Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy se srazily tramvaje, jedna se po vykolejení naklonila

Odpoledne se v centru Prahy srazily dvě tramvaje, jedna z nich vykolejila a zůstala po nehodě nakloněná. Nehoda v křižovatce ulice Na Poříčí se obešla bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i38l23a87n 92M67a69j48e54r61č82í47k 1920970534836

když to nechápete, tak přímo musím napsat, že jste tak tupej, že platí:

1.) i řidič je člověk = při nouzovém brždění hrozí i jeho zranění

2.) jen ojediněle v tramvaji nejede jediný cestující, jehož zranění hrozí při nouzovém brždění!!

0/0
14.6.2016 6:44

K52a15r44e29l 50B25a54r97t76á61č15e87k 9812639642755

no co...Pisa ma naklonenou vez Praha tramvaj...

+2/0
12.6.2016 9:29

M54i35r59o51s74l34a95v 21S21l12á19m42a 1701463825805

Jak má člověk nazvat tramvajáka, který při odbočování vpravo z ulice Na Poříčí do Havlíčkovy ulice těsně mine vlevo vybočujícím ! předkem tramvaje špatně zaparkované auto za rohem v Havlíčkově ulici a s klidem to auto orve vpravo vybočujícím ! středem tramvaje?

+2/−2
11.6.2016 17:28

M11a55r10t52i58n 77F71r91y83š25č20o41k 7623803657896

Jak má člověk nazvat řidiče, který v Havlíčkově ulici parkuje jako **** a brání průjezdu tramvají?

+6/−1
11.6.2016 22:39

M96i16r92o67s48l11a18v 27S18l32á18m47a 1151213365405

To sem právě nejde napsat :-P ...

0/0
11.6.2016 23:52

M77a34r86t36i62n 21V27e75s62e67l67ý 1590248647586

Adept na tučnou pokutu.

0/0
13.6.2016 9:45

E39d46a 29D45r63á53b25e41k 7989472823447

oboje vybočuje vpravo

0/−1
12.6.2016 13:22

M36i69l33a86n 71M88a79j62e37r92č39í37k 1840880264146

střed tramvaje (její ucelené skříně / jednoho tzv. článku) VYBOČUJE JEDNÍM SMĚREM – TZV. DOVNITŘ OBLOUKU (na stranu odbočování/"zatáčení")!!

a čela (přední i zadní) tramvaje (každého jejího „samostatného“vozu) VYBOČUJÍ DRUHÝM/OPAČNÝM SMĚREM – TZV. VNĚ OBLOUKU !!

0/0
13.6.2016 9:32

M79i42r57o13s52l72a77v 11S85l75á72m85a 1611913865885

Sem se nedají psát pravdivé příspěvky - stačí, abyste v něm b·l·b·a nazvali b·l·b·e·m či i·d·i·o·t·a nazvali i·d·i·o·t·e·m a příspěvek nikde :-/ ...

+2/0
11.6.2016 17:20

M79i76l90o16š 39S80i94c70h43i12n30g45e17r 5903598746374

couvni a jedeme dál

0/0
11.6.2016 16:08

P21e61t66r88a 79J90a62n90á31k10o95v26á 2937100456169

Jasný viník č. 8... Alespoň, že se nic vážného nestalo...

0/0
11.6.2016 9:47

P49e56t18r 97N20ě74m98e46c 4860683500517

Tramvaj "Divoká Šárka" se pěkně rozdivočela ;-)

+3/0
11.6.2016 9:43

V41a93c93l25a96v 58P50e40r30o98u10t84k37a 6248177794981

za hodinu zprovoznit slušnej výkon.

0/0
11.6.2016 9:40

K54a49r11e84l 39D66r44d51a 6754262467

Včera byl neurotický den. Řidiči dělali hrozné skopičiny. Asi to dělá změna počasí. Navíc zákon schválnosti, zarazit MHD v pátek při odchodu na víkend.

