Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejstarší pražský podchod zasypou. A další už vznikat nebudou

Nejstarší pražský podchod, který vede v ulici Bělohorská pod Malovankou, bude zasypán. A protože se ukazuje, že lidé tmavá zákoutí raději obcházejí, nové podchody pod silnicemi už v metropoli vznikat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a32r39o53s13l60a12v 69Š21k91o50d44a 6514858289751

unas v liberci je par semaforu pro chodce, kde si uz hodne lidi zacalo uvedomovat nemoralnost mackani toho tlacitka.

Kombinace mackacu tlacitka, navalu lidi a zuzeni na jeden pruh? Oni tam snad vynalezli deleni nulou!

Holt to potrva jednu generaci, nez se zacne jit spravnym smerem.

0/0
10.8.2016 18:59

R79i59c50h69a52r28d 31J18e83l76í47n57e14k 1206267351318

Další "úprava" Bělohorské aneb devastace Břevnova pokračuje. Myslete na to ve volbách do zastupitelstva Prahy 6! Ven s nimi!

0/0
7.8.2016 21:31

M83a96r94t39i15n 95B57u74r81á88k 2910593122180

no ja nevim, ale nejlip se mi zdaji silnice prujezdny a prechody bezpecny pokud tam nesviti zadny semafor. pak neni potreba ani zadnych podchodu, pokud jsou lidi rozumny. ale bohuzel u nas maji lidi potrebu najet do krizovatky ikdyz vidi, ze ji nemohou projet a radeji ji ucpou, nez aby pockali par vterin a to stejny s prechodem - kolona, ale stejne si radeji najedu na zebru, jen aby mne nikdo nepredjel. upozornuji, ze najezdim po Praze cca 150km denne, 5 dni v tydnu.

0/0
7.8.2016 19:00

J65i44ř79í 43T85o75m10e15š 5982110303692

Zasype se v době, kdy by zrovna mohlo začít jeho větší využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do tunelů, kterou jinak než po této lávce absolutně jinak nejde překonat (nebo daleko obcházet, objíždět na kole). Naprosto ideálně by šel využít pro cyklostezku, nebo cyklotrasu z Dejvic, Střešovic, Veleslavína, Vokovic, možná i dolních Petřin - na Strahov do prostoru sportovišť a do prostoru areálu Ladronka, i na Petřín.

0/0
7.8.2016 10:06

D35a23v53i65d 11K75l24i22n66e87r 5328455731633

Ještě se zapomnělo na podchod pod stanicí tramvaje Lehovec, tam už pár let nevkročila lidská noha

0/0
7.8.2016 8:10

M92i93l69o38š 38S57i80c67h80i22n33g75e39r 5583318786974

než to zasypat, tak radši nějak využít a pronajmout ;-)

0/0
6.8.2016 12:19

E93v18ž45e69n 44P30o26l87á26č44e89k 6513779225

Pod Prašným mostem jsou prázdné prostory na umístění obchodů. Divil bych se, kdyby o takovou nemovitost hned pod zastávkou a propojenou s obřími garážemi nikdo nestál.

0/0
6.8.2016 11:24

J44a68r32o82s16l44a69v 72Š72k87o67d42a 6414418349461

Chodec, osoba vykonavajici casove nejdelsi druh dopravy by si mel par sekund pockat, az auto odjede. Takhle pribude hodne skakacu do provozu. Jeste vymejslej zuzovani silnice, takze to tam bude snura aut porad.

0/0
5.8.2016 18:14

J64a89n 86V89o37j36t38í92š58e72k 6532501225236

Řidič, osoba vykonávající nejpohodlnější druh dopravy by si měl pár sekund počkat, protože se mu nic nestane.

