Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Libuše pojede sto tramvají denně. Na novém úseku zastaví čtyřikrát

Dva kilometry nových kolejí položí stavbaři do tří let na jihu metropole. Po novém úseku, který propojí Modřany a Libuš, každý den prosviští asi stovka tramvajových souprav. U stanice chystané trasy metra D trať zakončí smyčka, v úseku vyrostou čtyři nové zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20l93a50d47i64m64í57r 58H14o54l77ý 8474691146987

Hlavně, aby se už někdy začalo stavět metro D. Samozřejmě, až na nám. Míru. Konečná první etapy na Pankráci je nic neřešící zhovadilost.

+2/0
23.6.2016 15:48

R48o94m62a38n 38B22a27r44t50o21š35e44k 3276340355

Jste asi první, kdo si uvědomuje, co konečná D na Pankráci může způsobit..už jsem se kvůli tomu hádal s kdekým, kdo si myslí, že na C kvůli tomu nepřibude ani jeden cestující

+2/0
23.6.2016 16:36

O34l42d93ř49i39c96h 38J17a94n64e15č14e92k 8439336813291

100 tramvají denně? To je průměrný interval skoro 12 minut 8-o to není ani celá jedna linka...?? A proti tomu 15 přes noc je nějaké přehnané. Tedy pokud mluvíme o denní lince a noční lince a nikoliv o noci jakožto řekněme 22:00 - 6:00.

0/−1
23.6.2016 12:29

J43o67s47e78f 87C42h64o13d68o81u25n13s46k39ý 4311346709590

Rozumím, že z něčeho můžete mít pocit, ale nikdy asi nepochopím, že si nedáte tu práci (tedy, že by to byla nějaká hrozná práce se říct nedá) a nepodíváte se na jízdní řád linky 52 a zjistíte, že to číslo 15 spojů odpovídá této lince už dnes.

Ano, jestli je v Praze špičkový interval 8 minut, mimo 10 / 15 a 20 večer, tak se v průměru za celý den dostanete na 12 minut v průměru (což upřímně nechápu, co tohle číslo komu řekne, protože nic neznamená). Dnes linka 17 má na Levského 226 spojů ovšem jezdí v polovičním intervalu a 226/2=113, kupodivu jsme se dostali k tomu číslu o kterém mluví v tom článku. Co tam máte dál? Budete vyšoklý z toho že 1+1 je 2? ;-D

+4/0
23.6.2016 13:02

A37n17t71o74n91í53n 40N56o34v44á77k 7931617300767

No tak je to jedna linka. Taky mě šoklo, že se bude stavět nová trať pro pouhých 100 spojů denně. Má cenu kvůli jedné lince stavět novou trať?

0/0
25.6.2016 12:39

J66o95s47e45f 92C68h39o35d67o24u93n90s76k72ý 4401436539650

Pro lidi, co argumentují, že Modřanská trať vede jakousi oklikou bych rád řekl, že většina cestujících z této oblasti jede na Palackého náměstí. Jízdní doba z obratiště Levského je 22 minut. 4 zastávky navíc bude tak 5 minut. Tedy cestující z Libuše se dostanou na metro v centru za 27 minut.

Linkou 215 + =C= na I.P.Pavlova např. trvá bez přestupu a bez kolon v Krči 21 minut s delším intervalem než mají tramvaje (a to výrazně, 215 má interval ve špičce 8 a mimo 15 minut. Tramvaje 2 minuty a 10 mimo). Takže cestujícím, co z Libuše potřebují na metro =B= se výrazně zkrátí a zpohodlní cesta. Např. pro ty, co cestují k Andělu, jde o desítky minut.

+1/0
23.6.2016 12:02

O36l60d16ř36i89c37h 90J54a53n63e70č50e47k 8149576163981

V zásadě souhlas, záleží na tom, jestli potřebujete na Béčko nebo na Céčko. Pro Béčkaře to bude vítané zlepšení, pro Céčkaře se nic nezmění, to až s výstavbou Déčka. Pro koho to není velký rozdíl, získá pohodlnější alternativu.