Jinak myškování osobáků před tramvají je brutus bezohlednost. Je to takové, to se dá v pohodě stihnout. A většinou to projede. Jenže řidič tramvaje musí brzdit, takže 100 cestujících sebou mele a riskuje zranění, aby hulvát v osobáku ušetřil pár vteřin. V Praze milion případů za den.

Jako chodce mě zaráží, kolik tramvají jezdí poslední dobou na červenou. Resp. chodec má zelenou a po přechodu jede tramvaj.

Jak jsem pochopil, v Praze se zkouší nově řízené křižovatky a tramvaje měly dostat signál "pozor". Což umožňuje řidičům tramvají projíždět "oranžovou" jako to dělají řidiči osobáků. Jenže tramvaj pak překáží v křižovatce kapku déle než osobák.

K tomu se přechody vylepšují, aby chodce co nejvíc připravily o čas a pak je omezují tramvaje... Zrovna včera odpoledne před Bílou labutí. Chodcům to tady nově odměřuje vteřinky zelené a na přechodu přitom frčí tramvaj.

Přijdou mi křižovatky v Praze nějaké rozvrtané. Tak hlavně zda to někdo vyhodnocuje a máme se těšit na "doladění" či se zavádí novinky a až podle počtu nehod a mrtvých se za pár let usoudí, že je to třeba ještě vyladit. ;-)

http://www.mestskadoprava.eu/nove-tramvajove-navesti/nova-tramvajova-signalizace-41

+3/−4
11.6.2016 7:21

M61i29r11o20s49l20a58v 37G16r80o28s44s59m14a84n49n 8562329694

Zelené pro chodce se naopak už mnoho let téměř plošně prodlužují, protože někteří chodci a řidiči nevědí, že zelená slouží pouze ke vstoupení a vyžadují, aby svítila celou dobu přecházení, což stejně nejde. U Bílé labutě jsou koleje od chodníku aspoň 4 metry, takže když chodec vstoupí na přechod, hned tak do vyklizující tramvaje nenarazí. Signál pozor pro tramvaje se nezkouší a ze zákona mohou projíždět signál stůj, pokud by již nestihly zastavit. Podobně jako když žlutou nemají auta (doplňkové šipky).

+2/−1
11.6.2016 9:43

K94a67r29e47l 42D28r49d66a 6124362597

Zaslechl jsem tak před týdnem řidiče autobusů jak nadávali na nějaký systém, kdy si mohou přepnout křižovatku pro svůj průjezd a moc to prý nefunguje. Čekal bych, že pro tramvaje bude něco podobného. Nevím co je to dynamicky řízená křižovatka? Nemá dnes už dopravní policie nějaké páky, jak modifikovat provoz křižovatky podle provozu, viz policejní kamery na silnicích. Čekal bych, že už to musí běžet. To samé signál "pozor" pro tramvaje. Vždyť se změny před pár lety připravovaly... Podle mě se toho musí "zkoušet" po Praze plno a spíš o tom nic netušíte.

Ta zelená pro chodce může být i pro jedoucího cyklistu, pak může nastat kolize. A vyklizující tramvaj? Na Olšanském náměstí jsem si všiml, že tramvaj k přechodu také teprve přijíždí, když už chodci jdou. Opouštění křižovatky si představuji jinak. Ale může to být o seřízení signalizace.

Jinak mám pocit, že když nám vadí myškující řidiči, tak je to plošný problém. Že když na to přijde, na hraně s předpisy jezdí i řidiči MHD.

0/0
11.6.2016 14:46

M72i31r41o14s78l10a97v 88G44r27o64s78s73m28a36n14n 8512809534

Preference tramvají i autobusů v Praze funguje primárně bez zásahu řidiče. Tramvaje jsou detekovány pomocí trolejových kontaktů, či jiných pasivních zařízení, a preferenci mají na 77 % SSZ. Autobusy vysílají datové telegramy. Nikdo moc neví, kolik SSZ preferenci BUS umí, protože to opravdu ne vždy funguje. Dynamicky řízená křižovatka se vyznačuje různými délkami, výběrem a sledem fází, vše dle nároků z detektorů (smyčky, kamery, tlačítka, kontakty, ...) Jde o opak pevného programu, kdy jsou všechny zelené stejně dlouhé. Existují i různé mezistupně mezi oběma variantami. U SSZ připojených k dopravní ústředně je možné dálkově dělat kdeco, například zapnout určitou zelenou při průjezdu kolony, nebo měnit programy.

