Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné zbytečné podchody. V Praze začaly platit nové stavební předpisy

V Praze začaly v pondělí platit nové stavební předpisy, které v uplynulých měsících vyvolaly řadu sporů a kvůli kterým se mimo jiné přela i pražská koalice. Regulují například výšku domů či počet parkovacích míst. Názory na novelu se i nadále různí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i36l93a35n 25C77h29a86l48u80p15a 7534616927483

Problém je úplně jinde. V celé republice platí předpisy převážně harmonizované se zbytkem vyspělého světa. Ty předpisy vznikaly po mnoho desetiletí na základě poznatků největších kapacit v oboru. Nyní přichází parta všeumělů z IPR a šmahem diktuje jak mají stavby vypadat. Méně světla, nižší stropy, méně garáží... A vše v rozporu s tím co praví ČSN a ostatní legislativa. Budou se dít podivnosti nevídané....

+1/0
1.8.2016 23:45

J49i54ř67í 89P69r86a26ž94á31k 9940492501442

http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/PSP%202016_s%20od%C5%AFvodn%C4%9Bn%C3%ADm.pdf

0/0
1.8.2016 22:21
Foto

B88r26o10n58i70s38l20a61v 95G11a34b72r56y27š 2192359611

Já bych to zjednodušil - žádné zbytečnosti.

0/0
1.8.2016 22:16

L58u49c95i46a13n 14P92a94p87a35z27i85a53n 5894357601285

Nechápu, proč stavební předpisy neplatí v celé republice stejně. Měří se každému jiným metrem?

+1/−4
1.8.2016 20:03

M37a77r51t94i90n 64Š90t23r76o96s 4509797440348

Jde o specifika velkoměsta. Je to logické.

+5/−1
1.8.2016 20:22

R66o55m35a57n 46P45o51l93á38č74e41k 5836839305

Takže super. Všude narveme přechody, ideálně se semaforem( a ještě jako bonus 24h), aby ještě byl bakšiš pro ELTODO...

+5/0
1.8.2016 16:50

V35á45c81l96a93v 14M32á27c69h69a 1452713979957

není tohle už lehký stihomam?

0/−3
1.8.2016 17:05

R32o69m67a37n 41P98o68l48á17č47e41k 5326529945

Proč? Že se staví semafory i tam kde nejsou potřeba je realita. Že pak běhají 24h denně je taky fakt.

+4/0
1.8.2016 18:56

J93i66ř74í 65P29r18a25ž81á91k 9280622731632

Vítězství developerské mafie. Např. počet parkovacích stání u nových bytovek je nižší, než v jiném menším městě, ačkoli motorizace v Praze je větší. Snad MMR neztratilo poslední zbytek rozumu a přdpisy zruší.

+6/−4
1.8.2016 16:34

L31u83d36ě61k 24N75ě83m65e95c 5745721442754

Vaše tvrzení si poněkud protiřečí s obecně proklamovaným, které tvrdí, že čím menší obec, tím nutněji potřebujete auto a bez auta jste ztraceni.

+4/−3
1.8.2016 16:54

R81o93m22a39n 12P10o47l57á61č50e61k 5296889165

V Praze to není o potřebě, ale prostě já na to mám...

0/0
1.8.2016 16:58

K77a68t94e13ř16i57n72a 17V34a41š63á74k35o76v32á 5581892919705

ono je to pravda, v Praze se dostanete v pohode, jenze lidi jsou tam pohodlni. Znam takove, kteri radsi jedou pres hodinu autem, nez 45 minut metrem....kazdy den sami. Asi tak.

+2/−2
1.8.2016 19:31

L16u78d23ě81k 54N70ě10m32e12c 5125931302834

No ale já s Vámi souhlasím. Drtivou většinou to tak je, přestože to každý zabalí do spousty výmluv, proč musí. Samozřejmě, občas se to hodí.

0/0
1.8.2016 20:04

P55e80t79r 59Č48e12r65m20á44k 9288285859610

Což není nic divného, někdo preferuje cenu jiný zase komfort a pohodlí, každý to má jinak. Stejně to funguje s většinou běžných věci - bydlení, elektronika, jídlo atd.

