Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do rozšířeného přechodu pro chodce trčí šachta a sloupky

Na rozšířeném přechodu v pražských Vršovicích se chodci musejí vyhýbat bariéře, kterou označují zelené sloupky, takzvané balisety. Podle Institutu plánování a rozvoje vznikla překážka chybou projektanta, která ukazuje na důležitost koordinace projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i26c33h80a57l 27G70r19i88v32a97l34s98k36ý 8153792827715

Jak,že se jmenuje projektant?;-D Varování pro ostatní.

0/0
7.8.2016 8:03

J75a71r83o64s86l18a17v 98P92í21š16a 2524728820767

Mě se hlavně líbí jak se všude dělá doprava co nejhorší pro řidiče.... Prah 10 = ulice Vršovická už od Otakarky... Zelenej tramvajovej pás, zúžení do jednoho pruhu... hmmmmmm... A kudy projede IZS??? Když jsme u IZS, tak o kousek dál - ulice Průběžná - sám jsem byl svědkem toho, jak v ranní špičce 2 hasičské vozy projížděli cca 400m dobrých 6 minut, protože prostě ty auta tam nemají kam uhnout... Hlavně že se na TT dá trávník a z rovné silnice se udělá klikatý nesmysl s nějákým pseudoostrůvkem pro chodce každých 100m.... Já si myslím, že do odboru dopravy by to chtělo hlavně někoho kdo má řp a nejlépe má zkušenosti z provozu...

+1/−2
7.8.2016 2:47

M93i23r71o43s55l73a13v 43G28r38o90s34s54m94a50n20n 8612739874

Jak projede IZS po ulici, kde žádná TT není, ale třeba jen středový zelený pás?

+2/0
7.8.2016 17:34

T61o16m20á62š 38C24h72r58a33s58t13n46ý 2591254571153

Nijak. Prostě si dají cigárko, po trávě nemůžou, za to je paragraf a okamžitý vyhazov.

0/0
8.8.2016 14:30

D23a42n46i37e96l 71P38a64n35e94k 6832621132510

Zbytečná prasárna ;-€

0/0
6.8.2016 17:43

J11a53n 77H84o30r69á82k 3591430281823

Nejde o zkrácení potrubí, jak se píše v článku, ale o pouhé zkrácení ovládacích hřídelí na kohoutech potrubí. Původně byly kryty kohoutů - Češi také někdy říkají nesprávně hydranty - zapuštěny na úroveň okolního chodníku - tak jak to, že to nejde nyní ?!!! Dodatečné náklady 500 000 korun se mi nezdají, ale i nynější řešení - vytvoření jakéhosi ostrůvku a jeho obezdění - muselo při dnešních cenách přijít na pár (desítek?) tisíc korun. Možná nešlo ani tak o špatnou koordinaci plánování, jako spíše o neschopnost projektanta. Všichni, kdo s nynějším řešením údajně souhlasili - od Prahy 10 až po magistrát - zřejmě vůbec nevzali v úvahu ty, jimž tento dodatečný ostrůvek vadí nejvíce - nevidomé. Proto navrhuji, aby si projektanti ještě trochu lámali hlavu a nejpozději do září přišli s novým řešením, jež by umožnilo uvést místo do původního stavu. ;-(Rv

+3/0
6.8.2016 17:22

P25a78v83e25l 91N41o19v96á89k 2365767252462

500.000,- Kč za co proboha? Co tam jako pod tím je, že to nejde snížit o těch 20 cm? To si už dělají srandu? Pro lenost, ne pro prachy... Teď z toho prostě dělají, že to jinak nešlo, než aby přiznali, že jsou mamlasové! A jako co na to třeba slepý lidé? Takovou překážku jim tam dát? Opět další věc k blití...

+9/0
6.8.2016 16:33

P89a88v77e54l 36N42o40v20á54k 2805577582672

PS: Jo, dělat místní šetření až po dokončení stavby a ne v průběhu, tak to takto dopadá... Rv

+3/0
6.8.2016 16:34

V73a93c86l31a62v 98P27e53r81o92u53t48k42a 6628737644231

Jo ty plastový cecíky to je teď v Praze doba kdy rostou jak houby po dešti. Krásnej kšeft a jistě není poslední. Přestvba přechodů i v místech Rabakovská kde projde za den soitva jeden chodec tak tam jsou nové přechody hned dva,výbornej kšeft.

