Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj shání dotace na tramvaj v Jesenici u Prahy, má pomoci dopravě

Značné části Středočechů dojíždějících za prací do Prahy, především v regionech Praha-východ a západ, cestu často komplikují ranní kolony. Rada kraje tento týden proto schválila záměr na vybudování tramvajové trati, která naváže na metro D. Projekt vyjde na dvě a půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a23v89e19l 90M86a24r42e48š 2346528553381

Neříká se takové tramvaji vlak ?

+1/0
10.9.2016 23:27

V23í52t57ě58z96s69l32a53v 74S71c30h39m11i87t44t 5780859839633

Tatranská električka také není vlak.

#

0/0
11.9.2016 13:43

A26d25a10m 67P15o21c93h67e 7798286770665

Není to jedno?

0/0
11.9.2016 13:56

Z69d13e97n84ě50k 21V38a33l39e49n30t76a 3515690788884

Kdyby tam tu vietnamskou tržnici v době individuální výstavby zvané Vestec/Jesnice odstřihli od Vídeňské, tak by také velmi ulevili dopravě ;-DR^

+1/0
10.9.2016 10:07

M98a79r63t61i49n 88K39u23b22í83k 9517479126113

Nechápu jak někoho může napadnout nepropojená tramvajová síť, nebo je to v článku zamlčeno?! Každý jen trochu chápající člověk by měl vědět, že tramvaj musí mít i další zázemí jako jsou ústřední dílny pro revize a opravy, servis, vozovny, myčky atd. To je jako to metro D, které má být bez strojvedoucích, takže vozy neboudou moci na jiné trasy metra, stejně tak sevis bude oddělený. Prostě aby bylo vše co nejdražší a firmy si vydělaly. Já bych nedivil ani tomu, že tramvaje do dílen povezou na kamionech, aby si vydělal i další dopravce.

+7/0
9.9.2016 21:26

K51a35r95e14l 60L36a13n12g93r 2672567600338

Metro D je úsměvná část - vozy se vemou kdoví kde, výrobce tu DP Praha poslal kde dnu, díky svému stylu "placení", technologii co nemá ve světě obdoby stát zašmelil němcům. Takže co tam bude jezdit nikdo neví ;-D

0/−5
9.9.2016 21:30

J76i93ř32í 26K45r42e15j68č10í63k 2257268794736

"výrobce tu DP Praha poslal kde dnu" ? Jako že DP Praha poslal ke dnu Siemens ?

Jste maličko mimo, že...

+7/0
9.9.2016 21:41

K83a72r65e68l 89L31a38n96g94r 2802467180518

Mimo jste tak trošku vy ;-). Bylo posláno ke dnu ČKD Dopravní Systémy - výrobce nového metra. Siemens to tam šel jen vytunelovat ze strany technologie. Nebo se tam snad tramvaje a metro stále vyrábí? Jen tak naokraj Siemens chtěl zlikvidovat zlikvidovat všechnu dokumentaci nesouvisející s metrem a tramvajema, takže všechny dokumenty a výkresy na staré lokomotivy a vozy by lehly popelem, nebýt snahy pár zaměstnanců a tlaku ze strany archivu kam se pak vše odvezlo.

0/0
10.9.2016 9:53

Z84d96e85n95ě14k 88V65a61l28e88n67t16a 3155950418514

To je konspirace ;-D, pán bude asi z toho archivu a v pracovní době se hodně nudí co R^ .... je vidět co zaměstnávají v DP již jenom ne na silnicích ;-D ....

0/0
10.9.2016 10:10

K70a80r86e79l 62L28a38n37g97r 2662387940798

Zkuste si sehnat nějakého bývalého konstruktéra z DS ať vám řekne co se tam dělo v době kdy to převzal Siemens. ;-) Potvrdí vám jen to co jsem tu psal, šli po technologii, výroba je nezajímala. Dokončit zakázku co museli dodělat a odvézt technologii a dokumentaci k ní. Zbytek zlikvidovat. Neplacení záloh na práci a materiál - to byl standart DP Praha v letech 1995 až 1999 i když to měli ve smlouvách.

