Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny pražské MHD nekončí, městská část žádá i nedělní linku ke kostelu

Jízdní řád a vedení řady linek pražských autobusů se změní v sobotu, další úpravy se ale už plánují už plánují. Zatímco letošní změna tramvají bude na deset let, autobusy jsou teprve na začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77i67l83i43p 11B85o44ř82i89l 7660617515884

Kéž by zavedli ten slibovaný autobus Blankou. Nějakou výmluvu si vždy najdou. Když už magistrát zavádí modré zóny a znemožní tak rychlé spojení severovýchodu s Dejvicemi, tak ať uvolní prostředky na autobus Blankou. Stála majlant, tak ať se pořádně využívá.

0/0
29.10.2016 15:36

L45u20d75e59k 20N79e36c84h49l61e43b31a 1973179381721

Jedinným koncepčním řešením je zavést stejný princip jako u modrých zón. Zakoupený listek bude platit jen v určité městské časti, jeho cena bude navýšena a bude vycházet z místa trvalého pobytu cestujícího. Tímto řešením dojde k okamžitému navýšení kapacity MHD a přinese i větší komfort cestujícím.... Nebo jak to Dolinek vždy vysvětluje :-P

0/−1
14.10.2016 9:36
Foto

R47o18b70e53r81t 68P49l53o40c75h 4186652221333

Další problém je, že když budou noční tramvajové linky začínat číslem 91 bude nutné přečíslovat i nostalgickou linku :-P

0/0
13.10.2016 21:37

M97a40r34t63i11n 30R29u19z23i11c24k78a 1252348626457

No, ja to chapu, ze dochazi cisla a v mestske doprave je znacne mnostvi volnych cisel a budou i dal ubyvat... takze ano... Nicmene jedna vec me trochu zarazi, proc linky, jejichz spoje jsou castecne cvedeny za mesto musi mit dvoji cislovani,... posledni dobou se stejne prevadi na linky 3xx, takze bych soubehy zrusil a klidne at za mesto jezdi i cisla 2xx, nejmarkantnejsi je to treba u Jiren, ktere jsou v TP 0 i 1, ale musi tam byt linky s cisly 3xx

Bych byl pro to, aby tramvaje byly cislovany 1-50, bez ohledu na to, zda budou jezdit pouze po meste nebo i za mesto, skolni a ucelove linky 51-89 ev. pismena AA-ZZ, autobusy (proc ne i tolejbusy) 101-700, nocni linky (pokud nebudou zavedeny celodenni linky) 900-999 + prip. 90-99 (zde je riziko, ze nebude 10 cisel stacit pokud se sit rozsiri)...

Taky muzeme uvolnit pismena z metra, tam nebude tolik problem poctem, bud je pojmenovat nebo M1-Mx, nebo MA-MZ

0/0
13.10.2016 17:01

R93o56m70a45n 80P94o17l68á29č95e65k 5446829125

Pokud někdo prosadí metro do Motola v plné parádě, tak obratem požaduji to samé do Letnan! Tam jezdí 3x více lidí! a "dlouhé" spoje jsou občas slušný dobytčák...

+9/−1
13.10.2016 15:28

P23a24t61r50i30k 18E66g96e86r 2198630349161

V tom případě Vám ROPID, ale nejspíše zruší souběh linky 177 Kobylisy - Prosek no viděl bych to na zkrácení Sídliště Ďáblice - Třebenická - Zahradní Město - Jesenická přičemž na Chodov bych viděl náhradu linkou 195 a z Kobylis by se dala posílit linka 144 a 200 a jejich konečné přehodit.

0/0
13.10.2016 15:41

M55a73r65t44i86n 17R46u28z47i30c40k37a 1902708146677

linka 200 uz snad ani nejde posilit, tam je interval 2min...

0/0
13.10.2016 16:39

R44o85m45a17n 98P86o62l38á94č25e94k 5476169475

Pochybuji... 177 má hlavní úkol tranzit z Vysočan, takže oslabení bych se fakt nebál... Navíc těch "pár" busů stojí pár kč. vs posílení metra.

