Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plánovači vybrali dvě možnosti návratu tramvají na Václavské náměstí

Vládci Prahy dostali k jednání dvě varianty návratu tramvají na Václavské náměstí. Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Vyplývá to z materiálu, který pro Prahu vypracoval Institut plánování a rozvoje (IPR).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B74o84h93u16s16l23a65v 40K82r54á75l39í63k 2821800709176

Chaotický článek.

0/0
29.10.2016 11:14

B61ě85l79a 90H40o76r63á31k22o66v89á 1588832339700

Kurňa co blbnou? To by mohli dát zpátečnicky tramvaj také na Karlův most, když už tam kdysi byla! Ještě dát na Václavák trolejbusy a maj to komplet!

Proč nejdřív nedokončí léta plánované trasy?

Je to jako s opravama nepatrně poškozených silnic a ty opravdu špatné se neopravují...

0/−2
8.10.2016 17:05

K17a41r18e11l 22D45r65d30a 6183975607829

Dělá se nově Václavák, proto se to řeší.

+1/0
10.10.2016 7:15

M14i27c15h34a76l 47J41a39n55a70t62a 4826540276516

:D :D

0/0
11.10.2016 8:50

K83a11r98e50l 34D69r52d67a 6553515717689

Masaryčka se slavně prodala Pentě. Penta přitom zahlcuje dopravou ulice Na Florenci, Havlíčkovu a Hybernskou, (i Opletalovu). Je projekt, jak prostor mezi Florencem, Masaryčkou a Hlaváčem komplet překopat. (Penta ostatně začínala s projektem na zrušení Masaryčky a přeložení na Hlaváč.)

Stále tady chybí komplexní řešení pro přesun chodců a cestujících mezi metrem (3-4-5 stanic), všemi zdejšími nádražími a mezi Karlínem, Žižkovem, Vinohrady a Václavákem. Chybí vyřešení dopravy pro komerční zástavbu Penty. (Penta uvažovala překopání magistrály a nově řešené nájezdy a změny magistrály.)

Byl bych pro nastřelení Centrálního terminálu Praha, mělo jít o podzemní prostory od Florence po Hlavní nádraží. Bez Penty to nyní nepůjde. A ta po výhodném obchodu s nákupem Masaryčky šetří a navrhuje jen bariérové přechody přes železniční trať po povrchu.

Takovému komplexnímu řešení by slušely tramvaje na magistrále. Z Vinohradské na Vltavskou. Krásně by zde měli cestující z Hlaváče 1 stanici na Masaryčku a Florenc. Napojení na Bubny. (Proč tady vlastně nejezdí autobus MHD? Pokud by byl zájem, tak po magistrále může jezdit linka co spojí Florenc, Masaryčku, Hlaváč a Vinohrady. A nic takového zde není. Není zájem, ale tramvaje jsou třeba? )

Osobně propaguji místo Opletalky trať podél Italské u zdi kolejiště Hlavního nádraží. Vinohradskou a Seifertovu by spojila stejně dobře jako Opletalka. Přitom by jen zrušila smetiště a křoví, kde bydlí bezdomovci.

Bez znalosti a upřesnění projektu Penty mi dohady o nějaké trapné trati přijdou vytržené z kontextu. Prostě se tramvajová doprava snaží honem předběhnout lepší řešení, které třeba tramvaje potřebovat nebude. Tak hlavně stihnout nasázet sem koleje dřív, než to tady bude řešeno třeba zcela jinak. Tedy, ono musí být jasno, jak bude vypadat Václavák. Ale i tak mi to bez Penty přijde jako zcestná debata. Rv

0/−1
7.10.2016 13:55

R93o25b30e59r82t 41P25r80a26ž94á61k 4648806455910

člověče, na to musí být nějaká diagnóza. ;-D;-D;-D

+2/0
7.10.2016 14:55

V40á61c70l54a27v 67S28v23o45b17o98d20a 5586448749

Z toho mi jde hlava kolem.:-P

+2/0
7.10.2016 16:01

P46e78t35r 75N71e44t39o50l13i10c22k11ý 4708676164475

Až na to, že žádné takové řešení neznáte

+1/0
7.10.2016 19:23

K84a52r33e60l 37D93r79d26a 6503365967169

Vidím debatu z roku 2008. Praha chce Masaryčku zrušit. SŽDC tvrdí, že by to bylo drahé a že naopak uvažují o vzniku Centrálního terminálu Masaryčka, Hlaváč, Florenc. Vše v zájmu Středočechů.

