23:34

L16u85k53á78š 71N82o62v95á10k 4526286122953

Jsem úplně dojat...:-P

Je mi úplně fuk, s čím Všechnostav počítal, štíty se mu už násobně zaplatily při předražené stavbě V.A, netratí na nich vůbec nic.

A za pozornost stojí jejich nabídky v zahraničí a v ČR. To dáme co Škoda "Kypr" transportation, univerzální projektant retra 90s Metrostav, nebo parazit jménem.SUDOP...[>-]

+7/0
3.5.2016 23:20

J52a82n 90B65a61r65t50a 7931428941511

Veta "brzy budou zastarale" na mne spise pusobi jako vyhruzka stavaru vuci statu, resp. mestu. Doporucuji napriste namisto drahych a "starnoucich" razicich stroju krumpáč, ten nestarne.

+6/−2
3.5.2016 23:13

P36a40v92e23l 67V96e29t18e24š97n30í11k 7805328885787

Tu stavbu podzemní dráhy v Bangkoku bych chtěl vidět. Město postavené v deltě řeky na měkkých naplaveninách. Hádám, že proti tomu je výstavba metra v Praze čajíčkem pro batolata...

+4/0
3.5.2016 23:13

V17á45c70l33a42v 34J65e38b37a27v76ý 8560839753156

Třeba to tam budou mrazit ;-D

0/0
4.5.2016 0:36

M72i89l11a52n 40W88e48l37s12e33r 5192878968311

metrostave, co planovany zeleznicni tunel u chotycan nedaleko CB?

0/−1
3.5.2016 23:08

P80e19t43r 71K86o43u58t71e71c18k11ý 6744640857507

To je spíš otázka na investora, ne? :)

+1/0
4.5.2016 8:57

J30a71n 34Č47e91k57a21l 7789785574884

Nečtete článek? Tyhle štíty mají menší průměr, než je potřeba na železniční trať.

+3/0
4.5.2016 9:30

J67a17n 67H10l32e46d67í17k 8568179428836

milý Metrostave, v Brně je schválen tunel pro tramvaj na ul. Žabovřeské, v prostoru už zbořené malé německé osady Steinmühle--Kamenného Mlýna, ještě stojí malinká zvonička. Ten tunýlek má být dlouhý cca 350 metrů, pro vás problém na 10 prac. dnů, nemohli byste, prosím, pomoct ?

+1/−1
3.5.2016 22:47

M95i42l56a11n 27K92r51á64l 8343628861811

Když to někdo dobře zaplatí...

0/0
4.5.2016 9:22

L60u84c49i15e 73B69l39a63n24i96c74k50á 2145713859631

...a co začít razit tunel mezi USA a Evropou....to by chvíli vydrželo.....:-)

0/−1
3.5.2016 22:32

J17o57s38e43f 86M87i37k15u44l55í92k 8854377926

no to by se měli vetřelci, hned bych je tam pustil ať jdou.

0/0
4.5.2016 7:52

M64i15l30a85n 48K47r95á62l 8433858771781

a nejlépe cyklostezka;-D

0/0
4.5.2016 9:23

J69a98r66o16s95l55a16v 86L57á76z33e52ň93s71k56ý 3443693272750

Metrostav ve Finsku postaví 3km metra za půl miliardy? A u nás stálo 6km prodloužení Áčka 20 mld? To je nějaký divný, ne? :-)

+11/−3
3.5.2016 22:11

J52i36ř30í 42S69t30r28a32k48a 9668536232528

Ve finsku se kope ve skále a to je mnohem jednodušší než v měkké půdě a s barák nad hlavou.

+8/0
3.5.2016 22:43

J64a18r28o38s47l38a58v 47L79á50z44e86ň81s76k90ý 3763903612910

No, ale že by to bylo 20x levnější? Navíc ve Finsku ty baráky nad hlavou mají nejspíš taky..

+4/0
3.5.2016 22:52

V25á19c34l52a48v 66J96e84b77a33v67ý 8290139623806

A v Norsku je hromada tunelů, které jen nahrubo vystřílejí ve skále, dají tam vozovku a natáhnou drát se světly. Těžko srovnávat.

+1/0
4.5.2016 0:38

O87l84d53ř28i95c40h 67Š38t72ě85p85á54n87e53k 7362546566154

Řekl bych to jinak , za české ceny by si nikde ve světě ani neškrábli. Takže Tondu a Adélu , by si mohli strčit tak akorát víte kam. Protože u nás jsou peníze tak na jeden velký tunel cca za 20-30 let. A Metrostav už těch tunelů ) v praze) udělal dost.;-)

+2/0
4.5.2016 0:37

P60a97v42e39l 65S78o70b50o53t79k24a 5210304

COŽE??

Pokud je technologie zapacená, no, tak to tedy musí být safra pokrok aby se nevyplatilo ji použít a nakoupit místo ní novou.

Mám takový dojem, že se tu zase razí nějaký tunel - protože kdyby se nekupovaly nové štíty, cena by musela akceptovat nulovou amortizaci těch znovupoužitých štítů a ne cenu nových + marži na nich, že??

+11/0
3.5.2016 22:09

J41a33n 10Č88e15k33a72l 7649615574794

Je to jen pokus Metrostavu o tlak na zahájení stavby Déčka...

0/0
4.5.2016 9:31

M61a66r62t21i19n 40P51i77s20á23r 6510642474576

a nyní, kdo mi poví, jak to bylo v Praze za bolšouna při stavbě metra, když jeden sovětský razící kombajn byl poslán proti tomu v protisměru o několik metrů níže, aby ho ten druhý v klídku zahrabal ..

0/−5
3.5.2016 21:58

Z29d73e56n55ě86k 86F24i61b64i54c31h 4867649304310

Metrostav je může klidně beze strachu prodat. Než se na linku D seženou potřebná povolení, pozemky, peníze a než se vše schválí, tak bude ze strojů jen hromada zrezlého šrotu :-)

+12/0
3.5.2016 21:43







Najdete na iDNES.cz