- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase kecy, ve Veleslavíně dosud modré čáry nemáme!
Hm, jestli je to tak, ,tak stredocesky kraj nehaji zajmy svych obcanu moc efektivne.... Jak je to s tou aplikaci, se kterou bych mohla vyjmecne zaparkovat na modre zone? Obcas potrebuji k lekari nebo na navstevu, ale mista s parkovacimi automaty jsou preplnena a tak i kdyz chci za parking zapkatit, nemam sanci.
Mimochodem, kdyz jsem vozila syna ma sport, bylo misto pred Sokolem s parkovacimi automaty plne aut bez listku z automatu a nedalo se tam zaparkovat. Ja bych i chtela platit, ale neslo to. Vadi mi, ze to tam asi nikdo moc nekontroloval. Misto toho jsem nechala auto v bocni ulici napul na chodniku a bezeli jsme do Sokola a doufali, ze neprijedou policajti. Normalne takhle rozhodne neparkuju.
Maximalizace zisku. Chceš parkovat - plať jak mourovatej. Stojíš chybně - plať jak mourovatej. Musíme mít na magistrátu nebo MČ z čeho krást, kam bychom jinak přišli, kdybychom si nemohli přikrádat.
maximalizace zisku. Chceš parkovat, plať jak mourovatej. Stojíš blbě, plať jak mourovatej.
To bude jak za Hitlera, kdy Prahou jezdily zaměřovací vozy...
Trocha statistiky a matematiky
Kapacita všech P+R parkovišť v Praze je 3190 aut. Průměrná kapacita jednoho parkoviště je 188 míst. I když to v plánu není, řekněme, že se postaví další 5 parkoviště - u každé světové strany jedno a zbývající v centru. V Praze tak přibude 940 nových míst.
Středočeská kraj má 1327k obyvatel. Ve věku 18-64 let je 839k obyvatel, tedy 63,2%. Součet obyvatel měst nad 5k je 560k, poměrově ve věku 18-64 let pak 354k. Řekněme, že ani jeden z těchto obyvatel nejezdí do Prahy za prací, zbývá pak 485k. 47% = 1/2,14 obyvatel Středočeského kraje vlastní automobil. Dle přepočtu obyvatel ve věku 18-64 to je 74% = 0,47/0,63. Těžko se tato statistika dohledává, ale řekněme, že každý desátý z tohoto objemu obyvatel dojíždí každý den do Prahy za prací, celkem 49k obyvatel neboli 36k aut
Řekněme, že každý druhý dojíždí do Prahy vlakem nebo autobusem a ze zbývajícího počtu každý druhý je spolucestující u někoho v autě. Výsledkem je 9400 automobilů s písmenem S na značce, které by chtěli každý den parkovat v Praze.
Výsledky:
Kapacita P+R dostačuje pouze pro každé třetí středočeské auto. A to pouze za podmínky, že jej nevyužije žádný obyvatel Prahy.
Pokud postavíme zmíněných 5 dalších parkovišť, kapacita dostačuje pro každé desáté středočeské auto.
Jestliže chceme všem obyvatelům zpoza hranic Prahy umožnit parkování, je potřeba vybudovat více než 6000 parkovacích stání. V průměru bychom tak měli postavit 33 dalších P+R!
A teď mi řekněte, kde budu parkovat já, když potřebuji za libovolným cílem do sousední městské části?
Napíšu to drsně, tak, že ti co vymýšlejí parkovací zóny nezajímá co bude. Nasízet zákazy a omezení je snadné, ale aby řešili problém, který tím vznikne návštěvníkům a obchodníkům se nechává vyhnít. Lidi by za parkování i zaplatili ale nestaví se parkovací místa i když počet aut stoupá. A když už ty zóny jsou, proš si to městské části nespravují samy?
Nové parkovací zony jak vidím v Kobylisích a kolem Palmovky nepřidávají parkovací místa , ale ubírají o několik desítek. Tím pádem ani trvale žijící osoby, které zde žijí ač zaplatí dejme tomu 1200,- ročně za x zon na 8-čce nemají jistotu, že zaparkují své vozidlo, které dřív běžně zaparkovali. Parkoviště další nejsou, P+R se nové nestaví, takže na tom budou biti jen opět trvale žijící obyvatelé Prahy, které Praze odvádějí nemalé peníze.
Stejná sviňárna je na sídlištích, kde postavené plochy za veřejné peníze oplotí soukromá firma a vybírá výpalné za nehlídané parkoviště...
Mě zase irituje a cítím jako diskriminaci to, že ač přes třicet let jsem rezidentem Kobylis, Služské ulice, tak pokud nejsem tak bohatý abych mohl mít vlastní auto, se zapůjčeným u nás v ulici prostě za rezidentskou cenu nezaparkuji! To samé platí pro nájemce bytů, nebo třeba lidi, kteří jezdí do zóny starat se o své rodiče. Ubohost!
Souhlasím s Vámi, Parkovací zona je v Třeboratické a všichni s-kaři a u-čkaři se stěhují do dalších ulic výše položených, tedy do Mirovické. Kdy člověk pak horko těžko zaparkujje, protože hlavy vypa..ný ještě před lety ubrali x desítek parkovacích míst zjednosměrněním parkování, místo, aby parkovací místa přidali. To je logika naruby a svádějí to na hasiče, kteří vždy projeli a najednou neprojedou? pokud mám platit, rád zaplatím, ale rád bych za své peníze měl jistotu, že občas zaparkuji.
milí Pražané, přeji Vám tyto krásné barevné čáry v ulicích. Sám u nás na vsi vlastním příjezdovou cestu k domu s parkovacími místy pro 3 auta a ještě garáž. A já se ptám, kdo z Vás pražáků to má? A pivo maj u nás hospodě U Švestků taky lepší.....
U jednoho bytu máme dvě garážová stání,u druhého bytu jedno + parkoviště a já mám u domu dvojgaráž.Nesmíš všechno tak baštit,s parkováním doma nemají pražáci problém.