Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu

Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R37a46d88e91k 44N83o91v68a73k 9694983379500

Pro mě za mě, když chtějí, ať si na svém území podzemku postaví.

Ale za své.

Všechny tyhle návrhy (Kladno, P-6) jsou jen snahou o zablokování stavby.

+1/−1
14.6.2016 11:05

R66o14m64a49n 64B92a97r15t97o28š31e90k 3786890295

Kladno tak trochu požaduje metro, v překladu...

+1/0
14.6.2016 10:59

M50a27t20ú23š 72E36l19i42a50š 3240136144545

A je to nanajvýš rozumný nápad.

0/0
14.6.2016 11:24

M71a79r64e87k 62M44a15t27u37c91h13a 3800702533151

Cim vic sleduju ty ruzne navrhy vcetne odhadovanych milliard na vystavbu, tim vic si preju aby Praha dodelala metro do na letiste (mluvime uz jen o 3 stanicich), postavila P+R u Sestky jak bylo drive plnovano a rychlodraha byla postavena od Kladna k letisti.

+1/0
14.6.2016 8:51

P55a19t11r24i42k 73E57g59e95r 2718280189251

Praha 4 chce zase metro D Náměstí Míru (A) - Náměstí Bratří Synků - Pankrác (C) - Písnice. Dočasným řešením je klubový autobus 182 Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Sulická - Novodvorská - Nové dvory - Jirčanská - Sídliště Písnice tím by se dala upravit trasa linek 193, 197, 215.

0/0
13.6.2016 21:27
Foto

J89a61k45u19b 30B27e50z20n64o85s84k61a 9617373466

Rychlodráha Kladno-Praha se řeší už přes dvacet let, a minimálně ještě dalších dvacet let řešit bude, takže mě toto téma nechává naprosto chladným;-D;-D;-D

+7/0
13.6.2016 19:11

S46v49a68t67o80p10l40u36k 80H39ř55í93b74e18k 3457783466541

Nakonec z toho opět vychází nejlépe varianta kdy se pro Kladno opraví a zmodernizuje stávající trať a na letiště dotáhne metro přes Ruzyň. Na Veleslavíně se vytvoří propojení metra a vlaku podzemním podchodem a bude.

Kladno bude pořešené přímou tratí s komfortním přestupem na metro.

Letiště kvalitním rychlým spojením.

+6/−1
13.6.2016 17:00

D53a80n28i70e85l 39D60r88n28e70c 6561499856942

Byť je to docela šílené, tak to dává větší smysl než zbytečné zahloubení v Praze 6, neboť tady se alespoň zlepší dopravní obslužnost. Ale stejně si myslím, že by se výsledek této studie měl akorát zanést do územního plánu, třeba se za 40 let bude hodit, dnes by bylo výhodnější investovat ušetřené peníze do zlepšení dopravy ve městě. To ostatně i na té Praze 6 by bylo lepší vést železnici po povrchu a za ušetřené peníze opravit všechny ulice na povrchu (vím, na to jdou peníze odjinud, ale stejně).

+2/0
13.6.2016 16:49

J36a18k90u38b 90F27e77i88f18a32r 7899249546189

Tak to postavme jen na letiště a Kladno ať si dělá co chce, ne?

+1/−1
13.6.2016 16:31

J14a40n 28V41o40j79t42í66š60e17k 6882791485196

Staví to stát.

0/0
13.6.2016 21:41

R52a89d50e85k 12Č46e13r46m27á28k 9118578460317

Kladno není Praha a proto žádné miliardy na "metro" nedostane - a upřímně by to byl nesmysl.

0/−3
13.6.2016 16:10

R90a13d25e76k 34Č29e69r86m39á76k 9168288430287

Jestli Praha dostane miliardy na zahloubení, tak Kladno určitě ne. Další nesmyslné studie jenom oddálí stavbu o dalších 30 let.!! Argumentace Volfa a spol. je samozřejmě zcela nesmyslná. Jak bude asi odtržené Sletiště8-o - to je prostě pitomost. Po městě má dopravu zajistit MHD. Ostatně dnes se k vlakovému nádraží MHD zrovna moc nehrne (na tom by měli zapracovat) a i dnes by mělo být u nádraží více parkovacího místa, což tedy zoufale není!!Jestli si Volf myslí, že bude něco jako metro na Kladně, tak se hluboce mýlí. Proboha už žádné další studie;-O.

