Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj shání dotace na tramvaj v Jesenici u Prahy, má pomoci dopravě

Značné části Středočechů dojíždějících za prací do Prahy, především v regionech Praha-východ a západ, cestu často komplikují ranní kolony. Rada kraje tento týden proto schválila záměr na vybudování tramvajové trati, která naváže na metro D. Projekt vyjde na dvě a půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a48v49e46l 43M43a21r43e51š 2746328103521

Neříká se takové tramvaji vlak ?

+1/0
10.9.2016 23:27

V34í70t88ě66z35s23l68a85v 73S27c59h58m63i46t52t 5820919789273

Tatranská električka také není vlak.

#

0/0
11.9.2016 13:43

A91d74a88m 26P13o27c33h40e 7988446360195

Není to jedno?

0/0
11.9.2016 13:56

Z67d48e97n80ě88k 62V30a37l16e13n39t63a 3895850988894

Kdyby tam tu vietnamskou tržnici v době individuální výstavby zvané Vestec/Jesnice odstřihli od Vídeňské, tak by také velmi ulevili dopravě ;-DR^

+1/0
10.9.2016 10:07

M60a29r64t34i81n 56K21u35b30í53k 9657369366783

Nechápu jak někoho může napadnout nepropojená tramvajová síť, nebo je to v článku zamlčeno?! Každý jen trochu chápající člověk by měl vědět, že tramvaj musí mít i další zázemí jako jsou ústřední dílny pro revize a opravy, servis, vozovny, myčky atd. To je jako to metro D, které má být bez strojvedoucích, takže vozy neboudou moci na jiné trasy metra, stejně tak sevis bude oddělený. Prostě aby bylo vše co nejdražší a firmy si vydělaly. Já bych nedivil ani tomu, že tramvaje do dílen povezou na kamionech, aby si vydělal i další dopravce.

+7/0
9.9.2016 21:26

K41a75r16e78l 61L76a74n82g32r 2552847740868

Metro D je úsměvná část - vozy se vemou kdoví kde, výrobce tu DP Praha poslal kde dnu, díky svému stylu "placení", technologii co nemá ve světě obdoby stát zašmelil němcům. Takže co tam bude jezdit nikdo neví ;-D

0/−5
9.9.2016 21:30

J38i84ř13í 26K23r65e13j75č73í61k 2787978424286

"výrobce tu DP Praha poslal kde dnu" ? Jako že DP Praha poslal ke dnu Siemens ?

Jste maličko mimo, že...

+7/0
9.9.2016 21:41

K54a25r61e36l 51L94a39n96g60r 2122227210268

Mimo jste tak trošku vy ;-). Bylo posláno ke dnu ČKD Dopravní Systémy - výrobce nového metra. Siemens to tam šel jen vytunelovat ze strany technologie. Nebo se tam snad tramvaje a metro stále vyrábí? Jen tak naokraj Siemens chtěl zlikvidovat zlikvidovat všechnu dokumentaci nesouvisející s metrem a tramvajema, takže všechny dokumenty a výkresy na staré lokomotivy a vozy by lehly popelem, nebýt snahy pár zaměstnanců a tlaku ze strany archivu kam se pak vše odvezlo.

0/0
10.9.2016 9:53

Z67d14e44n89ě47k 53V71a18l19e17n86t61a 3605610268624

To je konspirace ;-D, pán bude asi z toho archivu a v pracovní době se hodně nudí co R^ .... je vidět co zaměstnávají v DP již jenom ne na silnicích ;-D ....

0/0
10.9.2016 10:10

K77a73r59e16l 61L22a56n79g59r 2542767350358

Zkuste si sehnat nějakého bývalého konstruktéra z DS ať vám řekne co se tam dělo v době kdy to převzal Siemens. ;-) Potvrdí vám jen to co jsem tu psal, šli po technologii, výroba je nezajímala. Dokončit zakázku co museli dodělat a odvézt technologii a dokumentaci k ní. Zbytek zlikvidovat. Neplacení záloh na práci a materiál - to byl standart DP Praha v letech 1995 až 1999 i když to měli ve smlouvách.

