Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Revoluce v pražské MHD. Polovina tramvají mění trasu

Pražské tramvaje mění trasy a jízdní řády. Ze čtyřiadvaceti linek pojede od 28. srpna 2016 ve „starých kolejích“ polovina, osm se vydá jinudy a jedna prodlouží trasu. Tři linky jsou nové. Přinášíme vám přehled všech změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a33n 80D58l36o30u84h76ý 8596130493810

Ještěže metro jezdí ve starých trasách... ;-D

+2/0
26.8.2016 10:59

P97e17t89r 51N33o77v28o43t26n75ý 9121309490275

Mne prijde, ze se porad nemuzou rozhodnout, jestli bude sestka jezdit pres Nuselsky schody nebo pres Albertov. Kdyz jedu ke tchanovi a nasednu na Karlaku do sestky, jsem vzdycky zvedavej, jestli tramvaj zahne nebo pojede rovne.

+1/0
25.8.2016 8:14

V57í23t 83K52o10u59b40a 6786100504318

Nějak je to samá revoluce, v tramvajích, v parkování, aby z toho nebyla revoluce nebo defenestrace.

+2/0
25.8.2016 0:32
Foto

B84r44o65n60i89s82l86a82v 81G36a61b19r85y84š 2752809611

Mohl bych začít přijímat sázky o to, jak dlouho tento stav vydrží... ;-D

0/0
24.8.2016 22:25

L84u78d15ě46k 41F59u28x63a 9376410544357

Pokud to půjde ideální cestou, tak moc dlouho ne, že?;-) Ideální totiž je najít nejvýkonější systém a ten neustále inovovat.

Příklad:

V historii platil nějaký sociální systém. Ovšem občas došlo ke změnám!

Je to špatné? Je to dobré? :-)

Ženy mají volební právo a homosexuálové se za trest ani neřežou pilou v půli zaživa, ani se nepronásledují léčbou, která je fyzicky ničí a mučí (Turing - cca před 40 lety)

Ještě něco k těm změnám? Jak jsou hrozný;-D

A kdyby vám to jako argument nestačilo, zkuste si zahrát nějakou PC hru na toto téma, logistika je fscinující;-)R^

0/0
25.8.2016 3:51
Foto

B96r54o16n39i20s54l77a76v 21G41a41b46r68y58š 2442699401

Povídejte mi o tom... ;-D

Z dopravního inženýrství mám doktorát a dva roky jsem učil logistiku a přepravní technologie a kombinovanou dopravu.

Já vycházím z toho, jak je třeba nastaven systém v Brně a v Plzni. Nepamatuju si, že by za posledních 20 let došlo k nějakým radikálním změnám v linkovém vedení. Je pravdou, že systém v menších městech není tak komplikovaný jako v Praze, ale mám dojem, že se přepravní proudy ani v Praze nemění tak rychle. Kdyby se aspoň ROPID snažil k návrhu linkového vedení přistupovat vědecky a za spolupráce tzv. poradců (tak jsem je nazval já, jsou to lidi, kteří jsou laiky v oboru dopravy, ale znají zdroje a cíle cestujících ve svém okolí), nemuselo se se systémem minimálně 10 let hýbat.

Radikální změnu k lepšímu jsem ale nedávno zažil v Jindřichově Hradci. Počet linek se rozšířil i do míst, kam MHD nejezdila a navíc se zvýšil počet spojů. A pokud vím, na tomto systému spolupracoval i můj profesor z fakulty. :-)

Jinak dopravu na počítači jsem hrál jen jednou. Na stránkách PMDP je k dispozici hra Mistr dopravy. ;-)

0/0
25.8.2016 8:06

L11u26d48ě50k 54F93u33x69a 9686100644597

Díky za tip. Omylem jsem vás považoval za odpůrce změny za každou cenu.

0/0
25.8.2016 19:31
Foto

B24r58o32n68i28s54l93a17v 83G87a39b69r50y51š 2402119381

To dokážou jen primitivové, já k tomu přistupuju jinak. :-)

0/0
25.8.2016 21:33

J34a10n 28V80a94n77í96č83e93k 1954385671888

Tak koukám že od Kotlářky k Andělu pojede 5 tramvají...

0/0
24.8.2016 3:18

M65a60r54t16i52n 41R76u85z54i10c22k11a 1222568316417

jojo, ale 15 a 21 jen jako solo vozy... takze vlastne kapacitne jedna linka, a devitka je zas dvojlinka...

0/0
24.8.2016 3:25

J65a65n 63V62a29n27í68č62e31k 1884575141868

No ale desítka i šestnáctka taky dvojčata. Když se sejdou u Anděla, tak se do té zastávky nevejdou.

