Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči ignorovali cvičné uzavření výjezdu z Blanky, couvali do tunelu

Správce pražských komunikací zkouší, jak by to vypadalo, kdyby se uzavřel výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě. Po tomto opatření volá Praha 6 kvůli zvýšené dopravě. První test ale nedopadl valně. Za necelé čtyři hodiny projelo zákazem vjezdu přes čtyřicet řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a98n 97Z38a80b12a14b18a 8304844948674

A vůbec se jim nedivím. Třeba dneska to ve Strahovským tunelu blikalo jak na Vánoce. A to byl poloprázdný. Najednou se rozsvítili červené kříže ve všech pruzích asi na 15 vteřin, a to opakovaně v různých intervalech

0/0
12.10.2016 14:59

M94a26r43t30i69n 45R96ů82ž50i50č36k92a 9434401418259

no a jak si se zachoval? zastavil jsi ne :D ... dál jsi přece nemohl jet :D

0/0
14.10.2016 6:29

A39n10n77a 26K13r43a64t75o80c75h84v45í31l16o88v82á 4247101824855

Nebylo by lepší zainvestovat do urychlení oprav Korunovační než zkoušet tyhle experimenty?

+1/0
12.10.2016 9:19

V40a85š25e73k 58Ř97í28h14a 2723153948502

Co čekat od Pražáka.

+1/−3
12.10.2016 1:48

F69i87l77i30p 17G78a64l61a61š 2677497924598

Aha, máte přesné informace o SPZ, tedy respektive o bydlištích řidičů, kteří do zákazu vjeli? Pochybuji...

0/0
12.10.2016 6:20

P60e61t43r 60K52e78ř 8433564552848

Blanku využívají zejména mimopražští!!!

0/0
12.10.2016 8:37

M53i84c13h66a15l 24K59o12ž75e80n44ý 4756425380682

klokoti

+2/0
12.10.2016 0:03
Foto

M75i44l44a30n 34H72ř46e31b24í97k 6454847533302

absurdistán !!

+4/0
11.10.2016 21:07

I35v60a92n23a 13N34o44v13á 2212592479118

Vyrobíme tunel pro auta a pak ho zavřem, protože tudy jedou auta? To vymyslela Krnda?

+4/−1
11.10.2016 20:41

G64a72b22r24i83e28l 15H90o76r43t97e35n 9311229173634

Ne, to bohužel vymysleli úředníci u nás na Praze 6. Patrně potřebují zakrýt svoji naprostou neschopnost při projektování dopravní infrastruktury v minulosti a nulovou aktivitu před dopředu dlouho dobře známým efektem uzavření Korunovační.

+2/0
11.10.2016 23:48

I88v68a68n39a 16N81o49v29á 2502612399138

Ouřada - zhouba lidstva.

+1/0
12.10.2016 1:37

V33a71š33e84k 82Ř32í17h72a 2183983238272

Tunaly se kvůli regulaci dopravy uzavírají běžně. Jen tupci toto ignorují.

+2/−3
12.10.2016 1:49

P78e61t52r 91K61e66ř 8913904262808

Tunely se uzavírají běžně, ale vždy je tato skutečnost návěstěna včas, aby jste mohl reagovat. Blankou jezdím denně a regulaci zažívám zcela běžně. Ale to co je popsáno v článku jsem tam ještě neviděl. Snížení rychlosti není nikdy zvýrazněno ani návěstěno. Spousta řidičů pak tuto změnu vůbec nezaregistruje. Ano uznávám, je to jejich chyba, ale výsledek shodný. Při uzavření vjezdu, nebo výjezdu není informace předem žádná. V místě uzávěry to již mnoho platné není. Pokud je u Troji uzavřen vjezd do Blanky a na nájezdu mostu Barikádníků svítí pouze info o dojezdu kamsi, pak to mnoho účelné není. Taktéž info v tunelu o zákazu otáčení řidiče mnoho proti blížícím se potížím nevaruje. Řidiči pak zmatkují a děje se přesně to co je popsáno. Naopak v pátek odpoledne je již tradicí, že je návěst o koloně v celém tunelu s následným snížením rychlosti a ve skutečnosti zde žádná kolona ani problém není. Bezdůvodné převádění z pruhu do pruhu, informace o stavu v místě kde je již dávno kolona... a takto bych mohl pokračovat. Nejen v Evropě ale i u nás jsou tunely, ve kterých vše co je neobvyklé se zvýrazňuje. Změna rychlosti bliká, důležitá sdělení mají proměnlivou barvu, atp. Je nutné co nejvíce upoutat pozornost řidiče. Zajistit aktuálnost a logiku sdělení. Pokud chce správa tunelů dosáhnout požadovaných záměrů, bude muset opravdu hodně přidat na své práci a efektivitě užití aplikovaných zařízení.

