Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta. Řidiči o chybě často neví

Řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost od tramvají. Ale nevědí o tom. Podle strážníků by toto pravidlo měl znát každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a81n 54Z37i20e47g30l85e26r 1781736281848

To je špatně. Pokud někde špatně parkující auta blokují jízdu tramvají, měla by být odtažena. Na druhé straně bych se přimlouval za to, aby v dopravních předpisech nebyla uvedena konkrétní vzdálenost od tělesa, ale bylo napsáno, že řidič musí auto zaparkovat tak, aby netvořilo překážku provozu.

0/0
18.5.2016 17:15

P24e77t34r 67B75a32č58a56v20č28í13k 3863418781279

A proto, my senochrupové z Vidlákovic, do matičky stověžaté raději nejedeme.;-D

0/0
18.5.2016 10:35

P39e17t17r 23Č79e28r43m35á57k 9838895379220

Především by toto pravidlo mělo být dávno zrušeno. Nedává žádný smysl aby mezi zaparkovaným vozidlem a kolejovým tělesem mělo být 3,5metru místa, jednak to je skutečně mnohdy velký problém, a jednak na mnoha místech v Praze (Palackého most, Vinohradská, atd...) jezdí tramvaje od aut sotva půl metru a problém to není, a to se nezřídka jedná o mnohadesítekmetrů dlouhé kolony...

+1/−3
13.5.2016 19:38

M56i50r51o79s20l89a28v 63G56r36o90s58s13m12a70n63n 8502499774

Na Palackého mostě to problém je, zvláště na východní straně. Na Vinohradské by právě dodržování tohoto pravidla výrazně zlepšilo plynulost průjezdu MHD.

Navíc je třeba vnímat, že zákon nemluví o vzdálenosti 3,5 metru od tělesa, ale opravdu od vnější kolejnice, kterou tramvaj svým obrysem překonává přibližně o 0,5 m. Normový průjezdný průřez, který zajišťuje bezpečný odstup, je ještě o další půlmetr větší.

0/−1
13.5.2016 21:57

P68e12t55r 18Č70e59r47m65á79k 9518755839850

Na Vinohradské se to řešit dá, tam jsou dostatečně široké chodníky kam by se to dalo posunout, ale to by nesměla být zelená lobby. Naopak na Palackého je to docela na krev, a tam se paradoxně o zůžení chodníku uvažuje, protože tam to skutečně tramvaje brzdí. Každopádně to nijak nemění nesmyslnost toho předpisu pro parkování - když můžou tramvaje dnes a denně míjet auta skutečně sotva o půl metr, tak proč by zaparkované auto mělo mít distanc 3,5 nedává logiku obecně, a v podmínkách dopravy v klidu v Praze už tuplem ne.

0/0
13.5.2016 22:42

M93a45r98t68i75n 32N75o51v59o63t81n79ý 8260631767253

Proč se autor článku nenaučí správně česky?????

"Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta"

Tramvaje ta auta neblokují, naopak jsou jimi blokována!

+2/−4
12.5.2016 20:40

V71á70c16l43a21v 68H19o11s41c80h 8296728332471

kazde auto by asi melo mit na sobe viditelne umistnene telefonni cislo, nebo i dve, aby auto proste co nejrychleji zmizelo a ne tam hned tahat odtahovku.

0/0
12.5.2016 15:25

P21a80v52e15l 63S66t13r11n87a28d 5733368197482

Každé auto by mělo parkovat tak, aby nevadilo průjezdu MHD. O telefonním čísle může uvažovat jen ignorant...

+3/0
13.5.2016 20:11

M72a38r54t95i70n 49B18u79r68á49k 2740353352970

když platí onen výmysl z Xtých let, tak proč jsou ZPS hned vedle kolejí (M.Horákové, Spálená,.....). a Když už tak nutně MP bazíruje na zákonech a vyhláškách, proč se nezajímají o auta stojící méně než 5m od křižovatky? a proč ignorují nepovolené zábory? a proč.....

prostě buzerace, buzerace, buzerace - zruště MP a do ulic vyžeňte úředníky, kteří aspoň znají svůj "rajon" a mají defakto stejné pravomoci. a střelbu na prchající delikventy nechte raději PČR ;-)

0/−5
12.5.2016 15:02

M37i93r12o13s28l21a52v 11G37r21o98s19s22m69a82n87n 8692849584

ZPS je místní úprava, která je nadřazena úpravě obecné. Opravdu není důvod na 3,5 trvat třeba ve Spálené.

Jestli bude buzerovat MP nebo úředník, je mi jedno, pokud budou buzerovat dostatečně účinně.

+3/0
12.5.2016 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.