Jakási obdoba signálu pozor byla před cca 10 lety realizovány na 3 SSZ. Jednalo se o blikání výzvového návěstidla pro TRAM před koncem volna. Na 2 SSZ již byla zrušena, poslední dožije zřejmě letos či napřesrok. Další slepou uličkou byla tzv. Dubova návěstidla, která se zkoušela v Braníku někdy v roce 2010. Už tam také nejsou. A poslední větví jsou pražcová návěstidla (dle německého vzoru), která slouží striktně jako vnitropodniková signalizace DP, převážně pro krytí úseků se špatným rozhledem. Těch je po Praze několik, obsahují pozor, ale myslím, že u dalších realizací již bude vypuštěno, protože právě v tomto případě nemá pozor význam.

Zelená pro chodce je pouze pro chodce.

Pokud někde tramvaj vjíždí do přechodu, kde už svítí zelená, může to být přesně, jak říkáte. "Seřídit" konkrétní SSZ. Ale taky mohla být tramvaj zdržena nějakým autem v křižovatce, pomalou jízdou přes poruchu apod.

+3/0
11.6.2016 15:44

K26a86r29e16l 31D78r41d81a 6674902107

Tedy signál "pozor" pro tramvaje neprošel a v Praze se zavádět nebude? Řidiči se přitom orientují podle ostatních světel. Takže "pozor" vlastně mají na světlech pro auta či podle přepnutí přechodů... Ne že by to tak nemohlo zůstat. Také jezdím často podle rubových stran značek a podle semaforů v kolizních směrech. Ale u MHD bych čekal potřebu přímých pokynů.

Na Olšanském ve směru Nákladové nádraží projíždí tramvaj křižovatkou předepsanou rychlostí, a tedy pomalu. Pokud najede na poslední chvíli, přijíždí k přechodu na druhé straně náměstí, když už tady jdou chodci. Zrovna je to přechod před základní školou, ráno plný dětí. Do toho řidiči aut, co koukají projet křižovatkou a přechody i mezi chodci... Tady si to koleduje o průšvih.

Přitom SSZ tady právě prošla kompletní přestavbou. Čekal jsem řešení myškujících osobáků a zavedení "pozor". Zlepšení neregistruji. Jsou snad jen změny u Odříčkovy - Lupáčovy.

0/0
12.6.2016 7:41

M53i56r11o56s17l95a13v 54G35r84o51s66s86m51a39n87n 8552299164

V Praze je ročně řádově tisíc nehod s účastí tramvaje. Vinou chybějícího pozor to ale není žádná, nebo zanedbatelné množství. V dynamickém řízení se orientuje podle jiných signálů hůře, ale současným zaváděním preference tramvají potřeba pozor spíše klesá, protože křižovatky na tramvaj čekají a ukončení volna těsně před vlakem není tak časté. Pokud chceme snížit nehodovost, je třeba se zaměřit na skutečné příčiny.

Jestli máte na mysli křižovatku Táboritská - Ondříčkova, není tam pomalu, lze jet do 50 km/h. Pouze když se tam loni dělaly sítě, bylo omezení. Sousední Olšanské náměstí má rychlosti nižší, ale to asi nemyslíte.

+1/0
12.6.2016 15:04

Z23d97e84n57ě19k 71W53o24l20f 9351460287395

Asi podle zvyku brzdil zvonkem.

+12/−14
10.6.2016 23:50

B96o44h73u18s77l26a20v 39K11r95á55l68í74k 2301410639906

Pokud tramvaj na někoho zvoní, tak většinou na magory, co se s gumokolkou nacpou na koleje těsně před rozjetou tramvaj a pak se divěj, že ta to nezamázne na fleku. Na vás asi musej zvonit hodně často, že?

