Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 4 plánuje elektrobus bez řidiče, uveze jen osm cestujících

Radnice Prahy 4 se připojí do celoevropského projektu vývoje elektromobilu, který nepotřebuje řidiče. Jezdit by měl přes Thomayerovu nemocnici a IKEM, aby ulevil přeplněným parkovištím. Jedinou nevýhodou je, že uveze jen osm cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J14o19s68e79f 35V95o44r77á33č28e98k 5661582868233

Aha tak autobus pro 8 osob bez řidiče vynalezla EU (ze které UK správně utekla) v kabině bude několik dispečerů a jeden na místě řidiče 8-o

+3/−1
24.6.2016 8:59

J25a56n 57V66a38l37o32u55c51h 6612397538900

Tak si to v DPP shrneme:

V Metru traťové zabezpečovače na A i C v podstatě umožňují bezobslužný provoz (a s trochou tolerance to umí i stará ARS na B. Ale neužívá se, neboť je obava ze "skokanů".

Už nějaký pátek se pracuje na elektronické mapě tramvajové sítě, kdy by podle ní pak tramvaje přibržďovaly před zatáčkami a rychlostními omezeními (co to asi udělá se zpožděními, kdy tomu nebude řidič schopen na nějakém přehledném úseku trochu "naložit", je věc jiná). Výsledky zatím nic moc.

A teď výkřik z temnoty, že pustíme něco bez pevné jízdní dráhy bez řidiče do toho mumraje pod Kačerovem a nemocnice, kde je kvůli zaparkovaným autům jízdní dráha o pár čísel širší než to vozítko...

No, fandí si hoši (anebo spíš - z jejich peněz to není?)...

+4/0
24.6.2016 5:05

M56a56r83t65i53n 23M80a53i52k49s30n32a57r 3474973858502

Uvidíme, zatím to vypadá že Google cars jsou bezpečnější než řízené vozidla (přeci jen tyhle vozidla automaticky kontrolují 365° kolem sebe několikrát za vteřinu, to žádný řidič nezvládá)

+2/0
24.6.2016 9:42

J33a28r60o28s21l82a29v 68P17o46s81p63í26š28i94l 2521539305766

S Vaším názorem souhlasím, ale těch stupňů tam máte trochu moc.

+3/0
24.6.2016 10:38

M44i42l23a45n 15N69o71v16o36t43n80ý 3890331691101

Prostě kouká trochu i za roh ;-)

0/0
24.6.2016 10:55

M37a21r91t71i45n 72N64e96b45e76s98k88ý 7356300347792

Občas mrkne nahoru....

0/0
24.6.2016 12:22

M14a26r31t50i18n 19R81u54z58i48c76k91a 1352368556577

1) ars neumoznuje avv, nelzena nem spustit bezobsluzny system, ars je nahrazovano lza na lince B.

2) ano, lza na lince A umoznuje automaticky provoz, nejakou chvili se testoval automaticky obrat souprav ve stanici dejvicka, matra na lince C take umoznuje automaticky provoz, v obou pripadech, ale z bezpecnostniho hlediska jako treba pad osoby, predmetu, zvirete do kolejiste, a take kvuli verejnosti a odborum se spusteni neocekava.

3) elektronicka mala tram site se zpracovava napr. umozni automaticke hlaseni zastavek a dalsi... Pribrzdovani tramvaji v zatackach jiz dnes funguje v novych tramvajich, tramvaj par veci prakticky dela sama a nesouvisi s el. mapou site... Na zpozdeni to vliv nema, tram hlida rychlost v obloucich... A samozrejme i max. rychlost, ktera je na rovnych usecich 60km/h...

4) radeji nez maly autobus s automatickym provozem, ktery budou ridit/hlidat dva lide, videl prodlouzeni tramvaji z pankrace pres budejovickou a kacerov k nem. krc a ikem (dalsi smer Budejovicka-Dvorce-Zlichov a Nem. Krc-Zalesi-Tempo....) a automaticky provoz v metru, kde neni nutne budovat nelropustne steny na nastupistich, staci jen steny cca 1m vysoke jako v Japonsku,... Nez nekdo preleze, tak jej nekdo zase stahne zpatky, a prelezeni muzou hlidat cidla... Nechtenym padum, zviratum to zabrani...