0/0
2.8.2016 21:14

L78u51d56ě64k 89N43ě81m15e17c 5615171672714

No ano, ale problém je spíš s tím komfortem, protože si ho každý představuje trochu jinak. I u různých věcí. Nebo se jednoho komfortu zřekne ve prospěch jiného.

0/0
2.8.2016 21:41

P10e13t63r 52Č32e77r60m82á25k 9868745659470

Problém to není, každý si to rozhodnutí dělá podle svého ať už za komfort považuje cokoliv.

0/0
2.8.2016 21:51

L55u73d52ě29k 27N44ě40m97e15c 5205871302964

No je a není. Vy třeba považujete ježdění do práce autem za komfort a já za lenost (pokud je to nějak časově srovnatelné, samozřejmě). Cena s tím zas až tak nesouvisí.

0/0
3.8.2016 6:56

P86e67t76r 86Č18e79r56m83á59k 9428415839440

Není, v čem je ten problém? Vy si můžete myslet co chcete, já si myslím co chci, to nemá na to rozhodování žádný vliv, pro každého bude priorita něco jiného.

0/0
3.8.2016 13:43

L13u98d86ě22k 13N10ě89m46e24c 5645701752634

Problém? Pletete do toho cenu.

0/0
3.8.2016 13:55

P11e57t82r 78Č16e76r83m55á90k 9518125689120

Já jsem do ničeno cenu nepletl, psal jsem že každý má tu prioritu jinou.

0/0
3.8.2016 14:03

L24u33d15ě70k 38N49ě30m39e31c 5365961242724

Aha... tak o té preferenci ceny to sem napsal někdo jiný. Sorry.

0/0
3.8.2016 14:11

P73e65t36r 20Č14e74r38m34á10k 9498175759850

V pohodě, preference čehokoliv je legitimní, problém to je až ve chvíli kdy někdo svojí prefenci začně vnucovat i ostatním.

0/0
3.8.2016 14:17

J50i41ř41í 44P95r71a88ž96á39k 9610962921342

Koeficient motorizace, kterým se dle celostátních předpisů násobí dle velikosti města potřebný počet parkovacích stání V je v Praze roven 1,0. Měl by být min. 1,4. Tedy podle počtu aut na 1000 obyvatel.

Z menšího města dojedu do přírody na kole nebo dojdu pěšky, v Praze je člověk odkázán na auto. Dnes se rozmohl zlozvyk, že matky vozí děti do školy, na kroužky, na sport,... Všade autem.

Např. str. 8:

http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013-cz.pdf

+3/−1
1.8.2016 19:37

L48u49d65ě85k 84N19ě23m79e65c 5785801612274

Kašlete na koeficienty. Je zajímavý, že každej tvrdí, že bez auta je ztracený. Ať v Praze, nebo v Horní Dolní. Tvrdím, že ten v Horní Dolní ho potřebuje víc, protože potřebuje dojíždět do práce, k doktoru, nakoupit a tak dále. Ne každý jezdí do přírody. Mimochodem - tam můžete z Prahy dojet vlakem i s kolem.

+2/0
1.8.2016 20:01

J12i28ř94í 48P47r64a39ž95á15k 9340672421382

Souhlasím, ale v Praze je aut skutečně více na 1000 obyvatel. A je potřebné je někam zaparkovat.

O smysluplnosti jízdy po městě nelze mluvit slušně na tomto foru. Také mám takové kolegy, kteří raději řídí v zácpě, než by Prahu podjeli metrem.

Ospravedlnit to lze u řemeslníků, kteří si vezou nářadí, štafle do metra nedostanou, potíž je s lidmi, kteří mají služební auto k osobnímu užívání. To jsou otroci svého auta.

