Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízda s kočárky je v některých stanicích metra ještě komplikovaná

Cestování s kočárkem po Praze má stále své slabiny. Ačkoli stanice Dejvická má dva výtahy, oba ústí jedním směrem, stěžuje si Edita Berková, propagátorka strolleringu, cvičení s kočárkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K35a59r58e57l 20D32r25d98a 6354482237

A jsme opět oblíbeného tématu, jak arogantní bezohlední dopraváci zprasili Olšanskou. Co aby si Metro jako hlavní problém "ohleduplné dopravy" v Praze vůči maminkám s kočárky a vozíčkářům podalo zdejší bezohledné zaměstnance DPP, co mají tu drzost prohlašovat, že kočárku do schodů samozřejmě vždy pomohou. Až na to, že ty schody tam osobně vybudují a 24 hodin u nich rozhodně nestojí. Rv;-D

Dělala se rekonstrukce trati na Žižkov a v zájmu DPP je pouze technický stav trati. Bezbariérovost, vzhled, zeleň... to je pro DPP luxus, který musí platit městská část nebo svatý Dyndy, ale ne doprava. Luxus skončil na Olšanském náměstí. (Navíc, právě Praha 3 do naposled mizerně udělaného Olšanského náměstí nalila opět miliony.) V Olšanské se udělala laciná trať se štěrkovým otevřeným kolejovým svrškem, dnes plným špíny a bordelu, který nelze nikde přejít, aby si chodec v těch šutrech nezlomil nohu. Bezbariérový přechod zde není ani jeden. A to je Olšanská dlouhá 1 km, je zde plno úřadů, sociálka, kde se točí vozíčkáři, kočárky a lidi o holích a poliklinika Prahy 3 plná seniorů.

Teprve až když chodci tady padali v šutrácích do kolejiště, tak se milostivě udělala místa pro přecházení na zastávkách tramvaje. Posledně u toho místa přejela 26 jakousi postarší paní, samozřejmě to byla, podle zdejších empatických ohleduplných dopraváků, nějaká opilá troska, co spáchala sebevraždu. Rv

Když necháme řešení města na tramvajové lobby a DPP, dopadne to jako v Olšanské. Bariéra, kterou nelze překonat v délce 1 km uprostřed Prahy. Právě se v Olšanské postavily stovky bytů. Takže po DPP a developerech bude muset přijít radnice a ulici od základů přebudovat, aby se zde dalo žít.

0/−1
17.5.2016 10:11

J80i25ř46í 27K48r60e47j25č46í72k 2377168524756

Nezklamal... Opět jste suverénním vítězem klání o blábol měsíce.

Navíc po x-té recyklovaný blábol.

0/0
17.5.2016 12:20

K91a44r84e59l 66D59r53d60a 6274822237

Na Vás osobně je tam asi 20 odkazů. :-P

0/0
17.5.2016 16:45

J48a61n 44Z67i60e78g67l15e79r 1551686641278

Stanice Muzeum už má bezbariérový přístup delší dobu a to jak na linku A, tak na linku C. Nedávno, když byly dokončeny výtahy v přestupní stanici Můstek, tak mají bezbariérový přístup všechny tři přestupní stanice v centru, Muzeum, Florenc a Můstek. Tempo zřizování bezbariérových přístupů v pražském metru je podle mně i vzhledem k velké hloubce některých stanic a složitějších geologických poměrů v pražském podzemí uspokojující.

+2/0
16.5.2016 16:43

K15a28r31e60l 43D36r96d53a 6164802287

Až na to, že se dělaly po Praze roky demonstrace vozíčkářů, než Praha otočila pozornost a začala urychleně budovat bezbariérovou MHD.

Neslo to průšvihy Vodičkova, Lazarská, Národní třída, Letenské náměstí a totální palbu "Holešovice", kde se budovatelé tramvajových zastávek pro komplikovanost a neochotu na bezbariérovost vykašlali a teprve demonstrace jim vysvětlily, že pánové asi dělají svoji práci kapku blbě.

(Např. mizerně dopadla Olšanská, kde proběhla bariérová rekonstrukce. Smůla. A na další dlouhé roky. Tak se fakticky na bezbariérovost v Praze kašle.)

To hodnocení "uspokojující stav", který snad platí dnes, nebylo vůbec zadarmo. Muselo se zlomit myšlení "pařezů v dopravě". ;-)

0/−1
17.5.2016 6:08

P86a40t48r68i87k 68E29g96e63r 2148980979131

Výstavba výtahu ve stanici metra Roztyly (linka C) mohla počkat. Myslím si, že stanice metra Kačerov (linka C) výtah více potřebuje! Je to nejrychlejší spojení s Thomayerovou nemocnicí. Ke státnicím Budějovická a Roztyly přitom část autobusů nebyla přetrasována!

0/0
16.5.2016 16:28

K56a84r92e68l 10D71r30d32a 6784662547

Počítám, že Roztyly byly levnější a vešly se do plánu dříve podle finančních prostředků, co byly k dispozici. Pořadí je to poslední, co bych řešil, hlavně, že se buduje. ;-)

0/0
17.5.2016 6:15

K47a37r91e27l 90D85r69d42a 6804252807

Ona se nějak předělává stanice Muzeum? To je snad nějaký omyl, ne?

Bezbariérový přestup je zde komplikovaný. Eskalátor na C jezdí jen jedním směrem. Ale čekal bych, že nějaké změny zde nejsou v plánu.

Spíš jsem tady zažil nouzové zastavení eskalátoru, z "legrace". Pokud by potkalo vozíčkáře či kočárek na eskalátoru, asi by to moc velká zábava nebyla. Výtah by se měl upřednostňovat i z důvodu bezpečnosti.

Tedy, je správné použít s kočárkem eskalátor, pokud je na stanici výtah?

+1/0
16.5.2016 14:41

K30a40r98e27l 20M35a71r11t23i16n29e28c 6148588426374

Ja neviém čo majú dajaké kočáriky s decámi jazdít v metre. Veď preto majú kolečká a mali by jazdít po povrche, kde decká móžu dýchať čerstvý luft.

A naviác decká sa neumejú chováť a obťažujú nas platících cestujúcich, tým svojím revom, fňukaním, vrtěním sa... a vóbec prosto do MHD nepatrijá.

+1/−5
15.5.2016 18:14

R52o43m60a94n 17P72o93l30á59č76e12k 5166779445

Jo tak, když někdo v zemi ani metro nemá, že ;-) a děcka už vůbec ne...

+3/0
15.5.2016 18:50

M66a27t86ú75š 63E62l69i82a60š 3930606774535

Toto je nejaký trápny troll, od slovenčiny má tento prejav na míle ďaleko.

0/0
16.5.2016 10:15

K48a28r19e87l 67D57r57d26a 6974302297

Jako ironie dobré. Až na to, že jste to trefil. Tohle je propagátorka aktivního života s kočárkem. Jejím zájmem by měly být pěší tůry napříč Prahou. A ne bezbariérová MHD. ;-)

+4/0
15.5.2016 19:09

J72o56s45e78f 66C43h32o64d33o78u48n11s40k38ý 4941786669690

Jo to je teď hrozná móda, jezdit s kočárkama nazdařbůh po celé Praze křížem krážem. Před pár lety to byla jen zajímavá historka mezi kolegy, jak se mi snažili dostat 5 a víc kočárků do tramvaje, dnes to je na denním pořádku a pochybuji, že by o tolik zvýšila porodnost pražských žen ;-D

+9/−1
15.5.2016 18:10

R82o65b44e39r28t 55V12o49n88d44r57k29a 9273673960662

Afektované matky, pro které je kult dítěte vším - svoloč.

+8/−3
15.5.2016 17:46

R12o16m26a90n 25P27o70l94á53č74e98k 5266789585

Bohužel tohle kazí obraz všech matek... :-P

+2/0
15.5.2016 18:51

K72a77r89e56l 25D63r84d42a 6384892757

"Hendikepovaná" maminka pobavila... Eskalátory jedním směrem myslí jako co? Čekal bych, že kritizuje schodiště, vedle kterého je jeden eskalátor, co jede jen jedním směrem. Ale kolik takových v metru je?

A to že si musím bezbariérovou cestu předem a jinak plánovat? To stojí za kritiku?

Je hezké, že myslí na vozíčkáře, ale pak je vlastně hned urazí... Prostě pobavila. O problematice bezbariérového cestování snad uvažuje poprvé a to píše blog o cestování.

To jako Metro hodlá pokračovat v podobně naivním tlachání, když si žádá zaslat urychleně nějaké tipy na kritiku? Ach jo. ;-)

+3/0
15.5.2016 17:42

M26a54r87e17k 13T60u80r14n72o35v87e61c 7755532640936

No kolik takových je - já si teď rychle vybavuji třeba Jiřák nebo Karlák. A to jsou zrovna docela důležité stanice s velkým provozem. Na tom Karláku taky třeba nechápu, proč výstup směrem k Atriu je realizován tak, že je tam nejprve pár normálních schodů a o pár metrů dál pak teprve vedle klasických schodů i eskalátor. Podle mně to ten eskalátor takto pro méně pohyblivé lidi dost degraduje. To asi vymýšlel nějaký inženýr...

0/0
16.5.2016 0:35

K48a84r53e56l 84D70r39d70a 6784382707

Vozíčkář nemá na eskalátoru co dělat z důvodu bezpečnosti. Kočárek je na tom lépe. Vozíčkáři jezdí eskalátory v podstatě v rozporu s předpisy. Ale jen na mechaničáku. Električák musí mít výtah.

Je tedy běžné vystoupit výtahem někde na druhé straně ulice a pak přejíždět na přestupy přes půl čtvrti. Hrůzostrašná je stanice Nádraží Holešovice a "bezbariérová cesta" MHD do ZOO. To je horror, co DPP a Praha vymyslely a provozují. Přestup z metra na autobus do ZOO je o 500-700 metrech pobíhání po Holešovicích a bezbariérová cesta není značená, takže se vracíte a hledáte... To aby se mimopražští nenudili a Praze pořádně nadávali. ;-D

DPP zajišťuje pečlivě autobusy, ZOO je celá bezbariérová a pak jedna stanice metra tomu nasadí korunu a je to bariéra jako hrom. Ta nedomyšlenost služby, co nás stojí miliony a přitom neslouží dobře, je tragická.

Co se týká maminek, třeba Háje mají jeden výstup bariérový, včetně eskalátorů jen na jednu stranu. Druhý bezbariérový. Dá se vyjet výtahem a přes Galaxii to po povrchu obejít k druhému vstupu. Věčně tady potkávám maminky, co žádají aby jim druzí cestující pomohly s kočárkem bariérovým výstupem. Zdá se mi to trochu hloupé, ušetřit 5 minut chůze za cenu obtěžování druhých o službičku. (Mám pocit, že zhruba v tomto duchu uvažování je tento článek. "Jak to, že tam kam chci jít, není vše bezbariérové?") ;-)

0/−3
16.5.2016 14:28

K52a42r81e68l 77D36r24d98a 6714822877

S čím nesouhlasíte, když dáváte minusy?

0/0
17.5.2016 5:48

J50i24ř27í 22K16r33e84j26č23í12k 2597698464576

Asi s vaším hloupým názorem, nebo za co myslíte, že se takový minus obvykle dává ?

0/−1
17.5.2016 8:25

K83a43r90e55l 25D26r37d73a 6884382707

Zda s cestou do ZOO nebo s těmi maminkami, co se tlačí do bariérových výstupů a žádají pomoc druhých?

0/−1
17.5.2016 10:13

J90i65ř19í 35K61r54e92j21č59í44k 2397388724646

Komplet, jak je vaším dobrym zvykem.

I laik snad pochopí, že stanice metra v podzemí nemusí být umístěna (a obvykle ani nemůže, tudíž není) tak, aby případný výtah ústil poblíž vestibulu, kde se dá očekávat větší koncentrace cestujících a tudíž je tam logicky návazná doprava.

Není to tedy ničím výmyslem nebo zlomyslností nýbrž nutností!

Tedy laik pochopí, Drda nikdy...

0/0
17.5.2016 12:28

K15a85r62e24l 67D91r72d44a 6214922927

Vy asi máte dlouhé vedení. Na co reagujete? Já Vám popisuji, že na Nádraží Holešovice musí vozíčkář při přestupu do ZOO přejít po chodnících 500-700 metrů a že cesta není značená a že se zde bloudí.

Což je nedomyšlenost, bariéra, co by šla odstranit "laciným turistickým značením" a v podstatě námět co by měl DPP u takových řešení zlepšit. Tento stav není dobrý.

A Vy z toho vypotíte, že to "takto" musí být a přidáte urážky? Rv:-P

0/0
17.5.2016 17:14

P32e52t56r 65B60á75č34a 8885506255675

Tak jed tramvaji.

+7/−3
15.5.2016 15:31

R74o89m61a57n 66S57t85o22n54e14k 1279903199391

To si moc nepomuže, protože plno tramvaji neni nizkopodlažnich

+3/−4
15.5.2016 20:59

J73i59ř31í 45K97r55e53j26č42í38k 2117468544986

A má být ? Dveře snad mají všechny...

+4/−2
15.5.2016 21:51

L68u14c49i32a48n 47P21a72p62a20z35i24a57n 5984477871145

Jistě, dříve byl v každé tramvaji průvodčí, který by pomohl, dnes nikdo a Vy byste jistě také nepomohl.

+1/−5
15.5.2016 22:06

J61i46ř35í 85K26r13e52j51č68í23k 2587578324556

Samozřejmě pomohl, tak jako běžně pomáhá každý. ;-)

+4/0
15.5.2016 22:37

K30a13r86e53l 50D64r94d51a 6714282117

Čerstvý zážitek s 22. Potřebovali jsme chytit bezbariérovou tramvaj a chybělo nám pár kroků na zastávku. Zrovna jela bezbariérová 22. Řidič, když nás viděl na přechodu, na to honem šlápl, aby na nás snad nemusel čekat a ještě nás snad nakládat. ;-D Přitom poloprázdná tramvaj.

Další bezbariérová jela za 40 minut. Což jsme zjistili vzápětí. Ta "ochota" takového řidiče s vědomím, že někoho na vozíku nechá mrznout 40 minut zbůhdarma na zastávce, docela bolí. :-P

Není důvod si dopraváků příliš vážit. Jejich ochota má stále trhliny. ;-D

0/−5
15.5.2016 23:42

J95a20n 20V82a96l54o77u53c34h 6492987288220

1/ na MHD se nedobíhá, na MHD se čeká, zvlášť pokud požadujete nějakou službu (nízkopodlažnost) navíc

b/ kdy to bylo? večer, kdy je interval 20 minut nebo ve špičku, kdy je 4 minuty? Totiž těch 10 sekund, o které ve špičku spoj zdržíte může znamenat, že nestihne zelenou na křižovatce, z 10s je minuta, což při intervalu 4 minut znamená, že na další stanici už čeká o čtvrtinu cestujících více, jejich odbavení znamená další zdržení... a za 5 stanic ji ten (stále prázdnější, protože zpožděná tram mu sbírá cestující) následující spoj dojede, blokují křižovatky dalším linkám... Jo, Vy (ač na zastávce pozdě) se vezete, ale stovky dalších zdržujete. Je to méně "hulvátské" než řidič snažící se jet "podle not"?

Jak píšete, není důvod si rozežraných cestujících vážit. Jejich oprsklost nezná hranic (viz ona kočárkářka; když vidíte ty sumy, které stojí výtah kličkující z 30m hloubky mezi základy domů, přičemž vedlejší stanice metra je bezbariérově přístupná a tramvaj mezi nimi jede furt, je to na palici...).

+6/0
16.5.2016 5:10

K52a11r95e80l 79D33r62d24a 6404632147

Cha chá. Sprostá nadávka na cestující si zaslouží samé plusy od lidí, co se motají kolem dopravy. 2:1. Dopraváci prokazují co jsou zač. ;-D

Co naděláte se 40 minutovým intervalem? Pokud to ujede před nosem, je to jako by MHD v Praze neexistovala. Popření celé MHD.

Bylo to v pátek večer. Intervaly 8 minut. Minimum cestujících. Chvilku se podle mě na přicházejícího vozíčkáře počkat dalo.

Obecně, připomínka pro Metro, bezbariérové tramvaje mají intervaly dost prapodivné. Někdy mile překvapí, někdy nemile. Je to dost loterie. Máme předimenzovanou MHD a vozíčkář aby si neustále ověřoval spoje jak na vesnici, protože mu to zcela libovolně v čase někdy jede po 5 či 15 minutách a někdy po 40 - 60. Je to pak trvale taková doprava na baterky.

Samozřejmě při srovnání s běžným cestujícím, co jízdní řád zpravidla neřeší.

0/−2
16.5.2016 13:50

J21a69n 55J96í33c19h20a 8740170838291

Prichazejici vozickar...to je trochu oxymoron,ne? !)

+1/0
16.5.2016 15:19

K91a41r67e71l 68D80r14d97a 6164302837

Ne není.

0/0
17.5.2016 5:50

J74a10n 49J67í24c71h47a 8650860648561

Jde po svych...nebo JEDE?

+1/0
17.5.2016 6:51

K16a70r36e97l 79D29r24d38a 6344212377

Oxymóron je zde možný jediný: "ohleduplný dopravák z diskuse iDNES".

0/0
17.5.2016 10:17

J32i18ř64í 22K17r64e81j20č42í56k 2837378944546

Občas máte celkem smysluplné a pak z vás vypadne takováhle perla...

Bohužel nepíšete kdy a kde se vám to stalo, každopádně ale měla včera linka 22 z 22 pořadí jen 7 vysokých, takže nejdelší čekání, které vás mohlo postihnout, bylo 16 minut v případě, že jste měli smůlu na následující vysoký spoj.

Vaší chybou jste nestihli první spoj, takže odvolávání se na řidiče, který vás samozřejmě nemusel vidět, tušit že chcete jet zrovna s ním, nebo prostě z provozních důvodů nemohl čekat na opozdilce, je z vaší strany dost sobecké.

