Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava Vinohradské vyjde na 610 milionů, začne za dva roky

Za dva roky začne rekonstrukce významné pražské ulice. Na Vinohradské přibudou pítka, stromy či lavičky a změnou projdou také zastávky. Na návrhu oprav se podílela i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K60a96r31e81l 13D85r64d66a 6143185437589

V Plzni řeší řidiče osobáků, co zastavují na zastávkách MHD. Minule jsem vykládal kolegy z auta na Floře. Situace nic moc. Tady se nikde u metra zastavit nedá. Tady třeba koukám na trhovce u centra na Floře. Ti stojí na chodníku. Projekt přitom chce sebrat jeden jízdní pruh!

https://goo.gl/maps/eeHMmYJS3rz

Na Praze 11 u metra zřizují místa K+R. Když už se Vinohradská dělá nově, co myslet i na řidiče osobáků a potřebu návaznosti na MHD?

https://cs.wikipedia.org/wiki/K%2BR

0/0
7.9.2016 6:46

V39l60a43d52i30m22í64r 45H11o98l17ý 8724341596367

Co přeměnit Vinohradskou kompletně na cyklostezku?

To pracovníky z IPR nenapadlo?

I tramvaje zrušit, protože způsobují hluk a když vjede cyklista kolem do tramvajové koleje, hrozí mu ošklivý úraz.

Chodníky by se také daly zúžit, protože po přestavbě by po nich chodili jen místní obyvatelé, ostatní by na Vinohradskou nic netáhlo. Firmy a živnostníci, provozující tam nyní své obchody, by nejspíš odešli jinam.

Rozhodně by ale stouply ceny bytů, protože by jejich majitelé měli božský klid.

Místo hluku tramvají a automobilů, by usínali za tichého šumění galusek houfů cyklistů.

0/0
5.9.2016 17:05

K27a33r29e79l 55D23r87d67a 6523855907819

Šel jsem Vinohradskou, když byla ta celopražská akce cyklistů se srazem na Jiřího z Poděbrad. Jezdci se zrovna hrnuli od Václaváku. To je "vychovaná cháska". Kdo měl pocit, že to po cyklopruhu moc nejede a desítky cyklistů tvoří dokonce kolony třeba na světlech, tak to bral po chodníku mezi chodci. Jedna holka před námi spadla, blokovala chvíli celý chodník a máváním kola všechny kolem sebe ohrožovala se nám k tomu hrozně omlouvala, že jako zdržuje provoz. To že se motá na chodníku se zbraní v ruce brala jako právo na prostor.

Tak snad, ideální ulice budoucnosti. Betonové zátarasy zleva zprava, chránící stezku pro chodce. Uprostřed co nejširší pruh pro cyklisty, aby si vzájemně nepřekáželi.

A hlavně žádné stromy, ty by bránili cyklistům v průjezdu.

(U nás jsou stromy celé olámané. To je takový cyklistický sport, razit cyklostezku korunami stromů.) ;-D

0/0
6.9.2016 7:19

K68a76r39e40l 17D56r14d31a 6383855487909

Dva cíle projektu. Bezbariérová Praha. Vinohrady s Vinohradskou jsou v tomto smyslu odstrašující. A co se týká ulic, sodou jsou pravidelně tramvajové trati, které nelze bezbariérově překonat.

Pak jde o široké chodníky pro chodce. Když tady měl Svoboda výpravu z Vídně, tak nám Rakušané tvrdili, že šířka chodníků je výrazem demokracie. A Praha je naopak pověstná nesmyslným zužováním chodníků a maximálním omezováním chodců. Tedy výraz Prahy pak působí spíš jak z dob ČSSR.

Ono přitom nestačí chodníky zaflákat sloupy pro tramvaje, lampami, parkovacími hodinami... Projekt nově navrhuje zúžení chodníků, aby se sem daly nasázet stromy. V podstatě řešení popírá cíl projektu, co nejvíce zohlednit chodce. Zvláštní, za sebe bych zeleň bral, ale i tak je to na chodníku bariéra a způsobuje kolize chodců. A zrušit kvůli stromům nedostatkové parkování je zhůvěřilost.