0/0
13.10.2016 16:50

M16i20l73o49š 43Ž13a84t19e58č96k64a 9636917822

Presne tak. Uz jsem jim to rano psal a sdeleni, ze je to drahe.. Hlavne, ze do Motola jim to drahe neprijde..

+1/0
13.10.2016 16:33

M34a58r58t14i98n 62R11u72z56i34c29k92a 1442708286907

Hlavne je to nesmysl, tedy jde jen o kratky usek, takze to tam nebude drazsi nez jinde, ale jezdi to tam skoro prazdne,...

0/0
13.10.2016 18:09

J68o39s79e40f 19J65ů87z57a 1678298583857

Jenže do Letňan není interval 10 minut i v části odpolední špičky. V té době se A bez pásmového provozu dostane k intervalu 5 minut, který je na C v Letňanech teď i s pásmovým provozem. Na druhou stranu, na to, aby jezdilo do Motola vše i v ranní špičce, kdy je i přes pásmový provoz slušný interval, Vaše výhrady platí.

0/−1
13.10.2016 20:47

R87o80m52a17n 13P37o78l45á21č95e84k 5156749595

Za Ládví jezdí cca 32 000 lidí... Do Motola 10 000... Ten objem provozu do Motola je naprosto adekvátní...

0/0
13.10.2016 21:16

J85o54s55e97f 41J66ů27z88a 1668838333817

Ovšem v Motole naveze autobus lidi k metru, tam si počkají až 10 minut ve špicce, a když jedou na druhý konec, ještě občas dalších pět minut na vlak, který jede až tam. U řady cest JZM - Praha 6 narostla doba cesty trvající kolem čtvrthodiny či o málo víc o 10 - 15 minut. Tam není problém kapacita, ale doby přepravy. A paradoxně to musí řešit mimo jiné jeden z těch, kteří varovali před tím, že při prodloužení metra do Motola v této podobě takové problémy vzniknou.

0/−2
13.10.2016 21:24

P26a46t11r90i83k 50E76g22e90r 2148270259641

ROPID má nevyužitou řadu 40 - 90, 92 - 99, pak by se našlo pár čísel z řady 1xx. Nevím jestli je zrovna rozumné školní linky značit 270 - 299 když jede jen 1x denně 1 spoj, maximálně 3. Já bych pro tyto linky bral označení 81 - 89, metrobusy mohl ROPID označit M1 - M39. V Brně si vystačí s řadou 1 - 99 kdy už n89 - n99 jsou noční autobusy, noční tramvaje ani trolejbusy po Brně nejezdí. Praha by mohla mít také jen noční autobusy, myslím si, že když mrzlo tak to silně a těžce Praha nesla, ale zvládla to a zvládla to i při stávce kdy nejezdilo metro. Rozšiřování vítám již dnes jezdí autobusy 100 - 299 v Praze, 300 - 399 na okraji Prahy a ve Středočeském kraji, 400 - 499 pouze ve Středočeském kraji, 500 - 599 noční v Praze, 600 - 699 nezařazeno, 700 - 799 veletržní linky či linky při DOD, 800 - 999 nezařazeno. Uvidíme zda ROPID zasáhne dál třeba Kutná Hora a Pardubice, Beroun a Rokycany, Plzeň, Praha a Kladno, Louny.

0/0
13.10.2016 15:15

K65a35r16e94l 82N34o15v80o33t21n41ý 7589366619406

"Některé požadavky městských částí jsou nezvyklé, například na zavedení linky, která by svážela věřící v neděli do kostela."

Tak to asi někdo myslel jen jako žert, to už je hodně přes čáru 8-o.

+2/−3
13.10.2016 15:14

P95a30t95r28i34k 85E90g76e54r 2368540189921

Tak co když existuje H1 tak by mohla i K1 snad při noci kostelů ano. Jinak souhlasím, že by to bylo hodně drahé.

0/0
13.10.2016 15:18

R82o54m68a38n 90P42o16l59á31č15e42k 5786529585

Proč ne... Když existují školní spoje, tak proč by nemohly existovat "kostelní" spoje.

