Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze přibyly za 15 let desítky tisíc aut, více lidí dojíždí z okolí

Nové dopravní mapy ukázaly, že v metropoli přibyly desítky tisíc aut. Strakonickou jich denně projede až 114 tisíc, po Barrandovském mostě ještě o dvaadvacet tisíc vozů víc. Výrazně se zvyšuje dojíždění do Prahy z okolních obcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o78m51á43š 96C51h15r63a63s77t26n37ý 2781304911423

Jak čtu tuhle diskuzi, vidím to celkem dost jasně jako tady::

http://nazory.aktualne.cz/komentare/svata-valka-cyklistu-proti-autakum-segwayum-a-pesakum/r~0fa15e86f21f11e3a9c50025900fea04/

0/0
25.7.2016 10:56

T91o53m62á85š 22V55e26j57m20e81l60k67a 8198242849

Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.

0/0
25.7.2016 9:41

J31a78n 84F42i89a13l28a 7204237375269

Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.

Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.

0/−3
24.7.2016 23:39

G47a32b62r69i72e66l 88H57o68r23t66e93n 9521619933324

A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.

+1/0
25.7.2016 8:33
Foto

B24r89o47n54i49s92l93a58v 92G87a11b38r23y81š 2392359681

A tech 100 000 lidi zaparkuje auto kde, kdyz neni misto?

0/0
25.7.2016 8:36

G74a33b63r86i47e24l 71H20o49r10t27e36n 9361329473674

Teď to nějak zvládají.

0/0
25.7.2016 9:23

T87o38m72á67š 87V32e52j73m68e80l70k38a 8748742389

Totální nesmysl, jste asi blázen ne?

0/0
25.7.2016 16:56
Foto

M87i96c29h29a97l 17P83a10ř27í36z15e48k 8741663316691

16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby

0/0
24.7.2016 23:14

K49a43r49e83l 19T71r46o46n31n58e93r 2156754850954

No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.

0/0
25.7.2016 7:04

P44a20v21e30l 17O17b34d40r82ž87á20l45e61k 6486564848522

Zrovna postoj Suchdola mě fascinuje. Zuby nehty se brání okruhu, ale že kvůli jeho absenci jim středem městské části jezdí veškerá doprava od severozápadu a nedá se ani přejít Kamýcká - to jim zjevně nevadí.

Raději žijí ve středověku bez kanalizace a rozumné MHD, než by magistrátu ustoupili.

+3/0
25.7.2016 8:20

R98o40m37a87n 90P65o65l51á60č97e69k 5146119175

A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?

Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?

+2/0
24.7.2016 19:48

P24a30v90e93l 37O54b59d24r45ž19á59l61e72k 6726194968882

2936 pokud dobře počítám...

0/0
24.7.2016 20:07

R45o16m93a73n 48P96o15l78á53č68e69k 5196469295

Díky, takže jsem to ještě brutálně přehnal a to ještě přes půlku jich je u D1 na Opatově...

To je prostě výsměch...

+2/0
24.7.2016 22:59
Foto

M39i75c72h88a53e67l 21D12o35s37t63a31l 8763361277915

No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.

0/0
24.7.2016 18:46

P56e53t70r 61P63e20t37r 6673262258223

Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.

+5/0
24.7.2016 21:49

A49n67t84o50n76í25n 79S83v87o82b29o51d85a 3864203779402

každý bydlící v Praze si dělá nárok na parkování na obecním skoro zdarma, já potom chci na Letné zaparkovat a všude modrý mor , placené volné místo nikde :-(. Vše od 8 do 16 placené a od 16 do 8 zdarma

+1/0
24.7.2016 22:39
Foto

B51r71o70n87i85s96l25a97v 57G82a19b11r17y55š 2732419271

Proc si Prazak narokuje misto na parkovani? Kdyz si poridim auto, tak nejdrive musim vedet, kam ho budu uklizet, ne? Nemuzu si koupit bazen a pak zjistit, ze bydlim v panelaku.

