Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu

Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40a90d40e95k 82N95o18v47a68k 9234383309270

Pro mě za mě, když chtějí, ať si na svém území podzemku postaví.

Ale za své.

Všechny tyhle návrhy (Kladno, P-6) jsou jen snahou o zablokování stavby.

+1/−1
14.6.2016 11:05

R80o88m88a90n 61B27a63r70t56o50š44e29k 3436690705

Kladno tak trochu požaduje metro, v překladu...

+1/0
14.6.2016 10:59

M73a51t98ú78š 84E41l56i94a42š 3970326754825

A je to nanajvýš rozumný nápad.

0/0
14.6.2016 11:24

M39a80r39e53k 54M50a86t25u24c82h72a 3310272613961

Cim vic sleduju ty ruzne navrhy vcetne odhadovanych milliard na vystavbu, tim vic si preju aby Praha dodelala metro do na letiste (mluvime uz jen o 3 stanicich), postavila P+R u Sestky jak bylo drive plnovano a rychlodraha byla postavena od Kladna k letisti.

+1/0
14.6.2016 8:51

P31a68t32r40i95k 38E62g37e66r 2438870299581

Praha 4 chce zase metro D Náměstí Míru (A) - Náměstí Bratří Synků - Pankrác (C) - Písnice. Dočasným řešením je klubový autobus 182 Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Sulická - Novodvorská - Nové dvory - Jirčanská - Sídliště Písnice tím by se dala upravit trasa linek 193, 197, 215.

0/0
13.6.2016 21:27
Foto

J22a15k61u79b 87B19e25z15n62o29s15k59a 9967493556

Rychlodráha Kladno-Praha se řeší už přes dvacet let, a minimálně ještě dalších dvacet let řešit bude, takže mě toto téma nechává naprosto chladným;-D;-D;-D

+7/0
13.6.2016 19:11

S89v12a57t25o19p25l97u14k 44H93ř19í49b51e61k 3797403496881

Nakonec z toho opět vychází nejlépe varianta kdy se pro Kladno opraví a zmodernizuje stávající trať a na letiště dotáhne metro přes Ruzyň. Na Veleslavíně se vytvoří propojení metra a vlaku podzemním podchodem a bude.

Kladno bude pořešené přímou tratí s komfortním přestupem na metro.

Letiště kvalitním rychlým spojením.

+6/−1
13.6.2016 17:00

D16a36n14i67e66l 68D97r56n47e33c 6291759506932

Byť je to docela šílené, tak to dává větší smysl než zbytečné zahloubení v Praze 6, neboť tady se alespoň zlepší dopravní obslužnost. Ale stejně si myslím, že by se výsledek této studie měl akorát zanést do územního plánu, třeba se za 40 let bude hodit, dnes by bylo výhodnější investovat ušetřené peníze do zlepšení dopravy ve městě. To ostatně i na té Praze 6 by bylo lepší vést železnici po povrchu a za ušetřené peníze opravit všechny ulice na povrchu (vím, na to jdou peníze odjinud, ale stejně).

+2/0
13.6.2016 16:49

J80a47k28u50b 45F82e83i63f12a64r 7199289176789

Tak to postavme jen na letiště a Kladno ať si dělá co chce, ne?

+1/−1
13.6.2016 16:31

J75a26n 55V91o10j90t40í80š56e43k 6642331945426

Staví to stát.

0/0
13.6.2016 21:41

R74a13d33e96k 75Č68e14r68m76á26k 9378838790877

Kladno není Praha a proto žádné miliardy na "metro" nedostane - a upřímně by to byl nesmysl.

0/−3
13.6.2016 16:10

R28a35d91e50k 22Č16e55r55m92á48k 9298178390567

Jestli Praha dostane miliardy na zahloubení, tak Kladno určitě ne. Další nesmyslné studie jenom oddálí stavbu o dalších 30 let.!! Argumentace Volfa a spol. je samozřejmě zcela nesmyslná. Jak bude asi odtržené Sletiště8-o - to je prostě pitomost. Po městě má dopravu zajistit MHD. Ostatně dnes se k vlakovému nádraží MHD zrovna moc nehrne (na tom by měli zapracovat) a i dnes by mělo být u nádraží více parkovacího místa, což tedy zoufale není!!Jestli si Volf myslí, že bude něco jako metro na Kladně, tak se hluboce mýlí. Proboha už žádné další studie;-O.