0/0
10.10.2016 7:21

K24a75r41e15l 32D81r29d24a 6853545697299

Dneska jsem dal Jičínskou. Rv:-P To je městotvornost. Rv

Vyjdu z áčka a 136. Asi jela pozdě, tak to řidič bral hlava nehlava. Na tom zdejším tankodromu to bylo zase o život. Vlál jsem prostorem.

Jičínská je dík tramvajím zničenou ulicí. Samý sloup a drát. Kočičí hlavy. Opravy vozovky jsou tady roky k ničemu. Pro auta jen nebezpečný tankodrom. Zničené chodníky. Chodci tady nemají kde chodit. Minule na hadry rozšvihaný cyklista, co si myslel, že ten rozflákaný chodník projede. Bordel a posprejované zdi. Vše v zájmu tramvají. Rv

Koukal jsem minule, Jičínská je dnes jediná možná náhrada zaseknuté Ječné a Vodičkovy. Spojka mezi Vinohrady a Žižkovem. Opletalka se má stát obdobnou spojkou jen přímo v centru. Jičínskou beru jako vzor, jak si tramvajová lobby představuje civilizovaný život v Opletalce a na Václaváku. ;-D

0/−3
7.10.2016 13:22

R94o31b30e51r26t 54P27r52a77ž11á61k 4358156205240

Za rozbité chodníky může tramvaj? Za dlážděný povrch taky? Za posprejované zdi taky? A to všechno (včetně rozšvihaného cyklisty) bude i v Opletalce? A prášek jste si na to vzal?

+3/0
7.10.2016 14:57

P19e84t55r 58N30e17t42o43l88i34c80k94ý 4488846854325

I za Hitlera podle Drdy může tramvaj.

0/0
7.10.2016 20:38

J97a96r63o40m41í71r 59K74a33p81l78a63n 7458744782794

Radní pro dopravu Dolínek rok 2014 - tramvaj na Václavák není prioritou. Tentýž radní rok 2016 - tramvaj na Václavák je klíčová stavba, rozhodnu do několika týdnů. WTF? 8-o

+1/0
7.10.2016 10:37

L26i71b15o15r 11M98o20h97o86u87t 3856617918732

Tramvaj na Václavák určitě patří a nejlíp stejně jak kdysi-po celé délce a na Příkopy,nám,Republiky.Překročit magistrálu od koně na Vinohradskou bude stejně jednoduché jako u IP Pavlova.Propojení Národní-Příkopy bude tak jako tak chybět.

+8/−2
7.10.2016 8:08

P31e14t91r 24T39o36m17e55k 1826762220941

Určitě nepatří. Byla by tam naprosto zbytečná.

+1/−2
7.10.2016 13:07

R83o95b35e62r79t 52P59r11a25ž31á23k 4798276955960

To je právě omyl. Jezdila by nacpaná.

+1/0
7.10.2016 14:58

P52e41t53r 82N73e22t41o18l57i58c52k59ý 4498526184255

Nějaký argument by nebyl? Vám osobně se nehodí, takže je zbytečná?

0/0
7.10.2016 20:39

O32n38d88r14e36j 11P61a34t16e19k 5410710169811

Je neuvěřitelné, že o naší Praze rozhodují politicky dosazení nepražáci...

Tak teď už to jen z Václavák protáhnout přes Staromák do Dlouhé a Pařížské čímž vznikne napojení nábřeží a Revoluční!

+3/0
7.10.2016 7:24

M78a44r22e39k 19T12ů50m32a 4382318706642

Rekonstrukce Václaváku je nutná, současný stav už je neúnosný, ale na druhou stranu si tu nikdo nepoožil zásadní otázku. Co s magistrálou? Ze dne na den ji zrušit nemůžeme, do tunelu ji dostat taky kvůli metru nemůžeme, a každá její případná uzavírka způsobí dopravní chaos! Myslím, že tramvaj by to víceméně jen umocnila.

