Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava Vinohradské vyjde na 610 milionů, začne za dva roky

Za dva roky začne rekonstrukce významné pražské ulice. Na Vinohradské přibudou pítka, stromy či lavičky a změnou projdou také zastávky. Na návrhu oprav se podílela i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a43r74e73l 53D73r72d87a 6463975807489

V Plzni řeší řidiče osobáků, co zastavují na zastávkách MHD. Minule jsem vykládal kolegy z auta na Floře. Situace nic moc. Tady se nikde u metra zastavit nedá. Tady třeba koukám na trhovce u centra na Floře. Ti stojí na chodníku. Projekt přitom chce sebrat jeden jízdní pruh!

https://goo.gl/maps/eeHMmYJS3rz

Na Praze 11 u metra zřizují místa K+R. Když už se Vinohradská dělá nově, co myslet i na řidiče osobáků a potřebu návaznosti na MHD?

https://cs.wikipedia.org/wiki/K%2BR

0/0
7.9.2016 6:46

V40l58a12d64i74m50í78r 70H72o79l52ý 8654211496157

Co přeměnit Vinohradskou kompletně na cyklostezku?

To pracovníky z IPR nenapadlo?

I tramvaje zrušit, protože způsobují hluk a když vjede cyklista kolem do tramvajové koleje, hrozí mu ošklivý úraz.

Chodníky by se také daly zúžit, protože po přestavbě by po nich chodili jen místní obyvatelé, ostatní by na Vinohradskou nic netáhlo. Firmy a živnostníci, provozující tam nyní své obchody, by nejspíš odešli jinam.

Rozhodně by ale stouply ceny bytů, protože by jejich majitelé měli božský klid.

Místo hluku tramvají a automobilů, by usínali za tichého šumění galusek houfů cyklistů.

0/0
5.9.2016 17:05

K26a71r32e25l 14D62r85d17a 6213295347159

Šel jsem Vinohradskou, když byla ta celopražská akce cyklistů se srazem na Jiřího z Poděbrad. Jezdci se zrovna hrnuli od Václaváku. To je "vychovaná cháska". Kdo měl pocit, že to po cyklopruhu moc nejede a desítky cyklistů tvoří dokonce kolony třeba na světlech, tak to bral po chodníku mezi chodci. Jedna holka před námi spadla, blokovala chvíli celý chodník a máváním kola všechny kolem sebe ohrožovala se nám k tomu hrozně omlouvala, že jako zdržuje provoz. To že se motá na chodníku se zbraní v ruce brala jako právo na prostor.

Tak snad, ideální ulice budoucnosti. Betonové zátarasy zleva zprava, chránící stezku pro chodce. Uprostřed co nejširší pruh pro cyklisty, aby si vzájemně nepřekáželi.

A hlavně žádné stromy, ty by bránili cyklistům v průjezdu.

(U nás jsou stromy celé olámané. To je takový cyklistický sport, razit cyklostezku korunami stromů.) ;-D

0/0
6.9.2016 7:19

K66a42r97e10l 76D50r21d96a 6483395937899

Dva cíle projektu. Bezbariérová Praha. Vinohrady s Vinohradskou jsou v tomto smyslu odstrašující. A co se týká ulic, sodou jsou pravidelně tramvajové trati, které nelze bezbariérově překonat.

Pak jde o široké chodníky pro chodce. Když tady měl Svoboda výpravu z Vídně, tak nám Rakušané tvrdili, že šířka chodníků je výrazem demokracie. A Praha je naopak pověstná nesmyslným zužováním chodníků a maximálním omezováním chodců. Tedy výraz Prahy pak působí spíš jak z dob ČSSR.

Ono přitom nestačí chodníky zaflákat sloupy pro tramvaje, lampami, parkovacími hodinami... Projekt nově navrhuje zúžení chodníků, aby se sem daly nasázet stromy. V podstatě řešení popírá cíl projektu, co nejvíce zohlednit chodce. Zvláštní, za sebe bych zeleň bral, ale i tak je to na chodníku bariéra a způsobuje kolize chodců. A zrušit kvůli stromům nedostatkové parkování je zhůvěřilost.