Jinak ale nemůžete uvažovat špičkový interval tramvají 2 minuty - ten platí od Levského dál, na nové trati to bude 8 minut, čili stejně jako autobus.

Po výstavbě Déčka se předpokládám spousta modřanských přesune z tramvají přes Braník do metra, takže lepší spojení od něj bude určitě potřeba.

+3/0
23.6.2016 12:35

J38o64s41e34f 69C92h77o82d25o79u98n22s79k77ý 4511426549930

To je asi pravda, že tam bude asi jen jedna běžná linka, ale neřešme linkové vedení. Tahle TT je tak v nedohlednu, že se dřív dostaví pražský okruh. Beru to podle toho, jak se k financování MHD staví magistrát: "ani korunu navíc".

0/0
23.6.2016 13:06

J86o38s15e91f 90K38o97m88á86r62e65k 5864912814439

"Buduje se tam obří rezidenční projekt..." - a kolik asi přispějí developeři na dopravní obslužnost? Prd jako vždy?

0/0
23.6.2016 11:18

P74a12t29r95i43k 82E33g21e19r 2378770749741

Bude-li tramvaj linky 6 jezdit v trase Nádraží Vršovice - Otakarova - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) [Můstek] - Masarykovo nádraží (B) [Náměstí Republiky] - Florenc (B/C) - Invalidovna (B) - Palmovka (B) nahradí tak z části metro linky D na úseku Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Zálesí - Novodvorská - Nové dvory - Janovská - Sídliště Libuš by měl jezdit autobus například linky 182.

+1/0
23.6.2016 11:02

J22a38n 94Č53e27k28a10l 7169125104664

Kolikrát jsme tyhle plány už slyšeli?

+2/0
23.6.2016 8:54

R52o47m16a36n 89P90o42l46á34č19e59k 5816179585

1) Úvrat? Máme 50 vozů KTN a žádné další obousměrné. Jak tedy pokryjeme tuto trat?

2) Stejná věc se plánuje i na Pankráci, opět s úvratí... Takže už plánovači mají linku o ničem Pankrác - Albertov - Libuš?8-o

Druhá věc je, že metro D se slibuje už roky... Minimálně roku 87 a vlastně se ani nekoplo a první etapa se jenom zkracuje. Dokud tam nebude metro, tak stejně lid včetně radnice bude řvát za autobus na Kačerov...

+2/0
23.6.2016 8:52

J31o81s77e11f 37C27h25o25d69o92u43n45s46k85ý 4851786439180

Jo, ta etapovitost mě taky dostala...tohle asi architekt netuší, jako vždy je ten, kdo to nakreslil odtržený od reality :-) Pokud se doopravdy začne tahle TT kopat, musí tam udělat provizorní smyčku jako je na Barrandově, jiné řešení nevidim.

+1/0
23.6.2016 12:04

J59a81n 88V16o92j41t77í72š13e67k 6242921155786

Tohle určitě nedělal architekt.

0/0
23.6.2016 16:35

O72l70d48ř27i72c87h 85J83a96n58e13č70e89k 8139146623121

Co blbnete, tam bude stačit jedna jediná KTN, protože trať bude zatím postavena jednokolejná, a tak tam bude pendlovat jeden vůz mezi Modřany a Libuší :-P a na Pankrác budou ze Synkáče pendlovat dva ;-)

Ne vážně: i kdyby jízdní doba linky bylo 60 minut jedním směrem, stačí na obsluhu celé linky cca. 25 vozů - čili kapacita je na dvě úvraťové linky. Spíš je ale potřeba počítat s tím, že úvratě se často dělají dočasně při výlukách a je potřeba mít vozy i na to.

Linka Pankrác - Albertov - Výtoň - Libuš je samozřejmě o ničem, ale kdyby se neobracela hned přes Výtoň, ale Myslíkovou nebo přes Národní třídu, tak už to stačí.

A pokud opravdu DPP nechce na Novodvorské na těch 25 let než bude metro stavět smyčku, tak ať tam dají aspoň obratový trojúhelník, i když nevím, v čem by byl lepší než smyčka, když místo na ni tak jako tak je a časem ho budou potřebovat.

0/0
23.6.2016 12:49

J26a59n 77V91a10l65o88u14c15h 6972687128320

"Déčko" v nedohlednu, už ze současné konečné je to na metro 22 minut (plus dlouhá cesta na Palackého náměstí z tramvaje na nástupiště metra), z nové konečné dalších 5 minut navíc... To je terno. A 100 tramvají denně - to je špičkový interval 7,5min., v sedle 15, tedy taky nic moc.

0/0
23.6.2016 7:26

R19o89m29a71n 95P28o23l96á92č59e20k 5116779285

Taky si myslím, že Kačerov zůstane atraktivnější jako přestup na metro...

+1/0
23.6.2016 8:53

P26a88v37e24l 69M85a18t45o11u14š23e83k 5660437298134

Záleží na tom, kam kdo cestuje. Každý nedojíždí do okolí trasy C. Na Kačerov si lidé za ty roky zvykli, ale v řadě případů není spojení přes něj tak ideální, jak je mnozí prezentují.

+6/0
23.6.2016 9:08

R84o63m73a16n 38B41a73r70t89o17š69e52k 3156580105

Ono ne každý jezdí "někam na metro" ale obvykle na konkrétní místo ve městě. A na Béčko nebo jinam po trase 17ky to rozhodně rychlejší bude

+5/0
23.6.2016 9:04

R73o83m75a61n 88P44o21l60á66č30e15k 5766459155

Tot otázka. Pořád tam zůstává poměrně zranitelná Výton a Vyšehradský tunel...

0/0
23.6.2016 10:34

R62o98m19a21n 38B84a14r71t45o53š55e97k 3296530275

To mi fakt nepřijde zásadní ani jako důvod, proč by tramvaj měla končit tam, kde teď.

0/0
23.6.2016 11:36

O80l59d45ř37i30c46h 31J76a97n18e52č28e42k 8689396923361

pro busy zase zasekaná Krč

+2/0
23.6.2016 12:50

L21i71b79o95r 41M66o11h85o63u29t 3376777428452

Celá trať od Přístaviště do Modřan je plánovačský zmetek.Odtažená od obyt.zón,daleko ke stanicím a přestupům,místo průtahu Braníkem a Modřany dlouhý objezd,Libuš tramvaj asi potřebuje,ale myslím že to pět nedopadne dobře a nebude vytížená.

+1/−1
23.6.2016 7:06

P27a40v11e30l 92M83a39t23o38u63š90e66k 5910947268744

Tramvaj, která má mít slušné jízdní doby, nemůže kličkovat ulicemi jako na Malé Straně. Autobusy jezdí v sídlištích jako jsou Modřeny nebo Libuš taky jen po nejhlavnějších ulicích, úplně srovnatelně s tramvají.

+8/0
23.6.2016 7:52

R78o19m41a83n 28P33o22l59á78č72e81k 5176919685

Ale tady je to úplně ulítlé... Navíc např. Barrandov dokazuje, že i do sídliště jde dostat tramvaj poměrně civilizovaně.

+1/−1
23.6.2016 8:54

P88a40v80e76l 50M97a48t83o98u78š96e56k 5790237138454

Na zastávky počínaje Poliklinikou Modřany až po konečnou je to od sídliště kousek. Nevím, v čem je takový problém. Mohlo by to být ještě blíž, to je fakt, ale na druhou stranu - kolik lidí v Praze to má na frekventovanou MHD, kterou se dostane bez přestupu až do samotného centra, méně než 5 minut pěšky? Z mnoha míst na Jižním Městě to mají dál. Je to něco za něco. Klidné bydlení a větší vzdálenost k MHD, nebo hlučné bydlení a (v lepším případě) blíže k MHD.

+3/0
23.6.2016 9:18
Foto

B50r36o17n53i87s53l59a18v 32G66a60b38r48y85š 2912709331

Lidi nevědí, co chtějí. Anebo vědí, ale už své rozhodnutí nedokážou domyslet do konce. Přestěhují se sice někam, kde je klid a levnější živobytí, ale to je vykoupeno nutností pořídit si auto a použít ho.

Dost hezké povídání o tom napsala dr. Braun-Kohlová v knize Cesty městem.

+3/0
23.6.2016 11:12

R96o82m23a25n 92B56a41r74t98o21š83e13k 3146290765

Vy jste také jeden z těch, co tvrdí, že MHD = hluk?

0/0
23.6.2016 11:38

P19a52v64e37l 29M47a19t79o18u23š26e22k 5590617918374

To tvrdíte vy. Ale MHD bude logicky v místě, kde je nebo velmi pravděpodobně bude i silná koncentrace individuální dopravy. Jinými slovy, MHD vždy bude sledovat hlavní přepravní proudy, jinak nebude mít moc smysl. Pokud bude stanice tramvaje nebo metra v polích, kde nevede žádná jiná komunikace, tak tam snad ani nemusí být, protože tam patrně nikdo ani nebude bydlet, a tudíž nastupovat. Dokud se nezakáže motorismus a k MHD nebude jediná možná přístupová cesta než pěší, vždy půjde s MHD ruku v ruce hluk, byť jej nemusí sama produkovat.

0/0
23.6.2016 14:03

R55o10m73a66n 96B19a88r18t60o18š41e13k 3506540885

Tak s tím samozřejmě souhlasím, ale jen kvůli tramvajím tam doprava asi nepřibude. Leda by se naučili Středočeši někde podél tramvají zde parkovat a jezdit ní do města, ale to by spíš provoz zeslábl.. a metro D má mít obří P+R u depa Písnice

+1/0
23.6.2016 14:37

R54u57d17o72l20f 66H53r61a53z87d68í96r13a 1435939493478

To by vám braničtí dali, jim tam protáhnout tramvaj...

0/0
23.6.2016 8:43

L53i21b20o46r 17M19o87h10o90u56t 3946257968632

Pamatujete jak tam jezdila původně a do smyčky Braník?

0/0
23.6.2016 8:53

R90a62d65e18k 48J48a94h47n 8746127215155

Když jsem šel do první třídy, mělo být metro na Libuši do dvou let. Pro upřesnění, když jsem do té první třídy chodil, tak na stěně jako prezident visel Gustáv Husák. A už zase plánují metro do dvou- tří let. K smíchu

+8/−2
22.6.2016 23:56

R69a92d75o93s68l23a64v 30K92l14a46u79d66a 5574258264242

Metro na Libuš bylo v projektu Metroprojektu z roku 1987 a bylo součástí etapy, která měla proběhnout mezi roky 1995 až 2010. Jestli někdo tvrdil za Husáka o metru za dva roky, tak jen JPP.

+5/0
23.6.2016 5:39

R51e55n96é 61C34v13r87k63a93l 9986119716516

Plánek potvrzující výše uvedené (pochází ze slavnostního otevření trasy III.B na tehdejší Dukelskou) naleznete zde:

http://rickr.rajce.idnes.cz/Plany_metra/

0/0
23.6.2016 10:51

V98l14a76d23i43m92í41r 77H90o74l32ý 8924271216957

Ta trasa E na plánku vypadá zajímavě.

0/0
23.6.2016 15:50

R17e91n32é 33C53v91r77k49a85l 9126809396806

Zárodek budoucí okružní trasy. Dnes zcela mimo realitu, jednak na ní nikdo nedá peníze a hlavně došlo k zalomení stávajících tras na koncích do "okružnosti" (C v oblasti Proseka a Letňan, A od Veleslavína po Motol).

0/0
23.6.2016 16:10

P94a66v51e22l 30M87a37t32o46u72š26e47k 5340497288624

Je fakt, že trasa D byla už na pláncích, které se rozdávaly někdy kolem zprovoznění prvního úseku C, tj. v roce 1974, možná už i dříve při nějakých dnech otevřených dveří do ještě nedokončených stanic.

+5/0
23.6.2016 7:54

J79a50n 38N94o95t41a 6692545193930

a pokračování Kunratice, Šeberov, Chodov? to by do budoucna určitě být mělo už kvůli dvěma trasám metra

+6/0
22.6.2016 23:34

P11a22t12r94i83k 61E96g73e36r 2778530439651

Určitě ze Spořilova se plánuje prodloužení na Jižní Město v trase autobusových linek 136, 213. Z Nádraží Hostivař pak prodloužení do Petrovic v trase autobusové linky 125. Od Opatova má pak trasa tramvají vést po trase autobusové linky 165.

+2/0
23.6.2016 11:06
Foto

P93a73v32e90l 53P96e83c34h 9388961976577

A jak to vlastně dopadlo s těmi delfíny? Točna má být tam, kde měly stát.

0/0
22.6.2016 23:13

B16o83h96u20s49l56a57v 21K17r85á41l47í83k 2741510219556

Do tří let? Tak to se nějak oddaluje. Ještě v roce 1995 to mělo být postavené do dvou let.

+1/0
22.6.2016 22:53

D94a83v96i84d 75D15u13š51e44k 5851307800957

Super. To už tam mělo být dávno...

+1/0
22.6.2016 22:11

R13o64m94a21n 85B50a57r26t77o66š46e57k 3336550895

Že ještě dnes někdo předkládá argumenty o hluku, nechápu. Trať lze postavit prakticky neslyšnou, jediný problém může být s kříženími.

+11/0
22.6.2016 22:07

J57a48n 42F50i87a49l41a 7224317515129

Hluční pasažéři. :-)

+1/0
23.6.2016 8:25

T41o62m34á29š 75U61l17r52y89c29h 1616433279350

Ze všech navrhovaných tratí ta zcela nejzbytečnější. Ano, do té doby, než bude postaveno metro, je trať naprosto bez významu. To si politici, kteří to schvalují, myslí, že obyvatelé Libuše budou jezdit tramvají několik desítek dlouhých minut okružní trasou kolem Modřan, když je dnes 215 za pár minut vyhodí na Kačerově?

Po zprovoznění Déčka bude tramvajová trať fungovat jako napaječ Modřan na nejbližší metro. Stavba by se měla koordinovat.

+5/−9
22.6.2016 21:38

O42n87d58ř36e72j 38S85e57m64e19c92k96ý 8791486838815

Nesouhlasím s vámi. Zaprvé bude nové tramvajové spojení zajímavé pro lidi, kteří dojíždějí na Prahu 5 a obecně jihozápadní segment Prahy, za druhé je velká část sídliště kolem konečné linky 215 součástí Prahy 12 a jeho obyvatelé tak získají kvalitnější spojení k centru P12 (pošta, poliklinika, městský úřad).

+11/0
22.6.2016 21:54

R22o91m78a33n 26B37a49r26t59o92š67e13k 3936550395

Takže podle vás je lepší, když trať končí kousek před hustým sídlištěm, které by jí už dnes mohlo dodat ohromné množství lidí? Ano, lépe s metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že i takto ohromně pomůže

+5/−1
22.6.2016 22:05
Foto

B23r10o61n39i23s67l82a44v 93G47a32b68r36y48š 2362769351

Koukám, že tomu rozumíte :-P. Linka 215 slouží pro jiný směr a tramvajové linky na prodloužené trati také pro jiný směr. Pokud vím, tramvaj na Kačerov nejede, takže s okružní jízdou jste mimo.

Tramvaj na Praze 4 spojuje sídliště, polikliniku, nádraží a zase sídliště. Z Modřan se do Libuše a zpět tak pohodlně nedostanete a Praha je dost rozsáhlá na to, aby se počítalo i s cestami, které se nutně netýkají centra nebo metra.

+5/−1
22.6.2016 22:32

B39o96h50u38s26l88a84v 25K38r64á68l68í43k 2391270509186

A přitom by stačilo, aby linka 165 měla poloviční interval a aby na ní jezdil nějaký normální dopravce.

+1/0
22.6.2016 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.