Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti testovali kapacitu MHD, v tramvaji jich bylo skoro tři sta

Okolo tří set studentů dopravních škol se v úterý tísnilo v několika autobusech a tramvajových vozech v dílnách pražského dopravního podniku. Zúčastnili se testování obsaditelnosti v prostředcích MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z47b22y90n14ě60k 28P72o45p65o77v32s77k43ý 9276318327353

Jestlipak víte kolik zapadonemeckych svazaku se vleze do tanku Skoda t15? Nevite? Do tanku Skoda T15 se vleze 50 az 280 zapadonemeckych soudruhu vy tupci!

+2/0
30.6.2016 8:59

M75a24r63c92e77l 23P91a28v55l24í18k 7231464618339

to je slabota:

v nitre testovali v júni (čevenec) 1969 kĺbové autobusy (škoda?), pristavili ich po 23. hodine pred amfiteáter (filmový festival) a na zástavkách npočítali VYSTUPUJÚCICH. nikdy to nebolo číslo pod 300 - 350!

toto tu je iba odvar, sú to decká, nemajú motiváciu - dostať sa okolo polnoci domov.

0/0
29.6.2016 19:00

M55i38r72o37s83l59a49v 73G81r13o70s11s16m64a40n81n 8862919394

Například do testované tramvaje Škoda T15 se místo původně maximální obsaditelnosti 130 osob do tří zapojených vozů vešlo 280 cestujících.

Autor si plete označení tanku a tramvaje, maximální obsaditelnost zaměňuje se standardem kvality, a plete si pojem článek a vůz. To vše v jediném souvětí.

+2/0
29.6.2016 18:33
Foto

M47a82r47t45i69n 98Š98u85b15r14t 1645321284265

V tiskové zprávě bylo uvedeno toto: "V rámci akce byl učiněn i pokus o maximální naplnění nízkopodlažní tříčlánkové tramvaje Škoda 15T. I když je pro potřeby dimenzování linek u tohoto typu stanovena maximální obsaditelnost 130 osob, do tramvaje se vešlo 280 cestujících. Kloubový autobus SOR NB18, který je dle současných standardů plný při obsazenosti devadesáti cestujícími, pojal až 140 osob. S uvedenými maximálními hodnotami se však cestující v běžném provozu určitě nesetkají, návrhy intervalů na linkách se budou nadále odvíjet od významně nižších údajů."

+1/0
29.6.2016 18:36

M97i32r14o54s93l47a75v 36G49r80o88s17s21m85a62n24n 8412309304

Maximální obsaditelnost 15T je uváděna 284 osob (při 8 os. / m2). Je to samozřejmě masakr, ale vystihuje termín. A zkouška to v podstatě prokázala.

+1/0
29.6.2016 18:51

J17i23ř49í 18K91o12c37u84r72e44k 6685274795518

Tak to je ta SORka hodně slabá. Do obyčejné Karosy se jako rekord vešlo 237 studentů. Byla to víceméně recese na věčně narvanou B53. A také to odpovídá 8 osob na m2, když se jako plocha vezme půdorys vozidla.

0/0
29.6.2016 22:37

T83o17m42á36š 37V92a54l62d21e42r 7653560619

Měli studenti i brašny, batohy a pod. zavazadla? Jinak jste si jen hráli a nic pořádně neměřili. Právě v dopravních špičkách mají cestující nejvíce zavazadel. R^:-P

0/0
30.6.2016 20:14

P86a23t33r89i72k 43E11g21e13r 2578230219511

DP a ROPID by měl zavést novou linku 182 SÍDLIŠTĚ PÍSNICE - Jirčanská - Přírodní - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Náměstí Bratří Synků - Otakarova (6) - NÁDRAŽÍ VRŠOVICE (S) [-# @ Bohemians - @ Koh-i-noor / Čechovo náměstí - @ Na Míčankách - @ ŽELIVSKÉHO (A)] šlo by tím změny tras u linek 150, 189, 193, 196, 215. Ve směru nádraží Vršovice možná komplikace průjezdu ul. Matek navrhuji vedení po Jižní spojce ve směru sídliště Písnice určitě. Doporučuji nasazení klobových autobusů a provoz CT 4:30 - 0:30 hod.

0/0
29.6.2016 18:31

P65e62t13r 90Z79a62j18i65c 5379770294879

Rozumim tomu spravne, ze potrebovali vyzkouset kolik lidi do tramvaji a autobusu se muze narvat, aby podle toho mohli omezit spoje??