+11/−4
11.6.2016 1:47
Foto

J89i85n61d61ř76i12c67h 97H90u84s62i81č92k29a 2875657214685

Největší magoři jsou ti, co řídí tramvaj. Ve městě to nemá co dělat. Akorát to brzdí provoz.

+4/−13
11.6.2016 12:12

D52a77n 31H20e38l18e76k22a11l 6396887442509

Jako že by pro plynulost dopravy a dýchatelnost vzduchu bylo lepší, kdyby místo 1 tramvaje jelo 50 aut?

+8/−1
11.6.2016 15:47

L21u59k29á44š 59Č66e77r30n41ý 2157208858411

Hm naopak Husičko, ve městech nemají co dělat auta a hlupáci jako vy.

+7/−1
11.6.2016 20:05

F56r56a18n75t66i13š62e60k 88K84o68u78d56e53l83k64a 3107377183

Podle zvyku?Pokud trmavaj musí prudce brzdit začne automaticky zvonit sama.

+5/0
11.6.2016 9:50

M56i43r51o31s72l83a37v 98T43e48i20s72s21i34g 1960606295143

Tak hlavně že všichni (skoro všichni) řidiči tramvají v Praze vědí, kde mají tlačítko zvonku.

Ale kde mají brzdu při vjezdu do křižovatky z vedlejší ulice (linka 8), to ne. Stejně jako netuší nic o maximální povolené rychlosti 20 km.h-1 v pěší zóně, o tom, že tamtéž nesmějí omezit ani ohrozit chodce. O povinnosti dát přednost chodcům, kteří přecházejí silnici, na niž tramvaj v křižovatce odbočuje. A nic na těchto zákonem daných povinnostech nemění skutečnost, že podle téhož zákona jsou zároveň chodci povinni dát vždy přednost tramvaji.

+5/−14
10.6.2016 23:37

J35i72ř85í 81K88r32e74j59č65í12k 2227928644406

Tak samozřejmě to vědí, díky za osvěžení. Teď jen aby to věděli i ostatní účastníci silničního provozu. ;-)

+1/−1
10.6.2016 23:45

M77i11r39o97s15l35a44v 90T38e14i29s22s77i22g 1570546595913

Opravdu to vědí, pane kolego?

To by bylo potom ještě mnohem horší, než jsem si myslel.

Chtěl jste naznačit, že ta denně tisíckrát opakovaná porušování

zákona o provozu na silničních komunikacích na pěších zónách

na Václavském náměstí i na náměstí Republiky nevyplývají z neznalosti

zákona, ale jsou páchána svévolně a úmyslně? O odbočování mezi přecházející

chodce na kterékoli pražské křižovatce v centru bez světelné signalizace ani nehovoře.

+3/−6
11.6.2016 0:00

B63o59h73u64s32l73a53v 28K56r23á28l34í85k 2491820789936

Máte v té vaší úvaze spoustu chyb. Při odbočování platí vůči chodcům pouze povinnost neohrozit. A na pěší zóně řidiči rozhodně nemají povinnost chodce neomezit. Když už ta pravidla neznáte, tak si je proboha aspoň přečtěte, než začnete dělat chytrého.

+6/−1
11.6.2016 1:57

M20i93l98a54n 93M69a44j43e81r62č76í53k 1610120204526

PODÍVEJTE SE KOLIKRÁT DENNĚJSOU V PRAZE PORUŠOVÁNA ŘIDIČI TZV. IAD (individuální automobilové dopravy) USTANOVENÍ ZÁKONA 361/2000SB. - O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (viz http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf ):

§13,odst 1 - „ .... PODÉL TRAMVAJE SE JEZDÍVPRAVO, POKUD NENÍ DOPRAVNÍ ZNAČKOU „OBJÍŽDĚNÍ TRAMVAJE“ POVOLENA JÍZDA VLEVO.“!!