0/0
12.10.2016 8:37

J24a51n 89Z18a94b81a33b91a 8734314888114

Napsat to až před výjezd je blbina, potřebuješ vyjet už na konci strahovského...

+1/0
11.10.2016 20:38
Foto

M67a14r19t23i52n 98P14i44š54t88o54r51a 8598548386569

na informačních tabulích před tunelem svítilo

+2/0
11.10.2016 23:08

P66e82t69r 47K86e51ř 8573804932748

V článku psali pouze o návěsti. Místo ani vzdálenost nebyla určena. Ze svých zkušeností mám naopak shodný názor jako p. Zababa

0/0
12.10.2016 8:40

P37a35v48e25l 35F90r37y76c 4934488819483

Řešením je ponechat tunel otevřený a vysvětlit Praze 6, že k odlehčení dojde po dostavbě severní části obchvatu Prahy.

+7/0
11.10.2016 20:37

P24e91t86r 81V36o34ň95k48a 2577503529753

Jaký to má význam?!? Před tunelem nebo v tunelu se dozvíte, že křižovatka na které odbočujete je uzavřena a jinudy se jet nedá. Být těmi řidiči, vytvořím kolonu vozidel, která čeká až bude křižovatka otevřena. Zastavím , vypnu motor a až to otevřete pojedu dál. Ono by je to brzo přestalo bavit když by měli kolony čekajících aut už před tunelem.;-D

+8/0
11.10.2016 19:58

P35e89t61r 50K24e25ř 8553374282778

Nepřestalo, to je zcela běžný jev již v současnosti.

0/0
12.10.2016 8:41

M71i77l94a38n 63V63o23l82e60k 5889733276689

"„Potvrdilo mi to důvod, proč jsem byl proti tomu“ řekl Dolínek nyní." Takže on už dopředu věděl, že řidiči budou ignorovat dopravní značení? Já myslel, že říkal "uzavření výjezdu by přivedlo více aut do ulic na povrchu". Nebo je to totéž? V politice se asi na drobné rozdíly tak nekouká.

+1/0
11.10.2016 19:44

M76a60r15t25i33n 83P55l26a86t81i71l 9891443391868

Pan Kolář by měl přestat vymýšlet nesmysly, ale měl by začít něco dělat. Třeba zaúkolovat městskou policii, aby něco dělala. Od škol zmizela a výpalné za parkování za ně hlídá najatá firma. Tak by si mohli stoupnout na silnici od Prašňáku na Kulaťák a řídit provoz na křížení silnic. A také organizovat hloupé řidiče, kteří svojí neznalostí blokují žluté pruhy na Kulaťáku a tím zabraňují výjezdu řidičů do ulic. Ti pak stojí a čekají, až se to místo uvolní. Určitě by to pomohlo plynulosti provozu víc, než zavřít výjezd z tunelu....

+1/0
11.10.2016 18:44

M61a77r92e53k 30T45u30r18n85o96v70e42c 7355732890626

Fakt si myslte, že křižovatka řízená nějakým příslušníkem (navíc jsem to snad nikdy neviděl dělat někoho z městské policie, to byla spíš doména té státní), bude řízena efektivněji, než světelnou signalizací? To si spíš dovedu představit, že by se upravovaly délky jendotlivých intervalů oné světelné signalizace podle vytížení křižovatky - a to už dnes jde - ať už na místě, nebo z nějakého dispečinku - proto je také spousta křižovatek opatřených nejrůznějšími kamerami a čidly...

0/0
12.10.2016 6:37

M12a17r31t83i88n 19P98l32a53t71i60l 9841953331488

Nevšiml jsem si, že by byl provoz na kulaťáku řízen světelnými signály, kromě jednoho přechodu na výjezdu z něj. Za to si každý den všímám blbů, co zastaví na žlutých pruzích a znemožní z kulaťáku vyjíždět.