A také, Praha neumí údržbu zeleně. Pár stromů u centra na Floře je soda. Trvale je to smetiště pro kuřáky plné nedopalků. Během roku pořád nějaký nepořádek. 50% stromů kolem centra zašlo, bylo pokáceno a nikdo nežádá jejich obnovu. Místo chodníku je zde pak jen blátivé místo k ničemu s pařezem. A pak takovou hrůzu někdo vezme přes kopírák a ordinuje ji celé ulici? Kapku nedomyšlenost.

0/0
5.9.2016 14:38

K19a19r80e27l 48D90r18d61a 6143675557259

OPRAVA. Stromy jsou v Jičínské obnoveny a je zde alej stromů. Takto to zde vypadalo tak před dvěma roky. Možná ještě déle, protože některé kmeny jsou mladých stromků, některé jsou tak mohutné, že se do chodníku málem nevejdou. (Spoléhal jsem na fotku a svůj špatný pocit. Sázet sem museli dost velké stromky.)

https://goo.gl/maps/LPtdqDkyhqH2

Přetrvává nějakých 7-8 odstraněných stromů z dob parkoviště za centrem. Nechutný prostor, kde je stále nepořádek. Přitom klid. Jak je někde klidné zákoutí, likvidují ho automaticky bezdomovci.

https://goo.gl/maps/Y94S7zQAYTS2

A většina chodců v Jičínské používá tuhle otřesnou zúženou stezku pro chodce. Špína, nepořádek, parkující auta. Přitom projet autem kodrcavou Jičínskou je za trest a je to důležitá spojka pro tramvaje. Hnus, co může v Praze pro chodce existovat a není to myšleno jako dočasné provizorium.

Aby se tato obludnost elegantně zakončila, tak ji bude korunovat nový přechod přes Vinohradskou. To má logiku. Kanál kam vozíčkář nesmí, aby tady nezapadl do nějaké díry. ;-D

https://goo.gl/maps/FrrWJwGPKg72

0/0
6.9.2016 10:03

K23a82r75e84l 53D51r90d45a 6503445217389

Detaily podrobněji.

http://www.iprpraha.cz/studievinohradska

0/0
5.9.2016 13:49

M10í52l65a 85P77i42š15t94ě81l67á67k 7303207713

Někde jsem četl, že se má zastávka Radhošťská posouvat k Jiřímu z Poděbrad a tady o tom nic nepíši, takže se asi nic dělat nebude.

0/0
5.9.2016 13:48

T11o97m85á81š 86V92e73j36m52e96l48k58a 8498732969

No za 610 mil. Kč se mohlo udělat něco potrebnejsiho než opravovat ulici která je v pohodě. Vyhozené peníze.

+1/−2
5.9.2016 8:28

V52i52k68t24o92r 61Š61e12d69i46v79ý 8766801130856

Ta ulice je v pohodě pouze z Vašeho zpátečnického a zkostnatělého pohledu.

Ve skutečnosti je málo humanizovaná, neláká cyklisty, nepotkáte tam pouličního muzikanta.

Naštěstí pokrokoví pracovníci IPR dobře vědí, že lpět na ulici jako prostoru určeném pro dopravu po městě je překonaný pohled.

+5/−1
5.9.2016 8:38

L82a69d35i77s43l23a52v 91B92u81r50d72a 2987684468295

Tak nevím, myslel jste to ironicky, nebo vážně. Pokud ironicky, moc se to nepovedlo, protože přesně takto se vývoj opravdu ubírá.

0/0
5.9.2016 8:45

J92a41n 96Z38a24b98a15b26a 8204494958254

To nebude ironie, to bude sarkasmus ;-D;-D

0/0
5.9.2016 9:08

V45i16k26t92o33r 66Š23e77d33i70v39ý 8836101600756

Spíš bych řekl, že vývoj je tímto směrem poměrně surově tlačen.

Nepotkal jsem nikoho, kdo by postrádal cyklopruhy na páteřních komunikacích (mimo profesionálních aktivistů), na nedostatek míst pro automobilovou dopravu si stěžuje kdekdo. Lavičky a pítka přitáhnou spíš bezďáky ...