+5/−2
13.6.2016 15:59

M29i20r89o80s74l86a47v 31G29r52o21s18s90m85a39n69n 8932199884

Když si může vymýšlet Praha 6, proč ne Kladno, nebo kdokoli jiný... A přitom použít stejně nesmyslnou argumentaci: trať rozdělí území. Jenže přátelé, ta trať tam už dnes je a přecházet se nesmí.

+2/0
13.6.2016 15:45

R39a50d83o81s68l19a60v 78K75l83a31u51d82a 5274928564462

Je tady jeden drobnej rozdíl. Pražáci tu "rychlodráhu", na rozdíl od Kladeňáků nepotřebují.

+1/0
13.6.2016 15:49

M52i23r19o24s12l47a91v 17G85r47o88s10s92m30a86n76n 8772599464

Nepotřebují, ale pak se musí připravit na další růst silniční dopravy, protože Kladeňáci nějak jezdit musí. Stejně tak doprava z letiště.

0/0
13.6.2016 15:52

R59a10d38o12s97l13a26v 79K45l35a27u61d53a 5434268604782

Nemusí. Stát jim vyhoví a flákne trať pod zem.

0/0
13.6.2016 15:55

M17i51r47o43s97l44a78v 19G67r57o88s16s53m90a46n66n 8922289444

Je otázka, jakou lavinu požadavků to vyvolá. SŽDC pak už nepřiloží ani kolej. Hradec, Budějovice, Domažlice, Zlín... Všichni to budou chtít "fláknout" pod zem. A budou mít pravdu. Trať na Praze 6 totiž z většiny také žádnou zástavbou nevede.

+1/0
13.6.2016 15:59

R53a20d92o43s65l21a73v 54K41l14a72u49d23a 5234448394432

Já to neschvaluju. Říkám jen že oni mají trumfy v rukávu.

0/0
13.6.2016 16:03

P60a12v79e89l 69M53a19t95o72u87š98e67k 5340427198884

Pražák potřebuje mít jen 4 auta a pak se divit, že nemá kde parkovat.

0/−1
13.6.2016 15:58

R15a67d44o50s39l73a87v 66K39l16a69u54d44a 5534768204402

?

0/0
13.6.2016 16:03

R44o86m12a57n 89B43a23r29t55o66š53e48k 3226310255

Víte o nějakém takovém?

0/0
14.6.2016 11:01

R66a81d77o71s14l64a54v 93K71l73a30u24d19a 5644288624572

Mimochodem není to ten Volf, který se tak zuby nehty bránil zavedení PID? Smyslem železnice fakt není objíždět všechna sídliště ve městě. K tomu slouží MHD. Takže na OC, Lítačku, nebo je jedno jak se to jmenuje, se Kladeňák dostane z domova kam potřebuje.

+6/0
13.6.2016 15:31

P63a80v32e84l 28M54a91t47o88u83š85e34k 5750457238484

Naopak, červeně vyznačená varianta by nic neobjížděla, naopak by vedla skoro nejkratší trasou. Pokud Kladno něco doslova objíždí (obloukem), pak je to právě stávající trať. Pražané by taky asi nevítali hlavní nádraží třeba na konci Uhříněvsi. Městskou dopravu a železnici není třeba donekonečna oddělovat, ideální je naopak integrace železnice do městské dopravy.

+1/0
13.6.2016 15:37

R87a76d71o49s21l64a45v 71K22l80a43u80d78a 5934668964122

Tím "objíždět" mám na mysli budovat na každém sídlišti nádraží. Jistěže je dobré integrovat železnici do MHD. Třeba na Kladně z Dubí na "hlavák", Ale budovat pod celým městem tunel je zkrátka hloupost.