+5/−2
13.6.2016 15:59

M51i84r74o41s59l86a87v 43G60r50o50s90s50m91a46n66n 8722749984

Když si může vymýšlet Praha 6, proč ne Kladno, nebo kdokoli jiný... A přitom použít stejně nesmyslnou argumentaci: trať rozdělí území. Jenže přátelé, ta trať tam už dnes je a přecházet se nesmí.

+2/0
13.6.2016 15:45

R88a67d50o86s18l40a56v 23K66l73a75u54d89a 5924728184892

Je tady jeden drobnej rozdíl. Pražáci tu "rychlodráhu", na rozdíl od Kladeňáků nepotřebují.

+1/0
13.6.2016 15:49

M37i93r33o38s46l36a83v 10G14r54o42s80s55m13a80n77n 8292309264

Nepotřebují, ale pak se musí připravit na další růst silniční dopravy, protože Kladeňáci nějak jezdit musí. Stejně tak doprava z letiště.

0/0
13.6.2016 15:52

R94a71d17o67s82l41a97v 49K86l41a60u63d56a 5674178304452

Nemusí. Stát jim vyhoví a flákne trať pod zem.

0/0
13.6.2016 15:55

M89i98r84o22s17l16a62v 36G75r44o47s52s59m59a27n84n 8142349574

Je otázka, jakou lavinu požadavků to vyvolá. SŽDC pak už nepřiloží ani kolej. Hradec, Budějovice, Domažlice, Zlín... Všichni to budou chtít "fláknout" pod zem. A budou mít pravdu. Trať na Praze 6 totiž z většiny také žádnou zástavbou nevede.

+1/0
13.6.2016 15:59

R38a53d45o96s85l72a37v 41K96l34a95u89d55a 5274678704232

Já to neschvaluju. Říkám jen že oni mají trumfy v rukávu.

0/0
13.6.2016 16:03

P66a89v29e36l 69M24a33t81o79u64š81e16k 5120357128324

Pražák potřebuje mít jen 4 auta a pak se divit, že nemá kde parkovat.

0/−1
13.6.2016 15:58

R19a43d72o61s67l87a86v 20K25l16a18u17d73a 5334848694392

?

0/0
13.6.2016 16:03

R90o25m89a11n 75B57a88r62t89o82š47e34k 3186860895

Víte o nějakém takovém?

0/0
14.6.2016 11:01

R33a38d87o39s79l59a96v 60K80l21a62u45d38a 5634518884492

Mimochodem není to ten Volf, který se tak zuby nehty bránil zavedení PID? Smyslem železnice fakt není objíždět všechna sídliště ve městě. K tomu slouží MHD. Takže na OC, Lítačku, nebo je jedno jak se to jmenuje, se Kladeňák dostane z domova kam potřebuje.

+6/0
13.6.2016 15:31

P91a15v36e76l 23M68a29t60o35u36š58e11k 5960867868274

Naopak, červeně vyznačená varianta by nic neobjížděla, naopak by vedla skoro nejkratší trasou. Pokud Kladno něco doslova objíždí (obloukem), pak je to právě stávající trať. Pražané by taky asi nevítali hlavní nádraží třeba na konci Uhříněvsi. Městskou dopravu a železnici není třeba donekonečna oddělovat, ideální je naopak integrace železnice do městské dopravy.

+1/0
13.6.2016 15:37

R77a36d23o35s34l87a27v 37K78l60a47u33d68a 5494708844562

Tím "objíždět" mám na mysli budovat na každém sídlišti nádraží. Jistěže je dobré integrovat železnici do MHD. Třeba na Kladně z Dubí na "hlavák", Ale budovat pod celým městem tunel je zkrátka hloupost.