+3/0
24.7.2016 23:21

A52n27t84o59n47í51n 92S47v43o72b14o67d83a 3504843789842

jenže auto je často menší položka než garáž, tak se křičí na město ať se postará nejlépe zdarma :-(

0/0
24.7.2016 23:49
Foto

B95r55o36n35i52s52l85a92v 93G16a77b76r41y19š 2862339421

Nemuzu prece po nikom chtit, aby se staral o muj majetek.

+1/0
25.7.2016 0:03

P68a35v28e91l 98O77b32d54r23ž91á56l23e16k 6966394258202

Samozřejmě můžu - je jen otázka, jak mě bude druhá strana poslouchat. Pokud jsem místní a s volebním právem, tak je pravděpodobné, že poslouchat bude.

0/0
25.7.2016 8:18
Foto

B10r47o15n74i10s40l91a64v 41G73a25b15r33y84š 2802349241

Nemam ten dojem. Uz Vam nekdo ze statnich uredniku umyl nadobi? Nebo pooral pole? Luxovat auto si musite taky sam...

0/0
25.7.2016 8:35

T25o66m86á85š 27Z32e81m22a59n 3945718854965

Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).

A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..

+6/0
24.7.2016 18:22

J75a61n 65F41i71a81l57a 7414387435629

Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.

0/0
24.7.2016 23:29

R59a35d62e27k 30N37o21v32a98k 9894393529390

Ve slově odborník máte chybu u písmene "b", mělo tam být "p"

0/0
26.7.2016 9:30
Foto

M91i76l64o92s25l15a67v 15Z67í65t22k59a 8730614137320

Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně

+5/0
24.7.2016 17:48

T85o81m14á36š 59Z64e15m60a83n 3485728724955

V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)

0/0
24.7.2016 18:23

J66a32n 31J73í63c16h87a 8420360698371

Jihovychod je snad smer na Ricany a Benesov...a tam to jezdi celkem dobre

+2/0
24.7.2016 20:06

T93o93m22á12š 52Z67e33m87a38n 3225178354255

Jesenice má vlak?

0/0
25.7.2016 21:20

R78a36d71e14k 18N76o42v94a18k 9104423899840

Postavili město za městem a oni jim tam začali jezdit lidi.

0/0
26.7.2016 9:31

P19a55v25e88l 65O25b53d19r42ž47á61l61e91k 6606594438592

Modernizaci a zkapacitnění železnice na západ od Vltavy blokují... překvapivě... Pražáci.

+2/0
24.7.2016 18:46

R87o40m17a51n 46P91o11l79á65č93e73k 5286929615

Základní problém je v tom, že vnitřní okruh si Praha platí a financuje sama.

Železnice je v moci SŽDC, které vše financuje a řeší to jako celek, takže příměsto pro Prahu je pro ní pod rozlišovací schopnost...

0/0
24.7.2016 19:51

J31a27c43h21y18m 97K72a95v63a26n 1820419738195

Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.

+3/−4
24.7.2016 16:58

P21a57v27e97l 44Ř30a69p35e48k 7482266549445

Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"

+4/−4
24.7.2016 17:07

P33a71v51e34l 25O79b25d44r28ž80á51l60e70k 6626344248332

Hmm ... smoking stojí 25 tisíc, využiji ho tak 2x za rok a stejně jsem si raději koupil vlastní, než řešit půjčování.

Sdílené auto je skok do zakalené vody, taxík v Praze luxus pro bohaté.

+7/0
24.7.2016 17:09

P19a71v81e89l 32Ř47a94p38e97k 7332356829775

Všechno by šlo, ale lidi podléhají zajetým stereotypům, masírce z reklam a televize. Pak úplně zapomínají, že existují i jiná řešení.