0/0
12.10.2016 7:00

P28e33t35r 30K81e95ř 8293964322568

Má to funkční háček. Pokud i za dozoru policie dochází k předjíždění řidiče jenž žluté pruhy volné nechal, pak i tento na ně vjede. Nic jiného mu ani nezbývá

0/0
12.10.2016 8:45

M52i28r27o61s51l29a51v 95K28a69š82p23a55r 3972527781701

Řidič couvající do (v) tunelu by měl přijít o papíry, jako kompenzaci by měl dostat papíry na hlavu.

+2/−4
11.10.2016 18:26

J10a57n 83S45l22o61v58í52k 3189987530178

Oni asi necouvali přímo v hlavní trase tunelu, ale když odbočili do výjezdu a až tam zjistili, že to je uzavřené. Každopádně to je špatně.

+4/0
11.10.2016 18:56

S66t81a19n 97N37o46v89á81k 5697115525194

Stupidní debil vydá stupidní zákaz a stupidní tele to bude bez odporu dodržovat.

+1/0
11.10.2016 22:30

M87i76r63o64s14l77a37v 77K13a35š28p48a47r 3202397651671

A stupidní vůl bude do tunelu couvat:-)

0/−1
11.10.2016 23:46

O19n42d29ř97e88j 61K87r72y24š28t61o61f 6953101

Je to zůžení do 1 pruhu a také hlavně nesmyslně umístěné přechody přímo na hranu kruhového objezdu,které svým umístěním celou byť v tomto případě minimální výhodu ,,kruháku" zcela eliminují.

+3/0
11.10.2016 18:25

F98i15l74i57p 45G97a92l47a39š 2717757144408

A ještě bych rád připomněl ten geniální semafor u tramvajového ostrůvku, ale pouze v jednom směru ;-D

0/0
12.10.2016 6:19

M62a69r60t26i16n 33R23ů60ž67i32č20k97a 9244751908899

a ono se dá těm cedulím věřit?

hlásí kolona a jede to normálně 70 celou dobu... dají tam 50, že prý vozidlo a nikde nic...

já vím, že je potřeba sledovat značky, ale když jich tam je moc a moc světel, ventilátory zakrývají šipky nad vozovkou a pod.

+2/−1
11.10.2016 17:42
Foto

M59i75c25h16a34l 29N43a71j61m93a67n 7739703126570

Kde konkrétně ventilátory v zakrývají značení?

+1/0
11.10.2016 17:43

M32a83r30t34i12n 63R11ů54ž38i82č49k40a 9824641588309

v tunelu Blanka ... stačí se dívat ... hezky to bliká když se točí

až zítra pojedu, tak se podívám který je to km... pokud nezapomenu :)

+1/−1
11.10.2016 17:46
Foto

M32i11c57h79a95l 60N97a16j42m36a87n 7649213656480

Tak to jo..... Oni jsou projektanti uplní blbci, že? Dají značení hned za ventilátory.....

Ale tedˇvážně, v tunelovém komplexu Blanka tento problém není - trošinku jsem se kolem toho pohyboval (jak kolem ventilátorů, tak kolem značení.....).

+1/−1
11.10.2016 17:50

M89a65r73t87i24n 92R50ů88ž35i58č30k86a 9324841888599

tak to zkusím nezapomenout... protože je

+1/0
11.10.2016 18:05
Foto

M17a12r72t44i71n 22P32i61š71t84o24r91a 8758748456439

Je možné, že to v nějakém místě nastane. Ale je dost času značení přečíst před, nebo po, kdy se to nepřekrývá.

0/0
11.10.2016 23:15

M71a44r59t74i18n 75R44ů37ž80i22č31k31a 9744721758309

ano, času bývá dost, ale je to nepříjemné... v době kdy se plánuje na PC, tak si takové věci dají snad prověřit před stavbou - 3D model

- - -

ale dneska ráno byl 2x omezen provoz na 50 (Trója->Malovanka)... nějaký kamion začal ztrácet gumu a i když byl levý pruh zavřený, tak to stejně některá auta ignorovala :(

0/0
14.10.2016 6:16

D52a75v79i62d 47T30y75k76a42č 6228263386785

Nevite kdo navrhoval umisteni kabelu, ktere byly zatopeny? To nebyli asi projektanti, ze? :)))

