Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží Veleslavín získá chybějící eskalátor, ale zatím není jasné kdy

Pražský dopravní podnik zahájí výstavbu chybějícího eskalátoru ve stanici metra A Veleslavín. Představenstvu to uložila dozorčí rada Dopravního podniku. Stanice metra byla zprovozněna v novém úseku metra A z Dejvic do Motola loni v dubnu. Cestujícím, zejména na ruzyňské letiště, tam kvůli chybějícímu eskalátoru začali nosit zavazadla nosiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J10a30n75a 64K87o13z44á55k93o79v11á 87V39o55l69r11á58b67o69v10á 9903774975491

A já získám Nobelovu cenu, ale zatím není jasne kdy. Tak takovou vypovídací hodnotu má článek.

0/−2
15.9.2016 11:20

P34e78t38r 46K67a68r69a84f88i49á35t 3920577306830

Původně byl projekt koncipován tak, že metro A povede až na letiště a bude se stavět na tři etapy a postupně otevírat, tak aby byly maximálně využity ty razící stroje, které stály miliardu a nyní rezaví někde ve skladu Metrostavu (ano, ČR je zatraceně bohatá země). První úsek měl být Dejvická - Petřiny, pak Petřiny - Dlouhá Míle a finále Dlouhá Míle - Letiště VH, T2. Železnice, díky zarputilosti ji táhnout po povrchu přes Ořechovku místo pod zemí (Němci postavili před WWII Nord-Sued S-Bahn Tunnel v Berlíně, proč to taky netáhli po povrchu?), je v podstatě zablokovaná a pořád to akorát živí různé "studijníky", kteří dělají už x-tou variantu. Začalo se s přípravou stavby metra a dokonce stavět. Jenže pak skončila rada ODS+ČSSD na Magistrátu a noví politici se takzvaně "vymezovali" proto těm stávajícím. Jedním z těch "vymezení" bylo zastavení přípravy stavby pokračování A dále k letišti. Důsledek: poněkud nepochopitelná trasa A, nejnesmyslnější terminál v Evropě na Veleslavíně, železnice která není a dlouho nebude, rezavějící stroje, na straně druhé, dobře stále fungující business taxikářů jezdících na letiště, chybějící rozsáhlé P+R u stanice Dlouhá Míle (které by hodně pomohlo řešit dojíždění Středočechů do Prahy), místo toho nesmyslné modré zóny v P6, no prostě jen samá pozitiva a jistoty. Z toho je vidět, jací kašpaři nám vládnou a hlavně jaký matroš si vlastně volíme

Mé jediné doporučení je, připojme se jako 17. Bundesland k Německu, zaveďme zde německý pořádek a ono to půjde. Tenhle národ si skutečně neumí racionálně vládnout a toto je klasická ukázka jeho neschopnosti.

+8/−2
15.9.2016 8:37

D63a75n37i80e16l 62S32o23b69o76t27a 9769474406470

Můžeme se dohadovat, co bude dříve, jestli trasa D nebo tenhle eskalátor...

+2/0
15.9.2016 8:24

T74o31m32á35š 40C18h74r97a87s34t20n26ý 2971894291763

Já bych řekl, že to bude rychle...2035...nebo takový nějaký blízký datum...

+5/0
15.9.2016 1:24

M53a37r82e15k 34J62a96n 2903862114652

Váš optimismus bych chtěl mít. :-)

+3/0
15.9.2016 6:40

V68l68a49d91i32m53í50r 73H14o69l31ý 8894751886767

Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti...

Takže by kufry mělo turistům nosit někdejší vedení města.

+7/0
15.9.2016 0:31

M49a55r94t45i34n 32R49u10z73i48c63k34a 1232218346407

Tak k Letisti je planovana trat zeleznice z Masarykova nadr., to je v planu uz hezky dlouho, takze metro se planovalo dal na Petriny a Motol. Se zprovoznenim dalsiho useku se pocitalo, ale nedava to az tak smysl, dopadne to jako metro do Letnan...

Domnivam se, ze trasovani Acka melo byt v teto fazi takove, ze by umoznovalo obrat ve stanici Veleslavin a dalsi prodlouzeni melo byt Petriny a Vypich, kde by jezdily jen kazda druha souprava a dalsi pokracovani spise na Repy.

Letiste by melo byt napojene na zeleznicni dopravu, vsude se to vyplaci, tedy na vlaky po VRT a zeleznicni spoje EC/IC... Myslim, ze by se mi nelibilo se trmacet s kufry z vlaku do metra a z metra na letisti, ted dokonce jeste z prestupem na bus...

+1/0
15.9.2016 8:08

P48e39t51r 15P39e47t42r 6863712568253

Protože vést trať z motole na letiště znamená, že po cestě nebudou žádné zastávky (není tam moc obyvatel) a ještě pojedete rychlým metrem delší dobu okružní jízdou delší dobu než autobusem napřímo...

Vlak je mnohem elegantnější řešení, rychlejší a hlavně pohodlnější.