0/0
10.9.2016 11:19

J72i90ř10í 55K60r68e84j36č18í17k 2887338214666

Směšné, nic víc k tomu nemá smysl dodávat...

0/0
11.9.2016 21:40

P62e11t73r 34U41l61l33m10a94n60n 2987688867542

U toho metra s Vámi nemohu souhlasit. Čas jde dál a nemůžeme donekonečna stavět metro vhodné pro technicky zastaralé vozy.

+3/0
9.9.2016 22:17

A88d22a21m 27P98o26c18h60e 7358926740355

To jistě. Ale rozhodně můžeme stavět alespoň tak kompatibilní systém, aby vozy mohly přinejmenším projet do depa po jiné lince.

0/0
11.9.2016 13:57

J18i55ř87í 49P48r48ů97š20a 7815552285929

Zase oddělená tramvaj má i své výhody....vzhledem k trase mimo centrum půjde spíš o něco na způsob lehkého vlaku,takže jiné parametry a nemusí být úplně kompatibilní a přechodné na pražskou tramvajovou síť. Ústřední dílny na co? Tak jako je po Praze několik vozoven tady taky vznikne jedna a nebo se o údržbu postará výrobce, dnes je to víceméně standart že se soutěží cena vozidel plus údržba na 10 let. Každá trasa metra má svoje depo tak proč by je nemohla mít i trasa D?

+1/0
9.9.2016 22:52

R53o34b39e21r91t 40S67v16o78b72o24d89a 6183721246595

Ale i trasa D bude mít svoje depo. DEPO PÍSNICE. A bude na těch polích vedle SAPY.

0/0
10.9.2016 10:06

P41e69t36r 47K26a85r72a82f61i55á61t 3870867416360

Naváže na prodloužení tram. trati z Modřan, které se plánuje 25 let.

0/−2
9.9.2016 22:54

J95a67n 85N86e86m33e77c 9928286237110

Abych se přiznal, spíše bych čekal něco jako pokračování "D" - nadzemka ... ale nějak mám z toho článku pocit, že je to spíše "výstřel do tmy" a taky mi tam chybí koncepce. Tak jako se před 15-ti lety z pozemků udělaly stavební a nikdo nepřemýšlel o obslužnosti, dnes se plánují trati a nikdo nepřemýšlí, jak se za 15 a více let (roku 2023 nevěřím) budou využívat ...

0/0
9.9.2016 23:25

P20e27t46r 25P35e87t17r 6383822438383

Kazda trasa ma jiny zabezpecovac takze ani mezi trasami A B C nemohou vozy jen tak prejizdet. Maximalne manipulacne. A to pujde urcite i s trasou D

+1/0
10.9.2016 11:14

P41a30t70r72i82k 59E13g52e36r 2798820149381

Mám rozumět tomu, že tato tramvajová trať bude od té pražské oddělena? Proč? Vždyť ji lze napojit na trať Levského / Sídliště Modřany přes metro Libuš chce město vést také tramvaje. Podle mě se nemusí stavět až bude metro D. Jen ať cestující dojedou dál Jesenice - Vestec - Písnice - Libuš - Modřany - Braník - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) - Hlavní nádraží (C) - ... a ať jezdí za hranice Prahy linky 31, 33, 37.

+5/−4
9.9.2016 20:52

M13a30r48t45i66n 23R55u35z37i98c48k56a 1562728486327

No to uz bude vyhodnejsi vest ji na Kacerov a Pankrac nez objezdem cele Prahy 12 az na Palackeho mam. Stejne je treba resit vhodnejsi dopravu i kolem Kunratic, VU, Ikemu...

+4/0
10.9.2016 11:23

P15a52t12r93i74k 96E23g14e36r 2308340659471

Tak jasně, ale to zase neudělají protože tu má jezdit metro. Možná však pochopí časem, že tramvaj se více využije o tom teď uvažuje Praha 11. Která se tramvaje také jen tak nejspíše nedočká. Stejný problém jako Praha 12 mají na Praze 15 kam nevede metro ani tramvaj a vlak využívá jen část cestujících.

0/0
10.9.2016 20:39

M40a95r81t23i26n 75R89u31z93i82c57k16a 1392918726237

Prave ze ne, metro povede o kus vedle, jedine stanice na trase budou Depo Pisnice a Nemocnice Krc. Mezi nimi to bude porad autobus...