§15, odst.1 - POVINNOSTIZASTAVIT ZA TRAMVAJÍ V ZASTÁVCE TRAMVAJE BEZ NÁSTUPNÍHO OSTRŮVKU !!

0/−3
11.6.2016 4:00

J30i39ř15í 66K22r77e64j53č85í78k 2317718134276

Chtělo by to asi nastudovat zákon dřív, než se jím začnete ohánět.

Prokazujete fatální neznalost. ;-)

0/0
12.6.2016 14:13

M78i38l97a27n 47M59a60j46e69r88č39í30k 1500210764746

Velmi se obávám se, že sipletete oficiální pojmy jako např. "NESMÍ OHROZIT" s Vašimi špatnými dojmy"DÁT PŘEDNOST" ČI "NESMĚT OMEZIT" - viz Zákon 361/2000Sb. oprovozu na pozemních komunikacích (včetně komentáře a judikatury) - http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf :

+2/−2
11.6.2016 1:42

M93i20l18a81n 65M20a77j22e81r41č39í54k 1680250484716

(ve Vámi jistě myšlených)

- §5, odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ , odrážka g) totiž obsahuje:

„OHROZITCHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČ ODBOČUJE, a dálenesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci,při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání,“

= O PŘEDNOSTI CHODCŮ SE ROZHODNĚ NEPÍŠE!!

- § 39, odst. 5) „v obytné zóně a PĚŠÍ ZÓNĚ SMÍ ŘIDIČJET RYCHLOSTÍ NEJVÝŠE 20 KM.H-1. PŘITOM MUSÍ DBÁT ZVÝŠENÉ OHLEDUPLNOSTI VŮČICHODCŮM, KTERÉ NESMÍ OHROZIT; V PŘÍPADĚ NUTNOSTI MUSÍZASTAVIT VOZIDLO. Stání je dovoleno jenna místech označených jako parkoviště.“

..........

odst. 7) „v obytné zóně a PĚŠÍZÓNĚ MUSÍ CHODCI UMOŽNIT VOZIDLŮM JÍZDU. Toplatí i pro děti hrající si v obytné zóně.“

= O ZÁKAZU OMEZENÍ CHODCŮ TAKÉ NENÍ ANI PÍSMENKO!!

+1/−2
11.6.2016 1:45

M39i63l82a48n 54M43a64j60e90r82č69í25k 1360900364526

(zatímco NAOPAK VUSTANOVENÍCH)

- §5. odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ . odr. f) JE PSÁNO:

„OHROZIT NEBO OMEZIT CHODCE, KTERÝ PŘECHÁZÍ POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE NEBO KTERÝ ZJEVNĚ HODLÁ PŘECHÁZET POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE, v případě potřeby je řidič povinen izastavit vozidlo před přechodem pro chodce; TYTO POVINNOSTI SE NEVZTAHUJÍ NAŘIDIČE TRAMVAJE,“

- §54, odst. 3) SE NAŘIZUJE:

„Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebona vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodecsignalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směrupřecházení. CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT NA PŘECHOD PRO CHODCE NEBO NA VOZOVKU,PŘIJÍŽDĚJÍ-LI VOZIDLA S PRÁVEM PŘEDNOSTNÍ JÍZDY; NACHÁZÍ-LI SE NA PŘECHODU PROCHODCE NEBO NA VOZOVCE, MUSÍ NEPRODLENĚ UVOLNIT PROSTOR PRO PROJETÍ TĚCHTOVOZIDEL. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovkubezprostředně před blížícím se vozidlem. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI.“

+1/−2
11.6.2016 1:48

M76i21r83o20s63l30a61v 68G60r84o45s15s30m16a77n54n 8502679904

Tramvaj v pěší zóně chodce omezit může. Když už se oháníte zákony, je třeba se je naučit, protože jinak pojdete vlastní zbraní :-)

+2/−1
11.6.2016 9:50

J86a38k38u29b 60Š55a56f90a82n49d61a 7855897151851

Podle jakého paragrafu dává přednost tramvaj chodcům? A pokud tam jsou semafory, na jako křižovatce má volno stejně odbočující tramvaj a zelenou chodci?