0/0
10.9.2016 11:19

J98i51ř79í 36K89r29e71j24č67í20k 2377248214656

Směšné, nic víc k tomu nemá smysl dodávat...

0/0
11.9.2016 21:40

P82e97t62r 84U34l95l54m34a98n58n 2387878657672

U toho metra s Vámi nemohu souhlasit. Čas jde dál a nemůžeme donekonečna stavět metro vhodné pro technicky zastaralé vozy.

+3/0
9.9.2016 22:17

A57d96a47m 59P69o81c28h47e 7878786240765

To jistě. Ale rozhodně můžeme stavět alespoň tak kompatibilní systém, aby vozy mohly přinejmenším projet do depa po jiné lince.

0/0
11.9.2016 13:57

J69i37ř12í 69P59r64ů50š62a 7555392455819

Zase oddělená tramvaj má i své výhody....vzhledem k trase mimo centrum půjde spíš o něco na způsob lehkého vlaku,takže jiné parametry a nemusí být úplně kompatibilní a přechodné na pražskou tramvajovou síť. Ústřední dílny na co? Tak jako je po Praze několik vozoven tady taky vznikne jedna a nebo se o údržbu postará výrobce, dnes je to víceméně standart že se soutěží cena vozidel plus údržba na 10 let. Každá trasa metra má svoje depo tak proč by je nemohla mít i trasa D?

+1/0
9.9.2016 22:52

R14o97b34e74r51t 30S97v11o62b13o65d70a 6713771536395

Ale i trasa D bude mít svoje depo. DEPO PÍSNICE. A bude na těch polích vedle SAPY.

0/0
10.9.2016 10:06

P47e44t20r 83K69a57r36a27f31i38á98t 3730467136220

Naváže na prodloužení tram. trati z Modřan, které se plánuje 25 let.

0/−2
9.9.2016 22:54

J28a60n 65N55e71m56e52c 9948666797220

Abych se přiznal, spíše bych čekal něco jako pokračování "D" - nadzemka ... ale nějak mám z toho článku pocit, že je to spíše "výstřel do tmy" a taky mi tam chybí koncepce. Tak jako se před 15-ti lety z pozemků udělaly stavební a nikdo nepřemýšlel o obslužnosti, dnes se plánují trati a nikdo nepřemýšlí, jak se za 15 a více let (roku 2023 nevěřím) budou využívat ...

0/0
9.9.2016 23:25

P23e65t70r 40P97e81t20r 6213252208293

Kazda trasa ma jiny zabezpecovac takze ani mezi trasami A B C nemohou vozy jen tak prejizdet. Maximalne manipulacne. A to pujde urcite i s trasou D

+1/0
10.9.2016 11:14

P61a21t56r70i17k 52E22g31e34r 2648590909471

Mám rozumět tomu, že tato tramvajová trať bude od té pražské oddělena? Proč? Vždyť ji lze napojit na trať Levského / Sídliště Modřany přes metro Libuš chce město vést také tramvaje. Podle mě se nemusí stavět až bude metro D. Jen ať cestující dojedou dál Jesenice - Vestec - Písnice - Libuš - Modřany - Braník - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) - Hlavní nádraží (C) - ... a ať jezdí za hranice Prahy linky 31, 33, 37.

+5/−4
9.9.2016 20:52

M19a16r31t81i81n 93R49u52z13i56c43k70a 1552898406267

No to uz bude vyhodnejsi vest ji na Kacerov a Pankrac nez objezdem cele Prahy 12 az na Palackeho mam. Stejne je treba resit vhodnejsi dopravu i kolem Kunratic, VU, Ikemu...

+4/0
10.9.2016 11:23

P62a35t87r11i98k 98E53g97e10r 2498980819451

Tak jasně, ale to zase neudělají protože tu má jezdit metro. Možná však pochopí časem, že tramvaj se více využije o tom teď uvažuje Praha 11. Která se tramvaje také jen tak nejspíše nedočká. Stejný problém jako Praha 12 mají na Praze 15 kam nevede metro ani tramvaj a vlak využívá jen část cestujících.

0/0
10.9.2016 20:39

M55a57r63t73i32n 31R91u59z38i38c30k70a 1752588646227

Prave ze ne, metro povede o kus vedle, jedine stanice na trase budou Depo Pisnice a Nemocnice Krc. Mezi nimi to bude porad autobus...