0/0
24.8.2016 4:28

M33a76r96t32i88n 91R11u11z60i84c79k56a 1312818686507

No revoluce,... tak se na tu polovinu podivejme, tri nove linky vetsinou jen posilova sola - 2,15,21, jedna linka je jen o kousek prodlouzena, to se zmenou nazvat taky da - 25, 2 linky jen meni zakonceni, ale vetsina trasy stejna - 12,18, takze nam zbyva jen zmenene trasy linek 5, 6, 14 a 24, ktere vyrazne meni trasu a to tak, ze spis se vraci do historickych smeru, z toho linka 3 je rozdelena na 2+3 z branika na karlak a od karlaku do kobylis 3+24, takze zmeneny jsou vlastne jen 5, 6 a 14, ktere jezdi uplne jinak. Vice zmen je v jizdnich radech...

Uz jen chybelo dat historicka cisla linkam 2 (30) a 7 (27),...

To opravdu moc zmen neni,... pozitivni je, ze polovina linek je o vikendu metrolinkami s polovicnimi intervaly...

0/0
24.8.2016 2:57

M94a49r76t83i82n 81R48u16z36i33c98k96a 1902858346717

No vlastne i 1 je vlastne historicka 31...

0/0
24.8.2016 2:59

M24a63r65t51i18n 23R88u79z33i18c76k73a 1612618686417

Pardon, zapomel jsem, ze je zmenena i 4... no OK tak 4,5,6,14...

Jinak zmeny spise napravuji problemy se snizenou kapacitou ve vytizenych usecich, zmizi nesmyslna konecka na Ortenove nam., Karlin, Liben, Vysocany, se vyrazne zlepsi zde kapacita nebo intervaly byly nevyhovujici, Barrandov dostane, alespon ve spickach, spojeni na metro A,C blize jiznim smerem, posili se usek Letna-Vltavska, ...

Minule jsem se vydesil, kdyz se delala zmena, ale ted mi to prijde v pohode, jen bych provedl par zmen na jihovychode, ... napr. prime spojeni Hostivare a Dablic (10), a pohral si s linkami 11,13,16,26... vratil bych 16 na spojovaci, kde by nahradila 11 a tim by 13 mohla byt v hlavni linkou od Cernokostelecke na Spojovaci (sloucena s 11) a zavedl novou solo linku 19 z Lehovce do Nusli. Uvolnene cislo 11 by mohlo byt vyuzito pro precislovani 26 - tak nejak historicky smer 11 byl Dejvice-Vinohrady. Ale to jsou radikalni zmeny,...

0/0
24.8.2016 3:23

M88a15r98t17i88n 62R91u82z98i22c48k16a 1522938746377

13 od Cernokostelecke na Sporilov samozrejme...

0/0
24.8.2016 3:28

B84o82h65u44s56l96a36v 40K83r34á75l69í92k 2681820279556

Jakápak revoluce, vždyť to stejně nemůže jezdit jinde, než kde jsou koleje. A jaký číslo na tý tramvaji je napsaný, to může být každýmu celkem jedno.

+1/0
23.8.2016 12:57

M35a44r38t27i92n 81R18u64z58i62c54k31a 1152798206697

V tech nahrazenich mate trosku nedostatky :-)

0/0
23.8.2016 12:04

E70v31ž66e85n 41P55o16l49á63č59e90k 6353609985

Na těchto změnách sevmi zamlouvá jen víra, že za rok dva bude další navěky definitivní totální revoluce, aby Ropid vykázal činnost. A třeba bude znamenat méně vysoce komfortního přestupování na Strossu.

+2/0
19.8.2016 15:19

J73a45r78o23m82i21r 57K80v59a47p36i27l 4631241281751

To je zase terno. Gulas mezi tim, co jeste pred prvni velkou sabotazi ROPIDu fungovalo, a co mezitim zmenili, prisoleno trochou novinek. Prevazne zase naprerusovane linky, ktere fungovaly, s tim, ze jsou nahrazeny jinymi. Kdyz nad tim tak premyslim, pro vetsinu cestujicich to opet znamena prestupy navic a cas navic, samozrejme vyjimky urcite budou. Nebo se mylim?

ROPID se opet neodvazil sahnout na devitku, na to jeste nemaji koule :)

+3/−3
19.8.2016 13:53

Ř35e70h31o48ř 86V88l71a56s84á13k 2774524851466

V pracovní dny mi sólo vozy přijdou nesmysl. Druhý vůz se přiměřeně naplní na každé trase a na levobřežní trase u Podolí cestující ocení každé navýšení kapacity. Není snad potřeba být jak sardinky 24/7, ne?

+3/−1
19.8.2016 12:21

B74o68h10u97s70l28a69v 16K15r73á89l57í47k 2551380599946

24/7 je u vršovického nádraží a v nuselském údolí tradice.

0/0
23.8.2016 2:48

P68a22v46e95l 76V17ě84t73r12o24v40e35c 6936488102951

Cestující musí být stále ve střehu - nebo proč to pořád mění? Chápu, že občas něco přibude nebo se upraví, ale je kvůli tomu vždycky nutné všecko překopat?