A také, Praha neumí údržbu zeleně. Pár stromů u centra na Floře je soda. Trvale je to smetiště pro kuřáky plné nedopalků. Během roku pořád nějaký nepořádek. 50% stromů kolem centra zašlo, bylo pokáceno a nikdo nežádá jejich obnovu. Místo chodníku je zde pak jen blátivé místo k ničemu s pařezem. A pak takovou hrůzu někdo vezme přes kopírák a ordinuje ji celé ulici? Kapku nedomyšlenost.

0/0
5.9.2016 14:38

K95a21r95e29l 60D88r57d56a 6533585477439

OPRAVA. Stromy jsou v Jičínské obnoveny a je zde alej stromů. Takto to zde vypadalo tak před dvěma roky. Možná ještě déle, protože některé kmeny jsou mladých stromků, některé jsou tak mohutné, že se do chodníku málem nevejdou. (Spoléhal jsem na fotku a svůj špatný pocit. Sázet sem museli dost velké stromky.)

https://goo.gl/maps/LPtdqDkyhqH2

Přetrvává nějakých 7-8 odstraněných stromů z dob parkoviště za centrem. Nechutný prostor, kde je stále nepořádek. Přitom klid. Jak je někde klidné zákoutí, likvidují ho automaticky bezdomovci.

https://goo.gl/maps/Y94S7zQAYTS2

A většina chodců v Jičínské používá tuhle otřesnou zúženou stezku pro chodce. Špína, nepořádek, parkující auta. Přitom projet autem kodrcavou Jičínskou je za trest a je to důležitá spojka pro tramvaje. Hnus, co může v Praze pro chodce existovat a není to myšleno jako dočasné provizorium.

Aby se tato obludnost elegantně zakončila, tak ji bude korunovat nový přechod přes Vinohradskou. To má logiku. Kanál kam vozíčkář nesmí, aby tady nezapadl do nějaké díry. ;-D

https://goo.gl/maps/FrrWJwGPKg72

0/0
6.9.2016 10:03

K83a37r87e45l 50D92r90d66a 6393405947689

Detaily podrobněji.

http://www.iprpraha.cz/studievinohradska

0/0
5.9.2016 13:49

M70í68l10a 26P29i38š97t41ě84l38á83k 7433267673

Někde jsem četl, že se má zastávka Radhošťská posouvat k Jiřímu z Poděbrad a tady o tom nic nepíši, takže se asi nic dělat nebude.

0/0
5.9.2016 13:48

T17o62m37á43š 37V19e39j94m56e78l68k68a 8798452949

No za 610 mil. Kč se mohlo udělat něco potrebnejsiho než opravovat ulici která je v pohodě. Vyhozené peníze.

+1/−2
5.9.2016 8:28

V81i60k65t25o37r 58Š90e88d41i37v24ý 8606151580556

Ta ulice je v pohodě pouze z Vašeho zpátečnického a zkostnatělého pohledu.

Ve skutečnosti je málo humanizovaná, neláká cyklisty, nepotkáte tam pouličního muzikanta.

Naštěstí pokrokoví pracovníci IPR dobře vědí, že lpět na ulici jako prostoru určeném pro dopravu po městě je překonaný pohled.

+5/−1
5.9.2016 8:38

L53a53d28i81s85l37a38v 95B12u85r38d75a 2227314568595

Tak nevím, myslel jste to ironicky, nebo vážně. Pokud ironicky, moc se to nepovedlo, protože přesně takto se vývoj opravdu ubírá.

0/0
5.9.2016 8:45

J58a62n 45Z13a76b28a27b88a 8194254738954

To nebude ironie, to bude sarkasmus ;-D;-D

0/0
5.9.2016 9:08

V16i23k58t33o46r 10Š35e25d50i96v58ý 8666521630636

Spíš bych řekl, že vývoj je tímto směrem poměrně surově tlačen.

Nepotkal jsem nikoho, kdo by postrádal cyklopruhy na páteřních komunikacích (mimo profesionálních aktivistů), na nedostatek míst pro automobilovou dopravu si stěžuje kdekdo. Lavičky a pítka přitáhnou spíš bezďáky ...