0/0
11.9.2016 0:03

M44i36l97a10n 34V85e17s17e25l97ý 1928281213106

Izolovaná trať by musela mít i vlastní depo. Trať do Libuše se snad už plánuje, pak už by to bylo jen kousek do Jesenice, ale co se týká linkového vedení, tak každá, která pojede až do centra, je tím pádem víc náchylná na nepravidelnosti způsobené zácpami nebo nehodami. Z provozních důvodů by bylo asi jistější ji ukončit v místě, kde není takové ohrožení nepravidelnostmi, na stávající kolejové síti třeba smyčka Dvorce, přestup by byl ve společných zastávkách se stávajícími linkami z Braníka, lépe nový přestup v Modřanech u stejné nástupní hrany. A to nezmiňuju ani případné rozdíly v intervalech jednotlivých spojů, a nebo možné technické odlišnosti vozů, které by jezdily mimo město, např. by nemusely mít motory na všech nápravách, byly třeba obousměrné pro možnost obratu na úvrati, nebo by byly i delší a pod.

0/0
11.9.2016 17:34

J74a24n 38V54a84l32o80u66c50h 6542497568450

Když mluvíte o tramvaji, nedávejte ani na ilustrační fotku šalinu :-) (navíc půlstoletí starý typ u článku o nové trati...).

+6/0
9.9.2016 20:11

K72a12r12e83l 23L68a10n31g34r 2412617320888

A kolik těch nových se do toho kopce bez problémů vysápe? ;-D

0/−3
9.9.2016 21:17

J66i25ř32í 57K77r30e28j67č29í61k 2537698914556

Všechny !

+5/0
9.9.2016 21:41

M58a89r85t50i63n 60K83u15ř32í12t39k92a 6957856688225

Zrovna ta na fotce dost těžko.

+3/−1
10.9.2016 7:36

P91e48t87r 69A10g33u87l29á35r 4807378830284

Tak to je pecka. Až se tohle povede, tak v Praze zavedou takový systém parkování, že lidé z podobných míst ne, že budou moci jezdit MHD do práce, ale budou muset.

0/0
9.9.2016 19:15

P41e20t37r 63P78e23t80r 6693792778273

Jako, ze by se jim vybudovala tram trat za nekolik miliard a oni by pak jezdili autem?

0/0
9.9.2016 21:01

R65o64b85e38r60t 90M61á16s75l79o 1721831687687

Kdyby raději otevřeli Břežansko-písnický sjezd na okruh, to by ulevilo dopravě.

+16/0
9.9.2016 18:38

R66a38d63o14m22í79r 41J51a94h93n 6470594780252

ten otevřou až Komořaňáci přestanou blokovat sjezd u nich. když bude v Komořanech i v Písnici, bude to fungovat. když bude jen v Písnici, bude to kolaps.

+1/0
9.9.2016 18:45

R26a87d44o73m81í32r 83J70a71h95n 6670284150572

Když jsem šel v roce 1976 do první třídy v Písnici, říkalo se, že tam to metro bude jezdit už napřesrok;-D

+8/−1
9.9.2016 18:35

V20i44k72t50o70r 35Š24e18d67i89v47ý 8366321700276

Nojo, na vsi se vyprávěj všelijaký bajky.

+4/0
9.9.2016 19:13

R35o59m44a74n 72P70o11l96á49č98e96k 5956699695

Tohle není o vesnici, ale metro už bylo plánované do této oblasti ( jih Prahy) už od prvního kopnutí do země...

Časem se měnilo jenom verze jestli to bude odbočka C a nebo nová trasa...

+2/−1
9.9.2016 19:36

P44a98t64r68i95k 77E53g33e21r 2448690579361

Dříve zde snad vyjede tramvaj. Protože to metro D by už mělo jezdit nejpozději v roce 2024. Kamarádi z Prahy 4 už těm slibům nevěří.

0/0
9.9.2016 20:55

V49i17k51t20o15r 57Š21e37d31i93v57ý 8136591690456

Jo, to znám. "Síť pražského metra v roce 2100" ;-D

+1/0
10.9.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.