Akorát aby pak v multikulti nemusela být linka i do mešit, synagog atd ;-D;-D

+2/0
13.10.2016 15:29

M15a14r52t63i32n 19Š79t91r94o84s 4929397730878

Zajímalo by mě o jakou linku by šlo konkrétně, v článku o tom nic není. Ono je dost možné, že by obsloužila i jinou poptávku.

0/0
13.10.2016 15:42

A79n79t50o74n40í32n 35S63c82h50i26n29d12l19e90r 8863277745749

nevím, co je na tom žertovného... snad ty linky mají sloužit lidem, a ne jezdit prázdné... - a v neděli konkrétně, se třeba nikam jinam nejezdí, zkuste se na to někdy zaměřit...a pozorovat...

0/−1
18.10.2016 12:04

K80a85r34e89l 14N44o38v11o87t69n75ý 7989276549356

Zkuste si napřed přečíst článek, tak dlouhý vážně není. Pokud chce někdo zavést linku, která by svážela podivíny v neděli někam do kostela, vážně to není žertovné, ale rovnou na facku.

0/0
18.10.2016 18:42

P78e80t40r11a 56M27a94l31a63k35o44v29a 1108880140764

Hm, 60% cestujících v pražské MHD nejsou z prahy - jsou to mimopražští dojíždějící do práce, za zábavou, na nákupy, případně cizinci (turisti)...ale miliardové dotace na MHD jdou z rozpočtu Prahy, stát nepřispěje ani korunu...

+1/−5
13.10.2016 14:55

V19á27c57l86a62v 89J75ů15z45a 6391437656

A ti mimopražští neplatí jízdné? To, že je v pražské MHD příliš mnoho slev a polovina lidí může jezdit zadarmo, roční jízdné je nesmyslně levné, není rozhodnutí státu, tak proč by to měl platit. Plný autobus by si na sebe měl vydělat z jízdného, a pokud ne, tak ať to platí ten, kdo o tom rozhodl.

+2/−1
13.10.2016 15:04

A86d83a33m 71N92ě32m37e60c 4855703571781

Jenže cizinci i ti, co dojíždějí za prací, za zábavou nebo za nákupy, vytvářejí v Praze tržby. Díky MHD také méně zatěžují dopravu (a životní prostředí) ve městě, než kdyby přijeli auty. Navíc bez kuponů (pokud nedojíždějí pravidelně) přispívají na jízdném dopravnímu podniku víc peněz, než my Pražané. Tak co?

+2/0
13.10.2016 15:06

J58i31ř98í 55H83o44d49a95n 6204597573500

Stát přispívá na metro

0/0
13.10.2016 15:07

P39a90t45r13i75k 93E70g22e61r 2178470409621

Já bych zavedl do podzemky turnikety, v tramvaji a v autobuse je mají v Rusku, noční provoz bych zavedl od 22:00 do 6:00 s denním provozem 4:30 - 0:30 kdy do 5:00 a od 23:00 bych dal interval 20 minut pro denní linky.

0/−3
13.10.2016 15:22

M50a95r71t38i28n 16Š61t48r98o64s 4629447900698

Zase Praha právě kvůli tomu dostává do rozpočtu na jednoho občana nejvíc z celé republiky, právě proto, že plní funkce i pro obyvatele mimo město.

+2/0
13.10.2016 15:12

J95i42r33i 15J39a42v92u79r57e29k 7616652242586

Ona je to pravda jen částečně - zase dostává nejméně peněz jako kraj, jen 3,18% z "koláče", třeba Ostravsko má přes 9,5% a vedou Středočeši skoro se 14%.

0/0
13.10.2016 16:34

J95o71s20e90f 45J15ů87z72a 1218778143967

Přispějí i někteří mimopražští, pokud jedou na jednotlivé jízdné. Na jednoho přepraveného cestujícího podle čísel v ročence dopravy připadá tržba kolem 3-4 korun a náklady kolem 14 korun. Přitom plné jednotlivé jízdné na nejkratší vzdálenost je 24 korun. Dotacemi na provoz se doplácí hlavně na obrovské množství bezplatně přepravovaných.

+1/−1
13.10.2016 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.