0/−5
29.6.2016 18:21
Foto

M14a36r75t53i11n 17Š51u45b50r50t 1705481544955

Právě naopak. Testovali jsme právě možnosti vylepšení současného standardu, kdy jsou už tramvaje nebo autobus plné, o 10 %. Třeba u kloubového autobusu se jako plný vyhodnocuje v provozu při počtu 90 lidí ve voze. Včera se testovalo, zda by nebylo možné tento standard snížit na 81 lidí ve voze, tj. zda 90 už není moc. K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. Do kloubového autobusu se fyzicky vešlo 140 lidí. Do tramvaje 15T, kde vyhodnocujeme dle standardů naplněnost spoje při 130 lidech ve voze, se vešlo 280 cestujících. To ale neznamená, že bychom standard posouvali k tomu číslu 280, naopak zvažujeme u některých typů tramvají pokles standardu naplnění na 117 lidí v soupravě (zejména u tramvají 14T).

+4/0
29.6.2016 18:34

P83e77t39r 80Z58a28j24i84c 5379900594309

Pockejte, chcete mi rict, ze ma ROPID/DPP penize na navysovani poctu spoju, kdyz magistrat chce v rozpoctu usetrit??

+1/0
29.6.2016 18:40
Foto

M61a12r47t94i59n 44Š13u11b68r16t 1355671114505

O dalším postupu se rozhodne, až se vyhodnotí všechna měření a fotografie, zpracují tabulky a vše předloží vedení města. Určitě ale nebylo záměrem zkoušky standardy zhoršovat, pokud budou prostředky, chceme jít cestou toho zlepšování.

+1/0
29.6.2016 18:43

M70i75l10a24n 90M63a46j83e78r39č35í55k 1290110734286

".....K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. ...."

Pane MŠ,

sice si Vás velmi Vážím, ale uvedené Vaše tvrzení je ohromným "přestřelením" - resp. opomenutím přísloví "nikdy neříkej nikdy" = a jděte se podívat na obsazenost MHD po různých neojedinělých sportovních či kulturních akcích (fotbal, hokej, ohňostroje, rozsvěcení Vánočního stromu na Staroměstském nám. ...) a dovoluji si tvrdit, že Vaše uvedená zkouška byla slabým odvarem reálného stavu v provozu!!

+1/0
30.6.2016 10:24

K98a83r93e80l 54M49a97r54t89i36n45e52c 6378768526714

Eště tam měl Ropíd posadit v těch letošních vedrech 2-3 řádně uleželé bezďáky, jako je tomu běžně v reálných podmínkách ... a hned by se ta kapacita snížila, protože by tam ani ti študáci nevydrželi.

+3/0
29.6.2016 18:13

J78a18n 56P48e84c22h 6987949826776

My to testovali už během povodní 2002...

+2/0
29.6.2016 17:52

J33a17n 69Š13i25m12k36o 1507172500727

Akorát že kloubový SOR NB 18 má obsaditelnost 150 osob,90 osob je u NB 12!!

+1/0
29.6.2016 17:41
Foto

M30a94r31t76i55n 34Š64u28b92r56t 1125861634765

Je třeba odlišovat čísla udávaná výrobcem (dle podlahové plochy a konstrukce vozidla) a čísla, která v Praze používáme pro navrhovaní intervalů spojů. Kloubový autobus NB 18 je dle pražských standardů plný při 90 lidech ve voze, standardní autobus NB 12 při 60 lidech ve voze. Do kloubového jsme ani těch 150 fyzicky "nenarvali", maximální počet namačkaných lidí, což je provozně zcela nedosažitelný stav, byl 140.

+3/0
29.6.2016 18:40

J21i53ř35í 43K85r83e97j96č76í25k 2907848854216

T15 ? Lupa nepřestává bavit... ;-D

+4/0
29.6.2016 17:20

J42o25s86e69f 11C97h57o22d35o70u39n87s44k75ý 4891306319290

no do tanku nacpat 280 lidí to je kumšt :D

+3/0
29.6.2016 18:13

M15i36r13o58s11l17a30v 65G74r33o27s16s84m69a47n53n 8852779694

Armata :-)

0/0
29.6.2016 18:29

J41i84ř64í 28K97o28c63u14r97e49k 6315174555938

To spíš Maus :D

+1/0
29.6.2016 22:41

M70i78c59h17a83l 24H78u48s45e33k 9334933290844

Somálská armáda ;-D

+1/0
29.6.2016 18:45

R68e49n90é 89C21v60r88k44a50l 9176159406466

Fotku nástupu Somálské armády použili jako vzor pro čárový kód;-D

0/0
30.6.2016 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.