0/0
25.6.2016 9:47

Ř93e26h90o83ř 59V80l84a13s79á45k 2764684161796

Z té Budějovické na Kačerov a k nemocnici, nebyl by to na tramvaj moc velký sklon? Kudy by to mělo vést?

0/0
25.6.2016 22:12

M45a84r11t62i75n 72R12u28z91i28c38k46a 1232958956717

Drive trat vedla Jihlavskou ulici z Budejovicke a konecna smycka Kacerov byla pod dnesni magistralou. To uz nebude uplne mozne kvuli novym stavbam na Budejovicke, na byvale smycce budejovicka je novostavba a v Jihlavske ulici take u magistraly vyrostla stavba... nemozne to ale neni, jen by musela odbocit do Batelovske a protahnout se Jihlavskou... Pokud se kouknete na mapu, tak ve velke casti Jihlavske ulici je po zruseni trati stale velky prostor a u magistraly na Kacerove ten sklon je minimalni.

Moznost je jeste jedna a to Vyskocilovou kolem Brumlovky a Michelskou ulici, po ktere dnes jezdi autobusy...

http://www.tundria.com/trams/CZE/Prague-1965.shtml

0/0
26.6.2016 12:14

J71i19ř30í 51J94o19z39a 3508293330411

Tyto hura akce mam nejradsi (mysleno ironicky)... baterie drahe, musi se menit snad po peti letech... v zime to ma problemy (baterie zamrzaji), technologie elektrobusu zni fajn, ale pokud nekdo nevymysli vykonne baterie kdy se bude moci na jeden zatah ujet vzdalenost alespon 500 km do niceho bych se nepoustel. Jina situace je u tzv. duobusu (trolejbus s bateriemi)... kdy trolejbus muze vyuzit usek bez troleji (napr. vyluky, dopravni nehody apod.), vyhoda je i v tom, ze baterie se nabiji z troleji... takove trolejbusy si nyni porizuji v Ceskych Budejovicich... tam to smysl ma, kort kdyz to vyuzi i na lince kde chybi cca. 1 km troleji...

+1/−1
24.6.2016 3:53

M28a70r71t42i23n 48M77a12i90k90s71n59a81r 3544743348712

A víte kdy se ty baterie vymyslí? Až se to začne používat. Stejné jako s efektivitou spalovacích motorů. Tím více se teď bude investovat do e-mobility, tím rychleji se bude toto odvětví rozvíjet. Protože větší zájem = větší investice = rychlejší vývoj.

+2/0
24.6.2016 9:43

K55a22r66e87l 16K17o73ř67í47n63e84k 1361541603439

To mi připomíná povídku Š+G "Návstěva cirkusu": "Pravda, kapela nebyla z nejpočetnějších, ale oba muzikanti, harmonikář a dirigent, dělali, co mohli."

+6/0
24.6.2016 0:08

M52a41r82t57i29n 84N24e97č44a93s 8153803983589

Uveze 8 cestujících, z toho 6 budou dispečeři R^

+2/0
23.6.2016 22:43

J47a95n 29N83o66v94ý 3168653539217

Dobrý je, že to bude jezdit mezi nemocnicema...Protože do tohohle když nabourá kolo tak je to totálka...

+3/0
23.6.2016 21:06

P62a97t74r75i83k 92E75g45e39r 2388170509711

Já bych v areálu Thomayerovi nemocnice zavedl midibusovou linku jako je tomu v areálu Nemocnice Bulovka a číslo linky bych dal 104. Linka 293 má být stejně zrušena.

0/−1
23.6.2016 20:56

Ř27e15h86o40ř 24V32l92a11s36á73k 2184984671646

Každý krok směrem k povolení automobilů bez řidiče dobrý. A jestli je potřeba nějaký mezistav, kdy se řidiči říká dispečer a jediné, co má za úkol, je v případě potřeby autobus zastavit ... no tak budiž.

I když jinak je ten projekt podle všeho dost blbost. A tenhle autobus na rozdíl od toho druhého nebude mít naftové vytápění? Jako že bude nevytápěný? ;-D

Že by vyráběli teplo z elektřiny, to se mi moc nezdá....

