Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží Veleslavín získá chybějící eskalátor, ale zatím není jasné kdy

Pražský dopravní podnik zahájí výstavbu chybějícího eskalátoru ve stanici metra A Veleslavín. Představenstvu to uložila dozorčí rada Dopravního podniku. Stanice metra byla zprovozněna v novém úseku metra A z Dejvic do Motola loni v dubnu. Cestujícím, zejména na ruzyňské letiště, tam kvůli chybějícímu eskalátoru začali nosit zavazadla nosiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J14a57n97a 83K19o76z87á84k97o88v43á 18V49o95l73r65á34b92o62v30á 9563934325651

A já získám Nobelovu cenu, ale zatím není jasne kdy. Tak takovou vypovídací hodnotu má článek.

0/−2
15.9.2016 11:20

P15e43t65r 23K19a18r71a15f56i96á67t 3250377466100

Původně byl projekt koncipován tak, že metro A povede až na letiště a bude se stavět na tři etapy a postupně otevírat, tak aby byly maximálně využity ty razící stroje, které stály miliardu a nyní rezaví někde ve skladu Metrostavu (ano, ČR je zatraceně bohatá země). První úsek měl být Dejvická - Petřiny, pak Petřiny - Dlouhá Míle a finále Dlouhá Míle - Letiště VH, T2. Železnice, díky zarputilosti ji táhnout po povrchu přes Ořechovku místo pod zemí (Němci postavili před WWII Nord-Sued S-Bahn Tunnel v Berlíně, proč to taky netáhli po povrchu?), je v podstatě zablokovaná a pořád to akorát živí různé "studijníky", kteří dělají už x-tou variantu. Začalo se s přípravou stavby metra a dokonce stavět. Jenže pak skončila rada ODS+ČSSD na Magistrátu a noví politici se takzvaně "vymezovali" proto těm stávajícím. Jedním z těch "vymezení" bylo zastavení přípravy stavby pokračování A dále k letišti. Důsledek: poněkud nepochopitelná trasa A, nejnesmyslnější terminál v Evropě na Veleslavíně, železnice která není a dlouho nebude, rezavějící stroje, na straně druhé, dobře stále fungující business taxikářů jezdících na letiště, chybějící rozsáhlé P+R u stanice Dlouhá Míle (které by hodně pomohlo řešit dojíždění Středočechů do Prahy), místo toho nesmyslné modré zóny v P6, no prostě jen samá pozitiva a jistoty. Z toho je vidět, jací kašpaři nám vládnou a hlavně jaký matroš si vlastně volíme

Mé jediné doporučení je, připojme se jako 17. Bundesland k Německu, zaveďme zde německý pořádek a ono to půjde. Tenhle národ si skutečně neumí racionálně vládnout a toto je klasická ukázka jeho neschopnosti.

+8/−2
15.9.2016 8:37

D94a10n35i79e19l 26S87o16b83o21t48a 9439734736230

Můžeme se dohadovat, co bude dříve, jestli trasa D nebo tenhle eskalátor...

+2/0
15.9.2016 8:24

T23o82m10á13š 60C53h70r53a29s83t79n35ý 2461444481763

Já bych řekl, že to bude rychle...2035...nebo takový nějaký blízký datum...

+5/0
15.9.2016 1:24

M96a19r64e25k 30J61a92n 2963842944272

Váš optimismus bych chtěl mít. :-)

+3/0
15.9.2016 6:40

V77l16a34d96i33m70í82r 32H54o11l54ý 8454951446567

Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti...

Takže by kufry mělo turistům nosit někdejší vedení města.

+7/0
15.9.2016 0:31

M63a35r89t41i17n 80R47u75z98i66c75k63a 1572968626487

Tak k Letisti je planovana trat zeleznice z Masarykova nadr., to je v planu uz hezky dlouho, takze metro se planovalo dal na Petriny a Motol. Se zprovoznenim dalsiho useku se pocitalo, ale nedava to az tak smysl, dopadne to jako metro do Letnan...

Domnivam se, ze trasovani Acka melo byt v teto fazi takove, ze by umoznovalo obrat ve stanici Veleslavin a dalsi prodlouzeni melo byt Petriny a Vypich, kde by jezdily jen kazda druha souprava a dalsi pokracovani spise na Repy.

Letiste by melo byt napojene na zeleznicni dopravu, vsude se to vyplaci, tedy na vlaky po VRT a zeleznicni spoje EC/IC... Myslim, ze by se mi nelibilo se trmacet s kufry z vlaku do metra a z metra na letisti, ted dokonce jeste z prestupem na bus...

+1/0
15.9.2016 8:08

P19e62t67r 74P36e51t76r 6543382228723

Protože vést trať z motole na letiště znamená, že po cestě nebudou žádné zastávky (není tam moc obyvatel) a ještě pojedete rychlým metrem delší dobu okružní jízdou delší dobu než autobusem napřímo...

Vlak je mnohem elegantnější řešení, rychlejší a hlavně pohodlnější.