Jako obyčejně - na vizualizacích to vypadá nádherně, funkčnost je poněkud horší.

+2/0
5.9.2016 9:17

L39a97d82i78s67l84a76v 64B97u68r55d77a 2347354398725

No a to je právě ten zpátečnický a zkostnatělý pohled: "tohle je páteřní komunikace kam cyklista nesmí, a pěšák jedině podchodem". Vinohradská je důležitá trasa pro automobilovou dopravu, ale to neznamená, že by něměla být použitelná i pro ostatní účastníky dopravy/obyvatele.

+1/−1
5.9.2016 9:36

V69i63k42t89o87r 37Š15e38d21i94v41ý 8196601130786

K tomu, aby byla použitelná pro pěší, stačí trochu víc péče o povrch chodníků. A cyklisté mohou samozřejmě užívat vozovku jako kdokoli jiný.

Nebo si snad myslíte, že po prostavění stovek milionů budou chodci dělat snáz dlouhé kroky?

0/0
5.9.2016 10:09
Foto

J59a22n64a 87K89o36z45á15k20o39v58á 59V63o90l31r10á88b21o34v88á 9123204735741

Úměrně šířce chodníků tam tolik chodců zase nekorzuje, takže bych pruh pro cyklisty spíš ukrojila z nich, než ze silnice, kde jezdí tramvaje a auta. M. j. chudáci lidi co tam bydlí. Zažili jsme to na Sokolovské ve Vysočanech, kde navíc máme mezi kolejemi trávu, takže když v pondělí ráno jedou popeláři, sanitky se můžou uhoukat a je jim to prd platné, protože z toho úzkého pruhu na silnici nikam neuhnete a přes trávu to technicky nejde. Ale zato manifestovat by tu mohly osmistupy a ještě by projelo vedle nich to kolo. Výsledek? Lidé jdoucí do obchodů parkují na chodníku, policajti krčí rameny - stačí si dát za okénko zásobování

+2/0
5.9.2016 11:20

L12a91d53i67s71l52a66v 13B93u89r94d65a 2697474488455

Koleje s trávníkem považuju za jedno z nejhorších řešení, podobně třeba jako samostatné cyklostezky v místě, kde může být cyklopruh nebo sdílená stezka, prostě zbytečně vyhrazená část ulice, nevyužitelná (de facto nebo minimálně de iure) nikým jiným.

+2/0
5.9.2016 14:58

K34a57r31e59l 39D76r50d46a 6883935517979

To ale nemluvíte o zatravněných tratích, ale o tratích s otevřeným kolejovým svrškem, co dělají v Praze nepřekonatelnou bariéru třeba pro vozíčkáře a pro všechny chodce. Zcela úmyslně, aby se zvedla bezpečnost a plynulost tramvajové dopravy. Zase je to něco za něco. Trať kde popojíždí kolona aut, dává přednost chodcům a v ní se posouvá tramvaj, není nic dobrého.

Trávník na trati je dost drahý. Pokud radnice zavětří, že není vhodný, bude všude štěrk plný odpadků. Já koukám na Olšanské na plno nedopalků ve štěrku. Kdo takovou ulici uprostřed Prahy kdy uklidí? Hnus fialový. :-P;-)

0/0
6.9.2016 7:05

L36a24d75i48s47l88a85v 97B82u76r43d67a 2717544648725

A koleje s trávníkem jsou něco jiného než otevřený kolejový svršek?

0/0
6.9.2016 8:38

K94a65r40e51l 71D88r63d54a 6883235457349

Ano jsou. Je to "luxusní zatravněný povrch", který si radnice musí proboxovat a zaplatit jinak dostane erární štěrk a špínu. Vyznělo to, že Vám vadí ta tráva. Přitom je řeč o otevřeném svršku.

0/0
6.9.2016 10:08

L50a16d78i76s10l67a76v 79B24u56r27d79a 2607504628565

Tráva mi vadí ještě víc než štěrk - na rozdíl od "erárního štěrku a špíny" ji navíc musí někdo náročně udržovat, a stejně mezi kolejemi jen živoří. Neboli výsledek je stejný, jen je to dražší.

