Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejstarší pražský podchod zasypou. A další už vznikat nebudou

Nejstarší pražský podchod, který vede v ulici Bělohorská pod Malovankou, bude zasypán. A protože se ukazuje, že lidé tmavá zákoutí raději obcházejí, nové podchody pod silnicemi už v metropoli vznikat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a60r97o90s98l34a28v 46Š19k40o58d31a 6874118819891

unas v liberci je par semaforu pro chodce, kde si uz hodne lidi zacalo uvedomovat nemoralnost mackani toho tlacitka.

Kombinace mackacu tlacitka, navalu lidi a zuzeni na jeden pruh? Oni tam snad vynalezli deleni nulou!

Holt to potrva jednu generaci, nez se zacne jit spravnym smerem.

0/0
10.8.2016 18:59

R58i86c27h95a18r34d 21J32e43l26í31n86e13k 1426137481678

Další "úprava" Bělohorské aneb devastace Břevnova pokračuje. Myslete na to ve volbách do zastupitelstva Prahy 6! Ven s nimi!

0/0
7.8.2016 21:31

M45a96r75t56i91n 72B68u36r27á19k 2490423222290

no ja nevim, ale nejlip se mi zdaji silnice prujezdny a prechody bezpecny pokud tam nesviti zadny semafor. pak neni potreba ani zadnych podchodu, pokud jsou lidi rozumny. ale bohuzel u nas maji lidi potrebu najet do krizovatky ikdyz vidi, ze ji nemohou projet a radeji ji ucpou, nez aby pockali par vterin a to stejny s prechodem - kolona, ale stejne si radeji najedu na zebru, jen aby mne nikdo nepredjel. upozornuji, ze najezdim po Praze cca 150km denne, 5 dni v tydnu.

0/0
7.8.2016 19:00

J25i80ř24í 41T90o64m24e86š 5962490753562

Zasype se v době, kdy by zrovna mohlo začít jeho větší využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do tunelů, kterou jinak než po této lávce absolutně jinak nejde překonat (nebo daleko obcházet, objíždět na kole). Naprosto ideálně by šel využít pro cyklostezku, nebo cyklotrasu z Dejvic, Střešovic, Veleslavína, Vokovic, možná i dolních Petřin - na Strahov do prostoru sportovišť a do prostoru areálu Ladronka, i na Petřín.

0/0
7.8.2016 10:06

D81a12v41i43d 76K36l19i62n52e13r 5168435651233

Ještě se zapomnělo na podchod pod stanicí tramvaje Lehovec, tam už pár let nevkročila lidská noha

0/0
7.8.2016 8:10

M57i68l89o25š 70S89i31c95h16i16n87g10e21r 5833538576104

než to zasypat, tak radši nějak využít a pronajmout ;-)

0/0
6.8.2016 12:19

E36v80ž45e89n 66P94o83l41á23č32e58k 6763229745

Pod Prašným mostem jsou prázdné prostory na umístění obchodů. Divil bych se, kdyby o takovou nemovitost hned pod zastávkou a propojenou s obřími garážemi nikdo nestál.

0/0
6.8.2016 11:24

J79a74r77o16s54l96a80v 77Š84k35o84d95a 6344548759241

Chodec, osoba vykonavajici casove nejdelsi druh dopravy by si mel par sekund pockat, az auto odjede. Takhle pribude hodne skakacu do provozu. Jeste vymejslej zuzovani silnice, takze to tam bude snura aut porad.

0/0
5.8.2016 18:14

J35a19n 93V13o78j62t30í32š89e72k 6162821575666

Řidič, osoba vykonávající nejpohodlnější druh dopravy by si měl pár sekund počkat, protože se mu nic nestane.

