Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Libuše pojede sto tramvají denně. Na novém úseku zastaví čtyřikrát

Dva kilometry nových kolejí položí stavbaři do tří let na jihu metropole. Po novém úseku, který propojí Modřany a Libuš, každý den prosviští asi stovka tramvajových souprav. U stanice chystané trasy metra D trať zakončí smyčka, v úseku vyrostou čtyři nové zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62l63a20d95i41m16í46r 15H38o11l38ý 8244971226187

Hlavně, aby se už někdy začalo stavět metro D. Samozřejmě, až na nám. Míru. Konečná první etapy na Pankráci je nic neřešící zhovadilost.

+2/0
23.6.2016 15:48

R96o96m55a13n 42B97a87r22t29o16š84e82k 3396280525

Jste asi první, kdo si uvědomuje, co konečná D na Pankráci může způsobit..už jsem se kvůli tomu hádal s kdekým, kdo si myslí, že na C kvůli tomu nepřibude ani jeden cestující

+2/0
23.6.2016 16:36

O51l62d54ř25i86c82h 90J19a24n56e51č51e98k 8499266223591

100 tramvají denně? To je průměrný interval skoro 12 minut 8-o to není ani celá jedna linka...?? A proti tomu 15 přes noc je nějaké přehnané. Tedy pokud mluvíme o denní lince a noční lince a nikoliv o noci jakožto řekněme 22:00 - 6:00.

0/−1
23.6.2016 12:29

J76o41s41e38f 39C22h44o73d63o75u96n75s35k31ý 4621746209580

Rozumím, že z něčeho můžete mít pocit, ale nikdy asi nepochopím, že si nedáte tu práci (tedy, že by to byla nějaká hrozná práce se říct nedá) a nepodíváte se na jízdní řád linky 52 a zjistíte, že to číslo 15 spojů odpovídá této lince už dnes.

Ano, jestli je v Praze špičkový interval 8 minut, mimo 10 / 15 a 20 večer, tak se v průměru za celý den dostanete na 12 minut v průměru (což upřímně nechápu, co tohle číslo komu řekne, protože nic neznamená). Dnes linka 17 má na Levského 226 spojů ovšem jezdí v polovičním intervalu a 226/2=113, kupodivu jsme se dostali k tomu číslu o kterém mluví v tom článku. Co tam máte dál? Budete vyšoklý z toho že 1+1 je 2? ;-D

+4/0
23.6.2016 13:02

A85n60t52o96n30í23n 16N45o87v84á56k 7461237780897

No tak je to jedna linka. Taky mě šoklo, že se bude stavět nová trať pro pouhých 100 spojů denně. Má cenu kvůli jedné lince stavět novou trať?

0/0
25.6.2016 12:39

J72o33s62e85f 21C23h32o42d80o23u29n24s21k47ý 4311306879340

Pro lidi, co argumentují, že Modřanská trať vede jakousi oklikou bych rád řekl, že většina cestujících z této oblasti jede na Palackého náměstí. Jízdní doba z obratiště Levského je 22 minut. 4 zastávky navíc bude tak 5 minut. Tedy cestující z Libuše se dostanou na metro v centru za 27 minut.

Linkou 215 + =C= na I.P.Pavlova např. trvá bez přestupu a bez kolon v Krči 21 minut s delším intervalem než mají tramvaje (a to výrazně, 215 má interval ve špičce 8 a mimo 15 minut. Tramvaje 2 minuty a 10 mimo). Takže cestujícím, co z Libuše potřebují na metro =B= se výrazně zkrátí a zpohodlní cesta. Např. pro ty, co cestují k Andělu, jde o desítky minut.

+1/0
23.6.2016 12:02

O39l66d35ř97i33c44h 20J25a32n75e55č87e17k 8389836963441

V zásadě souhlas, záleží na tom, jestli potřebujete na Béčko nebo na Céčko. Pro Béčkaře to bude vítané zlepšení, pro Céčkaře se nic nezmění, to až s výstavbou Déčka. Pro koho to není velký rozdíl, získá pohodlnější alternativu.

