Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti testovali kapacitu MHD, v tramvaji jich bylo skoro tři sta

Okolo tří set studentů dopravních škol se v úterý tísnilo v několika autobusech a tramvajových vozech v dílnách pražského dopravního podniku. Zúčastnili se testování obsaditelnosti v prostředcích MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z22b93y96n44ě74k 96P17o88p26o96v10s50k93ý 9986538327193

Jestlipak víte kolik zapadonemeckych svazaku se vleze do tanku Skoda t15? Nevite? Do tanku Skoda T15 se vleze 50 az 280 zapadonemeckych soudruhu vy tupci!

+2/0
30.6.2016 8:59

M95a55r16c67e41l 28P66a15v27l30í19k 7371674308189

to je slabota:

v nitre testovali v júni (čevenec) 1969 kĺbové autobusy (škoda?), pristavili ich po 23. hodine pred amfiteáter (filmový festival) a na zástavkách npočítali VYSTUPUJÚCICH. nikdy to nebolo číslo pod 300 - 350!

toto tu je iba odvar, sú to decká, nemajú motiváciu - dostať sa okolo polnoci domov.

0/0
29.6.2016 19:00

M90i32r55o73s77l12a12v 17G41r75o10s72s19m17a79n93n 8312689424

Například do testované tramvaje Škoda T15 se místo původně maximální obsaditelnosti 130 osob do tří zapojených vozů vešlo 280 cestujících.

Autor si plete označení tanku a tramvaje, maximální obsaditelnost zaměňuje se standardem kvality, a plete si pojem článek a vůz. To vše v jediném souvětí.

+2/0
29.6.2016 18:33
Foto

M47a86r93t66i80n 74Š39u39b57r75t 1965611574755

V tiskové zprávě bylo uvedeno toto: "V rámci akce byl učiněn i pokus o maximální naplnění nízkopodlažní tříčlánkové tramvaje Škoda 15T. I když je pro potřeby dimenzování linek u tohoto typu stanovena maximální obsaditelnost 130 osob, do tramvaje se vešlo 280 cestujících. Kloubový autobus SOR NB18, který je dle současných standardů plný při obsazenosti devadesáti cestujícími, pojal až 140 osob. S uvedenými maximálními hodnotami se však cestující v běžném provozu určitě nesetkají, návrhy intervalů na linkách se budou nadále odvíjet od významně nižších údajů."

+1/0
29.6.2016 18:36

M90i58r70o53s78l54a16v 93G48r73o91s41s55m56a96n46n 8352879684

Maximální obsaditelnost 15T je uváděna 284 osob (při 8 os. / m2). Je to samozřejmě masakr, ale vystihuje termín. A zkouška to v podstatě prokázala.

+1/0
29.6.2016 18:51

J35i82ř30í 95K65o74c98u47r72e53k 6415434235518

Tak to je ta SORka hodně slabá. Do obyčejné Karosy se jako rekord vešlo 237 studentů. Byla to víceméně recese na věčně narvanou B53. A také to odpovídá 8 osob na m2, když se jako plocha vezme půdorys vozidla.

0/0
29.6.2016 22:37

T95o28m58á18š 50V51a23l36d53e48r 7303740489

Měli studenti i brašny, batohy a pod. zavazadla? Jinak jste si jen hráli a nic pořádně neměřili. Právě v dopravních špičkách mají cestující nejvíce zavazadel. R^:-P

0/0
30.6.2016 20:14

P29a81t41r20i49k 19E92g31e92r 2698610159771

DP a ROPID by měl zavést novou linku 182 SÍDLIŠTĚ PÍSNICE - Jirčanská - Přírodní - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Náměstí Bratří Synků - Otakarova (6) - NÁDRAŽÍ VRŠOVICE (S) [-# @ Bohemians - @ Koh-i-noor / Čechovo náměstí - @ Na Míčankách - @ ŽELIVSKÉHO (A)] šlo by tím změny tras u linek 150, 189, 193, 196, 215. Ve směru nádraží Vršovice možná komplikace průjezdu ul. Matek navrhuji vedení po Jižní spojce ve směru sídliště Písnice určitě. Doporučuji nasazení klobových autobusů a provoz CT 4:30 - 0:30 hod.

0/0
29.6.2016 18:31

P16e42t49r 17Z39a77j88i58c 5389480384849

Rozumim tomu spravne, ze potrebovali vyzkouset kolik lidi do tramvaji a autobusu se muze narvat, aby podle toho mohli omezit spoje??

