Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze přibyly za 15 let desítky tisíc aut, více lidí dojíždí z okolí

Nové dopravní mapy ukázaly, že v metropoli přibyly desítky tisíc aut. Strakonickou jich denně projede až 114 tisíc, po Barrandovském mostě ještě o dvaadvacet tisíc vozů víc. Výrazně se zvyšuje dojíždění do Prahy z okolních obcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T60o97m19á20š 20C33h68r94a54s40t37n39ý 2131314671153

Jak čtu tuhle diskuzi, vidím to celkem dost jasně jako tady::

http://nazory.aktualne.cz/komentare/svata-valka-cyklistu-proti-autakum-segwayum-a-pesakum/r~0fa15e86f21f11e3a9c50025900fea04/

0/0
25.7.2016 10:56

T49o87m88á18š 86V87e16j69m52e38l38k19a 8728902589

Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.

0/0
25.7.2016 9:41

J46a92n 50F39i14a21l65a 7724857985409

Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.

Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.

0/−3
24.7.2016 23:39

G55a25b15r87i33e69l 50H26o96r10t30e26n 9911719913494

A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.

+1/0
25.7.2016 8:33
Foto

B67r80o93n59i31s62l81a90v 45G62a91b63r93y83š 2252139191

A tech 100 000 lidi zaparkuje auto kde, kdyz neni misto?

0/0
25.7.2016 8:36

G56a42b89r64i63e15l 67H67o56r92t57e25n 9761579663224

Teď to nějak zvládají.

0/0
25.7.2016 9:23

T70o97m91á90š 48V18e91j43m23e52l70k77a 8868322239

Totální nesmysl, jste asi blázen ne?

0/0
25.7.2016 16:56
Foto

M83i27c17h45a39l 11P84a13ř74í35z91e74k 8691333746681

16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby

0/0
24.7.2016 23:14

K14a34r50e32l 84T33r21o69n47n49e55r 2506204440894

No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.

0/0
25.7.2016 7:04

P79a34v78e72l 97O69b22d37r20ž85á93l26e65k 6566434328192

Zrovna postoj Suchdola mě fascinuje. Zuby nehty se brání okruhu, ale že kvůli jeho absenci jim středem městské části jezdí veškerá doprava od severozápadu a nedá se ani přejít Kamýcká - to jim zjevně nevadí.

Raději žijí ve středověku bez kanalizace a rozumné MHD, než by magistrátu ustoupili.

+3/0
25.7.2016 8:20

R47o83m65a53n 45P98o38l60á16č46e97k 5896559435

A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?

Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?

+2/0
24.7.2016 19:48

P92a40v45e21l 49O89b59d75r97ž90á96l40e46k 6896174548232

2936 pokud dobře počítám...

0/0
24.7.2016 20:07

R13o26m45a12n 36P77o45l44á34č50e22k 5916329245

Díky, takže jsem to ještě brutálně přehnal a to ještě přes půlku jich je u D1 na Opatově...

To je prostě výsměch...

+2/0
24.7.2016 22:59
Foto

M47i64c51h11a84e29l 44D93o42s59t71a84l 8733551157615

No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.

0/0
24.7.2016 18:46

P48e53t60r 32P93e72t19r 6403662618983

Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.

+5/0
24.7.2016 21:49

A76n24t48o47n82í74n 76S59v75o93b88o31d35a 3774193839852

každý bydlící v Praze si dělá nárok na parkování na obecním skoro zdarma, já potom chci na Letné zaparkovat a všude modrý mor , placené volné místo nikde :-(. Vše od 8 do 16 placené a od 16 do 8 zdarma

+1/0
24.7.2016 22:39
Foto

B40r50o14n89i38s72l12a67v 41G10a29b74r55y20š 2442339291

Proc si Prazak narokuje misto na parkovani? Kdyz si poridim auto, tak nejdrive musim vedet, kam ho budu uklizet, ne? Nemuzu si koupit bazen a pak zjistit, ze bydlim v panelaku.