Jinak ale nemůžete uvažovat špičkový interval tramvají 2 minuty - ten platí od Levského dál, na nové trati to bude 8 minut, čili stejně jako autobus.

Po výstavbě Déčka se předpokládám spousta modřanských přesune z tramvají přes Braník do metra, takže lepší spojení od něj bude určitě potřeba.

+3/0
23.6.2016 12:35

J57o39s21e33f 47C72h38o20d26o17u93n90s34k50ý 4631356589880

To je asi pravda, že tam bude asi jen jedna běžná linka, ale neřešme linkové vedení. Tahle TT je tak v nedohlednu, že se dřív dostaví pražský okruh. Beru to podle toho, jak se k financování MHD staví magistrát: "ani korunu navíc".

0/0
23.6.2016 13:06

J48o32s47e34f 38K51o10m97á98r65e34k 5344212854369

"Buduje se tam obří rezidenční projekt..." - a kolik asi přispějí developeři na dopravní obslužnost? Prd jako vždy?

0/0
23.6.2016 11:18

P50a85t71r57i22k 16E29g61e69r 2238270129311

Bude-li tramvaj linky 6 jezdit v trase Nádraží Vršovice - Otakarova - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) [Můstek] - Masarykovo nádraží (B) [Náměstí Republiky] - Florenc (B/C) - Invalidovna (B) - Palmovka (B) nahradí tak z části metro linky D na úseku Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Zálesí - Novodvorská - Nové dvory - Janovská - Sídliště Libuš by měl jezdit autobus například linky 182.

+1/0
23.6.2016 11:02

J41a51n 15Č34e80k79a94l 7579215204154

Kolikrát jsme tyhle plány už slyšeli?

+2/0
23.6.2016 8:54

R82o81m46a74n 38P53o91l82á81č15e96k 5986769635

1) Úvrat? Máme 50 vozů KTN a žádné další obousměrné. Jak tedy pokryjeme tuto trat?

2) Stejná věc se plánuje i na Pankráci, opět s úvratí... Takže už plánovači mají linku o ničem Pankrác - Albertov - Libuš?8-o

Druhá věc je, že metro D se slibuje už roky... Minimálně roku 87 a vlastně se ani nekoplo a první etapa se jenom zkracuje. Dokud tam nebude metro, tak stejně lid včetně radnice bude řvát za autobus na Kačerov...

+2/0
23.6.2016 8:52

J10o75s42e13f 84C64h24o33d97o76u67n24s29k10ý 4391166419910

Jo, ta etapovitost mě taky dostala...tohle asi architekt netuší, jako vždy je ten, kdo to nakreslil odtržený od reality :-) Pokud se doopravdy začne tahle TT kopat, musí tam udělat provizorní smyčku jako je na Barrandově, jiné řešení nevidim.

+1/0
23.6.2016 12:04

J73a61n 52V38o33j82t86í40š69e35k 6292481355536

Tohle určitě nedělal architekt.

0/0
23.6.2016 16:35

O15l56d27ř78i28c25h 18J34a49n67e57č47e97k 8709386723811

Co blbnete, tam bude stačit jedna jediná KTN, protože trať bude zatím postavena jednokolejná, a tak tam bude pendlovat jeden vůz mezi Modřany a Libuší :-P a na Pankrác budou ze Synkáče pendlovat dva ;-)

Ne vážně: i kdyby jízdní doba linky bylo 60 minut jedním směrem, stačí na obsluhu celé linky cca. 25 vozů - čili kapacita je na dvě úvraťové linky. Spíš je ale potřeba počítat s tím, že úvratě se často dělají dočasně při výlukách a je potřeba mít vozy i na to.

Linka Pankrác - Albertov - Výtoň - Libuš je samozřejmě o ničem, ale kdyby se neobracela hned přes Výtoň, ale Myslíkovou nebo přes Národní třídu, tak už to stačí.

A pokud opravdu DPP nechce na Novodvorské na těch 25 let než bude metro stavět smyčku, tak ať tam dají aspoň obratový trojúhelník, i když nevím, v čem by byl lepší než smyčka, když místo na ni tak jako tak je a časem ho budou potřebovat.