0/0
6.9.2016 14:55

K24a62r87e83l 21D77r51d32a 6633105357479

Tak to se neshodneme. Ulice, kde je tráva, mi přijdou vzhledově fajn. A údržba je běžné sekání. Radnicím to dá práci tu trávu zajistit.

Štěrková cesta, která se uprostřed města neuklízí, je hrozná. Trvalý zdroj prachu. Jsem často v Olšanské. Je to otřes. Koneckonců, je ten štěrk nebezpečný pro chodce i pro tramvaje.

Obecně jsem proti takto řešeným tratím. Ale když už to musí být, beru raději trávu.

0/0
6.9.2016 18:12

J59a31n 59V34o52j60t56í75š97e65k 6662131765846

Jenže vy se na to díváte špatně. Chodců tam dost možná tolik nekorzuje právě proto, že to pro korzování není příjemná ulice, třeba je tyhle úpravy přitáhnou.

+1/0
5.9.2016 22:02

V58i48k48t59o89r 31Š35e16d39i35v35ý 8606231720646

Odkud by je přitáhly?

0/0
6.9.2016 0:29

J55a23n 10V41o39j30t91í96š92e37k 6102931865586

Z města? Bydlí v něm skoro milion a půl lidí, a tohle je v podstatě centrum. Třeba konkrétně lidi, kteří bydlí přímo tam a do teď chodili korzovat na Mírák by mohli začít tady a nebo lidi, kteří nekorzovali vůbec se kouknou z okna, řeknou si "jé, to je hezká ulice" a půjdou tam. Ono to takhle napsaný vypadá absurdně, ale děje se to. Na Malostranskym náměstí taky nikdo neposedával, teď se tam na to udělalo místo a vypadá to tam najednou úplně jinak.

+1/0
6.9.2016 0:37

L57a95d83i17s36l28a12v 82B13u19r14d21a 2527904338975

No proto taky koukám že v podstatné části se nic jiného než předlažba v zásadě neplánuje, jen se "potvrdí" parkovací pruh jinou dlažbou a rozšířením chodníku na koncích, a domaluje se ten cyklopruh.

0/0
5.9.2016 14:53

K90a46r82e20l 51D52r66d70a 6473635657509

Ty popisy u fotek jsou chybné. Rv

Flora má vcelku dobře vyřešené podchody se vstupem do obchodního centra a metra. Je nutný přechod na povrchu? Nový přechod pro chodce znamená blokovat kolony aut v Jičínské, co nebudou pro chodce moc odbočit, takže ty nekonečné kolony aut porostou. V těch kolonách trčí autobusy MHD. Projet 136 přes Floru bude za trest. (Je tomu tak už dnes.) Navíc tam nějaký matlal, co ho lživě označujete za architekta, namaloval chodce co se prodírají kolem stávajících vstupů do podchodů na tento přechod. Tady skutečně vzniknou nějaké 40 cm široké nebezpečné chodníčky pro tento účel? Rv

("Architekt" tady zahlédl nějakého opilého asociála na kolejích uprostřed křižovatky a už ho má v projektu včetně požadavku na přechod, ne?)

V Italské mi to zavání tramvajovou zastávkou vídeňského typu. Auta projíždějící zastávkou na úrovni ostrůvku. Nebezpečné pro chodce, nepoužitelné pro cyklisty, při tom provozu zcela nevhodné pro auta. Nebo je to myšleno jako auta na tramvajové trati? Ten návrh je nejasný. Ale řešení mi pro Italskou přijde nebezpečné. Rv

Tady jsou 4 chybně popsané fotky z celého projektu a i ty prozrazují, že je to nesmysl připravený někde od stolu. Neřeší to někde v Brně bez návštěvy Vinohradské? :-P

+2/−1
5.9.2016 6:46

V55i32k89t37o48r 57Š80e39d51i53v86ý 8546611720196

Ale kdepak nesmysl. IPR aplikuje stále stejný postup, kdy se snaží co nejvíc potlačit individuální dopravu (včetně dopravy v klidu). Lidé si totiž myslí, že se potřebují přepravovat - je tedy zapotřebí znechutit jim to všemi možnými prostředky. Takže zúžit, zpomalit, zakázat, zdražit, zkomplikovat ...

