Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Revoluce v pražské MHD. Polovina tramvají mění trasu

Pražské tramvaje mění trasy a jízdní řády. Ze čtyřiadvaceti linek pojede od 28. srpna 2016 ve „starých kolejích“ polovina, osm se vydá jinudy a jedna prodlouží trasu. Tři linky jsou nové. Přinášíme vám přehled všech změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a66n 34D58l75o92u67h39ý 8876460543760

Ještěže metro jezdí ve starých trasách... ;-D

+2/0
26.8.2016 10:59

P86e26t93r 80N38o58v17o33t86n87ý 9461209640465

Mne prijde, ze se porad nemuzou rozhodnout, jestli bude sestka jezdit pres Nuselsky schody nebo pres Albertov. Kdyz jedu ke tchanovi a nasednu na Karlaku do sestky, jsem vzdycky zvedavej, jestli tramvaj zahne nebo pojede rovne.

+1/0
25.8.2016 8:14

V40í36t 97K55o17u67b57a 6576360534488

Nějak je to samá revoluce, v tramvajích, v parkování, aby z toho nebyla revoluce nebo defenestrace.

+2/0
25.8.2016 0:32
Foto

B34r29o74n50i68s18l77a71v 55G92a58b94r43y13š 2802739151

Mohl bych začít přijímat sázky o to, jak dlouho tento stav vydrží... ;-D

0/0
24.8.2016 22:25

L60u25d11ě87k 28F48u93x21a 9316300874957

Pokud to půjde ideální cestou, tak moc dlouho ne, že?;-) Ideální totiž je najít nejvýkonější systém a ten neustále inovovat.

Příklad:

V historii platil nějaký sociální systém. Ovšem občas došlo ke změnám!

Je to špatné? Je to dobré? :-)

Ženy mají volební právo a homosexuálové se za trest ani neřežou pilou v půli zaživa, ani se nepronásledují léčbou, která je fyzicky ničí a mučí (Turing - cca před 40 lety)

Ještě něco k těm změnám? Jak jsou hrozný;-D

A kdyby vám to jako argument nestačilo, zkuste si zahrát nějakou PC hru na toto téma, logistika je fscinující;-)R^

0/0
25.8.2016 3:51
Foto

B49r43o77n68i60s62l18a47v 24G18a26b90r27y16š 2502969331

Povídejte mi o tom... ;-D

Z dopravního inženýrství mám doktorát a dva roky jsem učil logistiku a přepravní technologie a kombinovanou dopravu.

Já vycházím z toho, jak je třeba nastaven systém v Brně a v Plzni. Nepamatuju si, že by za posledních 20 let došlo k nějakým radikálním změnám v linkovém vedení. Je pravdou, že systém v menších městech není tak komplikovaný jako v Praze, ale mám dojem, že se přepravní proudy ani v Praze nemění tak rychle. Kdyby se aspoň ROPID snažil k návrhu linkového vedení přistupovat vědecky a za spolupráce tzv. poradců (tak jsem je nazval já, jsou to lidi, kteří jsou laiky v oboru dopravy, ale znají zdroje a cíle cestujících ve svém okolí), nemuselo se se systémem minimálně 10 let hýbat.

Radikální změnu k lepšímu jsem ale nedávno zažil v Jindřichově Hradci. Počet linek se rozšířil i do míst, kam MHD nejezdila a navíc se zvýšil počet spojů. A pokud vím, na tomto systému spolupracoval i můj profesor z fakulty. :-)

Jinak dopravu na počítači jsem hrál jen jednou. Na stránkách PMDP je k dispozici hra Mistr dopravy. ;-)

0/0
25.8.2016 8:06

L26u81d12ě16k 41F56u48x35a 9986390184527

Díky za tip. Omylem jsem vás považoval za odpůrce změny za každou cenu.

0/0
25.8.2016 19:31
Foto

B29r79o21n38i37s76l34a96v 41G35a64b65r65y88š 2692979941

To dokážou jen primitivové, já k tomu přistupuju jinak. :-)

0/0
25.8.2016 21:33

J46a31n 24V77a39n29í23č56e49k 1104185771388

Tak koukám že od Kotlářky k Andělu pojede 5 tramvají...

0/0
24.8.2016 3:18

M52a20r87t66i12n 78R87u23z92i18c18k70a 1672608266227

jojo, ale 15 a 21 jen jako solo vozy... takze vlastne kapacitne jedna linka, a devitka je zas dvojlinka...

0/0
24.8.2016 3:25

J46a42n 60V12a14n84í61č78e33k 1164335711378

No ale desítka i šestnáctka taky dvojčata. Když se sejdou u Anděla, tak se do té zastávky nevejdou.