0/0
23.6.2016 12:49

J52a98n 65V16a12l11o56u47c18h 6292977338540

"Déčko" v nedohlednu, už ze současné konečné je to na metro 22 minut (plus dlouhá cesta na Palackého náměstí z tramvaje na nástupiště metra), z nové konečné dalších 5 minut navíc... To je terno. A 100 tramvají denně - to je špičkový interval 7,5min., v sedle 15, tedy taky nic moc.

0/0
23.6.2016 7:26

R97o77m37a41n 69P23o52l21á36č22e76k 5656379125

Taky si myslím, že Kačerov zůstane atraktivnější jako přestup na metro...

+1/0
23.6.2016 8:53

P70a75v44e88l 69M40a62t46o95u36š87e97k 5530267328804

Záleží na tom, kam kdo cestuje. Každý nedojíždí do okolí trasy C. Na Kačerov si lidé za ty roky zvykli, ale v řadě případů není spojení přes něj tak ideální, jak je mnozí prezentují.

+6/0
23.6.2016 9:08

R16o87m35a25n 22B58a68r69t38o68š58e38k 3406720525

Ono ne každý jezdí "někam na metro" ale obvykle na konkrétní místo ve městě. A na Béčko nebo jinam po trase 17ky to rozhodně rychlejší bude

+5/0
23.6.2016 9:04

R39o46m73a53n 76P41o84l19á63č24e45k 5406419145

Tot otázka. Pořád tam zůstává poměrně zranitelná Výton a Vyšehradský tunel...

0/0
23.6.2016 10:34

R80o24m98a94n 14B40a70r76t11o86š57e26k 3746280405

To mi fakt nepřijde zásadní ani jako důvod, proč by tramvaj měla končit tam, kde teď.

0/0
23.6.2016 11:36

O71l13d18ř64i63c44h 68J17a52n77e14č73e13k 8269616973231

pro busy zase zasekaná Krč

+2/0
23.6.2016 12:50

L37i38b34o86r 44M39o45h68o21u67t 3686717668282

Celá trať od Přístaviště do Modřan je plánovačský zmetek.Odtažená od obyt.zón,daleko ke stanicím a přestupům,místo průtahu Braníkem a Modřany dlouhý objezd,Libuš tramvaj asi potřebuje,ale myslím že to pět nedopadne dobře a nebude vytížená.

+1/−1
23.6.2016 7:06

P25a19v89e33l 52M41a32t75o50u45š54e90k 5520357368954

Tramvaj, která má mít slušné jízdní doby, nemůže kličkovat ulicemi jako na Malé Straně. Autobusy jezdí v sídlištích jako jsou Modřeny nebo Libuš taky jen po nejhlavnějších ulicích, úplně srovnatelně s tramvají.

+8/0
23.6.2016 7:52

R73o83m34a59n 13P47o88l16á83č68e77k 5296949335

Ale tady je to úplně ulítlé... Navíc např. Barrandov dokazuje, že i do sídliště jde dostat tramvaj poměrně civilizovaně.

+1/−1
23.6.2016 8:54

P10a47v79e20l 84M58a93t35o38u54š80e15k 5620827508884

Na zastávky počínaje Poliklinikou Modřany až po konečnou je to od sídliště kousek. Nevím, v čem je takový problém. Mohlo by to být ještě blíž, to je fakt, ale na druhou stranu - kolik lidí v Praze to má na frekventovanou MHD, kterou se dostane bez přestupu až do samotného centra, méně než 5 minut pěšky? Z mnoha míst na Jižním Městě to mají dál. Je to něco za něco. Klidné bydlení a větší vzdálenost k MHD, nebo hlučné bydlení a (v lepším případě) blíže k MHD.

+3/0
23.6.2016 9:18
Foto

B47r91o42n84i70s94l86a42v 68G21a70b11r26y67š 2722539551

Lidi nevědí, co chtějí. Anebo vědí, ale už své rozhodnutí nedokážou domyslet do konce. Přestěhují se sice někam, kde je klid a levnější živobytí, ale to je vykoupeno nutností pořídit si auto a použít ho.

Dost hezké povídání o tom napsala dr. Braun-Kohlová v knize Cesty městem.

+3/0
23.6.2016 11:12

R54o22m54a53n 71B25a51r47t78o58š95e14k 3316410355

Vy jste také jeden z těch, co tvrdí, že MHD = hluk?

0/0
23.6.2016 11:38

P32a43v79e40l 36M62a47t38o52u91š77e26k 5460327348214

To tvrdíte vy. Ale MHD bude logicky v místě, kde je nebo velmi pravděpodobně bude i silná koncentrace individuální dopravy. Jinými slovy, MHD vždy bude sledovat hlavní přepravní proudy, jinak nebude mít moc smysl. Pokud bude stanice tramvaje nebo metra v polích, kde nevede žádná jiná komunikace, tak tam snad ani nemusí být, protože tam patrně nikdo ani nebude bydlet, a tudíž nastupovat. Dokud se nezakáže motorismus a k MHD nebude jediná možná přístupová cesta než pěší, vždy půjde s MHD ruku v ruce hluk, byť jej nemusí sama produkovat.

0/0
23.6.2016 14:03

R85o17m60a17n 38B37a44r93t30o26š43e33k 3266380455

Tak s tím samozřejmě souhlasím, ale jen kvůli tramvajím tam doprava asi nepřibude. Leda by se naučili Středočeši někde podél tramvají zde parkovat a jezdit ní do města, ale to by spíš provoz zeslábl.. a metro D má mít obří P+R u depa Písnice

+1/0
23.6.2016 14:37

R63u88d39o74l93f 34H92r23a28z91d74í25r10a 1795479343108

To by vám braničtí dali, jim tam protáhnout tramvaj...

0/0
23.6.2016 8:43

L55i33b83o27r 24M80o28h93o15u44t 3456167458142

Pamatujete jak tam jezdila původně a do smyčky Braník?

0/0
23.6.2016 8:53

R15a35d62e41k 61J57a92h58n 8276617245475

Když jsem šel do první třídy, mělo být metro na Libuši do dvou let. Pro upřesnění, když jsem do té první třídy chodil, tak na stěně jako prezident visel Gustáv Husák. A už zase plánují metro do dvou- tří let. K smíchu

+8/−2
22.6.2016 23:56

R88a45d62o28s92l50a77v 18K33l69a14u60d46a 5744588564982

Metro na Libuš bylo v projektu Metroprojektu z roku 1987 a bylo součástí etapy, která měla proběhnout mezi roky 1995 až 2010. Jestli někdo tvrdil za Husáka o metru za dva roky, tak jen JPP.

+5/0
23.6.2016 5:39

R29e57n76é 21C55v69r19k73a26l 9166719526626

Plánek potvrzující výše uvedené (pochází ze slavnostního otevření trasy III.B na tehdejší Dukelskou) naleznete zde:

http://rickr.rajce.idnes.cz/Plany_metra/

0/0
23.6.2016 10:51

V74l65a65d98i42m39í57r 52H26o52l65ý 8674951806657

Ta trasa E na plánku vypadá zajímavě.

0/0
23.6.2016 15:50

R58e79n25é 81C44v12r28k42a65l 9706769896926

Zárodek budoucí okružní trasy. Dnes zcela mimo realitu, jednak na ní nikdo nedá peníze a hlavně došlo k zalomení stávajících tras na koncích do "okružnosti" (C v oblasti Proseka a Letňan, A od Veleslavína po Motol).

0/0
23.6.2016 16:10

P19a28v33e71l 45M80a17t39o93u79š74e25k 5270507768414

Je fakt, že trasa D byla už na pláncích, které se rozdávaly někdy kolem zprovoznění prvního úseku C, tj. v roce 1974, možná už i dříve při nějakých dnech otevřených dveří do ještě nedokončených stanic.