0/0
7.10.2016 1:47

K26a15r30e98l 10D60r71d22a 6973575887179

Tunel padl pod stůl díky penězům, ne kvůli metru. Stále je občas ve hře. Céčku by se vyhnul a áčko je hluboké. Metro nepřekáží.

Asi je aktuálnější zrušení magistrály. Resp. její utlumení, nějaké to zklidňování dopravy podle AutoMatu.

+1/0
7.10.2016 9:35

V92á26c40l91a57v 66K13ř10í45ž 3517762736245

tyhle naše radní by potřebovali třeba v Paříži, vyšvihli by jim na Champs Elysée tramvaje. Taky Trafalgar Square by kolejema získalo...

+2/−3
6.10.2016 22:40

M37a22r97e22k 80T15u59r82n64o46v45e29c 7845192400206

No vtip je v tom, že pod tou Champs Elysée jezdí metro a není to moc hluboko - pár schodů a jste na nástupišti. Vlastně taková podzemní tramvaj. Ale jet třeba z Můstku na Muzeum může asi opravdu jen turista nebo masochista...

+10/0
6.10.2016 23:12

O43n68d79r85e33j 32P26a85t20e40k 5790630679631

:-)!

0/0
7.10.2016 7:25

P79e63t53r 34N84e33t59o23l85i76c82k56ý 4208616924565

Pokud to odpovídá přepravní poptávce, proč ne

0/0
7.10.2016 23:14

J38a81r92o68s35l18a17v 92K37r14á89l 6810355697748

Jeden by si myslel, když je pod Václavákem metro, tramvaj na povrchu ve stejném směru je kapku zbytečná. Bych to viděl tak, že někdo si chce pořádně vydělat. Asi jako s nádražím v Brně.

+4/−7
6.10.2016 21:34

A79d28a95m 82P64o65c41h83e 7558866830555

Soudruzi v roce 71 taky mysleli, že metro tramvaj nahradí. A taky nechápali, proč je uzel na I. P. Pavlova tak přetížený. A co je to dopravní obslužnost.

+15/−2
6.10.2016 21:36

K93a19r49e74l 15D34r27d83a 6513805747939

Bla, bla... Zkuste to vysvětlit.

Podle mě je v tramvajové síti užitečná možnost objížděk jako na silnici. Není to důležité, není to podstatné, ale tramvajová lobby to chce. Město si musí říct, zda do každé druhé ulice pustí koleje nebo nechá jen hlavní trasy, které budou při výluce prostě stát. Prosazuje se v centru první varianta za cenu zničení Prahy a odstrčení veškeré další dopravy mimo tramvají. To je podle mě jádro sporu.

Ty zdvojené trati mají pro cestující nevýhodu, že v jejich směru pojede víc spojů jinými trasami. Takže se jim na jejich zastávce zhorší intervaly a vznikne chaos. Dopravní obslužnost se zhorší.

0/−3
7.10.2016 9:50

P54e54t46r 40N56e28t68o41l59i16c18k76ý 4908646204905

Moc kvalitní argument "bla bla". Ale každá fobie je léčitelná. A prý zničení Prahy. Ona jedna tramvaj totiž zbourá Pražský hrad. A alternativu k tramvajím stále neznáte, jen kecy o iluminátské tramvajové lobby.

0/0
7.10.2016 23:16

P71e50t18r 23P47e33t61r 6983282638253

Metro v centru je uz ted hrozne pretizene a napr linku C jiz nejde zkapacitnit. Jak to tedy chcete resit jinak jak tramvaji?

A to nemluvim o adventu, kdy se clovek nevleze ani do prvni soupravy.

Mhd na prednost pred auty, pokud tam muzou auta tak tam muze i tramvaj, pokud se tam oboji nevejde tak ma automobilova doprava ustoupit tramvaji. Na tom neni nic k nepochopeni

+1/0
7.10.2016 11:11

K75a11r52e89l 37D46r31d87a 6193205937529

Hlavní nádraží dostane déčko. Měl tady být Centrální terminál Praha...

Mj. zcela chybí využití MHD v Italské a Wilsonově. Pokud by těch křiklounů o MHD bylo dost, tak tady jezdí autobusy MHD. Poptávka patrně není. Pro spojení Florenc - Vinohrady by to přitom sloužilo dobře. Cestující dávají přednost metru...

