Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní je vyřešit linku metra D, říká nový šéf dopravního podniku

Bezbariérové úpravy stanic metra budou pokračovat. Tak zní jedna z priorit nového předsedy představenstva pražského dopravního podniku Martina Gillara, který má zároveň řídit i provoz firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P78a90v73e10l 50P32e33t14e96r52k71a 1295234753

"Hlavní je vyřešit linku metra D" ... ale až po parkovištích P+R 8-o

.. Kroužíte kolem témat úspor, zdražení jízdného, a stavby metra D. Přitom pražská doprava akutně nejvíc potřebuje nová parkoviště P+R a motivační systém pro jejich používání. Stavbou P+R zabijete dvě mouchy jednou ranou: přivedete panu Gillarovi nové zákazníky (nebudou třeba úspory ani dražší jízdné) a současně zmírníte příval aut a zácpy.

Odstavných parkovišť P+R je sotva desetina plánovaného počtu, např. v západní části Prahy se krčí ubohé tři stovky míst. P+R na Zličíně je od brzkého rána beznadějně obsazené.

Za P+R dostane Praha přes 10 miliard na stavbu dvoukolejky na letiště a do Kladna. Právě garance využívání P+R je stěžejní podmínkou dotace z evropských fondů pro tuto železnici. Vlakové spojení na letiště překvapivě až takový přínos pro Prahu nemá.

+2/0
13.6.2016 21:51

R91o91m49a46n 97P22o77l43á13č96e75k 5736259875

Tot otázka... Jsou období kdy např. do metra C se vejdete asi jako sardinka. To samé je B v centrální části... A takhle by se mohlo pokračovat...

0/0
14.6.2016 13:26

J97a51n 26D69l24o20u32h10ý 8516700293660

A tož dófám, že nepřejmenujete tu našú lítačku.;-(

0/0
13.6.2016 15:00

P40a70t50r64i64k 41E95g96e11r 2868480179171

Posílal jsem návrh na ROPID i p. Dolínkovi kterému se myšlenka líbila. Ze zst. Nádraží Vršovice jsem pro linku 182 ta by měla být vedena v plánované trase metra D až do zst. Sídliště Písnice. Přitom by mohlo dojít k úpravě u linek 193, 215. Úsek Otakarova - Náměstí Bratří Synků zvládne nově tramvajová linka 6.

+1/0
13.6.2016 13:48

P49e78t80r 78V95i65m46r 9350564391

Přesně tak! Než bude funkční metro D mělo by být nádraží Vršovice přímo spojené po povrchu do Písnice linkou která trasu kopíruje. Čím dřív to bude jenom lépe.

0/0
13.6.2016 15:17

B63o73h77u95s15l77a80v 27K45r55á50l58í76k 2721360359196

Máte pocit, že na písnickém sídlišti bydlí větší počet vršovických nádražáků? Nebo že Vietnamci ze SAPA mají většinou svých obchůdků právě u vršovického nádraží?

0/0
13.6.2016 17:23

P59e56t11r 53V24i82m74r 9130244601

Ano, Libuš si dávno zaslouží přímé spojení s Pankráci a dopravním uzlem nádraží Vršovice kde zastavují denně desítky vlaků a navazují tramvaje. Odlehčilo by to Kačerovu atp.. Tato linka by byla využívána podobně jako linka 150 která spojuje Zelivskeho Kačerov a Komořany

0/0
13.6.2016 18:44

J72a89n 50Z70e73m33a25n 1176345594416

Nakonec vrchem vedené metro bude díky výkupům pozemků dražší, než kdyby se stavělo klasicky v tunelu.

0/0
13.6.2016 13:28

R33o33m89a42n 38P36o32l43á34č37e47k 5886739975

D bude po zemí ne? Akorát je i tak potřeba umístit vestibuly, vzduchotechniku atd.

0/0
13.6.2016 13:46

A31d30a30m 17P71e34r81o32u13t76k13a 1846823609

mám pocit že právě část u konečné bude vrchem a proto ty problémy ...

0/0
13.6.2016 13:58

M17a15r97t13i19n 12R34u95z69i29c90k91a 1412748866377

Nejvetsi problemy s pozemky jsou take u nemocnice krc, pritom by stacilo posunout stanico vice do primeho smeru ke krizovatce zalesi,...

0/0
14.6.2016 1:39

Z38d64e22n33ě84k 58P27e84r14u38t34k61a 4976175200346

Ad "pritom by stacilo posunout stanico vice do primeho smeru ke krizovatce zalesi": Ono posunout stanici nebude tak jednoduché jak si přestavujete. Na tu trasu je již hotový projekt. Posunout stanic, znamená kompletně přeprojektovat tunely vedoucí k té zastávce. Stanice je totiž nesmí být z kopce nebo do zatáčky. Podle mě by se posunutí zastávky opravdu hodně prodražilo.

0/0
14.6.2016 11:50

R58o28m57a50n 76P39o82l74á93č22e28k 5946209125

Jako bonus inžernýských sítí tam bude taky mraky...

0/0
14.6.2016 13:27

J15a90n 39Z70i12e25g56l54e94r 1931816231538

Myslím si, že nový šéf pražského Dopravního podniku by měl dostat šanci. Dopředu někoho zavrhovat mně nepřipadá férové. A priority typu výstavba nové linky metra trasy D nebo lepší vymáhání peněz od dlužníků mně připadají rozumné.

+6/0
13.6.2016 12:39

J91o26s30e67f 44S66c91h84m31i49d38t 5183807243452

No ať se na mě nikdo nezlobí, ale při pohledu na Českou poštu bych těžko hledal větší známku nekompetentnosti než být "bývalý ředitel divize rozvoje a strategie České pošty"...

+9/0
13.6.2016 13:00

J92i11ř83í 32Č72e85r42n23ý 7592926251

Hlavně, aby to nebyl Dvořák II .

+5/0
13.6.2016 12:13

S79t62e56f13a11n 95S80u44r10o60v49j29a11k 8746522664472

Jen aby ten tunel nebyl větší než na dvě soupravy

+1/−1
13.6.2016 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.