0/0
24.8.2016 4:28

M29a98r94t54i31n 47R96u62z85i11c55k15a 1852378596557

No revoluce,... tak se na tu polovinu podivejme, tri nove linky vetsinou jen posilova sola - 2,15,21, jedna linka je jen o kousek prodlouzena, to se zmenou nazvat taky da - 25, 2 linky jen meni zakonceni, ale vetsina trasy stejna - 12,18, takze nam zbyva jen zmenene trasy linek 5, 6, 14 a 24, ktere vyrazne meni trasu a to tak, ze spis se vraci do historickych smeru, z toho linka 3 je rozdelena na 2+3 z branika na karlak a od karlaku do kobylis 3+24, takze zmeneny jsou vlastne jen 5, 6 a 14, ktere jezdi uplne jinak. Vice zmen je v jizdnich radech...

Uz jen chybelo dat historicka cisla linkam 2 (30) a 7 (27),...

To opravdu moc zmen neni,... pozitivni je, ze polovina linek je o vikendu metrolinkami s polovicnimi intervaly...

0/0
24.8.2016 2:57

M27a23r16t75i23n 87R97u13z92i75c73k86a 1802438406517

No vlastne i 1 je vlastne historicka 31...

0/0
24.8.2016 2:59

M67a23r96t63i86n 33R70u96z39i21c90k37a 1742738536387

Pardon, zapomel jsem, ze je zmenena i 4... no OK tak 4,5,6,14...

Jinak zmeny spise napravuji problemy se snizenou kapacitou ve vytizenych usecich, zmizi nesmyslna konecka na Ortenove nam., Karlin, Liben, Vysocany, se vyrazne zlepsi zde kapacita nebo intervaly byly nevyhovujici, Barrandov dostane, alespon ve spickach, spojeni na metro A,C blize jiznim smerem, posili se usek Letna-Vltavska, ...

Minule jsem se vydesil, kdyz se delala zmena, ale ted mi to prijde v pohode, jen bych provedl par zmen na jihovychode, ... napr. prime spojeni Hostivare a Dablic (10), a pohral si s linkami 11,13,16,26... vratil bych 16 na spojovaci, kde by nahradila 11 a tim by 13 mohla byt v hlavni linkou od Cernokostelecke na Spojovaci (sloucena s 11) a zavedl novou solo linku 19 z Lehovce do Nusli. Uvolnene cislo 11 by mohlo byt vyuzito pro precislovani 26 - tak nejak historicky smer 11 byl Dejvice-Vinohrady. Ale to jsou radikalni zmeny,...

0/0
24.8.2016 3:23

M44a65r26t39i19n 83R38u25z16i28c80k44a 1652628326447

13 od Cernokostelecke na Sporilov samozrejme...

0/0
24.8.2016 3:28

B43o41h17u31s50l35a84v 29K82r94á84l85í22k 2341590639406

Jakápak revoluce, vždyť to stejně nemůže jezdit jinde, než kde jsou koleje. A jaký číslo na tý tramvaji je napsaný, to může být každýmu celkem jedno.

+1/0
23.8.2016 12:57

M17a69r50t34i56n 22R51u17z78i82c51k67a 1172738946767

V tech nahrazenich mate trosku nedostatky :-)

0/0
23.8.2016 12:04

E58v29ž52e32n 28P52o24l81á30č54e32k 6703149655

Na těchto změnách sevmi zamlouvá jen víra, že za rok dva bude další navěky definitivní totální revoluce, aby Ropid vykázal činnost. A třeba bude znamenat méně vysoce komfortního přestupování na Strossu.

+2/0
19.8.2016 15:19

J51a86r72o73m24i38r 75K31v91a33p38i48l 4971671771551

To je zase terno. Gulas mezi tim, co jeste pred prvni velkou sabotazi ROPIDu fungovalo, a co mezitim zmenili, prisoleno trochou novinek. Prevazne zase naprerusovane linky, ktere fungovaly, s tim, ze jsou nahrazeny jinymi. Kdyz nad tim tak premyslim, pro vetsinu cestujicich to opet znamena prestupy navic a cas navic, samozrejme vyjimky urcite budou. Nebo se mylim?

ROPID se opet neodvazil sahnout na devitku, na to jeste nemaji koule :)

+3/−3
19.8.2016 13:53

Ř86e27h35o66ř 69V11l41a21s25á35k 2494954121846

V pracovní dny mi sólo vozy přijdou nesmysl. Druhý vůz se přiměřeně naplní na každé trase a na levobřežní trase u Podolí cestující ocení každé navýšení kapacity. Není snad potřeba být jak sardinky 24/7, ne?

+3/−1
19.8.2016 12:21

B18o84h65u90s19l77a52v 78K96r72á84l34í89k 2141330599746

24/7 je u vršovického nádraží a v nuselském údolí tradice.

0/0
23.8.2016 2:48

P68a93v12e28l 64V11ě12t34r39o70v47e34c 6276358892231

Cestující musí být stále ve střehu - nebo proč to pořád mění? Chápu, že občas něco přibude nebo se upraví, ale je kvůli tomu vždycky nutné všecko překopat?