0/0
11.6.2016 10:36

M77a56r40t38i18n 18K12ř23í86ž 9683972580397

Prostě šla okolo nějaká slečna, tramvajak se zakoukal kam neměl a bylo to.

0/0
10.6.2016 22:42

A84d14o25l73f 68S10c49h24w48a91r33z 6635164392774

Jde vidět že na vině je lidský faktor )

+1/−2
10.6.2016 21:41

M28a97r98t54i10n 43S37t30a23n22ě58k 3811843240507

lidsky faktor je na vine u 98 prcent dopravnich nehod (nejenom MHD)

+4/0
10.6.2016 22:10

B59o61h95u26s16l77a34v 86K27r89á64l71í39k 2641170739116

Lidský faktor jistě. Ale teď jde o to, kterému člověku ten faktor patřil. Lidský faktor stojí i za většinou technických závad.

+3/0
11.6.2016 1:52

P78a33t94r87i69k 52E58g95e56r 2838110619191

Pěkný zajímalo by mě kudy jezdil autobus 207 ten nejspíše vynechával zst. Bílá Labuť - Náměstí Republiky - Dlouhá třída. Zajímavé je, že to nebylo na webovce DP. No minimálně dva autobusy mohl DP stáhnout na trasu Strossmaeyerovo náměstí - Dlouhá třída - Náměstí Republiky (B).

0/0
10.6.2016 21:16

B27o64h10u96s41l70a66v 88K33r10á92l21í81k 2641440719976

A na náměstí Republiky by se otáčel na dvoře kostela?

0/0
11.6.2016 2:25

F64i16l48i57p 13V60a29l61d88e19r 1478308584934

Nedokážu si představit to dilema: Vystoupit/nevystoupit? Převrátí se to během výstupu/nepřevrátí se to?

Nicméně v takových chvílích člověk reaguje více pudově než rozumově...

Ještě že se nic nestalo!!!

+3/0
10.6.2016 19:31

L33u35k18a71s 10N71o41v33y 4454164225556

Takhle nakloněné bývají normálně v zatáčkách ;-D;-D;-D

+2/−4
10.6.2016 20:11

R32o11m76a87n 86B23a33r57t28o94š23e60k 3246130795

Tramvaje a v zatáčkách? Asi jako výhybky na dálnici.

+2/−5
10.6.2016 21:56

M45a51r61t29i68n 73K15ř69í84ž 9723922430107

Nojo, tramvaj zatáčí v oblouku, no. I když je tramvajové těleso ve vozovce. Tedy oblouk v zatáčce, jede pak tramvaj do zatáčky nebo do oblouku?

+2/−1
10.6.2016 22:41

B66o41h69u41s45l57a37v 27K84r11á31l33í95k 2111750379216

Tyhle blbce vyrábějí na nějaké průmyslovce? Zatáčka je směrový oblouk. Kdo to neví, tomu to vysvětlují pravidla silničního provozu, resp. popis dopravní značky v prováděcí vyhlášce.

+2/−2
11.6.2016 1:54

M56a57r96t90i95n 80Č83a86p52e81k 6270401907244

Na dopravních - drážní doprava nemá zatáčky, ale oblouky. :-)

+2/0
11.6.2016 9:00

D93a79n 33H90e85l34e80k25a66l 6746617592509

Což je pro účely laické diskuze věcně vzato totéž. V odborných kruzích budiž, ale opravovat to tady je poměrně ubohé. (Jen znak potřeby honit si triko svou rádoby chytrostí. Což není míněno na Vás, ale na OP.)

+1/0
11.6.2016 15:54

M39i94c71h71a39l 41K73r26e44j45č19a 5708606856533

Tak jedna brzdila druhou a ta jich chtela predjet. No ak dyz ji nepustila pred sebe tak to zkusila spodem... :-)

+4/−6
10.6.2016 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.