+1/0
15.9.2016 11:30

M65a53t52t17e20o 79K33o27u46n42o58v15s84k69y 1350861308343

Nádraží Veleslavín je snad nejblběji provedenej "dopravní uzel" v Evropě .... nechápu logiku = nový dopravní uzel, co má odlehčit Dejvické, tak na co by tam byly eskalátory, když to můžou tahat brigádníci... ta konečná autobusů taky není zrovna ideální, na výjezdu kolikrát bývají potíže ... nevim, proč to všechno kolem infrastruktury v Praze dělají lidi, co tomu prostě nerozumí ... copak je tak za těžko najmout někoho, kdo ví, co dělá?

+5/−2
15.9.2016 0:04

P13e16t67r 95B13o90x95a85n 1801873870984

U DPP prosim zadnou logiku nehledej..nenajdes.

0/0
15.9.2016 2:22

P47e63t61r 52P34e13t42r 6223322568463

Mohu se vás jako odborníka zeptat, jak DPP ovlivňuje vedení metra a potom odbočovací pruhy na Evropské?

Pokud vím tak výstavbu metra řídí hlavně Praha a se silnicema už DPP nemá vůbec nic společného.

0/0
15.9.2016 11:32

M26a39r31t72i30n 19R69u51z80i51c66k18a 1872698586847

1) Na Dejvicke taky nebyly eskalatory ve smeru k busu 119 a myslim, ze ani nebyly nikde z ulice? Je tam vytah z vestibulu uprostred a nikdo jej nepouzival protoze byl bokem...

2) Ten eskalator az tak treba neni, tak nejak se v projektu pocitalo se stanici vlaku smerem k letisti a ta se jeste nezacala stavet, ale mela byt uz nekolik let hotova a tam se pocita s eskalatory i vytahy...

+6/0
15.9.2016 8:01
Foto

M55a14r28t83i46n 45P57i53š58t66o30r17a 8828628276909

1) To je pravda. Většina však očekávala, že stanice postavená o 37 let později přinese nějaký pokrok v komfortu.

0/0
15.9.2016 18:51

M90a82r21t59i85n 61R74u23z60i78c28k57a 1662228946447

Ano, ale proc investovat do neceho, co pozdeji nebude tolik potreba? Na jinych stanicich take se dnes jezdici schody nestavi... Osobne mi nejvic prave vadi zpozdovani rekonstrukce trati na Kladno a Letiste... A o tomto problemu by se tu vubec nepsalo,...

Ale v celkove cene za metro se ten jeden eskalator mohl zaplatit, avsak jeste vice mi vadi chyby v projektu? - zrealizovane, jako treba odtoky pod schody, za deste se tam nekdo zabije...

0/0
16.9.2016 17:16

T46o43m83a36s 76N52o27v42y 7918846258

na Florenci eskalator k hlavnimu atobusaku neni odjakziva, a jezdi tam mnohonasobek lidi se zavazadlem- a to nikdo neresi, tam jsou jenom obycejni lidi

+10/0
14.9.2016 23:33

M75a59r12t30i72n 68R14u89z95i77c74k73a 1952278656197

Na Dejvicke take neni eskalator... jen vytahy bokem,...

+1/0
15.9.2016 8:09

R32o84m77a35n 11P10o17l22á47č25e83k 5176639165

A kdy budou eskalátory třeba na Kobylisích na západním vstupu.... Tam to není ani kryté, takže v zimě pěkně o ústa a nikoho to netankuje...

Na východu to samé u busů do Bohnic...

+2/0
14.9.2016 23:25

J68i41ř53í 69S88t97a83n29ě25k 2363925530899

Řekl bych, že je to komplexní problém, který se nedotýká jen těch turistů. České obyvatelstvo pomalu stárne, ale naši politici a úředníci nemyslí na to, jak to těm babičkám a dědečkům usnadnit. Stejné je to i ve stanicích, kde eskalátory jsou, ale všechny vedou stejným směrem, nebo se rekonstruují tramvajové zastávky, ale přístřešky se udělají jen v jednom směru.

+1/0
14.9.2016 23:11
Foto

M49a64r18i62e 80M34e61t33l68i98c46k50á 9571124221602

Veleslavín je vůbec vymyšlený géniem i na povrchu.... Pokud to snad dělal dopravní inženýr, tak musel být v těžkým rauši. Vřele doporučuji se podívat, jak se autobusům vyjíždí......

+7/−1
14.9.2016 21:48

P30a87v16e88l 23O68b14d64r72ž95á29l34e10k 6586194738162

Jen by si to chtělo uvědomit, že tam autobusy být neměly...

+6/0
14.9.2016 21:51

R63o32m93a75n 28P98o11l35á43č79e30k 5106899615

Veleslavín je dělaný jako dočasný.... Jak píše Pavel. Ani se s ním nepočítalo...