+3/0
24.7.2016 23:21

A67n78t92o21n87í19n 96S95v38o67b59o31d34a 3544843879322

jenže auto je často menší položka než garáž, tak se křičí na město ať se postará nejlépe zdarma :-(

0/0
24.7.2016 23:49
Foto

B10r25o57n19i47s51l46a78v 51G74a57b84r30y83š 2532979151

Nemuzu prece po nikom chtit, aby se staral o muj majetek.

+1/0
25.7.2016 0:03

P19a39v90e73l 52O40b17d92r10ž15á52l46e17k 6546434858322

Samozřejmě můžu - je jen otázka, jak mě bude druhá strana poslouchat. Pokud jsem místní a s volebním právem, tak je pravděpodobné, že poslouchat bude.

0/0
25.7.2016 8:18
Foto

B20r28o75n19i30s36l55a41v 46G43a49b21r18y82š 2152339281

Nemam ten dojem. Uz Vam nekdo ze statnich uredniku umyl nadobi? Nebo pooral pole? Luxovat auto si musite taky sam...

0/0
25.7.2016 8:35

T44o54m96á57š 57Z83e49m26a47n 3465938424435

Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).

A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..

+6/0
24.7.2016 18:22

J30a23n 97F96i73a35l32a 7944887135449

Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.

0/0
24.7.2016 23:29

R42a16d96e67k 80N90o31v47a22k 9874203879880

Ve slově odborník máte chybu u písmene "b", mělo tam být "p"

0/0
26.7.2016 9:30
Foto

M73i62l43o35s92l81a88v 61Z98í12t23k35a 8220204197780

Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně

+5/0
24.7.2016 17:48

T11o32m54á51š 61Z25e50m86a81n 3445558254565

V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)

0/0
24.7.2016 18:23

J55a19n 34J19í32c21h91a 8960120168231

Jihovychod je snad smer na Ricany a Benesov...a tam to jezdi celkem dobre

+2/0
24.7.2016 20:06

T82o42m13á82š 41Z67e79m21a67n 3215648644455

Jesenice má vlak?

0/0
25.7.2016 21:20

R36a58d21e55k 52N57o36v73a14k 9784553139110

Postavili město za městem a oni jim tam začali jezdit lidi.

0/0
26.7.2016 9:31

P13a87v97e86l 14O30b47d38r77ž81á47l14e50k 6756754138872

Modernizaci a zkapacitnění železnice na západ od Vltavy blokují... překvapivě... Pražáci.

+2/0
24.7.2016 18:46

R19o89m54a87n 81P73o98l45á53č53e79k 5486779635

Základní problém je v tom, že vnitřní okruh si Praha platí a financuje sama.

Železnice je v moci SŽDC, které vše financuje a řeší to jako celek, takže příměsto pro Prahu je pro ní pod rozlišovací schopnost...

0/0
24.7.2016 19:51

J56a78c39h64y91m 23K80a16v44a26n 1170579758725

Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.

+3/−4
24.7.2016 16:58

P51a11v80e59l 70Ř25a69p65e58k 7222316239975

Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"

+4/−4
24.7.2016 17:07

P50a59v75e66l 89O10b28d89r34ž20á21l82e88k 6176124548372

Hmm ... smoking stojí 25 tisíc, využiji ho tak 2x za rok a stejně jsem si raději koupil vlastní, než řešit půjčování.

Sdílené auto je skok do zakalené vody, taxík v Praze luxus pro bohaté.

+7/0
24.7.2016 17:09

P80a33v96e35l 93Ř51a71p29e77k 7612936909305

Všechno by šlo, ale lidi podléhají zajetým stereotypům, masírce z reklam a televize. Pak úplně zapomínají, že existují i jiná řešení.