+1/0
6.8.2016 1:38

J90i26n13d98ř87i17c17h 75Š25k44o37p31e45k 4575121110885

Super přístup

Chodci ignorují předpisy, takže místo trestu jim ustoupíme

Bravo, takto půjde úcta k zákonům časem raketově nahoru

+2/−2
5.8.2016 17:00

Ř83e63h79o79ř 98V63l86a84s17á40k 2384344421896

Ale takhle to funguje už dlouho. Zejména v silničním provozu. Původně byla pravidla nastavena bezpečně a sváteční řidiči je byli ochotni plnit. Dnes se to čím dál víc oslabuje, protože když něco porušují skoro vsichni, není síla vynutit dodržování.

0/0
5.8.2016 17:07

J28i59n59d95ř50i38c41h 52Š26k38o88p74e51k 4615161890805

spíše není vůle vynutit dodržování

+1/0
5.8.2016 17:11

J90a56n 83V69o86j42t43í91š62e25k 6242801765776

Holt byly ty předpisy špatný, tak se změnily.

0/0
6.8.2016 1:40

Ř50e82h54o19ř 70V85l60a61s72á57k 2404464501896

Byl bych radši, kdyby politici bojovali proti kulturnímu obohacení jinak. Ale to nelze čekat od Zelených.

+1/0
5.8.2016 16:59

J33a21k35u77b 26M58a47t77o57u29š 3405272252133

Tak zrovna na Malovánce podchod nemá vážně žádné opodstatnění tam je tak malí provoz že si člověk musí dát větší pozor na tramvaje než na auta.

0/0
5.8.2016 14:40

J86i23n26d71ř49i59c47h 91K95u52c45h14a29ř 4396823368

V Ostravě rekonstruované podchody osadili kamerami a problémy nejsou. I po roce to vypadá slušně a člověk se tam nebojí chodit. Proč to jinde nejde?

+2/0
5.8.2016 14:38

L39u50k90á52š 67Š50l89e46h63o27f40e72r 1343359775529

Podchody nejsou potreba, proto neni nutne do nich dal investovat ;-)

+1/0
5.8.2016 15:25

P69a56v73e59l 40K67u95t89i51n41a 9242824425222

Njn. Taky chodím radši po silnici. Jsem líný. A počítal jsem i čas. pokud nejede extrémní šňůra aut, vyplatí se přecházet. Je to jak kratší, tak rychlejší...

+2/0
5.8.2016 14:36

M38i18c93h31a88e89l 35F72l45e46n33d78r 1178312283745

Zúžit Bělohorskou? No, to tam bude vypadat.

+3/−1
5.8.2016 14:32

M67i70r73o91s43l71a64v 33V94l71a54s11á10k 4358360163142

Českobudějovický podchod před nádražím je také pěkný fujtaflík

0/0
5.8.2016 14:22

J51a87n 32N77o12v46á86k 9267962217367

Ovšem to prasácké ucpání okruhu dalšími semafory, které se okolo něj teď provozuje, je situaci po všech stránkách jen zhorší.

0/0
5.8.2016 14:55

J36i60n60d73ř70i76c73h 53Š18k49o77p65e52k 4695361270455

už to řeší. Lidi chodí v křižovatce, tak se tam udělají přechody legální

Vše pro pohodlnost a podporu líných

+1/0
5.8.2016 17:02

J34a72n 19V20o26j74t65í42š95e96k 6652341855746

Co to je za blábol... Tak tam chcete podchod pro pohodlnost a podporů řidičů, kteří jsou ještě línější? Naopak se ustoupilo těm aktivnějším.

0/−1
6.8.2016 1:43

L46u60k37á96š 43H21o79f39m32a61n 1813964632726

Ja mam takovy dojem, ze podchody se stavely v zasade kvuli fascinaci Moskvou a SSSR obecne za tehdejsiho rezimu. Pokud chcete V Moskve prejit velke bulvary jako je treba Tverskaja ulice, tak v zasade nemate jinou moznost nez podchod. U nas ale nemame ve meste desetipruhove silnice, takze potrebnost podchodu je podstatne mensi...

+3/0
5.8.2016 14:22

J32i79ř17í 74T28o51m91e33š 5112260193852

Podchod zde by mohl najít nové využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do obou tunelů (Strahovský, Blanka), kterou jinak než po této lávce absolutně nejde překonat (pokud neobcházíme celý prostor Malovanky po trase asi 1 km).