+4/0
5.9.2016 7:53

J89a37n 27V76o11j72t93í45š62e20k 6752161155396

Pro všechny v těch starejch úzkejch ulicích prostě není místo a IPR zcela správně preferuje chodce, čili lidi, co v ulici pobývají, před těmi, kteří pouze projíždějí.

0/−2
5.9.2016 21:59

K22a68r71e61l 60D36r79d29a 6763725937199

Ono jde i o MHD, která nemůže projíždět a stává se nefunkční a neoblíbenou. Nakonec je to veřejný zájem, který blokuje druhý veřejný zájem a jsme v úplném Kocourkově.

0/0
6.9.2016 6:57

L93a55d47i59s38l57a78v 42B75u43r29d86a 2647774608865

Máte pravdu, 2 fotkyjsou chybně popsané. Jinak ale doporučuju nesoudit jen dle vizualizací, ať ze sebe neděláte hlupáka - podle výkresu rozhodně u Flory nevzniknou nějaké 40 cm široké chodníčky, ale chodník široký cca 2 m.

0/0
5.9.2016 8:44

K36a26r71e51l 75D98r39d83a 6243915107459

Děkuji za upozornění, koukám do výkresu, dávám odkaz sem nahoru.

Na Floře se zruší jízdní pruhy a o ty se rozšíří tramvajový ostrůvek, tím vznikne normální úzký chodník, který umožní obejít vstup do podchodu a pokračovat k přechodu.

Směrem na Želivského padne asi 6 parkovacích míst. Směrem do centra padne odbočovací pruh do Jičínské. Auto, které bude dávat přednost chodcům na přechodu, nově zablokuje průjezd Vinohradskou. Ta samá novinka nastane při výjezdu z Jičínské z Korunní.

Samotný přechod bude "kličkovaný", aby si chodci nemysleli, že tady budou Vinohradskou v klidu přecházet a skákat pod tramvaje.

Jestli jsem to pochopil dobře, to dřívější nahnání chodců do podchodů se ukazuje jako nesmysl, když tady jede vozíčkář. Ty podchody mu nikdo bezbariérové neudělá a obchází se to procházkou přes tři bloky. Takže IPR to nově všechno předělává zpět na bezbariérové přechody na povrchu. Čímž se zazdí automobilová doprava. Pokud tady budou vznikat kolony, bude tady nechutná začuzená křižovatka a představa posedávajících lidí na lavičkách je nesmysl.

+2/0
5.9.2016 14:10

L39a69d60i54s81l90a77v 47B97u12r81d28a 2377724628775

Píšete to naprosto přesně, podchod versus přechod typicky ilustrují dva přístupy - podchod (nadchod) versus přechod rovná se preference automobilů versus preference ostatní dopravy. Stejně tak "pobytová" ulice je asi ideál mnohde dosažitelný až v době, kdy budou převládat elektromobily.

0/0
5.9.2016 15:08

A49l84b96e82r74t 92P91ě59n10i52č43k93a 2260628445457

Hmm, začne za dva roky? To to teď architekti teprve začínají kreslit nebo co na tom bude trvat 2 roky? Teď pominu tu cenu, třeba ty pítka pro bezďáky budou mít i wifi, tak by to asi odpovídalo ;-)

0/0
5.9.2016 4:19

J56a43n 13V15o82j73t14í72š10e23k 6882331445536

Ano. Projekt se nejspíš teprve začíná vytvářet. Dost možná na něj teprve běží soutěž. Tohle jsou všechno jenom studie.

0/0
5.9.2016 22:04

M24i12l46a60n 44V39o94t27a69v45a 5764106531392

OK. A proto byla skoro cely tento rok po částech rozkopaná. Udělat vše najednou? No koho by taková blbost napadla

+1/0
4.9.2016 19:29

J56i82r31i 44K66u45c70e93r69a 5567940746802

před 20 měsíci jsem tam koupil byt, tak se zvědavý, jestli ho tohle zhodnotí - nebo naopak ;-)

0/0
4.9.2016 18:12

J33a82n 61Z13a68b24a56b38a 8404574658274

A umrtvování další části Prahy pokračuje...

