Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta. Řidiči o chybě často neví

Řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost od tramvají. Ale nevědí o tom. Podle strážníků by toto pravidlo měl znát každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a77n 81Z31i12e71g44l89e22r 1311366171618

To je špatně. Pokud někde špatně parkující auta blokují jízdu tramvají, měla by být odtažena. Na druhé straně bych se přimlouval za to, aby v dopravních předpisech nebyla uvedena konkrétní vzdálenost od tělesa, ale bylo napsáno, že řidič musí auto zaparkovat tak, aby netvořilo překážku provozu.

0/0
18.5.2016 17:15

P80e85t40r 89B64a28č94a68v30č14í24k 3683518271519

A proto, my senochrupové z Vidlákovic, do matičky stověžaté raději nejedeme.;-D

0/0
18.5.2016 10:35

P77e12t17r 87Č24e66r26m16á65k 9758385869880

Především by toto pravidlo mělo být dávno zrušeno. Nedává žádný smysl aby mezi zaparkovaným vozidlem a kolejovým tělesem mělo být 3,5metru místa, jednak to je skutečně mnohdy velký problém, a jednak na mnoha místech v Praze (Palackého most, Vinohradská, atd...) jezdí tramvaje od aut sotva půl metru a problém to není, a to se nezřídka jedná o mnohadesítekmetrů dlouhé kolony...

+1/−3
13.5.2016 19:38

M80i45r47o22s91l20a65v 17G46r45o66s43s39m61a18n72n 8672629604

Na Palackého mostě to problém je, zvláště na východní straně. Na Vinohradské by právě dodržování tohoto pravidla výrazně zlepšilo plynulost průjezdu MHD.

Navíc je třeba vnímat, že zákon nemluví o vzdálenosti 3,5 metru od tělesa, ale opravdu od vnější kolejnice, kterou tramvaj svým obrysem překonává přibližně o 0,5 m. Normový průjezdný průřez, který zajišťuje bezpečný odstup, je ještě o další půlmetr větší.

0/−1
13.5.2016 21:57

P54e92t21r 20Č23e47r92m94á64k 9788745239360

Na Vinohradské se to řešit dá, tam jsou dostatečně široké chodníky kam by se to dalo posunout, ale to by nesměla být zelená lobby. Naopak na Palackého je to docela na krev, a tam se paradoxně o zůžení chodníku uvažuje, protože tam to skutečně tramvaje brzdí. Každopádně to nijak nemění nesmyslnost toho předpisu pro parkování - když můžou tramvaje dnes a denně míjet auta skutečně sotva o půl metr, tak proč by zaparkované auto mělo mít distanc 3,5 nedává logiku obecně, a v podmínkách dopravy v klidu v Praze už tuplem ne.

0/0
13.5.2016 22:42

M41a15r87t84i66n 11N75o40v61o44t40n65ý 8500531847143

Proč se autor článku nenaučí správně česky?????

"Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta"

Tramvaje ta auta neblokují, naopak jsou jimi blokována!

+2/−4
12.5.2016 20:40

V17á43c96l23a77v 42H95o68s35c33h 8736988252101

kazde auto by asi melo mit na sobe viditelne umistnene telefonni cislo, nebo i dve, aby auto proste co nejrychleji zmizelo a ne tam hned tahat odtahovku.

0/0
12.5.2016 15:25

P38a71v31e40l 12S34t73r33n16a65d 5853298917572

Každé auto by mělo parkovat tak, aby nevadilo průjezdu MHD. O telefonním čísle může uvažovat jen ignorant...

+3/0
13.5.2016 20:11

M53a72r93t18i89n 56B45u76r10á57k 2970183282580

když platí onen výmysl z Xtých let, tak proč jsou ZPS hned vedle kolejí (M.Horákové, Spálená,.....). a Když už tak nutně MP bazíruje na zákonech a vyhláškách, proč se nezajímají o auta stojící méně než 5m od křižovatky? a proč ignorují nepovolené zábory? a proč.....

prostě buzerace, buzerace, buzerace - zruště MP a do ulic vyžeňte úředníky, kteří aspoň znají svůj "rajon" a mají defakto stejné pravomoci. a střelbu na prchající delikventy nechte raději PČR ;-)

0/−5
12.5.2016 15:02

M43i36r75o24s60l16a68v 44G19r50o59s40s82m36a40n37n 8572499484

ZPS je místní úprava, která je nadřazena úpravě obecné. Opravdu není důvod na 3,5 trvat třeba ve Spálené.

Jestli bude buzerovat MP nebo úředník, je mi jedno, pokud budou buzerovat dostatečně účinně.

+3/0
12.5.2016 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.