+1/0
6.8.2016 1:38

J71i29n93d40ř18i34c43h 76Š97k60o28p58e94k 4195151690695

Super přístup

Chodci ignorují předpisy, takže místo trestu jim ustoupíme

Bravo, takto půjde úcta k zákonům časem raketově nahoru

+2/−2
5.8.2016 17:00

Ř38e65h97o95ř 49V82l18a95s27á54k 2544254801896

Ale takhle to funguje už dlouho. Zejména v silničním provozu. Původně byla pravidla nastavena bezpečně a sváteční řidiči je byli ochotni plnit. Dnes se to čím dál víc oslabuje, protože když něco porušují skoro vsichni, není síla vynutit dodržování.

0/0
5.8.2016 17:07

J97i30n27d63ř65i12c93h 46Š51k79o57p20e43k 4845301670215

spíše není vůle vynutit dodržování

+1/0
5.8.2016 17:11

J27a30n 13V76o27j58t69í32š45e84k 6442891795886

Holt byly ty předpisy špatný, tak se změnily.

0/0
6.8.2016 1:40

Ř60e27h69o29ř 37V76l55a48s67á75k 2914244281486

Byl bych radši, kdyby politici bojovali proti kulturnímu obohacení jinak. Ale to nelze čekat od Zelených.

+1/0
5.8.2016 16:59

J38a49k33u75b 59M42a36t94o77u23š 3795712572413

Tak zrovna na Malovánce podchod nemá vážně žádné opodstatnění tam je tak malí provoz že si člověk musí dát větší pozor na tramvaje než na auta.

0/0
5.8.2016 14:40

J30i27n59d55ř70i89c95h 92K72u64c91h89a65ř 4786613378

V Ostravě rekonstruované podchody osadili kamerami a problémy nejsou. I po roce to vypadá slušně a člověk se tam nebojí chodit. Proč to jinde nejde?

+2/0
5.8.2016 14:38

L83u13k40á31š 92Š95l60e67h40o46f62e65r 1483569495659

Podchody nejsou potreba, proto neni nutne do nich dal investovat ;-)

+1/0
5.8.2016 15:25

P29a23v28e50l 25K46u52t37i51n44a 9752684825682

Njn. Taky chodím radši po silnici. Jsem líný. A počítal jsem i čas. pokud nejede extrémní šňůra aut, vyplatí se přecházet. Je to jak kratší, tak rychlejší...

+2/0
5.8.2016 14:36

M76i57c42h50a38e76l 41F35l47e33n65d90r 1248332373405

Zúžit Bělohorskou? No, to tam bude vypadat.

+3/−1
5.8.2016 14:32

M53i26r25o35s70l51a59v 21V21l46a59s12á79k 4578290913832

Českobudějovický podchod před nádražím je také pěkný fujtaflík

0/0
5.8.2016 14:22

J71a69n 14N32o97v27á71k 9347932747937

Ovšem to prasácké ucpání okruhu dalšími semafory, které se okolo něj teď provozuje, je situaci po všech stránkách jen zhorší.

0/0
5.8.2016 14:55

J83i34n32d28ř98i21c89h 59Š53k57o96p34e96k 4315391910265

už to řeší. Lidi chodí v křižovatce, tak se tam udělají přechody legální

Vše pro pohodlnost a podporu líných

+1/0
5.8.2016 17:02

J38a54n 89V14o73j16t51í63š33e17k 6552971525116

Co to je za blábol... Tak tam chcete podchod pro pohodlnost a podporů řidičů, kteří jsou ještě línější? Naopak se ustoupilo těm aktivnějším.

0/−1
6.8.2016 1:43

L76u75k65á36š 85H24o40f13m68a66n 1683474362736

Ja mam takovy dojem, ze podchody se stavely v zasade kvuli fascinaci Moskvou a SSSR obecne za tehdejsiho rezimu. Pokud chcete V Moskve prejit velke bulvary jako je treba Tverskaja ulice, tak v zasade nemate jinou moznost nez podchod. U nas ale nemame ve meste desetipruhove silnice, takze potrebnost podchodu je podstatne mensi...

+3/0
5.8.2016 14:22

J44i17ř11í 67T35o54m95e48š 5842890203272

Podchod zde by mohl najít nové využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do obou tunelů (Strahovský, Blanka), kterou jinak než po této lávce absolutně nejde překonat (pokud neobcházíme celý prostor Malovanky po trase asi 1 km).