+1/0
13.6.2016 15:42

P72a25v37e12l 70M74a43t87o87u28š40e77k 5580587358424

Nemusí to být hloupost, naopak je to pokrokové řešení, které se v západní Evropě dávno bere jako optimální. Jenže Češi v tomto uvažují jako za Rakouska-Uherska a železnici stále berou jako něco, co jim je na obtíž a do čeho je škoda investovat. Pokud něco řeší, tak aby je železnice nerušila (že by ji využívali, o tom spousta z nich vůbec neuvažuje), což je i případ této trati. Ale právě pokud by železnice vedla podobně jako metro, najednou by ji mnozí, i z řad současných odpůrců, využívat začali. Nehledě k tomu, že trať Praha - Kladno má sloužit především právě obyvatelům Kladna (pominu-li letiště), ale zatím si své podmínky neustále kladou jen Pražáci, kteří stále řvou, aby jim nevedla támhle a támhle (to, že jim tady smrdí ulice v čele s Evropskou, výduchy ze silničních tunelů apod., jim zjevně nevadí). Tak ať konečně k té železnici řeknou své Kladeňáci!

0/0
13.6.2016 15:57

R47a46d25o17s96l21a90v 67K50l50a47u75d96a 5794918804232

Dělá vám problém pochopit, že Kladno je zkrátka velmi malé město?

+2/0
13.6.2016 16:01

P19a48v42e52l 72M53a87t82o30u80š85e86k 5230867488944

Buď jsem já nechápavý, nebo vy máte myšlení ovlivněné dlouholetou politikou, v níž je železnice prezentována jako přežitek. Kladno lze považovat za malé město, které si žádnou moderní železnici nezaslouží a stačí mu lehce omlazená 160 let stará lokálka (takováto příměstská či meziměstská železnice je v rámci Evropy unikát, v tom špatném smyslu), nebo jako velké předměstí Prahy, které by si ji třeba zasloužilo. Tím spíše, že mezi Prahou a Kladnem je letiště. Navíc je velmi pravděpodobné, že by mezi Prahou a Kladnem vyrostly nové obytné zóny s přímým napojením na novou trať.

0/0
13.6.2016 16:16

R44a62d86o69s84l21a14v 73K85l64a93u77d63a 5954178144302

Máte pravdu. Jste nechápavý. Rozhodně železnici nepovažuju za přežitek. Není mi jasné čemu říkáte "lehce omlazená". Dojte pochopitelně k dost citelnému narovnání trati. Jak byste si to představoval jinak? Že vezmete lidem podél trati jejich zastávku a povede to jinudy? Navíc tady se dost blbě něco takového buduje. Je tady hodně vesnic. To chcete bourat domy? V Evropě se postupuje úplně stejně. Tedy kromě výstavby VRT.

0/0
13.6.2016 16:26

P39a25v15e61l 87M58a63t93o35u20š33e77k 5790127558124

Nehledě k tomu: viděl jste někdy, kolik cestujících jezdí denně vlakem do Prahy z Kolína? Je jisté, že z Kladna by jich bylo ještě nesrovnatelně víc - Kladno je větší, blíže k Praze a pracovních příležitostí má oproti Kolínu myslím méně.

0/0
13.6.2016 16:20

R22a19d20o16s69l18a44v 62K77l57a94u89d91a 5754258594562

A jak to souvisí s tím, že to chtějí zahloubit do země, kde budou čtyři stanice? 8-o

0/0
13.6.2016 16:31

C71h18r34i59s45t79i67a61n 58M60o42r33g71e39n61s80t67e52r88n 5465956846754

Ve vyspelych zemich je primestska zeleznice (S-Bahn) soucasti MHD.

0/0
14.6.2016 14:17

P46e56t66r 97P66e86t77r 6743632618693

:D:D:D Tak Praha chce zahloubení aby se nenarušila historická a vilová část čtvrti a Kladno aby to lidi nerušilo kolem paneláků no :D

+1/0
13.6.2016 15:17
Foto

P55ř51e19m32e54k 57H61o54m36o83l72a 5328265755366

Přemýšlím jestli se dá cestovat pomocí studie ;-D

+1/0
13.6.2016 15:05

R46a12d38o29s73l80a35v 60K66l61a78u91d88a 5854948984722

To sice ne, ale dá se na ní slušně podojit stát:-)

0/0
13.6.2016 15:17

P77a29v30e39l 36M19a90t44o20u21š22e52k 5290797398614

Ačkoli nejsem Kladeňák, myslím, že určitou logiku to má. Současná poloha nádraží opravdu není moc šťastná. Když už se to má stavět, tak ať to zase není jen polovičaté řešení. Hlavně ať už se ale něco dělá, ne jen kecá!