0/0
11.9.2016 0:03

M10i60l62a80n 14V70e38s70e88l48ý 1208611333806

Izolovaná trať by musela mít i vlastní depo. Trať do Libuše se snad už plánuje, pak už by to bylo jen kousek do Jesenice, ale co se týká linkového vedení, tak každá, která pojede až do centra, je tím pádem víc náchylná na nepravidelnosti způsobené zácpami nebo nehodami. Z provozních důvodů by bylo asi jistější ji ukončit v místě, kde není takové ohrožení nepravidelnostmi, na stávající kolejové síti třeba smyčka Dvorce, přestup by byl ve společných zastávkách se stávajícími linkami z Braníka, lépe nový přestup v Modřanech u stejné nástupní hrany. A to nezmiňuju ani případné rozdíly v intervalech jednotlivých spojů, a nebo možné technické odlišnosti vozů, které by jezdily mimo město, např. by nemusely mít motory na všech nápravách, byly třeba obousměrné pro možnost obratu na úvrati, nebo by byly i delší a pod.

0/0
11.9.2016 17:34

J42a93n 66V17a56l97o79u95c32h 6682487668340

Když mluvíte o tramvaji, nedávejte ani na ilustrační fotku šalinu :-) (navíc půlstoletí starý typ u článku o nové trati...).

+6/0
9.9.2016 20:11

K95a66r40e32l 50L88a85n10g88r 2462117410838

A kolik těch nových se do toho kopce bez problémů vysápe? ;-D

0/−3
9.9.2016 21:17

J28i91ř83í 83K20r39e36j56č95í36k 2137688114656

Všechny !

+5/0
9.9.2016 21:41

M42a13r37t92i42n 46K46u41ř14í57t25k69a 6717476808535

Zrovna ta na fotce dost těžko.

+3/−1
10.9.2016 7:36

P57e65t75r 71A78g86u22l48á58r 4187408760104

Tak to je pecka. Až se tohle povede, tak v Praze zavedou takový systém parkování, že lidé z podobných míst ne, že budou moci jezdit MHD do práce, ale budou muset.

0/0
9.9.2016 19:15

P40e36t63r 49P32e52t95r 6603532678933

Jako, ze by se jim vybudovala tram trat za nekolik miliard a oni by pak jezdili autem?

0/0
9.9.2016 21:01

R47o86b86e35r67t 50M67á88s75l52o 1781471927387

Kdyby raději otevřeli Břežansko-písnický sjezd na okruh, to by ulevilo dopravě.

+16/0
9.9.2016 18:38

R86a54d90o88m44í33r 16J69a41h72n 6300614300492

ten otevřou až Komořaňáci přestanou blokovat sjezd u nich. když bude v Komořanech i v Písnici, bude to fungovat. když bude jen v Písnici, bude to kolaps.

+1/0
9.9.2016 18:45

R93a83d91o13m96í80r 34J91a98h85n 6790174500512

Když jsem šel v roce 1976 do první třídy v Písnici, říkalo se, že tam to metro bude jezdit už napřesrok;-D

+8/−1
9.9.2016 18:35

V10i57k61t88o69r 20Š45e96d15i71v19ý 8446861770546

Nojo, na vsi se vyprávěj všelijaký bajky.

+4/0
9.9.2016 19:13

R24o14m15a30n 27P93o91l59á74č50e21k 5136939545

Tohle není o vesnici, ale metro už bylo plánované do této oblasti ( jih Prahy) už od prvního kopnutí do země...

Časem se měnilo jenom verze jestli to bude odbočka C a nebo nová trasa...

+2/−1
9.9.2016 19:36

P15a18t36r81i64k 68E82g21e41r 2908190149961

Dříve zde snad vyjede tramvaj. Protože to metro D by už mělo jezdit nejpozději v roce 2024. Kamarádi z Prahy 4 už těm slibům nevěří.

0/0
9.9.2016 20:55

V77i30k93t62o92r 56Š46e84d80i73v86ý 8326561180976

Jo, to znám. "Síť pražského metra v roce 2100" ;-D

+1/0
10.9.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz