Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy se srazily tramvaje, jedna se po vykolejení naklonila

Odpoledne se v centru Prahy srazily dvě tramvaje, jedna z nich vykolejila a zůstala po nehodě nakloněná. Nehoda v křižovatce ulice Na Poříčí se obešla bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i32l93a77n 79M63a47j72e29r75č27í65k 1100580574826

když to nechápete, tak přímo musím napsat, že jste tak tupej, že platí:

1.) i řidič je člověk = při nouzovém brždění hrozí i jeho zranění

2.) jen ojediněle v tramvaji nejede jediný cestující, jehož zranění hrozí při nouzovém brždění!!

0/0
14.6.2016 6:44

K57a72r14e20l 20B31a66r73t59á83č30e22k 9652669442495

no co...Pisa ma naklonenou vez Praha tramvaj...

+2/0
12.6.2016 9:29

M82i44r63o25s40l57a85v 55S13l62á46m13a 1281453535425

Jak má člověk nazvat tramvajáka, který při odbočování vpravo z ulice Na Poříčí do Havlíčkovy ulice těsně mine vlevo vybočujícím ! předkem tramvaje špatně zaparkované auto za rohem v Havlíčkově ulici a s klidem to auto orve vpravo vybočujícím ! středem tramvaje?

+2/−2
11.6.2016 17:28

M68a86r42t38i23n 55F19r98y10š37č14o29k 7793263597626

Jak má člověk nazvat řidiče, který v Havlíčkově ulici parkuje jako **** a brání průjezdu tramvají?

+6/−1
11.6.2016 22:39

M19i81r25o27s23l92a67v 26S24l28á64m16a 1681293695405

To sem právě nejde napsat :-P ...

0/0
11.6.2016 23:52

M48a76r79t95i79n 11V20e69s87e53l25ý 1400308807356

Adept na tučnou pokutu.

0/0
13.6.2016 9:45

E33d45a 86D49r19á62b37e25k 7549922733227

oboje vybočuje vpravo

0/−1
12.6.2016 13:22

M97i37l53a91n 41M18a44j88e41r49č78í66k 1380800154576

střed tramvaje (její ucelené skříně / jednoho tzv. článku) VYBOČUJE JEDNÍM SMĚREM – TZV. DOVNITŘ OBLOUKU (na stranu odbočování/"zatáčení")!!

a čela (přední i zadní) tramvaje (každého jejího „samostatného“vozu) VYBOČUJÍ DRUHÝM/OPAČNÝM SMĚREM – TZV. VNĚ OBLOUKU !!

0/0
13.6.2016 9:32

M34i48r52o85s92l46a39v 82S32l41á29m31a 1851483645505

Sem se nedají psát pravdivé příspěvky - stačí, abyste v něm b·l·b·a nazvali b·l·b·e·m či i·d·i·o·t·a nazvali i·d·i·o·t·e·m a příspěvek nikde :-/ ...

+2/0
11.6.2016 17:20

M86i36l97o70š 60S10i32c97h22i46n46g90e95r 5173828796804

couvni a jedeme dál

0/0
11.6.2016 16:08

P32e66t30r53a 31J35a15n89á24k19o19v75á 2247660556109

Jasný viník č. 8... Alespoň, že se nic vážného nestalo...

0/0
11.6.2016 9:47

P24e25t51r 53N16ě85m73e48c 4300873800987

Tramvaj "Divoká Šárka" se pěkně rozdivočela ;-)

+3/0
11.6.2016 9:43

V92a90c36l33a45v 51P14e26r96o30u43t15k72a 6658707844231

za hodinu zprovoznit slušnej výkon.

0/0
11.6.2016 9:40

K87a45r32e78l 45D94r92d67a 6384372257

Včera byl neurotický den. Řidiči dělali hrozné skopičiny. Asi to dělá změna počasí. Navíc zákon schválnosti, zarazit MHD v pátek při odchodu na víkend.

Jinak myškování osobáků před tramvají je brutus bezohlednost. Je to takové, to se dá v pohodě stihnout. A většinou to projede. Jenže řidič tramvaje musí brzdit, takže 100 cestujících sebou mele a riskuje zranění, aby hulvát v osobáku ušetřil pár vteřin. V Praze milion případů za den.

Jako chodce mě zaráží, kolik tramvají jezdí poslední dobou na červenou. Resp. chodec má zelenou a po přechodu jede tramvaj.

Jak jsem pochopil, v Praze se zkouší nově řízené křižovatky a tramvaje měly dostat signál "pozor". Což umožňuje řidičům tramvají projíždět "oranžovou" jako to dělají řidiči osobáků. Jenže tramvaj pak překáží v křižovatce kapku déle než osobák.

K tomu se přechody vylepšují, aby chodce co nejvíc připravily o čas a pak je omezují tramvaje... Zrovna včera odpoledne před Bílou labutí. Chodcům to tady nově odměřuje vteřinky zelené a na přechodu přitom frčí tramvaj.

Přijdou mi křižovatky v Praze nějaké rozvrtané. Tak hlavně zda to někdo vyhodnocuje a máme se těšit na "doladění" či se zavádí novinky a až podle počtu nehod a mrtvých se za pár let usoudí, že je to třeba ještě vyladit. ;-)

http://www.mestskadoprava.eu/nove-tramvajove-navesti/nova-tramvajova-signalizace-41

+3/−4
11.6.2016 7:21

M80i56r14o11s47l33a89v 31G27r82o51s78s25m50a83n27n 8932189474

Zelené pro chodce se naopak už mnoho let téměř plošně prodlužují, protože někteří chodci a řidiči nevědí, že zelená slouží pouze ke vstoupení a vyžadují, aby svítila celou dobu přecházení, což stejně nejde. U Bílé labutě jsou koleje od chodníku aspoň 4 metry, takže když chodec vstoupí na přechod, hned tak do vyklizující tramvaje nenarazí. Signál pozor pro tramvaje se nezkouší a ze zákona mohou projíždět signál stůj, pokud by již nestihly zastavit. Podobně jako když žlutou nemají auta (doplňkové šipky).

+2/−1
11.6.2016 9:43

K43a30r12e62l 16D98r44d76a 6234552407

Zaslechl jsem tak před týdnem řidiče autobusů jak nadávali na nějaký systém, kdy si mohou přepnout křižovatku pro svůj průjezd a moc to prý nefunguje. Čekal bych, že pro tramvaje bude něco podobného. Nevím co je to dynamicky řízená křižovatka? Nemá dnes už dopravní policie nějaké páky, jak modifikovat provoz křižovatky podle provozu, viz policejní kamery na silnicích. Čekal bych, že už to musí běžet. To samé signál "pozor" pro tramvaje. Vždyť se změny před pár lety připravovaly... Podle mě se toho musí "zkoušet" po Praze plno a spíš o tom nic netušíte.

Ta zelená pro chodce může být i pro jedoucího cyklistu, pak může nastat kolize. A vyklizující tramvaj? Na Olšanském náměstí jsem si všiml, že tramvaj k přechodu také teprve přijíždí, když už chodci jdou. Opouštění křižovatky si představuji jinak. Ale může to být o seřízení signalizace.

Jinak mám pocit, že když nám vadí myškující řidiči, tak je to plošný problém. Že když na to přijde, na hraně s předpisy jezdí i řidiči MHD.

0/0
11.6.2016 14:46

M40i77r22o75s10l26a73v 38G13r34o41s79s63m94a15n93n 8532629934

Preference tramvají i autobusů v Praze funguje primárně bez zásahu řidiče. Tramvaje jsou detekovány pomocí trolejových kontaktů, či jiných pasivních zařízení, a preferenci mají na 77 % SSZ. Autobusy vysílají datové telegramy. Nikdo moc neví, kolik SSZ preferenci BUS umí, protože to opravdu ne vždy funguje. Dynamicky řízená křižovatka se vyznačuje různými délkami, výběrem a sledem fází, vše dle nároků z detektorů (smyčky, kamery, tlačítka, kontakty, ...) Jde o opak pevného programu, kdy jsou všechny zelené stejně dlouhé. Existují i různé mezistupně mezi oběma variantami. U SSZ připojených k dopravní ústředně je možné dálkově dělat kdeco, například zapnout určitou zelenou při průjezdu kolony, nebo měnit programy.

Jakási obdoba signálu pozor byla před cca 10 lety realizovány na 3 SSZ. Jednalo se o blikání výzvového návěstidla pro TRAM před koncem volna. Na 2 SSZ již byla zrušena, poslední dožije zřejmě letos či napřesrok. Další slepou uličkou byla tzv. Dubova návěstidla, která se zkoušela v Braníku někdy v roce 2010. Už tam také nejsou. A poslední větví jsou pražcová návěstidla (dle německého vzoru), která slouží striktně jako vnitropodniková signalizace DP, převážně pro krytí úseků se špatným rozhledem. Těch je po Praze několik, obsahují pozor, ale myslím, že u dalších realizací již bude vypuštěno, protože právě v tomto případě nemá pozor význam.

Zelená pro chodce je pouze pro chodce.

Pokud někde tramvaj vjíždí do přechodu, kde už svítí zelená, může to být přesně, jak říkáte. "Seřídit" konkrétní SSZ. Ale taky mohla být tramvaj zdržena nějakým autem v křižovatce, pomalou jízdou přes poruchu apod.

+3/0
11.6.2016 15:44

K20a74r72e29l 88D80r59d53a 6504932477

Tedy signál "pozor" pro tramvaje neprošel a v Praze se zavádět nebude? Řidiči se přitom orientují podle ostatních světel. Takže "pozor" vlastně mají na světlech pro auta či podle přepnutí přechodů... Ne že by to tak nemohlo zůstat. Také jezdím často podle rubových stran značek a podle semaforů v kolizních směrech. Ale u MHD bych čekal potřebu přímých pokynů.

Na Olšanském ve směru Nákladové nádraží projíždí tramvaj křižovatkou předepsanou rychlostí, a tedy pomalu. Pokud najede na poslední chvíli, přijíždí k přechodu na druhé straně náměstí, když už tady jdou chodci. Zrovna je to přechod před základní školou, ráno plný dětí. Do toho řidiči aut, co koukají projet křižovatkou a přechody i mezi chodci... Tady si to koleduje o průšvih.

Přitom SSZ tady právě prošla kompletní přestavbou. Čekal jsem řešení myškujících osobáků a zavedení "pozor". Zlepšení neregistruji. Jsou snad jen změny u Odříčkovy - Lupáčovy.

0/0
12.6.2016 7:41

M88i23r17o71s51l21a10v 12G73r83o11s30s78m43a18n87n 8322989204

V Praze je ročně řádově tisíc nehod s účastí tramvaje. Vinou chybějícího pozor to ale není žádná, nebo zanedbatelné množství. V dynamickém řízení se orientuje podle jiných signálů hůře, ale současným zaváděním preference tramvají potřeba pozor spíše klesá, protože křižovatky na tramvaj čekají a ukončení volna těsně před vlakem není tak časté. Pokud chceme snížit nehodovost, je třeba se zaměřit na skutečné příčiny.

Jestli máte na mysli křižovatku Táboritská - Ondříčkova, není tam pomalu, lze jet do 50 km/h. Pouze když se tam loni dělaly sítě, bylo omezení. Sousední Olšanské náměstí má rychlosti nižší, ale to asi nemyslíte.

+1/0
12.6.2016 15:04

Z92d50e33n60ě60k 30W64o15l91f 9861280657305

Asi podle zvyku brzdil zvonkem.

+12/−14
10.6.2016 23:50

B86o19h86u52s65l56a33v 63K82r52á59l29í36k 2731510509546

Pokud tramvaj na někoho zvoní, tak většinou na magory, co se s gumokolkou nacpou na koleje těsně před rozjetou tramvaj a pak se divěj, že ta to nezamázne na fleku. Na vás asi musej zvonit hodně často, že?

+11/−4
11.6.2016 1:47
Foto

J72i71n30d51ř82i54c47h 89H56u21s31i55č94k19a 2865647454105

Největší magoři jsou ti, co řídí tramvaj. Ve městě to nemá co dělat. Akorát to brzdí provoz.

+4/−13
11.6.2016 12:12

D90a34n 31H45e66l51e86k39a67l 6796107402929

Jako že by pro plynulost dopravy a dýchatelnost vzduchu bylo lepší, kdyby místo 1 tramvaje jelo 50 aut?

+8/−1
11.6.2016 15:47

L90u62k51á41š 55Č93e10r45n35ý 2417148758101

Hm naopak Husičko, ve městech nemají co dělat auta a hlupáci jako vy.

+7/−1
11.6.2016 20:05

F22r42a37n56t49i42š70e37k 51K58o29u50d36e63l98k95a 3257797193

Podle zvyku?Pokud trmavaj musí prudce brzdit začne automaticky zvonit sama.

+5/0
11.6.2016 9:50

M55i79r37o63s42l67a54v 19T51e98i55s97s89i40g 1890516745963

Tak hlavně že všichni (skoro všichni) řidiči tramvají v Praze vědí, kde mají tlačítko zvonku.

Ale kde mají brzdu při vjezdu do křižovatky z vedlejší ulice (linka 8), to ne. Stejně jako netuší nic o maximální povolené rychlosti 20 km.h-1 v pěší zóně, o tom, že tamtéž nesmějí omezit ani ohrozit chodce. O povinnosti dát přednost chodcům, kteří přecházejí silnici, na niž tramvaj v křižovatce odbočuje. A nic na těchto zákonem daných povinnostech nemění skutečnost, že podle téhož zákona jsou zároveň chodci povinni dát vždy přednost tramvaji.

+5/−14
10.6.2016 23:37

J39i33ř59í 96K31r63e20j91č22í14k 2677458454396

Tak samozřejmě to vědí, díky za osvěžení. Teď jen aby to věděli i ostatní účastníci silničního provozu. ;-)

+1/−1
10.6.2016 23:45

M26i34r66o53s41l14a72v 24T81e86i61s85s51i13g 1300606945723

Opravdu to vědí, pane kolego?

To by bylo potom ještě mnohem horší, než jsem si myslel.

Chtěl jste naznačit, že ta denně tisíckrát opakovaná porušování

zákona o provozu na silničních komunikacích na pěších zónách

na Václavském náměstí i na náměstí Republiky nevyplývají z neznalosti

zákona, ale jsou páchána svévolně a úmyslně? O odbočování mezi přecházející

chodce na kterékoli pražské křižovatce v centru bez světelné signalizace ani nehovoře.

+3/−6
11.6.2016 0:00

B57o31h28u49s85l95a82v 15K10r31á74l42í14k 2821620199686

Máte v té vaší úvaze spoustu chyb. Při odbočování platí vůči chodcům pouze povinnost neohrozit. A na pěší zóně řidiči rozhodně nemají povinnost chodce neomezit. Když už ta pravidla neznáte, tak si je proboha aspoň přečtěte, než začnete dělat chytrého.

+6/−1
11.6.2016 1:57

M72i16l32a96n 42M91a66j18e77r19č69í76k 1670880904536

PODÍVEJTE SE KOLIKRÁT DENNĚJSOU V PRAZE PORUŠOVÁNA ŘIDIČI TZV. IAD (individuální automobilové dopravy) USTANOVENÍ ZÁKONA 361/2000SB. - O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (viz http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf ):

§13,odst 1 - „ .... PODÉL TRAMVAJE SE JEZDÍVPRAVO, POKUD NENÍ DOPRAVNÍ ZNAČKOU „OBJÍŽDĚNÍ TRAMVAJE“ POVOLENA JÍZDA VLEVO.“!!

§15, odst.1 - POVINNOSTIZASTAVIT ZA TRAMVAJÍ V ZASTÁVCE TRAMVAJE BEZ NÁSTUPNÍHO OSTRŮVKU !!

0/−3
11.6.2016 4:00

J71i72ř86í 18K97r83e80j57č58í98k 2727918164546

Chtělo by to asi nastudovat zákon dřív, než se jím začnete ohánět.

Prokazujete fatální neznalost. ;-)

0/0
12.6.2016 14:13

M57i12l87a92n 61M86a88j50e60r87č35í82k 1760280724456

Velmi se obávám se, že sipletete oficiální pojmy jako např. "NESMÍ OHROZIT" s Vašimi špatnými dojmy"DÁT PŘEDNOST" ČI "NESMĚT OMEZIT" - viz Zákon 361/2000Sb. oprovozu na pozemních komunikacích (včetně komentáře a judikatury) - http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf :

+2/−2
11.6.2016 1:42

M32i62l85a51n 59M21a89j31e60r74č31í51k 1480830914926

(ve Vámi jistě myšlených)

- §5, odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ , odrážka g) totiž obsahuje:

„OHROZITCHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČ ODBOČUJE, a dálenesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci,při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání,“

= O PŘEDNOSTI CHODCŮ SE ROZHODNĚ NEPÍŠE!!

- § 39, odst. 5) „v obytné zóně a PĚŠÍ ZÓNĚ SMÍ ŘIDIČJET RYCHLOSTÍ NEJVÝŠE 20 KM.H-1. PŘITOM MUSÍ DBÁT ZVÝŠENÉ OHLEDUPLNOSTI VŮČICHODCŮM, KTERÉ NESMÍ OHROZIT; V PŘÍPADĚ NUTNOSTI MUSÍZASTAVIT VOZIDLO. Stání je dovoleno jenna místech označených jako parkoviště.“

..........

odst. 7) „v obytné zóně a PĚŠÍZÓNĚ MUSÍ CHODCI UMOŽNIT VOZIDLŮM JÍZDU. Toplatí i pro děti hrající si v obytné zóně.“

= O ZÁKAZU OMEZENÍ CHODCŮ TAKÉ NENÍ ANI PÍSMENKO!!

+1/−2
11.6.2016 1:45

M25i70l64a21n 73M78a94j38e65r81č32í36k 1300710104146

(zatímco NAOPAK VUSTANOVENÍCH)

- §5. odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ . odr. f) JE PSÁNO:

„OHROZIT NEBO OMEZIT CHODCE, KTERÝ PŘECHÁZÍ POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE NEBO KTERÝ ZJEVNĚ HODLÁ PŘECHÁZET POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE, v případě potřeby je řidič povinen izastavit vozidlo před přechodem pro chodce; TYTO POVINNOSTI SE NEVZTAHUJÍ NAŘIDIČE TRAMVAJE,“

- §54, odst. 3) SE NAŘIZUJE:

„Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebona vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodecsignalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směrupřecházení. CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT NA PŘECHOD PRO CHODCE NEBO NA VOZOVKU,PŘIJÍŽDĚJÍ-LI VOZIDLA S PRÁVEM PŘEDNOSTNÍ JÍZDY; NACHÁZÍ-LI SE NA PŘECHODU PROCHODCE NEBO NA VOZOVCE, MUSÍ NEPRODLENĚ UVOLNIT PROSTOR PRO PROJETÍ TĚCHTOVOZIDEL. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovkubezprostředně před blížícím se vozidlem. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI.“

+1/−2
11.6.2016 1:48

M39i84r63o50s38l30a13v 97G90r97o70s11s22m66a98n21n 8132439894

Tramvaj v pěší zóně chodce omezit může. Když už se oháníte zákony, je třeba se je naučit, protože jinak pojdete vlastní zbraní :-)

+2/−1
11.6.2016 9:50

J60a56k18u33b 58Š83a90f22a92n38d67a 7945397131311

Podle jakého paragrafu dává přednost tramvaj chodcům? A pokud tam jsou semafory, na jako křižovatce má volno stejně odbočující tramvaj a zelenou chodci?

0/0
11.6.2016 10:36

M46a19r97t38i51n 85K50ř60í23ž 9823802330377

Prostě šla okolo nějaká slečna, tramvajak se zakoukal kam neměl a bylo to.

0/0
10.6.2016 22:42

A53d24o33l24f 26S38c20h52w81a76r39z 6915544382904

Jde vidět že na vině je lidský faktor )

+1/−2
10.6.2016 21:41

M14a61r39t75i70n 18S45t61a12n14ě14k 3471743160567

lidsky faktor je na vine u 98 prcent dopravnich nehod (nejenom MHD)

+4/0
10.6.2016 22:10

B20o75h12u66s84l49a24v 44K80r23á74l21í93k 2361310989596

Lidský faktor jistě. Ale teď jde o to, kterému člověku ten faktor patřil. Lidský faktor stojí i za většinou technických závad.

+3/0
11.6.2016 1:52

P40a21t69r18i30k 51E57g65e44r 2788710219211

Pěkný zajímalo by mě kudy jezdil autobus 207 ten nejspíše vynechával zst. Bílá Labuť - Náměstí Republiky - Dlouhá třída. Zajímavé je, že to nebylo na webovce DP. No minimálně dva autobusy mohl DP stáhnout na trasu Strossmaeyerovo náměstí - Dlouhá třída - Náměstí Republiky (B).

0/0
10.6.2016 21:16

B33o71h76u75s30l28a25v 52K71r15á64l47í93k 2931570439346

A na náměstí Republiky by se otáčel na dvoře kostela?

0/0
11.6.2016 2:25

F66i75l82i15p 86V43a93l85d12e54r 1608198284144

Nedokážu si představit to dilema: Vystoupit/nevystoupit? Převrátí se to během výstupu/nepřevrátí se to?

Nicméně v takových chvílích člověk reaguje více pudově než rozumově...

Ještě že se nic nestalo!!!

+3/0
10.6.2016 19:31

L45u72k69a11s 50N48o27v59y 4114804435876

Takhle nakloněné bývají normálně v zatáčkách ;-D;-D;-D

+2/−4
10.6.2016 20:11

R49o63m53a82n 56B62a18r11t53o14š44e38k 3286830435

Tramvaje a v zatáčkách? Asi jako výhybky na dálnici.

+2/−5
10.6.2016 21:56

M81a43r25t70i90n 61K86ř59í12ž 9313342550917

Nojo, tramvaj zatáčí v oblouku, no. I když je tramvajové těleso ve vozovce. Tedy oblouk v zatáčce, jede pak tramvaj do zatáčky nebo do oblouku?

+2/−1
10.6.2016 22:41

B84o49h26u81s34l52a54v 53K32r57á71l14í55k 2201130909676

Tyhle blbce vyrábějí na nějaké průmyslovce? Zatáčka je směrový oblouk. Kdo to neví, tomu to vysvětlují pravidla silničního provozu, resp. popis dopravní značky v prováděcí vyhlášce.

+2/−2
11.6.2016 1:54

M34a72r32t64i82n 76Č67a64p72e96k 6860761927804

Na dopravních - drážní doprava nemá zatáčky, ale oblouky. :-)

+2/0
11.6.2016 9:00

D34a38n 61H18e67l64e27k55a93l 6406877372219

Což je pro účely laické diskuze věcně vzato totéž. V odborných kruzích budiž, ale opravovat to tady je poměrně ubohé. (Jen znak potřeby honit si triko svou rádoby chytrostí. Což není míněno na Vás, ale na OP.)

+1/0
11.6.2016 15:54

M67i98c85h16a76l 56K20r62e98j82č69a 5308656486243

Tak jedna brzdila druhou a ta jich chtela predjet. No ak dyz ji nepustila pred sebe tak to zkusila spodem... :-)

+4/−6
10.6.2016 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.