Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 4 plánuje elektrobus bez řidiče, uveze jen osm cestujících

Radnice Prahy 4 se připojí do celoevropského projektu vývoje elektromobilu, který nepotřebuje řidiče. Jezdit by měl přes Thomayerovu nemocnici a IKEM, aby ulevil přeplněným parkovištím. Jedinou nevýhodou je, že uveze jen osm cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65o36s41e90f 44V83o46r11á42č15e23k 5961552688163

Aha tak autobus pro 8 osob bez řidiče vynalezla EU (ze které UK správně utekla) v kabině bude několik dispečerů a jeden na místě řidiče 8-o

+3/−1
24.6.2016 8:59

J47a49n 51V74a40l76o71u13c57h 6952107518810

Tak si to v DPP shrneme:

V Metru traťové zabezpečovače na A i C v podstatě umožňují bezobslužný provoz (a s trochou tolerance to umí i stará ARS na B. Ale neužívá se, neboť je obava ze "skokanů".

Už nějaký pátek se pracuje na elektronické mapě tramvajové sítě, kdy by podle ní pak tramvaje přibržďovaly před zatáčkami a rychlostními omezeními (co to asi udělá se zpožděními, kdy tomu nebude řidič schopen na nějakém přehledném úseku trochu "naložit", je věc jiná). Výsledky zatím nic moc.

A teď výkřik z temnoty, že pustíme něco bez pevné jízdní dráhy bez řidiče do toho mumraje pod Kačerovem a nemocnice, kde je kvůli zaparkovaným autům jízdní dráha o pár čísel širší než to vozítko...

No, fandí si hoši (anebo spíš - z jejich peněz to není?)...

+4/0
24.6.2016 5:05

M91a21r60t49i79n 39M13a84i39k73s94n91a69r 3464573628932

Uvidíme, zatím to vypadá že Google cars jsou bezpečnější než řízené vozidla (přeci jen tyhle vozidla automaticky kontrolují 365° kolem sebe několikrát za vteřinu, to žádný řidič nezvládá)

+2/0
24.6.2016 9:42

J95a20r62o83s23l95a98v 26P55o80s93p33í82š94i44l 2421649195316

S Vaším názorem souhlasím, ale těch stupňů tam máte trochu moc.

+3/0
24.6.2016 10:38

M53i73l27a26n 64N30o17v74o56t82n70ý 3400231491631

Prostě kouká trochu i za roh ;-)

0/0
24.6.2016 10:55

M10a89r87t97i77n 25N61e32b33e58s19k61ý 7566780607582

Občas mrkne nahoru....

0/0
24.6.2016 12:22

M15a36r36t18i30n 77R92u96z62i16c30k52a 1422848506797

1) ars neumoznuje avv, nelzena nem spustit bezobsluzny system, ars je nahrazovano lza na lince B.

2) ano, lza na lince A umoznuje automaticky provoz, nejakou chvili se testoval automaticky obrat souprav ve stanici dejvicka, matra na lince C take umoznuje automaticky provoz, v obou pripadech, ale z bezpecnostniho hlediska jako treba pad osoby, predmetu, zvirete do kolejiste, a take kvuli verejnosti a odborum se spusteni neocekava.

3) elektronicka mala tram site se zpracovava napr. umozni automaticke hlaseni zastavek a dalsi... Pribrzdovani tramvaji v zatackach jiz dnes funguje v novych tramvajich, tramvaj par veci prakticky dela sama a nesouvisi s el. mapou site... Na zpozdeni to vliv nema, tram hlida rychlost v obloucich... A samozrejme i max. rychlost, ktera je na rovnych usecich 60km/h...

4) radeji nez maly autobus s automatickym provozem, ktery budou ridit/hlidat dva lide, videl prodlouzeni tramvaji z pankrace pres budejovickou a kacerov k nem. krc a ikem (dalsi smer Budejovicka-Dvorce-Zlichov a Nem. Krc-Zalesi-Tempo....) a automaticky provoz v metru, kde neni nutne budovat nelropustne steny na nastupistich, staci jen steny cca 1m vysoke jako v Japonsku,... Nez nekdo preleze, tak jej nekdo zase stahne zpatky, a prelezeni muzou hlidat cidla... Nechtenym padum, zviratum to zabrani...