0/0
7.8.2016 10:10

V79e64r75o13n44i60k10a 56K30o58u41k93o52l77s84k35á 8853326442354

Pro mě je nejhorší podchod pod vlakovou tratí na Ostrčilově nám. Tam se vždycky nahoře nadechnu, zadržím dech a rychle proběhnu na druhou stranu... Jenže zrovna tady to asi řešení nemá :/

+2/0
5.8.2016 14:08

D78a77v29i26d 16D86o72b97e15š 3385902757

Škoda, že zmiňovaná Strašnická nebyla od začátku realizovaná jako výstup ze stanice přímo do podchodu. Takhle musí cestující vyběhnout dlouhé schody a pak zase pod silnici...

+7/0
5.8.2016 13:52

J26a67k43u75b 36K65o32r17e46c 6794530841753

tohle by bylo dobré i na kačerově, pokud chcete jet autobusem směrem na Jemnickou

+3/0
5.8.2016 15:14

D17a25v56i68d 69D61o61b54e83š 3475122447

Jestli se nemýlím, tak na Strašnické vedou schody mezi kolejemi a podchod taky (proto je našikmo). Samozřejmě pod schody je zázemí, ale to se snad dalo realizovat jinde. Základní problém byl asi v tom, že lidi musí přes turnikety/označovače. Na Kačerově ale schody a lidé musí "přelézt" kojele bývalé konečné a napojení na depo, takže si myslím, že by to bylo obtížné už při výstavbě. Každopádně je to podobný problém, jako podchody obecně. Pro chodce je dost nepříjemné vyběhnout a seběhnout "dvě patra" podchodu a je přirozené, že si to budou zkracovat (nehledě na nepořádek podchodů). Na rozdíl od aut, kde to poněkud zdrží, ale hlavně je to stojí jen kapku benzínu navíc. Za sebe říkám, že rozhodně nejsem úplným odpůrcem podchodů. Ale klíčové pro jejich úspěšnost je přirozené napojení na území (výškové úrovně terénu a komunikace; musí se to plánovat už při "zakládání území"). Výborně to funguje třeba na Novodvorské.

0/0
5.8.2016 15:58

D59a95n56a 87P12o50l90a67n64e76c83k43á 3196975307105

Geniální nápad, místo aby podchod pořádně osvětlili, vyčistili od svinstva a pakáže, opatřili kamerami pro větší bezpečnost, tak je zasypeme a lidi budou courat po ulicích a skákat pod auta.

+21/−3
5.8.2016 13:44

M36i87l98a33n 43N50o98v71o25t38n44ý 2750381301415

To je boj s větrnými mlýny. Světla rozmlátí, kamery ukradnou, to by tam musel hlídat 24 hodin denně ozbrojený policajt!

+1/0
5.8.2016 13:59

D30a40n41a 76P68o75l29a43n38e61c27k20á 3396405237595

Tak je lepší se na to vykašlat ? nechat lidi ať skáčou mezi auty?

+2/−2
5.8.2016 14:11

J70a41n 61V28o94j48t77í10š19e96k 6832711735166

A to jako nic mezi podchodem a skákání pod auta neexistuje? Co třeba normální přechod? Četla jste ten článek vůbec?

0/0
6.8.2016 1:45

M25a38r44t45i63n 12N76e31b61e34s17k54ý 7696710267402

Ano, zasypeme již hotový přechod za nějakých X mega, za dalších X mega postavíme další přechod, nejlépe každých 100 metrů a budeme nadávat, že ze stále se rozjíždějících aut vychází něco z výfuku. Geniální. (nebo totéž s t po i)

0/0
6.8.2016 12:26

J68a40n 12V77o72j44t76í12š45e80k 6612401675706

Jasně. Mnohem lepší je nechat si uprostřed města díru jak kráva, do který vůbec nikdo nechce lít a za mnohem větší x mega ji udržovat. Vy jste fakt koumák.