Jako obyčejně - na vizualizacích to vypadá nádherně, funkčnost je poněkud horší.

+2/0
5.9.2016 9:17

L42a52d88i61s42l32a27v 85B45u83r73d70a 2837644188675

No a to je právě ten zpátečnický a zkostnatělý pohled: "tohle je páteřní komunikace kam cyklista nesmí, a pěšák jedině podchodem". Vinohradská je důležitá trasa pro automobilovou dopravu, ale to neznamená, že by něměla být použitelná i pro ostatní účastníky dopravy/obyvatele.

+1/−1
5.9.2016 9:36

V93i27k36t56o85r 65Š56e49d42i54v67ý 8956311110236

K tomu, aby byla použitelná pro pěší, stačí trochu víc péče o povrch chodníků. A cyklisté mohou samozřejmě užívat vozovku jako kdokoli jiný.

Nebo si snad myslíte, že po prostavění stovek milionů budou chodci dělat snáz dlouhé kroky?

0/0
5.9.2016 10:09
Foto

J38a63n33a 71K72o31z86á62k91o27v29á 79V19o59l95r39á23b24o13v45á 9653724145881

Úměrně šířce chodníků tam tolik chodců zase nekorzuje, takže bych pruh pro cyklisty spíš ukrojila z nich, než ze silnice, kde jezdí tramvaje a auta. M. j. chudáci lidi co tam bydlí. Zažili jsme to na Sokolovské ve Vysočanech, kde navíc máme mezi kolejemi trávu, takže když v pondělí ráno jedou popeláři, sanitky se můžou uhoukat a je jim to prd platné, protože z toho úzkého pruhu na silnici nikam neuhnete a přes trávu to technicky nejde. Ale zato manifestovat by tu mohly osmistupy a ještě by projelo vedle nich to kolo. Výsledek? Lidé jdoucí do obchodů parkují na chodníku, policajti krčí rameny - stačí si dát za okénko zásobování

+2/0
5.9.2016 11:20

L76a95d48i29s87l63a31v 63B43u70r44d16a 2597914458455

Koleje s trávníkem považuju za jedno z nejhorších řešení, podobně třeba jako samostatné cyklostezky v místě, kde může být cyklopruh nebo sdílená stezka, prostě zbytečně vyhrazená část ulice, nevyužitelná (de facto nebo minimálně de iure) nikým jiným.

+2/0
5.9.2016 14:58

K16a64r43e38l 65D84r47d88a 6453245547809

To ale nemluvíte o zatravněných tratích, ale o tratích s otevřeným kolejovým svrškem, co dělají v Praze nepřekonatelnou bariéru třeba pro vozíčkáře a pro všechny chodce. Zcela úmyslně, aby se zvedla bezpečnost a plynulost tramvajové dopravy. Zase je to něco za něco. Trať kde popojíždí kolona aut, dává přednost chodcům a v ní se posouvá tramvaj, není nic dobrého.

Trávník na trati je dost drahý. Pokud radnice zavětří, že není vhodný, bude všude štěrk plný odpadků. Já koukám na Olšanské na plno nedopalků ve štěrku. Kdo takovou ulici uprostřed Prahy kdy uklidí? Hnus fialový. :-P;-)

0/0
6.9.2016 7:05

L28a65d56i65s58l43a93v 75B81u67r73d38a 2947654468475

A koleje s trávníkem jsou něco jiného než otevřený kolejový svršek?

0/0
6.9.2016 8:38

K24a88r79e30l 77D66r39d11a 6393755327919

Ano jsou. Je to "luxusní zatravněný povrch", který si radnice musí proboxovat a zaplatit jinak dostane erární štěrk a špínu. Vyznělo to, že Vám vadí ta tráva. Přitom je řeč o otevřeném svršku.

0/0
6.9.2016 10:08

L58a58d82i73s19l49a45v 77B23u78r57d25a 2967694638475

Tráva mi vadí ještě víc než štěrk - na rozdíl od "erárního štěrku a špíny" ji navíc musí někdo náročně udržovat, a stejně mezi kolejemi jen živoří. Neboli výsledek je stejný, jen je to dražší.