+1/0
13.6.2016 15:04

R63a58d58o10s82l35a18v 87K89l39a39u64d70a 5664548624152

Ten tunel by měl cca 9 km. V něm by byly čtyři stanice, některé by musely být hodně hluboko. Navíc délka nástupiště cca 170 metrů... Pražské metro má něco málo nad 100 metrů. Dovedete si představit na kolik by to přišlo? A zároveň kolik by stál provoz? Existuje vůbec nějaké město v Evropě, nebo i jinde, kde by někdo něco podobného vymyslel? Jo třeba tramvajovlak, ten nejen že řeší stejný problém, ale je zároveň daleko levnější. Tohle je zkrátka neskutečný přepych, který si 70.000 obyvatel fakt nezaslouží.

+3/0
13.6.2016 15:16

P53e12t86r 49K27o55u67t28e17c61k37ý 6154790377107

Aneb každej si bude diktovat požadavky "na tunel" a ve výsledku budou mít všichni ho*** pardon, nic.

0/0
13.6.2016 15:32

P25a43v39e85l 21M73a63t89o38u89š98e70k 5480347888564

V německých městech (Mnichov, Berlín, Lipsko, ...) vede železnice pod zemí úplně běžně. Podobně ve Vídni. Praze by něco takového také hodně pomohlo (současná kapacita nádraží toho již moc neumožní) a prý je to i v územním plánu. Kladno je sice proti jmenovaným městům malé, ale to s tím nemusí souviset. Pokud by se vlaky zaplnily (a zároveň rapidně klesl provoz na silnicích), smysl by to mělo. Nehledě k tomu, že by v Kladně mohly začínat/končit i mnohé dálkové spoje, klidně i pendolina, a mít zastávku na letišti.

0/0
13.6.2016 15:33

J15i67n49d42r40a 22V15o94š40t51a 1484544309372

ano, ve velkých městech to smysl má. V řiti jako Kladno metro budovat nelze. Teda lze, ale je to úplná pitomost. To by se ty stanice musely zaplňovat každých deset minut, což je kromě ranní špičky naprosto nereálné.

0/0
13.6.2016 15:47

P59a89v24e94l 35M84a54t80o98u25š24e22k 5860777788314

Kladno je zhruba stejná řiť jako Jižní Město. Proč má na Jižní Město jezdit každé 2 minuty metro a na Kladno lokálka z poloviny 19. století? Berte Kladno jako předměstí Prahy a třeba vám to pak začne jinak uvažovat!

0/0
13.6.2016 16:26

R77a70d11o92s86l71a49v 24K93l29a12u87d47a 5664538354392

Jižní město je sídliště. Je součástí Prahy. Jsou tam přestupní terminály na autobusy směřující na východ od Prahy. Je první pražskou městskou částí od Brna a Budějovic. Samo o sobě má cca 70.000 obyvatel, ale na něj navazují další obce.

+2/0
13.6.2016 16:42

R48a74d13o45s62l78a18v 57K89l52a37u55d61a 5434838264682

Bože ty to vidíš;-D Tak předně v Praze je hlavní nádraží omezeno kapacitně. Není kam ho rozšířit. Navíc je tam i problém s převýšením u tratě která by na něj měla vést. Nemám nic prosti tunelům. Ani těm ve městech. Ale musejí mít nějaké opodstatnění. Nikdo je nebuduje pro srandu.

+3/0
13.6.2016 15:48

P49a54v66e57l 87M44a95t93o91u46š47e86k 5370727858754

Já se s vámi nehodlám hádat. V Praze je hl. n. omezeno kapacitně (byť to většina "odborníků" odmítá chápat), na Kladně je omezeně použitelné kvůli své nešťastné poloze na samém okraji města, která potřebám obyvatel Kladna dávno nevyhovuje. Nevím, kdo jiný by se k tomu měl mít právo vyjádřit, než právě obyvatelé Kladna, kterých se to nejvíce týká.