+1/0
15.9.2016 11:30

M25a16t31t47e17o 26K56o23u50n95o50v76s43k28y 1680751528673

Nádraží Veleslavín je snad nejblběji provedenej "dopravní uzel" v Evropě .... nechápu logiku = nový dopravní uzel, co má odlehčit Dejvické, tak na co by tam byly eskalátory, když to můžou tahat brigádníci... ta konečná autobusů taky není zrovna ideální, na výjezdu kolikrát bývají potíže ... nevim, proč to všechno kolem infrastruktury v Praze dělají lidi, co tomu prostě nerozumí ... copak je tak za těžko najmout někoho, kdo ví, co dělá?

+5/−2
15.9.2016 0:04

P29e37t61r 79B39o82x60a33n 1821473120234

U DPP prosim zadnou logiku nehledej..nenajdes.

0/0
15.9.2016 2:22

P17e73t76r 16P34e92t51r 6113562188663

Mohu se vás jako odborníka zeptat, jak DPP ovlivňuje vedení metra a potom odbočovací pruhy na Evropské?

Pokud vím tak výstavbu metra řídí hlavně Praha a se silnicema už DPP nemá vůbec nic společného.

0/0
15.9.2016 11:32

M97a82r44t96i62n 18R86u70z70i88c29k52a 1292638446767

1) Na Dejvicke taky nebyly eskalatory ve smeru k busu 119 a myslim, ze ani nebyly nikde z ulice? Je tam vytah z vestibulu uprostred a nikdo jej nepouzival protoze byl bokem...

2) Ten eskalator az tak treba neni, tak nejak se v projektu pocitalo se stanici vlaku smerem k letisti a ta se jeste nezacala stavet, ale mela byt uz nekolik let hotova a tam se pocita s eskalatory i vytahy...

+6/0
15.9.2016 8:01
Foto

M48a86r82t43i18n 21P36i87š75t98o36r92a 8748348516209

1) To je pravda. Většina však očekávala, že stanice postavená o 37 let později přinese nějaký pokrok v komfortu.

0/0
15.9.2016 18:51

M21a69r63t95i93n 84R96u25z94i76c41k34a 1872318576527

Ano, ale proc investovat do neceho, co pozdeji nebude tolik potreba? Na jinych stanicich take se dnes jezdici schody nestavi... Osobne mi nejvic prave vadi zpozdovani rekonstrukce trati na Kladno a Letiste... A o tomto problemu by se tu vubec nepsalo,...

Ale v celkove cene za metro se ten jeden eskalator mohl zaplatit, avsak jeste vice mi vadi chyby v projektu? - zrealizovane, jako treba odtoky pod schody, za deste se tam nekdo zabije...

0/0
16.9.2016 17:16

T88o25m13a24s 73N73o58v85y 7568566308

na Florenci eskalator k hlavnimu atobusaku neni odjakziva, a jezdi tam mnohonasobek lidi se zavazadlem- a to nikdo neresi, tam jsou jenom obycejni lidi

+10/0
14.9.2016 23:33

M62a80r92t94i45n 47R18u41z58i98c48k82a 1622888666477

Na Dejvicke take neni eskalator... jen vytahy bokem,...

+1/0
15.9.2016 8:09

R40o79m12a98n 54P51o83l13á59č31e36k 5466469215

A kdy budou eskalátory třeba na Kobylisích na západním vstupu.... Tam to není ani kryté, takže v zimě pěkně o ústa a nikoho to netankuje...

Na východu to samé u busů do Bohnic...

+2/0
14.9.2016 23:25

J76i49ř46í 63S44t43a12n81ě94k 2863785880979

Řekl bych, že je to komplexní problém, který se nedotýká jen těch turistů. České obyvatelstvo pomalu stárne, ale naši politici a úředníci nemyslí na to, jak to těm babičkám a dědečkům usnadnit. Stejné je to i ve stanicích, kde eskalátory jsou, ale všechny vedou stejným směrem, nebo se rekonstruují tramvajové zastávky, ale přístřešky se udělají jen v jednom směru.

+1/0
14.9.2016 23:11
Foto

M52a50r42i49e 34M16e36t27l16i54c56k75á 9211964881452

Veleslavín je vůbec vymyšlený géniem i na povrchu.... Pokud to snad dělal dopravní inženýr, tak musel být v těžkým rauši. Vřele doporučuji se podívat, jak se autobusům vyjíždí......

+7/−1
14.9.2016 21:48

P24a20v71e93l 47O32b97d45r97ž53á32l44e58k 6846244308642

Jen by si to chtělo uvědomit, že tam autobusy být neměly...

+6/0
14.9.2016 21:51

R53o41m62a26n 80P11o39l19á92č70e94k 5896879335

Veleslavín je dělaný jako dočasný.... Jak píše Pavel. Ani se s ním nepočítalo...

+2/0
14.9.2016 23:28

P46e22t45r 79K76u16b93i59š30t51a 7959508805821

Jenomže jste zapomněli, že u nás je jednotka dočasnosti jeden furt. Že třeba silniční stavby, které se nějakým způsobem jen "odfláknou", protože je to přeci "dočasně", slouží i 40-50 let. Např. když se dělala MUK Evropská vs. D0, tak vytížený připojovací pruh směr Evropská->Slaný se taky neudělal, protože je to dočasně, do pokračování SZ části D0. Jenže ta dočasnost už trvá 13 let a bude nejspíš trvat dalších 20. A že tam těch bouraček kvůli dočasnosti už bylo. ;-O

+5/0
14.9.2016 23:36

T90e68r31e39z36a 20H67a65j36k28o43v18a 5427842534600

To samy na bejvetsim autobusovem nadrazi. Z metra jen schodiste...

+4/−1
14.9.2016 21:16
Foto

M13a55r20i30e 85M32e22t14l47i23c69k92á 9201204301392

Pane Dohnale s mínusem, zkuste si na Florenci z metra vyskotačit s kufrem..... fakt záhul...... a že je ta stanice podstatně starší než Veleslavín, že? Jinak chuťovka je i stanice Bořislavka.... Jenže tam už nejsou movití cizinci s kuframa, a naši jsou zřejmě dopravnímu podniku šumák.......

+1/0
14.9.2016 21:46

M30a55r27t34i49n 64R62u77z65i80c85k27a 1462678736197

Za to je borislavka jako stanice velkoprostorova a bezsloupova, uplne pripravena na hromady lidi z terminalu, mi to prijde, ze si projektant spletl desky a prohodil projekty Borislavky a Veleslavina... Na veleslavinu je sloupovi a stanice pusobi mnohem stisneneji, ani nazvy stanic v osvetleni nad nastupistu jsou dany smerem ke zdi nad peronem, takze turiste studuji jen hlavni informacni tabuli pod schodistem...

+1/0
15.9.2016 8:17

P15e68t48r 50P40e59t96r 6683552268903

Veleslavín se zredukuje po výstavbě trati na letiště - nejvíc busů odsud jezdí na letiště a ty se zruší takže pohádka o hromady lidí na terminálu je zbytečná. Terminál to po zprovoznění trati bude hodně malý - ona část busů ve směru na Suchdol, Strahov a Zličín zůstala na Dejvické.

0/0
15.9.2016 11:35

J23i49ř73í 54K26o97c13u86r85e66k 6295214475918

Původní návrh sice počítal s metrem až na letiště, ale právě na Veleslavíně mělo být záchytné parkoviště - P+R, aby ti, co jedou do centra, jeli Metrem.

Ostatně cestující až na posledním místě. Teda kaštani a substrát. :-(

+1/0
14.9.2016 20:58

P41a64v14e46l 94Ř67a78p48e60k 7862516709785

Sotva člověk vyleze z letištní haly, tak pozná, že je ve východní Evropě.

+2/−5
14.9.2016 20:37

T98o70m58á57š 78P32o73l49á38č90e36k 4687295434

Udělat stanici kde vystupuje hodně lidí a ještě s těžkou bagáží může vymyslet jenom blbec.

+9/−1
14.9.2016 20:37

P80a87v51e85l 57O10b58d97r93ž91á32l60e58k 6216734878852

Tedy znovu - v době, kdy se stanice projektovala se předpokládalo že v době stavby (o x let později) už bude dávno v provozu moderní železnice na letiště (taky je ve vestibulu zazděný tunel, kterým se mělo metro pod zemí napojit na železniční stanici Veleslavín).

Že na Dlouhé míli bude obrovské P+R a Veleslavín jako takový bude mít jen lokální význam pro lidi v okolí jako třeba Kolbenova.

Že Praha 6 zvládne přes 10 let blokovat stavbu železnice směr letiště a Kladno, to se prostě nepředpokládalo

+11/0
14.9.2016 21:49

T12o54m28á14š 26P37o18l49á87č73e51k 4137735774

změna projektu se nedala udělat?

+1/−5
14.9.2016 21:55

P76a74v34e97l 60O19b11d93r70ž30á10l75e65k 6356274738612

Metro není psí bouda - celé papírování kolem projektu a povolení trvá 7-8 let. Navíc to částečně platila EU a jak projekt vypadal na začátku, tak se to musí postavit. Nebo začít nové kolečko a otevírat někdy kolem 2022.

+7/−1
14.9.2016 21:59

P74e49t14r 33B24o10x38a64n 1601423450684

Neverim, ze kdyby byla snaha, ze by to neslo. Proste tu bude vymluva puvodniho projektu a hotovo.

+1/−6
15.9.2016 2:26

P35e16t94r 30P24e54t84r 6333222238783

no nejlepší by bylo, když se nebudete vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíte. jak píše kolega - metro není psí bouda a vy očividně znáte stavbu jen té psí boudy

+2/0
15.9.2016 11:37

D84u18š82a96n 13S49o70c82h32a 9236221753621

prvniii

0/−1
14.9.2016 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.