0/0
7.8.2016 10:10

V93e40r74o79n17i28k31a 74K41o15u24k72o92l16s64k94á 8493566372284

Pro mě je nejhorší podchod pod vlakovou tratí na Ostrčilově nám. Tam se vždycky nahoře nadechnu, zadržím dech a rychle proběhnu na druhou stranu... Jenže zrovna tady to asi řešení nemá :/

+2/0
5.8.2016 14:08

D21a91v20i25d 88D89o15b44e82š 3225592217

Škoda, že zmiňovaná Strašnická nebyla od začátku realizovaná jako výstup ze stanice přímo do podchodu. Takhle musí cestující vyběhnout dlouhé schody a pak zase pod silnici...

+7/0
5.8.2016 13:52

J87a57k26u48b 64K52o54r62e74c 6874410261653

tohle by bylo dobré i na kačerově, pokud chcete jet autobusem směrem na Jemnickou

+3/0
5.8.2016 15:14

D44a80v22i85d 96D83o53b88e89š 3735122297

Jestli se nemýlím, tak na Strašnické vedou schody mezi kolejemi a podchod taky (proto je našikmo). Samozřejmě pod schody je zázemí, ale to se snad dalo realizovat jinde. Základní problém byl asi v tom, že lidi musí přes turnikety/označovače. Na Kačerově ale schody a lidé musí "přelézt" kojele bývalé konečné a napojení na depo, takže si myslím, že by to bylo obtížné už při výstavbě. Každopádně je to podobný problém, jako podchody obecně. Pro chodce je dost nepříjemné vyběhnout a seběhnout "dvě patra" podchodu a je přirozené, že si to budou zkracovat (nehledě na nepořádek podchodů). Na rozdíl od aut, kde to poněkud zdrží, ale hlavně je to stojí jen kapku benzínu navíc. Za sebe říkám, že rozhodně nejsem úplným odpůrcem podchodů. Ale klíčové pro jejich úspěšnost je přirozené napojení na území (výškové úrovně terénu a komunikace; musí se to plánovat už při "zakládání území"). Výborně to funguje třeba na Novodvorské.

0/0
5.8.2016 15:58

D58a89n26a 23P86o91l28a55n12e83c45k88á 3266405957125

Geniální nápad, místo aby podchod pořádně osvětlili, vyčistili od svinstva a pakáže, opatřili kamerami pro větší bezpečnost, tak je zasypeme a lidi budou courat po ulicích a skákat pod auta.

+21/−3
5.8.2016 13:44

M73i53l33a59n 93N59o54v19o91t57n84ý 2380151311975

To je boj s větrnými mlýny. Světla rozmlátí, kamery ukradnou, to by tam musel hlídat 24 hodin denně ozbrojený policajt!

+1/0
5.8.2016 13:59

D82a23n28a 15P62o37l49a86n95e22c70k62á 3596445327695

Tak je lepší se na to vykašlat ? nechat lidi ať skáčou mezi auty?

+2/−2
5.8.2016 14:11

J66a86n 50V24o46j50t51í35š98e44k 6172301395166

A to jako nic mezi podchodem a skákání pod auta neexistuje? Co třeba normální přechod? Četla jste ten článek vůbec?

0/0
6.8.2016 1:45

M88a49r79t85i61n 75N96e34b42e74s33k65ý 7366460327952

Ano, zasypeme již hotový přechod za nějakých X mega, za dalších X mega postavíme další přechod, nejlépe každých 100 metrů a budeme nadávat, že ze stále se rozjíždějících aut vychází něco z výfuku. Geniální. (nebo totéž s t po i)

0/0
6.8.2016 12:26

J94a73n 69V86o28j50t63í17š60e42k 6702911155286

Jasně. Mnohem lepší je nechat si uprostřed města díru jak kráva, do který vůbec nikdo nechce lít a za mnohem větší x mega ji udržovat. Vy jste fakt koumák.