0/0
6.9.2016 14:55

K89a15r42e10l 47D98r74d56a 6443335137609

Tak to se neshodneme. Ulice, kde je tráva, mi přijdou vzhledově fajn. A údržba je běžné sekání. Radnicím to dá práci tu trávu zajistit.

Štěrková cesta, která se uprostřed města neuklízí, je hrozná. Trvalý zdroj prachu. Jsem často v Olšanské. Je to otřes. Koneckonců, je ten štěrk nebezpečný pro chodce i pro tramvaje.

Obecně jsem proti takto řešeným tratím. Ale když už to musí být, beru raději trávu.

0/0
6.9.2016 18:12

J36a54n 35V82o21j12t27í32š84e10k 6282551295676

Jenže vy se na to díváte špatně. Chodců tam dost možná tolik nekorzuje právě proto, že to pro korzování není příjemná ulice, třeba je tyhle úpravy přitáhnou.

+1/0
5.9.2016 22:02

V34i45k40t63o32r 18Š13e90d21i33v42ý 8326531580836

Odkud by je přitáhly?

0/0
6.9.2016 0:29

J35a39n 84V46o84j51t68í52š74e14k 6942511415616

Z města? Bydlí v něm skoro milion a půl lidí, a tohle je v podstatě centrum. Třeba konkrétně lidi, kteří bydlí přímo tam a do teď chodili korzovat na Mírák by mohli začít tady a nebo lidi, kteří nekorzovali vůbec se kouknou z okna, řeknou si "jé, to je hezká ulice" a půjdou tam. Ono to takhle napsaný vypadá absurdně, ale děje se to. Na Malostranskym náměstí taky nikdo neposedával, teď se tam na to udělalo místo a vypadá to tam najednou úplně jinak.

+1/0
6.9.2016 0:37

L89a85d86i80s79l74a38v 25B79u10r94d57a 2447434128495

No proto taky koukám že v podstatné části se nic jiného než předlažba v zásadě neplánuje, jen se "potvrdí" parkovací pruh jinou dlažbou a rozšířením chodníku na koncích, a domaluje se ten cyklopruh.

0/0
5.9.2016 14:53

K88a57r67e47l 58D69r42d19a 6443265647929

Ty popisy u fotek jsou chybné. Rv

Flora má vcelku dobře vyřešené podchody se vstupem do obchodního centra a metra. Je nutný přechod na povrchu? Nový přechod pro chodce znamená blokovat kolony aut v Jičínské, co nebudou pro chodce moc odbočit, takže ty nekonečné kolony aut porostou. V těch kolonách trčí autobusy MHD. Projet 136 přes Floru bude za trest. (Je tomu tak už dnes.) Navíc tam nějaký matlal, co ho lživě označujete za architekta, namaloval chodce co se prodírají kolem stávajících vstupů do podchodů na tento přechod. Tady skutečně vzniknou nějaké 40 cm široké nebezpečné chodníčky pro tento účel? Rv

("Architekt" tady zahlédl nějakého opilého asociála na kolejích uprostřed křižovatky a už ho má v projektu včetně požadavku na přechod, ne?)

V Italské mi to zavání tramvajovou zastávkou vídeňského typu. Auta projíždějící zastávkou na úrovni ostrůvku. Nebezpečné pro chodce, nepoužitelné pro cyklisty, při tom provozu zcela nevhodné pro auta. Nebo je to myšleno jako auta na tramvajové trati? Ten návrh je nejasný. Ale řešení mi pro Italskou přijde nebezpečné. Rv

Tady jsou 4 chybně popsané fotky z celého projektu a i ty prozrazují, že je to nesmysl připravený někde od stolu. Neřeší to někde v Brně bez návštěvy Vinohradské? :-P

+2/−1
5.9.2016 6:46

V65i59k37t65o71r 38Š30e46d54i50v73ý 8836551200596

Ale kdepak nesmysl. IPR aplikuje stále stejný postup, kdy se snaží co nejvíc potlačit individuální dopravu (včetně dopravy v klidu). Lidé si totiž myslí, že se potřebují přepravovat - je tedy zapotřebí znechutit jim to všemi možnými prostředky. Takže zúžit, zpomalit, zakázat, zdražit, zkomplikovat ...