0/0
19.8.2016 11:23

J55i69r83i 41P26r48a59j74z 1363103127774

Konečně protáhli tu 11 cku až na Spojovací. Stávalo se mi , že čekám na 11 cku a po půl hodině mi došlo , že nejezdí. Tak jak to bylo teď tak to byla katastrofa.

+6/0
19.8.2016 11:10

B80e82d96ř66i37c64h 32S24m36e50t16a55n63a 9127938218834

Sakra co tam hulej?

+4/−2
19.8.2016 10:55

J42a12r59o59m31i53r 16K37v62a48p98i38l 4151781371571

V ROPIDu to nebude jenom huleni, tam jedou v drogach vic nez atleti v Rusku :)

0/−1
19.8.2016 13:53

V19í46t 12K21o61u53b20a 6506430684908

Jeden z největších odporů se při minulé změně snesl na zrušení linky 19, která spojovala Karlín se Strašnicemi. Tu (i když se o tom mluvilo) zpět nezavedli, tudíž je pro mne pražská MHD zcela k ničemu a do práce i nadále musím autem. (Auto VS MHD 11 minut VS 56 minut)

+10/−1
19.8.2016 10:44

R47o68s14t75i42s13l20a34v 15C90a93h48a 6793477167151

a nekecate takhle nahodou? Z Karlinskeho namesti na Strasnickou je to 25 minut. Chcete snad tvrdit, ze ze Strasnicke kamkoliv do Strasnic to trva pul hodiny???

+1/0
25.8.2016 17:16

L21e25n86k72a 11M17a27l58á 5333666624733

Ani nekecá - máte to s přestupem u Nákl.nádraží a zásadně vám tramvaj ujíždí před nosem, další přestup na Palmovce... a metrem přes město s přestupem je fakt velká časová úspora - doporučuju, netřeba panikařit jen dřív vstávat a chodit později domů R^

0/0
30.8.2016 14:41

P94e10t47r 97K77o43n64v92a92l57i60n68a 1105125938530

Ja si nestezuju, konecne nebudu muset do prace prestupovat :)

+4/0
19.8.2016 10:31

P98a21t96r29i67k 15E39g13e37r 2638780319811

Linku 13 bych zrušil v úseku Náměstí Bratří Synků - I.P. Pavlova když zde jezdí stále 11 a v úseku Otskarova - I.P. Pavlova bude jezdit také 6, v úseku Muzeum - Flora - Želivského jezdí 11 a metro A. Linka 23 by tak mohla jezdit v trase Černokostelecká - Flora - Blanická - Čechovo náměstí - Náměstí Bratří Synků.

0/−7
19.8.2016 9:20

I41v73a35n 85R61ů11ž48i37č29k52a 3790102170362

každej třikrát přestupující mrzák a matky s kočárky děkují za podnětný návrh

+10/−1
19.8.2016 10:28

T76e60r92e78z52a 55H57a58j30k71o19v74a 5827122274400

Blby amatersky planek. Vsechny linky stejnou barvou. Co to je????;-O

+1/−7
19.8.2016 9:11

M72a13r61k65é39t77a 39Ž86e68m38l68i66č46k20o57v90á 1484610593133

Přehledné je to dostatečně.

+3/0
19.8.2016 9:29

T29e36r11e69z88a 61H30a78j38k13o80v75a 5287532694760

Bylo by samozrejme to o hooooodne lepsi hezky barevne jednotlive linky rozlisit.

0/0
19.8.2016 9:38

T81e76r63e73z98a 36H49a73j26k70o89v90a 5127512384720

Napriklad:

http://www.office-loesung.de/files/tram-plan2.jpg

http://66.media.tumblr.com/tumblr_m35gxvX6me1r54c4oo1_1280.jpg

https://www.bernmobil.ch/file/Abos-und-Tickets/Libero-Tarifverbund/Zonenplaene/Zonenplan-Libero-Zoom-Bern.pdf

http://www.viennawien.net/wp-content/uploads/Public-Transportation-Map.jpg

+2/0
19.8.2016 9:45

R54o35m91a20n52o 57P46i12z76z68a96l 1162177890383

Jestli ono to nebude tím, že na mnichovském plánku jen cca7 linek(barev) a na pražském by jich bylo třeba 3x tolik. V Mnichově jsou trasy 1-2 barevné(mimo kousku v centru), v Praze by bylo třeba přes dvacet barev a 5-6 barevné(a široké pruhy). To bude možná ten tůvod.

+1/0
19.8.2016 12:53

B43o39h80u72s93l90a81v 30K51r71á37l70í62k 2211550629666

V Praze se taky dělají barvičkované verze.

http://www.prague-guide.eu/images/prague-metro-trams-stops.jpg

Ale pro lidi, kteří znají číslice, bohatě stačí ten normální plánek.

+2/0
23.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.