Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do rozšířeného přechodu pro chodce trčí šachta a sloupky

Na rozšířeném přechodu v pražských Vršovicích se chodci musejí vyhýbat bariéře, kterou označují zelené sloupky, takzvané balisety. Podle Institutu plánování a rozvoje vznikla překážka chybou projektanta, která ukazuje na důležitost koordinace projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i54c83h73a16l 42G90r17i84v82a21l43s60k16ý 8273912107355

Jak,že se jmenuje projektant?;-D Varování pro ostatní.

0/0
7.8.2016 8:03

J55a10r76o55s78l49a39v 38P56í41š70a 2954228520477

Mě se hlavně líbí jak se všude dělá doprava co nejhorší pro řidiče.... Prah 10 = ulice Vršovická už od Otakarky... Zelenej tramvajovej pás, zúžení do jednoho pruhu... hmmmmmm... A kudy projede IZS??? Když jsme u IZS, tak o kousek dál - ulice Průběžná - sám jsem byl svědkem toho, jak v ranní špičce 2 hasičské vozy projížděli cca 400m dobrých 6 minut, protože prostě ty auta tam nemají kam uhnout... Hlavně že se na TT dá trávník a z rovné silnice se udělá klikatý nesmysl s nějákým pseudoostrůvkem pro chodce každých 100m.... Já si myslím, že do odboru dopravy by to chtělo hlavně někoho kdo má řp a nejlépe má zkušenosti z provozu...

+1/−2
7.8.2016 2:47

M68i40r50o15s90l89a59v 47G94r35o76s24s43m40a18n32n 8762679494

Jak projede IZS po ulici, kde žádná TT není, ale třeba jen středový zelený pás?

+2/0
7.8.2016 17:34

T10o94m41á76š 74C43h44r77a85s58t46n87ý 2701684951903

Nijak. Prostě si dají cigárko, po trávě nemůžou, za to je paragraf a okamžitý vyhazov.

0/0
8.8.2016 14:30

D75a76n86i19e44l 95P61a80n29e12k 6352941972480

Zbytečná prasárna ;-€

0/0
6.8.2016 17:43

J19a93n 38H71o51r51á37k 3621740701563

Nejde o zkrácení potrubí, jak se píše v článku, ale o pouhé zkrácení ovládacích hřídelí na kohoutech potrubí. Původně byly kryty kohoutů - Češi také někdy říkají nesprávně hydranty - zapuštěny na úroveň okolního chodníku - tak jak to, že to nejde nyní ?!!! Dodatečné náklady 500 000 korun se mi nezdají, ale i nynější řešení - vytvoření jakéhosi ostrůvku a jeho obezdění - muselo při dnešních cenách přijít na pár (desítek?) tisíc korun. Možná nešlo ani tak o špatnou koordinaci plánování, jako spíše o neschopnost projektanta. Všichni, kdo s nynějším řešením údajně souhlasili - od Prahy 10 až po magistrát - zřejmě vůbec nevzali v úvahu ty, jimž tento dodatečný ostrůvek vadí nejvíce - nevidomé. Proto navrhuji, aby si projektanti ještě trochu lámali hlavu a nejpozději do září přišli s novým řešením, jež by umožnilo uvést místo do původního stavu. ;-(Rv

+3/0
6.8.2016 17:22

P22a73v87e58l 47N15o55v47á48k 2415557882582

500.000,- Kč za co proboha? Co tam jako pod tím je, že to nejde snížit o těch 20 cm? To si už dělají srandu? Pro lenost, ne pro prachy... Teď z toho prostě dělají, že to jinak nešlo, než aby přiznali, že jsou mamlasové! A jako co na to třeba slepý lidé? Takovou překážku jim tam dát? Opět další věc k blití...

+9/0
6.8.2016 16:33

P15a14v42e59l 56N71o18v48á79k 2465497522592

PS: Jo, dělat místní šetření až po dokončení stavby a ne v průběhu, tak to takto dopadá... Rv

+3/0
6.8.2016 16:34

V97a26c53l63a22v 12P26e62r32o31u72t32k81a 6958787574581

Jo ty plastový cecíky to je teď v Praze doba kdy rostou jak houby po dešti. Krásnej kšeft a jistě není poslední. Přestvba přechodů i v místech Rabakovská kde projde za den soitva jeden chodec tak tam jsou nové přechody hned dva,výbornej kšeft.