Auta se vytěsňují a strkají pod zem. Tramvaje město ochromí na desítky let. A je to intenzivní doprava, co do zklidněného centra také nepatří.

0/−2
7.10.2016 12:43

R97o67b24e23r44t 13P41r96a24ž68á16k 4918786405650

Déčko, pane Drdo, je vlhký sen Metrostavu. Obávám se, že se ho nedožiju ani já, ani vy.

+2/0
7.10.2016 15:34

P80e17t30r 84N41e38t63o53l64i57c63k27ý 4498546434325

Jo, dostane, za padesát let a uzlu na I. P. PAVLOVA moc pomůže. A v čem spočívá to ohromení asi taky netušíte

0/0
7.10.2016 23:17

K80r61y55š65t25o78f 19L47a63n25í32k 1289610425455

tak na vaclavaku snad uz tramvaje jsou..

kazdopadne zastávka primo před halou hlavního nadrazi by mela velky smysl, strachat se v desti ci snehu, pripadne mezi povykujícími fetaky a bezdomovci s kufrem na tramvaj je nyní obohacujici zážitek.

a co se tyka hlavního nadrazi, vyraznym zlepsenim, a mozna ani ne moc drahym, by bylo vybudovani podchodu (vychodu) smerem k VSE.

+8/0
6.10.2016 20:56

M97a58r16e65k 17T12u88r19n20o69v14e70c 7575862480236

Tak on tam východ v podstatě je, jen to není úplně oficiální. Ale občas tam chodím (protože mi to ušetří opravdu spoustu času) - podchodem projdu na poslední nástupiště a z něj pak člověk přejde jen asi dvoje koleje. Rozhlédnout se pro mě není problém. Občas potkám i nějaké nádražáky a zatím nikdy žádný problém.

Jinak Praha 2 o nějaké spojení z Hlaváku dozadu také stojí - konkrétně do Italské. Ale jestli to chápu správně, tak jde o to, že postavit tam třeba "jen" schody dnes není možné. Cokoliv se dnes postaví, musí být zároveň i bezbariérové. Tzn. by tam musel být výtah. A to by stálo o pár desítek miliónů navíc asi, takže se raději nestaví nic.

0/−1
6.10.2016 23:11

K57r69y35š83t20o27f 83L10a64n37í21k 1479770235415

jj, je to divna doba, když se nemůže zkratit cesta 99% cestujícím proto, ze 1% (mozna ani to ne) by tu zkratku nemohlo používat, pricemz by se pro ne ale oproti soucasnemu stavu nic nezmenilo. tak to holt budou porad obcházet (objizdet) všichni, pripadne jako vy porusovat zakazy.

kazdopadne kdyby se severni podchod prodlouzil cca o 50m (jizni by se na nej dal pripadne navázat) a pote se s nim vylezlo na povrch, je tam nejaka ucelova komunikace, která by se dala vyuzit, upravit a prodlouzit na zastávku MHD - Namesti Winstona Chrchila. asi by to bylo nutne i oplotit, ale to prece není nijak nakladne. nebo s podchodem vylezt az u te zastávky a dat tam i eskalátory, coz by uz ale bylo nakladnejsi. a nebo schody z jizniho podchodu do Spanelske, to je zase ale dost do kopce.

+1/−1
7.10.2016 1:06

M34a13r25e27k 29T89u47r77n24o78v71e46c 7545552740476

No ta účelová komunikace - to je silnice, kterou se normálně zajíždí k terminálu autovlaků. A po ní myslím normálně lidi courají a courat můžou. Stejně jako kolem toho samotného terminálu autovlaků - jak by se tam také jinak dostali. Byť samozřejmě kdyby tam byl větší pěší provoz, asi by to stálo za to na ní udělat nějaký oddělený chodník, když už ne s obrubníkem, tak ho alespoň oddělit bílou čárou. A nic by se ani prodlužovat nemuselo.

A jinak jde opravdu jen o to, překonat dvoje koleje. Kdyby prodlužování podchodu bylo moc nákladné, tak by stačilo tam dát třeba světelnou signalizaci, která by v momentě, kdy přes ty koleje něco jede, chodce zastavila. To by snad tolik stát nemuselo - ale kde není vůle...