+4/0
5.9.2016 7:53

J84a50n 37V16o34j50t34í25š47e82k 6922121295536

Pro všechny v těch starejch úzkejch ulicích prostě není místo a IPR zcela správně preferuje chodce, čili lidi, co v ulici pobývají, před těmi, kteří pouze projíždějí.

0/−2
5.9.2016 21:59

K46a63r19e45l 58D30r72d38a 6853155227649

Ono jde i o MHD, která nemůže projíždět a stává se nefunkční a neoblíbenou. Nakonec je to veřejný zájem, který blokuje druhý veřejný zájem a jsme v úplném Kocourkově.

0/0
6.9.2016 6:57

L94a47d82i83s91l48a20v 57B67u17r19d40a 2517404438885

Máte pravdu, 2 fotkyjsou chybně popsané. Jinak ale doporučuju nesoudit jen dle vizualizací, ať ze sebe neděláte hlupáka - podle výkresu rozhodně u Flory nevzniknou nějaké 40 cm široké chodníčky, ale chodník široký cca 2 m.

0/0
5.9.2016 8:44

K81a77r36e11l 92D76r14d20a 6733205607389

Děkuji za upozornění, koukám do výkresu, dávám odkaz sem nahoru.

Na Floře se zruší jízdní pruhy a o ty se rozšíří tramvajový ostrůvek, tím vznikne normální úzký chodník, který umožní obejít vstup do podchodu a pokračovat k přechodu.

Směrem na Želivského padne asi 6 parkovacích míst. Směrem do centra padne odbočovací pruh do Jičínské. Auto, které bude dávat přednost chodcům na přechodu, nově zablokuje průjezd Vinohradskou. Ta samá novinka nastane při výjezdu z Jičínské z Korunní.

Samotný přechod bude "kličkovaný", aby si chodci nemysleli, že tady budou Vinohradskou v klidu přecházet a skákat pod tramvaje.

Jestli jsem to pochopil dobře, to dřívější nahnání chodců do podchodů se ukazuje jako nesmysl, když tady jede vozíčkář. Ty podchody mu nikdo bezbariérové neudělá a obchází se to procházkou přes tři bloky. Takže IPR to nově všechno předělává zpět na bezbariérové přechody na povrchu. Čímž se zazdí automobilová doprava. Pokud tady budou vznikat kolony, bude tady nechutná začuzená křižovatka a představa posedávajících lidí na lavičkách je nesmysl.

+2/0
5.9.2016 14:10

L21a21d50i11s22l85a39v 76B63u98r11d63a 2187944208385

Píšete to naprosto přesně, podchod versus přechod typicky ilustrují dva přístupy - podchod (nadchod) versus přechod rovná se preference automobilů versus preference ostatní dopravy. Stejně tak "pobytová" ulice je asi ideál mnohde dosažitelný až v době, kdy budou převládat elektromobily.

0/0
5.9.2016 15:08
Foto

A53l78b92e27r85t 83P55ě17n78i21č70k28a 2420728195817

Hmm, začne za dva roky? To to teď architekti teprve začínají kreslit nebo co na tom bude trvat 2 roky? Teď pominu tu cenu, třeba ty pítka pro bezďáky budou mít i wifi, tak by to asi odpovídalo ;-)

0/0
5.9.2016 4:19

J87a80n 46V55o65j17t27í65š11e66k 6352821765726

Ano. Projekt se nejspíš teprve začíná vytvářet. Dost možná na něj teprve běží soutěž. Tohle jsou všechno jenom studie.

0/0
5.9.2016 22:04

M91i96l66a74n 65V94o26t42a52v36a 5654436321102

OK. A proto byla skoro cely tento rok po částech rozkopaná. Udělat vše najednou? No koho by taková blbost napadla

+1/0
4.9.2016 19:29

J24i21r44i 90K89u28c74e36r58a 5637720456602

před 20 měsíci jsem tam koupil byt, tak se zvědavý, jestli ho tohle zhodnotí - nebo naopak ;-)

0/0
4.9.2016 18:12

J36a26n 29Z57a72b39a16b28a 8734604668164

A umrtvování další části Prahy pokračuje...