0/0
6.8.2016 21:10

Ř29e29h57o89ř 32V31l81a72s82á56k 2724414541756

Spíš by musely být adekvátní tresty. I pro toho, kdo nemá majetek ani plat.

0/0
5.8.2016 17:01

V90e79r23o14n13i12k49a 42K60o52u86k48o84l72s34k29á 8143146292244

Třeba na té Kavalírce to bez podchodu funguje skvěle.

Proč nutit lidi používat trasy, které je zdržují? Souhlasím s tím, že je lepší bezpečně zpracovat ty "vyšlapané pěšiny." Na náměstí Míru také vydláždili cestu v místě, kudy si chodci jen zkracovali cestu přes trávník. Pochopili, že ať budou dělat cokoliv jiného, tak si lidi tu cestu zase sami prošlapou. Ujít těch 10 m navíc by je totiž přeci strašně moc obtěžovalo... ;-)

+2/0
5.8.2016 14:05

D54a14n18a 46P23o11l24a31n90e22c23k86á 3956875267805

Znamená to ale semafor navíc, Už takhle je Praha ucpaná a když budou řidiči poskakovat od přechodu k přechodu, tak už se nedostanou vůbec nikam. Chodím sice hodně pěšky, jezdím MHD, ale občas potřebujete někam zajet autem a je to o nervy. Ty podchody tam byly vybudovány proto, aby si lidi s auty nepřekáželi.

+3/−2
5.8.2016 14:10

V29e66r88o12n78i86k67a 14K12o83u45k18o47l62s51k68á 8213396302854

Já to chápu, ale třeba v tomto konkrétním případě to ničemu nepřekáží. Na Plzeňské a Vrchlického se tvoří kolony v jiných místech, než je toto. Po rekonstrukci zastávek jsou tramvaj i autobus mnohem lépe přístupné. A podle mě by mělo jít hlavně o bezpečí všech zúčastněných a o minimalizaci automobilového provozu v centru Prahy...

Navíc - i když jsou podchody pěkné, osvětlené, čisté a podivných existencí prosté, najdou se lidé (a není jich málo), kteří si budou cestu zkracovat vrchem a riskovat tak nejen své životy.

0/−1
5.8.2016 14:27

D71a75n89a 11P87o27l51a47n38e10c51k96á 3566535987475

V tomto konkrétním místě zrovna ne, to máte pravdu. Já to brala spíš obecně. Spíš mi to připomnělo geniální nápad na Praze 4, kde chtějí zasypat podjezdy pro tramvaje pod magistrálou a udělat křižovatku, prý to pak bude lidštější... Tam je to naprostá úchylnost.

+1/0
5.8.2016 14:31

V24e27r45o67n46i13k43a 39K65o15u83k37o70l54s74k65á 8663396182524

Tak to zase já neposoudím. Je to individuální. Ale zrovna v této problematice fakt platí, že lidi se drží svých vyšlapaných cestiček. A pokud to jde, tak mi přijde rozumnější tyhle trasy upravit tak, aby se daly normálka legálně používat, než se snažit lidi přeučit na něco jako že bezpečnějšího...

Třeba u nás v motolské nemocnici je taková chronicky vyšlapaná cesta do jednoho svahu, kudy si zkrátíte cestu od zastávky o několik minut. Zrovna včera jsem si říkala, že už by tam také mohli dát schody, že tohle je akorát o boty ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2016 14:34

J75a86n 23V60o44j30t75í12š42e48k 6602921635146

Nejde o to, že někoho něco obtěžuje, nejde ani o ušetřenej čas. Lidskej mozek má potřebu fungovat logicky. Jít někudy okolo, když vám při cestě přímo nic nepřekáží je prostě nelogická úvaha a člověk ji zavrhne už podvědomě. Někde o tom byla i nějaká studie, kéž bych si pamatoval kde jsem to čet a kdo to dělal.