+1/0
13.6.2016 15:42

P69a21v48e67l 39M96a11t39o37u82š72e20k 5420127848484

Nemusí to být hloupost, naopak je to pokrokové řešení, které se v západní Evropě dávno bere jako optimální. Jenže Češi v tomto uvažují jako za Rakouska-Uherska a železnici stále berou jako něco, co jim je na obtíž a do čeho je škoda investovat. Pokud něco řeší, tak aby je železnice nerušila (že by ji využívali, o tom spousta z nich vůbec neuvažuje), což je i případ této trati. Ale právě pokud by železnice vedla podobně jako metro, najednou by ji mnozí, i z řad současných odpůrců, využívat začali. Nehledě k tomu, že trať Praha - Kladno má sloužit především právě obyvatelům Kladna (pominu-li letiště), ale zatím si své podmínky neustále kladou jen Pražáci, kteří stále řvou, aby jim nevedla támhle a támhle (to, že jim tady smrdí ulice v čele s Evropskou, výduchy ze silničních tunelů apod., jim zjevně nevadí). Tak ať konečně k té železnici řeknou své Kladeňáci!

0/0
13.6.2016 15:57

R20a14d75o34s60l69a40v 67K12l18a73u97d43a 5134648254192

Dělá vám problém pochopit, že Kladno je zkrátka velmi malé město?

+2/0
13.6.2016 16:01

P66a89v84e87l 49M52a50t24o90u84š42e88k 5670567708984

Buď jsem já nechápavý, nebo vy máte myšlení ovlivněné dlouholetou politikou, v níž je železnice prezentována jako přežitek. Kladno lze považovat za malé město, které si žádnou moderní železnici nezaslouží a stačí mu lehce omlazená 160 let stará lokálka (takováto příměstská či meziměstská železnice je v rámci Evropy unikát, v tom špatném smyslu), nebo jako velké předměstí Prahy, které by si ji třeba zasloužilo. Tím spíše, že mezi Prahou a Kladnem je letiště. Navíc je velmi pravděpodobné, že by mezi Prahou a Kladnem vyrostly nové obytné zóny s přímým napojením na novou trať.

0/0
13.6.2016 16:16

R17a78d39o27s53l61a47v 50K33l36a41u85d29a 5934268824352

Máte pravdu. Jste nechápavý. Rozhodně železnici nepovažuju za přežitek. Není mi jasné čemu říkáte "lehce omlazená". Dojte pochopitelně k dost citelnému narovnání trati. Jak byste si to představoval jinak? Že vezmete lidem podél trati jejich zastávku a povede to jinudy? Navíc tady se dost blbě něco takového buduje. Je tady hodně vesnic. To chcete bourat domy? V Evropě se postupuje úplně stejně. Tedy kromě výstavby VRT.

0/0
13.6.2016 16:26

P54a61v41e97l 94M22a89t90o71u12š82e95k 5130107948684

Nehledě k tomu: viděl jste někdy, kolik cestujících jezdí denně vlakem do Prahy z Kolína? Je jisté, že z Kladna by jich bylo ještě nesrovnatelně víc - Kladno je větší, blíže k Praze a pracovních příležitostí má oproti Kolínu myslím méně.

0/0
13.6.2016 16:20

R26a58d13o77s68l19a40v 57K97l67a55u36d67a 5884468324112

A jak to souvisí s tím, že to chtějí zahloubit do země, kde budou čtyři stanice? 8-o

0/0
13.6.2016 16:31

C90h72r44i80s17t44i76a55n 30M49o60r51g81e16n76s38t18e60r84n 5855346366854

Ve vyspelych zemich je primestska zeleznice (S-Bahn) soucasti MHD.

0/0
14.6.2016 14:17

P16e14t39r 15P74e67t89r 6803382488253

:D:D:D Tak Praha chce zahloubení aby se nenarušila historická a vilová část čtvrti a Kladno aby to lidi nerušilo kolem paneláků no :D

+1/0
13.6.2016 15:17
Foto

P95ř64e27m22e94k 18H51o35m86o12l62a 5288895165706

Přemýšlím jestli se dá cestovat pomocí studie ;-D

+1/0
13.6.2016 15:05

R50a42d61o59s25l95a60v 66K68l22a26u63d47a 5174158534942

To sice ne, ale dá se na ní slušně podojit stát:-)

0/0
13.6.2016 15:17

P34a68v21e67l 86M81a73t81o32u16š45e79k 5450627958534

Ačkoli nejsem Kladeňák, myslím, že určitou logiku to má. Současná poloha nádraží opravdu není moc šťastná. Když už se to má stavět, tak ať to zase není jen polovičaté řešení. Hlavně ať už se ale něco dělá, ne jen kecá!