+13/−1
4.9.2016 16:46

L23a64d54i38s19l89a31v 84B27u51r89d31a 2437924588965

Jistě, rozšíření chodníků vždy znamená smrt, zato taková Vltavská, tam to žije;-D

+2/0
5.9.2016 8:47

J65a48n 12Z12a29b43a88b26a 8334784918134

Zkuste se zeptat někoho z okolí zklidněného Vršovického náměstí, resp. Moskevské ulice mezi Žitomirskou a Na Kovárně. Celé "zklidnění" Moskevské mělo za výsledek jenom úbytek už ta nedostatkových parkovacích míst a krach několika místních obchůdků...

+2/0
5.9.2016 9:12

L26a81d49i59s76l84a75v 62B30u97r48d72a 2507604438845

Tak situaci na Moskevské moc neznám, ale pokud krachne obchod přímo u tramvajové zastávky, bude asi příčina trochu jince, než že zastávku někdo přebudoval na vídeňskou, ne?

0/−1
5.9.2016 9:49

V35i96k23t78o80r 18Š62e34d58i64v85ý 8786751380146

To, že kolem nelze projet autem, o zastavení ani nemluvě, to už vliv mít může.

+2/0
5.9.2016 10:35

L40a96d28i68s44l11a39v 54B58u27r94d76a 2667984388605

Pokud se nedá projet kolem, je to v místě těch nových vídeňských zastávek? V takovém případě se přece mezi chodníkem a ostrůvkem taky nedalo zastavit.

0/0
5.9.2016 15:09

V68l10a14d89i36m64í23r 31H17o28l24ý 8114211976957

Ono se tam projet dá, ale nesmí vás chytit policajti.

Rádi a často číhají na řidiče, kteří si nevšimli zákazu vjezdu, instalovaného při přestavbě Moskevské.

0/0
5.9.2016 16:54

J86a90n 93Z18a75b32a90b97a 8824944518644

Nehledě na to, že jsou nadšeni obyvatelé okolních úzkých jednosměrek, dříve naprosto klidných, zatímco dnes jim tam celou drncají auta na rozbité dlažbě

0/0
5.9.2016 12:55

V61i85k41t95o35r 29Š14e26d78i71v48ý 8776751830956

Vltavská plní jedinou funkci - přestupní stanice MHD. Co jiného by se tam také mělo dít, když v těch místech je jenom tramvajová zastávka a vlez do metra?

+1/0
5.9.2016 9:27

L61a26d85i38s43l60a31v 18B84u72r89d62a 2387774128305

Co by se asi tak mělo dít v centru města, na nábřeží...;-D

+2/−1
5.9.2016 9:43

V93i83k10t60o45r 74Š32e88d80i16v81ý 8266251520256

V kolejišti hlavního nádraží také nekypí společenský život. :-/

Vltavská má šanci ožít po připojení do prostoru směrem na SSV - pokud tam vznikne město a ne kancelářská poušť.

+1/0
5.9.2016 10:38

L42a91d35i39s81l95a66v 18B13u40r77d55a 2327444668755

Nechápu, takže Vltavská je v pořádku, protože kolejiště hlavního nádraží nefunguje jako ulice?

+1/0
5.9.2016 15:18

V48i76k50t53o92r 75Š32e60d85i92v96ý 8576361780146

Prostor pro přestup slouží pouze pro přestup. To je v pořádku.

Je to prostor ryze účelový, hezkého na něm není nic. No a? Lepší ošuntělé účelové vybavení, než vrazit miliony do architektonického veledíla, které za chvíli také zajde.

0/0
6.9.2016 9:10

L91a42d56i57s70l12a47v 30B33u37r74d95a 2307664288105

Jaký prostor pro přestup? Bavíme se o monstrózní mimoúrovňové křižovatce v centru, kde se pěšák musí proplétat nekonečnými tunely a rampami. Naprosto znehodnocený a mrtvý prostor.

0/0
6.9.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.