+2/0
14.9.2016 23:28

P43e70t23r 23K42u32b11i46š59t50a 7489578265611

Jenomže jste zapomněli, že u nás je jednotka dočasnosti jeden furt. Že třeba silniční stavby, které se nějakým způsobem jen "odfláknou", protože je to přeci "dočasně", slouží i 40-50 let. Např. když se dělala MUK Evropská vs. D0, tak vytížený připojovací pruh směr Evropská->Slaný se taky neudělal, protože je to dočasně, do pokračování SZ části D0. Jenže ta dočasnost už trvá 13 let a bude nejspíš trvat dalších 20. A že tam těch bouraček kvůli dočasnosti už bylo. ;-O

+5/0
14.9.2016 23:36

T64e14r44e98z87a 40H82a94j57k37o35v22a 5867892224430

To samy na bejvetsim autobusovem nadrazi. Z metra jen schodiste...

+4/−1
14.9.2016 21:16
Foto

M70a83r52i95e 39M72e65t86l94i59c73k41á 9301574261772

Pane Dohnale s mínusem, zkuste si na Florenci z metra vyskotačit s kufrem..... fakt záhul...... a že je ta stanice podstatně starší než Veleslavín, že? Jinak chuťovka je i stanice Bořislavka.... Jenže tam už nejsou movití cizinci s kuframa, a naši jsou zřejmě dopravnímu podniku šumák.......

+1/0
14.9.2016 21:46

M59a53r19t81i24n 26R65u89z72i13c87k28a 1652148956887

Za to je borislavka jako stanice velkoprostorova a bezsloupova, uplne pripravena na hromady lidi z terminalu, mi to prijde, ze si projektant spletl desky a prohodil projekty Borislavky a Veleslavina... Na veleslavinu je sloupovi a stanice pusobi mnohem stisneneji, ani nazvy stanic v osvetleni nad nastupistu jsou dany smerem ke zdi nad peronem, takze turiste studuji jen hlavni informacni tabuli pod schodistem...

+1/0
15.9.2016 8:17

P58e68t37r 15P86e41t18r 6683732708423

Veleslavín se zredukuje po výstavbě trati na letiště - nejvíc busů odsud jezdí na letiště a ty se zruší takže pohádka o hromady lidí na terminálu je zbytečná. Terminál to po zprovoznění trati bude hodně malý - ona část busů ve směru na Suchdol, Strahov a Zličín zůstala na Dejvické.

0/0
15.9.2016 11:35

J10i44ř32í 30K26o17c77u94r19e40k 6685344875698

Původní návrh sice počítal s metrem až na letiště, ale právě na Veleslavíně mělo být záchytné parkoviště - P+R, aby ti, co jedou do centra, jeli Metrem.

Ostatně cestující až na posledním místě. Teda kaštani a substrát. :-(

+1/0
14.9.2016 20:58

P36a39v48e98l 62Ř98a76p93e69k 7442406979565

Sotva člověk vyleze z letištní haly, tak pozná, že je ve východní Evropě.

+2/−5
14.9.2016 20:37

T49o54m65á76š 72P54o51l93á57č72e67k 4647965484

Udělat stanici kde vystupuje hodně lidí a ještě s těžkou bagáží může vymyslet jenom blbec.

+9/−1
14.9.2016 20:37

P96a27v92e49l 38O68b80d97r70ž81á38l35e71k 6786114678372

Tedy znovu - v době, kdy se stanice projektovala se předpokládalo že v době stavby (o x let později) už bude dávno v provozu moderní železnice na letiště (taky je ve vestibulu zazděný tunel, kterým se mělo metro pod zemí napojit na železniční stanici Veleslavín).

Že na Dlouhé míli bude obrovské P+R a Veleslavín jako takový bude mít jen lokální význam pro lidi v okolí jako třeba Kolbenova.

Že Praha 6 zvládne přes 10 let blokovat stavbu železnice směr letiště a Kladno, to se prostě nepředpokládalo

+11/0
14.9.2016 21:49

T60o81m75á79š 48P68o85l12á56č25e24k 4847455894

změna projektu se nedala udělat?

+1/−5
14.9.2016 21:55

P36a94v44e79l 55O72b26d47r58ž27á80l73e67k 6166904268252

Metro není psí bouda - celé papírování kolem projektu a povolení trvá 7-8 let. Navíc to částečně platila EU a jak projekt vypadal na začátku, tak se to musí postavit. Nebo začít nové kolečko a otevírat někdy kolem 2022.

+7/−1
14.9.2016 21:59

P32e77t70r 98B36o45x66a30n 1471533790524

Neverim, ze kdyby byla snaha, ze by to neslo. Proste tu bude vymluva puvodniho projektu a hotovo.

+1/−6
15.9.2016 2:26

P66e33t82r 56P96e92t44r 6443832668863

no nejlepší by bylo, když se nebudete vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíte. jak píše kolega - metro není psí bouda a vy očividně znáte stavbu jen té psí boudy

+2/0
15.9.2016 11:37

D81u87š64a37n 31S31o87c22h44a 9506331973681

prvniii

0/−1
14.9.2016 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.