+3/0
6.8.2016 16:00

J16i62ř14í 78T66e46p19r 4777160125615

Tak co tam teda je?

Vodovod, nebo uzavírací vrata?

0/0
6.8.2016 15:59

M17a41r36t48i15n 87H16r39o92u83d28n53ý 5727952814817

Taky řešení, že. Jen je to zbytečně široké. Je mi jasné, že jim v zásadě šlo jen o ochránění těch 2 "rour" s uzavíracími armaturami, ale proč je to tak široké? Mohli to jen něčím obandážovat a postavit nad tím zábradlí, třeba.

0/0
6.8.2016 15:52

J68i36ř74í 75P39r90a30ž39á85k 9470792411782

Obdobné pasti se šíří v každém městě i vesnici. Ostrůvky vystupující do přímého směru jízdy a zužující jízdní pruhy do 1 jsou nyní standard. Někde neosvětlené, mimo obec. Zodpovědní úředníci asi hromadně přišli o rozum.

+10/−5
6.8.2016 7:58

J44o85s16e98f 63Š54o89l93t34e26s 8924888490633

Ostrůvky mají zásadně zpomalující účel. Tady tahle zhůvěřilost nemá účel žádný.

+2/0
6.8.2016 16:13

J74i87ř19í 41K82o84c64u50r50e40k 6365324265218

Mno takže majiteli vodovodních armatur se do toho nechtělo šahat. Respektive úředník, zastupující majitele a vydávající souhlasné stanovisko, souhlasil s tímhle. No ten se musel hodně vyděsit, když se srazil s realitou.

+1/0
5.8.2016 21:43

M95a61r67t18i74n 59H58r97o21u53d18n50ý 5907872434207

Spíš si nevyžádali stanovisko, a pak je tlačil čas, protože na "přeložku" těch šachet by provozovatel vodovodu chtěl love a opět čas. O čas jde vždycky. Tak to vyřešili takto.

0/0
6.8.2016 15:54

M81i85c89h36a55l 51M75i16n95a55ř24í92k 9442756729418

Urednikum se nechce delat,

Nemaji kvalifikaci proto vymysleli novou funkci.

+6/0
5.8.2016 21:33

B38o78h97u71s58l84a24v 88K15r75á75l65í32k 2411920769166

"řešíme, jak situaci vyřešit", "předmětná úprava byla realizována", tahle úřednicko-inženýrská čeština je úžasně libozvučná.

+16/0
5.8.2016 20:21

P40a58v50e42l 88N65o54v85á60k 2215287442642

stejně jako po volbách každá strana říká: "JSME PŘIPRAVENI JEDNAT" Ale nikdo nikdy neřekne: JEDNÁME, JDEME JEDNAT. Pořád jsou jen připraveni jednat...

+1/0
6.8.2016 16:36

I63v45o 80J75a22n22á88č71e61k 8953713101312

Projektanti to je kapitola sama pro sebe. Žijí v jiném světě a kdyby měli dostávat peníze za kvalitu odvedené práce, tak jsou na dlažbě. Takto však tvoří paskvily a ještě navíc tak, aby to bylo co nejdražší, protože za to dostávají odměny.

+2/−2
5.8.2016 20:11

J79i74ř20í 82K63o61c47u86r14e26k 6325984485238

No a kdybyste jste to četl pořádně, a ne jako ti vaši projektanti zadání, tak byste se dozvěděl, že majitel toho vodovodu to tak chtěl.

+2/0
5.8.2016 21:37

O52n85d96ř72e94j 53Z49e21m40a84n 5550294808869

Jistě, tomu se říká dobrý důvod...

+1/0
6.8.2016 2:51

S44t77a62n77i41s66l85a78v 74K77r57e65j96c77a58r 6287576763734

A kde jsou vzdělaní odborníci, nejen projektant by na těchto stavbách měl být jediným odborně vzdělaným pracovníkem. Proč tuto kuriozitu, nezastavil vedoucí stavby, polír nebo četař finišeru? Stejně jako v případě chybné pokládky nevhodné kabeláže na tunelu Blanka. Proč profesoři stavebních fakult vychovávají takové ovce v lidské podobě.