+3/0
11.10.2016 18:14

F58i23l60i22p 86G24a87l35a24š 2507407674458

Né, blázníte? To přece není chyba projektanta.. To byla chyba tisku ;-D

0/0
12.10.2016 6:22

M63a59r89t11i85n 97R19ů92ž48i98č93k82a 9944511678819

tak až dneska jsem zase jel Blankou (Trója->Malovanka)... tak ten větrák, který kryje značení o otevření/zavření pruhu je u začátku odbočení na Karlovy Vary - pokud jedu v pravém pruhu, tak levý krajní ventilár zakrývá levou značku nad pruhem (většinou zelenou šipku) ... to problikávání je nepříjemné, ale člověk už si zvykl

pokud s tím máte co do činění, tak to není dobrá vizitka :( ... neříkám, že jsou úplní blbci, ale pár chyb tam udělali

mám Peugeot Partner ... trošku vyšší posez než obyčejné osobní auto, ale i tak by to nemělo nastat a myslím, že směrem od Malovanky je také jeden podobný, ale to si nejsem jistý

ono záleží v kterém pruhu... v prvém to nepoznáte

0/0
14.10.2016 6:28

T41o95m59á15š 57V32e98l70č18o87v58s86k94ý 4383348499948

To jsem jel takhle cvičně do práce...

+2/0
11.10.2016 17:27

P12e66t26r 86S41o35k28o29l 8842201237651

Tak třeba taky cvičně projeli zákazem. Já si to ještě myslím nikdy nezkusil a láká mne to. :-P

+2/0
11.10.2016 17:35

S39t90a72n29i52s81l54a80v 61S86v40o59b28o91d97a 1493323976198

Tak důležité je, že teďkons víme, že lze tyto zákazy v budoucnu s klidem ignorovat ;-)

+4/−2
11.10.2016 16:56

P73e54t87r 91H83a51r94i10p70r41a84s72a22d 85H15a78j95i84č 8663510554797

A víte kolik je to bude stát na pokutách? Neukáznění řidiči jsou problém obecně, ale v tunelu jsou několikanábně nebezpečnější.

0/0
11.10.2016 17:05

B67o42h24u36s65l67a49v 36K78r96á86l10í49k 2201500989886

Důležité je, že řidiči teď vědí, že ty proměnné značky se nemají brát vážně a že si s nimi akorát pořád někdo hraje.

+3/0
11.10.2016 17:07

P77a57v81e82l 49O75b24d27r73ž23á22l12e63k 6646554628922

Praha 6 nechce, aby lidi jezdili hromadnou dopravou (když všechno zmodřila, aby nikdo nemohl odstavit auto u metra) ... a pak se diví, že jsou Dejvice plné popojíždějících aut.

Ať udělají jakékoliv omezení, ta auta nikam nezmizí. Ti lidé v nich někam potřebují a pojedou tam - když neexistuje rozumná (z hlediska ceny, pohodlí a doby přepravy) alternativa.

+15/0
11.10.2016 16:50

L86u55d77v57í84k 37G59a43j61d87o84š22í45k 2935373964952

Jistě. Automobilová doprava se chová jako voda. Ta nateče všude tam kam může - všude tam, kam jí to dovolíte. Čím větší díru uděláte, tím více je vody. JEDINÁ možnost jak zklidňovat dopravu je zakazovat vjezd.

Nepochybně nepopulární, ale jediné možné řešení.

+4/−7
11.10.2016 17:04

J88a93n 73B96u27b65i10k 9182911532367

všem nebo jenom ostatním kromě Vás?:-P

+6/0
11.10.2016 17:07

L34u24d41v41í46k 55G33a94j31d40o91š30í31k 2485863874392

Pravidlo je jednoduché. V první fázi zakázat tranzit skrz oblast to ve většině případů stačí. Takových oblastí už je třeba po Praze spousta. Čtvrti, kam můžete vjet, ale není možné je projet a pokračovat dál. Musíte se vrátit a proto tam vjíždějí jen lidi, kteří mají v oblasti cíl cesty.

Pokud ani tohle nestačí nebo to nejde zařídit, pak se přidávají pěší zóny s omezením na 30 km/h a retardéry, aby se vjezd řidičům co nejvíce znepříjemnil.

Další fáze už je jen vjezd na povolenky vydávane obecním úřadem pouze rezidentům (např. v KRNAPu)

+1/−2
11.10.2016 17:21

G15a37b28r84i14e66l 75H61o88r94t68e88n 9761499923824

Zapomněl jste na finální fázi, kdy obec zjistí, že v dané lokalitě přestali bydlet lidi. Této fázi se odborně říká "oživení" a nákladově je obvykle součtem všech předchozích fází, kterým se říká odborně "zklidnění".

+11/0
11.10.2016 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.