0/0
7.10.2016 6:32

J88a76r75o18m69í91r 16K60a86p41l31a64n 7518744772714

Tak to jste měl štěstí, že jste nepotkal policajty, často schované za sloupem ;-D

0/0
7.10.2016 10:41

M42a56r72e45k 54T70u31r93n66o31v57e69c 7415542470546

Asi ano - také jsem slyšel, že prý už tam někdo pokutu dostal. Ale já zatím potkávám jen další cestující a nebo nádražáky. Ale taky je fakt, že pokud už se tam dostanu, tak je to většinou spíš pozdě odpoledne či večer, tak to třeba není jejich obvyklý čas. Ale chudáci třeba studenti VŠE, pokud tam přijedou ráno či dopoledne. :-)

0/0
7.10.2016 12:32

J19a62r73o57s11l46a32v 64K21a18d65l42e58c 5261229722131

Centrum Prahy potřebuje naopak zklidnit a magistrálu ponořit do tuneluRv

+3/0
6.10.2016 20:52

A93d73a22m 98P11o11c44h15e 7548246130705

Což se s tramvajemi fakt strašně vylučuje

+12/0
6.10.2016 21:36

B58o90h54u85s83l20a42v 21J13i23r40o19u50š80e42k 9625640612178

Hlavně, že se kope a zbytečně se utrácí peníze, znám případ, kdy se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo . Pak nemá být v Praze nejnižší nezaměstnannost

+1/−1
6.10.2016 20:15

J14i44ř95i37n60a 72S42a20v60o71v23a 1951915186603

jak se POKLÁDÁ "dva roky starý" asfaltový koberec? to ho nejdřív sundají a pak ZNOVU ten samý položí? ;-)

jo, kdybyste napsal třeba mění, už by vaše věta trochu smysl dávala.....

+4/0
6.10.2016 21:54

B50o58h74u86s72l42a12v 40J90i89r60o80u88š60e30k 9115510882618

Milá paní , to se ten starý asfalt vyfrézuje pokud víte co to je a pak se tam položí a uválcuje vový asfalt je to srozumitelné?

0/0
6.10.2016 22:20

B94o65h24u93s26l34a20v 76J31i60r41o10u44š27e41k 9305910132898

Opravuji nový

0/0
6.10.2016 22:21

J74i44ř71i42n65a 46S69a22v61o30v98a 1511215536123

mně ten postup technologicky jasný je, ale vám zřejmě ne - jinak byste nemohl napsat: "se pokládal dva roky starý asfaltový koberec, kterému nic nebylo" ;-)

prostě dva roky starý asfalt položit nemůžete, ať děláte, co děláte.....

+5/0
7.10.2016 6:38

K55a64r84e44l 79T70r47o31n34n18e40r 2586594460714

Varianta Opletalkou je opsané nouzové vedení tramvajových linek z doby budování metra a magistrály. Trať vedla z Hybernské ulice Opletalkou až k Růžové ulici a odtud do Washingtonovy ulice až na Václavák. Po dobudování stanice metra Hlavní nádraží a úseku magistrály mezi Nádražím Střed (dnes Masaryčka) a Muzeem byla tato trať bez náhrady zrušena. Byla hlučná a už tehdy kolidovala s automobilovým provozem a chodci.

0/0
6.10.2016 20:11

A28d98a18m 48P98o86c60h92e 7808376790635

Hlučnost je už dávno jen jeden z mýtů ohledně tramvají

+4/−5
6.10.2016 20:32

J97a25r11o60s88l87a89v 24K84a64d17l67e20c 5141959502181

Jasně, když při otevřeném okně v létě neslyšíte při průjezdu televizi...Rv

0/0
6.10.2016 20:53

A57d15a21m 62P24o58c79h51e 7128146130685

Víte, on je trochu rozdíl mezi panelovou tratí z 80.let a moderní, odhlučněnou. Navíc každý jouda má dnes protihluková okna. Hlavně, že ostatní prostředky jsou tiché.

+3/−3
6.10.2016 20:58

J14a90r63o51s89l82a33v 18K17a78d68l70e55c 5561429442111

Vůbec nevíte o čem hovoříte...Rv

+3/0
6.10.2016 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.