0/0
1.8.2016 20:58
Foto

B67r62o74n80i41s86l69a47v 88G53a25b86r68y50š 2952159871

Jo, jsou otroci svého auta a říkají tomu svoboda... ;-D

0/−1
1.8.2016 22:17

L23u39d25ě10k 32N51ě42m10e64c 5915681652164

Asi se nebudeme hádat a budeme ve shodě. Služební auto k osobnímu používání je strašnej mor. To se člověk jen tak neubrání pokušení. S motorizací v Praze máte pravdu. S tím nic nenaděláme.

0/0
1.8.2016 22:24

M20a97r32t19i37n 81M92a94i40k90s17n12a24r 3594533528412

Kecy, chcete do přírody? Kunratický les na metru, Hostivařská přehrada je taky na metru, konečné tramvaje a na přímé lince z Florence... a to jsou jen příklady. A obchod je na každém rohu, tak ani není potřeba jet na velký nákup - krom toho že vám Kolonial, Rohlík a Tesco dovezeme nákup domu...

0/0
2.8.2016 15:23

P75e25t66r 88Č33e44r90m95á67k 9968825219740

Neprotiřečí, jedna věc je předpoklad a jiná jaká je skutečnost ;-)

0/0
2.8.2016 21:11

L79u59d49ě65k 44N86ě15m75e55c 5645231802214

Kolik třešní, tolik višní?

0/0
2.8.2016 21:30

P24e65t56r 79Č19e66r83m97á12k 9448315259240

Tak nějak ;-D

0/0
2.8.2016 21:51

V40á35c35l26a16v 22J45ů90z35a 6721247196

Ač to v mnoha případech není potřeba, ale jen výhoda, lidi ho prostě mají, a když se v té novostavbě nepostaví garáže, tak pak ta zaparkovaná auta překáží všude možně i nemožně (zeleň, přechody, křížovatky, chodníky) a vadí i těm, kteří žádné auto nemají. Tomu můžete zabránit jen tím, že buď těm lidem dovolíte provozovat méně aut (kdo a na základě jakých kritérií to bude posuzovat), nebo tím, že se k té novostavbě postaví dost parkovacích míst. Tím spíš, že mnoho novostaveb v Praze vzniklo na místě parkovišť, čímž se problém ještě zhoršuje.

0/0
3.8.2016 11:17

L82u97d86ě28k 94N13ě51m33e75c 5635801392824

No tak komfort parkovacího stání v suterénu domu tohle aspoň nějak řeší. A že je to paráda v zimě neškrábat okna a v létě tam nemít saunu.

0/0
3.8.2016 11:41

P98e80t75r 53Č64e45r18m40á18k 9708975629190

Ke každé novostavbě musíte zajistit normou daný počet parkovacích míst, jinak to nedostane kolaudaci, problém je že ty nároky normy jsou nedostačující a v podstatě nereflektují ani dnešní požadavky, a pak že není povinost si to místo koupit spolu s tou novou jednotkou. Řešit se to dá, ale z pochopitelných důvodů se to dělá jen v omezené míře, např. tím že se developer v rámci projektu zaváže postavit i parkovací kapacity pro stávající rezidenty. Jinak s těma parkovištěma to není tak úplně pravda - vesměs se jedná o stavební pozemky které akorát roky ležely ladem, a lidé si zvykly pohodlně a zadarmo parkovat u domu a teď se diví...

0/0
3.8.2016 13:51

M73a87r17t96i14n 81M58a92i90k70s80n56a77r 3684663438832

No nevím, v mém rodném městě (cca 10000 obyvatel) má spousta rodin 2 auta, někdy i více. V praze většina známých z bytovek a panelových domů má max 1. protože většinou se jim nevyplatí platit tolik za parkování... Ale u novějšíc rodiných domů je fakt, že byvají 2 auta v pohodě.

0/0
2.8.2016 15:19

P57e35t54r 49Č62e57r98m81á93k 9638535219300

Pouze dojem, není nic neobvyklého že u paneláku mají lidé z jedné jednotky klidně 3 auta, jiné zase ani jedno, ale v průměru je tu aut skutečně nejvíc.

0/0
2.8.2016 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.