0/0
25.6.2016 9:47

Ř82e29h94o53ř 53V65l41a15s91á50k 2934674541686

Z té Budějovické na Kačerov a k nemocnici, nebyl by to na tramvaj moc velký sklon? Kudy by to mělo vést?

0/0
25.6.2016 22:12

M59a94r95t34i64n 13R85u41z42i31c95k90a 1452708946197

Drive trat vedla Jihlavskou ulici z Budejovicke a konecna smycka Kacerov byla pod dnesni magistralou. To uz nebude uplne mozne kvuli novym stavbam na Budejovicke, na byvale smycce budejovicka je novostavba a v Jihlavske ulici take u magistraly vyrostla stavba... nemozne to ale neni, jen by musela odbocit do Batelovske a protahnout se Jihlavskou... Pokud se kouknete na mapu, tak ve velke casti Jihlavske ulici je po zruseni trati stale velky prostor a u magistraly na Kacerove ten sklon je minimalni.

Moznost je jeste jedna a to Vyskocilovou kolem Brumlovky a Michelskou ulici, po ktere dnes jezdi autobusy...

http://www.tundria.com/trams/CZE/Prague-1965.shtml

0/0
26.6.2016 12:14

J88i47ř17í 39J77o37z83a 3168153480941

Tyto hura akce mam nejradsi (mysleno ironicky)... baterie drahe, musi se menit snad po peti letech... v zime to ma problemy (baterie zamrzaji), technologie elektrobusu zni fajn, ale pokud nekdo nevymysli vykonne baterie kdy se bude moci na jeden zatah ujet vzdalenost alespon 500 km do niceho bych se nepoustel. Jina situace je u tzv. duobusu (trolejbus s bateriemi)... kdy trolejbus muze vyuzit usek bez troleji (napr. vyluky, dopravni nehody apod.), vyhoda je i v tom, ze baterie se nabiji z troleji... takove trolejbusy si nyni porizuji v Ceskych Budejovicich... tam to smysl ma, kort kdyz to vyuzi i na lince kde chybi cca. 1 km troleji...

+1/−1
24.6.2016 3:53

M31a26r78t82i35n 52M92a55i34k56s18n30a46r 3924513858722

A víte kdy se ty baterie vymyslí? Až se to začne používat. Stejné jako s efektivitou spalovacích motorů. Tím více se teď bude investovat do e-mobility, tím rychleji se bude toto odvětví rozvíjet. Protože větší zájem = větší investice = rychlejší vývoj.

+2/0
24.6.2016 9:43

K36a75r37e12l 33K23o66ř88í14n38e38k 1371321343879

To mi připomíná povídku Š+G "Návstěva cirkusu": "Pravda, kapela nebyla z nejpočetnějších, ale oba muzikanti, harmonikář a dirigent, dělali, co mohli."

+6/0
24.6.2016 0:08

M24a78r54t49i30n 79N39e87č78a64s 8803103413769

Uveze 8 cestujících, z toho 6 budou dispečeři R^

+2/0
23.6.2016 22:43

J96a82n 52N80o45v20ý 3928203489907

Dobrý je, že to bude jezdit mezi nemocnicema...Protože do tohohle když nabourá kolo tak je to totálka...

+3/0
23.6.2016 21:06

P56a94t91r22i41k 17E97g28e85r 2698370489791

Já bych v areálu Thomayerovi nemocnice zavedl midibusovou linku jako je tomu v areálu Nemocnice Bulovka a číslo linky bych dal 104. Linka 293 má být stejně zrušena.

0/−1
23.6.2016 20:56

Ř70e22h47o96ř 87V58l47a51s22á35k 2214174551846

Každý krok směrem k povolení automobilů bez řidiče dobrý. A jestli je potřeba nějaký mezistav, kdy se řidiči říká dispečer a jediné, co má za úkol, je v případě potřeby autobus zastavit ... no tak budiž.

I když jinak je ten projekt podle všeho dost blbost. A tenhle autobus na rozdíl od toho druhého nebude mít naftové vytápění? Jako že bude nevytápěný? ;-D

Že by vyráběli teplo z elektřiny, to se mi moc nezdá....