0/−5
29.6.2016 18:21
Foto

M45a54r98t38i81n 75Š90u35b78r65t 1415421904345

Právě naopak. Testovali jsme právě možnosti vylepšení současného standardu, kdy jsou už tramvaje nebo autobus plné, o 10 %. Třeba u kloubového autobusu se jako plný vyhodnocuje v provozu při počtu 90 lidí ve voze. Včera se testovalo, zda by nebylo možné tento standard snížit na 81 lidí ve voze, tj. zda 90 už není moc. K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. Do kloubového autobusu se fyzicky vešlo 140 lidí. Do tramvaje 15T, kde vyhodnocujeme dle standardů naplněnost spoje při 130 lidech ve voze, se vešlo 280 cestujících. To ale neznamená, že bychom standard posouvali k tomu číslu 280, naopak zvažujeme u některých typů tramvají pokles standardu naplnění na 117 lidí v soupravě (zejména u tramvají 14T).

+4/0
29.6.2016 18:34

P30e29t13r 57Z95a13j72i71c 5179920134409

Pockejte, chcete mi rict, ze ma ROPID/DPP penize na navysovani poctu spoju, kdyz magistrat chce v rozpoctu usetrit??

+1/0
29.6.2016 18:40
Foto

M89a95r59t69i53n 92Š81u64b73r47t 1325631874845

O dalším postupu se rozhodne, až se vyhodnotí všechna měření a fotografie, zpracují tabulky a vše předloží vedení města. Určitě ale nebylo záměrem zkoušky standardy zhoršovat, pokud budou prostředky, chceme jít cestou toho zlepšování.

+1/0
29.6.2016 18:43

M24i51l10a50n 11M16a25j15e56r68č55í80k 1510350214736

".....K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. ...."

Pane MŠ,

sice si Vás velmi Vážím, ale uvedené Vaše tvrzení je ohromným "přestřelením" - resp. opomenutím přísloví "nikdy neříkej nikdy" = a jděte se podívat na obsazenost MHD po různých neojedinělých sportovních či kulturních akcích (fotbal, hokej, ohňostroje, rozsvěcení Vánočního stromu na Staroměstském nám. ...) a dovoluji si tvrdit, že Vaše uvedená zkouška byla slabým odvarem reálného stavu v provozu!!

+1/0
30.6.2016 10:24

K47a15r35e50l 85M93a75r19t22i48n60e36c 6608818966484

Eště tam měl Ropíd posadit v těch letošních vedrech 2-3 řádně uleželé bezďáky, jako je tomu běžně v reálných podmínkách ... a hned by se ta kapacita snížila, protože by tam ani ti študáci nevydrželi.

+3/0
29.6.2016 18:13

J69a20n 88P30e70c65h 6917959246836

My to testovali už během povodní 2002...

+2/0
29.6.2016 17:52

J48a89n 23Š72i50m56k52o 1987102270387

Akorát že kloubový SOR NB 18 má obsaditelnost 150 osob,90 osob je u NB 12!!

+1/0
29.6.2016 17:41
Foto

M46a98r29t74i90n 38Š61u55b88r54t 1745711174205

Je třeba odlišovat čísla udávaná výrobcem (dle podlahové plochy a konstrukce vozidla) a čísla, která v Praze používáme pro navrhovaní intervalů spojů. Kloubový autobus NB 18 je dle pražských standardů plný při 90 lidech ve voze, standardní autobus NB 12 při 60 lidech ve voze. Do kloubového jsme ani těch 150 fyzicky "nenarvali", maximální počet namačkaných lidí, což je provozně zcela nedosažitelný stav, byl 140.

+3/0
29.6.2016 18:40

J40i45ř90í 12K80r23e38j35č12í54k 2847958484966

T15 ? Lupa nepřestává bavit... ;-D

+4/0
29.6.2016 17:20

J14o82s60e81f 78C20h32o21d68o55u79n37s39k50ý 4341386739270

no do tanku nacpat 280 lidí to je kumšt :D

+3/0
29.6.2016 18:13

M16i61r20o20s61l95a28v 14G98r20o96s74s88m93a88n64n 8502169934

Armata :-)

0/0
29.6.2016 18:29

J91i91ř95í 87K28o76c44u32r52e82k 6875104725798

To spíš Maus :D

+1/0
29.6.2016 22:41

M66i88c86h86a93l 31H63u62s74e21k 9224243930654

Somálská armáda ;-D

+1/0
29.6.2016 18:45

R84e48n74é 10C28v44r81k35a19l 9736909436266

Fotku nástupu Somálské armády použili jako vzor pro čárový kód;-D

0/0
30.6.2016 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.