+3/−2
24.7.2016 17:10

P26a42v77e25l 39O55b67d58r26ž57á57l82e26k 6906694768802

Viz níže - dostaňte mne z místa bydliště do místa pracoviště jinak než autem stejně rychle jako autem ... a můžeme se o jiných řešeních bavit ;)

+5/0
24.7.2016 17:12

J18a66c20h30y41m 96K26a71v56a17n 1140479228475

Pokud to jde bez auta napr. o 15 minut dele, tak to myslim zase takova tragedie neni. Alesopon se clovek trochu pri ceste protahne a narovna :-)

+4/−1
24.7.2016 17:15

T33o97m14á92š 78M15o73r76a55v86č77í63k 3747496523765

Tojo....ale pokud je to o 45 minut, tak už je to opruz

+4/0
24.7.2016 17:16

P60a12v52e95l 53Ř36a80p98e84k 7442616529825

Tenhle argument neberu - můžete změnit zaměstnání nebo místo bydliště. Když si spočtete úsporu peněz a času za několik let, asi byste dost zíral. A jako bonus byste denně neotravoval ovzduší autem.

0/−10
24.7.2016 17:32

T48o63m21á14š 20M33o84r22a96v89č70í16k 3407216333515

Musíte si uvědomit, že ne všichni bydlí sami a parner/ka můžou pracovat poblíž bytu. ;-)

+3/0
24.7.2016 17:47

P77a32v75e29l 79Ř55a11p93e25k 7932966279145

Dříve byla žena doma a starala se o děti a domácnost. Dnes, v době "blahobytu", musí oba do práce.

+2/−5
24.7.2016 17:57

T18o43m52á31š 93M17o32r66a58v64č26í67k 3647636213815

A pointa?

+1/0
24.7.2016 18:04

T88o22m25á56š 56M16o22r85a33v13č91í62k 3277886263365

Jinak tohle je jen mýtus, za komunismu pracovaly i ženy a před tím babičky a prababičky dřely na polích (většina obyvatel pracovala v zemědělství). Nedávno byl dokument z Anglie, kde ženy ještě v 19. století dřely 16 hodin denně v dolech.

+3/0
24.7.2016 18:06

J66a17c87h56y27m 84K46a13v11a84n 1290679588615

45minut navic uz je dost, ale kolik % to tak ma? Myslim, ze maximalne 15%.

0/0
24.7.2016 17:50

P24a91v89e22l 35O80b80d69r56ž12á30l66e96k 6906244698482

15 minut na jedné cestě, to je 2.5 hodiny týdně. Prakticky jedno volné odpoledne. To má pro mne hodně velkou hodnotu.

Zvlášť, když třeba u mne je rozdíl auto-hromadná doprava minimálně 40 minut na jedné cestě.

+7/−3
24.7.2016 17:18

J68a47c89h10y56m 74K64a63v14a75n 1220559718865

Udrzbe auta urcite 1-2hodiny tydne taky minimalne date, pokud mate auto starsi, tak mozna i vic. A pak narazove do servisu take stoji nejaky cas. A pokud mate auto novy, tak porizovaci náklady by se taky daly "vymenit" za celkem dost volneho casu.

0/−5
24.7.2016 17:55

P54e36t71r 87Č10e71r15m63á44k 9558965599850

Což jsou ale věci které dělá i ten co jezdí MHD a auto má stejně doma, což je hodně lidí.

0/0
24.7.2016 20:05

J35o59s86e54f 88B40r45o59ž29e68k 7603675262341

2 hodiny údržbě auta dám tak za rok, spíš za dva. Auto mám na ježdění a ne na údržbu.

+3/0
24.7.2016 20:07

J57a31c15h68y23m 84K25a75v40a35n 1130249968435

;-D Jen na benzince pri kazdem tankovani stravite myslim alespon 10 minut.

2xrocne vymena PNEU ci disku, min. 1xrocne servis, vetsina majitelu dokonce auto i vysava vysavacem ci i myje. Vetsi nadsenci osetruji lak, meni sterace, kontroluji tlak v pneu, akumulator ... (no prece sem debudu opisovat doporuceni, ktere je udelat pred kazdou jizdou ;-D)

Ovsem, pokud mate a platite nekoho, kdo vse za vas obstara, tak je to mozne.

+1/−2
24.7.2016 21:50

B15á13r44a 12T95e88s38n13e26r30o32v25á 5355360354669

k benzínce 2x měsíčně, do myčky 1x, servis 2x ročně max., výměna pneu 2x ročně - opravdu myslíte, že to dá dohromady 2 h týdně??? 8-o

+2/0
24.7.2016 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.