+3/0
6.8.2016 16:00

J33i38ř41í 94T41e90p38r 4327100875725

Tak co tam teda je?

Vodovod, nebo uzavírací vrata?

0/0
6.8.2016 15:59

M70a96r36t66i34n 67H24r19o67u73d77n96ý 5917172954347

Taky řešení, že. Jen je to zbytečně široké. Je mi jasné, že jim v zásadě šlo jen o ochránění těch 2 "rour" s uzavíracími armaturami, ale proč je to tak široké? Mohli to jen něčím obandážovat a postavit nad tím zábradlí, třeba.

0/0
6.8.2016 15:52

J15i92ř78í 65P54r40a65ž33á30k 9350782621942

Obdobné pasti se šíří v každém městě i vesnici. Ostrůvky vystupující do přímého směru jízdy a zužující jízdní pruhy do 1 jsou nyní standard. Někde neosvětlené, mimo obec. Zodpovědní úředníci asi hromadně přišli o rozum.

+10/−5
6.8.2016 7:58

J39o98s39e80f 21Š95o27l81t18e94s 8594548540503

Ostrůvky mají zásadně zpomalující účel. Tady tahle zhůvěřilost nemá účel žádný.

+2/0
6.8.2016 16:13

J55i40ř49í 86K45o66c32u39r30e31k 6275394405128

Mno takže majiteli vodovodních armatur se do toho nechtělo šahat. Respektive úředník, zastupující majitele a vydávající souhlasné stanovisko, souhlasil s tímhle. No ten se musel hodně vyděsit, když se srazil s realitou.

+1/0
5.8.2016 21:43

M46a98r88t60i24n 74H43r78o67u21d95n10ý 5167332844837

Spíš si nevyžádali stanovisko, a pak je tlačil čas, protože na "přeložku" těch šachet by provozovatel vodovodu chtěl love a opět čas. O čas jde vždycky. Tak to vyřešili takto.

0/0
6.8.2016 15:54

M16i10c85h24a77l 88M85i90n27a37ř70í10k 9772186629808

Urednikum se nechce delat,

Nemaji kvalifikaci proto vymysleli novou funkci.

+6/0
5.8.2016 21:33

B64o24h45u19s16l97a40v 78K17r75á72l37í89k 2441590979536

"řešíme, jak situaci vyřešit", "předmětná úprava byla realizována", tahle úřednicko-inženýrská čeština je úžasně libozvučná.

+16/0
5.8.2016 20:21

P45a24v27e53l 25N33o56v22á96k 2435857142432

stejně jako po volbách každá strana říká: "JSME PŘIPRAVENI JEDNAT" Ale nikdo nikdy neřekne: JEDNÁME, JDEME JEDNAT. Pořád jsou jen připraveni jednat...

+1/0
6.8.2016 16:36

I10v58o 57J24a44n90á87č75e77k 8173693161172

Projektanti to je kapitola sama pro sebe. Žijí v jiném světě a kdyby měli dostávat peníze za kvalitu odvedené práce, tak jsou na dlažbě. Takto však tvoří paskvily a ještě navíc tak, aby to bylo co nejdražší, protože za to dostávají odměny.

+2/−2
5.8.2016 20:11

J12i25ř57í 10K81o77c71u55r42e92k 6455374485908

No a kdybyste jste to četl pořádně, a ne jako ti vaši projektanti zadání, tak byste se dozvěděl, že majitel toho vodovodu to tak chtěl.

+2/0
5.8.2016 21:37

O87n95d18ř64e54j 74Z73e75m23a78n 5740104678209

Jistě, tomu se říká dobrý důvod...

+1/0
6.8.2016 2:51

S77t67a17n57i46s18l31a41v 63K95r60e18j42c86a67r 6657226863944

A kde jsou vzdělaní odborníci, nejen projektant by na těchto stavbách měl být jediným odborně vzdělaným pracovníkem. Proč tuto kuriozitu, nezastavil vedoucí stavby, polír nebo četař finišeru? Stejně jako v případě chybné pokládky nevhodné kabeláže na tunelu Blanka. Proč profesoři stavebních fakult vychovávají takové ovce v lidské podobě.