+1/0
13.6.2016 15:04

R24a51d92o29s70l78a12v 78K11l78a14u88d64a 5554118274902

Ten tunel by měl cca 9 km. V něm by byly čtyři stanice, některé by musely být hodně hluboko. Navíc délka nástupiště cca 170 metrů... Pražské metro má něco málo nad 100 metrů. Dovedete si představit na kolik by to přišlo? A zároveň kolik by stál provoz? Existuje vůbec nějaké město v Evropě, nebo i jinde, kde by někdo něco podobného vymyslel? Jo třeba tramvajovlak, ten nejen že řeší stejný problém, ale je zároveň daleko levnější. Tohle je zkrátka neskutečný přepych, který si 70.000 obyvatel fakt nezaslouží.

+3/0
13.6.2016 15:16

P93e41t18r 42K87o28u36t25e79c79k42ý 6634230537707

Aneb každej si bude diktovat požadavky "na tunel" a ve výsledku budou mít všichni ho*** pardon, nic.

0/0
13.6.2016 15:32

P33a44v76e37l 13M74a93t54o63u31š13e40k 5800567898374

V německých městech (Mnichov, Berlín, Lipsko, ...) vede železnice pod zemí úplně běžně. Podobně ve Vídni. Praze by něco takového také hodně pomohlo (současná kapacita nádraží toho již moc neumožní) a prý je to i v územním plánu. Kladno je sice proti jmenovaným městům malé, ale to s tím nemusí souviset. Pokud by se vlaky zaplnily (a zároveň rapidně klesl provoz na silnicích), smysl by to mělo. Nehledě k tomu, že by v Kladně mohly začínat/končit i mnohé dálkové spoje, klidně i pendolina, a mít zastávku na letišti.

0/0
13.6.2016 15:33

J73i37n46d56r44a 69V37o44š71t59a 1644574359402

ano, ve velkých městech to smysl má. V řiti jako Kladno metro budovat nelze. Teda lze, ale je to úplná pitomost. To by se ty stanice musely zaplňovat každých deset minut, což je kromě ranní špičky naprosto nereálné.

0/0
13.6.2016 15:47

P55a65v12e76l 85M89a60t55o62u69š90e10k 5360857978894

Kladno je zhruba stejná řiť jako Jižní Město. Proč má na Jižní Město jezdit každé 2 minuty metro a na Kladno lokálka z poloviny 19. století? Berte Kladno jako předměstí Prahy a třeba vám to pak začne jinak uvažovat!

0/0
13.6.2016 16:26

R61a86d42o32s97l93a84v 19K98l72a79u29d12a 5724288384512

Jižní město je sídliště. Je součástí Prahy. Jsou tam přestupní terminály na autobusy směřující na východ od Prahy. Je první pražskou městskou částí od Brna a Budějovic. Samo o sobě má cca 70.000 obyvatel, ale na něj navazují další obce.

+2/0
13.6.2016 16:42

R86a45d23o79s34l92a30v 46K73l11a60u58d54a 5174498114482

Bože ty to vidíš;-D Tak předně v Praze je hlavní nádraží omezeno kapacitně. Není kam ho rozšířit. Navíc je tam i problém s převýšením u tratě která by na něj měla vést. Nemám nic prosti tunelům. Ani těm ve městech. Ale musejí mít nějaké opodstatnění. Nikdo je nebuduje pro srandu.

+3/0
13.6.2016 15:48

P61a69v71e25l 41M81a85t81o73u22š70e32k 5140747338764

Já se s vámi nehodlám hádat. V Praze je hl. n. omezeno kapacitně (byť to většina "odborníků" odmítá chápat), na Kladně je omezeně použitelné kvůli své nešťastné poloze na samém okraji města, která potřebám obyvatel Kladna dávno nevyhovuje. Nevím, kdo jiný by se k tomu měl mít právo vyjádřit, než právě obyvatelé Kladna, kterých se to nejvíce týká.