+1/−4
23.6.2016 20:42

P51a86v65e36l 85B86a71l93a 7307206486233

Elektromobily v podobě autobusů jsou paskvil, jaký nemá obdoby. Akumulátory jsou tak drahé a při jejich výrobě dojde k takovému ekologickému zatížení, že následný efekt čistého provozu jen zástěrka k upoutání pozornosti. nebo k případným dotacím na provoz. Krátký dojezd, v zimě problém s vyhříváním,servis při poruše trvá dlouho, zkrátka zatím o ničem. CNG je v dnešní době daleko výhodnější a spolehlivější.

+9/−4
23.6.2016 20:36

A50d27a68m 50N70ě51m95e34c 4115783791631

A nějaký zdroj k tomu máte? Myslím k té ekologické zátěži... Jinak většina vašich námitek mi přijde lehce vyvratitelná poukázáním na to, že se jedná o pilotní projekt nové technologie, která zatím není plošně nasazována, nýbrž spíš zkoušena v ostrém provozu. Než se začne uvažovat o masivním nasazení, třeba se technické parametry technologie zlepší. Zvlášť co se týká dojezdu, je v posledních letech vidět markantní zefektivnění. A pořizovací cena i cena servisu bude jistě s rostoucím prodejem klesat. Jestli vy byste v polovině dvacátého století nezavrhoval počítače, protože zabírají celou místnost. ;-)

+3/−1
23.6.2016 20:51

P91e43t59r 20K35o34l66á75ř 2258387334571

To jsou nesmysly, zkus si něco zjistit třeba o technologii baterií, které používá BMW ...

+1/−1
23.6.2016 21:26

D73a12v30i63d 10H32e83r76i90a11n 2809759412850

BREXIT a pak CZEXIT, tohle hradí EU...;-€

0/−8
23.6.2016 20:33

O12l65d13ř43i62c71h 17Š11t43ě51p36á60n68e95k 7532726966224

Ano , tak tomu říkám vynález. Elektromobil, který nepotřebuje řidiče.Uveze 8 lidí + řidiče.

A řidiče, kterého nepotřebuje , nahradí dva dispečeři , takže uveze jen 7 lidí.

To musí být strašně úsporné.8-o

+17/−1
23.6.2016 20:24

R92o20b75e68r31t 42H34o78m93o13l71k90a 2620832772491

Jeden z nich bude ale ve velíně, ne v busu...

+1/0
24.6.2016 12:34

O31n10d72ř81e74j 60S50e72m67e77c36k48ý 8631876338285

"V kabině bude sedět několik dispečerů" -to je nějaký blábol, ne? Nebo cestující pojedou na střeše?

+16/0
23.6.2016 20:14

J13i67r81i 31J20a42v44u69r19e83k 7776132382526

Jak na ten stroj koukám, tak cestující budou tlačit, aby se to vůbec pohybovalo. Tím také odpadá nutnost v zimě topit, protože se při tom zahřejí sami. Zvlášť, pokud jich pojede míň, než osum a budou mít naspěch. ;-D

+3/0
23.6.2016 22:12

J88a52n 82W28a73c52l10a25v 7464425687128

Tak koukám, že redaktorskej nedostal tištěný prospekt a opisoval nesourodé poznámky typu "jeden pán povídal ...". Jen tak může vzniknout takovýto nesmysl: uveze jen osm cestujících... Pro větší bezpečnost bude v kabině řidiče sedět několik dispečerů.

„... další dispečer bude sedět na místě řidiče."

Zdroj:http://praha.idnes.cz/praha-4-planuje-elektrobus-bez-ridice-dvw-/praha-zpravy.aspx?c=A160623_145158_praha-zpravy_rsr

+1/0
24.6.2016 8:33

A11l52e15š 84M24e15t79l53i86c93k12ý 4562394884649

Takže se řidiči bude říkat dispečer.... :D

+7/0
23.6.2016 20:06

M72i89c82h46a44l 24S87v83o65b44o24d79a 1289871313495

Jo a bude jich tam několik. Ale zas to bude bez řidiče...

+14/0
23.6.2016 20:14

P61e17t41r 91K63o33l69á71ř 2338837644941

Nechci slevu zadarmo ...

+3/0
23.6.2016 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.