+1/−4
23.6.2016 20:42

P55a85v23e93l 13B39a62l92a 7357866266553

Elektromobily v podobě autobusů jsou paskvil, jaký nemá obdoby. Akumulátory jsou tak drahé a při jejich výrobě dojde k takovému ekologickému zatížení, že následný efekt čistého provozu jen zástěrka k upoutání pozornosti. nebo k případným dotacím na provoz. Krátký dojezd, v zimě problém s vyhříváním,servis při poruše trvá dlouho, zkrátka zatím o ničem. CNG je v dnešní době daleko výhodnější a spolehlivější.

+9/−4
23.6.2016 20:36

A70d65a61m 23N70ě48m57e13c 4805683971231

A nějaký zdroj k tomu máte? Myslím k té ekologické zátěži... Jinak většina vašich námitek mi přijde lehce vyvratitelná poukázáním na to, že se jedná o pilotní projekt nové technologie, která zatím není plošně nasazována, nýbrž spíš zkoušena v ostrém provozu. Než se začne uvažovat o masivním nasazení, třeba se technické parametry technologie zlepší. Zvlášť co se týká dojezdu, je v posledních letech vidět markantní zefektivnění. A pořizovací cena i cena servisu bude jistě s rostoucím prodejem klesat. Jestli vy byste v polovině dvacátého století nezavrhoval počítače, protože zabírají celou místnost. ;-)

+3/−1
23.6.2016 20:51

P15e61t11r 49K43o69l79á15ř 2858317524421

To jsou nesmysly, zkus si něco zjistit třeba o technologii baterií, které používá BMW ...

+1/−1
23.6.2016 21:26

D72a75v33i19d 26H76e86r59i80a41n 2869809882970

BREXIT a pak CZEXIT, tohle hradí EU...;-€

0/−8
23.6.2016 20:33

O63l72d58ř52i13c86h 86Š10t87ě50p37á23n59e65k 7172216696484

Ano , tak tomu říkám vynález. Elektromobil, který nepotřebuje řidiče.Uveze 8 lidí + řidiče.

A řidiče, kterého nepotřebuje , nahradí dva dispečeři , takže uveze jen 7 lidí.

To musí být strašně úsporné.8-o

+17/−1
23.6.2016 20:24

R23o29b50e94r24t 48H85o13m80o48l42k73a 2740302592441

Jeden z nich bude ale ve velíně, ne v busu...

+1/0
24.6.2016 12:34

O15n17d55ř43e27j 64S54e71m86e82c80k13ý 8271306518685

"V kabině bude sedět několik dispečerů" -to je nějaký blábol, ne? Nebo cestující pojedou na střeše?

+16/0
23.6.2016 20:14

J70i47r66i 69J57a68v57u20r65e10k 7156482662246

Jak na ten stroj koukám, tak cestující budou tlačit, aby se to vůbec pohybovalo. Tím také odpadá nutnost v zimě topit, protože se při tom zahřejí sami. Zvlášť, pokud jich pojede míň, než osum a budou mít naspěch. ;-D

+3/0
23.6.2016 22:12

J75a17n 62W25a59c10l64a36v 7314585737778

Tak koukám, že redaktorskej nedostal tištěný prospekt a opisoval nesourodé poznámky typu "jeden pán povídal ...". Jen tak může vzniknout takovýto nesmysl: uveze jen osm cestujících... Pro větší bezpečnost bude v kabině řidiče sedět několik dispečerů.

„... další dispečer bude sedět na místě řidiče."

Zdroj:http://praha.idnes.cz/praha-4-planuje-elektrobus-bez-ridice-dvw-/praha-zpravy.aspx?c=A160623_145158_praha-zpravy_rsr

+1/0
24.6.2016 8:33

A17l41e66š 82M85e60t95l72i12c36k62ý 4882854464589

Takže se řidiči bude říkat dispečer.... :D

+7/0
23.6.2016 20:06

M45i76c27h59a16l 15S72v17o73b49o12d70a 1519141443265

Jo a bude jich tam několik. Ale zas to bude bez řidiče...

+14/0
23.6.2016 20:14

P18e95t78r 60K25o52l82á23ř 2548517934211

Nechci slevu zadarmo ...

+3/0
23.6.2016 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.