+4/0
16.5.2016 8:57

K57a65r94e48l 36D51r96d63a 6444352967

Byla to smůla, co zrovna potká Drdu. ;-D Máte také smůlu... Koukám že bezbariérová 22 ve všední den má jen dvě 40 minutové pauzy. Jednu po 20. a jednu po 22. V opačném směru má jednu 60 minutovou po 21. hodině. Jinka jezdí dobře. Smůla takto se trefit.

Řidič nás viděl a podle mě váhal, pak jel. Nemusel pochopit, že s ním chceme jet. (Nasazuji a přeháním.) Ale při vědomí, že za ním hodně dlouho nic dalšího nejede, jezdí tady jen 22 a přitom vidí vozíčkáře... Asi mu mělo zapálit, že je jeho služeb třeba. ;-)

0/0
16.5.2016 14:04

J44i69ř10í 84K82r76e95j72č46í77k 2407128124636

Psal jste o aktuálním zážitku v neděli večer, tudíž jsem předpokládal víkend.

V týdnu je samozřejmě situace velmi podobná, z 41 pořadí jich je většinou více než polovina bezbariérových, takže přibližně co 8 minut ve špičce nebo 16 minut mimo špičku přijede bezbarierový spoj. Garantovaný je pak přibližně každý třetí...

Celkem by mě zajímalo, kde jste byl, jelikož zrovna 22 málokde jezdí sama, resp.jediné takové místo je Pražský hrad a částečně Vršovické náměstí. Při vědomí, že za pár minut jede další spoj, se skutečně obvykle na dobíhající nečeká, jde to naprosto proti zájmu zákazníků.

0/0
16.5.2016 19:05

K10a31r43e41l 53D31r62d28a 6894962687

O neděli jsem nepsal. A naopak uvádím, že tento řidič nejspíš mohl vědět, že 40 minut za ním nic bezbariérového nejede.

0/0
17.5.2016 5:53

J39i67ř72í 38K25r72e94j80č34í58k 2787878644576

Ale on věděl, že za ním jede další bezbarierový spoj a rozhodl se netrestat cestující zbytečným čekáním.

A to předjímáme něco, o čem se můžeme jen dohadovat, tedy že o vás skutečně mohl vědět.

0/0
17.5.2016 8:30

K76a27r62e92l 83D53r67d30a 6414442137

"Tento řidič nejspíš věděl, že 40 minut po něm další spoj nejede a že když ujede vozíčkáři, má tento vozíčkář zaděláno na velký problém. Přesto mu ujel, a to večer, když jel s poloprázdnou tramvají."

Co je těžkého na tom, abyste takovéto sdělení pochopil? Nemůžete požádat nějakého kolegu z DPP, aby Vám to pomalu přečetl a čemu nebude rozumět, aby Vám několikrát zopakoval či vysvětlil?

0/0
17.5.2016 10:26

J62i13ř25í 77K31r63e85j97č13í17k 2197668734866

Těžkého by na tom nebylo nic, kdyby se to ovšem aspoň částečně zakládalo na pravdě, což ale tak není.

Realita je taková, a to už se opakujeme, že vozíčkář nebyl na zastávce v době odjezdu spoje a řidič i kdyby o něm věděl, tak při takto krátkém intervalu do příjezdu dalšího NP spoje, nesmí bezdůvodně zdržovat dopravu dalších cestujících.

A že další NP spoj následoval, to už jsme si taky vysvětlili.

0/0
17.5.2016 12:36

K89a86r12e51l 73D30r43d77a 6824762147

? Vždyť jste mimo. To děláte záměrně? Řidič nejspíš jednal oprávněně podle "arogantních předpisů DPP". Je z obliga, to jistě. Jen o slušnosti to moc není.

Další NP spoj jel za 40 minut. To mi nepřijde jako banalita. My museli zvolit jinou dopravu. Takže nás MHD ošklivě vypekla. A to se Praha snaží o bezbariérovou dopravu, stojí to miliony a pak má vozíčkář smůlu dík tomu, "že se na cestující v Praze z principu nečeká".

Ten řidič znehodnotil snažení celého DPP a haldu veřejných financí. Tak hlavně, že byl dle zákona DPP v právu.

Jinak mám pocit, že nám tady něco nalháváte. Měl jsem za to, že fakta jsou zřejmá.

0/0
17.5.2016 16:57

P10e35t16r 53B11á19č36a 8385356615695

Pomuze.

0/0
15.5.2016 23:48







Najdete na iDNES.cz