+3/−2
24.7.2016 17:10

P26a66v72e74l 10O54b38d10r13ž26á38l90e40k 6156664378812

Viz níže - dostaňte mne z místa bydliště do místa pracoviště jinak než autem stejně rychle jako autem ... a můžeme se o jiných řešeních bavit ;)

+5/0
24.7.2016 17:12

J95a54c12h38y75m 44K63a22v84a76n 1220369908545

Pokud to jde bez auta napr. o 15 minut dele, tak to myslim zase takova tragedie neni. Alesopon se clovek trochu pri ceste protahne a narovna :-)

+4/−1
24.7.2016 17:15

T41o66m11á23š 77M84o69r17a94v24č30í91k 3437906593265

Tojo....ale pokud je to o 45 minut, tak už je to opruz

+4/0
24.7.2016 17:16

P80a66v56e12l 78Ř33a53p12e81k 7132606889325

Tenhle argument neberu - můžete změnit zaměstnání nebo místo bydliště. Když si spočtete úsporu peněz a času za několik let, asi byste dost zíral. A jako bonus byste denně neotravoval ovzduší autem.

0/−10
24.7.2016 17:32

T42o11m18á57š 84M71o89r27a36v80č66í73k 3107406813465

Musíte si uvědomit, že ne všichni bydlí sami a parner/ka můžou pracovat poblíž bytu. ;-)

+3/0
24.7.2016 17:47

P42a52v14e95l 13Ř19a64p34e22k 7302876649295

Dříve byla žena doma a starala se o děti a domácnost. Dnes, v době "blahobytu", musí oba do práce.

+2/−5
24.7.2016 17:57

T19o27m95á46š 74M92o15r71a17v70č11í42k 3887106983825

A pointa?

+1/0
24.7.2016 18:04

T11o48m51á17š 68M38o97r63a84v23č77í76k 3957376953175

Jinak tohle je jen mýtus, za komunismu pracovaly i ženy a před tím babičky a prababičky dřely na polích (většina obyvatel pracovala v zemědělství). Nedávno byl dokument z Anglie, kde ženy ještě v 19. století dřely 16 hodin denně v dolech.

+3/0
24.7.2016 18:06

J69a17c19h83y30m 98K16a34v19a38n 1700519718165

45minut navic uz je dost, ale kolik % to tak ma? Myslim, ze maximalne 15%.

0/0
24.7.2016 17:50

P13a20v81e32l 72O78b79d94r89ž21á62l20e33k 6956264198442

15 minut na jedné cestě, to je 2.5 hodiny týdně. Prakticky jedno volné odpoledne. To má pro mne hodně velkou hodnotu.

Zvlášť, když třeba u mne je rozdíl auto-hromadná doprava minimálně 40 minut na jedné cestě.

+7/−3
24.7.2016 17:18

J20a63c40h34y79m 25K78a83v94a23n 1410779968855

Udrzbe auta urcite 1-2hodiny tydne taky minimalne date, pokud mate auto starsi, tak mozna i vic. A pak narazove do servisu take stoji nejaky cas. A pokud mate auto novy, tak porizovaci náklady by se taky daly "vymenit" za celkem dost volneho casu.

0/−5
24.7.2016 17:55

P36e57t81r 12Č95e54r32m57á26k 9228795959550

Což jsou ale věci které dělá i ten co jezdí MHD a auto má stejně doma, což je hodně lidí.

0/0
24.7.2016 20:05

J73o95s12e89f 25B74r27o17ž21e46k 7353865402961

2 hodiny údržbě auta dám tak za rok, spíš za dva. Auto mám na ježdění a ne na údržbu.

+3/0
24.7.2016 20:07

J36a58c47h11y96m 13K83a15v37a30n 1100709858855

;-D Jen na benzince pri kazdem tankovani stravite myslim alespon 10 minut.

2xrocne vymena PNEU ci disku, min. 1xrocne servis, vetsina majitelu dokonce auto i vysava vysavacem ci i myje. Vetsi nadsenci osetruji lak, meni sterace, kontroluji tlak v pneu, akumulator ... (no prece sem debudu opisovat doporuceni, ktere je udelat pred kazdou jizdou ;-D)

Ovsem, pokud mate a platite nekoho, kdo vse za vas obstara, tak je to mozne.

+1/−2
24.7.2016 21:50

B93á51r59a 38T34e51s82n80e15r97o65v60á 5885740884319

k benzínce 2x měsíčně, do myčky 1x, servis 2x ročně max., výměna pneu 2x ročně - opravdu myslíte, že to dá dohromady 2 h týdně??? 8-o

+2/0
24.7.2016 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.