+9/0
5.8.2016 19:33

B10o98h78u68s52l25a41v 43K36r11á77l35í81k 2191600779736

Šel jsem jednou kolem, když tam zrovna měli nějaké to "místní šetření". Asi 30 lidí ve vestičkách tam stálo v houfu a všichni důležitě koukali. Jak to znám, naprostá většina z nich tam byla úplně zbytečně. čím víc lidí, tím menší odpovědnost.

+7/0
5.8.2016 20:24

E85d87a 89D40r69á56b42e21k 7139452423867

četař finišeru může zastavit co chce, ale jen na chvíli a když se pak rozhodne že "ne, bylo by to moc drahý" tak to zase musí rozjet...

0/0
6.8.2016 20:22

L17i57b66o87r 14F67i21l98á97k 8636429156746

Cena by se prý pohybovala okolo 500 tisíc korun

----------------------

Prý nebo to někdo počítal?:-P

+5/0
5.8.2016 19:26

J94a39r84o70s78l97a80v 18L92e79b34e95d64a 3406529457560

Nejlepší bude zúžit přechod :-)

+1/−1
5.8.2016 18:44

S49t78a98n 55N28o53v21á46k 5767505485784

Kdepak. Řešit se to bude zvýšením ulice a chodníků v délce 500 metrů.

+3/0
6.8.2016 8:01

J74a31n 55E84n65t74e27r 5564505334477

Po shlédnutí videa jsem nezaznamenal žádné drama ...

+7/0
5.8.2016 18:34

L60i77b23o77r 42F90i48l37á68k 8626509246626

Drama sice ne, ale v dnešní době, kdy se vše buduje bezbarierové...

+1/0
5.8.2016 19:52

M16i28r75o84s73l34a12v 56G42r39o27s57s77m21a98n65n 8342889164

Právě že ten přechod je bezbariérový. Kdyby tomu tak nebylo, je tento vyčkávací prostor celý vyvýšený a není tam ona zvláštnost.

0/0
6.8.2016 21:46

P25e40t48r 77B14a74u77d54i37š 7239791256346

Takže již brzy se bude každý patník plánovat centrálně a připravovat ke vztyčení tři roky?

+1/0
5.8.2016 18:32

P17e91t77r 46K97o41l81á26ř 2318897284481

Vždyť to tam ničemu nevadí ...

+1/−9
5.8.2016 16:04

V95l29a63d79i49s71l43a72v 44D97u31b67a 3500718208948

Řekněte to třeba slepci. Když to mine hůlkou, zaručeně zakopne. Jednou jsem viděl holku s vodícím psem jak napálila do auta. A to stálo v přechodu jen metr. Od té doby bych na přechodu nezastavil.

+7/0
5.8.2016 18:53

M78i73r42o61s23l92a50v 85G42r61o66s92s16m89a93n50n 8292389184

Domnívám se, že toto holí nemine. Minout může něco, co nenajde přímo na chodníku a ve výšce to tvoří překážku. Třeba to auto. Toto naopak možná může fungovat jako přirozená vodící linie.

+1/−4
5.8.2016 21:28

J54i24ř73í 87K51o46c52u89r19e69k 6205954365308

Ne. Tohle ho zmate, že stojí podél obrubníku a vydá se kolmo.

+7/−1
5.8.2016 21:38

M86i46r56o56s65l34a12v 78G76r47o86s14s49m65a53n13n 8802479214

Jste si jistý? Na každém podobném vyčkávacím prostoru je nějaká vodící linie ve směru pohybu chodce. Obvykle ji tvoří signální pás z cecíkaté dlažby. Zde žádný signální pás není a zdá se tedy, že právě kritizovaný prvek tvoří vodící linii. A k ní nevidomý kolmo jistě nepůjde.

0/0
6.8.2016 21:58

V62á64c80l14a85v 90P24o70l13á41k 1265322650400

Vy tu podivnou stavbu obhajujete jako by jste byl ten projektant.

0/0
7.8.2016 10:43

M71i29r52o47s93l63a14v 16G74r46o36s10s47m95a85n45n 8152879714

Já můžu za všechno :-) Byla tu argumentace na téma nevidomý. Nejsem odborník a vím jen málo, ale když jsem přečetl vývody zdejších diskusních expertů na slepecké prvky, nejsem přesvědčen, že mají pravdu :-) Tak snad mi to vysvětlí...

+1/0
7.8.2016 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.