0/0
13.6.2016 16:04

R30a12d91o77s52l87a85v 81K73l53a86u44d18a 5594208194562

Ať se klidně vyjadřují... ale to je tak všechno, co s tím můžou dělat. Nikdo jim na to prachy nedá. Většina nádraží stávala na okraji města. Až po čase se stala středobodem.

0/0
13.6.2016 16:08

R86a40d45o52s68l23a32v 51K56l30a27u95d68a 5534988684792

Tak jako Slaňáka mě to nepřekvapuje... Na Kladně jim myšlení nikdy moc nešlo:-P Tohle se ale vymyká všemu. Kladno chce aby mu stát postavil metro. S něčím takovým nepřišlo ani Brno.

+14/−2
13.6.2016 14:46

M11a28r63t29i74n 18C81h36o17v81a70n75e35c 3861816341796

V Brně musí nejprve to nádraží odsunout z centra, jak horečně plánují, aby zjistili, že jim v centru (podobně jako v Kladně) chybí, a teprve následně začnou požadovat ono "metro".

Ale rychlá vlaková podzemka je, jak už někdo výše zmiňoval, poměrně běžná, i když nevím, jak v městech typu Kladno.

+4/0
13.6.2016 15:49

R44a61d11o35s72l80a74v 81K82l44a86u22d92a 5514678804872

V městech typu Kladno nic takového pochopitelně není.

+1/0
13.6.2016 15:54

D83a12n36i29e78l 58D74r75n43e36c 6491279756852

Brno má v plánu něco podobného, jmenuje se to Severojižní kolejový diametr http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=164918&TypeID=2

0/0
13.6.2016 16:15

M65a93t43ú79š 27E93l97i27a83š 3750166814655

Lenže to, čo navrhuje Kladno, je veľmi rozumný nápad. V skratke - štát ide opraviť kľukatú jednokoľajku navrhnutú v 19 storočí. Miesto toho je tu návrh, aby keď už sa ide investovať, aby sa to spravilo podľa súčasných potrieb a trendov. Čiže aby sa trať narovnala a aby obslúžila jedno z najväčších miest v kraji oveľa, oveľa lepšie. Presne takto by sa malo postupovať a takto to napríklad funguje v Nemecku. Máte tam S-Bahn, ktorý je v podstate regionálna železnica a v mnohých dedinách alebo menších mestách v okolí regionálnej metropoly ich obsluhuje rýchlou a pohodlnou železnicou. Kde je napísané, že regionálna železnica musí mať jednu stanicu v každom meste? Keď už cez to mesto vedie najkratšia trasa, prečo to nedať pod zem? A už keď to bude pod zemou, čo bráni vybudovať tam dve alebo tri stanice? Zbavíte sa potencionálne stoviek áut, ktoré by inak stáli v zápche nie v Kladne, nie na výpadovke, ale v Prahe. Ľudia totiž budú mať v dochádzkovej vzdialenosti železnicu, ktorá ich každých 15 alebo 20 minút dopraví priamo do mesta rýchlejšie a komfortnejšie ako auto, s ktorým by museli riešiť problém parkovania a prípadný prestup na MHD.

+1/0
14.6.2016 11:39

R24a55d28o96s68l48a15v 17K33l59a14u10d35a 5604178964942

Nejmenší město kde mají S-Bahn má 202.000 obyvatel. Oficiální varianta má na kladně dvě zastávky, potencionálně tři... Kladno nádraží, Kladno město, případně Kladno Ostrovec, nebo i Švermov.... Ta varianta kterou navrhuje radnice řeší jen část Kladna a to té horní... Od Kročehlav po Rozdělov, ale třeba od autobusového nádraží, od Poldovky, ze Švermova... budou zastávky velmi daleko. Udělat tunel, nebo udělat v tunelu zastávku, není totéž. Ta zastávka musí být daleko větší, náklady jsou astronomické. To nemluvím o provozních nákladech.

0/−1
14.6.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.