0/0
19.8.2016 11:23

J16i67r47i 38P30r24a97j57z 1243423117764

Konečně protáhli tu 11 cku až na Spojovací. Stávalo se mi , že čekám na 11 cku a po půl hodině mi došlo , že nejezdí. Tak jak to bylo teď tak to byla katastrofa.

+6/0
19.8.2016 11:10

B64e77d80ř46i56c40h 46S76m46e83t15a59n35a 9297718538344

Sakra co tam hulej?

+4/−2
19.8.2016 10:55

J52a17r58o78m66i51r 75K13v45a75p20i79l 4691271871451

V ROPIDu to nebude jenom huleni, tam jedou v drogach vic nez atleti v Rusku :)

0/−1
19.8.2016 13:53

V34í53t 92K24o16u86b50a 6876150184558

Jeden z největších odporů se při minulé změně snesl na zrušení linky 19, která spojovala Karlín se Strašnicemi. Tu (i když se o tom mluvilo) zpět nezavedli, tudíž je pro mne pražská MHD zcela k ničemu a do práce i nadále musím autem. (Auto VS MHD 11 minut VS 56 minut)

+10/−1
19.8.2016 10:44

R41o28s65t76i88s55l50a64v 63C44a34h88a 6733447697451

a nekecate takhle nahodou? Z Karlinskeho namesti na Strasnickou je to 25 minut. Chcete snad tvrdit, ze ze Strasnicke kamkoliv do Strasnic to trva pul hodiny???

+1/0
25.8.2016 17:16

L59e76n59k58a 48M80a16l42á 5153646654833

Ani nekecá - máte to s přestupem u Nákl.nádraží a zásadně vám tramvaj ujíždí před nosem, další přestup na Palmovce... a metrem přes město s přestupem je fakt velká časová úspora - doporučuju, netřeba panikařit jen dřív vstávat a chodit později domů R^

0/0
30.8.2016 14:41

P64e11t50r 32K34o33n19v36a55l30i69n25a 1165815628560

Ja si nestezuju, konecne nebudu muset do prace prestupovat :)

+4/0
19.8.2016 10:31

P59a18t33r77i56k 20E89g38e66r 2368490989231

Linku 13 bych zrušil v úseku Náměstí Bratří Synků - I.P. Pavlova když zde jezdí stále 11 a v úseku Otskarova - I.P. Pavlova bude jezdit také 6, v úseku Muzeum - Flora - Želivského jezdí 11 a metro A. Linka 23 by tak mohla jezdit v trase Černokostelecká - Flora - Blanická - Čechovo náměstí - Náměstí Bratří Synků.

0/−7
19.8.2016 9:20

I10v20a14n 89R49ů23ž40i19č11k79a 3470872490742

každej třikrát přestupující mrzák a matky s kočárky děkují za podnětný návrh

+10/−1
19.8.2016 10:28

T44e69r76e95z91a 30H97a18j36k18o55v93a 5357432244820

Blby amatersky planek. Vsechny linky stejnou barvou. Co to je????;-O

+1/−7
19.8.2016 9:11

M34a20r18k25é51t39a 30Ž12e74m71l60i75č22k29o83v13á 1224500223413

Přehledné je to dostatečně.

+3/0
19.8.2016 9:29

T74e16r50e89z86a 91H64a19j64k15o98v57a 5847902704310

Bylo by samozrejme to o hooooodne lepsi hezky barevne jednotlive linky rozlisit.

0/0
19.8.2016 9:38

T46e19r54e41z93a 15H44a25j18k78o34v33a 5957152814920

Napriklad:

http://www.office-loesung.de/files/tram-plan2.jpg

http://66.media.tumblr.com/tumblr_m35gxvX6me1r54c4oo1_1280.jpg

https://www.bernmobil.ch/file/Abos-und-Tickets/Libero-Tarifverbund/Zonenplaene/Zonenplan-Libero-Zoom-Bern.pdf

http://www.viennawien.net/wp-content/uploads/Public-Transportation-Map.jpg

+2/0
19.8.2016 9:45

R67o17m41a43n33o 26P60i41z74z24a12l 1272867690153

Jestli ono to nebude tím, že na mnichovském plánku jen cca7 linek(barev) a na pražském by jich bylo třeba 3x tolik. V Mnichově jsou trasy 1-2 barevné(mimo kousku v centru), v Praze by bylo třeba přes dvacet barev a 5-6 barevné(a široké pruhy). To bude možná ten tůvod.

+1/0
19.8.2016 12:53

B90o81h73u57s79l55a17v 96K59r97á71l65í63k 2941590379706

V Praze se taky dělají barvičkované verze.

http://www.prague-guide.eu/images/prague-metro-trams-stops.jpg

Ale pro lidi, kteří znají číslice, bohatě stačí ten normální plánek.

+2/0
23.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.