+13/−1
4.9.2016 16:46

L15a49d39i72s66l37a81v 30B73u26r26d90a 2537654978815

Jistě, rozšíření chodníků vždy znamená smrt, zato taková Vltavská, tam to žije;-D

+2/0
5.9.2016 8:47

J30a42n 89Z65a69b58a70b44a 8174424188844

Zkuste se zeptat někoho z okolí zklidněného Vršovického náměstí, resp. Moskevské ulice mezi Žitomirskou a Na Kovárně. Celé "zklidnění" Moskevské mělo za výsledek jenom úbytek už ta nedostatkových parkovacích míst a krach několika místních obchůdků...

+2/0
5.9.2016 9:12

L96a10d25i35s64l26a61v 94B41u30r12d28a 2227544168175

Tak situaci na Moskevské moc neznám, ale pokud krachne obchod přímo u tramvajové zastávky, bude asi příčina trochu jince, než že zastávku někdo přebudoval na vídeňskou, ne?

0/−1
5.9.2016 9:49

V66i69k58t12o26r 74Š18e97d66i10v57ý 8566781940646

To, že kolem nelze projet autem, o zastavení ani nemluvě, to už vliv mít může.

+2/0
5.9.2016 10:35

L34a29d96i33s72l10a89v 36B37u14r12d50a 2987404718525

Pokud se nedá projet kolem, je to v místě těch nových vídeňských zastávek? V takovém případě se přece mezi chodníkem a ostrůvkem taky nedalo zastavit.

0/0
5.9.2016 15:09

V24l52a63d77i46m82í16r 68H31o91l27ý 8674641676157

Ono se tam projet dá, ale nesmí vás chytit policajti.

Rádi a často číhají na řidiče, kteří si nevšimli zákazu vjezdu, instalovaného při přestavbě Moskevské.

0/0
5.9.2016 16:54

J26a46n 65Z77a98b25a31b42a 8174754438314

Nehledě na to, že jsou nadšeni obyvatelé okolních úzkých jednosměrek, dříve naprosto klidných, zatímco dnes jim tam celou drncají auta na rozbité dlažbě

0/0
5.9.2016 12:55

V97i23k34t18o66r 94Š56e43d13i24v27ý 8276501220376

Vltavská plní jedinou funkci - přestupní stanice MHD. Co jiného by se tam také mělo dít, když v těch místech je jenom tramvajová zastávka a vlez do metra?

+1/0
5.9.2016 9:27

L11a80d81i32s70l68a97v 84B14u43r61d71a 2377924198565

Co by se asi tak mělo dít v centru města, na nábřeží...;-D

+2/−1
5.9.2016 9:43

V11i13k61t18o54r 96Š82e59d71i17v34ý 8116121280476

V kolejišti hlavního nádraží také nekypí společenský život. :-/

Vltavská má šanci ožít po připojení do prostoru směrem na SSV - pokud tam vznikne město a ne kancelářská poušť.

+1/0
5.9.2016 10:38

L36a85d86i29s61l34a52v 72B61u98r37d30a 2747154328295

Nechápu, takže Vltavská je v pořádku, protože kolejiště hlavního nádraží nefunguje jako ulice?

+1/0
5.9.2016 15:18

V49i92k67t25o24r 88Š14e81d13i96v31ý 8596631440966

Prostor pro přestup slouží pouze pro přestup. To je v pořádku.

Je to prostor ryze účelový, hezkého na něm není nic. No a? Lepší ošuntělé účelové vybavení, než vrazit miliony do architektonického veledíla, které za chvíli také zajde.

0/0
6.9.2016 9:10

L82a84d94i34s85l49a72v 57B31u58r39d98a 2197264768185

Jaký prostor pro přestup? Bavíme se o monstrózní mimoúrovňové křižovatce v centru, kde se pěšák musí proplétat nekonečnými tunely a rampami. Naprosto znehodnocený a mrtvý prostor.

0/0
6.9.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.