A jen tak mimochodem, náměstí přece stavíme proto, aby na něj chodili lidi, tak nevidim jedinej důvod pro to, tam dělat cesty jinak, než lidi choděj.

0/0
6.8.2016 1:49

M53a93r93t62i48n 68N41e60b45e81s43k23ý 7766830347842

To je stejně logické, jako ignorovat nadchod/podchod nad/pod tratí a lézt přes koleje, protože je to přeci proti lidské přirozenosti jít delší, avšak bezpečnější cestou.

Řidič je podle vás ten pohodlný flink, který si všude musí dovézt zadek, ale chodec nemusí udělat pár kroků navíc, ausgerechnet ve vlastním zájmu a pro vlastní bezpečnost.

0/0
6.8.2016 12:32

J39a26n 45V55o70j36t13í83š32e25k 6362411965276

Naprosto odlišná úroveň bezpečnosti. U tratí, kde jezděj vlaky 160 to prostě jinak nejde, ale pokud někde motoráky jezděj padesát, tak se taky přechází přes koleje. A hlavně u silnice to prostě očividně jinak, lépe, řešit lze. Vy furt děláte, jako kdyby úrovňový přecházení přes silnici vyřešený nebylo a nikde se nepoužívalo. Vždyť vy jste totálně mimo. Fakt jste nikdy neviděl přechod pro chodce? A jakejch pár kroků navíc? Podchod je často sakra dlouhá a namáhavá zacházka. Já nedělám z řidičů žádný flinky, já jenom tvrdim, že když znepříjemníte cestu řidiči, tak mu ji neznepříjemníte tak moc, jako chodci. Protože ujít sto metrů navíc po schodech je něco úplně jinýho, než sešlápnout prahou novou brzdu a pak zase plyn, když někoho pouštíte na přechodu. Jasný? Asi ne, ale snažil jsem se.

0/0
6.8.2016 21:16

P53a89t73r65i10k 80E70g14e90r 2488200249511

Přesně tak třeba u nás na Jižním Městě u zastávky Metodějova je na Opatovskou ul. nadchod, ale spíše je používán přechod kde je teď také semafor. Také u Litochlebského náměstí se přechází vozovka a do podchodu chodí málokdo. U zastávky Petýrkova zase neradi jezdí vozíčkáři z důvodu doopravdy strmého kopečku. Využíván není ani nadchod u hotelu Chodov. Většina lidí z Prahy 11 by uvítala zavedení trolejbusů 213, 363 Želivského - Slavia - Bohdalec - Spořilov - Chodovec - Opatov - Průhonice - Čestlice, 154, 232 Chodov - Donovalská - Háje - Pitkovice - Nádraží Uhříněves.

0/−1
5.8.2016 13:38

J40a27n 30P53r90i77c56h18y44s57t17a42l 8271908203

To se mi nejak nezda. Ze by ten podchod pod Belohorskou byl starsi nez podchod na Willsonove nadrazi?

0/0
5.8.2016 13:32

M39i33c41h10a63l 28C38h52a49l20u83p53a 6248350359953

Lidem nevadí ani tak podchody, jak ta pakáž, co tam může vybafnout :-). Až tam bude bezpečno, tak se tam lidi bát nebudou.

+13/−1
5.8.2016 13:28

M45a55r84t71i65n 11N71e45b62e49s18k19ý 7416650327812

Kolik pakáže na vás kdy vybaflo? Skutečný tvor, nebo podvědomý bubák v hlavě?

Podle reakcí některých musí být život jeden velký horor, neustálý boj o přežití a překračování mrtvol...

0/0
6.8.2016 12:35

M88i60c73h66a16l 20C60h32a12l74u80p42a 6168340429823

Neznalost rizik neznamená, že neexistují.

0/0
6.8.2016 17:42

R18o60m71a85n 42P28o54k38o60r95n46ý 6239194280202

To zase nekdo neco vymyslel... Bude asi vice nesmrtelnych chodcu a vice mestaku prudicich ridice. A kricme tri krat slava.

+5/−1
5.8.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.