+5/0
23.6.2016 7:54

J34a55n 87N73o38t18a 6672355563690

a pokračování Kunratice, Šeberov, Chodov? to by do budoucna určitě být mělo už kvůli dvěma trasám metra

+6/0
22.6.2016 23:34

P72a47t33r43i71k 61E67g58e16r 2338410949591

Určitě ze Spořilova se plánuje prodloužení na Jižní Město v trase autobusových linek 136, 213. Z Nádraží Hostivař pak prodloužení do Petrovic v trase autobusové linky 125. Od Opatova má pak trasa tramvají vést po trase autobusové linky 165.

+2/0
23.6.2016 11:06
Foto

P10a58v28e84l 44P17e28c83h 9768641346457

A jak to vlastně dopadlo s těmi delfíny? Točna má být tam, kde měly stát.

0/0
22.6.2016 23:13

B74o43h39u40s29l93a22v 98K83r29á76l89í11k 2941550409266

Do tří let? Tak to se nějak oddaluje. Ještě v roce 1995 to mělo být postavené do dvou let.

+1/0
22.6.2016 22:53

D36a92v80i68d 93D14u82š74e93k 5951607580117

Super. To už tam mělo být dávno...

+1/0
22.6.2016 22:11

R41o21m21a70n 19B41a80r59t56o81š98e53k 3986430675

Že ještě dnes někdo předkládá argumenty o hluku, nechápu. Trať lze postavit prakticky neslyšnou, jediný problém může být s kříženími.

+11/0
22.6.2016 22:07

J85a80n 97F50i56a23l85a 7324867975919

Hluční pasažéři. :-)

+1/0
23.6.2016 8:25

T92o60m48á80š 46U15l72r61y42c88h 1956573509580

Ze všech navrhovaných tratí ta zcela nejzbytečnější. Ano, do té doby, než bude postaveno metro, je trať naprosto bez významu. To si politici, kteří to schvalují, myslí, že obyvatelé Libuše budou jezdit tramvají několik desítek dlouhých minut okružní trasou kolem Modřan, když je dnes 215 za pár minut vyhodí na Kačerově?

Po zprovoznění Déčka bude tramvajová trať fungovat jako napaječ Modřan na nejbližší metro. Stavba by se měla koordinovat.

+5/−9
22.6.2016 21:38

O87n26d11ř56e68j 77S36e83m54e64c86k98ý 8371116208275

Nesouhlasím s vámi. Zaprvé bude nové tramvajové spojení zajímavé pro lidi, kteří dojíždějí na Prahu 5 a obecně jihozápadní segment Prahy, za druhé je velká část sídliště kolem konečné linky 215 součástí Prahy 12 a jeho obyvatelé tak získají kvalitnější spojení k centru P12 (pošta, poliklinika, městský úřad).

+11/0
22.6.2016 21:54

R35o88m83a21n 49B86a97r17t11o62š48e35k 3806350955

Takže podle vás je lepší, když trať končí kousek před hustým sídlištěm, které by jí už dnes mohlo dodat ohromné množství lidí? Ano, lépe s metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že i takto ohromně pomůže

+5/−1
22.6.2016 22:05
Foto

B83r49o98n96i35s68l30a40v 38G23a65b76r92y25š 2582169451

Koukám, že tomu rozumíte :-P. Linka 215 slouží pro jiný směr a tramvajové linky na prodloužené trati také pro jiný směr. Pokud vím, tramvaj na Kačerov nejede, takže s okružní jízdou jste mimo.

Tramvaj na Praze 4 spojuje sídliště, polikliniku, nádraží a zase sídliště. Z Modřan se do Libuše a zpět tak pohodlně nedostanete a Praha je dost rozsáhlá na to, aby se počítalo i s cestami, které se nutně netýkají centra nebo metra.

+5/−1
22.6.2016 22:32

B59o32h71u70s68l66a46v 47K38r13á48l66í24k 2871570729396

A přitom by stačilo, aby linka 165 měla poloviční interval a aby na ní jezdil nějaký normální dopravce.

+1/0
22.6.2016 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.