0/0
6.8.2016 21:10

Ř90e56h69o32ř 46V87l74a93s76á20k 2814494781366

Spíš by musely být adekvátní tresty. I pro toho, kdo nemá majetek ani plat.

0/0
5.8.2016 17:01

V20e50r78o16n83i78k37a 52K69o94u42k79o61l42s98k82á 8503466632894

Třeba na té Kavalírce to bez podchodu funguje skvěle.

Proč nutit lidi používat trasy, které je zdržují? Souhlasím s tím, že je lepší bezpečně zpracovat ty "vyšlapané pěšiny." Na náměstí Míru také vydláždili cestu v místě, kudy si chodci jen zkracovali cestu přes trávník. Pochopili, že ať budou dělat cokoliv jiného, tak si lidi tu cestu zase sami prošlapou. Ujít těch 10 m navíc by je totiž přeci strašně moc obtěžovalo... ;-)

+2/0
5.8.2016 14:05

D43a59n84a 47P34o37l64a74n63e91c94k33á 3646495907945

Znamená to ale semafor navíc, Už takhle je Praha ucpaná a když budou řidiči poskakovat od přechodu k přechodu, tak už se nedostanou vůbec nikam. Chodím sice hodně pěšky, jezdím MHD, ale občas potřebujete někam zajet autem a je to o nervy. Ty podchody tam byly vybudovány proto, aby si lidi s auty nepřekáželi.

+3/−2
5.8.2016 14:10

V12e55r55o88n42i47k86a 73K88o65u36k42o93l93s69k45á 8853876922604

Já to chápu, ale třeba v tomto konkrétním případě to ničemu nepřekáží. Na Plzeňské a Vrchlického se tvoří kolony v jiných místech, než je toto. Po rekonstrukci zastávek jsou tramvaj i autobus mnohem lépe přístupné. A podle mě by mělo jít hlavně o bezpečí všech zúčastněných a o minimalizaci automobilového provozu v centru Prahy...

Navíc - i když jsou podchody pěkné, osvětlené, čisté a podivných existencí prosté, najdou se lidé (a není jich málo), kteří si budou cestu zkracovat vrchem a riskovat tak nejen své životy.

0/−1
5.8.2016 14:27

D65a40n80a 56P23o62l88a77n98e19c24k21á 3506135807945

V tomto konkrétním místě zrovna ne, to máte pravdu. Já to brala spíš obecně. Spíš mi to připomnělo geniální nápad na Praze 4, kde chtějí zasypat podjezdy pro tramvaje pod magistrálou a udělat křižovatku, prý to pak bude lidštější... Tam je to naprostá úchylnost.

+1/0
5.8.2016 14:31

V89e73r57o94n71i20k57a 68K10o32u79k69o32l59s46k75á 8563406382704

Tak to zase já neposoudím. Je to individuální. Ale zrovna v této problematice fakt platí, že lidi se drží svých vyšlapaných cestiček. A pokud to jde, tak mi přijde rozumnější tyhle trasy upravit tak, aby se daly normálka legálně používat, než se snažit lidi přeučit na něco jako že bezpečnějšího...

Třeba u nás v motolské nemocnici je taková chronicky vyšlapaná cesta do jednoho svahu, kudy si zkrátíte cestu od zastávky o několik minut. Zrovna včera jsem si říkala, že už by tam také mohli dát schody, že tohle je akorát o boty ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2016 14:34

J73a98n 74V79o58j19t73í79š51e24k 6902891235736

Nejde o to, že někoho něco obtěžuje, nejde ani o ušetřenej čas. Lidskej mozek má potřebu fungovat logicky. Jít někudy okolo, když vám při cestě přímo nic nepřekáží je prostě nelogická úvaha a člověk ji zavrhne už podvědomě. Někde o tom byla i nějaká studie, kéž bych si pamatoval kde jsem to čet a kdo to dělal.