+9/0
5.8.2016 19:33

B97o45h84u63s32l75a55v 81K67r44á34l37í44k 2801600529356

Šel jsem jednou kolem, když tam zrovna měli nějaké to "místní šetření". Asi 30 lidí ve vestičkách tam stálo v houfu a všichni důležitě koukali. Jak to znám, naprostá většina z nich tam byla úplně zbytečně. čím víc lidí, tím menší odpovědnost.

+7/0
5.8.2016 20:24

E63d53a 66D80r37á73b20e29k 7259382563717

četař finišeru může zastavit co chce, ale jen na chvíli a když se pak rozhodne že "ne, bylo by to moc drahý" tak to zase musí rozjet...

0/0
6.8.2016 20:22

L62i21b36o78r 54F82i50l58á24k 8396119856846

Cena by se prý pohybovala okolo 500 tisíc korun

----------------------

Prý nebo to někdo počítal?:-P

+5/0
5.8.2016 19:26

J27a44r50o49s23l84a46v 34L33e63b14e19d91a 3706719737440

Nejlepší bude zúžit přechod :-)

+1/−1
5.8.2016 18:44

S17t47a98n 20N15o32v97á57k 5887965205924

Kdepak. Řešit se to bude zvýšením ulice a chodníků v délce 500 metrů.

+3/0
6.8.2016 8:01

J21a34n 51E80n94t19e38r 5694785124527

Po shlédnutí videa jsem nezaznamenal žádné drama ...

+7/0
5.8.2016 18:34

L20i46b38o56r 31F68i62l21á77k 8846789326636

Drama sice ne, ale v dnešní době, kdy se vše buduje bezbarierové...

+1/0
5.8.2016 19:52

M86i74r22o22s51l91a33v 86G36r41o21s39s62m37a95n61n 8432149654

Právě že ten přechod je bezbariérový. Kdyby tomu tak nebylo, je tento vyčkávací prostor celý vyvýšený a není tam ona zvláštnost.

0/0
6.8.2016 21:46

P87e72t75r 74B75a88u36d85i41š 7179421126866

Takže již brzy se bude každý patník plánovat centrálně a připravovat ke vztyčení tři roky?

+1/0
5.8.2016 18:32

P30e96t25r 27K86o77l64á83ř 2148277274681

Vždyť to tam ničemu nevadí ...

+1/−9
5.8.2016 16:04

V40l65a59d44i80s23l27a68v 97D11u46b47a 3750128968118

Řekněte to třeba slepci. Když to mine hůlkou, zaručeně zakopne. Jednou jsem viděl holku s vodícím psem jak napálila do auta. A to stálo v přechodu jen metr. Od té doby bych na přechodu nezastavil.

+7/0
5.8.2016 18:53

M93i33r78o37s74l43a75v 64G27r85o77s35s38m14a68n57n 8562169574

Domnívám se, že toto holí nemine. Minout může něco, co nenajde přímo na chodníku a ve výšce to tvoří překážku. Třeba to auto. Toto naopak možná může fungovat jako přirozená vodící linie.

+1/−4
5.8.2016 21:28

J69i36ř96í 36K28o83c28u95r28e60k 6775504835808

Ne. Tohle ho zmate, že stojí podél obrubníku a vydá se kolmo.

+7/−1
5.8.2016 21:38

M63i88r79o48s89l93a96v 88G93r26o93s44s90m39a92n42n 8872899694

Jste si jistý? Na každém podobném vyčkávacím prostoru je nějaká vodící linie ve směru pohybu chodce. Obvykle ji tvoří signální pás z cecíkaté dlažby. Zde žádný signální pás není a zdá se tedy, že právě kritizovaný prvek tvoří vodící linii. A k ní nevidomý kolmo jistě nepůjde.

0/0
6.8.2016 21:58

V54á36c73l95a96v 59P52o56l47á56k 1145492440930

Vy tu podivnou stavbu obhajujete jako by jste byl ten projektant.

0/0
7.8.2016 10:43

M54i74r25o87s19l66a22v 59G79r41o79s42s83m91a87n13n 8852719864

Já můžu za všechno :-) Byla tu argumentace na téma nevidomý. Nejsem odborník a vím jen málo, ale když jsem přečetl vývody zdejších diskusních expertů na slepecké prvky, nejsem přesvědčen, že mají pravdu :-) Tak snad mi to vysvětlí...

+1/0
7.8.2016 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.