0/0
13.6.2016 16:04

R46a82d42o25s51l69a23v 21K50l59a26u87d80a 5194128434482

Ať se klidně vyjadřují... ale to je tak všechno, co s tím můžou dělat. Nikdo jim na to prachy nedá. Většina nádraží stávala na okraji města. Až po čase se stala středobodem.

0/0
13.6.2016 16:08

R91a98d94o47s93l51a80v 20K98l25a90u79d84a 5144758894712

Tak jako Slaňáka mě to nepřekvapuje... Na Kladně jim myšlení nikdy moc nešlo:-P Tohle se ale vymyká všemu. Kladno chce aby mu stát postavil metro. S něčím takovým nepřišlo ani Brno.

+14/−2
13.6.2016 14:46

M29a27r42t56i55n 38C13h17o40v10a63n85e90c 3581976541866

V Brně musí nejprve to nádraží odsunout z centra, jak horečně plánují, aby zjistili, že jim v centru (podobně jako v Kladně) chybí, a teprve následně začnou požadovat ono "metro".

Ale rychlá vlaková podzemka je, jak už někdo výše zmiňoval, poměrně běžná, i když nevím, jak v městech typu Kladno.

+4/0
13.6.2016 15:49

R41a34d90o34s65l71a43v 10K59l88a38u16d73a 5684548684622

V městech typu Kladno nic takového pochopitelně není.

+1/0
13.6.2016 15:54

D76a55n86i19e88l 91D63r47n40e65c 6881619106692

Brno má v plánu něco podobného, jmenuje se to Severojižní kolejový diametr http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=164918&TypeID=2

0/0
13.6.2016 16:15

M14a48t59ú22š 51E34l98i85a27š 3810666274315

Lenže to, čo navrhuje Kladno, je veľmi rozumný nápad. V skratke - štát ide opraviť kľukatú jednokoľajku navrhnutú v 19 storočí. Miesto toho je tu návrh, aby keď už sa ide investovať, aby sa to spravilo podľa súčasných potrieb a trendov. Čiže aby sa trať narovnala a aby obslúžila jedno z najväčších miest v kraji oveľa, oveľa lepšie. Presne takto by sa malo postupovať a takto to napríklad funguje v Nemecku. Máte tam S-Bahn, ktorý je v podstate regionálna železnica a v mnohých dedinách alebo menších mestách v okolí regionálnej metropoly ich obsluhuje rýchlou a pohodlnou železnicou. Kde je napísané, že regionálna železnica musí mať jednu stanicu v každom meste? Keď už cez to mesto vedie najkratšia trasa, prečo to nedať pod zem? A už keď to bude pod zemou, čo bráni vybudovať tam dve alebo tri stanice? Zbavíte sa potencionálne stoviek áut, ktoré by inak stáli v zápche nie v Kladne, nie na výpadovke, ale v Prahe. Ľudia totiž budú mať v dochádzkovej vzdialenosti železnicu, ktorá ich každých 15 alebo 20 minút dopraví priamo do mesta rýchlejšie a komfortnejšie ako auto, s ktorým by museli riešiť problém parkovania a prípadný prestup na MHD.

+1/0
14.6.2016 11:39

R39a47d85o41s10l18a45v 70K87l65a94u76d86a 5604678764202

Nejmenší město kde mají S-Bahn má 202.000 obyvatel. Oficiální varianta má na kladně dvě zastávky, potencionálně tři... Kladno nádraží, Kladno město, případně Kladno Ostrovec, nebo i Švermov.... Ta varianta kterou navrhuje radnice řeší jen část Kladna a to té horní... Od Kročehlav po Rozdělov, ale třeba od autobusového nádraží, od Poldovky, ze Švermova... budou zastávky velmi daleko. Udělat tunel, nebo udělat v tunelu zastávku, není totéž. Ta zastávka musí být daleko větší, náklady jsou astronomické. To nemluvím o provozních nákladech.

0/−1
14.6.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.