A jen tak mimochodem, náměstí přece stavíme proto, aby na něj chodili lidi, tak nevidim jedinej důvod pro to, tam dělat cesty jinak, než lidi choděj.

0/0
6.8.2016 1:49

M55a21r40t97i87n 54N82e22b55e89s81k29ý 7556490717472

To je stejně logické, jako ignorovat nadchod/podchod nad/pod tratí a lézt přes koleje, protože je to přeci proti lidské přirozenosti jít delší, avšak bezpečnější cestou.

Řidič je podle vás ten pohodlný flink, který si všude musí dovézt zadek, ale chodec nemusí udělat pár kroků navíc, ausgerechnet ve vlastním zájmu a pro vlastní bezpečnost.

0/0
6.8.2016 12:32

J64a20n 74V19o30j89t98í77š46e62k 6452771265846

Naprosto odlišná úroveň bezpečnosti. U tratí, kde jezděj vlaky 160 to prostě jinak nejde, ale pokud někde motoráky jezděj padesát, tak se taky přechází přes koleje. A hlavně u silnice to prostě očividně jinak, lépe, řešit lze. Vy furt děláte, jako kdyby úrovňový přecházení přes silnici vyřešený nebylo a nikde se nepoužívalo. Vždyť vy jste totálně mimo. Fakt jste nikdy neviděl přechod pro chodce? A jakejch pár kroků navíc? Podchod je často sakra dlouhá a namáhavá zacházka. Já nedělám z řidičů žádný flinky, já jenom tvrdim, že když znepříjemníte cestu řidiči, tak mu ji neznepříjemníte tak moc, jako chodci. Protože ujít sto metrů navíc po schodech je něco úplně jinýho, než sešlápnout prahou novou brzdu a pak zase plyn, když někoho pouštíte na přechodu. Jasný? Asi ne, ale snažil jsem se.

0/0
6.8.2016 21:16

P41a88t56r57i13k 35E45g58e51r 2838860609521

Přesně tak třeba u nás na Jižním Městě u zastávky Metodějova je na Opatovskou ul. nadchod, ale spíše je používán přechod kde je teď také semafor. Také u Litochlebského náměstí se přechází vozovka a do podchodu chodí málokdo. U zastávky Petýrkova zase neradi jezdí vozíčkáři z důvodu doopravdy strmého kopečku. Využíván není ani nadchod u hotelu Chodov. Většina lidí z Prahy 11 by uvítala zavedení trolejbusů 213, 363 Želivského - Slavia - Bohdalec - Spořilov - Chodovec - Opatov - Průhonice - Čestlice, 154, 232 Chodov - Donovalská - Háje - Pitkovice - Nádraží Uhříněves.

0/−1
5.8.2016 13:38

J83a96n 39P63r34i17c13h59y79s25t13a53l 8651228623

To se mi nejak nezda. Ze by ten podchod pod Belohorskou byl starsi nez podchod na Willsonove nadrazi?

0/0
5.8.2016 13:32

M60i34c18h14a95l 70C58h92a72l96u46p45a 6128160679893

Lidem nevadí ani tak podchody, jak ta pakáž, co tam může vybafnout :-). Až tam bude bezpečno, tak se tam lidi bát nebudou.

+13/−1
5.8.2016 13:28

M31a69r47t24i79n 17N98e21b69e22s35k61ý 7726520137472

Kolik pakáže na vás kdy vybaflo? Skutečný tvor, nebo podvědomý bubák v hlavě?

Podle reakcí některých musí být život jeden velký horor, neustálý boj o přežití a překračování mrtvol...

0/0
6.8.2016 12:35

M23i82c96h27a74l 82C64h81a35l14u65p65a 6878700119533

Neznalost rizik neznamená, že neexistují.

0/0
6.8.2016 17:42

R21o35m80a82n 28P96o81k53o35r96n43ý 6829444960292

To zase nekdo neco vymyslel... Bude asi vice nesmrtelnych chodcu a vice mestaku prudicich ridice. A kricme tri krat slava.

+5/−1
5.8.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.